Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (137)Реферативна база даних (5450)Книжкові видання та компакт-диски (919)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=КОМБІНОВАНИЙ$<.>+<.>K=ДВИГУН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 701
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Желдак Т.А. 
Ідентифікація параметрів асинхронних двигунів з короткозамкненим ротором без навантаження в складі автоматизованного комплексу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.03 / Т.А. Желдак ; Нац. гірн. акад. України. — Д., 2002. — 19 с. — укp.

Розроблено методи визначення енергетичних показників і параметрів схеми заміщення, а також паспортних даних асинхронного двигуна без його навантаження під час синусоїдальної напруги живлення. Визначено вимоги до структури автоматизованого електромеханічного комплексу для ідентифікації параметрів короткозамкнених асинхронних двигунів та його елементної бази. Наведено математичний опис і лінеаризацію структурних ланок системи електропривода автоматизованного комплексу. Розроблено закон автоматичного цифрового керування амплітудою синосоїдальної напруги живлення статора двигуна під час ідентифікації його параметрів. Визначено вплив налогодження цифрового регулятора та параметрів системи автоматизованого комплексу. Запропоновано програми та методики ідентифікації параметрів короткозамкнених асинхронних двигунів за допомогою автоматизованого комплексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з261.632-042-016
Шифр НБУВ: РА318218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Сьомін А. О. 
Ідентифікація параметрів асинхронного електропривода при нерухомому роторі з низькою чутливістю до похибок експериментальних даних / А. О. Сьомін. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена рішенню наукової задачі побудови малочутливих до наявності похибок у вхідних експериментальних даних алгоритмів ідентифікації параметрів схеми заміщення.В роботі показано, що ідентифікація параметрів Т-подібної схеми заміщення асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором в реальних умовах може відбуватися тільки при використанні допущення, що зменшує кількість невідомих параметрів (як при врахуванні, так і при нехтуванні втратами в сталі статора). Допущення про рівність L1 і L2 практично не впливає на перехідні та усталені процеси, що було продемонстровано за допомогою СКВ струму статора та швидкості двигуна.Проведена оцінка впливу похибок у вхідних експериментальних даних на ідентифікацію кожного параметра схеми заміщення безпосередньо з виразів для вхідної активної та реактивної складових вхідного опору з боку статора. На базі отриманих рекомендацій була складена система нелінійних рівнянь для знаходження невідомих параметрів. Оцінено вплив похибок у вхідних даних на результат рішення даної системи нелінійних рівнянь та визначені рекомендовані значення частот живлення обмоток статора при яких зберігається прийнятна чутливість рішення системи рівнянь до наявності похибок у вхідних експериментальних даних. При цьому забезпечується помилка ідентифікації не більш 10% при наявності помилки знаходження вхідного опору з боку статора не більше 5%. Рекомендовано виконувати ідентифікацію з використанням несиметричного живлення статора.Проведено аналіз взаємозв'язку рекомендованої частоти живлення статора і потужності двигуна. Виявилося, що найкраще вихідні дані описуються за допомогою логарифмічного рівняння. Експериментальна перевірка розробленого методу підтвердила теоретичні висновки.Ключові слова: параметрична ідентифікація, схема заміщення, асинхронний двигун, чутливість до похибок, частота живлення.^UThe thesis is devoted to solving the scientific problem of constructing of the algorithms for identifying parameters of the equivalent circuit with low-sensitivity to the presence of errors in the initial experimental data.It is shown that identification of parameters of a T-shaped equivalent circuit of an asynchronous motor with a squirrel-cage rotor in real conditions can be made only when an assumption is used, that reduces the number of unknown parameters (both when taking into account and neglecting losses in the stator steel). The assumption of the equality of L1 and L2 has practically no effect on transient and steady-state processes, which was demonstrated using the root-mean-square deviation of the stator current and the motor speed.The influence of errors in the initial experimental data on the identification of each parameter of the equivalent circuit directly from the expressions for the active and reactive components of the input stator resistance was evaluated. Based on the recommendations received, a system of nonlinear equations was compiled for finding unknown parameters. The influence of the errors in the initial data on the result of solving this system of nonlinear equations is estimated, and recommended values of the supply frequencies of the stator windings for which the acceptable sensitivity of the solution of the system of equations in the presence of errors in the original experimental data is maintained. This provides an identification error of no more than 10% in the presence of an error in finding the input resistance from the stator no more than 5%. It is recommended to perform identification using nonlinear stator supply.The analysis of the relationship of the recommended stator power frequency and motor power was carried out. It turned out that the initial data are best described using a logarithmic equation. Experimental verification of the developed method confirmed the theoretical conclusions.Keywords: parametric identification, equivalent circuit, asynchronous motor, error sensitivity, power frequency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бешта О.С. 
Ідентифікація параметрів електропривода в задачах енерго- і ресурсозбереження (розвиток теорії, розробка і впровадження): Автореф. дис... д- ра техн. наук: 05.09.03 / О.С. Бешта ; Нац. гірн. акад. України. — Д., 2001. — 38 с. — укp.

Вирішено науково-практичну проблему розвитку теорії аналітичної ідентифікації з метою створення експрес-методів моніторингу технічного стану електропривода. Розроблено та впроваджено автоматизований комплекс для їх реалізації. Показано, що впровадження методів і засобів автоматизованої ідентифікації параметрів електропривода забезпечити збільшення періоду його безвідмовної роботи та зменшення енергетичних і ресурсних витрат, пов'язаних з експлуатацією та ремонтом. Встановлено можливість використання моделей рівнянь балансу потужності режимів холостого ходу електропривода у вигляді регресійних поліномів для ідентифікації складових втрат потужності. На підставі даних струму силового кола або потужності усталених режимів холостого ходу електропривода за різним рівнем напруги живлення та за умов сталої кутової швидкості обертання двигуна отримано регресійні моделі. Доведено, що за допомогою теплової моделі, яка враховує теплову анізотропність електричного двигуна та ідентифікованих складових витрат потужності в ньому, які є джерелами тепла, визначено можливість прогнозування номінальної навантажувальної здатності двигуна. Обгрунтовано діапазон значень кроку дискретизації, під час якого відносна похибка ідентифікації мінімізується.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з291-01
Шифр НБУВ: РА315595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Голікова В.В. 
Ідентифікація стохастичних об'єктів і процесів в автоматизованій системі виробничих випробувань двигунів внутрішнього згоряння: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / В.В. Голікова ; Севастоп. нац. техн. ун-т. — Севастополь, 2008. — 20 с. — укp.

Вирішено актуальну народногосподарську проблему стосовно підвищення якості керування та кількісних показників ефективності автоматизованих виробничих випробувань двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ), зокрема, скорочення строків і витрат на випробування шляхом створення методів ідентифікації стохастичних об'єктів і процесів випробувань. Запропоновано метод підвищення якості керування та кількісних показників ефективності зазначених випробувань ДВЗ. Розроблено метод ідентифікації багатовимірних стохастичних об'єктів і процесів під час випробувань. Створено математичне забезпечення для керування технологічним процесом автоматизованих виробничих випробувань, а також для системи інтелектуальної підтримки прийняття рішень за їх результатами. Обгрунтовано новий обчислювальний алгоритм для визначення надійності даних випробувань залежно від значень похибок моделювання об'єктів випробувань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З365-07-5-05 +
Шифр НБУВ: РА361588

Рубрики:

      
5.

Альмашні Зіяд Алі Махмуд 
Імплантація кріоконсервованої тканини в комплексному лікуванні хворих на хронічний поліпозний риносинуїт: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.19 / Альмашні Зіяд Алі Махмуд ; АМН України. Ін-т отоларингології ім. О.С.Коломійченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Наведено дані комплексного клініко-лабораторного (бактеріологічного, імунологічного та морфологічного) обстеження хворих з хронічними поліпозними риносинуїтами (ХПР). Установлено, що найчастіше на зазначене захворювання страждають люди працездатного віку. Визначено ознаки захворювання: утруднення або відсутність носового дихання, головний біль та виділення водянистого або слизового характеру. Поліпозну тканину, яку було вилучено у таких хворих, на мікроскопічному рівні розцінювали як "зрілий" та "незрілий" тип будови. Виявлено, що в хворих на ХПР найчастіше висівались золотистий стафілокок та асоціації мікроорганізмів, з меншою частотою виявлення - епідермальний та сапрофітовий стафілококи. За результатами дослідження установлено в хворих на ХПР наявність зниженого вмісту Т- та В-лімфоцитів, хелперів і підвищення недиференційованих О-клітин, а також знижений рівень сироваткових імуноглобулінів А і М, а IgG - підвищений. Розроблено та запропоновано ізольований та комбінований методи для підвищення ефективності лікування хворих на ХПР за допомогою застосування у післяопераційному періоді кріоконсервованої плацентарної тканини та препарату "ІРС-19".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р685.264.011 +
Шифр НБУВ: РА325754

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Качура О.В. 
Індукційні реостати з покращеними масогабаритними показниками для асинхронних двигунів з фазним ротором: Автореф. канд. техн. наук. 05.09.01 / О.В. Качура ; Кременчуц. держ. політехн. ун-т ім. М.Остроградського. — Кременчук, 2007. — 19 с. — укp.

Розроблено методику дослідження конструктивних і електромагнітних параметрів індукційних реостатів (ІР) з метою зменшення їх масогабаритних показників та підвищення технологічності виготовлення. Обгрунтовано доцільність застосування індукційних реостатів у колі фазного ротора асинхронних двигунів (АД) для підвищення ефективності та надійності підйомно-транспортного обладнання. Виконано аналіз найбільш поширених конструкцій ІР і на його підставі створено класифікацію ІР за ступенем зміни електромагнітних параметрів. Доведено можливість коректного опису АД спільно з ІР шляхом комбінування рівнянь, побудованих на ланцюгових моделях АД з польовими рівняннями, що описують ІР. Розроблено методику розрахунку теплових процесів в ІР, що базується на методі кінцевих елементів з урахуванням електромагнітних процесів у роторному колі АД. Обгрунтовано та розроблено структуру експериментального комплексу, що дозволяє досліджувати систему АД - ІР у квазістатичних і динамічних режимах. Створено комп'ютеризований комплекс, що забезпечує проведення аналізу теплових процесів в ІР.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О91-048.2 +
Шифр НБУВ: РА351677

Рубрики:

      
7.

Носова О.В. 
Інституціональні основи та форми стимулювання економічного розвитку: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.01 / О.В. Носова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 17 с. — укp.

Досліджено механізм впливу інституційного середовища на стимулювання економічного розвитку. Розглянуто процес детермінації інститутами економічного розвитку за допомогою інституціонально-стимулювального механізму, що діє на мікро- та макрорівні. Показано, що вплив інститутів на даний розвиток зумовлений стимулами та мотиваціями як основними двигунами людської діяльності. Розкрито вплив держави і рентних систем різних типів на результати економічного розвитку. Проаналізовано особливості функціонування основних фінансових інститутів за умов інформаційної асиметрії. Проведено порівняльний аналіз ефективності таких інститутів щодо фінансування інвестиційно-інноваційного напряму економічного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.46 +
Шифр НБУВ: РА355715

Рубрики:

      
8.

Первак К.В. 
Інтегральна багатокристальна рентгенівська дифрактометрія монокристалів з дефектами кулонівського типу для жорсткого та м'якого випромінювань: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.07 / К.В. Первак ; Ін-т металофізики ім. Г.В.Курдюмова НАН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Побудовано узагальнену динамічну теорію розсіяння рентгенівських променів у кристалах з хаотично розподіленими дефектами кулонівського типу, в якій, на відміну від існуючих, вперше враховано вплив динамічного характеру дифузного розсіяння на коефіцієнти екстинкції, що обумовлена розсіянням на дефектах, а також вплив одночасно декількох типів дефектів. Теорія вперше вільна від припущення про малість ефектів екстинкції, які обумовлені розсіянням на дефектах. Узагальнену теорію адаптовано до конкретних експериментальних умов дифрактометрії методами нового покоління, які використовують динамічні ефекти дифузного розсіяння. На цій основі запропоновано та теоретично й експериментально обгрунтовано оригінальні інформативні та високо чутливі методи дифрактометрії: узагальнений метод повних кривих відбиття, комбінований метод повної інтегральної відбивної здатності та метод енергодисперсійної інтегральної трикристальної дифрактометрії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В372.134,022 + В372.31,022
Шифр НБУВ: РА308767 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Гуменний А.М. 
Інтегроване проектування високоресурсних розтягнутих панелей крила транспортного літака: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.02 / А.М. Гуменний ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Вперше розроблено метод інтегрованого проектування високресурсних розтягнених панелей крила транспортних літаків на базі їх параметричного моделювання за допомогою комп'ютерних систем. Даний метод передбачає створення майстер-геометрії та моделі розподілу простору крила, аналітичних еталонів елементів конструкції, аналіз впливу конструктивно-технологічних особливостей на характеристики загального та локального напружено-деформованого стану конструктивно-силових елементів, прогнозування їх довговічності у регулярній зоні, розробку конструктивно-технологічних методів для досягнення регламентованої довговічності розглянених панелей крила у зоні отворів для перетікання палива. Удосконалено методику визначення ступеня завантаженості кріпильних елементів, які з'єднують фрезеровану обшивку та стрингери розтягнених панелей крила. Розроблено комбінований спосіб послідовного застосування дорнування та бар'єрного обтиснення стрингерів розтягнених панелей крила у зоні системи отворів для перетікання палива, що забезпечує надійність досягнення заданих ресурсних характерстик панелей крила.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О535.1-042-02 +
Шифр НБУВ: РА362811

Рубрики:

      
10.

Вдовиченко І.Н. 
Інформаційні технології багатокритеріального експертного оцінювання альтернатив у соціальних системах: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / І.Н. Вдовиченко ; НАН України. Ін-т пробл. мат. машин і систем. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичні та методологічні засади створення та застосування інформаційної технології комбінованого багатокритеріального експертного оцінювання альтернатив, що використовується для формування експертної групи. Розроблено методологію експертного вибору. Запропоновано розглядати систему процесу формування експертної групи як сукупіність модулів. Побудовано математичну модель кожного модуля. Наведено схему агрегації результату. Розроблено оцінну систему, критерії оцінювання, групи критеріїв. Запропоновано комбінований метод багатокритеріального експертного оцінювання альтернатив і створено інформаційно-аналітичну систему ФОРЕГ для його реалізації. Розроблено комплексну технологію проведення соціологічної експертизи, збору даних і аналізу результату. Для реалізації технології розроблено інфораційно-аналітичний комплекс "Тестування експертів". На підставі результатів виконаного соціально-експертного дослідження проблем запровадження Болонської конвенції в Україні підтверджено правильність формування експертної групи. Проаналізовано стан питання запровадження Болонської конвенції в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*12 в623.51 + З810.413 +
Шифр НБУВ: РА357313

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
11.

Перевертун І.М. 
Інформаційні технології комплексного організаційно-технологічного моделювання проектно-орієнтованих виробництв (на прикладі серійного будівництва): автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / І.М. Перевертун ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2007. — 22 с. — укp.

Розроблено моделі, методи та інструментальні засоби комплексного організаційно-технологічного моделювання проектно-орієнтованого виробництва. З метою скорочення кількості працівників, необхідної для реалізації технологічної підготовки, планування та обліку, обгруновано доцільність організації наскрізного управління проектно-орієнтованим виробництвом на базі детального багаторівневого опису технології та з використанням мобільних засобів комп'ютеризації. Розроблено комбінований метод організаційно-технологічного моделювання, який включає лінгвістичну організаційно-технологічну модель (мову "КАРТС"), яка дає змогу детально описувати технологічні процеси проектів великої розмірності (до 100 тис. операцій), а також засоби комбінування лінгвістичних, графових (графік Гантта) та аналітичних (об'єктну норму) організаційно-технологічних моделей. Розроблено підхід щодо комплексного балансування, який включає математичну поставку та класифікацію задач об'ємно-календарного планування та модель візуалізації цільової функції, яка об'єднує в одному часовому 2-D гіперграфіку обсяги виробництва, потужності та три види дефіцитів ресурсів. Створено інструментальні засоби управління проектами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н6-6 +
Шифр НБУВ: РА352929

Рубрики:

      
12.

Коршунов М. В. 
ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ДВОРІВНЕВОГО УПРАВЛІННЯ ПОЛЬОТОМ ПОВІТРЯНОГО СУДНА У ВЕРТИКАЛЬНІЙ ПЛОЩИНІ / М. В. Коршунов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено створенню інформаційної технології дворівневого управління польотом повітряного судна (ПС) у вертикальній площині із забезпеченням посадки, що дозволяє підвищити ефективність використання енергетичних ресурсів ПС при непрогнозованих змінах метеорологічних умов польоту' і параметрів ПС. В результаті проведених досліджень вирішено актуальне наукове завдання розроблення методів, моделі та інформаційної технології керування ПС, що застосовують спеціальні бази знань з правилами виконання багатовимірних обмежень та бази високоточних даних про об'єкт керування для підвищення ефективності польотів відповідно до перспективних вимог з безперервного зниження та оптимальних прибуттів. Розроблений метод забезпечує безперервне зниження ПС з використанням мінімальної тяги двигунів і в конфігурації найменшого лобового опору. Реалізація інформаційної технології управління польотом ПС у вертикальній площині заощаджує більше ніж 2,3 % матеріальних витрат.^UThe dissertation thesis is devoted to the creation of information technology for two-level control of aircraft flight in the vertical plane with landing support, which makes it possible to increase the efficiency of using the energy resources of the aircraft in case of unpredictable changes in meteorological flight conditions and aircraft parameters. As a result of the research, the urgent scientific problem of developing methods, models, and information technology for aircraft control was solved, special knowledge bases are used on the rules for fulfilling multidimensional constraints and high-precision databases about the control object to improve flight efficiency in accordance with promising requirements for continuous reduction and optimal arrivals. The developed method provides a continuous descent of the aircraft using the minimum thrust of the engines and in the configuration of the slightest drag. Implementation of information technology for aircraft flight control in the vertical plane saves more than 2.3% of material costs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Чорна О. А. 
Інформаційна технологія комплексного моніторингу стану асинхронних двигунів на основі зовнішніх ознак / О. А. Чорна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуального наукового завдання розробки інформаційної технології комплексного моніторингу стану асинхронних двигунів безпесередньо під час виконання технологічного процесу на основі зовнішніх ознак їх роботи. Набула подальшого розвитку інформаційна модель несиметричних за параметрами асинхронних двигунів, яка враховує експериментальні дані про нерівномірність розподілу індукції магнітного поля на поверхні статора двигуна, що дозволяє у реальному часі отримати інформацію про технічний стан асинхронного двигуна. Уперше отримано модель моніторингу стану асинхронного двигуна, яка відрізняється від існуючих визначенням відносного залишкового ресурсу ізоляції через лінійну залежність від коефіцієнту, розрахованого на основі Буземанової метрики, що дозволяє виявити параметричну несиметрію обмоток статора асинхронного двигуна за інформацією про зміну розподілу індукції магнітного поля на його поверхні. Удосконалено метод комплексного моніторингу асинхронних двигунів, який відрізняється від існуючих тим, що до множини діагностичних параметрів включено лише зовнішні ознаки режиму роботи двигуна, а послідовність їх застосування визначається через параметр максимальної індивідуальності, що дозволяє за рахунок більш точної діагностики підвищити ефективність експлуатації двигуна на основі актуальної інформації про поточний стан у режимі реального часу. Прикладні результати дисертаційного дослідження полягають у формальному описі комплексного моніторингу стану асинхронних двигунів на основі зовнішніх ознак, розробці алгоритмічного та програмного забезпечення, побудові діагностичної системи, що дозволяє прогнозувати стан двигуна, визначати термін та доцільність його подальшої експлуатації.^UThe dissertation is devoted to the decision of an actual scientific problem of development of information technology of the complex monitoring of a condition of asynchronous motors directly during performance of the technological process on the basis of external signs of their work. The information model of asymmetric, according to the parameters, induction motors has been further developed, which takes into account experimental data on the uneven distribution of magnetic field induction on the motor stator surface, which allows to get information about the technical condition of an asynchronous motor in real time. For the first time, a model for monitoring the state of an asynchronous motor is obtained, which differs from the existing ones by determining the relative residual insulation resource due to the linear dependence of the coefficient calculated on the basis of the Busemann metric, which allows to detect the parametric asymmetry of the stator windings of an asynchronous motor according to the information about the change in the distribution of the magnetic field induction on its surface. The method of complex monitoring of asynchronous motors has been improved, which differs from the existing ones in that the set of diagnostic parameters includes only external signs of motor operation mode, and the sequence of their application is determined by the parameter of maximum individuality, which allows to increase efficiency of operation of the engine on the basis of actual information on a current condition in real time due to more exact diagnostics. Applied results of the dissertation research are a formal description of complex monitoring of asynchronous motors based on external features, development of algorithmic and software, construction of a diagnostic system that can predict the state of the motor and can determine the duration and feasibility of its further operation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Михайлюк С. М. 
Інформаційна технологія оцінки техногенної безпеки життя людини / С. М. Михайлюк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 05.13.06 – інформаційні технології (12 – інформаційні технології). – Українська академія друкарства, Львів, 2020.Дисертаційна робота присвячена створенню теоретичних та прикладних засад для реалізації інформаційної технології оцінювання техногенної безпеки життя людини з врахуванням прогностичних оцінок кількісної міри ризику техногенних надзвичайних ситуацій. Для управління якістю життя слід застосовувати моніторинг стану природного середовища та об'єктів техносфери, здійснювати аналіз факторів впливу на безпеку, рівнів загроз природного та техногенного середовища. Розроблено метод розрахунку наслідків техногенного впливу на життєдіяльність людини з врахуванням факторів впливу, імовірності умов та обставин виникнення несприятливих подій і її наслідків для людей і матеріальних цінностей. Докладно розроблені методи і структури системи моніторингу стану атмосферного повітря.Для опрацювання і аналізу статистик виробничого травматизму як нестаціонарного часового ряду використано модифікований комбінований підхід. Вибір інформативних параметрів формалізовано за допомогою методів виявлення латентних знань шляхом поєднання вейвлет та фрактального аналізу. Розроблені методи зручно використовувати при вирішенні практичних задач як індикатори досліджуваних станів або тенденцій до їх зміни, причому поєднання вейвлет та фрактального аналізу дозволяє будувати прогностичні оцінки травматизму з виділенням домінуючих факторів в режимі реального часу.Розроблено структурно-функціональну модель інформаційної технології техногенної безпеки життя людини, яка враховує кількісну міру та моделі впливу і дає можливість прогнозувати оцінки безпеки життєдіяльності людини.Ключові слова: інформаційна технологія, техногенна безпека, методи моніторингу, моделі прогнозування, техногенний вплив, життєдіяльність людини, аналіз статистик, виробничий травматизм, невиробничий травматизм.^UA thesis for obtaining the candidate degree in engineering (Doctor of Philosophy), specialty 05.13.06 – Information Technology (12 – Information Technology) – Ukrainian Academy of Printing, Lviv, 2020.The thesis is devoted to creation of theoretical and applied bases for realization of information technology of estimation of technogenic safety of human life taking into account prognostic estimations of quantitative measure of risk of technogenic emergencies. Quality of life management should be monitored for the state of the environment and technosphere objects, and for the analysis of factors affecting safety, levels of threats to the natural and man-made environment. The conditions and circumstances of occurrence of accidents and catastrophes in industry and transport are analyzed. It is shown that all types of energy of anthropogenic origin represent the main danger. A modified combined approach was used to compile and analyze occupational injury statistics as a non-stationary time series. The choice of informative parameters is formalized by methods of latent knowledge discovery through a combination of wavelet and fractal analysis. The developed methods are convenient to use when solving practical problems as indicators of the studied states or tendencies to change them, and the combination of wavelet and fractal analysis allows to make prognostic assessments of trauma with the allocation of dominant factors in real time.A structural and functional model of information technology of technogenic safety of human life has been developed. The model takes into account the quantitative measure and models of influence and enables to predict the estimates of human life safety.Keywords: information technology, technogenic safety, monitoring methods, forecasting models, man-caused impact, human vital activity, analysis of statistics, occupational injuries, non-industrial injuries.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Севастьянов В.М. 
Інформаційно-вимірювальна система контролю параметрів тахометричних перетворювачів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.16 / В.М. Севастьянов ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2007. — 19 с. — укp.

Розроблено та досліджено інформаційно-вимірювальну систему (ІВС) контролю параметрів тахометричних перетворювачів (ТП), яка дозволяє перевіряти дані параметри з підвищеною методичною та інструментальною складовими достовірності. Запропоновано перевірку ТП здійснювати не тільки за статичного, а також за динамічного режимів. Це дозволяє контролювати параметри ТП, а саме: момент опору, момент інерції, кутове прискорення, стабільність зміни цих параметрів у часі. Проаналізовано стабільність роботи ІВС контролю параметрів ТП з різними типами електродвигунів, асинхронним, синхронним, постійного струму. За результатами моделювання перевагу було надано вибору двигуну постійного струму, який має найменшу похибку відтворення кутової швидкості за динамічного режиму. Запропоновано структурно-алгоритмічний підхід до побудови ІВС контролю параметрів ТП. Наведено рекомендації щодо інженерного проектування вимірювального каналу кутової швидкості, з нормованою похибкою вимірювання та широким діапазоном вимірювання кутової швидкості. За цього похибка вимірювання залишається стабільною майже на всьому діапазоні вимірювання. З використанням розроблених методів створено апаратні, алгоритмічні та програмні засоби, яких використано у розробленій ІВС контролю параметрів ТП. Проведено експериментальні дослідження, які підтверджують одержані теоретичні результати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж108.1-5 +
Шифр НБУВ: РА352262

Рубрики:

      
16.

Вороненко С. В. 
Автоматизація процесів керування судновими комплексними електроенергетичними турбокомпресорними установками / С. В. Вороненко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню проблеми підвищення ефективності процесів оперативного керування судновими електроенергетичними системами з турбокомпресорними установками. Об'єкт дослідження - системи оперативного керування судновими комплексними електроенергетичними турбокомпресорними установками. Мета дослідження - підвищення ефективності оперативного керування судновими електроенергетичними системами з турбокомпресорними установками. Методи дослідження - метод енергетичного балансу для побудови математичної моделі суднових комплексних електроенергетичних турбокомпресорних установок; методи аналізу систем з позиції «змінних стану» для дослідження властивостей системи керування, що створюється; принципи оптимального керування для визначення стратегії керування системою наддування; методи нечіткої логіки для синтезу адаптивного регулятору; методи теорії електричних кіл для аналізу процесів функціонування асинхронних машин. Вперше формалізовано завдання керування судновими комплексними електроенергетичними турбокомпресорними установками на основі критерія енергетичної ефективності її функціонування, що враховує баланс потужностей в системі та забезпечує необхідну ступінь наддування головного двигуна. Вперше запропоновано новий метод оперативного керування судновими комплексними електроенергетичними турбокомпресорними установками із застосуванням нечіткого адаптивного регулятора системою наддування, що дозволяє зменшити витрати палива в експлуатаційних режимах. Галузь використання – для автоматизації електроенергетичних систем та комплексів, в освітньому процесі у закладах освіти і науки.^UThe dissertation is dedicated to solving the problem of increasing the efficiency of operational control processes of ship electric power systems with turbocharger units. The object of research is systems of operational control of ship complex power turbochargers. The purpose of the research is to increase the efficiency of operational control of ship electric power systems with turbochargers. Researching methods include: power balance method – to construct a mathematical model of ship complex power turbochargers; methods of systems analysis from the standpoint of ‘state variables' – to study the properties of the control system being created; principles of optimal control – to determine the control strategy of the pressure-charging system; fuzzy logic methods – for the adaptive controller synthesis; methods of the electric circuit theory – to analyze induction machines operation processes. For the first time, the task of control of ship complex power turbocharger units has been formalized on the basis of the criterion of energy efficiency of its operation, which takes into account the power balance in the system and provides the necessary pressure-charging degree of the main engine. For the first time, there has been suggested a new method of operational control of ship electric complex power turbochargers with the use of a fuzzy adaptive regulator of a pressure-charging system, which allows reducing fuel consumption in operational modes. The results of the research may be applied for automation of power systems and complexes, as well as in the educational process in educational and research institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Жесан Р.В. 
Автоматизація управління автономним енергопостачанням з використанням відновлюваних джерел енергії в умовах селянського (фермерського) господарства: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / Р.В. Жесан ; Кіровоград. держ. техн. ун-т. — Кіровоград, 2001. — 19 с. — укp.

Наведено результати теоретичних та експериментальних досліджень щодо удосконалення процесу енергопостачання фермерського господарства в Україні шляхом створення системи автоматичного керування системою енергопостачання автономного споживача на основі сонячної установки, вітроустановки, електроагрегата з двигуном внутрішнього згоряння й акумулятора. Запропоновано спосіб оптимізації структури системи енергопостачання за допомогою визначення природно-кліматичних факторів та рівня енергоспоживання. Здійснено технічну реалізацію та впровадження системи автоматичного керування на базі однокристальної мікроЕОМ типу МК51. Наведено дані про її ефективність у процесі експлуатації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З273
Шифр НБУВ: РА315388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Леонтьєв П. В. 
Автоматизована система керування установкою комплексної підготовки газу до транспортування / П. В. Леонтьєв. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розв'язанню науково-практичної задачі підвищення ефективності процесу сепарації вологи з потоку стисненого газу за рахунок зменшення часу та коливальності перехідних процесів в умовах дії нестаціонарних збурень параметрів потоку газу. Наявність затримок у часі реакції об'єкта на керуючі впливи регулятора зумовлює використання підпорядкованого та адаптивного керування процесами охолодження та сепарації вологи, які супроводжують підготовку газу до транспортування. Для побудови системи керування вибрана дворівнева структура, що забезпечує зв'язок периферійного обладнання та робочого місця оператора установки. На базі розроблених моделей процесів підготовки газу до транспортування проведена ідентифікація параметрів експериментальної установки сепарації вологи із потоку повітря та відпрацьовані методи синтезу регуляторів процесу підготовки газу до транспортування. Використання засобів автоматизації моделювання об'єктів у середовищі MATLAB дозволило отримати багатоточкову лінеаризовану модель об'єкта. Відповідно до критерію керування, що формулюється як «максимізація витрат осушеного газу при мінімальному відхиленні від температури точки роси», побудовано двоконтурний регулятор процесу сепарації вологи. Внутрішній контур створено за допомогою адаптивного регулятора тиску за табличним методом керування. Налаштування адаптивного регулятора корегуються в залежності від змін параметрів газового потоку, що надходить на дроселювання. Зовнішній контур створено шляхом впровадження екстремального регулювання за кроковим методом, що забезпечує максимізацію витрат осушеного газу та стійкість параметрів під час процесу керування. Електропривод положення засувки, яке визначає площу перерізу дроселя, тобто режим дроселювання, побудовано на базі крокового двигуна. В результаті структурно-параметричного синтезу регуляторів установки реалізовано релейні регулятори процесів додаткового охолодження потоку та утримання фазової рівноваги шляхом регулювання рівня конденсату.^UThe thesis is dedicated to the solution of the scientific and practical issue of increasing the efficiency of the moisture separation process from compressed gas stream by reducing the time and fluctuations of transient processes under the conditions of transient disturbance parameters of the gas stream.The presence of delays in the reaction time of the object to the control effects of the regulator leads to the use of subordinate and adaptive control of the cooling and moisture separation processes that accompany the preparation of gas for treatment. A two-tier structure has been chosen to build the control system, which provides communication between the peripheral equipment and the workplace of the unit operator. On the basis of the developed models of gas treatment preparation processes, the identification of parameters of moisture separation experimental unit from the air flow has been carried out and the methods of synthesis of regulators of gas treatment preparation process have been worked out. The use of object modelling automation tools in MATLAB environment has made it possible to obtain a multipoint linearized object model. According to the control criterion, which is formulated as "maximization of dried gas consumption with minimal deviation from the dew point temperature", a twocircuit regulator of the moisture separation process is built. The inner circuit is created using an adaptive pressure regulator according to the tabular control method. The settings of the adaptive regulator are adjusted depending on changes in the parameters of the gas flow entering the throttling. The outer circuit is created by introducing extreme control by the step method, which maximizes the stream of dried gas and the stability of the parameters during the control process. The electric position of the latch, which determines the cross-sectional area of the throttle, i.e. the throttling mode, is built on the basis of a stepper motor. As a result of structural-parametric synthesis of unit regulators, relay regulators of processes of additional stream cooling and phase equilibrium maintenance by regulation of condensate level have been implemented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
19.

Якушенко О.С. 
Автоматизований моніторинг залишкового ресурсу авіаційних ГТД в експлуатації за критерієм пошкодження робочих лопаток турбіни: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.14 / О.С. Якушенко ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Сформована методологія контролю залишкового ресурсу газотурбінних двигунів (ГТД) за критерієм тривалої міцності робочих лопаток турбіни, що враховує стохастичну природу пошкодження. Створена методика оцінки впливу технічного стану (ТС) ГТД та особливостей його експлуатації на накопичення пошкоджень у його деталях. Розроблена методика прогнозування залишкового ресурсу авіаційного ГТД з урахуванням його ТС та особливостей наступного періоду експлуатації. Розроблена математична модель робочого процесу ГТД ПС-90А та алгоритм її узгодження з параметрами функціонування двигуна. Розроблено методику одержання регресійних залежностей параметрів навантаження деталей ГТД від параметрів його робочого процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-082.1/9

Рубрики:

      
20.

Краснов О. О. 
Активний тяговий перетворювач для електровозів змінного струму з колекторними тяговими двигунами / О. О. Краснов. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена актуальній науково-технічній проблемі підвищення енергетичної ефективності електрорухомого складу змінного струму з колекторними тяговими двигунами за рахунок вдосконалення тягових перетворювачів. Одним з ефективних засобів підвищення коефіцієнта потужності електрорухомого складу змінного струму з колекторними тяговими двигунами є активні випрямлячі. У дисертації розроблено математичний опис активного випрямляча струму з тяговим двигуном постійного струму, проведено аналіз енергетичної ефективності випрямляча при широтно-імпульсній модуляції з синусоїдальним, трапецеїдальним та прямокутно-ступінчатим модуляційним сигналом. Запропоновано силову схему активного тягового перетворювача з двозонним регулюванням напруги і алгоритм управління транзисторами в режимах тяги і рекуперації. Результати комп'ютерного моделювання показали, що активний тяговий перетворювач забезпечує високий коефіцієнт потужності електровоза (0,83…0,99) і більш низький рівень несинусоїдальності струму первинної обмотки тягового трансформатора (THDi до 17 %) у порівнянні з тиристорним перетворювачем, що дає змогу скоротити витрати електроенергії на тягу поїздів.^UThe dissertation is devoted to the actual scientific and technical problem of increasing the energy efficiency of the AC electric locomotives with DC traction motors due to the improvement of traction converters. Active rectifiers are one of the effective ways to increase the power factor on AC electric locomotives with DC traction motors. In this thesis, the mathematical description of the active current source rectifier with DC motor is improved. The analysis of the active rectifier energy efficiency with a sinusoidal, trapezoidal and rectangular-stepped pulse-width modulation (modulation frequency 900 Hz, 1,200 Hz and 1,800 Hz) is performed. The power circuit of the active traction converter with two-zone DC voltage regulation and the algorithm for controlling transistors in traction and recuperation modes has been developed. The results of computer simulation showed that the active traction converter can provide a high power factor of electric locomotive (0.83...0.99). The trolley wire current THD is 9...17%, which is less than with a thyristor converter. This reduces the consumption of electricity for traction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського