Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (9)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (26)Реферативна база даних (1276)Книжкові видання та компакт-диски (209)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=МУНІЦИПАЛЬНИЙ$<.>+<.>K=БОРГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 129
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єна І. В. 
Стратегія зовнішнього фінансування економічного розвитку України: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.02 / І. В. Єна ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана". — К., 2011. — 18 с. — укp.

Висвітлено теоретичні засади акумуляції та перерозподілу фінансових ресурсів у сучасній економіці, виявлено системний характер глобалізації фінансових ринків, ідентифіковано сучасні інструменти зовнішніх фінансових запозичень. Проведено компаративний аналіз джерел зовнішнього фінансування економіки України - іноземних кредитів, прямих і портфельних інвестицій, міжнародної допомоги за кількісними й якісними критеріями. Визначено конкурентну позицію України як країни-позичальника на глобальному фінансовому ринку. Виявлено детермінанти ефективного використання зовнішніх фінансових ресурсів, обгрунтовано пріоритетність їх орієнтації на структурно-технологічне оновлення економіки України. Запропоновано макроекономічні заходи й економетричний інструментарій оптимізації джерел зовнішнього фінансування. Доведено необхідність формування системи управління зовнішнім боргом за перманентно кризових умов розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У526.229 + У9(4УКР)826 + У9(4УКР)0-56
Шифр НБУВ: РА382629 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Єрін Д.Л. 
Статистичне оцінювання рівноваги платіжного балансу: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.01 / Д.Л. Єрін ; Держ. акад. статистики, обліку та аудиту Держкомстату України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть і структуру платіжного балансу, його інформаційне забезпечення, взаємозв'язок з системою національних рахунків, концепції зовнішньої рівноваги. Розглянуто метологію її статистичного оцінювання. Розкрито взаємозв'язок сальдо рахунку поточних операцій як основного індикатора стану платіжного балансу з макроекономічними показниками, зокрема, з темпами економічного зростання та бюджетним дефіцитом. Проаналізовано визначальні зовнішньоекономічні фактори рівноважного стану платіжного балансу: збалансованість зовнішньої торгівлі та зовнішнє інвестування у вигляді прямих іноземних інвестицій. Висвітлено структуру та зміни у структурі активів і пасивів міжнародної інвестиційної позиції України, а також тенденції золотовалютних резервів і міжнародної валютної ліквідності. Оцінено боргове навантаження на економіку країни і рівень неофіційної доларизації грошового обігу. Доведено доцільність використання моделі головних компонент для оцінювання платоспроможності країни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С62:У9(4УКР)826.2 + У9(4УКР)826.2 в611.32 +
Шифр НБУВ: РА335439

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Іванський А.Й. 
Правове регулювання фінансових і розрахункових відносин у зовнішньоекономічній діяльності: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.Й. Іванський ; Одес. держ. юрид. акад. — О., 2000. — 18 с. — укp.

Проаналізовано фінансові та розрахункові відносини як комплексні, що регулюються нормами національного та міжнародного права, нормами різних галузей національного права та інститутів, які належать до галузі фінансового права. Визначено прогалини у праві, що завдають значної шкоди економіці України за окремими напрямками зовнішньоекономічної діяльності, а також їх причини: неналежне використання іноземних інвестицій та пільговий режим оподаткування суб'єктів, які їх отримали, неврегульованість норм права щодо порядку надання урядових гарантій за резидентів - українських юридичних осіб, які отримують кредити у міжнародних фондах і банках та їх відповідальність за несвоєчасне погашення зовнішнього боргу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.03 + Х829(4УКР)4
Шифр НБУВ: РА308687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Антонюк О. І. 
Макропруденційна політика центрального банку в умовах економічної циклічності.: автореферат дис. ... д.філософ : 072 / О. І. Антонюк. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації проведено теоретичне узагальнення і запропоновано вирішення актуального наукового завдання, що полягає у використанні інструментарію макропруденційної політики для забезпечення фінансової стабільності банківського сектору в умовах економічної циклічності. На цій основі у роботі обґрунтовані теоретичні засади макропруденційної політики в умовах циклічності економічного розвитку; проведено оцінювання ефективності макропруденційного інструментарію на основі емпіричних досліджень, виконаних в різних країнах; запропоновано матрицю індикаторів запровадження циклічних інструментів макропруденційної політики в Україні.Для оцінювання сучасного стану макропруденційного регулювання в дисертації обґрунтовані такі чинники впливу на фінансову стабільність та системний ризик: по-перше, це карантинні обмеження у зв’язку із пандемією Covid-19; по-друге, геополітична нестабільність та військові дії в Україні у зв’язку із агресією з боку росії.Аргументовано, що в період коронакризи та на початку повномасштабної агресії з боку рф антикризова політика НБУ характеризується пом’якшенням заходів у сфері монетарного регулювання та банківського нагляду (виключення складає лише валютне регулювання). Ці заходи в умовах пандемічних обмежень дозволили дещо пожвавити розвиток кредитування та забезпечити накопичення банками необхідного капіталу. В умовах війни з урахуванням прогнозування суттєвого зростання інфляції та падіння ВВП найбільш доцільним вважаємо таке поєднання політик: монетарна рестрікційна політика; пом’якшення макропруденційного інструментарію та запровадження низки фіскальних заходів у сфері сприяння відновлення банківського кредитування.У дисертації доведено, що умови економічної циклічності потребують передусім оцінювання індикаторів циклічної складової системного ризику – це надмірне зростання обсягів кредитування та боргового навантаження; а також дефіцит і дисбаланси ліквідності.Аргументовано дослідження індикаторів за такими напрямами: макроекономічні; кредитний ринок; інші сектори (співвідношення заборгованості населення та його доходів; динаміка співвідношення цін на житло і доходів населення; динаміка співвідношення цін на житло та вартості його оренди; динаміка вартості оренди та вакантності на ринку); показники достатності власного капіталу; макроекономічні валютні дисбаланси та дисбаланси ліквідності.Доведено необхідність обґрунтування трансмісійних механізмів запровадження інструментарію макропруденційної політики. При запровадженні окремих інструментів макропруденційної політики варто враховувати канали трансмісії, транскордонні переливи та регуляторний арбітраж. Охарактеризовані такі канали трансмісії: кількісний, ціновий та канал очікування. Транскордонні та транссекторальні переливи означають перетоки капіталу, ресурсів та активів у інші сектори або країни, які не підпадають під макропруденційне регулювання. Регуляторний арбітраж виникає, коли банки вживають заходів щодо уникнення дотримання більш жорстких нормативів. Встановлено, що зменшити негативний ефект переливів та арбітражу дозволяє координація дій регуляторів окремих секторів та країн, а регуляторний арбітраж вимагає проведення більш жорсткого контролю.^UIn the dissertation, a theoretical generalization is made and a solution to the current scientific problem is proposed, which consists in using the tools of macroprudential policy to ensure the financial stability of the banking sector in conditions of economic cyclicality. On this basis, in the paper the theoretical foundations of macroprudential policy in conditions of cyclical economic development are substantiated; an evaluation of the effectiveness of the macroprudential toolkit was carried out based of empirical studies carried out in different countries; a matrix of indicators for the introduction of cyclical instruments of macroprudential policy in Ukraine is proposed.In order to assess the current state of macroprudential regulation, the dissertation substantiates the following factors of influence on financial stability and systemic risk: firstly, these are quarantine restrictions in connection with the Covid- 19 pandemic; secondly, geopolitical instability and military actions in Ukraine in connection with aggression from russia. It was determined that in the period of the corona crisis and at the beginning of full-scale aggression on the part of the russian federation, the anti-crisis policy of the NBU is characterized by the easing of measures in the field of monetary regulation and banking supervision (the only exception is currency regulation). These measures in the conditions of pandemic restrictions made it possible to somewhat revive the development of lending and ensure the accumulation of the necessary capital by banks. In the conditions of war, taking into account the forecast of a significant increase in inflation and a fall in GDP, we consider the following combination of policies to be the most appropriate: monetary restrictive policy; softening of the macroprudential toolkit and introduction of a number of fiscal measures in the sphere of promoting the recovery of bank lending.The thesis proves that the conditions of economic cyclicality require, first of all, the assessment of indicators of the cyclical component of systemic risk. It includes an excessive growth of credit volumes and debt burden; and liquidity shortages and imbalances.The preliminary analysis made it possible to substantiate the system of indicators and argue the following: GDP dynamics is the main indicator of economic cyclicality; the dynamics of loans is a sufficiently accurate indicator for evaluating credit cycles and requires a detailed analysis by customer categories and sectors; indicators based on the assessment of capital adequacy may change depending on various factors, so they should be evaluated in the context of the general situation in the economy and the financial market in particular. The dynamics of these indicators were analyzed using the Hodrick-Prescott filter, which made it possible to determine the critical values of indicators for the introduction of macroprudential tools.The credit-to-GDP ratio indicator based on gap estimates using the Hodrick- Prescott filter allows for the identification of excessive credit growth with a certain time lag. However, the practical value of the indicator lies in the assessment of the critical level and dynamics.The need to substantiate the transmission mechanisms for the introduction of macroprudential policy tools has been proven. Transmission channels, cross-border spillovers and regulatory arbitrage should be taken into account when introducing individual macroprudential policy instruments. The following transmission channels are characterized: quantitative, price and waiting channel. Cross-border and crosssectoral flows mean flows of capital, resources and assets to other sectors or countries that are not subject to macroprudential regulation. Regulatory arbitrage occurs when banks take steps to avoid compliance with stricter regulations. It was established that the negative effect of spillovers and arbitrage can be reduced by coordinating the actions of regulators of individual sectors and countries, while regulatory arbitrage requires stricter control.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Атаманюк Ю.А. 
Формування валютно-фінансових відносин України з Європейським Союзом: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.02 / Ю.А. Атаманюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні аспекти формування валютно-фінансових відносин України з ЄС. Виявлено основні закономірності глобалізації даних відносин, економічних передумов і чинників включення економіки України в міжнародні інтеграційні процеси. Визначено шляхи оптимізації ітеграційної стратегії України у сфері валютно-фінансових відносин з ЄС. Проаналізовано позитивні та негативні наслідки фінансової лібералізації. Досліджено валютно-фінансовий потенціал європейської інтеграції України. Розглянуто грошово-кредитні засади зовнішньоекономічної стратегії України за умов господарського зближення з ЄС. Обгрунтовано практичні рекомендації щодо застосування сучасних механізмів залучення фінансових ресурсів на європейському ринку боргових цінних паперів і титулів власності. Установлено позитивні та негативні наслідки лібералізації доступу філій іноземних кредитно-фінансових установ на ринок банківських послуг України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У582.66 + У9(4УКР)826 +
Шифр НБУВ: РА361048

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Білоус І.В. 
Формування та регулювання ринку корпоративних облігацій України: автореф. дис... канд. екон. наук.: 08.00.08 / І.В. Білоус ; Держ. установа "Ін-т економіки та прогнозування НАН України". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні питання формування та регулювання ринку корпоративних облігацій України, розкрито його визначальну роль як джерела довгострокових фінансових ресурсів підприємств з пріоритетністю інвестиційної спрямованості накопичення позикового капіталу на сек'юритизованій основі за умови забезпечення потреб додаткового боргового фінансування підприємств реального та фінансового секторів економіки. Охарактеризовано інституційне середовище й етапи розвитку ринку корпоративних облігацій України. Обгрунтовано вирішальний регулятивний вплив держави та саморегулівних організацій на формування та підтримку розвитку ринку корпоративних облігацій. Розкрито сутність понять "корпоративні облігації", "ринок корпоративних облігацій", модифіковано їх класифікацію та сегментацію. Проаналізовано інфраструктуру ринку корпоративних облігацій України, проведено порівняльне дослідження процесу регулювання кругообігу капіталу на зарубіжних ринках корпоративних облігацій. Визначено особливості, проблеми та ризики розвитку ринку корпоративних облігацій України, запропоновано підходи щодо оцінювання його ефективності, удосконалено процедуру вибору підприємствами інструментів боргового фінансування з акцентацією переваг корпоративних облігацій у процесі залучення ресурсів. Розроблено пропозиції щодо підвищення їх інвестиційної привабливості. Удосконалено організаційно-економічний механізм функціонування ринку корпоративних облігацій, обгрунтовано доцільність встановлення межі облігаційних запозичень підприємств на рівновеликому рівні щодо розміру власного капіталу або розміру забезпечення (гарантії) третьої сторони.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.6-У3 + У9(4УКР)262.292 +
Шифр НБУВ: РА362609

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Білоус Н. О. 
Тестаментарні практики в міському соціумі Волині кінця ХVІ–ХVІ ст.: правові, соціокультурні та майнові аспекти. / Н. О. Білоус. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація присвячена розгляду правових, соціокультурних тамайнових аспектів тестаментарних практик мешканців міст Волині на підставіактів останньої волі та інших джерел кінця XVI–XVIІ ст. Тестаменти людейранньомодерного часу – розпорядження, спрямовані на порятунок душі іпоховання тіла, щодо розподілу майна між спадкоємцями, сплати боргів та ін.– носії цінної і різнобічної інформації для дослідження багатьох аспектівфункціонування суспільства. Крім матеріалів соціально-економічного харак-теру, вони містять інформацію з генеалогії, демографії, релігійності, історіїповсякдення, можуть зацікавити дослідників історії культури, історії права,просопографії, дипломатики та палеографії.У роботі вперше системно висвітлено здобутки зарубіжної та україн-ської історіографії з теми дослідження, виявлено та введено в обіг значниймасив неопублікованих документальних джерел з історії міського соціумуВолині з фондів кількох архівів – України, Польщі і частково Білорусі.Докладно проаналізовано правові та повсякденні практики укладаннятестаментів у волинському міському соціумі. Висвітлено особливості родинних зв’язків у межах міського соціуму, емоційну складову стосунків міжчленами родини, пов’язані з цим питання успадкування майна й опіки.Розглянуто окремі аспекти релігійної свідомості волинських містян і їхнєставлення до смерті. Доведено, що тестаменти – важливі джерела длядослідження релігійної культури волинських городян, які намагалися належ-ним чином попрощатися із земним життям. Вони відписували певні (інодічималі) суми грошей або заповідали частину майна церквам/костелам,монастирям, шпиталям, робили милосердні вчинки, що мало сприятипорятунку душі помираючої особи, переймалися тим, аби спадкоємцівиконали їхні останні розпорядження.Всебічно висвітлено матеріальний світ заповідачів. Тестаменти волин-ських городян дають можливість дослідити обсяг та різновид майна іприблизно окреслити майновий стан заповідачів, їхню господарчу діяльність.З огляду на аграрний характер більшості містечок тогочасної Волині, земля танерухомість становили для городян найбільшу матеріальну цінність і надійневкладення капіталів. Аналіз рухомих речей міщанської еліти засвідчує їїпрагнення наслідувати привабливі форми життя місцевої шляхти. Тестаментита інвентарі майна містять інформацію про повсякденну культуру різних групжителів тогочасних міст, їхні життєві стандарти та пріоритети.^UThe dissertation focuses on legal, sociocultural and property aspects oftestamentary practices of Volhynian urban dwellers based on wills and other sourcesfrom the late 16th – 17th cent. Early modern testaments – documents that containinstructions regarding the funeral, salvation of the soul, division of inheritance, debtrepayment and more – are valuable and multifaceted sources for exploring variousaspects of the functioning of society. Aside from social and economic data, theyshine the light on genealogy, demographics, religious beliefs and the history of thequotidian that can be of interest to scholars of cultural anthropology, legal history,prosopography, diplomatics and paleography. The dissertation focuses on legal, sociocultural and property aspects oftestamentary practices of Volhynian urban dwellers based on wills and other sourcesfrom the late 16th – 17th cent. Early modern testaments – documents that containinstructions regarding the funeral, salvation of the soul, division of inheritance, debtrepayment and more – are valuable and multifaceted sources for exploring variousaspects of the functioning of society. Aside from social and economic data, theyshine the light on genealogy, demographics, religious beliefs and the history of thequotidian that can be of interest to scholars of cultural anthropology, legal history,prosopography, diplomatics and paleography. the will went into legal effect, and copied them to the records.Last wills of Volhynian towns residents provide materials for certaindemographic calculations, in some cases allowing to establish the number of familymembers, children and marriages, child mortality, etc. These sources reflect thebroad panorama of familial relations with all their problems and emotions.Testaments document complicated configurations for dividing up the inheritanceamong heirs, and conflicts that could arise in the process. That said, the majority oftestaments reveal the ideal image of family life. They were usually drawn up tominimize the risk of conflicts, and, as a rule, did fulfill that function.The dissertation also addresses certain religious beliefs and perceptions ofdeath among Volhynian town dwellers. I demonstrate that testaments are importantsources for studying the religious culture of Volhynian town dwellers, for whom theslogan of memento mori and the science of ars bene moriendi were an ineluctablepart of daily life. Remembering these precepts, testators attempted to bid farewell to their mortal life as one should. They left certain sums of money, often quiteconsiderable, or some of their property to Orthodox or Catholic churches,monasteries, hospitals and charitable causes to ensure their salvation. Urbandwellers wanted their inheritors to fulfill their instructions regarding funeraryceremonies and memorial services.The dissertation provides a comprehensive description of testators’ materialenvironment. Testaments of Volhynian town dwellers shed light on the quantity andvariety of their property, allowing for approximate evaluations of testators’economic status and activities. The analysis of personal property of urban elitesdemonstrates that they tried to emulate the attractive lifestyle of local aristocracy.Clothing can be seen as a sign of social status, and the clothes of urban dwellersfollowed the aristocratic fashion. This detail demonstrates that aristocratic culturehad a strong influence on the values and lifestyle in towns of the Polish-LithuanianCommonwealth, including Ukrainian territory. Testaments and descriptions ofproperty contain detailed information about the quotidian culture of various groupsof urban dwellers, their living standards and priorities, and in some sources of income and expenditures that reveal cultural preferences


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Баліцька В.В. 
Удосконалення платіжно-розрахункових відносин між суб'єктами ринку як фактор забезпечення економічного зростання: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / В.В. Баліцька ; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність платіжно-розрахункових відносин між суб'єктами ринку у функціональному та економіко-правовому аспектах, а також виявлено визначальний вплив їх деформації на розвиток економічних процесів в Україні, зокрема, зміну структури та джерел утворення обігового капіталу, поширення немонетарних комерційних операцій, деформацію ціноутворення, встановлення пасивного за характером дефіциту бюджету. Доведено недосконалість чинного законодавства у сфері виконання грошових зобов'язань. Визначено негативні наслідки стосовно розвитку економіки, зумовлені відокремленням банківської системи від контролю за процесами продукування боргів та обслуговування повного обсягу господарського обороту. Запропоновано упровадження механізмів безпеки господарського обороту та правову модель реформування платіжної системи, методичні положення визначення специфіки, форм і механізмів реалізації попиту на реальні грошові запаси з метою здійснення розрахунків та їх пропозиції, а також упровадження у банківській системі моніторингу фінансового стану суб'єктів реального сектора економіки як базового щодо визначення головних макро- і мікроекономічних пропорцій. Розроблено заходи щодо зменшення накопиченої у народному господарстві заборгованості та запобігання її утворенню.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)262.3
Шифр НБУВ: РА309507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Барабанова В.В. 
Фінансові важелі підвищення ефективності підприємств хлібопекарської галузі: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / В.В. Барабанова ; Нац. ун-т харчових технологій. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Досліджено теоретичні, методичні та практичні питання підвищення ефективності підприємств хлібопекарської галузі за допомогою використання фінансових важелів впливу. Розроблено методику планування з використанням методу авторегресійно-мультиплікативного прогнозування впливу фінансових важелів на ефективність підприємств. Удосконалено теоретичний підхід стосовно визначення фінансового важеля у формі фіскального платежу відповідного рівня на засадах обов'язковості, безумовності, безповоротності та законодавчої закріпленості. Розкрито його економічну сутність та зміст. Запропоновано класифікацію економічних важелів підприємств за ознаками виду фіскальних платежів, впливу на ефективність підприємства, статусу платника й участю в ланцюзі розподілу. Розроблено методику визначення загрози виникнення боргових зобов'язань перед бюджетом підприємств на умовах підтримки достатнього рівня рентабельності, платоспроможності та фінансової стійкості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306,751.61-93
Шифр НБУВ: РА373491 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Барановський О.І. 
Фінансова безпека в Україні (методологія оцінки та механізми забезпечення): Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.04.01 / О.І. Барановський ; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. — К., 2000. — 36 с. — укp.

Досліджено теоретичні засади формування системи забезпечення фінансової безпеки. Розкрито сутність категорії "фінансова безпека" та її складових: інфляційної, валютної, бюджетної, боргової та інвестиційної безпеки. Визначено місце та роль фінансової безпеки у системі економічної безпеки, загрози фінансовій безпеці, методологічні засади оцінки її рівня та індикатори, що характеризують її стан. Встановлено чинники, що визначають безпечний стан функціонування грошового, валютного, інвестиційного та боргового ринків, бюджетної системи. Комплексно проаналізовано стан безпеки фінансово-кредитної сфери в Україні. На підставі фактичного матеріалу визначено тенденції та проблеми грошового обігу, перебігу інфляційних процесів, формування вітчизняних валютного, інвестиційного та боргового ринків, становлення бюджетної системи. Запропоновано конкретні шляхи забезпечення безпеки грошового обігу, валютного ринку та інфляційної безпеки, напрями дотримання бюджетної безпеки, чинники формування безпечного рівня державних запозичень, можливості підвищення ступеня інвестиційної безпеки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)260-99
Шифр НБУВ: РА312135 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Благодир Я.Я. 
Управління кредитними ризиками на основі удосконалення їх оцінки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Я.Я. Благодир ; НАН України. Ін-т регіон. дослідж. — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні засади підвищення ефективності управління кредитними ризиками банківських установ на підставі вдосконалення їх аналізу й оцінки. Уточнено суть категорій "ризик" і "кредитний ризик". Удосконалено класифікацію кредитних ризиків банків, виокремлено новий вид ризику - кредитного балансового ризику. Запропоновано етапи оцінки кредитного ризику щодо позичальника. Розроблено методику оцінки кредитного ризику юридичних і фізичних осіб з подальшим їх віднесенням до класу ризику. Запропоновано схеми співпраці страхових компаній і банківських установ з метою мінімізації кредитного ризику щодо позичальника. Доведено, що головною передумовою збереження стабільності банківської установи є адекватне протиставлення рівня ліквідності активів терміновості виплат за зобов'язаннями та боргами, представленими у пасиві, а дотримання оптимального співвідношення структури елементів активу та пасиву балансу банку дозволяє мінімізувати не лише ризик ліквідності, але й кредитний балансовий ризик.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.2-99-21 +
Шифр НБУВ: РА346006

Рубрики:
  

Географічні рубрики:

      
12.

Боксгорн А. В. 
Адміністрування місцевих податків і зборів як об'єкт правового регулювання. / А. В. Боксгорн. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є одним із перших в Україні комплексним монографічним до-слідженням теоретичних, правових та організаційних питань правового регулю-вання адміністрування місцевих податків і зборів.За результатами дослідження з'ясовано сутність низки елементів понятійно-категоріального апарату, що забезпечує правове функціонування відносин адміністрування місцевих податків і зборів та правового регулювання цієї діяль-ності, щодо окремих з них розроблено авторські визначення: «адміністрування місцевих податків і зборів», «муніципальний нормативно-правовий акт у сфері адміністрування місцевих податків і зборів», «єдиний податок», «туристичний збір», «збір за місця для паркування транспортних засобів», «місцеві збори», які відображають основні ознаки таких складних, багатобічних і динамічних явищ, як адміністрування місцевих податків і зборів та забезпечення його правового регулювання та інше.Унаслідок дослідження правової природи адміністрування місцевих податків і зборів було встановлено, що це явище слід розглядати як сукупність норм, правил, методів, прийомів і засобів, рішень та процедур, за допомогою яких органи, що здійснюють реалізацію державної податкової політики, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи та податкові агенти здійснюють управлінську діяльність у податковій сфері, спрямовану на встановлення місцевих податків і зборів, організацію ідентифікації, облік платників місцевих податків і зборів та об'єктів оподаткування, забезпечення сервісного обслуговування платників місцевих податків і зборів, організацію та контроль за сплатою місцевих податків і зборів та за їхнім надходженням до місцевих бюджетів відповідно до порядку, встановленого законом.За наслідками дослідження історії становлення та розвитку інституту місце-вих податків і зборів зроблено висновок, що історичний досвід застосування інституту місцевих податків і зборів можна охарактеризувати як процес еволюції системи спеціальних інструментів отримання фінансових доходів для забезпечення соціальних, політичних, економічних та життєдіяльнісних потреб інститутів місцевої влади, який об'єктивно виражає розвиток управлінського механізму держави, що обумовлювався особливостями публічного адміністрування на кожному історичному етапі.Унаслідок дослідження системи нормативно-правових актів, які становлять основу правового регулювання адміністрування місцевих податків та зборів проведено класифікацію актів на два рівні: загальнодержавний (Конституція України, закони України, постанови Кабінету Міністрів України, накази Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України) та місцевий (рішення сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад). Здійснено класифікацію нормативно-правових актів, що забезпечують регулювання місцевих податків і зборів, за ознакою предметної направленості: направлені на регулювання функціонування інституційної структури, що забезпечує адміністрування місцевих податків та зборів; процедур адміністрування місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку платників місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку об'єктів місцевого оподаткування; організації приймання й обробки податкової звітності платників місцевих податків та зборів; забезпечення сервісного обслуговування платників податків, організації та проведення контролю за дотриманням повноти та вчасності сплати місцевих податків та зборів; організації адміністрування податкового боргу по місцевих податках і зборах; застосування заходів адміністративного примусу за порушення податкового законодавства.За наслідками дослідження адміністрування плати за землю встановлено, що «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок. Земельний податок інтегрований у плату за землю як обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється з фізичних та юридичних осіб – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, за ставкою, встановленою органом місцевого самоврядування у рамках, визначених законом, надходження від якого зараховуються до місцевого бюджету за місцем знаходження земельної ділянки; зроблено висновок, що категорії «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок.За наслідками дослідження адміністрування єдиного податку запропоновано удосконалити адміністративні процедури при його стягуванні у напрямку: інформаційної відкритості; чіткого, зрозумілого для платника податку процесу адміністрування; балансу економічних інтересів платників податків та територіальних громад, до бюджетів яких він стягується, а відтак – стимулювання підприємницької ініціативи.^UThe dissertation is one of the first in Ukraine complex monographic research of theoretical, legal and organizational questions of legal regulation of administration of taxes and fees.According to the results of the research has been clarified the essence of a number of elements of the conceptual and categorical apparatus, which ensures the legal functioning of the administration relations of local taxes and fees and legal regulation of this activity, for some of them were made author's definitions: "Administration of local taxes and fees", "municipal legal act in the field of administration of local taxes and fees", "single tax", "tourist tax", "fee for parking spaces for vehicles", "local fees", which reflect the main features of such complex, multifaceted and dynamic phenomena as the administration of local taxes and fees and ensuring its legal regulation еtc.As a result of studying the legal nature of the administration of local taxes and fees, this phenomenon should be considered as a set of norms, rules, methods, techniques and tools, decisions and procedures by which bodies implementing state tax policy, local governments, their officials and tax agents execute management activities in the tax sphere aimed at establishing local taxes and fees, organization of identification, accounting of payers of local taxes and fees and objects of taxation, providing service to taxpayers of local taxes and fees, organization and control over the payment of local taxes and fees and their receipt in local budgets, respectively to the established law.Based on the results of the study of the history of formation and development of the institute of local taxes and fees, it is concluded that the historical experience of the institute of local taxes and fees can be characterized as a process of evolution of special instruments of financial income to meet social, political, economic and vital needs of the local government institutions, which objectively expresses the development of the administrative mechanism of the state, due to the peculiarities of public administration at each historical stage.The study of the system of normative legal acts that form the basis of legal regulation of local taxes and fees classification of acts at two levels: state (Constitution of Ukraine, laws of Ukraine, resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine, orders of the Ministry of Finance of Ukraine and the State Tax Service of Ukraine) and local (decisions of village, settlement, city councils and councils of united territorial communities).The classification of normative-legal acts providing regulation of local taxes and fees is completed on the basis of subject orientation: aimed at regulating: the functioning of the institutional structure that ensures the administration of local taxes and fees; procedures for the administration of local taxes and fees; identification and accounting of payers of local taxes and fees; identification and accounting of objects of local taxation; organization of acceptance and processing of tax reporting of taxpayers of local taxes and tax collections; providing service to taxpayers, organizing and monitoring compliance with the completeness and timeliness of payment of local taxes and fees; organization of tax debt administration for local taxes and fees; application of measures of administrative coercion for violation of tax legislation.According to the results of the study the administration of the land fee, it was established that the “land fee” and the “land tax” are different in their content, as the land fee is a broader category covering the land tax. Land tax is integrated into the land tax as a mandatory payment as part of the property tax levied on individuals and legal entities - owners of land and land shares (units), as well as permanent land users, at a rate set by the local government within determined by law, the proceeds of which are credited to the local budget at the location of the land; concluded on the category.According to the results of the studying the administration of the single tax, it is proposed to improve the administrative procedures for its collection in the direction of: information openness; a clear, understandable for the taxpayer administration process; the balance of economic interests of taxpayers and territorial communities, to the budgets of which it manages, and thus - to stimulate entrepreneurial initiative.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Бондарук Т.Г. 
Державний борг України: механізм управління та обслуговування: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Т.Г. Бондарук ; Наук.-дослід. фінанс. ін-т при М-ві фінансів України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Визначено об'єктивну необхідність виникнення державного боргу як складової державних фінансів України на сучасному етапі, а також фактори, які вплинули на зростання державного боргу в Україні, зокрема, існування бюджетного дефіциту в 1992 - 1999 рр., недосконалий механізм залучення та використання коштів на внутрішньому та міжнародному ринках, кризові явища в економіці. Обгрунтовано пропозиції щодо вдосконалення механізму регулювання державного боргу - стримування нагромадження та оптимізацію обсягів внутрішнього та зовнішнього боргу, вдосконалення системи управління даним боргом, впровадження законодавчої норми щодо відповідності обсягу дефіциту державного боргу й обсягу державних інвестицій. Періодизовано етапи формування внутрішнього державного боргу України - залучення прямих кредитів Національного банку України, випуск та розміщення облігацій внутрішньої державної позики. Визначено основні етапи формування державного зовнішнього боргу: надання урядових гарантій за іноземними кредитами, залучення кредитів міжнародних фінансових організацій. Розроблено пропозиції щодо вдосконалення механізму управління державним внутрішнім боргом - законодавче забезпечення гарантій державних цінних паперів, встановлення оптимальних обсягів залучення державою коштів та їх повернення, використання запозичених коштів в інвестиційних цілях, збільшення строків обігу облігацій та забезпечення їх доходності, узгодження розміру внутрішнього боргу з темпами економічного росту. З'ясовано роль і місце заборгованості з заробітної плати та інших соціальних виплат у структурі державного боргу, яка існувала в 1994 - 1999 рр. в Україні. Сформульовно пропозиції щодо запобігання в майбутньому цьому виду заборгованості: збільшення надходжень грошових коштів до бюджетів усіх рівнів за рахунок удосконалення податкової системи, зміцнення загальної фінансової дисципліни, спрямування коштів від грошової приватизації на погашення заборгованості з заробітної плати в бюджетній сфері та інвестицій. Наведено рекомендації щодо використання в Україні зарубіжного досвіду стосовно управління та обслуговування державного боргу: конверсій боргів, обміну облігацій старого боргу на нові фінансові активи, підвищення відповідальності позичальників за зовнішні кредити під гарантію уряду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.61
Шифр НБУВ: РА316508 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Бортняк В.А. 
Механізм стягнення податкового боргу (адміністративно-правовий аспект): автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / В.А. Бортняк ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено адміністративно-правовий аспект механізму стягнення податкового боргу. Наведено визначення поняття та розкрито суть податкового боргу в праві. На підставі результатів дослідження сучасного стану нормативно-правового регулювання механізму стягнення податкового боргу визначено шляхи вдосконалення правозастосовної діяльності податкових органів щодо його стягнення та вирішення проблемних питань стосовно вдосконалення адміністративно-правового регулювання механізму стягнення податкового боргу. Конкретизовано систему державних органів, які контролюють справляння податків, зборів (обов'язкових платежів) та здійснюють стягнення податкового боргу з платників податків. Окреслено проблеми правового регулювання діяльності Державної податкової служби у сфері справляння податків, зборів (обов'язкових платежів) та її повноваження як суб'єкта стягнення податкового боргу. Сформульовано пропозиції щодо внесення конкрентних змін і доповнень до нормативно-правових актів з зазначених питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072.8 + Х829(4УКР)207 +
Шифр НБУВ: РА359301

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Буй Т.Г. 
Боргові цінні папери у фінансуванні корпорацій: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / Т.Г. Буй ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено оцінку застосування боргових цінних паперів українськими корпораціями для залучення коштів на внутрішньому та міжнародних ринках капіталу, обгрунтовано залежність ефективного використання корпоративних боргових цінних паперів від наявності передумов, які враховують розвиненість ринку цінних паперів, корпоративних відносин і фінансової інфраструктури. Доведено необхідність застосування фінансового інжинірингу у борговому фінансуванні, визначено поняття структурованих цінних паперів, запропоновано їх класифікацію та напрями використання у фінансуванні корпорацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.6-93 + У9(4УКР)262.292
Шифр НБУВ: РА372409 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Буханевич А. Д. 
Основні напрями реалізації безпеки іпотеки в Україні: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / А. Д. Буханевич ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше визначено сутність поняття "безпека іпотеки" як стану економічних відносин між іпотекодавцями, іпотекоутримувачами та інвесторами, який характеризується захищеністю їх інтересів та реалізується шляхом впровадження системи заходів фінансово-економічного, нормативно-правового иа організаційно-методичного характеру для вчасного виявлення, запобігання та нейтралізації загроз цим інтересам. Обгрунтовано, що безпека іпотеки здійснюється через систему заходів фінансово-економічного, нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, спрямованих на мінімізацію іпотечних ризиків, яка включає вдосконалення методик оцінювання кредиспроможності позичальника й експертної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення, правове забезпечення ефективної та транспарентної системи реєстрації нерухомого майна та майнових прав, обтяжень та оскаржень цих прав, удосконалення інституційного забезпечення емісії іпотечних боргових зобов'язань шляхом встановлення стандартних, обов'язкових до дотримання вимог, правове регулювання процедур позасудового звернення стягнення на предмет іпотеки у разі невиконання фінансових зобов'язань іпотекодавця з метою спрощення, прискорення та здешевлення процедури примусової реалізації іпотеки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.245
Шифр НБУВ: РА382531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Василишин Р.Н. 
Економічна політика в управлінні державним боргом України: Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.05 / Р.Н. Василишин ; Укр. Акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні підстави управління державним боргом України. Акцентовано увагу на важливому методологічному положенні, за яким до основи класифікації внутрішнього та зовнішнього боргу покладено різні принципи. Внутрішній державний борг класифіковано за інструментальними та інституційними ознаками, зовнішній борг - за історією виникнення та типу кредиторів. Критично проаналізовано дослідження, відзначені трьома ключовими чинниками: високою часткою державних видатків у структурі валового внутрішнього продукту, неточним обрахунком бюджетного дефіциту завдяки розходженням у методиках обрахунку, високою дохідністю цінних паперів. Висвітлено непослідовність у проведенні політики внутрішніх і зовнішніх запозичень, що підірвало механізм відтворювання державного боргу. Основною помилкою прийнятої тактики визначено розгляд зовнішнього боргу у відриві від інших складових державного боргу та зневага "інерційності" відтворювання державних боргів - відставання реальних процентних ставок від швидкості зниження прибутковості розміщених позик. Розглянуто принципи та основи боргової стратегії, відповідно до яких довгострокова мета управління державним боргом полягає в утриманні зростання боргових зобов'язань країни у межах її спроможності обслуговувати свій борг. Реалізація даної мети потребує ефективного використання позичених ресурсів. Особливу увагу приділено механізму управління державним боргом України. Простежено взаємозв'язок бюджетного дефіциту та державного боргу, вплив боргової кризи на бюджетну політику України. Визначено шляхи та методи оптимізації бюджетного дефіциту, джерела покриття й обслуговування державного боргу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.61
Шифр НБУВ: РА311825 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Вахненко Т.П. 
Формування, економічна роль і регулювання зовнішнього боргу: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.08 / Т.П. Вахненко ; Держ. установа "Ін-т економіки та прогнозування НАН України". — К., 2007. — 35 с. — укp.

Досліджено соціально-економічні передумови та наслідки формування зовнішньоборгових зобов'язань. Розвинуто теоретичну концепцію функціонування зовнішньоборгових механізмів у країнах з низьким і середнім рівнем доходів. Розроблено структурно-функціональну модель взаємозв'язків між ціновими диспансерами на світовому ринку, борговою залежністю та валютними курсами. Визначено фінансово-економічні фактори посилення нестійкості зовнішньоборгової позиції України. Розроблено концептуальні засади управління зовнішнім національним боргом для забезпечення довгострокової фінансової стабільності та розширення інвестиційного птенціалу реального сектора економіки. Запропоновано стратегічні напрями й інструменти вдосконалення національної системи регулювання експорту-імпорту капіталів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У526.161 + У9(4Укр)261.61 +
Шифр НБУВ: РА351876

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Вахович І.В. 
Система економічних методів оптимізації будівництва: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.03 / І.В. Вахович ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2004. — 19 с.: рис. — укp.

Сформульовано необхідні властивості загальної календарної моделі будівництва об'єктів підприємницького проекту, яка дає змогу використовувати всі переваги календарної побудови діаграм загальної потреби підприємницького проекту в інвестиціях, кредиті, відсотках за кредит, завантаження спеціалізованих будівельних організацій, критеріїв ефективності капітальних інвестицій. Визначено єдиний критерій ефективності капітальних інвестицій, що замінює групу існуючих. Розроблено методику розрахунку та нормативи параметрів статистичної моделі організації зведення окремого об'єкта для групи житлових будинків. Запропоновано принципи побудови кредитної лінії, які забезпечують суттєву економію плати за кредит. Розроблено новий показник ефективності кредитної лінії - строк окупності кредиту. Доведено необхідність відмови від першочерговості сплати боргу за відсотками за кредит.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)310-56 в61 +
Шифр НБУВ: РА330280

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Галіян І. М. 
Захист корпоративних прав учасників господарських товариств: цивільно-правові аспекти / І. М. Галіян. — Б.м., 2021 — укp.

У першому розділі «Теоретичні основи захисту корпоративних прав» вироблено авторське поняття та з'ясовано правову природу суб'єктивних корпоративних прав як об'єкту захисту, виокремлено підстави та спеціальні принципи захисту корпоративних прав. Встановлено, що загальними підставами захисту корпоративних прав та інтересів є їх порушення, невизнання чи оспорювання. Натомість спеціальними підставами захисту корпоративних прав учасників господарських товариств можуть бути: зловживання своїм правом мажоритарними акціонерами; недружнє (насильницьке) поглинання; не повідомлення акціонера про проведення загальних зборів товариства; прийняття наглядовою радою та правлінням неправомірних рішень; порушення прав на виплату дивідендів, на інформацію; дії (бездіяльність) правління, які викликали банкрутство товариства; ухвалення рішення про додаткову емісію акцій, що робить ще більш незначною кількість голосів акціонерів тощо. Окрему увагу в межах цього розділу акцентовано на особливостях реалізації цивільно-правових принципів у процесі захисту суб'єктивних корпоративних прав, що відображається у поєднанні теоретичних витоків та природи цивільно-правових принципів, з однієї сторони, та визначення особливостей їх реалізації у процесі правозастосування, з іншої. У другому розділі «Цивільно-правові способи захисту корпоративних прав» під способами захисту суб'єктивних корпоративних прав учасників господарських товариств розуміються встановлені законодавством, локальними актами або договором правові прийоми, спрямовані на попередження, припинення порушення, невизнання або оспорювання суб'єктивного корпоративного права та відшкодування завданих цим збитків. Встановлено, що універсальні способи захисту є базисом для напрацювання спеціальних способів, спрямованих на захист корпоративних прав учасників господарських товариств. Найбільш поширеними способами неправомірного припинення корпоративних прав є: 1) вчинення фіктивних чи удаваних правочинів; 2) незаконні маніпуляції з реєстрами (запис в реєстр про нового власника вноситься за підробленими передавальними розпорядженнями, неправосудними чи фальсифікованими судовими рішеннями); 3) звернення стягнення за неіснуючими борговими зобов'язаннями (наприклад, фальсифікація грошових зобов'язань акціонера); 4) змішані (поєднують в собі кілька з перерахованих вище способів). У випадку неправомірного припинення корпоративних прав учасник господарського товариства вправі скористатися такими способами захисту, як відновлення становища, яке існувало до порушення права, визнання права на цінні папери, відшкодування збитків, зобов'язання вчинити дії тощо.У третьому розділі «Неюрисдикційні форми захисту корпоративних прав» акцентовано увагу на превалюючій ролі альтернативних способів вирішення корпоративних спорів у порівнянні із традиційними, зважаючи на суттєву економію часу і коштів, витрачених на вирішення конфлікту, а також на можливість пошуку такого рішення, яке для конфліктуючих сторін буде справедливим і прийнятним. Зроблено висновок щодо превалюючої неарбітрабельності внутрішніх корпоративних спорів, а звідси – щодо неможливості застосування юрисдикційних альтернативних способів захисту для захисту корпоративних прав за винятком випадків, визначених законом. Встановлено, що медіація є різновидом добровільних примирних процедур внутрішнього корпоративного характеру, спрямованою на примирення сторін конфлікту та упорядкування відносин між ними, із обов'язковим залученням нейтральної третьої сторони, основним завданням якої є сприяння врегулюванню конфлікту. В роботі встановлено дієвість консиліації як окремої примирної процедури внутрішнього корпоративного характеру, організаційно та процесуально схожої до медіації, спрямованої на взаємовигідне та компромісне вирішення спору між учасниками господарського товариства та/або самим товариством, із обов'язковим залученням нейтральної третьої сторони (консиліатора), яка здійснює консультування сторін спору та за потреби пропонує сторонам власні варіанти його вирішення. Доведено, що правовою основою здійснення самозахисту корпоративних прав є законодавчо закріплена низка положень, присвячених діяльності товариств, які за своєю природою можна вважати своєрідними гарантіями прав їх учасників, а також можливостями учасників у випадку реального виникнення порушень їх прав чи загрози такого виникнення припинити їх шляхом самостійного реагування або звернення до органів управління господарського товариства. Визначено переваги процедури sell-out як способу самозахисту прав міноритаріїв. Встановлено, що міноритарні акціонери, які не були залучені до управління корпорацією та фактично були позбавлені можливості реалізовувати належні їм корпоративні права, завдяки процедурі sell-out мають змогу уникнути витрат, у тому числі й на взяття участі в загальних зборах АТ, а також отримати справедливу ринкову ціну за власні акції.^UIn the first section «Theoretical foundations of corporate rights protection» the author's concept is developed and the legal nature of subjective corporate rights as an object of protection is clarified, the grounds and special principles of corporate rights protection are highlighted. It is established that the general grounds for the protection of corporate rights and interests are their violation, non-recognition or contestation. Instead, special grounds for protecting the corporate rights of members of companies may be: abuse of their rights by majority shareholders; unfriendly (forced) takeover; non-notification of the shareholder about the general meeting of the company; adoption of illegal decisions by the supervisory board and the board; violation of the right to dividends, information; actions (inaction) of the board that caused the bankruptcy of the company; decision-making on additional issue of shares, which makes the number of shareholders' votes even smaller, etc. The peculiarity of the implementation of civil legal principles in the process of protection of subjective corporate rights is the combination of theoretical origins and nature of civil legal principles, on the one hand, and determining the features of their implementation in legal enforcement, on the other.In the second section «Civil legal methods of protection of corporate rights» methods of protection of subjective corporate rights of members of companies are understood as established by law, local acts or contract legal measures aimed at preventing, stopping violations, non-recognition or contestation of subjective corporate right and compensation for damages. The most common ways of illegal termination of corporate rights are: 1) committing fictitious or fictitious transactions; 2) illegal manipulation of the registers (entry in the register of the new owner is made on forged transfer orders, unjust or falsified court decisions); 3) recovery of non-existent debt obligations (for example, falsification of shareholder's monetary obligations); 4) mixed (combining several of the above methods). In case of illegal termination of corporate rights, the participant of the company has the right to use such means of protection as restoration of the situation that existed before the violation, recognition of the right to securities, compensation for damages, obligation to act, etc.The third section «Non-jurisdictional forms of corporate rights protection» focuses on the predominant role of alternative ways of resolving corporate disputes compared to traditional ones, given the significant savings in time and money spent on resolving the conflict, as well as the possibility of finding a solution for conflicting parties which will be fair and acceptable. Mediation has been found to be a type of voluntary conciliation procedure of an internal corporate nature, aimed at reconciling the parties to the conflict and regulating relations between them, with the obligatory involvement of a neutral third party, whose main task is to facilitate the settlement of the conflict. At the same time, the sphere of interpersonal relations, which is not regulated by the law, plays a priority role in resolving corporate disputes. Accordingly, the main and primary purpose of mediation is the peaceful settlement of the conflict and the preservation of business relations between the partners, and not the protection of violated rights, which is the specificity of mediation as an alternative to litigation. The paper separately establishes the effectiveness of conciliation as a conciliatory procedure of internal corporate nature, organizationally and procedurally similar to mediation, aimed at mutually beneficial and compromise settlement of the dispute between the participants of the company and / or the company itself, with the mandatory involvement of a neutral third party (consultant) who advises the parties to the dispute and, if necessary, offers the parties their own options for resolving it. It is proved that the legal basis for self-protection of corporate rights is a number of provisions on the activities of companies, which by their nature can be considered as a kind of guarantee of the rights of their members, as well as the ability of participants in case of real violations of their rights or the threat of such occurrence to terminate them by self-response or appeal to the governing bodies of the company. The advantages of the sell-out procedure as a way of self-protection of minority rights are determined. It has been established that minority shareholders who were not involved in the management of the corporation and were in fact deprived of the opportunity to exercise their corporate rights, thanks to the sell-out procedure can avoid costs, including participation in the general meeting of the company and obtain fair market price for own shares.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського