Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (110)Книжкові видання та компакт-диски (12)
Пошуковий запит: (<.>K=ОЛІГАРХ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Калініченко Б.М. 
Влада засобів масової інформації: політологічний аналіз: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.03 / Б.М. Калініченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Розроблено концептуальні основи теоретичного дослідження феномену влади ЗМІ як фактора політичного управління розвитком держави, становлення громадянського суспільства та самореалізації особистості. Обгрунтовано генезис, природу, сутність влади ЗМІ як специфічну форму існування "владно-підвладних відносин", зміст як сукупність організаційних процесів, багатоманітність форм прояву даного явища у сфері політичного буття, специфіку впливу механізму влади ЗМІ на особистість завдяки психологічному навіюванню, на громадянське суспільство та державу - завдяки соціальному тискові заангажованих олігархами каналів. У ході праксеологічного аналізу висвітлено легітимізацію влади ЗМІ, проведено експертну оцінку якості функціонування її у політичному просторі України та запропоновано кроки оптимізації впливу на життєдіяльність соціального організму країни та особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф018 + Ф022.1 +
Шифр НБУВ: РА367978

Рубрики:

      
2.

Савчук Н.О. 
Діяльність уряду Ю.Хмельницького в умовах загострення суспільно-політичної ситуації в українській державі (1659 - поч. 1663 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.О. Савчук ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено еволюцію державної структури козацької України, функціонування її владних інститутів. Проаналізовано здобутки, недоліки, прорахунки у внутрішньо- та зовнішньополітичній діяльності уряду. Вивчено вплив егополітичного фактору на загострення соціально-економічної ситуації в державі. Показано прагнення сусідніх країн не допустити незалежності козацької України, перетворити її на складову частину своєї держави (Росія та Польща) чи у васально-підлеглого союзника (Кримське ханство). Їх агресивна політика та підтримка Росією частини сепаратистсько настроєної старшини, постійне ведення військових дій не дозволяли українському уряду зосередити увагу на державо-творчій діяльності та зумовили територіальний розпад держави. З'ясовано, що в роки гетьманування Ю.Хмельницького у козацькій Україні встановлено олігархічно-республіканську форму правління. Її утвердженню сприяли як об'єктивні фактори (обмеження гетьманських прерогатив статтями Переяславського та Чуднівського договорів, зумовило ослаблення владної вертикалі) та суб'єктивні (молодість і відсутність політичного досвіду Ю.Хмельницького). У внутрішній діяльності уряду слід відмітити його виважену соціально-економічну політику, спрямовану на запобігання соціальних вибухів у державі та заходи щодо збереження територіальної цілісної козацької України. Уряд проводив активну діяльність стосовно захисту державних інтересів на міжнародній арені, не зважаючи на заборону зовнішніх відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)442-5
Шифр НБУВ: РА313743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Батракова І.В. 
Інститут президентства як суб'єкт концептуальної влади в демократичних політичних системах: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / І.В. Батракова ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2003. — 16 с. — укp.

Досліджено взаємозв'язок інституту президента як суб'єкта концептуальної влади та демократичної політичної системи як її об'єкта. Показано, що реальна модель політичної системи містить олігархічний та антиолігархічний компоненти, кожний з яких може стати переважним. Зазначено, що концептуальне регулювання політичної системи, збереження її демократичної визначеності є найважливішою задачею президентської влади. Доведено, що використання теоретичних моделей Д.Істона, Є.Сєдова, теорії потреб А.Маслоу та теорії соціальної мобільності П.Сорокіна дозволили виявити статичний та динамічний параметри політичної системи, оптимізація яких дає можливість підтримувати еволюційний характер політичного розвитку. Показано, що політична система України носить переважно олігархічний характер, а її параметри, зокрема статичний, далекі від оптимальних значень. Встановлено, що збереження демократичного типу політичної системи країни вимагає підтримки антиолігархічного компонента, що має забезпечити реалізація політичної реформи, запропонована Президентом України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф022 +
Шифр НБУВ: РА327215

Рубрики:

      
4.

Гончар В.М. 
Корпоративізм як модель взаємодії держави і громадського суспільства: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / В.М. Гончар ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Досліджено феномен корпоративізму як модель взаємодії держави та громадянського суспільства за умов індустріального суспільства. Розглянуто ефективність і перспективу цього явища в постіндустріальному суспільстві на підставі виявлення тенденцій трансформації держави та громадянського суспільства. Досліджено еволюцію історичних форм корпоративізму, виявлено його місце та значення в європейській політичній традиції. Запропоновано визначення цього суспільно-політичного феномену. З'ясовано практику неокорпоративних взаємодій та проаналізовано політичні умови неокорпоративізму. Доведено, що процес соціально-політичних перетворень, що відбувається в ураїнському суспільстві, зумовив виникнення бюрократично-фінансової моделі корпоративізму, який перетворюється у його крайню форму - олігархічний корпоративізм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф025 + Ф036 +
Шифр НБУВ: РА364354

Рубрики:

      
5.

Бєлєнцов В.М. 
Методологія формування оптимальної структури власності як основи економічного розвитку України: автореф. дис... д-ра екон. наук : 08.00.03 / В.М. Бєлєнцов ; Ін-т економіки пром-сті НАН України. — Донецьк, 2009. — 32 с. — укp.

Висвітлено проблеми розробки теоретичних і методичних засад формування оптимальної структури власності на засоби виробництва, що сприяє найбільш стійкому й ефективному розвитку специфічної вітчизняної макроекономічної системи. Проаналізовано адекватність економічних концепцій специфіці формування, функціонування та розвитку олігархічної макроекономічної системи України. Доведено, що доходи кожного члена суспільства є єдиним критерієм соціально-економічної оптимальності й ефективності функціонування та розвитку макроекономічної системи. Розкрито діалектичний зв'язок інституціональних систем власності та державного управління в системі основних факторів сфер суспільного відтворення й обгрунтовано їх взаємозв'язок із процесами зростання та розвитку. Розроблено системну тріаду форм економічної власності, юридичних форм власності й організаційно-правових форм підприємницької діяльності господарюючих суб'єктів. Встановлено взаємозв'язок стійких станів рівноваги в циклічному розвитку макроекономічної системи з рядом "золотих пропорцій" (оптимальних) у структурі власності. Обгрунтовано перспективний варіант економічного розвитку, де визначено оптимальну структуру власності на засоби виробництва, яка найбільше забезпечує стійкість і ефективність цього процесу. Встановлено можливість прискореного економічного розвитку України шляхом демократизації структури власності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.253.3 + У9(4УКР)0-141 +
Шифр НБУВ: РА367098

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Глівінський А.О. 
Соціально-політичні розмежування і розвиток партійної системи сучасної України: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / А.О. Глівінський ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 18 с. — укp.

Вивчено стан концептуалізації право-лівого розмежування у країнах Західної Європи, що дозволило з окремими уточненнями визнати дієздатність класичної моделі С.Ліпсета та С.Роккана. Простежено відтворення право-лівого поділу в державах Центрально-Східної Європи. Доведено, що з урахуванням місцевої історичної специфіки вони загалом вписуються в європейську традицію. Виявлено двовісну природу структуризації суспільно-політичних розколів на посткомуністичному просторі, що в даних країнах сприяло усталенню неолігархізованої партійної системи. З використанням логіки постмодернізму запропоновано трифазову періодизацію еволюції вітчизняної партійної системи від романтично-ідеологічної через процентристську до центристсько-олігархічної квазіпартійної фази з відповідними корекціями у базових розмежуваннях на кожній з них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф69(4УКР)28 + Ф3(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА375599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ставнюк В.В. 
Становлення та еволюція афінського поліса (від занепаду ахейської цивілізації до реформ Ефіальта і Перікла): Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.02 / В.В. Ставнюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 32 с. — укp.

Досліджено історію становлення та еволюції афінського поліса від занепаду ахейської цивілізації до реформ Ефіальта та Перікла. Зроблено висновок, що основними етапами на цьому шляху були криза патріархального общинного устрою та сінойкізм Тесея, першопочаткова законодавча реформа, тиранія Пейсістрата, реформи Клісфена. З'ясовано, що наслідком повного розгортання цих процесів стало формування поліса як громадянської общини, общини-держави з іманентно властивими їй тенденціями, зокрема, аристократичними, олігархічними, демократичними, автократичними. Доведено, що вибір між ними на користь демократичного оформлення полісного устрою відбувся лише в результаті напруженої боротьби, пафос якої визначив основний зміст внутрішньополітичного розвитку впродовж перехідного періоду, від реформ Клісфена - до Ефіальта та Перікла.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)321.91А/Я +
Шифр НБУВ: РА343285

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Аршиннікова А. В. 
Розвиток механізмів публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції в системі загальної середньої освіти України / А. В. Аршиннікова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі науково обґрунтовано концептуальні підходи до дослідження феномену корупції й її різновидів. Висвітлено теоретичні засади розвитку механізмів публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції в освіті. Уточнено окремі терміни та дефініції в контексті теми дослідження. Розроблено практичні рекомендації стосовно удосконалення механізмів публічного управління запобігання та протидії корупції в закладах загальної середньої освіти в частині упорядкування благодійних внесків та організації харчування школярів. Розроблено методичні підходи до використання інформаційних та фінансових ресурсів в межах дії інтегрованого механізму в напрямі оцінювання й підвищення ефективності антикорупційної діяльності в закладах загальної середньої освіти.У ході дослідження систематизовано різні наукові підходи щодо визначення сутності поняття «корупція». Розкрито особливості змістовного наповнення цього поняття відносно сфери освіти. Визначено сутність таких дефініцій як «корупція в системі освіти» та «інтегрований механізм публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції в системі освіти». Узагальнено наукові погляди на розкриття феномену корупції як суспільного явища. Означено основні концептуальні підходи до опису корупції, а саме: морально-етичний, функціональний, ліберально-прагматичний, неоліберальний, інституціональний, державно-управлінський підходи, що означені в різних наукових джерелах. Запропоновано впровадити для наукового обігу поняття державно-олігархічний (гібридний) підхід, який передбачає, що корупція є невід'ємною складовою гібридизації влади, що характеризується наявністю представників олігархічних груп на вищих рівнях публічного управління, представлена характеристика цих підходів відносно освітньої сфери. Систематизовано чинники та характерні особливості прояву корупції в закладах загальної середньої освіти, до яких віднесено: сфера існування, специфіка взаємовідносин суб'єктів корупційних діянь, особливості корупційних цілей кожного з учасників корупційних дій. Систематизовано та класифіковано різновиди корупції в закладах загальної середньої освіти за різними ознаками. Запропоновано такі підвиди корупції як: вимушена корупція – результат низької соціально-економічної захищеності учителів; примусова корупція – виникає з ініціативи керівництва, яке вимагає від підлеглих певних внесків як для особистого збагачення чи отримання інших неправомірних вигід, так і на формування чергового «внеску» для вище стоячих керівників.Науково обґрунтовано пропозиції щодо необхідності розробки на рівні інститутів законодавчої та виконавчої влади нормативно-правових актів з удосконалення методики визначення нормативів фінансового забезпечення закладів загальної середньої освіти за різними напрямами витрат та оприлюднення фінансової документації й фінансової звітності таких закладів. Означено особливості державного фінансового та громадського контролю за дотриманням фінансової дисципліни в межах реалізації принципів прозорості, інформаційної відкритості та «шкільної автономії», що визначені Болонським процесом.Сформовано цілісний інтегрований механізм публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції в системі загальної середньої освіти України. Він об'єднує в єдиний комплекс взаємопов'язаних цілеспрямованих заходів процеси реалізації таких окремих механізмів публічного управління як правовий, організаційний, інституційний, фінансовий, моніторинговий, аналітичний, контрольний, морально-етичний, соціально-політичний, адміністративний, фіскальний та кримінально-каральний. Цей механізм спрямований на подолання корупційних ризиків та явища корупції в частині упорядкування благодійних внесків та удосконалення системи харчування учнів в закладах загальної середньої освіти.Запропоновано авторський підхід до формування методики поліпшення дії фінансового та контрольного механізмів запобігання та протидії корупції у сфері організації харчування в закладах загальної середньої освіти на основі застосування єдиної методики при виборі показників для розрахунку вартості одноденної порції безкоштовного харчування учнів. Рекомендовано прийняти законопроект «Про дитяче харчування» та на рівні МОЗ України розробити типові меню та технологічні карти для забезпечення здорового харчування школярів відповідно до їх віку, розумового і фізичного навантаження. Розкрито напрями удосконалення методичних підходів до застосування моніторингового та аналітичного механізмів публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції. Визначено особливості дії цих механізмів для отримання, накопичення та аналізу інформації з шкільних сайтів на предмет оперативного отримання інформації, що утримується у фінансових звітах шкіл. Означено шляхи удосконалення системи звітування закладів середньої освіти перед громадою з питань отримання і використання бюджетного фінансування та благодійних внесків.^UThe dissertation scientifically substantiates the conceptual approaches to the study of the phenomenon of corruption and its types. Theoretical bases of development of mechanisms of public management in the field of prevention and counteraction to corruption in education are covered. Certain terms and definitions in the context of the research topic have been clarified. Practical recommendations have been developed to improve the mechanisms of public administration for preventing and combating corruption in general secondary education institutions in terms of regulating charitable contributions and organizing school meals. Methodical approaches to the use of information and financial resources within the framework of the integrated mechanism in the direction of evaluating and improving the effectiveness of anti-corruption activities in general secondary education institutions have been developed.Various scientific approaches to defining the essence of the concept of "corruption" are systematized. The peculiarities of the content of this concept in relation to the field of education are revealed. The essence of such definitions as "corruption in the education system" and "integrated mechanism of public administration in the field of preventing and combating corruption in the education system" is defined. Scientific views on the disclosure of the phenomenon of corruption as a social phenomenon are generalized. The main conceptual approaches to the description of corruption are identified, namely: moral and ethical, functional, liberal-pragmatic, neoliberal, institutional, public administration approaches. It is proposed to introduce the concept of "state-oligarchic (hybrid)" approach, when corruption becomes an integral part of the hybridization of power, characterized by the presence of representatives of oligarchic groups at higher levels of public administration. The factors and characteristic features of corruption in general secondary education institutions are systematized, which include: the sphere of existence, the specifics of the relationship between the subjects of corruption, the features of the corruption goals of each of the participants in corruption. Systematized and classified types of corruption in general secondary education on various grounds. Such subtypes of corruption as: forced corruption - the result of low socio-economic protection of teachers; forced corruption - arises on the initiative of management, which requires certain contributions from subordinates.It is proposed to develop at the level of institutions of legislative and executive power regulations to improve the methodology for determining the standards of financial support of general secondary education institutions in various areas of expenditure and disclosure of financial documentation. The peculiarities of the state financial and public control over the observance of financial discipline within the framework of the implementation of the principles of transparency, information openness and "school autonomy" are determined.A holistic integrated mechanism of public administration in the field of prevention and counteraction of corruption in the system of general secondary education of Ukraine has been formed. It combines into a single set of interrelated targeted measures the implementation of such separate mechanisms of public administration as legal, organizational, institutional, financial, monitoring, analytical, control, moral and ethical, socio-political, administrative, fiscal and criminal. This mechanism is aimed at overcoming corruption risks and the phenomenon of corruption in terms of regulating charitable contributions and improving the nutrition system of students in general secondary education.The author's approach to the formation of methods for improving the financial and control mechanisms to prevent and combat corruption in the field of nutrition in general secondary education based on the use of a single method for selecting indicators to calculate the cost of a one-day portion of free meals. It is recommended to adopt the bill "On baby food" and at the level of the Ministry of Health of Ukraine to develop standard menus and technological maps to ensure healthy nutrition of schoolchildren according to their age, mental and physical activity.The directions of improvement of methodical approaches to application of monitoring and analytical mechanisms of public administration in the field of prevention and counteraction of corruption are opened. The peculiarities of the operation of these mechanisms for obtaining, accumulating and analyzing information from school sites for the purpose of prompt receipt of information contained in the financial statements of schools are determined. Ways to improve the system of reporting of secondary education institutions to the community on the receipt and use of budget funding and charitable contributions are identified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського