Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (13)Тематичний інтернет-навігатор (31)Наукова електронна бібліотека (101)Реферативна база даних (3588)Книжкові видання та компакт-диски (837)Журнали та продовжувані видання (51)
Пошуковий запит: (<.>K=МОРСЬК$<.>+<.>K=ІСТОТА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 532
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Біологічні науки   
1.

Садогурська С.О. 
Cyanophyta морської кам'янистої супраліторалі Криму: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.05 / С.О. Садогурська ; Ін-т ботаніки ім. М.Г.Холодного НАН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено інвентаризацію видового складу флори Cyanophyta морської кам'янистої супраліторалі Криму. Обстежено 62 пункти, з яких 44 розташовані у межах природно-заповідного фонду (ПЗФ) і ділянок, пріоритетних для збереження біорізноманіття Криму. Виявлено 115 видів Cyanophyta, представлених 131 формою. Вперше для флори України наведено чотири види та дві форми водоростей. Для одного виду відмічено друге місцезнаходження, а 85 видів і форм водоростей - нові для супраліторальної зони Чорного й Азовського морів. Для 17-ти видів вказано друге місцезнаходження на території Криму. Проаналізовано систематичну структуру виявленого видового складу й поширення Cyanophyta в супраліторальній зоні різних гідроботанічних районів біля берегів Криму. Охрактеризовано особливості просторового (вздовж узбережжя та над рівнем моря) розподілу, а також сезонної динаміки супраліторальних Cyanophyta. Складено конспект флори Cyanophyta морської кам'янистої супраліторалі Криму та виділено комплекс провідних видів. Вперше наведено опис альгофлори супраліторальної зони 16-ти об'єктів ПЗВ, зокрема чотирьох природних заповідників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е521.20(4УКР-6КРИ) +
Шифр НБУВ: РА335781

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Таланюк В. В. 
«Закономірності формування та біорозкладу зварних з'єднань біодеградабельних полімерів» / В. В. Таланюк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена формуванню та дослідженню біорозкладу зварних з'єднань біодеградабельних полімерів ПГБ (полігідроксибутират), ПЛА (полілактид), їх суміші ПГБ/ПЛА та їх найбільш розповсюдженого модифікатора – синтетичного термопластичного еластомеру (ТПЕ) блок-кополімеру СЕБС (стирол-етилен-бутилен-стирольний каучук).У даній роботі досліджували особливості зварювання та біодеструкції зварних з'єднань двох найбільш досліджених біополімерів – полілактиду та полігідроксибутирату, а також їх найбільш розповсюдженого модифікатора – синтетичного термопластичного еластомеру (ТПЕ) блок-кополімеру СЕБС (стирол-етилен-бутилен-стирольний каучук). Експерименти з деградації зварних з'єднань біополімерів показали, що усі зварні шви з різною швидкістю, але розкладаються, що однак менше, особливо це суттєво для біополімеру ПГБ, швидкості деструкції вихідних біополімерів. Отримані результати дали можливість розробити технологічні рекомендації зі зварювання досліджуваних біополімерів ПГБ та ПЛА, які на сьогодні є найбільш розповсюдженими серед біополімерів та використовуються у промисловості, метою яких є формування структури їх зварних швів наближеної до вихідних біополімерів та, відповідно, аналогічними властивостями, зокрема здатністю до біодеструкції. Результати механічних випробувань та досліджень морфології зварних швів ТПЕ СЕБС дозволяють стверджувати, що ТПЕ СЕБС має достатню здатність до зварювання для використання як модифікатор ПГБ та ПЛА з точки зору формування їх якісних зварних з'єднань.^UThe thesis is devoted to the formation and research of biodegradation of the welded joints of biodegradable polymers PHB (polyhydroxybutyrate), PLA (polylactide), their mixtures PHB / PLA and their modifier, mainly synthetic thermoplastic elastomer (TPE) block copolymer SEBS (styrene-ethylene-butylene-styrene).In this work, the peculiarities of welding and biodegradation of the welds of two most studied biopolymers – PLA and PHB, as well as their modifier, mainly synthetic thermoplastic elastomer (TPE) block copolymer SEBS (styrene-ethylene-butylene-styrene rubber) have been investigated.Experiments on degradation of the biopolymer welds have shown that all welds decompose, but at different rates, especially significant less for the PHB biopolymer comparing to the basic materials. The reason of that is structurization of biopolymers (similar to synthetic polymers) with formation of a higher crystallininty inside the welded joints and longer decomposition process of their crystalline phase. The obtained results made it possible to develop technological recommendations for welding of the studied biopolymers PHB and PLA, which are currently the most common among biopolymers and used in industry, the purpose of which is to form the structure of the welds similar to the structure of the basic biopolymers and, accordingly, similar properties, such as ability to biodegradation.The results of mechanical tests and studies of the morphology of TPE SEBS welds suggest that TPE SEBS has sufficient welding ability to be used as a modifier of PHB and PLA in terms of the formation of their quality welds.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
3.

Сукач М.К. 
Ідентифікація робочих процесів глибоководних грунторозробних машин: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.05.04. / М.К. Сукач ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 1999. — 32 с. — Бібліогр.: с.27-30. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню характеристик підводних грунтових масивів, процесів руйнування грунту і визначенню експлуатаційного донного фону при функціонуванні землерийних машин. Встановлено взаємозв'язки між опором грунтів, їх деформаційно-міцнісними властивостями, параметрами динамічного навантаження, геоакустичного зондування і фотопрофілювання морського дна. Розроблено основи теорії гравітаційного зондування і теорії різання підводних грунтів. Створено нові методи і технічні засоби, призначені для ідентифікації робочих процесів глибоководних грунторозробних машин. Впровадження результатів дослідження у виробництво дозволяє скоротити термін створення і підвищити ефективність застосування машин шляхом забезпечення відповідності їх параметрів реальним умовам експлуатації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н623-5-01 + Д543с1/8

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
4.

Конкін В.В. 
Ідентифікація штормових зон по акваторії Чорного та Азовського морів: Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.09 / В.В. Конкін ; Одес. гідрометеорол. ін-т. — О., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена розробці принципово нової фізичної моделі штормових зон. В роботі вперше запропонована фізична модель штормових зон, яка основана на ланцюжках Кармана. Розроблено методику діагнозу морських штормів, що базується на новій фізико-математичній концепції, сучасній методиці Аракави з використанням інформації зі штучних супутників Землі. Основні результати роботи знайшли використання в оперативній прогностичній діяльності метеорологічних підрозділів, можуть стати основою для розробки більш досконалих гідродинамічних моделей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д237.260

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Фаріонова Т.А. 
Імовірнісні методи проектування пристроїв колективного рятування на суднах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.03 / Т.А. Фаріонова ; Укр. держ. мор. техн. ун-т ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2003. — 23 с.: рис. — укp.

Досліджено питання застосування основної формальної структури прийняття технічних рішень у ході проектування, переобладнання суден і морських технічних споруд, специфіки імовірності успішної евакуації людей з аварійного судна за допомогою суднових колективних рятувальних пристроїв, що містить імовірнісні закони проведення окремих етапів залишення судна та евакуації у цілому, розрахунок надійності спускових пристроїв, методику розрахунку рівня допустимого ризику у разі використання пристроїв колективного рятування. Зазначено, що результати теоретичних досліджень були застосовані для аналізу ефективності використання пристроїв колективного рятування різних за типом і місткістю на пасажирських і вантажних суднах. Розроблено методику розрахунку, яка впроваджена у проектній практиці на ряді підприємств суднобудівної промисловості України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О491-5-02 +
Шифр НБУВ: РА323529

Рубрики:

      
6.

Блажиєвська М.В. 
Імплементація норм міжнародного права: правова теорія і практика України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / М.В. Блажиєвська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

На підставі використання системного підходу досліджено проблеми імплементації норм міжнародного морського права та пов'язані з нею актуальні теоретичні та практичні питання. Здійснено комплексний аналіз міжнародних морських відносин й обгрунтовано існування системи норм для їх правового регулювання - морського права, що за своєю суттю є багаторівневою структурою правового регулювання, яку використовують як методологічну основу для дослідження проблем імплементації норм міжнародного морського права. Проаналізовано створений в Україні механізм імплементації норм міжнародного морського права, встановлено ефективність його функціонування та недоліки. Обгрунтовано рекомендації щодо удосконалення законодавства України у сфері регулювання різних видів морської діяльності, зокрема в галузі торговельного мореплавства, безпеки мореплавства та захисту морського середовища. Розглянуто перспективи розвитку національного законодавства України у галузі морського права. В контексті імплементації норм міжнародного морського права досліджено актуальні теоретичні та практичні питання сучасного морського права, які виникають у зв'язку з визначенням правового статусу та режиму Азовського моря та Керчинської протоки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.52-383.1 +
Шифр НБУВ: РА336143

Рубрики:

      
7.

Гаджула Н.Г. 
Індивідуальна профілактика карієсу зубів у жінок в періоди вагітності і лактації: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / Н.Г. Гаджула ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Встановлено розповсюдженість та інтенсивність карієсу зубів і рівень санітарно-гігієнічних знань і навичок у жінок під час фізіологічного перебігу вагітності. Вивчено біодоступність лікарських засобів для профілактики карієсу зубів у періоди вагітності і лактації та визначено найбільш ефективний. Визначено вплив карієспрофілактичних препаратів, у процесі їх введення вагітним крольчихам, на характер осифікації кісток мозкового черепа новонароджених тварин. Вивчено протикаріозну ефективність "Біокальцевіту" та морської капусти на експериментальній моделі карієсу зубів. Розроблено методи індивідуальної профілактики карієсу зубів у жінок під час фізіологічного перебігу вагітності і лактації, у залежності від карієсрезистентності емалі. Оцінено ефективність профілактичних заходів за показниками індивідуального ризику виникнення карієсу зубів і мінерального обміну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.216.661.210.40-52 + Р661.210.40-52 +
Шифр НБУВ: РА365956

Рубрики:

      
8.

Малаксіано М. О. 
Інноваційно-орієнтоване управління проектами розвитку інфраструктури морського транспорту / М. О. Малаксіано. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробці нової методології інноваційноорієнтованого управління проектами розвитку інфраструктури морського транспорту. Розроблено концептуальну модель системи управління інноваційною діяльністю, яка дозволяє реалізувати переваги як класичних методів управління проектами, так і Agile методів. Розроблено методи управління послідовністю робіт, що виконуються в рамках інноваційних проектів. Розроблено методи обґрунтування оптимальних термінів впровадження проектів інноваційного розвитку інфраструктури морського транспорту. Розроблено метод оцінювання динаміки середніх значень та коливань показників ефективності проектів модернізації та подальшого використання об'єктів інфраструктури морського транспорту, яка враховує випадкові коливання вантажопотоків, а також запропоновано метод обґрунтування стратегій модернізації об'єктів транспортної інфраструктури, що скорочують ризики, пов'язані з неповною визначеністю інтенсивності вантажопотоку. Побудовано концептуальну модель розробки та використання систем підтримки прийняття рішень щодо проектів інноваційного розвитку інфраструктури морського транспорту.Отримані результати мають науково-практичне значення для розвитку фундаментальних основ теорії проектного управління інноваційною діяльністю. Результати досліджень дозволяють розширити і конкретизувати теоретичні положення щодо організації системи управління проектами інноваційного розвитку інфраструктури морського транспорту, узагальнити тадоповнити науково-теоретичні і практичні знання в області проектного менеджменту. Запропоновані в роботі методи та моделі були успішно впроваджені в ряді українських та зарубіжних компаній.^UThe dissertation is devoted to the elaboration of a new methodology of innovation-oriented management of maritime transport infrastructure development projects. A conceptual model of the innovation management system has been developed, which allows to implement the advantages of both classical project management methods and Agile methods. Methods of optimal control of the sequence of performed works within the framework of innovative projects have been developed. Methods of substantiation of the optimal terms of initiation for the projects of innovative development of sea transport infrastructure were elaborated. A method for estimating the dynamics of average values and fluctuations in performance indicators of the projects of modernization and further operation of maritime transport infrastructure facilities, which takes into account random fluctuations in freight traffic is developed. A methodology for the substantiating strategies for modernizing transport infrastructure facilities, which allows to reduce the risks associated with the uncertainty of the intensity of freight traffic, is proposed. A conceptual model of development and use of decision support systems for projects of innovative development of maritime transport infrastructure is introduced.The obtained results are of scientific and practical significance for the development of the fundamental basics of the theory of management of innovative projects. The results of the research allow to expand and specify the theoretical provisions for the organization of the project management system of innovative development of maritime transport infrastructure, to summarize and supplement scientific, theoretical and practical knowledge in the field of project management. The methods and models proposed in the work have been successfully implemented in a number of Ukrainian and foreign companies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Нікіша Д. О. 
Інституціалізація морської практики у формуванні сучасного міжнародного морського права: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / Д. О. Нікіша ; Ін-т законодавства ВР України. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Розроблено теоретичні основи інституціалізації морської практики в процесі формування сучасного міжнародного морського права (ММП) та надання на їх підставі пропозицій щодо удосконалення міжнародного та національного правового регулювання використання морських просторів. Одержано наукове положення про існування єдиного процесу формування сучасного ММП, який включає послідовну зміну стадій формування звичаєвих і договірних норм. Удосконалено положення про визначення історичних етапів формування ММП. Відзначено, що початок етапу формування сучасного ММП слід пов'язувати з прийняттям Паризької декларації з морського права 1856 року.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.52 +
Шифр НБУВ: РА380732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Кравченко П.В. 
Інституціональні фактори оптимізації розвитку морських торговельних портів України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / П.В. Кравченко ; Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. НАН України. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено інституціональні засади управління ефективністю розвитку та функціонування морського портового комплексу країни на основі оптимізації організаційних структур і відносин власності. Проаналізовано сучасну систему відносин морських торговельних портів у аспекті макроекономічних інтересів і підприємницьких задач України. Виявлено світові тенденції розвитку стивідорного ринку з урахуванням процесів глобалізації. Уточнено особливості розвитку морських портів, які досягли найбільших успіхів у реформуванні підходів до залучення інвестицій і вантажопотоку. Проаналізовано сучасні проблеми на напрями формування оптимальної структури порту у поточному контексті інституціональних перетворень. Розроблено стратегічні підходи до обгрунтування оптимальності інституціональних відносин у портовому комплексі України з урахуванням суперечливості інтересів господарюючих і керуючих інституцій. Запропоновано методичні підходи до оцінювання результатів розвитку торговельного порту за факторами інституціональних перетворень і дотримання сукупності інтересів макроекономічного та підприємницького рівнів. Обгрунтовано інструментарій інституціональних перетворень, спрямованих на забезпечення конкурентної стійкості торговельного порту за критеріями ефективності злиття та розширення сфери діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.60 +
Шифр НБУВ: РА361861

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Щипцов А.О. 
Інтеграційні аспекти розвитку морських торговельних портів України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / А.О. Щипцов ; Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. НАН України. — О., 2008. — 20 с. — укp.

З використанням розробленого підходу одержано результати теоретичних і практичних досліджень сфери стійкого позиціонування національного портового комплексу у системі міжнародної інтеграції та глобалізації за принципами мультимодальних транспортних технологій. Запропоновано механізм раціоналізації позиціонування торговельних портів на основі пріоритету конкурсного техніко-економічного рівня у межах життєвого циклу підприємства. Розроблено методи формування стратегії стійкого обслуговування транзитних вантажопотоків. Досліджено альтернативні напрямки освоєння зростаючих вантажопотоків у системі міжнародних інтермодальних сполучень, що визначають параметри розвитку портів північно-західного регіону Чорного моря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.3 +
Шифр НБУВ: РА361384

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Колєснік І.М. 
Інтеграція України до світової економічної системи через діяльність морських портів: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / І.М. Колєснік ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

Визначено напрямки і чинники актуалізації інтеграційної взаємодії України зі світовою економічною системою шляхом удосконалення обслуговування міжнародних морських перевезень. Розроблено методичні рекомендації щодо підвищення ефективності функціонування портів на рівні держави та окремих суб'єктів господарської діяльності. Проаналізовано сучасний стан зовнішньоторговельних відносин і розвиток портового господарства України, досліджено його участь в інтеграційних процесах світового ринку. Виявлено недоліки функціонування галузі та запропоновано шляхи їх усунення. На підставі дослідження тенценцій розвитку транспортної та економічної світової інтеграції, системи обслуговування міжнародних перевезень морськими торговельними портами, сучасного стану світового портового господаства, моделей і методів визначення ефективності зовнішньоекономічної діяльності галузевих підприємств створено новий методичний підхід щодо організації процесу маркетингу та схему стратегічного планування в морському порту. Запропоновано оригінальну методику використання концепції "інтерпорту" в портово-промислових комплексах за умов світових інтеграційних процесів. Розроблено нові методи застосування системи інформаційного забезпечення транспортної логістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.3 +
Шифр НБУВ: РА334339

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Шишкін О. В. 
Інтегрування систем морського радіозв'язку і навігації в рамках розвитку концепції е-навігації / О. В. Шишкін. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена розробці методів підвищення техніко-експлуатаційних характеристик суднових засобів радіозв'язку і навігації за рахунок їхнього інтегрування і спільної обробки даних в умовах збереження базового складу суднового обладнання, практичних вимог користувачів – вахтових офіцерів і врахування світових трендів розвитку морських технологій за концепцією енавігації.Висунуті новітні ідеї спільного використання даних спостереження незалежно розроблених і впроваджених за вимогами міжнародної концепції СОЛАС систем навігації - автоматичної ідентифікаційної системи (АІС), глобальної навігаційної супутникової системи (GPS) і систем наземного радіозв'язку з використанням цифрового вибіркового виклику (ЦВВ) і радіотелефонії, що дозволило отримати нові якості з управління радіозв'язком і навігаційного спостереження.Запропоновано використання графічного інтерфейсу для моніторингу/ управління радіозв'язком, якій дозволяє підвищити ефективність і надійність адресного радіозв'язку, забезпечити стандартизацію користувальницького інтерфейсу на противагу різноманіття кнопкових приборних інтерфейсів радіообладнання численних виробників.Обґрунтовано і досліджено вибір комунікаційного інтерфейсу для дистанційного управління модулями радіозв'язку. Розроблений спосіб автоматичної ідентифікації (АІ) радіотелефонних передач і передавання додаткової інформації із залученням сучасної технології цифрових водяних знаків (ЦВЗ). Доведені переваги цього способу АІ для своєчасної ідентифікації станції, що передає в порівнянні з існуючими способами мовної ідентифікації і системою ATIS, яка використається на внутрішніх водах континентальної Європи. Розроблені і досліджені алгоритми формування і виявлення ЦВЗ, які придатні для практичного використання в реальних радіоканалах за умови врахування впливу усіх можливих перешкод (атак). Вирішена задача оптимізації компромісних параметрів алгоритмів в площині кількість інформації – якість сигналу – завадостійкість. Доведено, що найкращі показники дозволяють отримати алгоритми вбудовування даних ЦВЗ в частотній області дискретного перетворення Фур'є і використання інформованого кодеру.Виконано математичне моделювання алгоритмів, розроблені експериментальні прототипи апаратно-програмного комплексу інтегрованої системи радіозв'язку і навігації та системи АІ радіотелефонних передач в реальних радіоканалах морського зв'язку. Ключові слова: цифровий вибірковий виклик, автоматична ідентифікаційна система, радіотелефонія, інтерфейс, ідентифікація, цифрові водяні знаки, інформація.^UThe doctoral thesis is devoted to the development of methods to improve the technical and operational characteristics of ship radio and navigation facilities through their integration and joint data processing in the condition of maintaining the basic composition of ship equipment, practical user needs – officer of the watch and taking into account global trends in marine technology.In the thesis the new ideas for the combined using of observation data from the independently developed and implemented according to the requirements of the international concept of SOLAS navigation systems - automatic identification system (AIS), global navigation satellite system (GPS) and terrestrial radio systems using digital selective call (DSC) and radiotelephony that allowed to obtain new qualities in radio communication control and navigation outsight.It is proposed to use a graphical interface for monitoring / control of radio communication, which allows increasing the efficiency and reliability of the address radio communication, to provide standardization of the user interface in contrast to the variety of button instrument interfaces of radio equipment from outnumbered manufacturers.Currently AIS is an obligatory equipment to be carried on board all vessels. AIS provides for the exchange of information which includes vessel's identification number (MMSI). Electronic chart display and information system (ECDIS) or another multifunction information display, while operating with AIS, enables it to indicate vessels within the AIS operating area, i.e. approximately 30 nautical miles, and to reflect them on ECDIS or information display.The combination of the very high frequency (VHF) DSC equipment with the AIS – Information display allows:– to eliminate, practically, the procedure of DSC forming while substituting manual operations by means choosing AIS target of the vessel to be called on the Information display; and – to provide identification of a calling vessel on the electronic chart and thus to make the process of attachment of the called/calling vessel to the navigation situation automatically. A calling vessel can be indicated on the display by a blinking mark which will allow the officer of the watch quickly estimate the navigational situation and make an effective decision. The unique character of the vessel's identification is provided by the presence of vessel identifier (MMSI) both in DSC and AIS. It gives the ability of automatic attachment the calling vessel to the current navigation situation represented on a navigation display.The choice of communication interface for remote handling the radio communication modules is grounded and investigated. Standard of International Electrotechnical Committee IEC 61162-1/2 is selected for serial data exchange.A method of automatic identification (AI) of radiotelephone transmissions and transfer of additional information using the modern technology of digital watermarking has been developed. Audio watermarking refers to inaudible embedding of additional data just into the post microphone signal, using standard marine installations without any additional radio channel resources. The addressed, properly identified VHF radiotelephone communication is very important for safe navigation. AI, in turn, ensures efficient messaging from the very beginning of a radio transmission, while eliminating the human factor inherent in voice identification. AI allows identifying anonymous, intentionally compromised and harmful transmissions such as transmission button falling back in a VHF transceiver.AI makes possible integrating MMSI detected data and AIS data for graphic display of the transmitting station.Algorithms for audio watermarking were designed application in the real VHF radio channels, provided that the influence of all possible interferences (attacks) is taken into account. The problem of compromise parameters optimization for algorithms in the plane amount of information - signal quality - noise immunity was analyzed. It is proved that the best audio watermarking characteristics may be obtained algorithms for data embedding in the frequency domain of discrete Fourier transform and using an informed encoder.Mathematical modeling of algorithms is performed. Experimental prototypes of the hardware and software complexes of the integrated radio communication and navigation system and AI system of radiotelephone transmissions in the real maritime VHF channels are developed.Keywords: digital selective calling, automatic identification system, very high frequency, radio telephony, interface, identification, digital watermarking, information


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Беженар Р. В. 
Інформаційні технології моделювання забруднення водних екосистем для комп'ютерної підтримки рішень з радіаційної безпеки / Р. В. Беженар. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці і розвитку інформаційних технологій для систем комп'ютерної підтримки рішень з радіаційної безпеки на основі нових та удосконалених математичних моделей переносу забруднення у водних екосистемах та дозових впливів на людину через різні шляхи опромінення. З цією метою камерна модель POSEIDON-R була вдосконалена для використання в системах комп'ютерної підтримки рішень з радіаційної безпеки. Зокрема, розроблена модель донного ланцюжка живлення, в якій вперше враховується перехід забруднення з донних відкладень у морські організми. Нова кінетично-алометрична модель неоднорідного засвоєння забруднення організмом риби, розроблена в роботі, дозволяє враховувати хіміко-біологічні властивості забруднюючих речовин накопичуватися в певних тканинах організму. У моделі враховується залежність параметрів, які описують основні процеси метаболізму риби, від її маси в степені -¼, що узгоджується з загальним законом масштабування в біології. Також отримана залежність засвоєння ізотопів цезію і стронцію морськими організмами від солоності оточуючої води, тобто від концентрації конкуруючих іонів калію і кальцію, відповідно. Дане вдосконалення моделі POSEIDON-R дає змогу застосовувати її у водних об'єктах з широким діапазоном солоності, зокрема, в лиманах і гирлах річок з майже прісною водою, а також у морях з великим стоком річкової води.Необхідно було здійснити адаптацію моделі POSEIDON-R до різних областей Світового океану для її інтеграції в систему RODOS. З цією метою вона застосовувалась для довгострокового моделювання переносу радіоактивного цезію 137Cs в європейських морях і морях північно-західної частини Тихого океану, суттєво забруднених в результаті аварій на Чорнобильській АЕС і АЕС Фукусіма. Для кожної з описаних областей розраховані концентрації радіонукліда у воді, донних відкладеннях і морських організмах узгоджуються з даними відповідних вимірювань за весь період моделювання.З метою детального відтворення переносу радіоактивного забруднення в північно-західній частині Тихого океану протягом двох років після аварії на АЕС Фукусіма-1 та в Балтійському морі протягом п'яти років після аварії на ЧАЕС застосовувалась тривимірна модель THREETOX. У результаті отримані карти забруднення морського середовища, а також області з підвищеними концентраціями 137Сs та шляхи його поширення в різні моменти часу. Для відтворення переносу 137Cs в морських організмах Тихого океану після аварії на АЕС Фукусіма-1 та для прогнозування наслідків майбутніх аварій у тривимірну модель THREETOX були вперше інтегровані компоненти технології моделювання забруднення водних екосистем.Камерна модель POSEIDON-R була включена в платформу PREDO для оцінки доз опромінення населення в результаті витоків радіонуклідів, що утворюються в умовах нормальної експлуатації атомних об'єктів Швеції, в морське середовище. Представлене порівняння розрахованих концентрацій радіоактивних 60Co та 54Mn у воді, донних відкладеннях і морських організмах з відповідними вимірами для АЕС Форсмарк, яка розміщена на березі Балтійського моря. Розроблена в даній роботі кінетично-алометрична модель неоднорідного накопичення забруднення в рибі дає краще узгодження розрахованих концентрацій обох радіонуклідів з вимірами порівняно з іншими моделями для типів риби, що знаходяться на різних рівнях ланцюжка живлення. Причиною цього є врахування внеску різних тканин, оскільки навіть низька концентрація активності в м'язовій тканині суттєво впливає на загальний вміст радіонукліда в рибі через її значну масову частку.Для розрахунку доз, отриманих населенням від прісноводних шляхів опромінення, в систему RODOS була інтегрована модель FDMA. В ній проводиться оцінка доз опромінення, отриманих населенням за рахунок вживання питної води та внаслідок споживання продуктів харчування рослинного і тваринного походження, забруднених через прісноводні шляхи. Вхідними даними моделі є концентрація радіонуклідів у воді на територіях сільськогосподарського виробництва і територіях проживання, яка є вихідною інформацією гідромодуля системи RODOS. Параметри моделі, які відносяться до різних радіоекологічних регіонів України, були зібрані, опрацьовані і внесені в систему RODOS, що сприяло її впровадженню в Україні. В даний час оцінка доз для населення від прісноводних шляхів опромінення в рамках системи RODOS здійснюється на атомних об'єктах України і в урядових структурах, зокрема, на Рівненській АЕС та в центрі прогнозування наслідків радіаційних аварій Українського гідрометеорологічного центру ДСНС України, що підтверджується відповідними актами впровадження.^UThe thesis focuses on the development and improvement of information technologies for the systems of computer support of decisions in radiation safety based on the new and upgraded mathematical models for the contamination transport in aquatic ecosystems and dose effects on humans through different pathways of irradiation. For this purpose, the box model POSEIDON-R was improved for using in systems for the computer support of decisions in radiation safety. In particular, the model of the benthic food web has been developed where the transfer of contamination from bottom sediments to marine organisms is considered for the first time. A new kinetic-allometric model for non-uniform assimilation of contamination by fish, developed within the thesis, allows to consider the chemical-biological features of contaminants to accumulate in certain tissues of the organism. Model parameters describing the main metabolic processes depend on mass of fish to the -¼ power that is in agreement with the general scaling law in biology. In addition, the dependence of cesium and strontium uptake rates by marine organisms on the salinity of surrounding water that means the concentration of competition ions potassium and calcium, respectively, is obtained. Such improvement of POSEIDON-R model allows it to be used in water bodies with a wide range of salinity, including estuaries with almost fresh water and seas with large river water runoff.The customization of POSEIDON-R model to different regions of World Ocean was the necessary step for its integration in the RODOS system. For this purpose, it was applied for long-term simulation of the transfer of radioactive cesium 137Cs in the European seas and seas of Northwestern pacific significantly contaminated in result of the accidents at the Chornobyl and Fukushima nuclear power plants. For every region, the calculated concentrations of radionuclide in the water, bottom sediments and marine organisms agree with the corresponding measurements throughout the simulation period.A three-dimensional model THREETOX was used for detailed reproducing the transfer of radioactive contamination in the Northwestern Pacific over two years after the Fukushima nuclear accident and in the Baltic Sea during the five years following the Chornobyl accident. It provides maps for 137Сs concentrations in the marine environment and directions for its propagation at different times. To reproduce the transport of 137Сs in marine organisms of Pacific Ocean following the Fukushima nuclear accident and to predict the effects of future accidents, the components of modelling technology for aquatic ecosystems contamination were integrated for the first time in three-dimensional model THREETOX.The box model POSEIDON-R was incorporated into the PREDO platform to estimate radiation doses to the public resulting from the releases of radionuclides in the marine environment during normal operation of nuclear facilities in Sweden. The calculated concentrations of radioactive 60Co and 54Mn in the water, bottom sediments and marine organisms are compared with the corresponding measurements for the Forsmark NPP located on the Baltic Sea coast. The developed kinetic-allometric model for the for non-uniform assimilation of contamination in fish gives better agreement of the calculated concentrations for both radionuclides with measurements for fish species at different levels of the food chain compared to other models. This is caused by the contribution of different tissues, because even a low concentration of activity in muscle tissue significantly affects the total content of radionuclide in fish due to its large mass fraction.The FDMA model was integrated into the RODOS system for calculation the doses received by the population from freshwater pathways of irradiation. It provides the dose assessment due to consumption by people of the drinking water and food products of plant and animal origin contaminated through freshwater. The input data for the model is the concentration of radionuclides in the water on agricultural and habitat areas, which is the output information of the RODOS hydro module. Model parameters related to different radioecological regions of Ukraine were collected from open sources, processed and integrated into the RODOS system that was contributed to its implementation in Ukraine. Nowadays, the dose assessment for population from freshwater pathways of irradiation using the RODOS system is carried out at the nuclear facilities of Ukraine and in governmental structures. In particular, it is in operate at the Rivne NPP and in the Radiation Accidents Consequences Prediction Center of the Ukrainian Hydrometeorological Center that is confirmed by the relevant acts of implementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Кондратюк 
Інформаційне забезпеченя прийняття управлінських рішень в морських портах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / Ольга Олексіївна Кондратюк ; Київський міжнародний ун-т цивільної авіації. — К., 2000. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)374.60-21
Шифр НБУВ: РА310891

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Підопригора І. І. 
Інформаційно-пропагандистське забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках / І. І. Підопригора. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню наукового завдання щодо висвітлення історичного процесу становлення та розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках. Актуальність теми дослідження зумовлена зміною характеру збройної боротьби в бік активізації використання засобів інформаційного протиборства та зростанням ролі інформаційного впливу на особовий склад своїх військ (сил); триваючою збройною агресією Російської Федерації проти України із застосуванням інформаційних і психологічних операцій; певною подібністю сучасних умов функціонування інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України після їхньої передислокації з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та умов його розвитку у 1992–2014 роках; протиріччями між гібридним характером сучасної збройної боротьби та невідповідністю інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах новим умовам; між задекларованими завданнями інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України щодо формування в особового складу стійкого морально-психологічного стану, захисту його від негативного інформаційно-психологічного впливу противника, та фактичною неготовністю протистояти агресору, зрадою і переходом на його бік значної частини військовослужбовців Військово-Морських Сил Збройних Сил України у березні 2014 р.; необхідністю підвищення ефективності інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України в умовах триваючої збройної агресії Російської Федерації та потребою створення нової системи комунікацій у військах (силах); відсутністю критичного аналізу здобутків і прорахунків в організації інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках, недостатньою науковою розробленістю теми та відсутністю комплексного історичного дослідження процесу розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України, яке б узагальнювало досвід його організації у 1992–2014 роках. Аналіз історіографії засвідчив, що обрана тема знайшла лише часткове відображення в історичних працях вітчизняних науковців. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що у дисертації вперше: узагальнено досвід інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках; запропоновано та обґрунтовано авторську періодизацію становлення та розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України; виявлено тенденції розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України; встановлено спрямованість заходів інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках; запропоновано типологію організації інформаційного впливу на особовий склад свої сил (військ); уточнено та доповнено: відомості про умови становлення та розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у ВМС ЗС України у 1992–2014 роках і чинники, що впливали на нього; положення існуючої теорії інформаційно-пропагандистського забезпечення військ (сил); статистичні данні з обраної теми; набули подальшого розвитку історіографія, джерельна база та понятійний апарат за темою дослідження.^UThe dissertation is devoted to solving the scientific task of covering the historical process of formation and development of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in 1992-2014. The urgency of the research topic is due to the change in the nature of the armed struggle towards the intensification of the use of means of information confrontation and the growing role of information influence on the personnel of their troops (forces); the ongoing armed aggression of the Russian Federation against Ukraine with the use of information and psychological operations; a certain similarity of modern conditions of functioning of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine after their redeployment from the temporarily occupied territory of the Autonomous Republic of Crimea and conditions of its development in 1992-2014; contradictions between the hybrid nature of modern armed struggle and the inconsistency of information and propaganda support in the Navy with the new conditions; between the declared tasks of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine on the formation of a stable moral and psychological state in the personnel, its protection from the negative information and psychological influence of the enemy, and the actual unwillingness to resist the aggressor, betrayal and transition to his side servicemen of the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in March 2014; the need to increase the effectiveness of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in the ongoing armed aggression of the Russian Federation and the need to create a new system of communications in the troops (forces); lack of critical analysis of achievements and failures in the organization of information and propaganda support in the Navy of the Armed Forces of Ukraine in 1992-2014, insufficient scientific elaboration of the topic and lack of comprehensive historical study of the development of information and propaganda support in the Navy of the Armed Forces of Ukraine, which would summarize the experience of its organization in 1992-2014. Analysis of historiography showed that the chosen topic was only partially reflected in the historical works of domestic scholars. The scientific novelty of the obtained results is that in the dissertation for the first time: the experience of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in 1992-2014 is generalized; the author's periodization of the formation and development of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine is proposed and substantiated; revealed trends in the development of information and advocacy support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine; the orientation of information and propaganda support measures in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in 1992–2014 was established; the typology of the organization of information influence on the personnel of the forces (troops) is offered; clarified and supplemented: information on the conditions of formation and development of information and propaganda support in the Navy of the Armed Forces of Ukraine in 1992-2014 and the factors that influenced it; provisions of the existing theory of information and propaganda support of troops (forces); statistics on the selected topic; historiography, source base and conceptual apparatus on the research topic were further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Морська Н.Л. 
Ірраціональне пізнання в філософській думці України: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Н.Л. Морська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано підходи до проблеми ірраціонального пізнання у західноєвропейській філософській думці. Охарактеризовано особливості ірраціонального пізнання, специфіку його ролі та проявів у процесі становлення та розвитку української філософської думки. Доведено, що звернення до ірраціонального пізнання у філософській культурі України випливає із специфіки національно-ментального критерію та психічних особливостей українського характеру та сягає своїм корінням античного та давньоукраїнського міфологічного світогляду. Простежено посилення уваги до ірраціонального пізнання у християнізованій філософській думці Києворуської доби та у період українського Відродження із акцентом на містичність, символічність, трансцендентність. Обгрунтовано визначальну роль філософського вчення Г.Сковороди в утвердженні уваги до ірраціонального, де особливими засобами пізнання є "серце", "натхнення", "споріднена праця". Встановлено, що традиція ірраціонального простежується і у романтичному світогляді М.Гоголя, М.Костомарова, П.Куліша, Т.Шевченко, О.Потебні, П.Юркевича, Лесі Українки, де пізнання це - духовне зусилля, робота душі, глибокі внутрішньо-моральні переживання, яке здійснюється через символічно-містичне бачення, інтуїтивне відчуття, екзистенціально-межове сприйняття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.6 + Ю3(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА322824

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Шаригіна О.А. 
Історія виникнення і розвитку залізничного та морського транспорту на Півдні України (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О.А. Шаригіна ; Чорномор. держ. ун-т ім. П.Могили. — Миколаїв, 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено історію становлення та розвитку залізничного та морського транспорту Півдня України у другій половині XIX - на початку XX ст. Визначено чинники, проаналізовано проекти залізничного будівництва, досліджено динаміку створення залізничної мережі у регіоні. Висвітлено основні тенденції розвитку морського транспорту на Півдні України, розглянуто якісні зміни, обумовлені технічним переворотом 1830 - 1880-х рр. Визначено чинники, що суттєво перешкоджали ефективності його діяльності (непослідовна політика держави, конкуренція з іноземними пароплавними компаніями, більш висока собівартість експлуатації суден в Російській імперії, ніж за кордоном). Розкрито значення залізничного та морського транспорту для розвитку народного господарства, зокрема, збільшення товарообігу зовнішньої торгівлі Російської імперії й України. Проаналізовано технічний аспект створення залізничного та морського транспорту. Досліджено організацію та стан його матеріально-технічного забезпечення, визначено особливості даного процесу, характерні для Півдня України. Висвітлено суттєву роль спеціалістів різних галузей транспортної індустрії в удосконаленні роботи залізниць і морського флоту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР7)5-2 + О2 г (4УКР) + О4 г (4УКР)
Шифр НБУВ: РА371757 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Павлова Н. Л. 
Аgile-трансформація управління проєктами розвитку транспортно-експедиторських компаній / Н. Л. Павлова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-прикладної задачі, а саме, формуванню теоретичної бази agile-трансформації управління проєктами розвитку транспортно-експедиторських компаній. В результаті дослідження розроблено модель формування портфелю проєктів розвитку, яка забезпечує баланс у досягненні традиційних цілей розвитку та цілей agile-трансформації; на базі фреймворка scrum розроблено agile-модель роботи транспортних компаній, що ідентифікує зміст кожного спринту (циклу) і структуру інформаційного обміну; розроблено модель управління постачальниками проєктно-орієнтованої компанії, що спрямована на отримання максимального системного ефекту, в основі запропонованого підходу – створення віртуального офісу управління проєктами; для управління часом проєктів в рамках agile-методології запропоновано два показника – ступінь унікальності проєкту і ступінь складності проєкту, отримані відповідні формули їх розрахунку.^UThe purpose of the dissertation research is to increase the efficiency of transport and forwarding companies through the development and practical use of models and methods of project management of their development in the framework of agile-transformation.The object of research is the processes of project management development of transport and forwarding companies in the framework of agile-transformation.The subject of the study are models and methods of project management development of transport and forwarding companies in the framework of agile-transformation.As a result of the research the actual scientific and applied problem is solved, namely, the theoretical basis of agile-transformation of management of projects of development of transport and forwarding companies is formed.It is established that the use of agile-methodology in combination with project-oriented management is one of the main options for gaining competitive advantage in a dynamic competitive environment for transport and forwarding companies. The "portfolio" essence of the main activity of the transport and forwarding companies and the specifics of the implementation of management at two levels - the level of a specific project (delivery) and the level of the portfolio (the company as a whole). The advantages of implementing project-oriented management for transport and forwarding companies are identified. The advantages of implementing project-oriented management for transport and forwarding companies are identified. The essence and classification features of operational activity projects and development projects of transport and forwarding companies are determined.Elements of the system of project-oriented management of transport and forwarding companies (types of projects, product, life cycle, stakeholders, value) are identified, which takes into account the industry specifics while maintaining the basic essence of the known categories.An agile-model of transport companies has been developed on the basis of the scrum framework. This model identifies the content of each sprint (cycle) and the structure of information exchange. Its basis is the varied parameters of the project – the characteristics of future delivery, namely, cost, time, possible deviations of time and cost. At a certain stage, these parameters are supplemented by ports of departure and destination. The model is tied to the stage of conceptual design of the project life cycle.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Адель Мохаммед Р. Аль-Тувайні 
Автоматизована діагностика технічного стану тепломасообмінних систем і устаткування енергоустановок на основі математичного моделювання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / Адель Мохаммед Р. Аль-Тувайні ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено метод параметричної діагностики технічного стану тепломасообмінних систем і устаткування енергоустановок електростанцій на базі лінійних діагностичних моделей. Запропоновано ітераційний метод ідентифікації математичних моделей технологічних процесів у тепломасообмінному енергетичному устаткуванні за умови невідповідності розрахункових й експлуатаційних даних. Удосконалено математичні моделі тепломасообмінних систем і устаткування різного призначення: котельної та конденсаційної установок, системи регенеративного підігріву основного конденсату та живильної води, випарної установки для знесолення морської води у складі теплових схем енергоустановок електростанцій, що імітують їх функціональний стан.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З37-5-05 +
Шифр НБУВ: РА328650

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського