Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (222)Реферативна база даних (1206)Книжкові видання та компакт-диски (243)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ЛІТАК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 132
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ясній О.П. 
Імовірнісний аналіз поширення втомних тріщин і граничного стану елементів конструкцій: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.02.04 / О.П. Ясній ; Луц. нац. техн. ун-т. — Луцьк, 2008. — 19 с. — укp.

Виялено основні закономірності впливу асиметрії циклу навантажування на швидкість підростання втомних тріщин у матеріалах осей колісних пар локомотивів і визначено статистичні розподіли характеристик циклічної тріщиностійкості для сталей і алюмінієвих сплавів, які використовуються в літаках, осях колісних пар залізничного транспорту, корпусах атомних реакторів. Розроблено методику моделювання підростання втомних тіщин в елементах конструкцій за регулярного та випадкового навантажування з урахуванням статистичних характеристик параметрів навантаження, механічних властивостей і геометрій, яка дає можливість одержати статистичний розподіл скінченних довжин тріщин за заданої кількості циклів навантаження та розподіл довговічності для наперед заданої критичної довжини тріщини. Запропоновано методику оцінювання ймовірності руйнування елементів конструкцій на основі числового моделювання рівноважного стану тіла з тріщиною з використанням диспараметричного критерію руйнування та врахуванням статистичних характеристик параметрів навантаження, механічних властивостей і геометрії конструкції та тріщин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.604,022 + Ж4-028.4 +
Шифр НБУВ: РА361253

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Гуменний А.М. 
Інтегроване проектування високоресурсних розтягнутих панелей крила транспортного літака: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.02 / А.М. Гуменний ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Вперше розроблено метод інтегрованого проектування високресурсних розтягнених панелей крила транспортних літаків на базі їх параметричного моделювання за допомогою комп'ютерних систем. Даний метод передбачає створення майстер-геометрії та моделі розподілу простору крила, аналітичних еталонів елементів конструкції, аналіз впливу конструктивно-технологічних особливостей на характеристики загального та локального напружено-деформованого стану конструктивно-силових елементів, прогнозування їх довговічності у регулярній зоні, розробку конструктивно-технологічних методів для досягнення регламентованої довговічності розглянених панелей крила у зоні отворів для перетікання палива. Удосконалено методику визначення ступеня завантаженості кріпильних елементів, які з'єднують фрезеровану обшивку та стрингери розтягнених панелей крила. Розроблено комбінований спосіб послідовного застосування дорнування та бар'єрного обтиснення стрингерів розтягнених панелей крила у зоні системи отворів для перетікання палива, що забезпечує надійність досягнення заданих ресурсних характерстик панелей крила.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О535.1-042-02 +
Шифр НБУВ: РА362811

      
Категорія: Транспорт   
3.

Добржанський О.О. 
Інтегруючий гіроскопічний гравіметр авіаційної гравіметричної системи: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.01 / О.О. Добржанський ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2008. — 17 с. — укp.

Досліджено можливості та доцільність використання як гравіметра авіаційної гравіметричної системи інтегрувального гіроскопічного гравіметра з метою підвищення точності та швидкодії вимірювань величини гравітаційного прискорення. Досліджено особливості роботи інтегрувального гірогравіметра за статичного та динамічного режимів у разі гармонійної дії збурення з допомогою ЕОМ. Уточнено рівняння руху авіаційної гравіметричної системи з урахуванням місця встановлення приладу та вібрацій літака під час польоту. Визначено аналітичні та кількісні оцінки складових похибки гірогравіметра. Запропоновано методи зменшення його похибки. Розроблено систему реєстрації сигналу гірогравірометра. Проведено експериментальні дослідження інтегрувального гірогравірометра з метою підтвердження вірогідності одержаних теоретичних положень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О571-521.06 +
Шифр НБУВ: РА361051

Рубрики:

      
4.

Волков О. Є. 
ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДИНАМІЧНИМИ КОНФЛІКТНИМИ СИТУАЦІЯМИ ПОВІТРЯНИХ КОРАБЛІВ У МАСШТАБІ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ / О. Є. Волков. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертаційній роботі запропоновано інформаційну технологію управління динамічними конфліктними ситуаціями повітряних кораблів, яка заснована на мережецентричних, інваріантних і адаптивних технологіях та теоріях. Основним призначенням є якісне розв'язання і запобігання можливих конфліктних ситуацій повітряних кораблів. Система в автоматичному режимі визначає місце розташування повітряних кораблів, отримує дані про їх курс, висоту і швидкість, оцінює ймовірність перетину траєкторій руху і, в разі загрози можливого зіткнення, оперативно видає коригувальні сигнали для параметрів руху повітряних кораблів. Оцінка ймовірностей, робота коригувальних алгоритмів та визначення літака рух якого необхідно корегувати може відбуватися на борту повітряного корабля. В дисертаційній роботі розв'язано важливу науково-технічну задачу підвищення безпеки польотів в авіації шляхом забезпечення гарантованого рівня безпеки під час попередження зіткнень повітряних кораблів на базі розробки нової технології розв'язання динамічних конфліктних ситуацій повітряних кораблів у масштабі реального часу.^UThe thesis proposes an information technology for real-time control of aircraft dynamic conflict situations, which is based on network-centric, invariant and adaptive technologies and theories. The main application is a high-quality solution and prevention of possible conflict situations of aircraft. The system automatically determines the location of aircraft, receives data on their course, altitude and speed, estimates the probability of crossing flight paths and, in the case of a possible collision, promptly issues corrective signals for the flight parameters of aircraft. Evaluation of probabilities, the execution of corrective algorithms and determination of the aircraft, the movement of which needs to be corrected, can be done onboard the aircraft.In the dissertation work, an important scientific and technical problem of improving flight safety in aviation was solved by ensuring a guaranteed level of safety during the prevention of aircraft collisions based on the development of new technology for solving dynamic aircraft conflict situations in real-time.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Нечепорук Я. С. 
Іншомовна підготовка в історії розвитку вітчизняної професійної освіти у льотних навчальних закладах України (друга половина ХХ ‒ початок ХХІ століття): автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.01 / Я. С. Нечепорук. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні засади іншомовної підготовки у льотних навчальних закладах України другої половини ХХ ‒ початку ХХІ ст.. Проаналізовано історіографію та джерельну базу обраної проблеми. Досліджено особливості реорганізації іншомовної професійної підготовки майбутніх авіаційних фахівців у льотних закладах освіти України середини ХХ ‒ початку ХХІ ст.. В результаті здійснення та обґрунтування періодизації розвитку іншомовної професійної льотної підготовки України було виокремлено наступні історичні періоди: іншомовна підготовка у процесі зародження льотної освітньої системи цивільної авіації в умовах технічного переозброєння (1961‒1970 рр.); міжнародне співробітництво та роль іншомовної підготовки майбутніх авіафахівців в освітній системі цивільної авіації (1971‒1984 рр.); іншомовна підготовка під час трансформації мереж і структур загальної і вищої освіти, зокрема авіаційної (1985‒1992 рр.); перехід до загальноприйнятих міжнародних стандартів і вимог до іншомовної професійної льотної підготовки за часів незалежності України (1993‒2007 рр.). Аналіз питання історико-педагогічних передумов зародження системи підготовки авіаційних кадрів здійснено відповідно до: 1) розвитку науково-технічного прогресу у сфері літакобудування та авіаційного пасажироперевезення на початку ХХ ст.; 2) виникнення і становлення льотної іншомовної професійної підготовки у контексті історичних умов та факторів, що обумовили необхідність володіння авіаційними фахівцями іноземною мовою, до яких віднесено, насамперед, міжнародне авіаційне співробітництво та вступ країни до організації цивільної авіації (ІКАО); 3) розвиток нормативно-правового забезпечення функціонування вищих льотних закладів освіти цивільної авіації та здійснення льотної іншомовної професійної підготовки. Доведено, що у досліджуваний період відбувається пошук місця іншомовної підготовки як складової системи освіти авіаційних фахівців: від повного її заперечення (на той час авіаційні фахівці не послуговувалися іноземною мовою як професійною, що обумовлювалося відсутністю міжнародних пасажироперевезень) до визнання її обов’язковості.Досліджено зміст, форми, методи організації іншомовної підготовки льотних навчальних закладів у визначених періодах. Окреслено характерні особливості кожного періоду: І ‒ державне визнання необхідності поліпшення стану вивчення та викладання іноземної мови; ІІ ‒ активізація роботи науково-педагогічного складу льотних закладів освіти у процесі складання навчальних програм та видання навчальних посібників з іноземної мови, що спираються на вимоги ІКАО; ІІІ ‒ здійснення професійно орієнтованого навчання авіаційній англійській мові, враховуючи п’ять видів мовленнєвої діяльності; ІV ‒ загальна стандартизація процесу вивчення авіаційної англійської мови згідно з вимогами ІКАО. Актуалізовано перспективні можливості творчого використання результатів дослідження, що ефективно впливатимуть на стан професійної іншомовної підготовки у льотних закладах України та на рівень володіння іноземною мовою майбутніх авіафахівців.Доведено, що, відповідно до кожного із зазначених періодів, відбувається: 1) зміна ставлення до іноземної мови, починаючи від усвідомлення необхідності спільної мови комунікації міжнародної цивільної авіації, введення законодавчо закріпленої стандартної фразеології, а також підвищення вимог до мовленнєвих навичок та вмінь пілотів до визнання необхідності віднесення її до мови, що забезпечує безпечну професійну діяльність авіаційних фахівців; 2) зміна методичних підходів до навчання іноземній мові – свідомо-практичний, інтенсивний, комунікативний, компетентнісний; 3) реалізація компетентнісного підходу – від формування навичок іншомовного спілкування до формування комунікативної компетентності як складової системи професійних компетентностей авіаційних фахівців; 4) встановлення державних стандартів іншомовної підготовки авіаційних фахівців; 5) зміна вимог до професійної підготовки викладачів іноземної мови.Унікальність роботи полягає в тому, що вперше: в історико-педагогічному дослідженні цілісно та всебічно охарактеризовано теорію і практику розвитку іншомовної підготовки в історії розвитку вітчизняної професійної освіти у льотних навчальних закладах України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття), з’ясовано теоретичні, організаційні та змістові засади її розвитку. Уточнено провідні аспекти, положення, що складають теоретичні основи професійної іншомовної підготовки в авіаційній галузі; поняттєвий апарат дослідження через характеристику поняття «система підготовки» в галузі професійної авіаційної освіти та іншомовної підготовки як її складової. Ключові слова: професійна підготовка, іншомовна підготовка, авіаційна англійська мова, авіаційний фахівець.^UThe dissertation substantiates the theoretical and methodological principles of foreign language training in flight training institutions of the second half of the 20th ‒ beginning of the 21st century. The historiography and source base of the selected problem are analyzed. There were studied the peculiarities of the reorganization of professional foreign language training of future aviation specialists in aviation educational institutions of Ukraine in the middle of the 20th ‒ beginning of the 21st centuries. As a result of the implementation and justification of the periodization of the foreign language professional flight training development in Ukraine, the following historical periods were distinguished: foreign language training in the process of civil aviation flight education system development in the conditions of technical rearmament (1961‒1970); international cooperation and the role of foreign language training of future aviation specialists in the educational system of civil aviation (1971‒1984); foreign language training during the transformation of networks and structures of general and higher education, in particular aviation (1985‒1992); transition to generally accepted international standards and requirements for foreign language professional flight training during the independence of Ukraine (1993‒2007). The analysis of the issue of historical and pedagogical prerequisites for the birth of the aviation personnel training system was carried out in accordance with: 1) the development of scientific and technical progress in the field of aircraft construction and air passenger transportation at the beginning of the 20th century; 2) the emergence and formation of flight foreign language professional training in the context of historical conditions and factors that determined the need for aviation specialists to speak a foreign language, which include, first of all, international aviation cooperation and the country's entry into the Civil Aviation Organization (ICAO); 3) the development of regulatory and legal support for the functioning of higher flying institutions of civil aviation education and the implementation of flight foreign language professional training. It is proved that in the period under study, a search for a place for foreign language training as a component of the education system of aviation specialists is taking place: from its complete denial (at that time, aviation specialists did not use a foreign language as a professional language, which was due to the lack of international passenger transportation) to recognition of its obligation.The organizational content, forms, and methods of foreign language training at flight schools in certain periods have been studied. The characteristic features of each period are outlined: I ‒ state recognition of the need to improve the state of learning and teaching a foreign language; ІІ ‒ intensification of the work of the scientific and pedagogical staff of flight education institutions in the process of drawing up training programs and publishing foreign language training manuals based on ICAO requirements; ІІІ ‒ implementation of professionally oriented training in aviation English, taking into account five types of speech activity; IV ‒ general standardization of the aviation English language learning process in accordance with ICAO requirements. Prospective opportunities for creative use of research results have been updated, which will effectively influence the state of professional foreign language training in aviation institutions of Ukraine and the level of foreign language proficiency of future aviation specialists.It has been proven that, in accordance with each of the specified periods, there is: 1) a change in the attitude towards a foreign language, starting from the awareness of the need for a common language of communication in international civil aviation, the introduction of a legally established standard phraseology, as well as an increase in the requirements for the speaking skills and abilities of pilots to the recognition the need to refer it to the language that ensures the safe professional activity of aviation specialists; 2) change in methodical approaches to learning a foreign language ‒ conscious-practical, intensive, communicative, competence-based; 3) implementation of the competence approach - from the formation of foreign language communication skills to the formation of communicative competence as a component of the professional competence system of aviation specialists; 4) establishment of state standards for foreign language training of aviation specialists; 5) changing the requirements for the professional training of foreign language teachers.Key words: vocational training, foreign language training, aviation English, aviation specialist.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Харук А. І. 
Авіаційна промисловість України як складова військово-промислового комплексу у 1910-ті - 1980-ті роки: автореф. дис. ... д-ра іст. наук : 20.02.22 / А. І. Харук ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2011. — 32 с. — укp.

Вперше цілісно реконструйовано картину тенденцій становлення та розвитку промислового виробництва авіаційної техніки в Україні для військових потреб. Вперше проведено дослідження розвитку авіаційної промисловості на теренах України, що має комплексний, міждисциплінарний характер. Вперше виділено періоди становлення галузі та проаналізовано їх особливості для сфер українського виробництва. Досліджено наслідки впровадження науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт у літакобудування, що забезпечувало високі тактико-технічні характеристики авіаційної техніки. Введено до наукового обігу нові факти, призабуті відомості про вчених і виробників, діяльність яких сприяла стрімкій динаміці прогресивних змін у створенні літаків. Висвітлено вплив імперського (союзного) центру на розвиток авіабудування в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)6-24 + Ц651(4УКР)1:6
Шифр НБУВ: РА381408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Романенко В. Д. 
Авіаційна техніка ленд-лізу 1941 - 1945 рр. (пам'яткознавчий аспект): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 26.00.05 / В. Д. Романенко ; Укр. т-во охорони пам'яток історії та культури НАН України, Центр пам'яткознавства. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто процес підготовки й організації поставок авіаційної техніки до СРСР по ленд-лізу у 1941 - 1945 рр., та інфраструктуру, яка займається прийманням авіатехніки, її доставкою, навчанням льотного складу. Наведено повний перелік типів літаків, які поставлялися до СРСР по ленд-лізу, кількість одержаних машин, строки їх надходження. Сформульовано основні вимоги щодо літаків Вітчизняної війни як пам'яток воєнної історії України. Розроблено базу даних, яка однозначно ідентифікує будь-який літак ленд-лізу за його серійним чи заводським номером, робить його опис як пам'ятки історії та техніки. Наведено приклади успішного застосування бази даних для ідентифікації літаків та її використання як інформаційного ресурсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(2)622 л61 + Ц35(2)626-65 л61
Шифр НБУВ: РА372850 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Українець Є.О. 
Аеродинамічні характеристики несучих систем літальних апаратів з співосними гвинтовими рушіями: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / Є.О. Українець ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці методики та розрахунку аеродинамічних характеристик несучих систем літальних апаратів з співосними гвинтовими рушіями. В роботі знаходить свій подальший розвиток метод дискретних вихорів з замкнутою вихровою рамкою як дискретною особливістю. Досліджено поля швидкостей, індуковані гвинтовими рушіями, вплив струменів від гвинтових рушіїв на аеродинамічні характеристики крила, мотогондоли, оперення в сліді. Досліджено вплив на моментні характеристики літака зміни режиму роботи гвинтових рушіїв, відхилення механізації крила, наближення до поверхні розділу, наявності ковзання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О533.5-02

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Корнієнко А.П. 
Аеродинамічна компоновка арочного крила з повітряним гвинтом: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / А.П. Корнієнко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Наведено результати фізичного моделювання обтікання арочного крила з повітряним гвинтом в аеродинамічній трубі. На підставі результатів такого моделювання, проведеного з візуалізацією течії на поверхні арочного крила, підтверджено безвідривний характер обтікання комбінації "арочне крило - повітряний гвинт" до великих кутів атаки, що дозволило здійснити параметричні дослідження, з використанням методів обчислювальної аерогідродинаміки, які базуються на використанні моделі ідеальної рідини, а саме: методу дискретних вихорів, (ефективного для моделювання обтікання тонких несучих поверхонь з фіксованими лініями сходу вихрової пелени), панельного методу Моріно - для моделювання обтікання тілесних компоновок, у їх апробованих алгоритмічних реалізаціях методики розрахунку. Наведено результати параметричних досліджень стосовно оцінки впливу місця розташування повітряного гвинта в каналі арочного крила на аеродинамічні характеристики такого роду комбінації та з'ясовано наявність досить складної аеродинамічної інтерференції гвинта та несучої поверхні літального апарата. За цього одержано аеродинамічні якості комбінації та тягових характеристик даного гвинта, які мають чіткі екстремуми, наявність яких повинна враховуватися під час проектування літаків з арочним крилом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-042-011 + О553-011 +
Шифр НБУВ: РА349176

Рубрики:

      
10.

Капітанова Л. В. 
Аналіз та синтез злітно-посадкових характеристик модифікацій літаків транспортної категорії / Л. В. Капітанова. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – злітно-посадкові характеристики модифікацій літаків транспортної категорії; мета дослідження – створення методу удосконалення ЗПХ модифікацій літаків транспортної категорії до їх значень, заявлених для базової моделі; методи дослідження – базуються на вимогах FAR-25, IKAO за нормованими параметрами для зльоту і посадки, а також на підставі нового методу формування тягооснащеності більш важкої модифікації та використання принципово нових локальних конструктивів у крилі ЩІЗ (щілинні інтерцептори в закрилках) і в шасі з ДЕК (додаткові енергетичні камери); оцінка ефективності ДЕК зроблена на основі розрахункових моделей і експериментально (копрові випробування); оцінка ефективності ЩІЗ зроблена шляхом продувки високомеханізованого крила в аеродинамічній трубі; результати – використання нового методу формування тягооснащеності більш важкої модифікації та ДЕК і ЩІЗ дозволило скоротити довжини розбігу при зльоті на 26…28 %, пробігу при посадці на 35…38 %; новизна – уперше запропоновано й реалізовано пакет нових концептуально-структурних положень формування ЗПХ, що забезпечує використання більш продуктивних модифікацій на аеродромах, заявлених для базового літака; уперше розроблено новий метод формування основних параметрів модифікацій (стартової маси і тягооснащеності); уперше запропоновано застосовування інтерцепторів у щілинах висувних закрилків (ЩІЗ), удосконалено амортизаційні системи стояків шасі шляхом уведення ДЕК; встановлено вплив незрівноваженості посадкової маси модифікації піднімальною силою крила, в момент приземлення літака, на переміщення центра мас на наземних ділянках негальмівного пробігу при посадці, що забезпечує більш раннє включення гальмівних пристроїв і скорочення ділянки негальмівного пробігу; що дало можливість забезпечити базування більш важкої модифікації літака Ан-140-200 на ЗПС, заявленої для базового літака; ступінь впровадження – результати досліджень використані і упроваджено на АТ «ФЕД», ТОВ «Прогрестех-Україна», НДІ ПФМ, ДП «Антонов» і в навчальному процесі Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»; галузь використання – проектування авіаційної техніки.^UObject of research take-off and landing performance (TLP) of transport category aircraft modifications; goal of research creation of method of TLP improvement of transport category aircraft modifications to the values assigned for base model; methods of research are based on the requirements of FAR-25, ICAO as per standardized parameters for takeoff and landing, and on the basis of a new method of forming thrust-to-weight ratio of heavier modification and use of fundamentally new local structures in the wing (slotted spoilers in flaps (FSS)) and in the landing gear (with additional energetic chambers (AEC)), evaluation of effectiveness of the FSS is based on computational models and experiments (copra tests), the FSS efficiency is evaluated by blowing a highly mechanized wing in the wind tunnel; the results the use of a new method of forming thrust-to-weight ratio of heavier modification, and of FSS and AEC allowed to reduce the takeoff run length by 26…28 %, landing run length by 35…38 %; novelty for the first time a package of new conceptual and structural provisions for TLP formation has been proposed and implemented, which ensures the use of more productive modifications at aerodromes assigned for base aircraft; for the first time a new method of forming the basic parameters of modifications (starting weight and thrust-to-weight ratio) has been developed; for the first time the use of spoilers in the slotted retractable flaps (FSS) has been proposed, the damping systems of landing gear struts have been improved by applying AEC; the influence of imbalance of landing mass of modification by lifting force of a wing (at the moment of landing of the plane) on CG shift on ground sites of non-braking landing run has been set that provides earlier application of brake devices and reduction of a site of non-braking run which provides basing the heavier modification of the An-140-200 on a runway; the degree of implementation research results have been used and implemented at "FED" JSC, "Progrestech-Ukraine" LLC, PFM Research Institute, Antonov Company and in the educational process of the National Aerospace University "Kharkiv Aviation Institute"; field of application designing of aircraft.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
11.

Краснопольський А.О. 
Аналіз та синтез систем автоматичного керування заходом на посадку літаків цивільної авіації на основі сучасної нестаціонарної теорії керування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.09 / А.О. Краснопольський ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2003. — 16 с. — укp.

З застосуванням параметричного критерію стійкості, а також критерію за показниками якості перехідного процесу нестаціонарної системи одержано області допустимих значень параметрів системи траєкторного керування, вибір яких гарантовано забезпечить якість автоматичного керування траєкторним рухом повітряного судна в режимі заходу на посадку в бічній та поздовжній площині. Узагальнено метод синтезу структур стаціонарних систем автоматичного керування з великим коефіцієнтом підсилення, запропонований М.В.Меєровим за методами стаціонарної теорії. Розроблено метод синтезу структур нестаціонарних систем автоматичного керування за методами нестаціонарної течії. Завдяки цьому одержано структурні схеми нестаціонарної системи автоматичного керування заходом літака на посадку, що дають змогу виконати якісне автоматичне керування посадкою, не змінюючи коефіцієнти підсилення в блоках формування заданих величин системи траєкторного керування та зберігаючи їх оптимальними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.022-05 +
Шифр НБУВ: РА327607

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Глазок О.М. 
Аналітичне конструювання нелінійних систем керування літальними апаратами з урахуванням вимог до якості перехідних процесів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.03 / О.М. Глазок ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Запропоновано нове розв'язання задачі синтезу нелінійних регуляторів, що забезпечують виконання вимог до якості руху керованого об'єкта, для систем стабілізації літальних апаратів. Синтез регуляторів проведено для нелінійних динамічних керованих систем, описаних системами звичайних диференціальних рівнянь з поліноміальними правими частинами за модифікованим методом аналітичного конструювання. До підінтегрального виразу функціоналу якості введено частини функції Белмана з числовими коефіцієнтами, що відображають вимоги до якості руху. Досліджено рух керованих систем з нелінійними якісними регуляторами. Розв'язано задачу синтезу нелінійних регуляторів, одержаних з урахуванням вимог до якості руху, для стабілізації поздовжнього кутового руху літака. На підставі результатів застосування одержаних регуляторів у системі стабілізації поздовжнього кутового руху високоманевреного та транспортного літаків у процесі розв'язання задачі стабілізації горизонтального польоту та за умов виконання маневру у поздовжній площині показано переваги запропонованих регуляторів у порівнянні з відомими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О52-047 +
Шифр НБУВ: РА355573

      
13.

Мустафа А.С. 
Вдосконалення системи матеріально-технічного постачання процесу технічного обслуговування на основі аналізу надійності парку ПС авіакомпанії: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / А.С. Мустафа ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи оптимізації процесів матеріально-технічного постачання технічного обслуговування і ремонту (ТоіР) парку повітряних суден (ПС) авіакомпанії. Проаналізовано процеси матеріально-технічного постачання (МТП) авіакомпанії, визначено роль запасів і складів у системі МТП. Розроблено методики планування МТП, а також розрахунку норм витрат і комплектів запасних частин. Створено модель поставок запасних елементів за умов обмеженої суми фінансування на базі максимізації ймовірності безвідмовної роботи у разі експонентного та нормального розподілу часу між відмовами. Запропоновано модель оптимізації забезпечення запчастинами відновлюваних виробів авіаційної техніки на підставі теорії масового обслуговування (ММ1/S). Розроблено методи оптимізації рівнів запасів та формування оптимального розміру замовлення комплектуючих виробів, які мінімузують сукупні витрати на зберігання запасу, його доставку та періодичність. Створено систему керування замовленнями та поставками складних дорогих виробів авіаційної техніки (АТ) на прикладі авіаційних двигунів з використанням методів імітаційного моделювання процесів життєвого циклу на базі марковських процесів, що дозволяє обгрунтувати довгострокові та поточні плани виробництва, ремонту авіаційних двигунів (АД) і поставок їх споживачам відповідно до плану розвитку авіаційних компаній. Розроблено структуру, основні завдання й інформаційне забезпечення системи керування МТП парку ПС авіакомпанії. На підставі даних про відмови та напрацювання парку ПС зроблено прогнозування потреби матеріально-технічних засобів пастпортизованих виробів літаків Іл-76.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.51-59 + О52-082-6 +
Шифр НБУВ: РА358301

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія:    
14.

Яцевич С.Є. 
Взаємозв'язок характеристик розсіяного сигналу з параметрами поверхні при багаточастотних методах дистанційного зондування: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.03 / С.Є. Яцевич ; НАН України. Ін-т радіофізики та електрон. ім. О.Я.Усикова. — Х., 2001. — 16 с. — укp.

Експериментально досліджено характеристики розсіяного сигналу за умов багаточастотного зондування параметрів грунтів і рослинного покриву. Експерименти проведено за допомогою дистанційних методів у широкому діапазоні частот з борта літака-лабораторії ІЛ-18. Для обробки результатів експериментів використано дані радіолокаторів бічного огляду 3-х см, 23-х см і 180-ти см діапазонів, а також дані скануючого радіометра 8-ми мм діапазону. Використано дані контактних вимірів. Показано переваги багаточастотного радіолокаційного зондування над одноканальними методами для оцінки параметрів грунтів і рослинного покриву. Установлено зв'язки відбитого сигналу з гранулометричним складом грунтів, щільністю та вологістю. Показано можливості багатоканальної ідентифікації агрокультур і визначення ряду їх біометричних параметрів. Наведено результати застосування космічної інформації РБО ШСЗ "Січ-1" для оцінки агрометеорологічної ситуації в осінньо-зимовий період року.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з841.2 + Д23с141.25
Шифр НБУВ: РА315315 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Годованюк Г.В. 
Визначення параметрів руху літального апарату під час розслідування авіаційних подій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.09 / Г.В. Годованюк ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розроблено методику та алгоритми достовірної оцінки кінематичних параметрів у просторовому русі повітряних суден. Задача оцінки параметрів зведена до розв'язання задачі послідовної умовної параметричної оптимізації. На прикладі аналізу авіаційної пригоди, що відбулась при посадці літака, була підтверджена працездатність і ефективність розробленого алгоритму. Запропоновано модифікацію нелінійного фільтра Калмана, що дозволяє визначити оцінки як вхідних, так і вихідних перемінних при наявності у вимірах аддитивних похибок у вигляді нормальних випадкових процесів. Розроблено метод і алгоритм оцінки посадочної маси і центрування літака при посадці на основі даних засобів об'єктивного контролю і використання процедур математичного моделювання. Працездатність підтверджується на прикладі аналізу конкретної авіаційної події.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-015

Рубрики:

      
16.

Оршуляк О.О. 
Вольтамперометрія іонів Zr(IV) та Hf(IV) в присутності азобарвників: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.02 / О.О. Оршуляк ; Ужгород. нац. ун-т. — Ужгород, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено питання стосовно вольтамперометрії іонів Zr (IV) та Hf (IV) за присутності азобарвників (еріохрому червоного B, калькону, кальцесу, торону, арсеназо I і кислотного хром синього T). Досліджено вольтамперометричну активність торону та кислотного хром синього T. Внаслідок нечіткості піків відновлення комплексних сполук і поганої відтворюваності результатів показано недоцільність використання торону, кислотного хром синього T та арсеназо I за умови дослідження їх взаємодії з Zr(IV) та Hf(IV). Установлено оптимальні умови комплексоутворення Zr(IV) та Hf(IV) з еріохром червоним B, кальконом та кальцесом. Досліджено, що Zr(IV) та Hf(IV) взаємодіють з кальконом і кальцесом за співвідношення компонентів M:R = 1:2, а з еріохром червоним B - M:R = 1:1. Розраховано константи стійкості комплексних сполук і форми існування іонів Zr(IV) та Hf(IV) у розчині. Досліджено вплив сторонніх іонів на їх вольтамперометричне визначення. Розроблені методики визначення апробовано для визначення гафнію у сплаві Tb - Hf - Al; цирконію у сплаві Tb - Zr - Si, у барабанах коліс літака та в об'єктах довкілля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г124.4-5 + Г461.135 +
Шифр НБУВ: РА349221

Рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
17.

Новіков А.О. 
Вплив гвинтових рушаїв на аеродинамічні характеристики несучої системи літака: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / А.О. Новіков ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Розроблено метод розрахунку та одержано закономірності зміни аеродинамічних характеристик літаків з гвинтовими рушіями. Удосконалено метод дискретних вихорів з замкнутою вихровою рамкою як дискретною особливістю та панельний метод Моріно. Досліджено вплив струменів від гвинтових рушіїв на розподілені та сумарні аеродинамічні характеристики крила, а також дію на моментні характеристики літака зміни режиму роботи гвинтових рушіїв і відхилення механізації крила. Запропонований метод розрахунку рекомендовано використовувати у більш широкій області відхилень механізації крила та взаємного розташування крила й оперіння. Результати наукового дослідження впроваджено у Державному Авіаційному Науково-випробувальному Центрі (ДАНВЦ) та учбовий процес Харківського університету Повітряних Сил.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О553.21-01 +
Шифр НБУВ: РА335210

Рубрики:

      
18.

Ковальчук Я.О. 
Вплив попередньої пластичної деформації на циклічну тріщиностійкість алюмінієвого сплаву: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.02.04 / Я.О. Ковальчук ; Терноп. держ. техн. ун-т ім. І.Пулюя. — Т., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено виявленню закономірностей поширення втомних тріщин і формування порогової тріщиностійкості в алюмінієвому сплаві АМг6 в первісному стані та після попереднього пластичного деформування одновісним розтягом та стиском. Встановлено, що у всіх випадках попередня пластична деформація (ППД) розтягом та стиском зменшує номінальний розмах порогового коефіцієнту інтенсивності напружень (КІН) сплаву АМг6 в порівнянні з первісним станом. Запропоновано методику оцінки ефективного порогового розмаху КІН сплаву АМг6. Побудовано узагальнені діаграми впливу ППД на розмах порогового КІН і швидкість росту втомних тріщин, які дозволяють оптимізувати технологію обробки матеріалів тиском. Виявлено залежності порогових характеристик циклічної тріщиностійкості від параметрів шорсткості поверхні руйнування в сплаві АМг6 а також методика оцінки ефективних порогів тріщиностійкості можуть бути використані для оцінки зламів деталей з метою відтворення історії їх навантажування при проведенні технічної експертизи. Результати роботи використовуються при випробуваннях відповідальних елементів конструкцій літаків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К233.106.223

Рубрики:

      
19.

Головатюк Ю.В. 
Встановлення фізико-механічних характеристик для оцінювання деградації алюмінієвих сплавів типу Д16 і В95 після тривалої експлуатації: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.01 / Ю.В. Головатюк ; НАН України, Фіз.-мех. ін-т ім. Г.В.Карпенка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К233.106.223 +
Шифр НБУВ: РА369259

Рубрики:

      
20.

Незенко А. Й. 
Геометричне моделювання в процесах життєвого циклу виробу / А. Й. Незенко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено важливій науково-прикладній задачі підвищення якості створення промислової продукції шляхом впровадження нових підходів геометричного моделювання технічних об'єктів упродовж усього їх життєвого циклу. У виконаному дослідженні отримала свій подальший розвиток структурно-параметрична методологія на основі розробки підходу процесного геометричного моделювання. Напрацьовано нові процеси геометричного моделювання упродовж життєвого циклу виробу, побудовано нові комп'ютерні моделі на різних його стадіях. За рахунок створення належної послідовності геометричних моделей одного й того ж агрегату літака забезпечено ефективне дослідження змін його геометричних параметрів упродовж життєвого циклу з метою їх коригування до досягнення оптимального варіанта. Отримані наукові результати впроваджено у виробництво та навчальний процес. Визначено напрямки подальшого розвитку процесного геометричного моделювання технічних об'єктів.^UDissertational research is aimed at further development of the theory of structural-parametric geometric modeling, combinatorial-variational and dynamic shaping by means of developing new approaches to processing of complex industrial products by the example of airplane life cycle. Scientific work was carried out at the National Technical University of Ukraine " Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" at the department of descriptive geometry, engineering and computer graphics in accordance with the state budget research theme 0110U002332 "Theory of structural-parametric geometric modeling as a means of complex optimization of processes of automated design and production" and the research topic 0114U002701"Automated variant geometric modeling of technical objects", thematic scientific work schedules of ANTONOV Company for 2012-2019 on projects “Creation of turbojet transport short-haul aircraft AN-178”, “Creation of a cargo-passenger regional turboprop aircraft AN-132”, “Development of the methodology for monitoring the geometric parameters of an airplane during its life cycle”, “Development of the process of determining the geometrical parameters and shaping of master-geometry in the aspect of implementation of the concept of supporting the full life cycle of the product in process of creating the aircraft in modern PLM-technologies”, “Design and implementation of application software for automation of processes of shaping and maintenance of master-geometry".The processes of airplane life cycle and their impact on change of surfaces parameters are the object of research. The geometric parameters of shaping the aircraft basic surfaces during its life cycle are the subject of research.The methods of analytical, differential and computational geometry, the theory of approximation and interpolation, sets and graphs, optimization, design of technical objects, engineering graphics, software tools of computer information technologies are used in solving assigned scientific tasks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського