Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (64)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (95)Реферативна база даних (6547)Книжкові видання та компакт-диски (1183)Журнали та продовжувані видання (43)
Пошуковий запит: (<.>K=ОБСЛУГОВУВАНН$<.>+<.>K=КЛІЄНТІВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 839
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Андрощук Н.А. 
Імітаційні моделі в матеріально-технічному забезпеченні регіону (на прикладі агротехсервісних підприємств): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / Н.А. Андрощук ; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Розглянуто питання матеріально-технічного забезпечення аграрного виробництва регіону. Обгрунтовано умови рентабельного функціонування регіональної системи матеріально-технічного забезпечення аграрного виробництва. З використанням методів теорії масового обслуговування та управління запасами, стохастичних випробувань (методом Монте-Карло) створено імітаційну модель функціонування системи матеріально-технічного забезпечення аграрного виробництва у регіоні. За допомогою імітаційної моделі визначено рекомендовані значення показників рентабельної роботи даної системи. Оптимальні значення характеристик отримано під час машинного експерименту на ПЕОМ за допомогою спеціалізованого програмного комплексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-591 + У9(4УКР-4ВІН)320-591
Шифр НБУВ: РА313581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Щипцов А.О. 
Інтеграційні аспекти розвитку морських торговельних портів України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / А.О. Щипцов ; Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. НАН України. — О., 2008. — 20 с. — укp.

З використанням розробленого підходу одержано результати теоретичних і практичних досліджень сфери стійкого позиціонування національного портового комплексу у системі міжнародної інтеграції та глобалізації за принципами мультимодальних транспортних технологій. Запропоновано механізм раціоналізації позиціонування торговельних портів на основі пріоритету конкурсного техніко-економічного рівня у межах життєвого циклу підприємства. Розроблено методи формування стратегії стійкого обслуговування транзитних вантажопотоків. Досліджено альтернативні напрямки освоєння зростаючих вантажопотоків у системі міжнародних інтермодальних сполучень, що визначають параметри розвитку портів північно-західного регіону Чорного моря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.3 +
Шифр НБУВ: РА361384

Географічні рубрики:

      
3.

Лумпова Т. І. 
Інтеграція інформаційно-статистичних ресурсів для вивчення ринків: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.10 / Т. І. Лумпова ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Запропоновано концептуальне рішення щодо архітектури системи. Дане рішення є базою для створення інформаційної моделі національного ринку товарів і послуг. Розглянуто її використання для маркетингових досліджень та моніторингу стану ринків. Досліджено проблематику створення репозитарія метаданих як первинного інструменту, що забезпечує підтримку процесу статистичного виробництва від збирання статистичної інформації в єдиному інтегрованому сховищі до обслуговування запитів користувачів і є базою для створення інструментарію забезпечення якості даних. Надано методичні рекомендації щодо інтеграції інформації з різних джерел статистичної й адміністративної інформації. Розроблено методику практичної реалізації статистичної інформаційної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421 в611.326 + У9(4УКР)442 в611.326
Шифр НБУВ: РА372302 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Колєснік І.М. 
Інтеграція України до світової економічної системи через діяльність морських портів: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / І.М. Колєснік ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

Визначено напрямки і чинники актуалізації інтеграційної взаємодії України зі світовою економічною системою шляхом удосконалення обслуговування міжнародних морських перевезень. Розроблено методичні рекомендації щодо підвищення ефективності функціонування портів на рівні держави та окремих суб'єктів господарської діяльності. Проаналізовано сучасний стан зовнішньоторговельних відносин і розвиток портового господарства України, досліджено його участь в інтеграційних процесах світового ринку. Виявлено недоліки функціонування галузі та запропоновано шляхи їх усунення. На підставі дослідження тенценцій розвитку транспортної та економічної світової інтеграції, системи обслуговування міжнародних перевезень морськими торговельними портами, сучасного стану світового портового господаства, моделей і методів визначення ефективності зовнішньоекономічної діяльності галузевих підприємств створено новий методичний підхід щодо організації процесу маркетингу та схему стратегічного планування в морському порту. Запропоновано оригінальну методику використання концепції "інтерпорту" в портово-промислових комплексах за умов світових інтеграційних процесів. Розроблено нові методи застосування системи інформаційного забезпечення транспортної логістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.3 +
Шифр НБУВ: РА334339

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Давуд А. Д. 
Інтегровані бізнес структури як основа розвитку підприємництва в Україні / А. Д. Давуд. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена визначенню наукового обґрунтування теоретичних засад та розробленню науково-практичних пропозицій щодо формування інтегрованих бізнес структур як основи розвитку підприємництва в Україні. Вивчено сучасні умови формування інтегрованих бізнес структур як базису розвитку підприємництва в Україні, обґрунтовано їх роль в економіці країни. За результатами проведеного дослідження, дістало подальшого розвитку, наукове обґрунтування економічної природи інтегрованої бізнесструктури. З проведеного аналізу існуючих підходів і на основі власних спостережень, виявлено визначальні фактори формування інтегрованих бізнес структур, визначено принципи та встановлено їх форми. Систематизовано наукові погляди щодо сутності інтеграції та її впливу на взаємодію та розвиток підприємництва в Україні. В результаті, дістало подальшого розвитку, понятійно-категоріальний апарат теорії інтеграції в частині уточнення сутності понять: «Інтегровані бізнес структури»; «Підприємницькі інтегровані бізнес структури». На основі проведеного аналізу зарубіжного досвіду формування інтегрованих бізнес структур, обґрунтовано напрями розвитку підприємництва для вітчизняної економічної системи. Обґрунтовано теоретико-методичні засади формування адаптивної архітектури інтегрованих бізнес структур як основи розвитку підприємництва в Україні, які слугують комплексним поєднанням основного, логістичного та забепечуючого функціоналів утворення, для визначення та забезпечення ланцюгових потоків створення цінності і ефективності бізнес процесів на всіх рівнях взаємодії. Запропоновано новий формат стратегії бізнес-взаємодії партнерівучасників: виробника, дистриб'ютора і рітейлера, який на відміну від наявних, дозволяє використати переваги архітектури підприємницьких інтегрованих бізнес структур в практичній діяльності партнерів-учасників щодо вибору ринку, формату продажів, системи розподілу і каналів продажів, системи логістичного обслуговування та формування клієнтської бази.^UThe thesis is devoted to definition of a scientific substantiation of theoretical bases and development of scientific and practical offers concerning formation of integrated business structures as bases of development of business in Ukraine. The modern conditions for the formation of integrated business structures as a basis for the development of entrepreneurship in Ukraine are studied, their role in the country's economy is substantiated. According to the results of the study, the scientific substantiation of the economic nature of the integrated business structure was further developed. From the analysis of existing approaches and on the basis of own observations, the determining factors of formation of integrated business structures are revealed, principles are defined and their forms are established. Scientific views on the essence of integration and its impact on the interaction and development of entrepreneurship in Ukraine are systematized. As a result, the conceptual and categorical apparatus of the theory of integration was further developed in terms of clarifying the essence of the concepts: "Integrated business structures"; "Entrepreneurial integrated business structures". Based on the analysis of foreign experience in the formation of integrated business structures, the directions of business development for the domestic economic system are substantiated. Theoretical and methodical bases of formation of adaptive architecture of integrated business structures as bases of development of business in Ukraine which serve as complex combination of the basic, logistic and providing functionalities of formation, for definition and maintenance of chain streams of creation of value and efficiency of business processes at all levels of interaction are substantiated. A new format of business interaction strategy of partner partners is proposed: manufacturer, distributor and retailer, which, unlike the existing ones, allows to use the advantages of architecture of integrated business structures in the practice of partner partners in terms of market choice, sales format, distribution system and sales channels. logistics service systems and customer base formation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Демко М. Я. 
Інтегровані маркетингові комунікації в діяльності комерційних банків України / М. Я. Демко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних підходів та прикладних рекомендацій у сфері формування інтегрованих маркетингових комунікацій комерційних банків України.У роботі узагальнено теоретико-методичні основи наукових досліджень у сфері формування маркетингових комунікацій підприємств загалом та комерційних банків зокрема, їх інтегрованих маркетингових комунікацій, встановлено авторську позицію щодо їх визначення. На противагу існуючим підходам та визначенням подані у роботі дозволяють досягнути їх субординації та уникнути цільових конфліктів, прийнявши за основу ієрархічний ланцюг: комунікації, маркетингові комунікації, банківські маркетингові комунікації, інтегровані маркетингові комунікації банків.Сформовано семантичну модель брендингу комерційного банку. Вона передбачає використання як основних складових інтегрованих маркетингових комунікацій комерційного банку для формування його бренду, так і синтетичних (допоміжних) та їх узгодження з впливом інших складових комплексу маркетингу банку. Як синтетичні складові інтегрованих маркетингових комунікацій комерційних банків пропонується розглядати передусім вірусний маркетинг, маркетинг подій та інтегровані маркетингові комунікації в місцях продажу. Розвинуто механізм організації інтегрованих маркетингових комунікацій у діяльності банків, складовими якого виокремлено маркетинговий аналіз ринкової ситуації; вибір цільових аудиторій, формування бюджету на просування; прийняття маркетингових рішень щодо інтегрованих маркетингових комунікацій; складанням графіку поширення інформації та реалізація заходів інтегрованих маркетингових комунікацій банку, оцінювання їх ефективності з визначенням впливу на імідж та репутацію комерційного банку. Запропонований механізм дозволяє досягти відповідної просторово-часової гармонізації маркетингових комунікацій комерційного банку та підпорядкувати процес їх цілям стратегічного розвитку, зокрема, цілям сталого розвитку. На підставі проведених маркетингових досліджень визначено уподобання різних сегментів ринку банківських продуктів – фізичних осіб різного віку та статі стосовно складових маркетингових комунікацій комерційних банків та встановлено ту ознаку сегментації ринку, що відображає відмінність таких уподобань з використанням критерію х2. Проведені дослідження дозволили встановити залежність впливу складових маркетингових комунікацій комерційних банків на клієнтів залежно від їх віку та їх фактичну відсутність залежно від статі клієнтів. Визначено різний вплив окремих складових системи маркетингових комунікацій на клієнтів, які належать до різних сегментів ринку. Метою розроблення заходів щодо вдосконалення діяльності комерційного банку є покращання його фінансових показників, для досягнення якої запропоновано використання лагової моделі. Результати дослідження засвідчили, що для маркетингових комунікацій комерційних банків ефект від їх впливу на обсяги реалізації банківських продуктів в середньому зберігається в продовж п'яти років.З урахуванням результатів опитування та використання методу аналізу ієрархій розроблено рекомендовану структуру інтегрованих маркетингових комунікацій для банків на роздрібному ринку залежно від приналежності клієнтів до певного сегменту, визначено пріоритети у використанні для них певних складових маркетингових комунікацій, подано рекомендовані ідеї для об'єднання комунікаційних інструментів у межах реалізації сегментоорієнтованого підходу, запропоновано системи інтегрованих маркетингових комунікацій для кожної вікової групи, які об'єднані певною основною ідеєю. Проведений аналіз маркетингових комунікацій великих комерційних банків в Інтернеті на основі даних про показники трафіку їх сайтів дозволив встановити такі проблеми функціонування їх Інтернет-комунікацій як високий показник відмов на сайтах, неефективне використання медійної реклами та поштової розсилки, недостатня активність банків у соціальних мережах, неефективне формування партнерських програм в Інтернеті для стимулювання партнерами реферального трафіку. З використанням концепції бенчмаркінгу визначено напрями вирішення виявлених проблем, що дозволить підвищити ефективність просування продуктів комерційних банків в умовах цифрової економіки. Встановлено, що особливу увагу комерційним банкам слід звернути на ті соціальні мережі, активними користувачами яких є підлітки та молодь, зокрема Tiktok та Instagram, для формування у них прихильності до даного банку у майбутньому^UThe dissertation is devoted to substantiation of theoretical and methodical approaches and applied recommendations in the field of formation of integrated marketing communications of commercial banks of Ukraine.The paper summarizes the theoretical and methodical foundations of research in the field of marketing communications of enterprises in general and commercial banks in particular, their integrated marketing communications, established the author's position on their definition. In contrast to the existing approaches and definitions presented in the paper allow to achieve their subordination and avoid targeted conflicts, based on a hierarchical chain: communications, marketing communications, banking marketing communications, integrated marketing communications of banks.A semantic model of commercial bank branding has been formed. It involves the use of both the main components of integrated marketing communications of a commercial bank for the formation of its brand, and synthetic (auxiliary) and their coordination with the influence of other components of the marketing complex of the bank. As synthetic components of integrated marketing communications of commercial banks, it is proposed to consider primarily viral marketing, event marketing and integrated marketing communications at points of sale.The mechanism of organization of integrated marketing communications in the activity of banks is developed, the components of which are the marketing analysis of the market situation; selection of target audiences, budgeting for promotion; making marketing decisions on integrated marketing communications; scheduling the dissemination of information and implementation of measures of integrated marketing communications of the bank, assessing their effectiveness to determine the impact on the image and reputation of a commercial bank. The proposed mechanism allows to achieve appropriate spatio-temporal harmonization of marketing communications of a commercial bank and to subordinate the process to the goals of strategic development, in particular, the goals of sustainable development.Based on marketing research, the preferences of different market segments of banking products - individuals of different ages and genders in relation to the components of marketing communications of commercial banks and identified a feature of market segmentation that reflects the difference between such preferences using criterion х2. The conducted researches allowed to establish the dependence of the influence of the components of marketing communications of commercial banks on clients depending on their age and their actual absence depending on the sex of clients. Different influences of separate components of the system of marketing communications on clients belonging to different market segments are determined.The purpose of developing measures to improve the activities of a commercial bank is to improve its financial performance, to achieve which it is proposed to use a lag model. The results of the study showed that for marketing communications of commercial banks, the effect of their impact on sales of banking products lasts an average of five years. Taking into account the results of the survey and using the method of hierarchy analysis, the recommended structure of integrated marketing communications for banks in the retail market depending on the affiliation of customers to a particular segment, priorities in using certain components of marketing communications, recommended ideas for implementation of a segment-oriented approach, proposed systems of integrated marketing communications for each age group, which are united by a certain basic idea.The analysis of marketing communications of large commercial banks on the Internet on the basis of data on traffic indicators of their sites allowed to identify such problems of functioning of their Internet communications as high failure rates on sites, inefficient use of media advertising and mailing, insufficient activity of banks in social networks, inefficient formation affiliate programs on the Internet to encourage referral traffic by partners. Using the concept of benchmarking, the directions of solving the identified problems are identified, which will increase the efficiency of promoting the products of commercial banks in the digital economy. It has been established that commercial banks should pay special attention to those social networks whose active users are adolescents and young people, in particular Tiktok and Instagram, in order to form their commitment to this bank in the future


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Прокопенко Т.О. 
Інтелектуальна інформаційна система оцінки ефективності підприємств цукрової промисловості: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Т.О. Прокопенко ; Наук.-вироб. корпор. "Київ. ін-т автоматики". — К., 2004. — 19 с. — укp.

Розроблено інтелектуальну інформаційну систему для здійснення оперативної оцінки ефективності функціонування цукрового підприємства та забезпечення підтримки прийняття рішень. Створено математичну й імітаційну моделі та запропоновано нові методи оцінки ефективності виробництва та вибору оптимального набору рішень для підприємств цукрової промисловості. Створено комплекс алгоритмів та програми оцінки ефективності функціонування цукрового підприємства. Розроблену систему реалізовано на базі сучасної Internet-технології з використанням інструментальних програмних засобів. Зазначено, що інтелектуальна інформаційна система оцінки ефективності підприємств цукрової промисловості є складовою частиною інтегрованої автоматизованої системи управління цукровим заводом, визначена як складова частина загальної інтегрованої системи управління цукровим підприємством та як сукупність формальних математичних та інформаційних моделей та програмних комплексів, що реалізують в інтерактивному режимі функції інформаційного обслуговування керівників у процесі підготовки та прийняття управлінських рішень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.751.4-07 ф12 +
Шифр НБУВ: РА332107

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
8.

Терентьєв О.О. 
Інтелектуальна інформаційна технологія діагностики технічного стану будівель: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / О.О. Терентьєв ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Розвинуто концепцію інформаційної системи управління технічного обслуговування та діагностування будівель. Запропоновано інтелектуальну інформаційну технологію для підтримки прийняття рішень стосовно діагностування їх технічного стану. Розроблено теоретико-множинний формалізований опис з використанням моделей основних конструктивних елементів будівлі. Удосконалено математичну модель визначення її стану, а також запропоновано моделі та методи формування експертного оцінювання під час проведення обстеження. Розроблено базу знань дефектів і пошкоджень конструктивних елементів будівлі під час обстеження. Проаналізовано результати експерименту, здійсненого з метою моделювання системи обстеження технічного стану будівлі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н7-082.051 +
Шифр НБУВ: РА359793

Рубрики:

      
9.

Максимюк Т. А. 
Інтелектуальне автоматизоване управління децентралізованими системами мобільного зв'язку / Т. А. Максимюк. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертаційній роботі вирішено науково-прикладну проблему розроблення методів, моделей та засобів інтелектуального управління децентралізованою мультиоператорною інфраструктурою мереж мобільного зв'язку, з метою підвищення її техніко-економічної ефективності для операторів та абонентів, в умовах відкритого ринку радіочастотного ресурсу та мережної інфраструктури. Запропоновано системний підхід до структурно-функціонального синтезу децентралізованих мереж мобільного зв'язку з інтелектуальним автоматизованим управлінням, який полягає у розробленні множини методів інтелектуального управління мережною інфраструктурою, засобів автоматизації мережі для забезпечення її універсальності до будь-яких стандартів безпровідного зв'язку та типів мобільних пристроїв, а також моделей децентралізації радіочастотного ресурсу та мережної інфраструктури із адаптивним мультиоператорним обслуговуванням абонентів.У роботі розв'язується протиріччя між потребою у централізованій моделі управління інфраструктурою та радіочастотними ресурсами в мережі мобільного зв'язку на основі штучного інтелекту, для забезпечення її ефективності за множиною технічних показників та потребою у децентралізованій моделі гнучкого розгортання мереж мобільного зв'язку в умовах відкритого ринку радіочастотного ресурсу та мережної інфраструктури, для забезпечення її ефективності за множиною економічних показників.Для цього, запропоновано нову концепцію децентралізованої мережі мобільного зв'язку, яка інтегрує найсучасніші засоби штучного інтелекту та технології розподілених реєстрів (блокчейн), з метою поєднання переваг як централізованої, так і децентралізованої бізнес-моделі функціонування мереж мобільного зв'язку, усуваючи при цьому характерні їм недоліки та обмеження.^UThe thesis solves a scientific problem of the development of methods, models and means for the intelligent decentralized multi-operator infrastructure management in mobile networks, to increase its technical and economic efficiency for operators and users in the scenario of open spectrum and infrastructure markets. This work aims to resolve an uncertainty between the need of centralized management to enhance the technical efficiency of the mobile network, and the demand for decentralized open spectrum market with flexible business models for infrastructure deployment and sharing by operators to increase the economic efficiency of the mobile communication system. In particular, we have developed a concept of a decentralized mobile network that integrates the means of artificial intelligence and the blockchain technology to leverage the advantages of both centralized and decentralized business models in the mobile network, while eliminating their corresponding drawbacks and constraints. Such a solution allows to disrupt the mobile network market by enabling a trustable spectrum and infrastructure sharing among operators, underpinned by economic and legislative mechanisms. Thus, the key scientific contributions of the thesis are summarized as following. A new structural and functional model of decentralized mobile network is proposed to decouple the user plane, the infrastructure plane, the operator plane, the decentralization plane and the intelligent control plane to enable an automated coordination of the spectrum and infrastructure sharing among operators based on the smart contracts, the assets tokenization and the artificial intelligence. To enable the trading of a spectrum and an infrastructure among operators within the decentralized blockchain system, we propose a tokenization model of spectrum and infrastructure based on the non-fungible tokens, utility tokens and central bank digital currencies. Considering the demand for the ubiquitous connectivity and the upcoming paradigm of the micro-operators in 6G, we propose a new model of adaptive operator selection based on technical and economic criteria to enable seamless user connectivity across multiple operators with flexible SLA smart contracts, negotiated and executed in quasi-real-time. A particular attention in the thesis is given to the problem of decentralized coverage planning to allow operators extending the network coverage by placing new base stations in the most optimal way, taking into account the existing network infrastructure that has been built before. This challenge is solved by a modified version of the self-organizing maps with a combination of immutable and mutable neurons to exhibit the positions of existing and potential network infrastructure during the coverage optimization. An additional enhancement of the model has been done by replacing the conventional metric of Euclidean distance to the metric of SINR that allows optimizing the network coverage in a spatial domain, considering the impact of buildings in the urban environment on the coverage quality. To resolve the problem of spectrum management in a current semi-centralized scenario, we have developed a game theoretical model that allows big operators with a nationwide spectrum license to share it with micro-operators in a local scale based on the smart-contracts. Such a solution allows both improving the connectivity and experience of the end users as well as increasing profits of operators by sharing the spectrum based on evolutionary stable equilibrium strategies. In addition, the challenge of unlicensed spectrum sharing with interference mitigation is solved by the cooperative game model based on the trading of utility tokens among the operators in a blockchain. The proposed model converges to the Nash equilibrium within few iterations that ensures the fair utilization of unlicensed spectrum regardless of the number of operators. To further enhance the efficiency of spectrum sharing among operators considering their time-varying demands, we have developed the intelligent spectrum management model for mobile networks based on the recurrent neural networks, which allows to predict a traffic demand of the particular network service and allocate enough spectrum in advance. This allows operators to adjust their corresponding strategies to ensure the best tradeoff between technical end economic efficiency of the mobile network. Finally, we have proposed a method of intelligent data flows management in an optical transport network infrastructure. Proposed method implements a flexible data flows multiplexing and aggregation across wireless and optical domain to support an adaptive end-to-end quality of service provision for different network slices in the large scale decentralized mobile system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Соловяненко Д.В. 
Інтернет-технології бібліотечного сервісу в Україні: становлення і розвиток (1990-ті рр. - початок XXI ст.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / Д.В. Соловяненко ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні тенденції впровадження телекомунікаційних технологій у практику обслуговування вітчизняних бібліотек. Вперше досліджено закономірності динаміки підключення бібліотек України до мережі Інтернет і створення ними власних веб-проектів. Виділено 47 статистичних показників, які є істотно важливими для оцінки стану української бібліотечної інтернетизації на певному етапі: 21 показник для оцінки бібліотечної інтернетизації в цілому, 15 деталізованих показників у бібліотечних мережах та 11 деталізованих показників у регіонах України. Розроблено методологію кількісної й якісної оцінки бібліотечного веб-сегмента українського сегмента мережі Інтернет (УСМІ) на базі паспортизації бібліотечних веб-сайтів. Вперше проведено системне моніторингове дослідження динаміки змін у вітчизняному бібліотечному веб-сегменті. Розроблено цілісну технологію бібліотечного Інтернет-сервісу (БІС) з урахуванням норм стандарту ISO 13407-1999 "Людино-центричні процеси проектування інтерактивних систем" і бібліотекознавчих вимог до системи інтерактивного обслуговування користувачів. Визначено напрями розширення можливостей впровадження Інтернет/Екстранет/Інтранет-технолоій для надання бібліотечного сервісу, розглянуто фактори, що впливають на темпи розвитку БІС у бібліотеках України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 в2:З970.312.1 + Ч734(4УКР)8 +
Шифр НБУВ: РА355698

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
11.

Табет Алі М.Г. 
Інфологічне моделювання процесу технічного обслуговання повітряних суден з урахуванням особливостей діяльності персоналу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Табет Алі М.Г. ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Наведено результати інфологічного моделювання процесу технічного обслуговування повітряних суден з урахуванням особливостей діяльності персоналу. Сформульовано вимоги до операторів технічного обслуговування повітряних суден, виконання яких забезпечує можливість визначення основних напрямків створення більш ефективної системи їх професійної підготовки, розробки заходів щодо підвищення професійної придатності операторів технічного обслуговування повітряних суден з урахуванням специфіки парку даних суден, що експлуатується, здійснення розподілу робіт між працівниками технічного складу залежно від їх індивідуальних особливостей, а також розраховувати сумарну продуктивність бригади протягом зміни, установлювати межі можливих сумарних навантажень з урахуванням інформації про рекомендоване завантаження кожного члена бригади.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О52-082 +
Шифр НБУВ: РА337141

      
12.

Дехтяр М. М. 
Інформаційні моделі та метод управління енергоефективністю дорожньо-ремонтних робіт / М. М. Дехтяр. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній науково-технічній задачі інформаційного моделювання вибору оптимальних організаційно-технічних параметрів при проведенні дорожньо-ремонтних робіт за критерієм енергозбереження. Вирішення поставлених задач пропонується виконувати за допомогою інформаційних технологій - програмного комплексу, реалізованого засобами VBA в MS Excel2019. Аналіз показників, що з'явились при опрацюванні вхідної інформації виконувався за допомогою методів математичної статистики, теорії множин та системи масового обслуговування. Проведено аналіз актуальності проблеми енергозбереження як в Україні в цілому, так і в дорожньо-транспортній галузі. Визначено, що енергоємність валового продукту країни в майже в 2 рази вища за європейську. І це – в той час, коли Україна відноситься до енергодефіцитних країн і задовольняє потреби в паливно-енергетичних ресурсах за рахунок їх власного видобутку менше ніж на 20%. Важливим фактором, необхідним для розвитку економіки, ефективноїроботи всіх галузей виробництва продукції необхідно використання транспортних артерій. На першому місці по перевезенню пасажирів і транспортуванню вантажів стоїть автомобільний транспорт. Собівартість перевезень у 1,5 рази, а витрати палива на 30 відсотків перевищують аналогічні показники у розвинених зарубіжних країнах. На вартість перевезень значним чином впливає якість автомобільних доріг, яка є незадовільною: 51,1% не відповідає вимогам за рівністю, 39,2% - за міцністю. Витрати на паливо в залежності від рівності покриття складають близько 16-18%. Саме тому в 2020 році стартував проект «Велике будівництво», пріоритетним напрямком якого стало відновлення мережі автомобільних доріг і за 5 років планується відремонтувати близько 24 тисяч кілометрів автодоріг. Максимальна увага приділятиметься поточному ремонту, а на другому місці – капітальний ремонтдоріг. Саме тому важливо впроваджувати заходи та технології, направлені на підвищення енергоефективності при проведенні дорожньо-ремонтних робіт. Адже витрати та тонну умовного палива, отриманого за рахунок енергозбереження, в декілька разів менша за витрати на її видобуток чи купівлю. Побудовані інформаційні моделі визначення витрат палива в зоні ремонту дорожніми машинами, що виконують ремонтні роботи, транспортним потоком, що рухається повз зону ремонту та транспорту, що постачає матеріали в зону ремонту. Для моделювання процесів, що відбуваються в зоні ремонту за критерієм енергоефективності, доцільно використовувати математичне моделювання, реалізоване в програмному забезпеченні. Розроблені інформаційно-математичні моделі, за допомогою яких розраховуються зміни витрат палива котками, асфальтоукладальником, транспортними потоками та автосамоскидами - постачальниками асфальтобетонної суміші, пропускна здатність дороги в зоні ремонту в залежності від довжини змінної захватки. Розроблено алгоритми та програми визначення кількості автомобілів-самоскидів, необхідних для безперебійного постачання асфальтобетонною сумішшю механізованої бригади в залежності від погодних умов і продуктивності ведучої машини - асфальтоукладальника. Розроблена методика визначення оптимальної довжини змінної захватки з точки зору економії витрат палива дорожніми машинами, автомобілямисамоскидами та транспортним потоком, що рухається через зону ремонту. Оцінку енергоефективності отримано методом визначення енерговитрат в зоні ремонту. Цей метод дозволяє враховувати часові, лінійні характеристики, а також технічні параметри дорожніх машин і результатом його використання є зростання енергоефективності дорожньо-ремонтних робіт.^UThe dissertation work is devoted to the actual scientific and technical problem of information modeling of the choice of optimal organizational and technical parameters during road repairs according to the criterion of energy saving. The solution of the set tasks is offered to be carried out by means of information technologies - the software complex realized by means of VBA in MS Excel2019. The analysis of indicators that appeared during the processing of input information was performed using the methods of mathematical statistics, probability theory andqueuing system. An analysis of the urgency of the problem of energy saving in Ukraine as a whole and in the road transport sector. It is determined that the energy intensity of the country's gross domestic product is almost 2 times higher than in Europe. And this is at a time when Ukraine is an energy-deficient country and meets the needs for fuel and energy resources through their own production by less than 20%. An important factor necessary for the development of the economy, the efficient operation of all branches of production is the use of transport arteries. In the first place for the carriage of passengers and transportation of goods is road transport. The cost of transportation is 1.5 times, and fuel consumption is 30 percent higher than in developed foreign countries. The cost of transportation is significantly affected by the quality of roads, which is unsatisfactory: 51.1% do not meet the requirements for equality, 39.2% - for strength. Fuel costs, depending on the equality of coverage are about 16-18%. That is why in 2020 the project "Large construction" was launched, the priority of which was the restoration of the road network and in 5 years it is planned to repair about 24 thousand kilometers of roads.Maximum attention will be paid to current repairs, and in second place - overhaul of roads. That is why it is important to implement measures and technologies aimed at improving energy efficiency during road repairs. After all, the cost and ton of conventional fuel obtained through energy savings is several times less than the cost of its extraction or purchase. Information models for determining fuel consumption in the repair area by road vehicles performing repair work, traffic flow moving past the repair area and vehicles delivering materials to the repair area are built. To model the processes occurring in the repair area on the basis of energy efficiency, it is advisable to use mathematical modeling implemented in the software. Information and mathematical models have been developed, which are used to calculate changes in fuel consumption by rollers, asphalt paver, transport flows and dump trucks - suppliers of asphalt concrete mixture, road capacity in the repair area depending on the length of the variable grip. Algorithms and programs for determining the number of dump trucks required for uninterrupted supply of asphaltconcrete mixture to a mechanized crew depending on weather conditions and productivity of the leading machine - asphalt paver have been developed. A method for determining the optimal length of the variable gripper in terms of saving fuel consumption by road vehicles, dump trucks and traffic flowing through the repair area. Evaluation of energy efficiency was obtained by determining the energy consumption in the repair area. This method allows you to take into account the time, linear characteristics, as well as technical parameters of road machines and the result of its use is to increase the energy efficiency of road repairs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Коновал Л. В. 
Інформаційні потреби користувачів наукових бібліотек: стан і перспективи розвитку в умовах електронної комунікації / Л. В. Коновал. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційному дослідженні розглянуто питання розроблення теоретичних та науково-організаційних засад застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі бібліотечно-інформаційного обслуговування з метою задоволення інформаційних потреб користувачів в умовах зміни системи наукової комунікації, становлення нової парадигми у національно-культурному розвитку України та в контексті електронної комунікації. Розглядається роль бібліотеки як елемента, що зумовлює організаційно-функціональну перебудову сфери наукових комунікацій і зазнає змін під її впливом. Визначено та обґрунтовано основні фактори, що визначають розвиток інформаційних потреб. Вплив електронних комунікацій на розвиток інформаційних потреб та організацію бібліотечно-інформаційного обслуговування зумовив необхідність дослідження та узагальнення характеристик технологічних платформ Інтернету, які стали основою для розробки концепцій Бібліотеки 1.0-4.0. Запропоновано модель оптимального забезпечення інформаційних потреб користувачів з урахуванням сучасної електронної наукової комунікації. Модель була апробовано на інтегрованих науково-інформаційних проектах та електронних бібліотеках: електронній бібліотеці "Українка", інформаційному порталі "Наука України: доступ до знань", основною метою яких є забезпечення комплексного доступу до бази знань наукових досягнень України через наукові та інформаційні ресурси бібліотек.^UIn the dissertation research the questions of development of theoretical and scientific-organizational principles of the use of information and communication technologies in the process of library and informational services are considered in order to meet the information needs of users in the conditions of changing the system of scientific communication, the formation of a new paradigm in the national-cultural development of Ukraine and in the context of electronic communication. The role of the library as an element is examined, which causes organizational-functional reorganization of the sphere of scientific communications and undergoes changes under its influence. The main factors determining the development of information needs are identified and substantiated. The impact of electronic communication on the development of information needs and the organization of library and information services led to the need for research and synthesis of the characteristics of Internet technology platforms, which became the basis for developing the concepts of the Library 1.0-4.0. The model of optimal providing of information needs of users with the account of modern scientific electronic communication is offered. The model has been tested on integrated science and information projects and electronic libraries: the electronic library "Ukrainka", the information portal "Science of Ukraine: Access to Knowledge", the main purpose of which is to provide integrated access to the knowledge base of the scientific achievements of Ukraine through the scientific and information resources of libraries.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Пальонна Т. А. 
Інформаційні технології багатоетапного підбору агентів для формування віртуальних підприємств: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / Т. А. Пальонна ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Проведено класифікацію агентів, розроблено системну модель віртуального підприємства (ВП), модель структури децентралізованої та ієрархічної структури ВП, взаємодії агентів як системи масового обслуговування. Розглянуто задачу підбору агентів і систему пошуку агентів для ВП, побудовано метод вибору партнерів з етапами оцінки, дослідження, ініціювання й укладання контрактів, співпраці. Проведено динамічне ранжирування під час підбору партнерів, надано характеристику засобів реалізації інформаційно-пошукових технологій та розглянуто їх побудову. Наведено структуру системи підбору агентів, структури баз даних прикладної інформаційної технології підбору агентів, наповнення баз даних, технологію формування інформаційної системи, результати реалізації технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)29 ф121
Шифр НБУВ: РА375434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Маліновський В.І. 
Інформаційна мережа з об'єднаними оптичними інтерфейс-каналами: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / В.І. Маліновський ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше запропоновано метод організації об'єднаних волоконно-оптичних інформаційно-енергетичних інтерфейс-каналів, які відрізняються від відомих використанням повністю оптичного способу передачі інформації й енергії живлення світловими потоками в одному волокні за допомогою спектрального WDM-мультиплексування, що дозволяє підвищити швидкість передачі інформації у 12 разів, дальність - у 2,5 раза у порівнянні з інформаційно-енергетичними інтерфейсами HomePNA 2.0 та HomoPlug 2.0, а також забезпечити повну гальванічну розв'язку під час передачі даних. Вперше запропоновано математичну модель волоконно-оптичних інформаційно-енергетичних інтерфейс-каналів, яка дозволяє визначати перехідні характеристики, що впливають на швидкість передачі даних, середньоквадратичну ширину інформаційного імпульсу, а також характер, величину та динаміку впливу енергетичних спектральних каналів на інформаційні. Запропоновано критерій оцінювання інформаційно-енергетичних інтерфейс-каналів. Удосконалено математичну модель розподілу інформаційних та енергетичних потоків у інформаційно-енергетичних мережах, яка дозволяє визначати характеристику завантаженості, імовірності виникнення інформаційних запитів і запитів на енегетичне обслуговування у мережі та, на відміну від попередньої, дозволяє оцінювати інформаційні запити на керування енергетичним живленням компонентів мережі. Удосконалено математичну модель перехресних взаємодій спектральних складових волоконно-оптичного інтерфейс-каналу, яка дозволяє кількісно оцінювати взаємний вплив одних спектральних оптичних каналів на інші, визначати умови вибру довжин хвиль для уникнення перекриття спектрів каналів, та, на відміну від відомої, враховує енергетичні спектральні канали.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.3-041.0 +
Шифр НБУВ: РА370911 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Хмільовий С.В. 
Інформаційна технологія видобування знань для прогнозування часових рядів на прикладі завантаженості обладнання зв'язку: автореф. дис... канд. техн. наук : 05.13.06 / С.В. Хмільовий ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2009. — 22 с. — укp.

Відзначено, що за умов стахостичного оцінювання вибору факторів (що отримується під час прогнозування часових рядів за допомогою нейронних мереж) відомі методи мало використовуються та потребують модифікації. Запропоновано компактний генетичний алгоритм (КГА). Модифіковано величину зміни його імовірнісного вектора. За результатами модифікації змінюється величина імовірнісного вектора КГА) залежно від вірогідності порівняння підмножин атрибутів. Задачу видобування знань виконано шляхом автоматичної побудови бази нечітких правил (бази знань). За цього автоматична побудова правил виконується з використанням еволіційного алгоритму. Для покращання точності правил бази знань, що створюється, модифіковано фітнес-функцію еволюційного алгоритму. З базової функції зберігаються частини, що відображають несхожість правил та мале покриття помилкових точок. Головною "точністною" частиною є J-міра. Модифіковано лінгвістичну базу даних (ЛБД) для покращання одержаної бази знань. Відзначено, що модифікація систем нечіткого висновку шляхом заміни алгоритму Мамдані на спрощений алгоритм нечіткого висновку дозволяє використовувати любий вид функції належності. Оптимізація параметрів ЛБД на основі довільного виду функції належності за допомогою (1 + )-еволюційної стратегії дозволила практично досягнути точність прогнозу, що одержується нейронними мережами (НМ). Уперше для створення бази знань на основі нечітких правил розроблено паралельний еволюційний алгоритм. Він дозволяє збільшувати швидкість створення бази знань практично лінійно за малої кількості клієнтів, що генерують правила. Модифіковано етап постпроцесінгу, запропоновано засоби для покращання точності та для інтерпретованості правил, а саме: мультисимпліфікацію, тюнинг. Доведено ефективність введення 1 + 1-еволюційної стратегії в процедуру тюнингу. Розроблено алгоритми програмного забезпечення інформаційної технології. Спроектовано ієрархію об'єктів для об'єктно-орієнтованої програмної реалізації. Створене програмне забезпечення апробоване на тестових наборах (benchmarks), доведено доцільність використання запропонованних методів та модифікації. Розроблено технічне й організаційне забезпечення технології. Проведено апробацію пакету на ОАО "Промтелеком" для розв'язання задачі прогнозування завантаженості обладнання та прогнозування для цього кількості підключень до АТС підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З813.8 +
Шифр НБУВ: РА364871

Рубрики:

      
17.

Бойко В. В. 
Інформаційна технологія організації логістичних систем автоматизованого управління та безпеки руху міського пасажирського транспорту / В. В. Бойко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробленню інформаційної технології організації логістичних систем автоматизованого управління безпечними перевезеннями міським пасажирським транспортом. У дисертаційній роботі проведене підвищення ефективності та якості обслуговування пасажирів міського транспорту шляхом використання інформаційної технології організації логістичних систем автоматизованого управління пасажирськими перевезеннями, що забезпечує визначення найбільш раціональних маршрутів та графіків руху з одночасним дотриманням безпеки усіх його учасників.Для досягнення мети дисертації були отримані такі наукові результати: вперше розроблено модель пасажироперевезень міським транспортом, що дозволяє здійснювати гнучкий пошук маршрутів, а також враховувати вимоги безпеки та економічні інтереси усіх учасників руху; удосконалено метод проектування логістичної системи управління міським пасажирським транспортом, що веде до зниження витрат і вартості послуг перевізника; удосконалено інформаційну систему підтримки прийняття рішень, що дозволило підвищити якість обслуговування пасажирів; запропоновано метод отримання спеціалізованих баз знань, що дозволяє автоматизувати процес раціонального управління пасажирськими транспортними засобами.^UIn administrative cities and business centers - the main concentration of jobs is located in the central part of the city, in industrial cities - in peripheral areas and in tourist cities - they can be distributed both in the central and peripheral parts of the city - depending on the tourist attractions, and sleeping areas are usually located in the buffer part of the city - between the center and industrial zones.At the same hour, the movement of the urban population mainly takes place with the help of local passenger or private transport. However, in addition to the advantages of light transport, their disadvantages should be noted, including: lack of proper organization of logistics transport schemes, insufficient automation of management and safety of passenger transportation. The main technical reasons for these shortcomings are the lack of information support for light transport, as well as a dispatch base. Therefore, the development of information technology for the organization of logistics systems for automated management of safe transportation of urban passenger transport is an important and relevant scientific task.The purpose of the dissertation is improving the efficiency and quality of public transport passengers through the use of information technology for the organization of logistics systems for automated management of passenger traffic, which ensures the definition of the most rational routes and schedules while maintaining the safety of all its participants.The dissertation reveals scientific tasks, substantiates the relevance of the dissertation, formulates the goal and objectives of scientific research. The data on publications and approbation of works are shown. The choice of the method for forecasting the passenger traffic is made and the further development of the model for the flexible search for transport routes is carried out. The features of building an intelligent decision support system are considered and an experimental verification of the results obtained is carried out. A new information system for decision-making support for the automation of passenger transportation and traffic safety has been proposed. The results of the practical application of the automatic control system, which makes it possible to increase the control efficiency, are presented.To achieve the goal of the dissertation, the following scientific results were obtained: for the first time, a model of passenger transportation by urban transport was developed, which allows for a flexible search for routes, as well as taking into account the safety requirements and economic interests of all traffic participants; the method of designing a logistics management system for urban passenger transport has been improved, which leads to a decrease in the costs and cost of carrier services; the information system for decision-making support was improved, which made it possible to improve the quality of passenger service; a method for obtaining specialized knowledge bases is proposed, which makes it possible to automate the process of rational management of passenger vehicles.The results of theoretical and experimental research, models and algorithms for flexible search of urban passenger transport routes, as well as developed hardware and software, have found practical use and implementation (confirmed by the certificate) at "Charz-Auto" in Cherkasy. The main results of the dissertation are used in the educational process of the Department of Computer Science and Systems Analysis of Cherkasy State Technological University in the courses "Analytical Data Processing Systems" and "Data Mining" (confirmed by the act of implementation).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Полігенько О. О. 
Інформаційна технологія підвищення ефективності роботи базових станцій стільникового оператора / О. О. Полігенько. — Б.м., 2021 — укp.

Підвищення ефективності функціонування мереж визначає коло задач, які потребують розв'язання, а саме – ефективність роботи базових станцій, енерго- та економічна ефективність.У роботі отримано ряд наукових результатів, спрямованих на підвищення ефективності роботи базових станцій стільникових мереж зв'язку, зокрема: вдосконалено метод планування ПБС оператора стільникового зв'язку з урахуванням впливу додаткових параметрів на процес розповсюдження радіохвиль; метод розвантаження радіоінтерфейсу ПБС за рахунок використання багатоканальної передачі даних, додаткового радіоінтерфейсу не-3GPP стандарту, протоколів MPQUIC, MPTCP та MLPPP та динамічного зваженого балансування навантаження; розроблено метод та інформаційну технологію підвищення енергетичної ефективності ПБС оператора стільникового зв'язку.Загалом результати досліджень дозволяють більш точно визначати радіус зон обслуговування базових станцій (до 9-10%); обирати найбільш оптимальний варіант по критерію вартості та функціональної стійкості (до 99%); майже вдвічі збільшити кількість активних абонентів в мережі; на 15 % зменшити сукупне енергоспоживання. Розроблений обфускатор StiK на 10% швидший і в 1,37 рази більше захищений, ніж аналоги.Ключові слова: стільникова мережа, оптимізація підсистеми базових станцій, енергоефективність, обфускація.^UThe introduction of the latest high-performance cellular networks of the new generation can be considered a strategic direction of providing the citizens with accessible means of receiving, transmitting and disseminating information.A key element of any cellular network is the base station subsystem. Data transfer begins with it. Therefore, a very important and urgent task is to increase the efficiency of the base station subsystem.The method of planning the base station subsystems of the cellular communication operator was improved due to considering the influence of additional parameters on the process of radio wave propagation, as well as construction of functionally stable communication topology between base stations and comparison of construction options by cost. This method made it possible to more accurately determine the radius of base stations service areas (up to 9-10%) and choose the most optimal option on the basis of cost and functional stability (up to 99%).Moreover, the method of unloading the base station subsystem radio interface has been improved due to the use of multi-channel data transmission, additional non-3GPP radio interface, MPQUIC, MPTCP and MLPPP protocols and dynamic weighted load balancing. This method made it possible to double the number of active subscribers in the network and reduce the total energy consumption by 15%.For the first time a method was developed to increase the energy efficiency of the base station subsystem of the cellular operator, which, unlike the existing ones, consists in sequential use of procedures for unloading the radio interface of base stations, in using alternative sources of renewable energy as well as adaptive energy consumption which allows to reduce energy consumption, adjust the radiated power to the needs of subscribers and increase the economic efficiency of the base station subsystems.Based on the use of all the above methods, it was for the first time when information technology had been developed which improves the efficiency of the base station subsystems of the cellular operator, which in contrast to the existing ones, allows to reduce energy costs, costs of construction and operation of the subsystem of cellular operator base stations, and thus increases technical, energy and economic efficiency of the subsystem of cellular operator base stations by using an improved method of planning the cellular base station subsystem, improved method of unloading the radio interface subsystem of base stations as well as the method of increasing the energy efficiency of the subsystem of cellular operator base stations. To implement the developed information technology to the modern cellular network infrastructure, appropriate algorithmic and software solutionswere developed forplaning a more efficient architecture of the base station subsystem and increase its efficiency. To ensure the security of this software product, the method of mobile operator software protection based on obfuscation technique was improved.According to experimental results, the developed StiK obfuscator is 10% faster and 1.37 times more protected than analogues. All this helps telecommunications companies to protect data from different types of attacks.The materials of the dissertation had been already introduced into the operations of Bundleslab KFT (Hungary), the State Research Institute of Special Communication and Information Protection, the educational process of the National Aviation University (Ukraine).Theoretical results obtained during the dissertation research reveals new possibilities to identify and propose new practical ways to increase the efficiency of subsystems of cellular network base stations in Ukraine. The obtained results allow: to more accurately estimate the maximum allowable range of radio communication; more effectively plan the location of base stations; to introduce new algorithms for unloading cellular communication networks, to use LTE and 5G wireless networks in planning, to develop hardware and software for data transmission systems, as well as in the educational process.Keywords: cellular network, optimization of base station subsystems, energy efficiency, obfuscation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Федоренко М.М. 
Інформаційна технологія символьно-числового аналізу виробничо-економічних процесів для підтримки прийняття управлінських рішень: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / М.М. Федоренко ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2003. — 18 с. — укp.

Розроблено методи керування виробничо-економічними системами шляхом утворення прикладної інформаційної технології, що базується на аналітичних моделях керованих процесів і систем, а також методику оцінки стійкості виробничо-економічних процесів. Наведено метод обліку невизначеності первинних параметрів у вигляді їх інтервальних значень. Запропоновано оцінку їх впливу на результати виробничої діяльності. Розглянуто символьно-числове розв'язання задачі оптимальної організації роботи підприємства сфери обслуговування. Досліджено розв'язання проблеми вибору константи згладжування, що грунтується на графоаналітичному методі з використанням символьно-числових обчислень. Розроблено методику прогнозування процесів, що не піддаються факторному аналізу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)210.11 +
Шифр НБУВ: РА327346

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Дмітрієв О. М. 
Інформаційна технологія та методи підтримки прийняття рішень при ситуаційному аналізі повітряної обстановки / О. М. Дмітрієв. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної наукової проблеми, пов'язаної з необхідністю підвищення оперативності проведення ситуаційного аналізу повітряної обстановки особами, що приймають рішення, за рахунок вдосконалення інформаційних технологій підтримки прийняття рішень.Наукова новизна отриманих результатів дисертаційної роботи полягає в такому:1. Вперше розроблена проекційна багаторівнева модель діяльності операторів, що враховує особливості їх когнітивної поведінки в процесі зміни умов управління повітряними суднами.2. Одержав подальший розвиток метод синтезу проекційної багаторівневої моделі діяльності операторів, що відрізняється від відомих доповненням автоматного підходу до побудови подібних моделей когнітивними аспектами процесів обробки інформації при прийнятті рішень операторами та дозволяє підвищити описові можливості моделі.3. Одержав подальший розвиток метод ситуаційного аналізу повітряної обстановки, який відрізняється від відомих формалізацією процесів нечіткою комбінованою моделлю знань, що дозволяє підвищити повноту та обґрунтованість отриманих результатів.4. Вперше запропоновано метод проектування системи інформаційних моделей для центрів обслуговування повітряного руху, який базується на удосконаленій функціональній мережевій моделі, що дозволяє підвищити повноту відображення повітряної обстановки.5. Удосконалено метод синтезу інформаційних елементів та управління ними при відображенні даних для різних умов функціонування, який відрізняється від відомих врахуванням властивостей елементів відповідно до процесів обробки інформації оператором, що дозволяє підвищити оперативність ситуаційного аналізу.6. Отримав подальший розвиток метод відбору оператора системи обслуговування повітряного руху, який відрізняється від відомих врахуванням його психологічних аспектів діяльності для синтезу комплексної моделі еталона оператора, що дозволяє формалізувати процес підготовки, оцінювання та відбору операторів з потрібними характеристиками.7. Отримала подальший розвиток інформаційна технологія підтримки прийняття рішень при ситуаційному аналізі повітряної обстановки, яка, на відміну від існуючих, ґрунтується на процедурах інтелектуальної обробки даних, синтезу інформаційних моделей, що дозволяє підвищити оперативність та обґрунтованість прийняття рішень з оцінки повітряної обстановки операторами.Ключові слова: оператор центру обслуговування повітряного руху, система інформаційного забезпечення, інформаційна модель, формалізований опис, управління відображенням.^UThe dissertation is devoted to solving the urgent scientific problem related to the need to increase the efficiency of situational analysis of the air situation by decision makers by improving information technologies for decision support.For the first time a projection multilevel model of the activity of operators was developed, taking into account the peculiarities of their cognitive behavior in the process of changing the conditions of aircraft management.For the first time, a method of designing an information model system for air traffic service centers is proposed, based on an advanced functional network model, which allows to increase the completeness of the air environment display.Information technology for decision support in situational analysis of the air situation has been further developed, as opposed to the existing ones based on the procedures of intellectual data processing, synthesis of information models, which allows to increase the efficiency and validity of decision making in the assessment of air situation by operators.The analysis of the subject area shows that the situational analysis of the situation in the area of responsibility of the air traffic organization centers is carried out by the operators on the basis of information in the information model, which is automatically displayed at workplaces and on the means of displaying information of collective use. The information model is a necessary and mandatory part of the information support system for decision-making processes.The informational model of the situation offered to the decision-maker is often not fully consistent with the specifics of his or her activity. The decision-making tasks of decision-making in the conditions of uncertainty and dynamics of change of air situation at the limited possibilities of the person for processing, analysis and selection of information lead to decrease of efficiency, adequacy and validity of decision-making. This requires formalization of operator knowledge to effectively use them in solving these problems in complexes of automation tools.Knowledge about the process of solving these problems and the results obtained is an informational basis for the synthesis and interpretation of the information model to support the decision-making process to assess the situation and the choice of action. With the current level of automation of the information support system to support decision making, there is a contradiction between the limited capabilities of existing situational analysis methods and the requirements for completeness and validity of its assessment by decision makers.Therefore, it is undoubtedly urgent to solve the problem of increasing the efficiency of situational analysis of the air situation by decision makers through the use of intellectual technologies.Taking into account the shortcomings of the existing system of information support of decision-making preparation processes in the centers of air traffic organization, the ways of increasing the efficiency, validity and completeness of accounting of factors of decision-making were determined.In the first stage, the state of the existing system of information support for the activity of the operators was investigated and possible ways of improving the quality of data presentation of the situation were identified by automating the solution of intellectual problems and the development of adaptive information models.In the second stage the method of synthesis of projection multilevel model of activity of operators is developed which takes into account the cognitive aspects of information processing processes in the preparation of decision making.In the third stage, a method of situational analysis of the air environment is developed, which allows us to formalize processes using a fuzzy combined knowledge model.In the fourth stage, a method of designing an information model system for air traffic service centers was developed.In the fifth stage, a method of synthesizing information elements and managing them when displaying data in different conditions of functioning of the information model is developed.In the sixth stage the model of estimation of the operator of the air traffic service system for synthesis of the complex model of the operator's standard is developedAt the seventh stage, information technology was developed to intellectually support decision-making by air traffic service centers on the assessment of the air situation and to investigate the effectiveness of the developed models and methods, to investigate their impact on the promptness, completeness and adequacy of decision making in situational analysis of the air situation.Keywords: air traffic service center operator, information support system, information model, formalized description, display management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського