Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Наукова електронна бібліотека (21)Реферативна база даних (542)Книжкові видання та компакт-диски (34)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ПЕРЕКОНАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 106
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Казарян І. С. 
Юридико-психологічні аспекти розгляду клопотання про проведення негласних слідчих розшукових дій.: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / І. С. Казарян. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено вивченню юридично-психологічних аспектів розгляду клопотань про надання дозволу на проведення негласних слідчих розшукових дій. На основі теоретичного аналізу літературних джерел відображено погляди науковців на проблемні питання в сфері подання та розгляду клопотань про надання дозволу на проведення негласних слідчих (розшукових) дій (далі НСРД). Досліджено нормативно-правове регулювання з питань винесення клопотання про надання дозволу про проведення НСРД та його подальший розгляд слідчим суддею.Визначено, що за своєю правовою природою клопотання про надання дозволу на проведення НСРД виступають основним елементом кримінально-процесуальної діяльності, підпорядкованим суворому правовому регулюванню. Дії відповідних суб'єктів правовідносин за поданням, розглядом та вирішенням клопотань виступають в якості реалізації права або виконання обов'язків, що визначає сутністькримінально-процесуальних правовідносин. Подібні дії є цілісною системою даних правовідносин, що виникають між одними суб'єктами, які мають право на подання клопотань (слідчий або прокурор), та іншими суб'єктами (слідчий суддя або у разі, якщо на місцевості (адміністративній території), на якій діє правовий режим воєнного стану, надзвичайного стану, проведення антитерористичної операції, повноваження, стосовно надання дозволу на проведення НСРД, контролю за їх проведенням, виконує керівник органу прокуратури), які уповноважені на їх розгляд та дозвіл.На підставі аналізу різних наукових поглядів щодо питання правової природи клопотання обґрунтовано авторське визначення: клопотання про надання дозволу на проведення негласних слідчих (розшукових) дій – це офіційне обґрунтоване звернення слідчого або прокурора, яке подається в установленому законом порядку в письмовій формі, слідчому судді, з метою отримання дозволу про проведення окремих НСРД в рамках здійснення досудового розслідування по кримінальному провадженню.Встановлено суттєві властивості клопотання про надання дозволу на проведення негласних слідчих (розшукових) дій: – наявність офіційного характеру – це означає, що клопотання заявляється: у межах і за наявності певних правовідносин; особою, уповноваженою на це; посадовій особі, уповноваженій розглядати клопотання та приймати по ньому ухвалу; з питань щодо суті правовідносин; та обов'язково у встановленому законом порядку.– наявність характеру звернення – це означає, що слідчий (прокурор) заявляє клопотання з метою найбільш повно реалізувати свої права; слідчий суддя розглядає клопотання, має відповідні владні повноваження, що дозволяють йому (за наявності відповідних підстав) ухвалити клопотання або відмовити в його ухвалені; наявність характеру звернення у клопотанні не означає необов'язковості дозволу клопотання слідчим суддею відповідно до закону.Визначено основні психологічні аспекти винесення ухвали слідчим суддею за результатами розгляду клопотань про надання дозволу на проведення НСРД. В цьому аспекті досліджено психологічні чинники, що істотно впливають на винесення слідчим суддею ухвали під час розгляду клопотання про надання дозволу на проведення НСРД (переконання, установки, досвід, емоційний стан, нестача інформації, дефіцит часу, тиск з боку інших людей та ін.).Виділено три функціональні підсистеми, які забезпечують прийняття рішення слідчим суддею під час розгляду клопотання про надання дозволу на проведення НСРД:- блок індивідуально-особистісних компонентів, який включає властивості особистості, що забезпечують прийняття певної ситуації, висування варіантів вибору та прийняття відповідного рішення;- блок компонентів взаємодії з середовищем, який включає властивості особистості, які забезпечують пошук її стратегій, дій щодо реалізації, оцінки та прогнозу наслідків прийнятого рішення; - блок компонентів рішучості, який забезпечує координацію вибору, його реалізацію та прогноз наслідків.На основі проведеного дослідження запропоновано структурно-функціональну модель психічної регуляції процесу розгляду клопотання про надання дозволу на проведення НСРД слідчим суддею. Ця модель включає емоційні, когнітивні, вольові та мотиваційні сфери психіки, які взаємодіють між собою та забезпечують ефект активації впливу слідчого судді на його власний вибір.Автори також відзначають, що на процес розгляду клопотань про надання дозволу на проведення НСРД можуть вплинути такі фактори, як:- внутрішньоособистісні фактори (властивості особистості, мотиви, установки, цінності слідчого судді);- міжособистісні фактори (відносини між слідчим суддею та сторонами клопотання, взаємодія між сторонами клопотання);- організаційні фактори (вимоги законодавства, нормативні акти, внутрішньоорганізаційні вимоги).^UThe dissertation study is devoted to the study of legal and psychological aspects of consideration of requests for permission to conduct undercover investigative (search) actions.Based on the theoretical analysis of literary sources, the views of scientists on problematic issues in the field of submission and consideration of requests for permission to conduct covert investigative (search) activities are reflected. The regulatory and legal regulation on the issue of issuing a petition for granting permission to conduct investigative (search) actions and its further consideration by an investigating judge has been studied.It was determined that by its legal nature, requests for permission to conduct investigative (search) actions are the main element of criminal procedural activity subject to strict legal regulation. The actions of the relevant subjects of legal relations upon submission, consideration and resolution of petitions act as the exercise of rights or the fulfillment of duties, which determines the essence of criminal procedural legal relations. Similar actions are a complete system of given legal relations that arise between some subjects who have the right to submit petitions (investigator or prosecutor) and other subjects (investigating judge or if in the locality (administrative territory) in which the legal regime of martial law, state of emergency, conducting an anti-terrorist operation is in effect, the authority to grant permission to conduct investigative (search) actions, control over their conduct, is exercised by the head of the prosecutor's office), who is authorized to review and approve them.On the basis of the analysis of various scientific views on the question of the legal nature of the petition, the author’s definition is substantiated: a petition for permission to conduct secret investigative (search) actions is an official substantiated appeal of an investigator or a prosecutor, which is submitted in writing to the investigating judge in accordance with the procedure established by law. for the purpose of obtaining permission to conduct separate investigative (search) actions as part of a pre-trial investigation into criminal proceedings.The essential properties of the request for permission to conduct secret investigative (search) actions have been established:- the presence of an official character - this means that the request is made: within the limits and in the presence of certain legal relationships; a person authorized to do so; to an official authorized to consider the petition and make a decision on it; on matters concerning the essence of legal relations; and necessarily in accordance with the procedure established by law.- the presence of the nature of an appeal - this means that the investigator (prosecutor) makes a request in order to fully exercise his rights; the investigating judge examines the petition, has the relevant powers, which allow him (if there are appropriate grounds) to accept the petition or refuse to accept it; the presence of the nature of the appeal in the petition does not mean that the permission of the petition by the investigating judge is optional according to the law.The main psychological aspects of issuing a decision by an investigating judge based on the results of consideration of requests for permission to conduct investigative (search) actions have been determined.In this aspect, the psychological factors that significantly influence the issuing of a decision by the investigating judge during the consideration of the request for permission to conduct investigative (search) actions (beliefs, attitudes, experience, emotional state, lack of information, lack of time, pressure from other people, etc.) .Three functional subsystems have been identified, which ensure the decision-making by the investigating judge during the review of the request for permission to conduct NSRD:- a block of individual and personal components, which includes personality properties that ensure acceptance of a certain situation, putting forward options for choice and making the appropriate decision;- a block of components of interaction with the environment, which includes personality properties that ensure the search for its strategies, actions for implementation, assessment and forecasting of the consequences of the decision;- a block of components of determination, which ensures the coordination of the choice, its implementation and the forecast of the consequences.On the basis of the conducted research, a structural and functional model of mental regulation of the process of consideration of a request for permission to conduct investigative (search) actions by an investigating judge is proposed. This model includes emotional, cognitive, volitional and motivational spheres of the psyche, which interact with each other and provide the effect of activating the influence of the investigating judge on his own choice.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Руснак І.Є. 
Художня модифікація національної історіософії в прозі У.Самчука: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.01 / І.Є. Руснак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 36 с. — укp.

Вперше в українському літературознавстві в аспекті світоглядного традиціоналізму й естетичного консерватизму досліджено художню історіософію у творчій спадщині У.Самчука як специфічне літературне явище, виникнення якого обумовлено соціально-історичними, індивідуально-авторськими чинниками. Розкрито глибинні зв'язки художньої історіософії У.Самчука з націоналістичною ідеологією Д.Донцова й вісниківців - письменників, об'єднаних журналом "Вісник" (в 1922 - 1932 рр. - "Літературно-науковий вісник"). Вперше цілісно систематизовано й прокоментовано естетичні, культурологічні переконання прозаїка, розкрито сутність його концепції філософії культури й мистецтва. Показано специфіку функціонування історіософських ідей у художній прозі, публіцистиці, мемуаристиці У.Самчука. Зроблено висновок, що історіософічність є одним із засобів інтелектуалізації та модернізації прози письменника. Доведено, що художня історіософія У.Самчука має націоохоронну природу, оскільки осмислення історичного й геоетнічного вкорінення сприяє збереженню української ідентичності, показано її колосальний потенціал для розвитку незалежної української держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7КАН=УК)-4 Самчук,У.534 + Ш5(УК=7КАН)-4 Самчук,У.534 +
Шифр НБУВ: РА351962

Рубрики:

      
3.

Назаренко Д. Л. 
Формування системи адвокасі в місцевому самоврядуванні / Д. Л. Назаренко. — Б.м., 2021 — укp.

Назаренко Д.Л. Формування системи адвокасі в місцевому самоврядуванні. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії в галузі публічного управління та адміністрування за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування». – Національна академія державного управління при Президентові України. Київ, 2021.Завершення процесів децентралізації супроводжується певними ризиками. Суттєвий блок факторів пов'язаний з недостатністю наявного взаємозв'язку між керуючою та керованою підсистемами територіального розвитку, неможливістю повною мірою реалізувати територіальними громадами свого права на місцеве самоврядування. Вказана неповнота можливостей на реалізацію даного конституційного права зумовлена відсутністю належного комплексного механізму представлення та захисту прав та інтересів вразливих елементів соціально-економічних таксонів, просування тих новітніх для певної території цінностей, що мали би стимулювати їх інноваційний розвиток та реалізації функцій інститутів громадянського суспільства. Таким комплексним механізмом має виступати адвокасі у місцевому самоврядуванні. У даному випадку, місцеве самоврядування розуміємо, як право, реальну здатність та спосіб управління територіальною громадою комплексом функцій та повноважень, спрямованих на її життєзабезпечення та розвиток. Англомовний термін «Advocacy» перекладається як рекомендація, підтримка, аргументація, просування певних ідей та цінностей. Але, останнім часом, за поняттям «адвокасі» закріпилося особливе значення, яке трактує його як специфічний вид діяльності, пов'язаної з соціо-гуманітарною проблематикою. Отже, в цьому значенні адвокасі – це представництво і захист інтересів. Позначуване явище ґрунтується на цінностях і переконаннях, що активна участь громадян у суспільному житті формує основи успішної демократії та ринкової економіки. Тому актуальною задачею теорії та практики публічного управління та адміністрування є вироблення комплексного підходу щодо забезпечення формування ефективної системи адвокасі у місцевому самоврядуванні України.Метою дисертаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад і розробка практичних рекомендацій щодо формування системи адвокасі в місцевому самоврядуванні. Об'єктом дослідження є реалізація права на місцеве самоврядування. Предметом дослідження є формування системи адвокасі в місцевому самоврядуванні.Теоретичні та прикладні результати, що становлять наукову новизну дослідження, полягають у тому, що вперше: - обґрунтовано теоретико-методологічні засади використання потенціалу адвокасі;- встановлено базові, засадничі елементи, що у своїй єдності формують мінімальну систему адвокасі: «Вразливий елемент соціально-просторового утворення» (ВЕСПУ); «Активний елемент територіальної спільноти» (АЕТС); «Нейтральний елемент територіальної спільноти» (НЕТС). - виявлено пріоритетні аспекти взаємоінтеграції систем адвокасі та системи місцевого самоврядування, яка реалізується у процесах досягнення їх цілей. удосконалено:- понятійно-термінологічний апарат шляхом уточнення статусу адвокасі та її еволюції;- засади визначення ефективності адвокасі;набули подальшого розвитку:- положення щодо напрямів сприяння реалізації адвокасі у місцевому самоврядуванні;- тлумачення адвокасі як засобу самореалізації особистості і консолідації суспільства та його саморозвитку шляхом просування інноваційних цінностей. - класичний алгоритм адвокасі на основі застосування методу аналізу силового поля;- підходи щодо створення Інтернет-платформи з адвокасі, яка має передбачати декілька основних функцій: накопичення та трансляції досвіду; майданчику для фахового полілогу з питань адвокасі; інструментом пошуку кваліфікованих експертів для специфічної проблематики; засобом активізації та просвітництва громадськості; інструментом виборів до вищого щабля фахових експертів з адвокасі; технологічним засобом розміщення курсів з дистанційного навчання кількох рівнів, спрямованого як на широкий загал, так і фахівців з адвокасі тощо; засобом реалізації цілей актуальних адвокасі кампаній. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що розроблені й обґрунтовані в дисертації наукові положення, висновки та рекомендації можуть бути використані в практичній роботі органів місцевого самоврядування у процесах сприяння реалізації адвокасі, які спрямовані на поліпшення умов розвитку територіальних громад; під час ініціювання змін до законодавства України у сферах місцевого самоврядування, сприяння розвитку громадянського суспільства; у навчальному процесі закладів вищої освіти та підвищення кваліфікації відповідного кола осіб; у діяльності фахівців та науковців у галузі державного управління та місцевого самоврядування, які працюють над розв'язанням комплексу проблем територіального розвитку.Ключові слова: адвокасі; місцеве самоврядування; публічне управління та адміністрування; територіальна громада; представлення та захист інтересів; просування цінностей.^UNazarenko D. L. Formation of the Advocacy System in Local Self-Government. – Qualifying scientific work, manuscript copyright.The thesis for the degree of Doctor of Philosophy in Public Management and Administration, speciality 281 «Public Management and Administration». – National Academy for Public Administration under the President of Ukraine. – Kyiv, 2021.Completion of decentralization processes is accompanied by certain risks. A significant block of factors is related to the lack of existing relationship between the governing and managed subsystems of territorial development, the inability of territorial communities to fully realize their right to local self-government. This incompleteness of opportunities for the implementation of the constitutional right is promoting those new values for a particular territory, which should stimulate their innovative development and implementation of functions of civil society institutions.Advocacy in local self-government should act as a comprehensive mechanism. In this case, local self-government is understood as a right, the real ability of a territorial community and a way how it manages functions and powers aimed at its livelihood and development.The English term «Advocacy» translates as a recommendation, support, argumentation, promotion of certain ideas and values. But recently, the concept of «advocacy» has taken particular meaning as a specific type of activity related to socio-humanitarian issues. In this sense, advocacy is the representation and protection of interests. The denoted phenomenon is based on values and beliefs that the active participation of citizens in public life, which ensures the representation and protection of interests, forms the basis of a successful democracy and market economy.So the urgent task of the theory and practice of public management and administration is to develop a comprehensive approach to ensure the formation of an effective system of advocacy in the local self-government of Ukraine.The purpose of the dissertation is to substantiate the theoretical foundations and to develop practical recommendations for the formation of the advocacy system in local self-government.The object of the research is the realization of the right to local self-government. The subject of the research is the formation of the advocacy system in local self-government.Theoretical and applied results that constitute the scientific novelty of the study are that:for the first time:- theoretical and methodological principles of using the advocacy potential are substantiated;- the basic, fundamental elements are established which in the unity form the minimum system of advocacy: «Vulnerable Element of Social and Spatial Formation» (VESSF); «Active Element of Territorial Community» (AETC); «Neutral Element of Territorial Community» (NETC). - the priority aspects of mutual integration of the advocacy system and the local self-government system, which is realized in the processes of achieving their goals, are revealed. improved:- conceptual and terminological apparatus;- principles of determining the effectiveness of advocacy.have been further developed:- provisions on the promotion of advocacy in local self-government;- interpretation of advocacy as a means of self-realization of the individual as well as society consolidation and self-development by promoting innovative values;- classical advocacy algorithm;- approaches to creating an Internet platform for advocacy, which should include several main functions: experience accumulation and dissemination; a platform for a professional polylogue on advocacy issues; a tool for finding qualified experts for specific issues; a means of activating and educating the public; the tool of elections to the highest level of professional experts in advocacy; technological means of placing distance learning courses at several levels, aimed at both the general public and advocacy professionals, etc.; a means of achieving the goals of current advocacy campaigns. The practical significance of the obtained results is that the scientific provisions, conclusions and recommendations developed and substantiated in the dissertation can be used in the practical work of local self-government bodies in the processes of promoting advocacy, which is aimed at improving the local communities development; when initiating changes to the local self-government legislation of Ukraine, promoting civil society development; in the educational process of institutions of higher education and advanced training of the relevant persons; in the activities of specialists and scientists in the field of public administration and local self-government, who work on solving a set of territorial development problems.Keywords: advocacy; local government; local self-government; public management and administration; local community; representation and protection of interests; values promotion; promotion of values.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Буран (Гаврилюк) А. С. 
Формування світоглядних основ «історії ідей» у культурологічних студіях Олексія Селівачова / А. С. Буран (Гаврилюк). — Б.м., 2022 — укp.

З'ясовано, що рукописи О. Селівачова, як правило, повніші за публікації, оскільки при підготовці до друку здійснювалися цензурна правка, редакційні скорочення та втручання. Зазначено, що в умовах демократичного суспільства гостро постає необхідність повернення у простір культурного буття сучасної України незаслужено забутих історичних постатей, особливо тоді, коли це зумовлено обставинами тоталітарного минулого, що внесли викривлення в різні форми комеморативних практик.Акцентовано увагу на потужному мистецькому, професійному і духовному потенціалі кільканадцяти поколінь одного роду. Встановлено, що при всій істотності родинної традиції, яка дає дитині, разом зі шкільною освітою, культурний ґрунт, найважливішим є особиста природна схильність, оскільки діти тих самих батьків обирали не завжди ту саму професію чи рід діяльності. І, нарешті, коли рід продовжувався кілька віків (без огляду на характер занять його представників), тільки це вже створювало саму можливість вивчення закономірностей і випадковостей вітчизняної історії та культури крізь генеалогічну призму. Такий підхід завжди переконує живою конкретикою.Спостержена нами своєрідна «зміна віх» у текстах О. Селівачова після 1917 року не зумовлена політичною кон'юнктурою, адже в тогочасному Харкові 1918–1919 рр. влада найдовше належала не більшовикам, а німцям, гетманцям, денікінцям. Ідеться про загальне усвідомлення кінця культури імперського періоду. Імена уявних ідейних союзників, які залучає Селівачов, показують широке коло критиків і класики, й фольклорної традиції, котрі представляють усі напрями культурно-соціологічної думки ХІХ століття. Тут і революціонери-демократи (В. Бєлінський, М. Добролюбов, Д. Писарєв), ліберали (І. Бунін, М. Гершензон, І. Тургенєв), консерватори містичних і слов'янофільських відтінків (М. Гоголь, О. Міллер, В. Соловйов, О. Соболевський), шукачі релігійного відродження (Д. Мережковський, М. Неплюєв, Л. Толстой). При цьому вплив багатьох із них відчувається в текстах молодого харківського вченого.Розглянуто тексти О. Селівачова, які відбивали ідейні суперечності революційної доби щодо ставлення до класики та новітніх форм художньої творчості в аспекті пріоритету естетичних або морально-дидактичних критеріїв. Виявлено, що тексти молодого харківського вченого відображали, якими саме шляхами глорифікація наприкінці XIX ст. фольклорної та поетичної класики швидко змінювалася на початку наступного століття критичним ставленням. І сприяли цьому найрізноманітніші чинники у широкому спектрі від консервативних антипрогресистських ідей – до модерністських і авангардних інтенцій радикального оновлення.Висвітлено питання віри, релігії й атеїзму, богоявлення та богоборства у поезії символістів і зроблено висновок, що ліричні герої розглядуваних О. Ф. Селівачовим авторів у неприйнятті пересічності, банальності – по-новому розвивали сформовані ще раніше ідеї: «поет і натовп», обожнення реальності й обоготворення власної особистості. Молодий учений, попри свою швидше консервативну світоглядну позицію, захоплено вітав ще не визнане всіма сучасниками мистецтво модерністів, передусім як талановите, багате новими формами й смислами художнє явище, сумнівався в справедливості застосовуваного до неї ярлика «декаданс», усвідомлював відсутність прямої відповідності між естетико-художніми преференціями, політичними й релігійними переконаннями.^UIt is found out that O. Selivachov's manuscripts, as a rule, are more completethan publications. This is explained by the fact that censorship, editorialabbreviations and pruning, as well as interposition were embodied during the printingpreparation process. Additionally, it is noted that in democratic societycircumstances, there is an urgent necessity in returning undeservedly forgottenhistorical figures to the cultural life space of modern Ukraine, especially whenit is predetermined by totalitarian past conditions, which distorted various formsof commemorative practices.A special emphasis is placed on the powerful artistic, professional and spiritualpotential of several generations of the same ancestry. It is established that familytradition is important in providing a child not only with school education, but culturalbasis as well. Herewith, along with all this, the most important is personal naturalinclination, because children of the same parents did not always choose the sameprofession or occupation. And finally, when the ancestry lasted for several centuries(regardless of the activity nature of its representatives), only this created theopportunity itself to study the regularities and coincidences of blighty history andculture through the genealogical prism. As a rule, such an approach always convinceswith living concreteness.An observed specific "change of milestones" in O. Selivachov's works since1917 is not conditioned by the political conjuncture, taking into account the fact thatfor the longest time in Kharkiv of those years (1918–1919) the power belonged not tothe bolsheviks, but to the Germans, hetmans, denikinets. This applies to the generalawareness of the culture end of the imperial period. Used by O. Selivachov names ofimaginary ideological allies show a wide range of reviewers of both classic andfolklore traditions, which represent all trends in cultural and sociological thought of8the XIX cent. Among them some prominent figures can be enumerated, such asrevolutionary democrats (V. Bielinskyi, M. Dobroliubov, D. Pysariev), liberals (I.Bunin, M. Hershenzon, I. Turheniev), conservatives of mystical and Slavophileshades (M. Hohol, O. Miller, V. Soloviov, O. Sobolevskyi), researches of religiousrevival (D. Merezhkovskyi, M. Nepliuiev, L. Tolstoi). At the same time, the influenceof many of them is felt in the texts of young Kharkiv scientist.In this study O. Selivachov's texts that reflect ideological contradictions of therevolutionary era in relation to the classic and latest forms of artistic creativity,particularly, in terms of aesthetic or moral didactic criteria priority, are researched. Itis revealed that texts of this young Kharkiv scientist reflect those ways in whichfolklore and poetic classic glorification of late XIX cent. was quickly changing intocritical attitude at the beginning of the next century. All this was facilitated by avariety of factors in a wide range, from conservative anti progressive ideas tomodernist and avant-garde intentions of radical renewal.The issues of faith, religion and atheism, Epiphany and god-fightingin symbolists' poetry are highlighted. According to this, it is concluded thatthe authors' lyrical heroes researched by O. F. Selivachov are characterised by theirmediocrity rejection and banality, in such a way creatively developing previouslyformed ideas in a new way: "a poet and a crowd", reality deification and ownpersonality deliberation. Despite some kind of conservative worldview, the youngscientist enthusiastically welcomed the modernists' art that was not recognised by allcontemporaries, considering it as a talented in rich forms and meanings artisticphenomenon. He doubted the validity of the applied label "decadence", and wasconscious of the lack of a direct correspondence between aesthetic and artisticpreferences, political and religious beliefs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Коцкулич В. В. 
Формування професійної правосвідомості судді та суддівського розсуду: організаційний та праксеологічний аспекти / В. В. Коцкулич. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційному дослідженні розглядаються організаційний та праксеологічний аспекти формування професійної правосвідомості судді та суддівського розсуду. Автором розкривається сутність, зміст та структура категорії правової свідомості судді на сучасному етапі розвитку державно-правовиx та соціальниx інститутів в Україні. Надається авторське визначення поняття «професійна правосвідомість судді». В рамках дослідження розроблено концепцію трансформації правової свідомості судді як процесу, що являє собою послідовну, логічну зміну станів його правової свідомості.Визначено поняття, ознаки, межі та принципи здійснення суддівського розсуду, розглянуто поняття «дискреційні права» та «дискреційні обов'язки» судді, запропоновано розмежування понять «дискреційна поведінка» та «правова поведінка», здійснено співвідношення понять «правова свідомість судді», «суддівський розсуд» та «внутрішнє переконання судді». Проведено комплексний аналіз незалежності судді як умови прийняття правомірного рішення суду. Розкриваються відмінності в аспекті незалежності між суддями національного рівня та суддями міжнародних судів.На основі аналізу документів зарубіжних держав, що регламентують питання дотримання судової етики, запропоновано рекомендації для удосконалення положень Кодексу суддівської етики в Україні. Здійснено дослідження теоретико-прикладних аспектів професійного навчання суддів та відбору кандидатів на суддівські посади, розроблено низку пропозицій, щодо забезпечення ефективності таких процедур.^UPreparation of the dissertation was carried out at the State Higher Educational Institution "Uzhgorod National University". The defense of the dissertation will be held at Taras Shevchenko National University of Kyiv. The dissertation analyzes the organizational and praxeological aspects of the formation of professional justice of judge and judge's discretion.The object of the dissertation research is the complex of social relations, as well as problems of theoretical and applied nature, connected with the formation of the professional legal consciousness of the judge and the judge's discretion.The main purpose of the dissertation work is to carry out a complex analysis of theoretical and practical problems of formation of the judge's professional legal consciousness and the exercise of judge's discretion within the discretionary powers of the court.To achieve the goal, the author used the system-structural, comparative-legal, formal-logical (dogmatic), sociological, statistical methods of scientific knowledge, as well as the method of typology and legal modeling.The paper identifies the scientific novelty of the results obtained during the study, which consists in the fact that the dissertation is the first in the national science of complex research of legal consciousness of a judge and a judge's discretion, in which the essence of judge's professional justice is revealed at a new scientific level, conceptual principles are determined and grounded. the exercise of judicial discretion as part of the discretion of the court, as well as prospects for raising the level of justice and professionalism of judges in the context of general ethical standards ing their legal behavior.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Романова І.А. 
Формування правової свідомості майбутніх вчителів у процесі навчальної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.А. Романова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 17 с. — укp.

Обгрунтовано сутність і структуру правової свідомості студентів вищих педагогічних навчальних закладів, а також зв'язок між її окремими компонентами. З'ясовано особливості фронтальних, індивідуальних, групових і колективних форм навчальної діяльності. Розроблено критерії визначення рівнів правової свідомості та виявлено її особливості. Запропоновано та впроваджено до навчального процесу комплекс методів правової освіти та виховання студентів. Установлено, що колективні та групові форми навчальної діяльності мають більший вплив на формування таких елементів правової свідомості студентів, як оцінні судження, правові установки та переконання у порівнянні з індивідуальною формою навчальної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.26
Шифр НБУВ: РА318729 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Муха А. П. 
Формування підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики / А. П. Муха. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики. Стрімка індустріальна революція 4.0 пріоритетними проголошує абсолютно нові принципи реальності, поєднуючи віртуальність із дійсністю, глобалізацію з індивідуалізацією. Нестримні економічні метаморфози та "прозорий" цифровий простір стають формотворчими для унікальних особливостей прийдешніх поколінь Z й Альфа. У складній сучасній парадигмі онтологічних цінностей важливим компонентом, за нашими переконаннями, є підприємницька культура. Початок її комплексного формування актуально здійснювати відповідно до психологічної готовності дітей - у 7-9 класах, а життєвовагомі знання, що синтезують теоретичне з емпіричним, апріорне з апостеріорним, можливо якісно опанувати саме на прикладних дисциплінах, однією з яких є фізика. Однак належного наукового підґрунтя вказана методика ще не має. Цими факторами й був зумовлений вибір теми нашого дослідження – «Формування підприємницької культури учнів. Акцентовано увагу на необхідності володіння учнями підприємливістю, що визначається як уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення добробуту та розвитку суспільства, уміння раціонально вести себе як споживач, ефективно використовувати індивідуальні заощадження, приймати доцільні рішення у сфері зайнятості, фінансів тощо. Визначено, що під формуванням підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики розуміємо багатоаспектну педагогічну взаємодію у шкільній парадигмі навчання фізики, яка забезпечує генерування та практичне закріплення системи ціннісних орієнтацій на усвідомлення власних сильних та слабких сторін, знань про існування різних контекстів і можливостей для перетворення ідей в особисту, соціальну або професійну діяльність; розуміння підходів до планування і управління проєктами, розуміння економічних та соціальних можливостей, 4 уміння креативності, стратегічного мислення, критичного аналізу, інновацій, робити висновки, справлятися з невизначеністю та особистісних якостей, що описують підприємливість. Проаналізовано стан підприємницької культури та розглянуто подальші перспективи її розвитку. Досліджено психолого-педагогічні засади формування підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики. Охарактеризовано структуру підприємницької культури, яку слід розглядати у єдності чотирьох компонентів: аксіологічно-особистісний, пізнавальний, праксеологічний, рефлексивний. Розглянуто формування підприємницької культури учнів у школах європейських країн, таких як Фінляндія, Швеція, Нідерланди, де більш широке визнання цінності підприємницького навчання, навчання підприємницьким способам мислення та дії. Здійснено аналіз змісту начальної програми з фізики для 7-9 класів та визначено можливості для формування підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики. Теоретичне опрацювання наукових джерел дає підстави вважати, що підприємницьку культуру учнів можна формувати через зміст фізики та форми та методи роботи, а це потребує залучення ефективних традиційних та інноваційних методів, прийомів і форм навчання в їх доцільній науково-обґрунтованій комбінації основної школи на уроках фізики» Визначено критерії сформованості підприємницької культури на уроках фізики, а саме мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, оцінний. Розроблено методику діагностики рівнів сформованості підприємницької культури учнів, здійснення якої дозволило встановити, що на початку експерименту стан її сформованості в більшості досліджуваних знаходився на середньому та низькому рівнях. На перевірку висунутих припущень і вдосконалення підприємницької культури спрямовувалося три етапи формувального експерименту. Охарактеризовано зміст формувального експерименту та етапи його впровадження: організаційний, експериментальний, рефлексивно-оцінний.^UThe dissertation research is devoted to the problem of forming entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons. The rapid industrial revolution 4.0 prioritizes completely new principles of reality, combining virtuality with reality, globalization with individualization. Unstoppable economic metamorphoses and "transparent" digital space are shaping the unique features of future generations of Z and Alpha. According to our convictions, entrepreneurial culture is an important component in the complex modern paradigm of ontological values. The beginning of its complex formation is relevant to carry out in accordance with the psychological readiness of children – in 7-9 grades, and vital knowledge that synthesizes theoretical with empirical, a priori with a posteriori, can be qualitatively mastered in applied disciplines, one of which is physics. However, this method does not have a proper scientific basis yet. These factors determined the choice of the topic of our research – "Formation of entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons». Attention is focused on the need for students to master entrepreneurship, defined as the ability to generate new ideas and initiatives and implement them in order to improve the well-being and development of society, the ability to behave rationally as a consumer, effectively use individual savings, make appropriate decisions in the field of employment, finance, and so on. It is determined that the formation of entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons is understood as a multidimensional pedagogical interaction in the school paradigm of teaching physics, which provides the generation and practical consolidation of a system of value orientations aimed at awareness of their own strengths and weaknesses, knowledge about the existence of various contexts and opportunities for converting ideas into personal, social or professional activities; understanding approaches to project planning and management, understanding economic and social opportunities, creativity, strategic thinking, critical analysis, innovation, drawing conclusions, coping with uncertainty, and personal qualities that describe entrepreneurship. The state of entrepreneurial culture is analyzed and further prospects for its development are considered. The psychological and pedagogical foundations of the formation of entrepreneurial culture of primary school students in physics lessons are studied. The article describes the structure of entrepreneurial culture, which should be considered in the unity of four components: axiological-personal, cognitive, praxeological, and reflexive. The article considers the formation of entrepreneurial culture of students in schools of European countries, such as Finland, Sweden, and the Netherlands, where there is a wider recognition of the value of entrepreneurial training, teaching entrepreneurial ways of thinking and acting. 13 The contents of the physics component of the educational curriculum for grades 7-9 are analyzed and opportunities for forming entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons are identified. Theoretical study of scientific sources gives grounds to believe that the entrepreneurial culture of students can be formed using the content of physics educational material and forms and methods of work, and this requires the involvement of effective traditional and innovative methods, techniques and forms of teaching in their appropriate scientifically based combination. The methodology of forming the entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons is theoretically justified and implemented. The model of methodology for forming the entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons consists of interrelated blocks: methodological-targeted, methodological, diagnostic.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Романишин І.М. 
Формування моральних відносин підлітків в умовах мікросоціуму: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.М. Романишин ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню процесу формування моральних відносин підлітків в умовах мікросоціуму - сім'ї, школи, мікрогрупах у процесі організації дозвілля. Визначено структурні компоненти (інтегровані суб'єкти виховної взаємодії, інтелектуальні джерела виховного впливу, Конституція, події та факти сучасної дійсності), фактори (приклад поведінки, моральне ставлення, власні дії суб'єкта взаємин, коректуючі впливи середовища на суб'єкт), етапи (поведінкове уявлення про суспільні відносини, дія (вчинок - звичка - поведінка) як наслідок усвідомлення суспільних відносин, усвідомлення результатів власних дій - моральне переконання, створення суб'єктивної моделі відносин: самостійний намір наслідувати її), засоби та механізми реалізації процесу. Проаналізовано вплив мікросоціуму на даний процес та експериментально обгрунтовано педагогічні умови його оптимізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352

Рубрики:

      
9.

Лей С. -. 
Формування компетентності культурного самовираження майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / С. -. Лей. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено науковим розвідкам формування компетентності культурного самовираження майбутніх учителів музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР. Зазначена проблема була успішно вирішена завдяки глибокому аналізу та систематизації теоретичних ідей, а також широкому узагальненню досвіду щодо розвитку компетентності культурного самовираження майбутніх учителів музичного мистецтва у навчальному середовищі закладів вищої освіти Китайської Народної Республіки. Синергія різноманітних підходів та методів дозволила отримати нові знання та розширити нашу здатність до впровадження кращих практик формування компетентності культурного самовираження. Робота містить анотацію, зміст, вступ, два розділи, висновки, загальні висновки, список використаних джерел наприкінці дисертації та додатки. Вступ дослідження включає обґрунтування актуальності і доцільності розв’язання означеної теми, виявлено суперечності, що виникають на основі неузгодженості теорії та практики, представлено зв’язок теми дисертації з науковими доробками провідних дослідників цієї теми; зазначено мету, завдання, об’єкт, предмет дослідження; окреслено теоретичні й методологічні основи дослідження та відповідні методи дослідження; визначено наукову новизну, теоретичне та практичне значення одержаних результатів; наведено відомості про апробацію результатів у ЗВО, структуру та обсяг дисертації, загальну кількість публікацій авторки за темою роботи. У першому розділі – «Теоретичні основи формування компетентності культурного самовираження майбутнього вчителя музичного мистецтва в закладах вищої освіти» – визначено ключові терміни та поняття, що використовуються в роботі, зокрема поняття «самовираження», «компетентність», «культура», «компетентність культурного самовираження» тощо. Це допомагає зрозуміти загальний зміст дослідження та уникнути неоднозначності й непорозумінь у сприйнятті термінів. З’ясовано, що компетентність культурного самовираження – це здатність та навички проявляти свою індивідуальність, творчість, емоції та особистісні якості через різні види діяльності, такі як мистецтво, музика, література, публічний виступ, письмові та усні висловлювання, а також взаємодія з іншими людьми як в офлайн, так і онлайн просторі. Компетентність культурного самовираження включає здатність виявляти свої унікальні риси, інтереси, думки та переконання, а також ефективно комунікувати ці аспекти своєї особистості із навколишнім світом. Ця компетентність передбачає не лише здатність знайти і виразити свої ідеї, але й уміння адаптуватися до різних ситуацій та аудиторій, дотримуватися норм та культурних особливостей спілкування. Вона сприяє розвитку особистості студента, підвищенню самооцінки та самопізнання, забезпечує здатність студента до самореалізації, позитивного ставлення до себе та своїх можливостей у культурному просторі. Автор розкриває особливості культурного самовираження в контексті підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Вони можуть включати аспекти творчості, виразності, індивідуальності тощо, які стосуються самовираження студентів під час навчання у закладах вищої освіти. Визначено сучасні можливості прояву культурного самовираження у майбутніх вчителів при навчанні у закладах вищої освіти. У цій частині дослідження звертається увага на актуальні можливості та засоби самовираження, які студенти можуть використовувати в процесі навчання в закладах вищої освіти. Це можуть бути сучасні інструменти, методи, підходи до навчання, що сприяють більш ефективному та творчому самовираженню при отриманні освіти. У другому розділі – «Дослідження структури сформованості компетентності культурного самовираження майбутнього вчителя музичного мистецтва в закладах вищої освіти КНР» досліджено структуру компетентності культурного самовираження майбутніх вчителів музичного мистецтва в Китаї, її формування у процесі навчання в Китаї та можливостям застосування цього досвіду в Україні. Розкрито структурні складові компетентності культурного самовираження майбутнього вчителя музичного мистецтва у контексті компетентнісного підходу: саморегуляція; адаптивність; благополуччя; взаємодія; постійне навчання та самовдосконалення; розвиток творчих ідей, синтез та поєднання концепцій та інформації з різних джерел. Відповідно до компетентнісного підходу розглянуто взаємозв’язок між знаннями, вміннями, досвідом та особистісними якостями, які впливають на ефективне самовираження студентів у педагогічній діяльності. Проведено порівняльний аналіз процесу формування компетентності культурного самовираження у майбутніх вчителів музичного мистецтва під час фахового навчання в китайських закладах вищої освіти та українських ЗВО. Висвітлено педагогічні підходи, методи та засоби, які застосовуються для розвитку і підтримки здатності студентів до творчого самовираження у майбутній педагогічній діяльності.^UThe dissertation study is devoted to the scientific exploration of the formation of cultural self-expression competence of future music teachers in higher education institutions of the People’s Republic of China. This problem was successfully solved thanks to a deep analysis and systematization of theoretical ideas, as well as a broad generalization of experience regarding the development of cultural self-expression competence of future music teachers in the educational environment of higher educational institutions of the People’s Republic of China. The synergy of various approaches and methods allowed us to gain new knowledge and expand our ability to implement better practices of cultural self-expression competence formation. The work contains an abstract, table of contents, introduction, two chapters, conclusions, general conclusions, a list of used sources at the end of the dissertation and appendices. The introduction of the study includes a justification of the relevance and expediency of solving the identified topic, revealed contradictions arising from the inconsistency of theory and practice, presented the connection of the dissertation topic with the scientific works of leading researchers of this topic; the goal, task, object, subject of research is indicated; the theoretical and methodological bases of research and relevant research methods are outlined; the scientific novelty, theoretical and practical significance of the obtained results are determined; information about the approval of the results at the Higher Education Institution, the structure and scope of the dissertation, the total number of publications by the author on the topic of the work are given. In the first chapter - "Theoretical foundations of the formation of cultural selfexpression competence of the future music teacher in institutions of higher education" - key terms and concepts used in the work are defined, in particular the term "selfexpression", "competence", "culture", "cultural self-expression competence", etc. This helps to understand the general content of the study and avoid ambiguity and misunderstandings in the perception of terms. It was found that the competence of cultural self-expression is the ability and skills to show one’s individuality, creativity, emotions and personal qualities through various activities, such as art, music, literature, public speaking, written and oral statements, as well as interaction with other people both offline and online. Cultural self-expression competence includes the ability to express one’s unique traits, interests, thoughts, and beliefs, and to effectively communicate these aspects of one’s personality to the world around us. This competence involves not only the ability to find and express one’s ideas, but also the ability to adapt to different situations and audiences, to adhere to the norms and cultural features of communication. It contributes to the development of the student’s personality, increasing self-esteem and self-knowledge, ensures the student’s ability to self-realize, a positive attitude towards himself and his capabilities. The author reveals the peculiarities of self-expression in the context of training future music teachers. They may include aspects of creativity, expressiveness, individuality, etc., which relate to the self-expression of students during their studies in institutions of higher education. The modern opportunities for cultural self-expression of future teachers while studying in institutions of higher education have been determined. In this part of the study, attention is paid to the actual opportunities and means of self-expression that students can use in the process of studying in institutions of higher education. These can be modern tools, methods, approaches to learning that contribute to more effective and creative self-expression when receiving an education. In the second chapter - "Investigation of the structure of cultural self-expression competence formation of future music teachers in higher education institutions of the People’s Republic of China" the structure of cultural self-expression competence of future music teachers in China, its formation in the process of learning in China and the possibilities of applying this experience in Ukraine are investigated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Лукаш С.В. 
Формування економічного мислення підлітків у процесі навчально-трудової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.В. Лукаш ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто економічне мислення підлітків як процес опосередкованого й узагальненого пізнання явищ економічної дійсності в їх суттєвих властивостях, зв'язках та відношеннях, який відбувається на основі готовності до їх осмислення, завдяки використанню прийомів розумової діяльності, і завершується формуванням економічних знань, їх переходом у переконання та реалізацією в практичній діяльності. Структурно економічне мислення представляє єдність мотиваційного, змістового, операційного та дієво-практичного компонентів. Розкрито сутність, основні риси та критерії рівня сформованості у школярів економічного мислення. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови, які забезпечують підвищення успішності формування економічного мислення підлітків у навчальному процесі. Побудовано методику формування економічного мислення підлітків на уроках трудового навчання, експерименальна перевірка якої підтвердила її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.357 + У9(4Укр)р2-3
Шифр НБУВ: РА313767 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Орлова Н.В. 
Формування духовних цінностей дітей і молоді в творчій спадщині О.А.Захаренка: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Орлова ; АПН України. Ін-т пед. освіти і освіти доросл. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено історико-теоретичні та методичні аспекти формування духовних цінностей у дітей і молоді у творчій спадщині О.А.Захаренка. Проведен ретроспективний аналіз цього формування, що дозволило визначити основні напрями їх розвитку. Розкрито зміст, форми, методи формування духовності видатними прогресивними діячами та педагогами-попередниками "вчителя з Сахнівки". Відзначено складність системи ціннісних орієнтацій, взаємопов'язана з соціально-економічними, суспільними особливостями держав, епох. Педагогічна система О.А. Захаренка стосується всіх сфер діяльності закладу освіти та передбачає наскрізну інтеграцію її підсистем у процес навчання, позакласну та позашкільну роботу. Визначено тенденції, шляхи, форми, методи становлення та розвитку системи духовних цінностей дітей і молоді. Педагогом-новатором створено навчально-методичну базу для її організації. На якісно новому рівні організовано співробітництво сім'ї, школи та громадськості. У школі створено середовище особливої "духовної атмосфери". Реалізовано систему формування даних цінностей. Трансформація морально-духовних цінностей у глибокі переконання учнів, в їх потребу є складним процесом, що відбувався впродовж їх навчання у школі. Обгрунтовано концептуальну модель формування духовних цінностей в учнів Сахнівської школи, яка розроблена на базі системи методичної роботи директора школи, основних напрямів і методичних засад даного процесу в освітніх навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Захаренко + Ч421.352 +
Шифр НБУВ: РА358196

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Шапаренко О.В. 
Формування громадянськості в умовах соціокультурних трансформацій українського суспільства: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.В. Шапаренко ; Харк. ун-т повітр. сил ім. І.Кожедуба. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено соціально-філософський аналіз процесу формування громадянськості за сучасних умов соціокультурних трансформацій в Україні. Визначено сутність і складові даного поняття, що характеризують його за умов глобалізаційної динаміки. Обгрунтовано концептуальні засади формування громадянськості у суб'єктів освітньої діяльності. Доведено, що розвиток даної якості є основною умовою розбудови громадянського суспільства, досліджено вплив громадянської освіти, що складається із взаємодоповнювальних процесів навчання та виховання, на її формування. Запропоновано визначення громадянськості як такої життєвої позиції, що проявляється в любові до Батьківщини, національній самосвідомості, гідності, громадській активності, законослухняності, а також за допомогою таких актуальних у сучасному світі особистісних якостей, як толерантність, критичне мислення, здатність ідентифікувати себе з певною країною й одночасно відчувати повноправним громадянином планети Земля. Виявлено нові смислові грані поняття "громадянськість", сформовані за сучасних умов переходу до демократичного суспільства, що визначаються як "нова громадянськість". До наукового обігу введено поняття "раціональної громадянськості" як результату цілеспрямованого впливу на особистість у процесі освітньої діяльності, що згодом має стати стійким переконанням особистості на рівні звички. Обгрунтовано основні принципи формування громадянськості за сучасних соціокультурних умов: цілісності, динамічності, узгодженості національного та загальноцивілізаційного. Запропоновано нову домінанту в культурі людини (від "культури бідності" до культури самообмеження населення) як один з головних механізмів забезпечення життєздатності, волі до життя та відчуття себе повноцінним громадянином за сучасних економічних умов країни (онтологічний аспект). Розроблено ціннісно-цільовий підхід щодо формування громадянськості з урахуванням трьох аксіологічних рівнів: громадянськості як цінності державної, суспільної та особистісної. Визначено роль національної ідентичності громадян як важливого чинника побудови громадянського демократичного суспільства (аксіологічний аспект). Виявлено протиріччя між патерналістською ролю політичної еліти в Україні й низьким рівнем її громадянськості та запропоновано дієві засоби його розв'язання шляхом впровадження виховних, зокрема, інноваційних технологій розвитку національної самосвідомості громадян (праксіологічний аспект).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х001.013 + Х809(4УКР)23 +
Шифр НБУВ: РА358162

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Черешнюк О. А. 
Формування готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти / О. А. Черешнюк. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню проблеми формування готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти, виконано теоретичне узагальнення та практичне розв'язання означеної проблеми. Аналіз науково-методичної літератури та реального стану досліджуваної проблеми дали змогу уточнити поняття «готовність педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників», під якою розуміється багатокомпонентне професійно-особистісне утворення, що містить у своєму складі систему професійно-педагогічних знань, умінь, навичок, комплекс індивідуально-психологічних якостей особистості, її соціально-економічного переконання, погляди; уможливлює ефективність освітнього процесу; забезпечується єдністю когнітивного, діяльнісного, рефлексивного та креативного компонентів готовності фахівця.На основі аналізу, узагальнення і систематизації конкретизовано структурні компоненти (когнітивний, діяльнісний, рефлексивний, креативний), критерії (інтелектуальний, практико-орієнтовний, рефлексивно-оцінний, креативно-творчий), показники й рівні (високий, достатній, середній, низький) готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти. Перевірено ефективність запропонованих педагогічних умов: використання інтерактивних методів і сучасних педагогічних технологій з метою набуття педагогами професійного досвіду та подальшого самовдосконалення; створення сучасного освітнього предметно-розвивального середовища через взаємодію наукового та творчого підходів до професійного розвитку педагогів; використання педагогічного інструментарію, що ґрунтується на інтерактивній взаємодії педагогічного колективу та батьків. Розроблено й обґрунтовано організаційну модель формування готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти, що складається з чотирьох взаємопов'язаних етапів: організаційного (мета, завдання та принципи формування готовності), змістового (компоненти, критерії показники готовності), активно-практичного (педагогічні умови, форми, методи роботи), оцінно-результативного (рівні сформованості готовності, результат).У дисертації докладно описано логіку й перебіг педагогічного експерименту. Обґрунтовано методичні рекомендації для науково-педагогічних працівників закладів післядипломної освіти, а також педагогів-практиків закладів дошкільної освіти щодо формування готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти.^UThe dissertation is devoted to the research of the problem of development of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education. The paper summarizes the theoretical generalization and practical solution of the problem of the development of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education. The analysis of the scientists' opinions and the real state of the problem under study allows us to interpret «teacher's readiness for socio-economic education of preschool children» as a multicomponent professional and personal formation, which contains a system of professional pedagogical knowledge, skills, competences, a complex of individual and psychological qualities of personality, socio-economic views and beliefs; makes the educational process effective; is ensured by the unity of cognitive, activity, reflexive and creative components of the expert's readiness. The structural components, criteria, indicators and levels of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education, which reflect the dynamics of its formation, are specified on the basis of analysis, generalization and systematization. One distinguishes the following structural components of the investigated readiness: cognitive, activity, reflexive and creative. The effectiveness of the proposed pedagogical conditions (use of interactive methods and modern pedagogical technologies for the purpose of teachers' obtaining the professional experience and further self-improvement; creation of a modern educational subject-developing environment through the interaction of scientific and creative approach; use of pedagogical tools based on the interactive communication of the teaching staff with the parents) using intellectual, practice oriented, reflective and evaluative, creative artistic criteria is checked. The described criteria and indicators made it possible to define low, average, sufficient and high levels of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education. The organizational model of development of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education is developed and explained. It consists of four connected stages: organizational (aims, tasks and principles of the readiness development), content-related (components, criteria, availability factors), active-practical (pedagogical conditions, forms, methods of work), evaluative and effective (levels of readiness, result). The dissertation describes in detail the logic and procedure of the pedagogical experiment. The methodical recommendations for scientific-pedagogical and teaching stuff in terms of development of the teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in preschool education institutions in the system of postgraduate education are explained.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Васильєв Г. А. 
Формування вольових якостей підлітків у позашкільних закладах спортивного спрямування: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Г. А. Васильєв. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації вперше теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування вольових якостей підлітків у позашкільних закладах спортивного спрямування (розширення уявлень підлітків про спортивну діяльність як про спосіб розвитку вольових якостей особистості; здійснення диференційованого тренування підлітків та використання ефективних методів, засобів його забезпечення на основі особистісно зорієнтованого підходу; забезпечення позитивної мотивації підлітків до командної спортивної діяльності та реальної самооцінки власних можливостей. Розроблено і апробовано модель формування вольових якостей підлітків у позашкільних закладах спортивного спрямування, що містить такі блоки: методологічно-цільовий (мета, завдання, підходи та принципи, що регламентують включення та функціонування спроєктованої моделі в системі позашкільних закладів спортивного спрямування, суб’єкти тренувального процесу), змістовно-процесуальний (етапи, педагогічні умови, зміст, вибір форм і методів роботи з формування вольових якостей, що надають безпосередній вплив на результативність використання потенціалу спортивних єдиноборств), та оцінювально-результативний (моніторинг та підсумковий зріз, результат).Практичне значення отриманих результатів полягає в розробленні методичних рекомендацій для тренерського колективу позашкільних закладів спортивного спрямування щодо впровадження моделі та педагогічних умов формування вольових якостей; цілеспрямованої системи впливів на вольовий розвиток підлітків, на їх моральні переконання та ідеали; створенні «Щоденника саморозвитку».Результати дослідження можуть бути використані тренерсько-викладацьким складом позашкільних закладів спортивного спрямування у процесі морально-вольового виховання підлітків; при оновленні освітніх програм та окремих освітніх компонентів зі спеціальностей 017 Фізична культура і спорт, 014 Середня освіта (предметна спеціальність/спеціалізація: 014.11 Середня освіта (Фізична культура).^UThe thesis for the first time theoretically substantiates the pedagogical conditions for the formation of volitional qualities of adolescents in out-of-school sports institutions (expanding adolescents' ideas about sports activities as a way to develop volitional qualities of a personality; implementation of differentiated training of adolescents and the use of effective methods and means of its provision based on a personality-oriented approach; ensuring positive motivation of adolescents to team sports activities and real self-esteem of their own capabilities). The model of formation of volitional qualities of adolescents in extracurricular sports institutions has been developed and tested, which contains the following blocks: methodological and target (goal, tasks, approaches and principles governing the inclusion and functioning of the designed model in the system of extracurricular sports institutions, subjects of the training process), content and procedural (stages, pedagogical conditions, content, choice of forms and methods of work on the formation of volitional qualities that have a direct impact on the effectiveness of the use of potential).The practical significance of the obtained results is to develop methodological recommendations for the coaching staff of extracurricular sports institutions on the implementation of the model and pedagogical conditions for the formation of volitional qualities; a targeted system of influences on the volitional development of adolescents, their moral beliefs and ideals; creation of a "Self-Development Diary".The results of the study can be used by the coaching and teaching staff of extracurricular sports institutions in the process of moral and volitional education of adolescents; in updating educational programs and individual educational components in the specialties 017 Physical Culture and Sports, 014 Secondary Education (subject specialty/specialization: 014.11 Secondary Education (Physical Education).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Кравченко Л.В. 
Формування в учнів 5 - 11 класів активної трудової позиції у процесі позаурочної предметно-перетворювальної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.В. Кравченко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "активна трудова позиція", проведено структурно-компонентний аналіз, виявлено показники сформованості цієї якості та визначено її рівні в учнів V - XI класів. Теоретично обгрунтовано умови підвищення ефективності процесу формування активної трудової позиції в учнів. Розроблено й експериментально перевірено особистісно орієнтовану педагогічну модель такого формування у процесі організації позаурочної предметно-перетворювальної діяльності. Установлено, що формування активної трудової позиції в учнів забезпечується за умов застосування проектної технології та технології колективних творчих справ. Виявлено основні чинники, що впливають на формування в учнів активної трудової позиції (потреби, інтереси, переконання, ціннісні орієнтації, нахили, вибір майбутньої професії). Висвітлено провідні мотиви та стимули, що визначають ставлення учнів V - XI класів до позаурочної предметно-перетворювальної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351 + Ч421.385 +
Шифр НБУВ: РА338691

Рубрики:

      
16.

П'ятаченко С.В. 
Фольклористична діяльність П.О.Гнідича: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.07 / С.В. П'ятаченко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 19 с. — укp.

Досліджено фольклористичну діяльність Павла Гнідича, проаналізовано народні пісні та прозу збірника "Матеріали з народної словесності Полтавської губернії", з'ясовано світоглядні переконання та методологічні засади вченого. Досліджено ступінь збереження та функціональну еволюцію фольклорного матеріалу, записаного П.Гнідичем, простежено зміни у його поетиці та семантиці. На підставі аналізу різноманітного в жанрово-тематичному, функціональному, структурному відношеннях фольклорного матеріалу зі збірника доведено, що прозовий і пісенний фольклор Роменщини із його специфічністю є органічною складовою загальнонаціональної культурної традиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш2 г(4УКР)6 д Гнідич,П. + Ш3(2=1УК) г +
Шифр НБУВ: РА327198

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Релігія   
17.

Погоріла Л. М. 
Феномен жінки в інтерпретації Римо-католицької церкви: цивілізаційні виклики сучасності: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.11 / Л. М. Погоріла ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. — Житомир, 2011. — 19 с. — укp.

Послідовно та цілісно розглянуто феномен жінки в інтерпретації Римо-католицької церкви за умов цивілізаційних викликів сучасності. Доведено, що в тлумаченні Римо-католицької церкви жінка розглядається як повноцінна та повноправна особистість із особливими біологічними та психологічними відмінностями, які становлять її неповторну самостійну індивідуальність. Обгрунтовано основні шляхи самореалізації жінки за вченням Римо-католицької церкви: шлюбу та сімейних взаємовідносин і дівицтва як духовно-світоглядного удосконалення. Доведено, що в контексті соціального вчення Римо-католицької церкви жінка визначається активним суб'єктом дії та носієм соціальних функцій, на яку в основному покладено процес євангелізації суспільства як членів родини, так і широкого загалу. Проаналізовано процес взаємовпливу феміністичних рефлексій сучасності та католицького віровчення, що передбачає в майбутньому діалогічну площину взаємовідносин. Встановлено безпосередню значимість жінки у біоетичних поглядах католицизму: стрижнева проблема аборту, репродуктивних технологій і сурогатного материнства більшою мірою залежить від жіночого вибору та переконання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э375-112.67
Шифр НБУВ: РА382025 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Сировацький В. І. 
Філософсько-правовий контент державного примусу у темпорально-просторовому дискурсі / В. І. Сировацький. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації визначено складові елементи міждисциплінарної компоненти філософського підходу до правового визначення поняття «державний примус», а саме: філософія права, філософія, юридична психологія, соціологія права, юридична логіка, наука державного управління, політологія, соціологія. Суть такої міждисциплінарної компоненти філософського підходу до правового визначення державного примусу зводиться до можливості отримання якісно нових знань завдяки використанню не тільки предметності (власне контент) цих наук, а й їх методології.Вперше у вітчизняній науковій літературі на рівні докторської дисертації здійснено комплексне дослідження, у якому концептуалізуються сучасні теоретико-прикладні перспективи темпорально-просторового дискурсу реалізації державного примусу, що дало змогу проаналізувати методологічні принципи формування філософсько-правової парадигми державного примусу, такі як переконання та нормативно-правова регламентація.Обґрунтовано складники комплексного підходу до дослідження державного примусу, серед яких виокремлено системний, історико-цивілізаційний, діяльнісний, гуманістичний, антропологічний, культурологічний, аксіологічний підходи, що уможливило вивчення поняття «державний примус» з позицій: 1) впливу на свідомість людини; 2) координації діяльності органів та осіб, які здійснюють державний примус; 3) врахування й усунення чинників, що гальмують ефективну превентивну діяльність у цій сфері.Виокремлено темпоральні та просторові виклики сучасного правового підходу до визначення державного примусу в українських реаліях, що уможливило розроблення рекомендацій для України, оскільки і українське право, і його суб'єкти – громадяни, мають певні особливості з огляду на ментальність, історичне минуле та сучасний рівень життя населення тощо. Сформульовано філософсько-правову константу методу переконання, що трактується як керований процес впливу на наявні в суб'єкта стимули, метою якого є формування в нього свідомої потреби вчиняти правомірно, відповідно до вимог, прописаних у нормативно-правових актах, та верховенства права. Запропоновано авторське трактування темпорально-просторових особливостей правової сфери загалом та державного примусу, зокрема. А саме, темпоральні особливості розкрито крізь призму оперантного терміна «час»; а в контексті просторовому – такими термінами є «правова система» та «правова сім'я», а також часто вживаний у побуті, універсалізований термін «територія права».^UThe dissertation research identifies the components of the interdisciplinary component of the philosophical approach to the legal definition of the concept of state coercion. In this case, the multidisciplinary component is philosophy of law, philosophy, legal psychology, sociology of law, legal logic, science of public administration, political science, sociology. The essence of such an interdisciplinary component of the philosophical approach to the legal definition of state coercion comes down to the possibility of obtaining qualitatively new knowledge based on the use not only of the subject (actually content) of these sciences, but also of their methodology.For the first time in the dissertation, a comprehensive study was carried out in the national scientific literature, in which at the level of the doctoral dissertation modern theoretical and applied perspectives of temporal-spatial discourse of state coercion were conceptualized, which made it possible to analyze such important methodological principles of the formation of legal principles and regulations.In the dissertation the components of a comprehensive approach to the study of state coercion are substantiated, among which system, historical, civilizational, activity, humanistic, anthropological, cultural, axiological approaches are distinguished, which made it possible to study the concept of state coercion from the standpoint of: 1) influence; 2) coordination of activities of bodies and persons exercising state coercion; 3) taking into account and eliminating factors that impede effective preventive action in this field.The author defines the author's definition of the temporal-spatial features of the legal sphere in general and the state coercion in particular, which is offered to understand through the prism of the operative term "time", which refers to the features of the temporal, while in the context of the same spatial features such are "legal system" and "legal seven". I, as well as the commonly used term in the household, the term "territory of law".Legal reality was studied as a system that made it possible to isolate the kernel, the essence of the concepts of legal reality, the temporal and spatial dimension of legal reality, defining the structure of the legal reality system in the context of the dynamism of this system under the influence of temporal and spatial factors, arguing, at the same time, the necessity to include elements and subsystems finding specific relationships between them.The epistemological characterization of the temporal-spatial components of state coercion was conducted, which made it possible to identify world-view concepts of state coercion, to clarify its role in the processes of state formation and law-making, and to determine the degree of legal and legal influence of state coercion on the population.The conditions under which state coercion will facilitate the observance of legal norms and the implementation of lawful behavior are defined, which made it possible to state that several conditions are necessary in order for the state coercion to act as a peculiar instrument for motivating the observance of legal norms and implementation of lawful behavior. We formed these conditions into appropriate groups, the division into which was based on the criterion of the sphere of influence on the person (such groups as legal, psychological, political and economic).The dissertation analyzes the definition of the essence of personal freedom in the conditions of state coercion on the basis of knowledge of the relationship between individual and non – personal aspects of human existence. In this context, the thesis about the manifestation of the freedom of the individual as an individual through the prism of the collective, which is a condition for the functioning of the institutions of state coercion as a legal phenomenon, has been formed. Therefore, the possibility of achieving the purpose of state coercion as a legal process is considered provided that the individual perceives its realization as something proper and necessary, which becomes possible only under the conditions of personal freedom as an important essential characteristic of human existence as a social unit.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Новицька І. В. 
Управління просуванням органічної продукції на внутрішній та зовнішній ринки / І. В. Новицька. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертаційній роботі обґрунтовано теоретичні положення, методичні та практичні рекомендації щодо управління просуванням органічної продукції на внутрішній та зовнішній ринки.У першому розділі дисертаційної роботи узагальнено й удосконалено теоретичні основи управління просуванням органічної продукції. Розглянуто існуючі наукові підходи до розуміння сутності управління просуванням органічної продукції як економічної категорії та запропоновано власне трактування дефініції «управління просуванням органічної продукції», що полягає у поетапному застосуванні функціонального й процесного підходів, які, на відміну від інших, дозволяють утворити постійну взаємодію управлінських функцій під час здійснення системи заходів щодо досягнення цілей із просування органічної продукції до потенційних споживачів в умовах підвищення соціальної та екологічної відповідальності через призму цифровізації. У межах такого підходу підкреслюється, що органічна продукція є екологічно чистою, її виробник забезпечив дотримання відповідних стандартів якості та має підтверджуючий сертифікат, що дозволяє на упаковці готової продукції використовувати відповідний логотип чи маркування. Процес просування органічної продукції розглянуто не лише як форму повідомлень, що застосовується підприємством для інформування, нагадування й переконання потенційних покупців до здійснення покупки, а і як цілу низку заходів, спрямованих на постійний моніторинг за зміною споживчих смаків і пріоритетів у виборі продукції та швидку мотивацію клієнта до купівлі цієї продукції. У процесі дослідження обґрунтовано, що до управління просуванням органічної продукції доцільно застосувати функціональний та процесний підходи, які в комплексі зможуть забезпечити безперервну взаємодію функцій управління (прогнозування, планування, організацію, мотивацію, стимулювання, моніторинг та контроль) у процесі просування органічної продукції на внутрішній та зовнішній ринки, а також можливість збуту з урахуванням особливостей органічної продукції, життєвого циклу товару та взаємозв'язків із клієнтами. Аргументовано, що управління просуванням органічної продукції буде різнитися залежно від виду продукції, зокрема продукція первинного виробництва, вторинної переробки, готова упакована продукція. Щодо формування пріоритетних інструментів при просуванні органічної продукції на ринок запропоновано використовувати логістичний підхід, націлений на побудову ефективних каналів збуту між усіма учасниками (виробниками, переробниками, підприємствами, які займаються продажами органічної продукції, посередниками, транспортними компаніями та споживачами), особливо при виході підприємства на зовнішній ринок. З метою вдосконалення процесу управління просуванням органічної продукції, зважаючи на вимоги сучасного суспільства, запропоновано активізувати використання цифрових технологій, зокрема застосувати сучасні інструменти налагодження інформаційно-комунікаційного простору зі споживачем через електронні засоби, зокрема Інтернет, мобільні й комп'ютерні технології та інше.У процесі дисертаційного дослідження узагальнено та систематизовано основні методи управління просуванням органічної продукції, що базуються на інтеграції методів управління, маркетингової діяльності й цифровізації та складають основу науково-методичного забезпечення управління просуванням органічної продукції. З метою ефективного просування органічної продукції відповідно до її особливостей вирощування, виготовлення, переробки й транспортування запропоновано використання системи інструментів, які розділено на інструменти комплексу маркетинг-міксу (товарна марка, термін придатності, упаковка, знижки, розпродаж, кредитування, нейромаркетинг, канали збуту, транспортування, реклама, стимулювання збуту, персональний продаж, паблік рилейшенз, прямий маркетинг, тренінги, індивідуальні зустрічі, майстер-класи, пошук товару, обмін, виставка, екскурсія та інші) й інструменти цифровізації (сайт, соціальні медіа, слайд-презентація, відео, мобільні додатки, блокчейн, чат-боти, SMM, 3D-візуалізація, QR-код), що в комплексі дозволяють створити чіткий і міцний зв'язок між ключовими повідомленнями від виробника органічної продукції до споживача.На основі аналізу світового досвіду управління просуванням органічної продукції виділено найбільш поширені моделі регулювання ринку органічної продукції у зарубіжних країнах, зокрема державну, недержавну й змішану, та виявлено особливості й переваги їх застосування. Установлено, що на міжнародному рівні для ефективного управління просуванням органічної продукції створено належну інфраструктуру органічного ринку. Обґрунтовано, що досвід формування такої інфраструктури доцільно використати в Україні з урахуванням діючого законодавства та умов вітчизняного органічного ринку.^UThe dissertation work justified theoretical provisions, methodological and practical recommendations for managing organic products in domestic and foreign markets.The first section of the dissertation summarizes and improves organic promotion management's theoretical foundations. The current scientific approaches to understanding the essence of organic promotion management as an economic category were considered, and the interpretation of the definition «management of organic products promotion» was proposed. These consist in the gradual application of functional and process approaches, which, unlike others, allow us to form a constant interaction of management functions in implementing a system of measures to achieve goals for the promotion of organic products to potential consumers in terms of increasing social and environmental responsibility. In such an approach, it is emphasized that organic products are environmentally friendly. The manufacturer has ensured compliance with relevant quality standards and has a supporting certificate, allowing the appropriate logo or labeling on the packaging of finished products. The process of promotion of organic products is considered not only as a form of messages used by the enterprise to inform, remind and convince potential buyers to make a purchase but also as a series of measures aimed at continuous monitoring of consumer's tastes and priorities changes in product selection and instant encouragement of a customer to purchase these products.In the process of research, it is substantiated that to manage the promotion of organic products, it is advisable to apply functional and process approaches, which together can provide continuous interaction of management functions (forecasting, planning, organization, motivation, stimulation, monitoring, and control) in the promotion of organic products on domestic and foreign markets, as well as sales opportunities, taking into account the characteristics of organic products, product life cycle and the relationship with customers. Additionally, it is argued that the promotion of organic products will differ depending on the type of products, particularly products of primary production, secondary processing, and finished packaged products. Therefore, suggested using a logistic approach to the formation of priority tools in the promotion of organic products on the market, aimed at building effective sales channels between all participants (producers, processors, enterprises involved in the sale of organic products, intermediaries, transport companies, and consumers), especially when entering the foreign market.For the purpose of improving the process of managing the promotion of organic products and taking into account the requirements of modern society, it is proposed to take into account digitalization, consisting in the use of modern tools to establish information and communication space with the consumer through electronic means, in particular, the Internet, mobile and computer technology, and others.In the course of the dissertation research, the main methods of managing the promotion of organic products, that are based on the integration of management methods, marketing activities, and digitalization, and form the basis of scientific and methodological support for managing the promotion of organic products were generalized and systematized. To effectively promote organic products following their characteristics of growing, manufacturing, processing, and transportation, it is proposed to use tools divided into tools of the marketing mix complex (brand name, shelf life, packaging, discounts, sale, lending, neuromarketing, sales channels, transportation, advertising, sales promotion, personal sales, public relations, direct marketing, pieces of training, individual meetings, master classes, product search, exchange, exhibition, excursion, and others) and digitalization tools (website, social media, slide presentation, video, mobile applications, blockchain, chatbots, SMM, 3D visualization, QR code), which together make it possible to create a clear and robust connection between critical messages from the producer of organic products to the consumer.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Поплавська Н.М. 
Українська полемічно-публіцистична проза кінця XVI - початку XVII ст.: сучасна рецепція та реінтерпретація: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.01 / Н.М. Поплавська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 40 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження особливостей поетики української полемічно-публіцистичної прози кінця XVI - початку XVII ст. як об'ємної складової тогочасного вітчизняного письменства, наголошено на її комунікативній функції та в даному контексті визначено закономірності її розвитку. Проаналізовано динаміку та кристалізацію жанрових форм поетики, їх стильову парадигматику, взаємодію і перспективу розвитку в сучасних засобах масової комунікації, встановлено відображену світоглядну систему епохи. Окреслено основні чинники полемічно-публіцистичного тексту, акцентовано увагу на католицькій та протестантській публіцистиці епохи Реформації та Контрреформації та її впливах на наративні пошуки православних полемістів. Досліджено праці Г.Смотрицького, В.Суразького, І.Вишенського, К.Острозького та І.Потія на основі риторики та комунікативних аспектів поетики. Доведено, що українська полемічна публіцистика виражала конфесійні переконання авторів та їх культурологічний світогляд, а також невіддільна від духовно-релігійного, соціокультурного та літературно-естетичного буття української нації, визначалася як своєрідна форма комунікації, формувала суспільну свідомість, генерувала нові художні засоби, що проектувалися на різних читачів, та виступила важливим жанром у давньому українському письменстві, який започатковував значні зміни в інтелектуальному та культурному просторі України.

  Скачати повний текст


Шифр НБУВ: РА359206
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського