Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (32)Наукова електронна бібліотека (52)Реферативна база даних (4752)Книжкові видання та компакт-диски (433)Журнали та продовжувані видання (121)
Пошуковий запит: (<.>K=ОБІГОВІ$<.>+<.>K=КОШТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 746
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єгорова І.Г. 
Джерела формування та ефективність використання інвестиційних ресурсів у залізорудній промисловості (на прикладі гірничо-збагачувальних комбінатів Криворізького басейну): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.01 / І.Г. Єгорова ; НАН України. Рада по вивч. продукт. сил України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Визначено ефективні напрямки використання інвестиційних ресурсів у взаємозв'язку з їх фінансовими джерелами. Створено алгоритм діагностики прийнятності застосування та вибору для розрахунків статичних і динамічних показників ефективності інвестицій. Запропоновані критерії прирістних грошових потоків від додаткових інвестицій для порівняння варіантів з різними обсягами інвестування. Розроблено методику визначення доцільності використання в інвестиційних цілях позикових і залучених коштів, а також оцінки величини економії (перевитрати) фінансових ресурсів підприємства-позичальника при сплаті процентів за кредит в інфляційному середовищі. Здійснено обгрунтування реального інвестиційного проекту, який реалізується на ВАТ "Південний ГЗК".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.551.511.0-56

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Ємець А. В. 
Регулювання діяльності авторизованих економічних операторів в системі забезпечення національної митної безпеки / А. В. Ємець. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційній роботі розкрито науково-практичні засади та розроблено практичні рекомендації щодо механізму регулювання діяльності АЕО в системі забезпечення національної митної безпеки. Сформульовано теоретичні положення щодо базових підходів до організації митного контролю та митного оформлення товарів, які переміщуються через митний кордон держави АЕО, дано визначення нової інформаційної форми митного контролю. Виявлено та описано взаємозв'язки і синергетичний ефект від одночасного узгодженого запровадження концепцій РС ВМО, насамперед АЕО та ЄВ. Розроблено методичний інструментарій управління митними ризиками в контексті практичної реалізації положень РС ВМО. Сформульовані теоретичні та методичні положення побудови МДП як механізму взаємодії митних органів та підприємницької спільноти. Запропоновано механізм регулювання діяльності АЕО шляхом одночасної та узгодженої реалізації проектів МДП як національної програми АЕО, а також ДПП у вигляді реалізації проектів ІКТ. Обґрунтовано доцільність використання двоетапного механізму добору приватних партнерів митних органів у національній програмі АЕО для оптимізації використання коштів державного бюджету.^UThe thesis deals the scientific bases and practical recommendations on the mechanism of regulation of AEO activity in the system of national customs security.The theoretical basis for the category of national customs security has been further developed. Including the further development of the classification of the directions of national customs security has been done, which, unlike the existing ones, involves the creation of competitive advantages for domestic enterprises in the international market and the promotion of relevant areas of science and technology. A scheme of the WCO Safe Framework of Standards 2018 was created, which, unlike the existing ones, presents a graphic representation of the national environment in which AEOs operate that provides an opportunity to determine the main task and ultimate goal of the state in the field of regulation of AEO activities in terms of national customs security.Theoretical provisions on basic approaches to the organization of customs control and customs clearance of goods moving across the customs border of the AEO state are formulated. The definition "information form of the customs control" is given. The information form of the customs control is based on Safe Framework of Standards 2018 and, unlike the existing ones, has deals the activities of all participants in an authorized international supply chain in accordance with established laws, rules and regulations throughout of the all life circle of the enterprise engaged in the activities of goods subject to (and / or had subject) to customs control and supervision.The content of Safe Framework of Standards 2018 had analyzed through the prism of the methods of state regulation of AEO activities envisaged by them.The interconnections and synergies effect from the simultaneous coordinated implementation of the Safe Framework of Standards 2018 master concepts (AEOs and SW) in the context of improving the country's customs security have been identified and described.A methodological toolkit for customs risk management has been developed through the construction of a customs risk continuum. At the same time, the customs risk management process is considered as a continuous cyclical process consisting of three main (detection, evaluation, mitigation) and two ancillary (documentation and observation; consultation and review) stages and has a single "top-level event" - losing control's, that is, a situation where the customs authority cannot be sure that the cargo, documents, information about the goods in the consignment correspond to the previously recorded condition.A methodical approach to the practical implementation of the Safe Framework of Standards 2018 provisions as a process of continuous information exchange between all participants in the international supply chain is elaborated.Theoretical and methodological provisions of Customs-Business Partnership (CBP) construction are formulated as a mechanism of interaction between customs authorities and the business community, with the aim of full implementation in the country of the principles of the Safe Framework of Standards 2018, including the national AEO program.The mechanism of regulation of AEO activity by simultaneous and coordinated implementation of the CBP project as a national AEO program, as well as a public-private partnership (PPP) in the form of implementation of information and communication technology (ICT) projects in the areas that will facilitate the implementation of economic AEO's activity is proposed. This mechanism for regulating AEO activities is based on Safe Framework of Standards 2018 and, unlike the existing ones, shift the attention of the customs authorities from the introducing and controlling the implementation of administrative measures to influence business to cooperate with it in the IT and customs security fields. The mechanism of selection of private partners of customs authorities in the national AEO program, which, unlike the existing ones, envisages in the first stage an assessment of the financial stability of enterprises with the use of the index of investment attractiveness of the enterprise, which will avoid non-productive use of state budget funds.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Єфремова Г.В. 
Моделі та методи моніторингу і управління ризиками при виконанні проекту: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Г.В. Єфремова ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено моделі та методи моніторингу й управління проектними ризиками, застосування яких дозволяє проводити контроль зміни рівня ризиків проекту під час його виконання та планувати заходи щодо зниження негативного впливу можливих несприятливих подій. Розроблено моделі виконання робіт проекту й управління проектними ризиками. Запропоновано методи визначення рівня проектних ризиків і формування резервного фонду коштів самострахування ризиків проектів. Розроблені моделі та методи дозволяють знизити вплив несприятливих подій на тривалість, вартість і якість виконання проекту за рахунок удосконалення процесів моніторингу й управління проектними ризиками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55-99-21 +
Шифр НБУВ: РА355557

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Івашевська О.М. 
Облік і аналіз ліквідних активів (на прикладі суднобудівних та судноремонтних підприємств АР Крим): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / О.М. Івашевська ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "ліквідні активи", обгрунтовано нові підходи до вирішення питань щодо уточнення класифікації активів за строком використання, ступенем ліквідності, імовірністю зміни вартості. Досліджено макроекономічні, галузеві та внутрішні чинники дефіциту ліквідних активів, а також обгрунтовано заходи щодо підвищення платоспроможності підприємств суднобудівного комплексу України. Розроблено пропозиції, спрямовані на вдосконалення організації та методики обліку грошових документів, поточних фінансових інвестицій, дебіторської заборгованості замовників за будівельними контрактами, операцій рефінансування такої заборгованості. Визначено напрями вдосконалення балансу та звітності про рух грошових коштів з метою поглиблення аналізу ліквідних активів і прогнозування грошових потоків. Розроблено модель автоматизованої обробки інформації про рух грошових коштів у системі "ІС : Підприємство", форми звітів про рух цих коштів і методику їх формування у комп'ютерному середовищі. Подано рекомендації щодо уточнення розрахунку коефіцієнтів ліквідності, платоспроможності, а також розвитку системи поточого аналізу та короткострокового фінансового планування ліквідних активів. Здійснено поточний і перспективний аналіз грошових активів, ліквідності та визначено шляхи поліпшення платоспроможності підприємств суднобудування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР-6КРИ)230.585.152.74-145.711.2 + У053.9(4УКР-6КРИ)305.851.527.4-571 +
Шифр НБУВ: РА348311

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Ігнатьєв О.Л. 
Підвищення ефективності тепловоза застосуванням водомасляного пластинчатого теплообмінника: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / О.Л. Ігнатьєв ; Східноукр. держ. ун-т. — Луганськ, 1999. — 19 с. — укp.

Запропоновано застосування у тепловозах нової конструкції водомасляного теплообмінника, що дозволяє замінити коштовні теплообмінні поверхні з мідних трубок малого діаметра більш дешевшими сталевими листами із гофрами спеціального профілю та корисним застосуванням змушеної вібрації для інтенсифікації теплообміну, внаслідок чого досягається економічний ефект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О235.2-041.406
Шифр НБУВ: РА307917 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Ізмайлова Н.В. 
Управління оборотними активами підприємств: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / Н.В. Ізмайлова ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено еволюцію поглядів науковців на визначення поняття "оборотні активи". Класифіковано зовнішні та внутрішні чинники впливу на оборотні активи підприємств та оцінено силу їх впливу. Проведено аналіз моделей управління оборотними активами підприємств у цілому та їх складовими. Охарактеризовано тенденції формування оборотних активів на підприємствах України та досліджено особливості функціонування підприємств гірничо-металургійного комплексу. Проаналізовано особливості формування й ефективність використання оборотних активів і детально оцінено стан дебіторської та кредиторської заборгованості. Проведено оцінку ефективності використання оборотних активів підприємств гірничо-металургійного комплексу. Запропоновано методичні підходи щодо розробки виробничого бюджету для гірничо-металургійних підприємств і контролю за забезпеченням грошовими коштами. Розроблено рекомендації щодо застосування методів математичного моделювання для забезпечення управління дебіторською заборгованістю та показано результати апробації цих моделей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-572-21 +
Шифр НБУВ: РА367499

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ільницький М.С. 
Адміністративно-правове регулювання фінансового забезпечення та матеріально-технічного постачання органів внутрішніх справ України: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / М.С. Ільницький ; Нац. ун-т Держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено організаційно-правовий порядок, засоби та методи здійснення фінансового забезпечення та матеріально-технічного постачання органів внутрішніх справ (ОВС) України з урахуванням специфіки їх діяльності. Розвинуто змістовні характеристики понять "матеріально-технічне постачання", "фінансове забезпечення", "ресурсне забезпечення" ОВС України. Розкрито суть процесу матеріального забезпечення їх діяльності як суб'єкта адміністративного права та проаналізовано нормативно-правове регулювання фінансово-господарської діяльності даних органів. Досліджено процеси здійснення фінансового забезпечення та метеріально-технічного постачання ОВС в історико-правовому аспекті, а також механізми запозичення позитивного історичного досвіду. Визначено правовий статус ОВС України як суб'єктів фінансових і правовідносин. Проаналізовано порядок планування та використання бюджетних коштів, а також організаційні засади здійснення увідомчого фінансового контролю в системі ОВС України. Досліджено методологію організації та планування системи матеріально-технічного забезпечення ОВС України з застосуванням принципів логістики. Вивчено позитивний досвід функціонування поліцейських відомств зарубіжних країн, визначено концептуальні основи механізму управління ОВС України, які дозволяють з'ясувати шляхи вдосконалення їх матеріально-технічного забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01 + Х829(4УКР)32 +
Шифр НБУВ: РА364052

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Іньшина О.В. 
Управління фінансовими потоками в системі державних закупівель зерна на засадах логістики: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / О.В. Іньшина ; Ін-т регіон. дослідж. НАН України. — Л., 2008. — 20 с. — укp.

Розвинуто теоретичні, методичні та практичні засади управління фінансовими потоками у сфері закупівлі зерна за державні кошти на базі логістчних концепцій. Розкрито суть логістичної концепції управління даними потоками у системі державних закупівель. Обгрунтовано рекомендації щодо формування державної політики запасів зерна в Україні, що має грунтуватися на традиційних засадах концепції логістики. Створено алгоритм обгрунтування відповідних рішень, який дозволяє оптимізувати фінансові потоки у системі державних закупівель зерна. Вдосконалено положення щодо оцінювання політики держави у сфері державних закупівель, а також методику обгрунтування логістичних рішень щодо їх здійснення у системі управління фінансовими потоками у даній сфері, використання яких дає змогу приймати оптимальні рішення щодо часу, місця, величини закупівлі зерна та ротації його запасів. Розвинуто методичні положення щодо врівноваження досягнення підприємницьких цілей суб'єктами господарювання у ланцюгу поставок зерна та зернопродуктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)415.11 +
Шифр НБУВ: РА362377

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Іщук Л. І. 
Формування і використання фінансових ресурсів у вищих навчальних закладах: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / Л. І. Іщук ; Львів. держ. фін. акад. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено вплив соціально-економічної структури українського суспільства на формування нового фінансового механізму фінансування вищої освіти, який повинен бути націлений на максимальне залучення державних і регіональних фінансових ресурсів, коштів підприємств, фізичних осіб і окремих меценатів, що характерно для розвинутих країн. Побудовано модель формування і використання фінансових ресурсів ВНЗ. Удосконалено механізм формування фінансових ресурсів закладів вищої освіти. Розглянуто методологічні підходи щодо підвищення питомої ваги платних освітніх послуг в системі державної вищої школи із базових спеціальностей вузу як реальний важіль економічного розвитку вузу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.551
Шифр НБУВ: РА376466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Абдулла Н. А. 
Удосконалення контрактного фермерства для управління сімейними фермами в контексті сталого розвитку сільського господарства Республіки Мальдіви: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / Н. А. Абдулла. — Б.м., 2024 — укp.

Метою дисертації є теоретико-методичне обґрунтування і практичні рекомендації для покращення менеджменту, який може бути застосованим у контрактному сімейному фермерстві в Мальдівах на їх шляху до сталого сільського господарства. На етапі обґрунтування фундаментальних основ сімейного фермерства Мальдів, включаючи розмір домогосподарства, дохід, головну мету діяльності, ресурсні обмеження, порівняно з іншими світовими економіками, результатом дослідження стало уточнення поняття “стале сімейне фермерство”, яке передбачає застосування екологічно чистих ресурсозберігаючих технологій, які приносять фермерам суттєві економічні переваги та є соціально привабливими для фермерської спільноти. Передбачалося, що модель централізованого контрактного фермерства, започаткована Агро Національною Корпорацією в Мальдівах, буде мати позитивний вплив на дієвість та ефективність сільського господарства Мальдів. Впроваджені контрактні угоди забезпечать постачання засобів виробництва, поширення новітніх аграрних технологій, гарантування кредитів і позик, моніторинг якості вирощуваних культур та організацію продажу врожаїв, зібраних законтрактованими сімейними фермерами. Проте, статистика показує, що одержані результати часто гірші за очікувані. У результатах дослідження стосовно найбільш перспективних та дієвих напрямів поліпшення менеджменту сімейних фермерів, які працюють за контрактною моделлю, пропонується об’єднати управлінський консалтинг та сільськогосподарські дорадчі послуги задля стійкості сільських громад через ретельно сплановані стратегії фермерської діяльності, підтримані індивідуальними рекомендаціями, передовими технологіями, поширенням сучасних аграрних знань і навичок, які мають розширити можливості малих сімейних ферм, підвищити рівень їх доходів, сприяти добробуту та вплинути на вирішення проблеми продовольчої безпеки в Мальдівах.На етапі аналітичної оцінки стану продовольчої безпеки і визначення показників розвитку сільського господарства Мальдів результатом дослідження стала концепція удосконаленого процесу управління. Вона включає в себе раціональне використання обмежених природних ресурсів, покращення консультацій щодо вирощування, збирання та збуту врожаю, а також залучення та утримання фермерів в контрактній моделі, причому особливий акцент робиться на заохоченні жінок та молоді до сталого фермерства. Для досягнення цієї мети запропоновано удосконалити класифікацію основних факторів макросередовища Мальдів, які докорінно впливають на продуктивність сільського господарства та прийняття рішень в управлінні фермами, викликають істотні ризики, а також допомагають встановити та використати корисні можливості для сімейних ферм. Для вдосконалення організаційно-методичного підходу під час переходу від застарілого традиційного землеробства до моделі сталого розвитку, запропоновано використовувати інструменти міжрегіонального аналізу, офіційні опитування, групові дискусії, особисті інтерв’ю та подальшу оцінку сімейних фермерів за віком, статтю, наявність ресурсів, кліматичною вразливістю і доступом до ринку.На етапі отримання наукових результатів щодо покращення управління сімейними фермами для сталого розвитку сільського господарства Мальдів, по-перше, запропоновано модель оптимізації виробництва. Вона дозволяє оптимізувати використання обмежених земельних і трудових ресурсів та вирощувати найбільш затребувані та ресурсоощадні місцеві фрукти та овочі, що збільшить їх виробництво, підвищить добробут малих фермерів та посилить продовольчу безпеку Мальдів, що відповідає головній меті контрактного фермерства. По-друге, обґрунтовано організаційно-методичні підходи до вдосконалення сільськогосподарського консультування шляхом усунення пасивного ставлення і прогалин у знаннях консультантів щодо гендерної рівності, зменшення бідності, стимулювання лідерства та підприємництва. Запропоновано розвиток навичок, які відповідають оптимальним виробничим планам для конкретного регіону, щоб забезпечити супровід та контроль сімейних фермерів від моменту вирощування до етапу потрапляння зібраного урожаю на потенційні ринки збуту. По-третє, в результаті дослідження ми прийшли до висновку, що для розвитку сімейних ферм потрібно впроваджувати сучасні інформаційні технології, інтегровані в мобільні пристрої та онлайн-додатки. Фахівцям дорадникам рекомендовано користуватися такими технологіями, а також при наданні особистих консультацій оптимізувати транспортні маршрути для заощадження часу і коштів на відвідування віддалених островів, чиї громади беруть участь у контрактному фермерстві. Зазначений організаційний підхід спрямований на поширення новітніх технологій і передових навичок насамперед серед жінок і молодих фермерів, щоб гарантувати наступність поколінь і життєздатність сімейних фермерських спільнот та реалізувати їхній потенціал у забезпеченні продовольчої безпеки і розвитку сталого сільського господарства.^UThe purpose of the dissertation is the theoretical and methodical substantiation as well as practical recommendations for elaborating improvements of management applicable to contract family farming in the Maldives on the way to sustainable agriculture. On the stage of substantiating fundamental bases of the Maldivian family farms including a household size, income, a prime activity purpose, and resource limitations compared to those in other world economies, the research resulted in clarifying a definition of the category “sustainable family farming”. It implies accomplishing eco-friendly resource-saving farming methods which bring farmers tangible economic advantages and are socially attractive for farming communities. The centralized contract farming model, launched by Agro National Corporation in the Maldives, should have a positive impact on effectiveness and efficiency of Maldivian agriculture where the implemented contractual agreement stipulates supplying inputs, transmitting advanced farming practices, ensuring credits and loans, monitoring crop quality, and arranging sales of harvests produced by the contract family farmers. However, statistics showed that demonstrated outputs tend to be worse than expected. The study outcomes, stemmed from exploring the most promising and workable directions to bolster management of family farmers operating under this contract farming model, proposed to combine management consulting and agricultural extension services to maintain continuity and viability of rural communities through well-planned strategies of farming activities supported by customized recommendations, cutting-edge technologies, shared contemporary agricultural knowledge and skills meant to empower small family farmers when earning their living and addressing food insecurity in the Maldives.On the stage of analytical evaluation of the Maldivian nutrition security status and statistical comparison of agricultural development dynamics in the Maldives the research findings allowed to set a concept of an improved farm management. It comprises a rational use of restricted natural resources, enhancing consulting on growing, harvesting and trading crops, and also recruiting and retaining farmers while a special emphasis is placed on fostering women and young people to get involved in sustainable farming activities. For this to happen, the study offered a systematic classification of core factors observed in the Maldivian macro-environment that profoundly impact agricultural performance and decision-making in farm management, cause essential risks as well as help identify and seize beneficial opportunities arising in family farming. To narrow down and prioritize these challenges when moving away from outdated conventional farming, the research offers a complex organizational and methodical approach embracing cross-regional analysis, formal surveys, group discussions, personal interviews and further mathematical assessment of family farmers by age, gender, resource availability, climatic vulnerability, and market access.On the stage of generating scientific results on improving family farm management for sustainable development of Maldivian agriculture, firstly, the study presented a production optimization model. It calculates how to distribute scarce land and available labor and grow the most demanded and resource-efficient local fruits and vegetables in order to increase their harvests, raise welfare of the regional small family farmers, and amplify Maldivian food security that is consistent with the key goal of contract farming. Secondly, the research proved the methodical and organizational ways to improve agricultural consulting thorough eliminating passive attitude and covering a knowledge gap on promoting gender equity, reducing poverty, incentivizing leadership and entrepreneurship that were observed among extension officers involved in assisting contract farming. The study suggested training skills that are compatible with optimal region-specific production plans in order to ensure that family farmers are guided and supported from the point of cultivation to the stage of outreaching potential markets. Thirdly, the research inferred that developing labor force should envelop farmers’ assistance via ICT integrated measures, mobile devices and online apps, and also consultations in person provided by agricultural extension officers who must utilize recommended optimal transport routes saving time and cost when visiting dispersed islands participating in contract farming. The revealed organizational approach revolves around transmitting advanced technologies and cutting-edge skills to female and young farmers to guarantee continuity and viability of family farming communities and fulfill their potential in providing food security and developing sustainable agriculture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Абубакер А.О. 
Механізм управління оборотними коштами промислового підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / А.О. Абубакер ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано наукову концепцію та механізм управління оборотними коштами промислового підприємства, розроблено методологічні положення та методичні підходи до їх розвитку та практичні заходи щодо ефективного використання в діяльності господарюючого суб'єкта. Удосконалено класифікацію чинників, які впливають на ефективність управління оборотними коштами й обгрунтовано методичний підхід до виявлення особливостей їх управління. Розроблено модель нормування матеріальних оборотних коштів промислового підприємства. Із використанням методу системної динаміки створено економіко-математичну модель управління грошовими потоками промислового підприємства за рахунок поєднання процесів формування та використання оборотних коштів. Обгрунтовано вимоги до формування економічної системи управління оборотними коштами промислового підприємства, розроблено збалансовану систему аналітичних показників оцінювання його ефективності. Запропоновано модель організаційно-інформаційної системи управління оборотними коштами промислового підприємства. Створено й апробовано на металургійних підприємствах України та Лівії організаційний підхід до впровадження нового механізму управління оборотними коштами господарюючого суб'єкта.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-572-21 +
Шифр НБУВ: РА362735

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Авраменко Т.П. 
Земельно-ресурсний потенціал та його раціональне використання: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.06 / Т.П. Авраменко ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено теоретичні та методичні напрями раціонального використання земельно-ресурсного потенціалу. Доведено, що їх впровадження сприяє утвердженню збалансованої моделі використання продуктивності сільськогосподарських угідь в аграрних підприємствах, що забезпечує підвищення ефективності їх діяльності. На підставі концепції раціонального використання й охорони земельно-ресурсного потенціалу розроблено комплекс заходів, спрямованих на вирішення найважливіших проблем землекористування, які виникли в процесі здійснення земельної реформи на Чернігівщині. Зокрема, визначено напрями формування земельних відносин, проаналізовано стан виконання Програми земельної реформи, розроблено організаційно-економічний механізм впровадження її нереалізованих основних вимог та їх фінансового забезпечення за рахунок місцевих бюджетних коштів, коштів власників земель і землекористувачів. Наведено рекомендації щодо підвищення продуктивності земельних угідь у сільськогосподарських підприємствах. Запропоновано класифікацію принципів визначення узагальнюючого показника використання продуктивного потенціалу сільськогосподарських угідь, встановлено його зв'язок з частковими показниками. Розроблено моделі раціонального використання продуктивного потенціалу сільськогосподарських угідь для підприємств зони Полісся, перехідної зони та зони Лісостепу Чернігівщини з урахуванням досвіду передових підприємств області та природно-економічних умов даних зон.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-511.2 +
Шифр НБУВ: РА357342

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Айеле Надемо Атісо 
Міжнародно-правові форми розрахунків у транскордонному обігу фінансових коштів: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / Айеле Надемо Атісо ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2004. — 16 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження проблем правового регулювання міжнародних розрахунків у транскордонному обігу фінансових коштів. Встановлено, що важливою особливістю міжнародно-правового регулювання міжнародних розрахунків є взаємодія публічно-правових норм міжнародного фінансового права з нормами міжнародного приватного права, що стосуються фінансових операцій держави. Проаналізовано сучасну міжнародну фінансову систему, охарактеризовано діяльність міжурядових та неурядових фінансових установ, встановлено їх внесок у кодифікацію торговельних правил та звичаїв, враховуючи ті, що застосовуються у сфері міжнародних фінансових розрахунків. Досліджено основні форми та види міжнародних фінансових розрахункових зобов'язань та оборотних документів, особливо документарних акредитивів та документарного інкасо.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х916.5 +
Шифр НБУВ: РА331506

Рубрики:

      
14.

Акіліна О.В. 
Формування господарського механізму підприємств харчової промисловості в умовах переходу до ринкової економіки: Автореф. дис... канд. екон.наук: 08.06;01 / О.В. Акіліна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження теоретичних основ формування сучасного господарського механізму підприємств та методологічних підходів до формування господарського механізму з позицій його складових, а також практичні рекомендації щодо удосконалення існуючого господарського механізму підприємств харчової промисловості. Розроблено сучасну модель фінансового забезпечення господарської діяльності, яка враховує використання самозабезпечення, в тому числі самокредитування шляхом залучення коштів працівників підприємства (через емісію акцій або інвестиційний внесок) поряд з іншими формами фінансового забезпечення.Обгрунтовано концепцію впливу податкового регулювання на ефективність функціонування господарського механізму підприємств харчової промисловості, яка передбачає введення мораторію на внесення змін до податкової системи для стабілізації умов господарювання, введення у вітчизняну податкову систему податку з продажу замість податку на додану вартість на продукцію АПК з метою перенесення податкового навантаження з виробничих підприємств на кінцевих реалізаторів продукції, що дозволяє уникнути існуючі на сьогодні значні витрати власних обігових коштів підприємств на кредитування державного бюджету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.7-211
Шифр НБУВ: РА310480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Алебрі М. А. 
Удосконалення державної політики розвитку водного господарства. / М. А. Алебрі. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних і методологічних засад, розробці науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення державної політики розвитку водного господарства. У роботі розроблено підхід до формування державної політики розвитку водного господарства на засадах комбінованого використання методів, а саме: адміністративного (прийняття регламентованих водоохоронних заходів; визначення лімітів на забір свіжої води), економічного (система штрафів, санкцій за недотримання правил та норм водокористування; економічного стимулювання, які виконують роботи, спрямовані на економію водних ресурсів; відновлення і охорону водних об'єктів; венчурне фінансування; диверсифікація підприємницьких ризиків), екологічного (екологічне страхування; організація і координація робіт, пов'язаних з попередженням та ліквідацією наслідків аварій), що забезпечує взаємодію державних, приватних та суспільних інститутів на засадах соціального консенсусу та екологічного партнерства.Узагальнено сутність державної політики розвитку водного господарства шляхом доповнення та уточнення змісту понять, а саме: поняття державної політики розвитку водного господарства, як ефективної системи державного інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом, за рахунок адміністративного управління міжбасейновим перекидання водних ресурсів у маловодні регіони, модернізації зрошувальних систем спільно з фінансовими організаціями з метою створення сприятливих умов для державно-приватного партнерства, що забезпечити прозорість процедури та якість водокористування за європейськими стандартами.Визначено підходи до визначення парадигми державної політики модернізації водного господарства: інституціональний (використання сучасних підходів, методів в управлінні річковими басейнами; розробку екологічної стратегії; механізми для управління водозборами); технологічний (поліпшення якості водних ресурсів і водних джерел; модернізація інфраструктури), що забезпечує системність державного регулювання в галузі використання й охорони водних об'єктів.Удосконалено інституційний підхід до реалізації державної політики розвитку водного господарства, як систему взаємодії державних інституцій (які здійснюють регуляторну політику ), територіальних громад (котрі є власниками комунального майна), бізнес (що надає послуги із водопостачання), споживачами за напрямами: раціонального водокористування (оптимізація використання водних ресурсів з орієнтацією на природозберігаючу складову); демонополізацію ринку (створення власного водопостачання в регіональному розрізі); інноваційного розвитку (модернізації існуючих водонесучих мереж), що забезпечить збалансоване та екологобезпечне водоспоживання.Розроблено економіко-правовий механізм державної політики розвитку водного господарства, який, на відміну від раніше існуючого, базується на підході до оцінки рентних відносин, як системи взаємодії між власником водного фонду та водокористувачами (рентну складову включити у плату за спецводокористування і розподіляти на користь бюджетів, а саме: державного, басейнових управлінь, місцевого самоврядування, фондів охорони та відтворення водних ресурсів (державний, басейновий), та формування інституту регульованих рентних відносин, який включає субінститути - постійна рента, довічна рента, довічне утримання з коштом, що дозволить здійснювати гармонізацію рентних відносин у країні з урахуванням інтересів держави, регіону (басейнів річок), підприємств.Обґрунтовано методичний підхід до оцінювання ефективності державної політики водного господарства регіонів на засадах розвитку моделі «зеленої» економіки за критеріями: економічний (передбачає регіональну оцінку водокористування за такими показниками, як: коефіцієнт використання води; коефіцієнт транспортних втрат; коефіцієнт скидання забруднених стічних вод), фіскальний (показники: фіскальна віддача забраної води, орендованих водних об'єктів, водомісткість ВВП), інвестиційний (передбачає інтегральну оцінку (індексний метод, обсяг капітальних інвестицій на очищення зворотних вод та захист та реабілітацію ґрунту, підземних і поверхневих вод; екологічний податок за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти) інвестиційного забезпечення модернізації водогосподарського комплексу).^UThe paper develops an approach to the formation of a state policy for the development of a water economy based on the combined use of methods, namely: administrative (the adoption of regulated water protection measures, the definition of limits on fresh water sampling), economic (the system of fines, sanctions for non-compliance with rules and norms of water use, economic incentives , which carry out works aimed at saving water resources, restoration and protection of water objects, venture financing, diversification of business risks), eco logical (ecological insurance, organization and coordination of work related to the prevention and elimination of the consequences of accidents), which provides interaction of public, private and public institutions on the basis of social consensus and environmental partnership.The essence of the state policy for the development of water management is summarized, with the addition and clarification of the content of the concepts, namely: the concept of state policy for the development of water management, as an effective system of state integrated management of water resources on the basin principle, at the expense of administrative management of inter-basin transfer of water resources in shallow regions, modernization of irrigation systems in cooperation with financial institutions in order to create favorable conditions for public-private partnerships that will prevent To ensure the transparency of the procedure and the quality of water use according to European standards.The approaches to the definition of the paradigm of the state policy of water management modernization are identified: institutional (use of modern approaches, methods in managing river basins, development of ecological strategy, mechanisms for managing catchment areas); technological (improvement of the quality of water resources and water sources, modernization of the infrastructure), which ensures the systematic state regulation in the field of use and protection of water objects.An institutional approach to the implementation of the state policy on the development of water management, as a system of interaction between state institutions (which carry out regulatory policy), territorial communities (which are owners of communal property), business (providing water services), consumers in the following directions: rational water use (optimization use of water resources with an orientation on the nature-saving component); demonopolization of the market (creation of own water supply in a regional context); innovative development (modernization of existing water-supply networks), which will ensure balanced and ecologically safe water consumption.The economic and legal mechanism of the state policy of water industry development is developed, which, unlike the previous one, is based on the approach to the estimation of rent relations, as a system of interaction between the owner of the water fund and water users (to include the rent component in a fee for special use and allocate in favor of the budgets, namely : state, basin administrations, local self-government, funds for the protection and reproduction of water resources (state, basin), and the formation of an institute of regulated rent relations, which Lending sub-institutes - permanent rent, life annuity, life retention with a cost that will allow harmonization of rental relations in the country taking into account the interests of the state, region (river basins), enterprises.The methodical approach to assessing the effectiveness of the state water policy of the regions on the basis of the development of the green economy model based on the criteria: economical (involves a regional assessment of water use based on indicators such as: water use coefficient, transport loss coefficient, rate of discharge of contaminated sewage), fiscal (indicators: fiscal return of taken water, leased water bodies, water consumption of GDP), investment (involves an integrated assessment (index method, volume capital investment in clean waters and reverse the protection and rehabilitation of soil, groundwater and surface water, environmental tax on discharges of pollutants into water bodies) investment support modernization of water complex).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Алексеєнко Л.М. 
Ринок фінансового капіталу в економічній системі України: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.04.01 / Л.М. Алексеєнко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 36 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади формування та функціонування ринку фінансового капіталу, розкрито та проаналізовано процеси його консолідації з урахуванням структурних змін в економічному секторі. Визначено взаємозв'язок та взаємовплив первинного і вторинного ринків фінансового капіталу на макроекономічні процеси в Україні. Наведено рекомендації щодо консолідації, нагромадження та залучення коштів фінансових посередників і населення на ринок фінансового капіталу. Розроблено стратегію виходу підприємств на фінансовий ринок з урахуванням промислово-фінансової інфраструктури. Розглянуто систему моніторингу за національним ринком фінансового капіталу і його суб'єктами для гарантування фінансової безпеки держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.29 +
Шифр НБУВ: РА342458

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Алишева Н.В. 
Організаційно-економічний механізм формування цін на вугільну продукцію шахт України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Н.В. Алишева ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2000. — 24 с. — укp.

На основі широкого кола літературних джерел визначено вихідні теоретичні положення формування цін на товари за умов ринкової економіки. Проаналізовано стан ринку вугільної продукції в Україні та чинники, які визначають рівень цінової політики. Розроблено організаційно-економічний механізм формування цін на вугільну продукцію шахт України, який спрямовано на забезпечення беззбитковості та цільового використання прибутку з урахуванням коштів державної фінансової підтримки шахт. Використання розробленого механізму формування цінової політики на вугільну продукцію дозволяє підвищити конкурентоздатність шахт України за рахунок пристосування виробництва до вимог ринку стосовно ціни та якості продукції, посилення непрямого державного регулювання ціноутворення, а також підвищення рівня організації економічної, маркетингової та комерційної роботи служб шахт і об'єднань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)305.651.51-861
Шифр НБУВ: РА309649 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Аль-Саеді Х. С. 
Дисциплінарна відповідальність державних службовців за законодавством Іраку та України / Х. С. Аль-Саеді. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації здійснено комплексне та системне дослідження дисциплінарної відповідальності державних службовців за законодавством Іраку та України.Об'єктом дослідження є суспільні відносини в сфері державної служби Іраку та України. Предметом дослідження є дисциплінарна відповідальність державних службовців за законодавством Іраку та України.У вступі дисертації обґрунтовано актуальність обраної теми; сформульовано мету та основні задачі дослідження; окреслено зв'язок обраного напрямку з державними програмними актами, науково-дослідними планами, проектами та темами; сформульовано наукову новизну та вказано про практичне значення одержаних результатів, наведено дані про особистий внесок здобувача, публікації та впровадження результатів досліджень.В першому розділі роботи проаналізовано теоретико-правові й нормативні основи поняття державного службовця та дисциплінарної відповідальності державного службовця в Іраку та Україні, визначивши еволюційний розвиток законодавчого визначення поняття державного службовця в цих країнах, дослідивши поняття та види державних службовців, а також розкривши зміст інституту дисциплінарної відповідальності державних службовців в іракському й українському праві та схарактеризувавши види такої відповідальності.Запропоновано еволюційний розвиток законодавчого визначення поняття державного службовця в Іраку представити такими періодами: 1) королівська епоха (1925-1958 рр.), якій характерний розвиток державної служби шляхом збільшення чисельності службовців та зростання державних потреб, що сприяли прийняттю нового закону про державну службу, який став більш якісним доповненням у питаннях, які до цього були неврегульованими; 2) республіканська епоха (1958-2003 рр.), яка відзначилася ліквідацією центрального органу державної служби з розподіленням його повноважень між відповідними міністерствами; 3) епоха пост-окупації та змін (2003 р. – теперішній час), що характеризується прийняттям ряду нормативно-правових актів, які урегульовують відносини на державній службі, визначають правовий статус державного службовця та встановлюють систему органів державної служби.В Україні періодизацію формування нормативно-правової основи державної служби, в тому числі сутності державного службовця, запропоновано представляти такими історичними періодами: 1) період Гетьманату Петра Скоропадського (1918-1919 рр.); 2) радянський період української державності (1919-1991 рр.); 3) період незалежності України (1991 р. - теп. час).Встановлено, що систему нормативних засобів, що сприяють виокремленню й характеристиці сутності поняття «державний службовець» в Іраку складають: 1) нормативні положення базового закону про державну службу; 2) положення інших законодавчих актів в галузі державної служби; 3) положення загальних нормативно-правових актів. Тоді як в Україні таку систему для досягнення вказаної мети складають норми базового спеціального закону про державну службу.На підставі визначених ознак сформульовано поняття державного службовця Іраку у широкому та вузькому значенні. У вузькому значенні – особа, яка володіє національним мандатом, прийнята на службу на конкурсних засадах й постійній основі у штат державного апарату для виконання обов'язків в інтересах суспільства і громадян, утримується за рахунок коштів держави; у широкому значенні – особа, прийнята на службу в установи державного сектору.Аргументовано доцільність переглянути наявну широку концепцію розуміння державної служби в Іраку, й ґрунтуючись на державних підходах провідних європейських країн та України, запропоновано впровадити й використовувати в науці адміністративного права Іраку термін «публічна служба». Крім того, доводиться раціональність розмежовувати категорії працівників, які проходять службу в управлінському державному апараті й виконують державні владні функції, та працівників, які виконують роботу в державних підприємствах, установах, організаціях без державних владних повноважень (функції забезпечення).Доведено існування такого виду державної служби, як цивільна державна служба. Запропоновано види державних службовців класифікувати за ознакою характеру виконуваних завдань на: а) державні цивільні службовці; б) державні службовці, які виконують завдання та функції особливого характеру (мілітаризовані державні службовці).^UThe complex and systematic research of disciplinary responsibility of civil servants under the legislation of Iraq and Ukraine is carried out in the dissertation.The object of the study is public relations in the field of civil service in Iraq and Ukraine.The subject of the study is the disciplinary responsibility of civil servants under the legislation of Iraq and Ukraine.The relevance of the chosen topic is substantiated in the introduction of the dissertation; the purpose and main tasks of the research are formulated; the connection of the chosen direction with the state program acts, research plans, projects and themes is outlined; the scientific novelty is formulated and the practical significance of the obtained results is indicated, the data on the applicant's personal contribution, publications and implementation of research results are given.In the first section of the scientific work, the theoretical and legal and regulatory framework of the concept of civil servant and disciplinary responsibility of a civil servant in Iraq and Ukraine is analyzed, identifying the evolutionary development of the legislative definition of the concept of civil servant in these countries, studying the concepts and types of civil servants, and disclosing the content of the institution of disciplinary responsibility of civil servants in Iraqi and Ukrainian law and characterizing the types of such responsibility.The evolutionary development of the legislative definition of the concept of a civil servant in Iraq is proposed to present in the following periods: 1) the royal epoch (1925-1958), which is characterized by the development of civil service by increasing the number of employees and increasing public needs, which contributed to the adoption of a new law on civil service, which became a better addition to previously unresolved issues; 2) the republican epoch (1958-2003), which was marked by the liquidation of the central body of civil service with the distribution of its powers among the relevant ministries; 3) the epoch of post-occupation and change (2003 – present time), which is characterized by the adoption of a number of regulations that regulate relations in the civil service, determine the legal status of a civil servant and establish a system of civil service bodies.In Ukraine the periodization of formation of the regulatory framework of the civil service including the essence of a civil servant is suggested to be represented by the following historical periods: 1) the period of the Hetmanate of Petro Skoropadskyi (1918-1919); 2) the Soviet period of Ukrainian statehood (1919-1991); 3) the period of independence of Ukraine (1991 – present time).It is established that the system of normative means that contribute to the separation and characterization of the essence of the concept of “civil servant” in Iraq consists of: 1) normative provisions of the basic law on civil service; 2) provisions of other legislative acts in the field of civil service; 3) provisions of general regulations. In Ukraine such system consists of the norms of the basic special law on civil service to achieve this goal.On the basis of the defined features, the concept of an Iraqi civil servant in a broad and narrow sense is formulated. In a narrow sense it is a person with a national mandate, recruited through competition and on a permanent basis in the staff of the state apparatus to perform duties in the interests of society and citizens, and is supported by the state; in a broad sense it is a person recruited to public sector institutions.The expediency of revising the existing broad concept of understanding the civil service in Iraq was argued, and based on the state approaches of leading European countries and Ukraine, it was suggested to introduce and use the term “public service” in the science of Iraqi administrative law. In addition, the rationality to distinguish categories of employees who serve in the state administration and perform state power functions, and employees who work in state enterprises, institutions, organizations without state power (support functions) is demonstrated.The existence of such a type of civil service as state civil service has been proved. It is proposed to classify the types of civil servants on the basis of the nature of the tasks performed into: a) civil officers; b) civil servants who perform tasks and functions of a special nature (militarized civil servants).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Анісімова О.М. 
Управління інвестиційною діяльністю підприємства в умовах спеціальних економічних зон і територій пріоритетного розвитку: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.М. Анісімова ; Нац. гірн. ун-т. — Д., 2004. — 17 с.: рис., табл. — укp.

Висвітлено суть інвестицій, визначено основні фактори, що впливають на розвиток інвестиційного процесу на підприємствах. Проаналізовано джерела надходження інвестицій та виявлено серед них найбільш реальні. З'ясовано місце України в міжнародних рейтингах. Розглянуто структуру інвестицій, що надійшли на підприємства, які функціонують за умов спеціальних економічних зон (СЕЗ) і територій пріоритетного розвитку (ТПР), за країнами-інвесторами та регіонами України. Проведено кореляційний аналіз щодо наявності СЕЗ і ТПР та інноваційних процесів. На підставі існуючих оцінок інвестиційних проектів запропоновано критерій ефективності інвестиційного проекту. Доведено, що модифікована норма прибутковості повинна бути більшою за мінімальну порогову норму прибутку, яка визначається залежно від типу капіталовкладень. Визначено принятні межі співвідношення позикових й загального обсягу інвестиційних коштів з урахуванням інфляції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-56 + У9(4УКР)81 +
Шифр НБУВ: РА329689

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Антоненко О.І. 
Розвиток системи соціального захисту населення регіону: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / О.І. Антоненко ; Одес. держ. екон. ун-т. — О., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблеми розвитку системи соціального захисту населення на державному та регіональному рівнях. Розроблено практичні рекомендації щодо удосконалення системи соціального захисту населення регіону. З використанням системного підходу уточнено визначення поняття "соціальний захист населення". Виявлено взаємозв'язок понять "соціальний захист населення" та "соціальне забезпечення". Визначено основні організаційно-правові форми та види соціального захисту населення та встановлено їх відповідність. Запропоновано класифікаційні ознаки існуючої системи соціального захисту населення на державному та регіональному рівнях. Удосконалено систему моніторингу соціальних проектів громадських організацій - партнерів виконавчих органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій. Розроблено методологічний підхід щодо оцінки рівня впровадження соціальних проектів, що фінансуються з бюджетних коштів, на базі інтегрального показника, за допомогою якого можна оцінити процес їх реалізації громадськими організаціями за кількісними та якісними параметрами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)272-96 +
Шифр НБУВ: РА348140

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського