Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (40)Книжкові видання та компакт-диски (99)
Пошуковий запит: (<.>K=ОПОВІДЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Казанова О.В. 
Новелістика В. Стефаника і родо-жанрові особливості української малої прози кінця XIX - початку XX століття: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.В. Казанова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано механізми драматизації малої прози письменника, а саме, образків-сценок. Доведено, що діалоги (монологи) персонажів замінюють традиційну оповідь, є чинником сюжетного розвитку, динаміки конфліктів. Досліджено композиційну структуру прямого мовлення, особливості прагматики висловлювань, засоби мовленнєво-психологічної характеристики героїв, часопросторову організацію тексту. Розглянуто жанрові різновиди ліричної прози В. Стефаника, а саме: поезію у прозі, образок (пейзажний малюнок), етюд, ліричну автобіографію, новелу-рефлексію, новелу-візію. Визначено тенденції ліризації висловлювання, своєрідність суб'єктно-об'єктної організації оповіді, композиційної будови, засобів образотворення. Виявлено формально-семантичні особливості символічних висловлювань, використання тропеїчних форм у структурі епічної оповіді, які зумовлюють артикуляцію нових смислових відтінків мовлення. За результатами дослідження родо-жанрових модифікацій малої прози В. Стефаника зроблено висновки щодо загальнохудожніх тенденцій розвитку літератури кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-334 + Ш5(4УКР)5-4 Стефаник В. 534 +
Шифр НБУВ: РА361299

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Співак І.О. 
Олександр Македонський і зороастризм: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / І.О. Співак ; НАН України. Ін-т сходознавства ім. А.Кримського. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено особливості реалізації релігійної політики О.Македонського на території Ірану. Проаналізовано переказ про Олександра, що існує в зороастрийській квазіісторичній традиції. Послідовно розглянуто звинувачення на адресу Олександра, що містяться в релігійних зороастрийських текстах. Зроблено висновок про необ'єктивність пізньої зороастрийської традиції. Акцентовано увагу на відсутності будь-яких надійних історичних свідчень про існування доолександрівського письмового тексту Авести та необгрунтованості звинувачення Олександра у його знищенні. На підставі вивчення античної історичної традиції критично переосмислено твердження про навмисне та масове вбивство магів греко-македонськими завойовниками. Проаналізовано свідчення античних авторів і доведено, що антизороастрийська політика македонського царя не передбачала руйнування перських храмів і культових місць. Досліджено квазіісторичну зороастрийську оповідь і зроблено висновок, що основною метою сасанідського жрецтва у формулюванні звинувачення проти Олександра Македонського є обгрунтування легітимності Сасанідів на іранському престолі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)322-7 + Э321.361 +
Шифр НБУВ: РА354878

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Фесенко В.І. 
Творчість Жоржа Бернаноса: поетика події та пророцтва: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.04 / В.І. Фесенко ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 44 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню специфіки поетики романів та есе французького письменника-католика Ж.Бернаноса. У біблійному сенсі вона є пророцтвом, тобто подією слова у відповідь на запитання, що лунає на історичному горизонті. Досліджується поняття эподіїю в точних і гуманітарних науках, вивчаються форми пророцтв і профетичного жанру, протистояння факту і події у розумінні самого письменника. Засоби поетики - жанри есе та роману. Оповідь, коментар, аргументація, діалог, опис, лексико-стилістичні фігури аналізуються як такі, що здійснюють трансформацію поверхового факту в текстуальну подію духовної снаги. Застосовується принцип герменевтичної арки. Аналіз історичної епохи передує вивченню діяльності творчої уяви митця, яка трансформує традиційну літературну жанрову парадигму. Особлива увага надається ефекту (коду) тексту, який породжує есхатологічну інтерпретацію творчого доробку письменника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ФРА)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Горлова В.М. 
Українська національна ідентичність: компаративний аналіз націоналістичних дискурсів: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.12 / В.М. Горлова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 21 с. — укp.

Здійснено комплексний, синтетичний аналіз розвитку та функціонування української національної ідентичності (НІ) на сучасному етапі розвитку філософської думки як складного утворення, що тісно пов'язано з загальними етапами розвитку суспільства. Визначено зміст і теоретико-методологічні засади поняття національної ідентичності, показано її структурно-функціональну роль у націотворчих процесах. Розкрито суть понять романтичного, модерного та постмодерного націоналістичних дискурсів, а також наративну природу ідентичності як "оповіді про життя". На підставі використання змісту поняття нормативної ідентичності запропоновано метод аналізу української НІ для аналізу різних чинників формування НІ. Виділено три національних дискурси, на підставі яких проходить конструювання НІ, зокрема, романтичний, модерний, постмодерний. Проаналізовано наукові, художні та публіцистичні тексти, в яких описується НІ як наративна оповідь, а також особливості конструювання ідентичності як наратива в даних дискурсах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*425 + Ф51(4УКР) + Ф055.256 + Т597.5(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА336178

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
5.

Сварник Б. В. 
Театр пантоміми як феномен сучасної видовищної культури / Б. В. Сварник. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації вперше в українському та зарубіжному академічному вимірах розглянуто та проаналізовано своєрідність пантомімічної культури в Україні у контексті сучасних соціокультурних процесів; досліджено еволюцію форм розвитку пантоміми в Україні; разом з аналізом творчої концепції, драматургічних принципів та особливостей засобів сценічної виразності окреслено специфіку українських театрів пантоміми та їх роль у соціокультурному просторі початку XXI ст.; визначено характерні ознаки феномену українського театру пантоміми та систему закономірностей його існування; виявлено роль українських театрів пантоміми у формуванні соціокультурного урбаністичного простору початку XXI ст.; здійснено комплексний аналіз репертуару театрів пантоміми як суттєвого фактора у формуванні нового культурного мислення.Досліджено зміст сучасної пантомімічної культури в Україні та розвиток пантоміми як самостійного виду мистецтва в контексті політичних, історичних, соціокультурних і мистецьких процесів; проаналізовано особливості європейської школи пантоміми та визначено її вплив на розвиток сучасної української школи пантоміми; розглянуто поезію фізичного вираження Е. Декру в контексті трансформації культурного коду, що характерні для сучасного театру пантоміми в Україні.Наукові положення та висновки дисертації підкріплені фактичним матеріалом, проаналізованим із використанням методик аналізу, відповідно до сформульованих у дослідженні мети та завдання.Методологія дослідження, забезпечуючи міждисциплінарний характер роботи, являє сукупність культурологічних та мистецтвознавчих підходів та методів.Специфіка означеної проблематики зумовила застосування у дослідженні культурологічного підходу, орієнтованого на злиття різних областей гуманітарного знання як найбільш перспективного.Проблеми процесів зародження та розвитку театру пантоміми в Україні досліджено з огляду синергетичної парадигми, що зумовило необхідність застосування синергетичного методу.Дослідження механізмів закріплення знаків культурного коду в постановках театру пантоміми в Україні базується на концепції текстового аналізу Р. Барта.Системний, структурно-функціональний та порівняльно-історичний підходи становлять методологічну базу дослідження, необхідну для виявлення закономірностей внутрішньої організації, розвитку та функціонування театру пантоміми в соціокультурному середовищі.Театр пантоміми послідовно розглядається як феномен сучасної видовищної культури, що адаптує та актуалізує культурні коди.Гіпотеза дослідження полягає в тому, що театр пантоміми, як складова культурного простору, як специфічна мистецько-видовищна форма образотворчої візуальності, інтерпретації тіла високого рівня символізації, естетичної, інтелектуальної, чуттєвої, психологічної привабливості, надання інформації суспільного значення, значимо впливає на культуротворчі процеси видовищності і візуалізації, трансляцію традиційних соціокультурних цінностей, норм естетичного досвіду формування художнього смаку.Виявлено, що театр пантоміми, отримавши поширення в багатьох країнах світу, має давньогрецьке походження. Незважаючи на те, що конкретне джерело запозичення однозначно визначити неможливо, між античною і середньовічною традиціями пантомімічних вистав наявні глибинні родинні зв'язки, що пояснюються специфічними властивостями пантомімічного мистецтва як особливого типу видовищ.Культура пантоміми виникла в результаті ідеологічного тиску, викликаного екзистенційним занепокоєнням із приводу того, що «говорить тіло». Масштабна історія пантоміми засвідчує, що пантоміма досягає своїх найсильніших проявів, коли вона не регулюється, не є продуктом техніки або школи, коли вона будує оповідь та інші ідентичності з фізичних дій, а не затверджує авторитет техніки формування наративу. Пантоміма репрезентує межу розуму, що дозволяє тілу діяти без вербальних проявів, розповідати історію мовчки.^UFor the first time, in Ukrainian and foreign academic dimensions, this research studies and analyses the pantomime culture originality in Ukraine in the context of modern social and cultural processes; the evolution of pantomime forms development in Ukraine is examined; together with the analysis of creative conception, as well as dramaturgic principles and features of stage expression means, the specifics of Ukrainian pantomime theatres and their role in the social and cultural space of the early XXI cent. are outlined; the characteristic features of the phenomenon of Ukrainian pantomime theatre and the system of its existence regularities are determined; the role of Ukrainian pantomime theatres in the formation of social and cultural urban space in the beginning of the XXI cent. is revealed; a comprehensive analysis of pantomime theatres repertoire as an essential factor in new cultural intellection formation is made. The meaning of modern pantomime culture in Ukraine, and the development of pantomime as an independent art form in the context of political, historical, sociocultural and artistic processes are studied; peculiarities of European pantomime school are analysed, as well as its influence on modern Ukrainian pantomime school development is determined; E. Decru's poetry of physical expression, which is characteristic of modern pantomime theatre in Ukraine, is studied in the context of cultural code transformation. Scientific principles and conclusions of this thesis are supported by factual material, studied using analysis methods, in accordance with the formulated in the research aim and objectives. Ensuring the interdisciplinary nature of this scientific work, the research methodology is a set of culturological and art history approaches and methods. The specifics of the defined issues leads to the use of culturological approach in this study, aimed at merging different fields of humanitarian knowledge as the most promising. Problems of Ukrainian pantomime theatre origins and development are studied in terms of synergetic paradigm, which determines the need of using the synergetic method. The study of the mechanisms of cultural code signs fixing in pantomime theatre performances in Ukraine is based on R. Bart's text analysis conception. Systemic, structural and functional, comparative and historical approaches form the research methodological basis, necessary for identifying pantomime theatre patterns of internal organisation, development and functioning in socio-cultural sphere.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського