Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (26)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (169)Реферативна база даних (1780)Книжкові видання та компакт-диски (503)Журнали та продовжувані видання (44)
Пошуковий запит: (<.>K=ОПТОВ$<.>+<.>K=ТОРГІВЛЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 115
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Тиркало Ю. Є. 
«Управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку»: автореферат дис. ... д.філософ : 076 / Ю. Є. Тиркало. — Б.м., 2023 — укp.

Тиркало Ю.Є. Управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку. Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 076 – підприємництво, торгівля та біржова діяльність. – Національний університет «Львівська політехніка» Міністерства освіти і науки України, Львів, 2023.Проблема управління ризиками належить до однієї з найдискусійніших. Через наявність систематичних і несистематичних ризиків, різну схильність суб’єктів підприємництва до ризику, а також перманентні зміни факторів, які посилюють або послаблюють ті чи інші ризики, бачення науковців є не одностайними щодо оцінювання, прогнозування ризиків, а також вибору методів протидії їм. Зростання глобалізаційних процесів у суспільстві і виникнення спільних для людства проблем, зокрема екологічних,задали спільний знаменник усім раніше напрацьованим підходам у сфері ризик-менеджменту. Цим спільним знаменником є цінності, на яких ґрунтується концепція сталого розвитку. Усвідомлення того, що розвиток бізнесу і управління підприємницькими ризиками має відбуватись у системі цінностей сталого розвитку, сьогодні є догмою для міжнародних організацій, урядів економічно розвинених країн та багатьох ініціативних груп. Попри це, на корпоративному рівні досі економічний егоїзм є причиною порушення екологічних норм, споживчої безпеки, а також низького рівня соціальної відповідальності у сфері підприємництва. Серед причин такого стану речей можна виокремити такі: слабкий громадський контроль і зворотний зв’язок між споживачами та виробниками готової продукції, бюрократія, формалізм і нечіткість позиції органів державного управління в імплементації принципів сталого розвитку, а також корупція у органах державного управління. Усе це обґрунтовує актуальність вибору теми дослідження, а також актуалізує доцільність та важливістьрозроблення теоретичних і методико-прикладних положень із управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку.Метою дисертаційної роботи єрозроблення нових і удосконалення наявних теоретико-методичних положень і практичних рекомендацій щодо управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку.Об’єкт дослідження – процес управління підприємницькими ризиками.Предмет дослідження – теоретико-методичні положення та практичні рекомендації щодо управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку.У дисертації застосовано такі методи наукового пізнання: систематизації, узагальнення, контент-аналізу, методи порівняння, експертних оцінок, кластерний аналіз, зокрема метод к-середніх, індексний метод,алгоритм Мак-Класкі, методику Сааті, метод Річарда Геммінга, метод контрольних карт тощо.Дисертаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.Практична цінність результатів дослідження полягає у розробленні методичного інструментарію щодо управління підприємницькими ризиками в системі цінностей сталого розвитку.Ключові слова: підприємницькі ризики, сталий розвиток, інформаційне забезпечення, збалансоване управління, методи управління підприємницькими ризиками, кластерний аналіз, система управління підприємницькими ризиками.^UTyrkalo Yu. Business risk management in the value system of sustainable development. Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for obtaining the scientific degree of Doctor of Philosophy in specialty 076 – еntrepreneurship, trade and exchange activity. – Lviv Polytechnic National University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Lviv, 2023.The problem of risk management is one of the most controversial ones. Due to the presence of systematic and unsystematic risks, the different propensity of business entities to risk, as well as permanent changes in factors that strengthen or weaken certain risks, the views of scientists are not unanimous regarding the assessment, forecasting of risks, as well as the choice of methods of countering them. The growth of globalization processes in society and the emergence of problems common to humanity, in particular of an environmental nature, led to a common denominator of all previously developed approaches in the field of risk management. This common denominator is the values on which the concept of sustainable development is based. The awareness that business development and business risk management should take place within the value system of sustainable development is currently a dogma for international organizations, governments of economically developed countries, and many initiative groups. Despite this, at the corporate level, economic selfishness is still the cause of violations of environmental norms, consumer safety, as well as a low level of social responsibility in the field of entrepreneurship. Among the reasons for this state of affairs, the following can be singled out: weak public control and feedback between consumers and producers of finished products, bureaucracy, formalism and the vagueness of the position of public administration bodies in the implementation of the principles of sustainable development, as well as corruption in public administration bodies.All this substantiates the relevance of the choice of the research topic, as well as actualizes the expediency and importance of developing theoretical and methodological-applied provisions for the management of business risks in the system of values of sustainable development.The purpose of the dissertation is to develop new and improve existing theoretical and methodological provisions and practical recommendations for managing business risks in the system of values of sustainable development.The object of the study is the process of managing business risks.The subject of the study is theoretical and methodological provisions and practical recommendations for managing business risks in the system of values of sustainable development.The following methods of scientific knowledge are applied in the dissertation: systematization, generalization, content analysis, comparison methods, expert evaluations, cluster analysis, in particular the k-means method, the index method, the McCluskey algorithm, the Saati method, the Richard Hemming method, the control chart method, etc.The dissertation consists of an introduction, three chapters, conclusions, a list of references and appendices.The practical value of the research results lies in the development of methodological tools for managing business risks in the system of values of sustainable development.Keywords: business risks, sustainable development, information provision, balanced management, business risk management methods, cluster analysis, business risk management system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шмига О.О. 
Інфраструктурне забезпечення ефективного розвитку ринку продукції АПК: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / О.О. Шмига ; Терноп. держ. екон. ун-т. — Т., 2005. — 19 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан інфраструктурного забезпечення АПК, визначено склад і механізм функціонування інфраструктури ринку їх продукції. Висвітлено процес формування оптово-біржового ринку. Виявлено вплив ринкової інфраструктури на економічне зростання та конкурентоспроможність даної продукції. Обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення інфраструктури та підвищення ефективності ринку. Запропоновано використання ф'ючерсно-опціонного біржового ринку продукції. Показано необхідність розвитку комерційного посередництва й аукціонного продажу в інфраструктурі товарного аграрного ринку. Розглянуто умови формування регіональних інформаційних-консультаційно-маркетингових центрів АПК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-592-31 +
Шифр НБУВ: РА339098

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Пижов С. Л. 
Адміністративно-правове регулювання діяльності регіональних сервісних центрів МВС України у сфері надання публічно-сервісних послуг: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / С. Л. Пижов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню адміністративно-правового регулювання діяльності регіональних сервісних центрів МВС України (далі – РСЦ МВС) у сфері надання публічно-сервісних послуг.Визначено поняття діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг як урегульованого нормами адміністративного права механізму здійснення публічно-сервісної функції цих органів, спрямованого на створення умов для реалізації прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб, шляхом надання в установленому законом порядку на платній та безоплатній основі публічно-сервісних послуг. Проаналізовано нормативно-правові акти, що становлять правову основу діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг.Охарактеризовано структуру адміністративно-правового статусу РСЦ МВС, яка представлена у вигляді трикомпонентної моделі. З’ясовано призначення цільового компоненту адміністративно-правового статусу РСЦ МВС, який дозволяє виявити ступінь та вектори управлінського впливу цих органів на адміністративні правовідносини у сфері надання публічно-сервісних послуг. Визначено пріоритетні напрями взаємодії РСЦ МВС з іншими суб’єктами надання публічно-сервісних послуг: а) взаємодія у сфері здійснення реєстраційно-дозвільних процедур; б) взаємодія у сфері організації діяльності з перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; в) взаємодія у сфері провадження діяльності щодо оптової та роздрібної торгівлі автотранспортними засобами; г) освітньо-професійна взаємодія з закладами вищої освіти МВС. На основі аналізу Директив 1999/37/ЄС, 2006/126/ЄС та 2009/40/ЄС визначено напрями вдосконалення правового забезпечення діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг, до числа яких відноситься встановлення в нормах національного законодавства вимог до: зразку та категорій посвідчення водія; мінімального віку керування транспортними засобами; кваліфікації екзаменаторів, залучених до приймання іспитів на право керування транспортними засобами, встановлення спрощеної процедури реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів.Розроблено проєкт Типового положення про регіональний сервісний центр МВС. Запропоновано внесення відповідних змін і доповнень до інших нормативно-правових актів, що становлять правову основу діяльності РСЦ МВС.^UThe dissertation is devoted to the study of theoretical and practical problems of administrative and legal regulation of the activity of regional service centers MIA of Ukraine in the field of public service provision.The concept of the activity of the RSC of the MIA in the field of public service provision is defined as a mechanism for the implementation of the public service function of these bodies regulated by the norms of administrative law, aimed at creating conditions for the realization of the rights and legitimate interests of individuals and legal entities, by providing paid and free of charge public service services. The regulatory legal acts that form the legal basis of the activity of the RSC of the MIA in the field of public service provision have been analyzed.The structure of the administrative and legal status of the RSC of the MIA is characterized, which is presented in the form of a three-component model. The purpose of the target component of the administrative-legal status of the RSC of the MIA has been clarified, which allows to identify the degree and vectors of managerial influence of these bodies on administrative legal relations in the field of public service provision. The priority areas of interaction of the RSC of the MIA with other entities providing public services have been determined: a) interaction in the field of registration and licensing procedures; b) interaction in the field of organizing activities for the transportation of passengers and cargo by road transport; c) interaction in the field of wholesale and retail trade in motor vehicles; d) educational and professional interaction with institutions of higher education of the MIA.Based on the analysis of Directives 1999/37/EU, 2006/126/EU and 2009/40/EU, directions for improving the legal support for the activities of the RSC of the MIA in the field of providing public services have been determined, including the need to establish in the norms of national legislation requirements for : model and categories of driver's license; the minimum age for driving vehicles; qualifications of examiners involved in taking examinations for the right to drive vehicles, establishing a simplified procedure for registration (re-registration) of vehicles, etc.A project of the Model Regulations on the regional service center of the MIA has been developed. It is proposed to make appropriate changes and additions to other normative legal acts that constitute the legal basis for the activities of the RSC of the MIA.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Слав'юк Р.А. 
Асоційовані форми аграрного бізнесу (ринкова трансформація і проблеми регулювання): Автореф. дис... д-ра екон. наук.: 08.02.03 / Р.А. Слав'юк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 39 с.: рис. — укp.

Проведено комплексний аналіз закономірностей становлення та форм прояву аграрного бізнесу. Показано значення вертикальної інтеграції у процесі зародження асоційованих форм аграрного бізнесу. Обгрунтовано необхідність державної підтримки приватного сектору у сільському господарстві у процесі реформ і розширення масштабів асоційованої участі фермерів у капіталі переробних, агросервісних, кредитних структур. Охарактеризовано особливості трансформації сільськогосподарських підприємств у даної структури. Проаналізовано взаємозв'язок і взаємозалежність розвитку ринкової інфраструктури та аграрного бізнесу. Розкрито особливості та перспективи зростання масштабів оптового характеру ринку продовольства у процесі формування та розвитку суб'єктів аграрного ринку. Доведено, що недосконалість ринкового механізму в Україні призводить до виникнення диспропорцій між попитом і пропозицією на продовольчі ресурси, диспаритету та значних коливань цін. Зазначено, що дані тенденції є основою для обгрунтування необхідності державного регулювання аграрного бізнесу за допомогою прямих і непрямих методів. Проаналізовано існуючі напрямки та механізми його державного регулювання та запропоновано шляхи їх удосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-131-21 +
Шифр НБУВ: РА324500

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Гарарук Л.В. 
Біржова торгівля України в період нової економічної політики (1921 - 1929 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Гарарук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 20 с. — укp.

На підставі узагальнення літературних джерел досліджено створення одного з головних елементів ринкової інфраструктури - бірж в Україні, що диктувалося логікою економічного розвитку та було зумовлено потребами народного господарства в період непу. Проаналізовано особливості виникнення та поширення мережі біржових організацій, наведено основні напрямки їх діяльності, розглянуто специфіку біржової торгівлі. Охарактеризовано статути, склад бірж, роботу біржових комітетів, загальних зборів членів бірж, президій, секцій, відділів, довідково-консультативних центрів. Визначено ріст біржового обігу, розмір біржових і позабіржових угод за різними видами товарів, проаналізовано кількість угод за роками та біржами. Розкрито процес трансформації нормативного регулювання біржової торгівлі - від ринкового до директивно-планового.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)613-2,2 + У03(4УКР)614.21 +
Шифр НБУВ: РА342686

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Райтаровська Н. Г. 
Військові походи Скьольдунгів у VII-X ст.: автореферат дис. ... д.філософ : 032 / Н. Г. Райтаровська. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі досліджено специфіку військових походів представників династії Скьольдунгів у VII-X ст. З’ясовано: на основі наявних джерел та історіографії комплексно проаналізовано діяльність представників династії Скьольдунгів у Середньовічній Європі; участь данських Скьольдунгів у міжнародній європейській торгівлі; вплив військової тактики вікінгів на розвиток Середньовічної Європи; гіпотези щодо походження літописного Рюрика на основі інформації з нових даних археологічних розкопок; окремі підходи щодо аналізу образу вікінгів в тогочасних джерелах; гіпотезу про локалізацію Руського каганату (підтримано версію про його розташування у Середньому Подніпров’ї з центром у Києві); особливості військових походів Скьольдунгів на різні країни Європи; вікінги відіграли важливу роль у розвитку озброєння в Європі; утворення Денло у ІХ ст. стало фундаментом для включення Англії до складу імперії Канута Великого (1016-1035 рр.) Скьольдунги, як і вікінги загалом, першочергово були зацікавлені у військових походах; торгівля не була їх основною метою. Це реалізовано виконанням головних завдань дисертаційної роботи: аналіз наукової розробки теми у вітчизняній та світовій історіографії, її джерельна база; основні гіпотези щодо походження літописного Рюрика; проблему локалізації Руського каганату; основні гіпотези щодо походження Аскольда; шляхи становлення основної гілки династії Скьольдунгів на данському престолі та налагодження дипломатичних відносин з довколишніми країнами; вплив «морських конунгів» на розвиток європейських країн на прикладі Рагнара Лодброка; походи вікінгів в Англію та утворення Денло; вплив представників династії Скьольдунгів на розвиток міжнародної торгівлі; розвиток військового озброєння вікінгів.^UThe thesis examines the specifics of the military campaigns of the Skjoldung dynasty in the 7th-10th centuries. The article reveals the specifics on the basis of obvious facts and historiography, the activities of representatives of the Skjoldung dynasty in Central Europe are comprehensively analyzed; the role of the Danish Skjoldungs in international European trade; the introduction of Western Viking tactics into the development of Central Europe; hypotheses about the origin of the chronicle Rurik, based on information from new data from archaeological researches; the image of the Vikings in medieval sources was analyzed separately; a hypothesis about the localization of the Rus` Khaganate (supported by the version about its location in the Middle Dnipro region with its center in Kyiv); features of the military campaigns of the Skjoldungs in different parts of Europe; the Vikings played an important role in the development of European civilization; creation of Denlo in the 9th century. became the basis for the inclusion of England in the empire of Canute the Great (1016-1035). The Skjoldungs, like the Vikings, actively participated in military campaigns; trading was not their main occupation. This is realized by fulfilling the main tasks of the dissertation: analysis of the scientific development of the topic in Ukrainian and foreign historiography, its main sources; main hypotheses about the origin of the chronicle Rurik; the problem of localization of the Rus` Khaganate; main hypotheses about the origin of Askold; establishment of the Skjoldung dynasty on the Danish throne; establishing diplomatic relations with neighboring countries; the influence of the “sea konungs” on the development of European countries (using the example of Ragnar Lothbrok); Viking campaigns in England and the creation of Denlo; participation of representatives of the Skjoldung dynasty in international trade; development of Viking military tactics and weapons.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бібіков Д. В. 
Вишгород та його округа в Х–ХІІІ ст. / Д. В. Бібіков. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена всебічному аналізу розвитку давньоруського Вишгорода та його округи, заснованому на залученні значної джерельної бази. Археологічні та писемні дані вказують на те, що Вишгород був заснований в першій половині Х ст. Популярна версія про виникнення міста в результаті природнього розвитку слов'янського поселення не знайшла підтверджень. Територія давньоруського Вишгорода складалася з укріплених дитинця і окольного граду, а також – відкритого посада. Їх загальна площа становила не менше 31 га. В ХІ ст. навколо міста формується сільськогосподарська округа, до якої зараховано понад два десятки пам'яток. Еталонними можуть вважатися матеріали великих ремісничих осередків, що спеціалізувалися на гончарстві, металургії, металообробці. Робиться висновок про належність вишгородських майстрів до числа вотчинних ремісників, що напряму підпорядковувалися князівському двору. Масштабні обсяги виробництва, в першу чергу, були орієнтовані на потреби населення Києва. Значного розвитку набули торгівля, військова справа, домашні ремесла, промисли. Дані поховального обряду та знахідки предметів культу дозволяються простежити поступову зміну світоглядних уявлень від язичництва до християнства.^UThe research is devoted to the comprehensive analysis of the development of ancient Vyshgorod and its periphery, based on the involvement of an extensive source base. Archaeological and written evidence indicates that Vyshgorod was founded in the first half of the Xth century. The popular version of the city's establishment as a result of the natural development of the Slavic settlement didn't find confirmation. The territory of Old Rus Vyshgorod consisted of fortified citadel and district castle, as well as an open posad. Their total area was at least 31 hectares. In the XIth century the city was surrounded by an agricultural suburb, which has more than two dozen of monuments. Materials coming from the large craft centers specialized in pottery, metallurgy, metalworking can be regarded as standard. The conclusion made is that the the Vyshgorod masters belonged to the patrimonial artisans, who directly obeyed to the prince's court. Large-scale volumes of production, in the first place, were oriented on the needs of the population of Kyiv. Trade, warefare, home craft, crafts made a major step in their development. Data of the funeral rite and the findings of the objects of the cult allowe to trace the gradual change of ideological notions from paganism to Christianity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Апопій В.В. 
Внутрішня торгівля та АПК України: теорія і практика економічної взаємодії: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.03 / В.В. Апопій ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2008. — 40 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні та науково-прикладні засади розвитку міжгалузевої економічної взаємодії внутрішньої торгівлі й АПК України, а також механізми їх ефективного функціонування у ринковому середовищі. Досліджено взаємозв'язок агропромислового виробництва та товарно-грошового обміну. Доведено об'єктивність характеру їх взаємозалежності та, відповідно, економічної взаємодії торгівлі й АПК. Обгрунтовано функції торгівлі щодо АПК, детермінанти та фактори економічної взаємодії. Розвинуто теоретико-методологічні основи дослідження процесу міжгалузевої економічної взаємодії. Розкрито систему економічних відносин і міжгалузевих зв'язків торгівлі й АПК. Виявлено суттєві протиріччя їх економічних інтересів, диспропорції розвитку та низьку ефективність функціонування. Запропоновано механізм економічної взаємодії торгівлі й АПК. Обгрунтовано стратегічні пріоритети та шляхи їх реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-434 + У9(4УКР)421 +
Шифр НБУВ: РА361891

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Павлюченко Ю. М. 
Господарсько-правове забезпечення аграрного ринку. / Ю. М. Павлюченко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню науково-теоретичних, законодавчих та практичних проблем господарсько-правового забезпечення аграрного ринку. У роботі розкрито багатозначність аграрного ринку як правової категорії, доопрацьовано законодавче визначення цього поняття, виокремлено господарські правовідносини у межах аграрного ринку, конкретизовано функції та види цього ринку. Проаналізовано господарсько-правовий механізм забезпечення аграрного ринку, запропоновано його визначення та обґрунтовано особливості його змісту.Здійснено загальну характеристику структури аграрного ринку, виділено функціональні групи суб'єктів цього ринку; аргументовано склад інфраструктури аграрного ринку. Запропоновано визначення та доопрацьовано правові форми організації аграрного ринку, конкретизовано положення щодо правової форми реалізації сільськогосподарської продукції.Проаналізовано та допрацьовано господарсько-правові засоби регулювання аграрного ринку, обґрунтовано пропозиції щодо моделі господарсько-правового регулювання аграрного ринку.Розкрито поняття і значення господарсько-правового захисту прав і законних інтересів суб'єктів аграрного ринку, проведено аналіз та зроблено висновки щодо підстав, способів і форм захисту прав і інтересів суб'єктів аграрного ринку, у тому числі застосування господарсько-правової відповідальності.Узагальнено та конкретизовано пріоритетні напрями удосконалення законодавчої основи господарсько-правового забезпечення аграрного ринку, зроблено пропозиції по внесенню змін до ГК України, Закону України «Про оптові ринки сільськогосподарської продукції».^UThe thesis is devoted to the research of scientific-theoretical, legislative and practical problems of economic and legal support of the agricultural market. The work proves that the agricultural market as a legal category unfolded through the notion of it as a set of social relations regulated by the norms of law concerning the realization of agricultural products; sphere of turnover of agricultural products; mechanism of regulation of the interaction between the subjects of this market.The legislative definition of the concept of the agricultural market has been elaborated. Economic legal relations within the agricultural market have been singled out.The economic and legal mechanism to ensure the agrarian market was analyzed, based on which its definition was formulated and the peculiarities of the content of this mechanism were argued.Based on the idea of the agricultural market as a set of legal relations, the author characterizes the structure of the agricultural market, including the subjects, objects and content of such legal arrangement. Functional groups singled out of agrarian market subjects. Supported the narrow approach to understanding the infrastructure of the agricultural market and disclosed its meaning and composition. The definition suggested; the legal forms of the agricultural market organization elaborated, the dual legal nature of the agricultural exchange, the wholesale market of agricultural products and the agricultural market substantiated. The legal characteristics of contracts, acting as a legal form of realization of agricultural products, have been clarified, classification according to the criteria of the definition of essential conditions even the method of conclusion carried out. The advantages of the sale of agricultural products under the convention of the contract argued plus proposals aimed at improving the legal regulation of relations under this agreement developed.The economic and legal nature of the means of regulation of the agricultural market is substantiated. Presented the theoretical model of economic and legal regulation of the agricultural market, which is based on a combination of state regulation and self-regulation of the agricultural market. The directions of state regulation of the agricultural market concretized. The role of the subjects of market infrastructure in the realization of the model of economic and legal regulation of the agricultural market argued.The economic and legal means of agrarian market regulation were analyzed and elaborated, including the conclusions and suggestions concerning technical, price regulation in the domain of agricultural products realization, information support, state support of the subjects of the agricultural market and control of this market. The article reveals the concept and meaning of economic and legal protection of rights and legitimate interests of subjects of the agricultural market, classifies the grounds for the protection of rights and legitimate interests of subjects of the agricultural market, makes proposals to supplement such basement, aimed at protecting public interests. The analysis and conclusions concerning the application of economic and legal responsibility for violations on the agricultural market made, the peculiarities of this responsibility have been singled out and summarized. The methods of protection of rights and legitimate interests that can be applied in the agricultural market are specified and classified, the forms of rights protection are analyzed.The priority directions of improvement of the legislative basis of the economic and legal support of the agricultural market are generalized and concretized, the suggestions on making alterations in the Commercial Code of Ukraine, the Law of Ukraine "On Wholesale Markets of Agricultural Production" made.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Кущ Л.І. 
Господарсько-правове регулювання виробництва та торгівлі лікарськими засобами: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / Л.І. Кущ ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано визначення понять виробництва лікарських засобів, їх оптової та роздрібної торгівлі як видів господарської та основних складових фармацевтичної діяльності. Проаналізовано законодавче забезпечення галузі, обгрунтовано пропозиції щодо його удосконалення. Зроблено класифікацію та встановлено правовий статус суб'єктів, що здійснюють дані види діяльності, визначено форми організації виробництва та торгівлі лікарськими засобами. Конкретизовано правові засоби забезпечення державної підтримки, ліцензування виробництва та торгівлі лікарськими засобами, а також ціноутворення. Запропоновано напрями удосконалення правового регулювання питань відповідальності за порушення законодавства про виробництво та торгівлю лікарськими засобами. Наведено пропозицію щодо прийняття закону України про фармацевтичну діяльність, наголошено на доцільності включення до його складу окремих розділів, що регламентують економіко-правові засади виробництва та торгівлі лікарськими засобами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)013:Р + Х819(4УКР)14 +
Шифр НБУВ: РА332053

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Сергєєва Л.М. 
Державна політика протидії торгівлі жінками: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Л.М. Сергєєва ; Нац. акад. держ. упр. при президентові України. Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено засоби, методи та механізми запобігання торгівлі жінками на державному та міждержавному рівнях, розглянуто питання їх удосконалення. Розкрито зміст понять "торгівля жінками", "механізм державного управління процесом запобігання торгівлі жінками". Запропоновано нові підходи щодо визначення сутності феномену торгівлі жінками. Проведено дослідження процесу запобігання торгівлі жінками як об'єкта державного управління. Розглянуто основні управлінські функції - планування, прогнозування, організацію, координацію та контроль у процесі протидії торгівлі жінками. Проаналізовано вітчизняний досвід протидії торгівлі жінками. Визначено мету, цілі та завдання органів державного управління у даній сфері. Класифіковано складові елементи механізму державного управління процесом запобігання торгівлі жінками, якими є система органів державної влади, міжнародні неурядові організації, науково-дослідні інститути, правові норми, що регламентують державне управління у даній сфері, цілі, принципи та методи. Розглянуто можливості використання у процесі формування та реалізації державної політики протидії торгівлі жінками таких управлінських підходів: системного, комплексного, функціонального, ситуаційно-адміністративного, програмно-цільового на основі принципів об'єктивності, законності, демократизму, оптимальності, прозорості. Узагальнено досвід роботи державних органів, громадських і міжнародних неурядових орагнізацій щодо запобігання торгівлі жінками в Україні та за кордоном, запропоновано механізми їх співробітництва. Проаналізовано нормативно-правову базу протидії торгівлі людьми. Розроблено рекомендації щодо удосконалення механізму державного управління відповідними соціальними процесами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)113.4 +
Шифр НБУВ: РА346209

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Артус М. М. 
Державна політика та фінансовий механізм ціноутворення на сільськогосподарську продукцію: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.03 / М. М. Артус ; Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки". — К., 2011. — 38 с. — укp.

Обгрунтовано концепцію державної політики та фінансового механізму ціноутворення на сільськогосподарську продукцію, спрямовану на забезпечення узгодженості економічних інтересів суб'єктів ринкових відносин. Здійснено комплексне дослідження теорії, практики та методології функціонування фінансового механізму ціноутворення, формування оптово-відпускних цін і визначено основні засади сучасної парадигми ціноутворення на сільськогосподарську продукцію. Розроблено та сформульовано організаційно-економічний механізм регулювання цін галузі, обгрунтовано необхідність розвитку індикативного планування та вдосконалення адміністрування ПДВ. Доведено необхідність ціноутворення на сільськогосподарську продукцію шляхом поєднання критеріїв класичної економічної теорії про визначальну роль вартості, витрат виробництва, попиту та пропозиції у формуванні цін і корисності товарів, що відображають умови виробництва й умови споживання. Обгрунтовано методологічні засади формування відпускних цін на сільськогосподарську продукцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-861-21,01
Шифр НБУВ: РА380952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Кальченко В.М. 
Державне регулювання електроенергетичної галузі України: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / В.М. Кальченко ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність формування ефективної системи державного регулювання електроенергетичної галузі України, запропоновано теоретичні підходи щодо її розробки. Уточнено категорійно-понятійний апарат дослідження, удосконалено концептуальні засади інституціонального забезпечення державного регулювання електроенергетики. Сформульовано основні положення регіональної стратегії розвитку енергетичного комплексу України. Досліджено теоретичні засади побудови організаційної структури системи державного регулювання електроенергетичної галузі. Наведено рекомендації щодо удосконалення правових механізмів погашення заборгованості за спожиту електричну енергію. Розроблено науково-теоретичні засади формування оптового ринку електричної енергії шляхом створення енергетичної біржі, діяльність якої спрямована на розвиток ринкових механізмів ціноутворення продукції електроенергетичного ринку та забезпечення прозорості процесу формування оптової ціни на енергоносії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.72-21,01 +
Шифр НБУВ: РА368151

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Бєліченко А.В. 
Державне регулювання забезпечення населення лікарськими засобами: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / А.В. Бєліченко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Удосконалено теоретико-методичні засади та розроблено комплексний механізм і методи державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами, впровадження яких дозволить підвищити доступність фармацевтичної допомоги. Розкрито сутність поняття "механізм державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами" як сукупності соціально-економічних, адміністративних, організаційних і правових засобів впливу держави, спрямованих на підвищення доступності, забезпечення якості та раціонального використання ліків. Проаналізовано сучасні напрямки реформування вітчизняної системи охорони здоров'я та фармації й обгрунтовано необхідність впровадження комплексу пріоритетних методів державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами, зокрема, соціально-економічних. Наведено пропозиції щодо удосконалення механізму ціноутворення на ліки та компенсації (реімбурсації) їх вартості з урахуванням протиріч, що склалися у чинному фармацевтичному законодавстві та результатів експертного опитування фахівців. Доведено, що впровадження запропонованої процедури державної експертизи та реєстрації межових оптових цін виробників (митної вартості) на основні лікарські засоби сприятиме створенню збалансованої та прозорої системи цін на лікарські засоби, здійсненню ефективного моніторингу цін реалізації та контролю за ціновою дисципліною у фармацевтичній галузі. За результатами аналізу впровадження референтного ціноутворення у світовій практиці за умов обов'язкового медичного страхування та реімбурсації вартості фармацевтичної допомоги населенню визначено основні підходи, відмінні та спільні методологічні принципи, функції, об'єкти та суб'єкти системи референтних цін, введення якої дозволить суттєво підвищити доступність ліків в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)26 к + Х819(4УКР)148 +
Шифр НБУВ: РА370797 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Філіна Г.І. 
Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Г.І. Філіна ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Розроблено механізм рейтингової оцінки стану фінансово-господарської діяльності галузей промисловості України для визначення найбільш перспективних напрямків зовнішньої торгівлі з використанням програм нейросітьового моделювання. Запропоновано методику регулювання соціально-економічного розвитку регіонів з метою підвищення ефективності ведення зовнішньоекономічної діяльності, яка передбачає використання заходів загальнодержавного регулювання зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) з використанням принципів економіко-географічного районування. Удосконалено методику державного регулювання ЗЕД України, що дає змогу підвищити рівень економічного розвитку країни за рахунок застосування заходів з посилення інвестиційної привабливості окремих регіонів, створення вільних економічних зон, а також регіональних цілісних економічних систем, удосконалення трансприкордонного співробітництва. Наведено методику застосування заходів щодо підвищення експортного потенціалу регіону, що включає такі розвиток прикордонної торгівлі, створення оптових продовольчих ринків, розробку програми двостороннього співробітництва з областями (регіонами) інших країн, розвиток переробної промисловості з орієнтацією на використання франчайзингу й подальшу реалізацію продукції в третіх країнах, де вже є збуток таких товарів. Розвинуто концепцію державного регулювання ЗЕД на Харківщині за рахунок створення єврорегіону, виділення в ньому територіально-промислового комплексу на базі машинобудування, покращання інвестиційного клімату з метою залучення новітніх технологій, упровадження нового чи модернізації наявного устаткування. Розвинуто методологію орієнтування вітчизняної продукції на зовнішні ринки. Як найбільш перспективні ринки для ведення ЗЕД запропоновано ринки Азії, СНД, Близького Сходу, Північної Африки та Латинської Америки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)80-21 +
Шифр НБУВ: РА325519

Рубрики:
  

Географічні рубрики:

      
16.

Домановський А.М. 
Державний контроль та регулювання торгівлі у Візантії IV - IX ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / А.М. Домановський ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто основне завдання візантійського уряду в плані регулювання зовнішньої торгівлі - бажання вигідно отримувати високоліквідні східні товари, причому не здійснювалося жодних спроб державної організації посередницької зовнішньої торгівлі з метою отримання комерційного прибутку. Зазначено, що відсутність у імперському адміністративному апараті спеціальних відомств, діяльність яких була б спрямована на забезпечення контролю та регулювання торгівлі - наслідок перманентного превалювання політики над економікою. Окремі "спеціалізовані" чиновники (відомство епарха міста Константинополя, коммеркіарії, авідики тощо) були рідкістю, а сфера їх діяльності торкалася переважно важливої у політичному плані зовнішньої торгівлі. Відзначено, що важливим засобом регулювання внутрішньої торгівлі була податкова система: податкові реформи Анастасія І (491 - 518 рр.) в 498 р. та Константина V (741 - 775 рр.) в 767 р. мали на меті запустити або інтенсифікувати функціонування ринкових механізмів. У цілому, особливості, принципи, завдання державного регулювання торгівлі у Візантії були викликані специфічними характеристиками комерційного обміну будь-яких докапіталістичних суспільств, в яких торгівля переважно обслуговувала споживчі функції. Втручання з боку держави лише посилювало ці особливості й запобігало появі в усталеній економічній системі ранньосередньовічної Візантії можливостей для розширеного виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)441-2 +
Шифр НБУВ: РА349772

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Алямкін В.В. 
Договір поставки за законодавством України: цивільно-правовий аспект: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / В.В. Алямкін ; НДІ приват. права і підприємництва Акад. прав. наук України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено сутність, правову природу й особливості конструкції договору поставки, описано механізм його регулювання за умов ринкової економіки. Досліджено дуалізм приватного права в Україні, виникнення якого обумовлено прийняттям Господарського кодексу України. З'ясовано, що договір поставки за умов ринкової економіки не втрачає своєї цінності, набуває нового значення та сприяє формуванню системи господарювання, що базується на довгострокових прогнозах і внутрішніх планах діяльності господарюючих суб'єктів, договорах, замовленнях, яка не потребує адміністративного впливу. Доведено, що конструкція договору поставки розвивається за сучасних умов на підставі положень законодавства про оптову купівлю-продаж, проте відзначається специфічними особливостями. Проаналізовано недоліки та суперечності положень чинного законодавства України, що регулюють відносини з поставки. Наведено пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинного законодавства про регулювання договору поставки. Обгрунтовано рекомендації щодо використання новітніх технологій укладання договору поставки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.121.4 +
Шифр НБУВ: РА368008

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Максимець О.В. 
Еколого-економічна оцінка зовнішньоторговельної діяльності лісових підприємств України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.08.01 / О.В. Максимець ; Нац. лісотехн. ун-т України. — Л., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретичні та практичні проблеми удосконалення зовнішньоторговельної діяльності лісових підприємств з урахуванням екологічних факторів. Висвітлено принципи, на яких повинна урунтуватись збалансована торгівля. Проаналізовано теоретичні основи ролі та впливу екологічного фактору у зовнішній торгівлі. Представлено класифікацію зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливають на діяльність лісових підприємств. Розкрито світові та європейські тенденції у виробництві, споживанні та торгівлі деревинною лісопродукцією. Охарактеризовано зовнішньоторговельну діяльність лісових підприємств України. Викладено фактори формування попиту на продукцію з деревини та роль сертифікації лісів у торговельних процесах. Наведено методичні підходи до еколого-економічної оцінки та визначення еколого-економічної ефективності зовнішньоторговельної діяльності лісових підприємств. На основі вивчення впливу різних факторів на зовнішньоторговельну діяльність лісових підприємств запропоновано модель розвитку експорту їх продукції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)341.1-592 + У9(4УКР)843.550-28 +
Шифр НБУВ: РА339149

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Шалева О.І. 
Економіко-організаційне забезпечення системи оптової реалізації агропродовольчих ресурсів АПК: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.05 / О.І. Шалева ; Укоопспілка, Львів. комерц. акад. — Л., 2007. — 19 с. — укp.

Розглянуто теоретичні засади формування та функціонування агропродовольчого ринку України за ринкових умов, виявлено причини відсутності очікуваних результатів. Визначено завдання та пріоритети системи оптової реалізації агропродовольчих ресурсів з метою підвищення її ефективності та забезпечення створення сучасної оптимальної інфраструктури агропродовольчого ринку. Охарактеризовано стан формування та споживання агропродовольчих ресурсів в Україні, виявлено їх нераціональну структуру. Проаналізовано результати функціонування основних форм і каналів оптової реалізації агропродовольчих ресурсів за сучасних умов, які характеризуються наявністю значних диспропорцій і деформацій, що значною мірою обумовлює непрозорість збуту, диспаритет цін на продовольство. Розроблено методологію використання заходів правового, фінансово-економічного, організаційного, технічного характеру для забезпечення ефективного формування та розвитку ринку агропродовольства. Запропоновано шляхи покращання організації системи реалізації агропродовольчих ресурсів на базі створення принципово нових, перспективних для вітчизняної економіки організаційних форм. Розроблено агреговану систему взаємодії різних типів організаційно-економічних механізмів на агропродовольчому ринку із застосуванням прогресивного світового досвіду та врахуванням вітчизняних реалій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.3 + У9(4УКР)421.3 + У9(4УКР)421.3
Шифр НБУВ: РА348594

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Близнюк О.П. 
Економіко-організаційний механізм функціонування оптової торгівлі: Автореф. дис... канд. екон.: 08.07.05 / О.П. Близнюк ; Харк. держ. акад. технології та організації харчування. — Х., 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Визначено роль і місце оптової торгівлі у сфері товарного обігу, особливості її функціонування на сучасному етапі реформування економіки. Уточнено зміст поняття "оптова торгівля". Розроблено класифікацію функцій оптової торгівлі та основних організаційних форм оптових посередників у каналах товаропросування. Визначено основні тенденції розвитку економіко-організаційного механізму функціонування оптової торгівлі в Україні, запропоновано основні стратегічні напрямки її реформування в системі розвитку ринкової інфраструктури, розроблено комплекс заходів щодо розвитку оптових продовольчих ринків. Визначено основні напрямки інтеграції оптової ланки торгівлі для удосконалення організації системи товаропросування з використанням логістичного підходу. Подано методичні рекомендації щодо удосконалення комерційно-посередницької діяльності підприємств оптової торгівлі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.30
Шифр НБУВ: РА313676 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського