Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (19)Реферативна база даних (197)Книжкові видання та компакт-диски (126)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРОПЕДЕВТИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Пішенко О.В. 
Дидактичні ігри як засіб активізації навчання фізики в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Пішенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто передумови та методичні вимоги до використання дидактичних комп'ютерних ігор на уроках фізики. Розкрито природу гри, її педагогічний потенціал і сучасні тенденції розвитку. Проаналізовано особливості організації інтелектуальних дидактичних ігор з метою активізації навчання фізики для учнів основної школи в навчальний і позаурочний час. Наведено комплекс комп'ютерних ігор відкритого типу, призначених для активізації пізнавальної діяльності учнів основної школи. Описано методику використання навчально-методичного комплексу на уроках вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок, узагальнення та систематизації, у позаурочний час і з метою пропедевтики. Експериментально перевірено ефективність використання розроблених ігор з метою активізації навчання фізик в основній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21-3 +
Шифр НБУВ: РА365267

Географічні рубрики:

      
2.

Мельник Ю.С. 
Дидактичні умови формування алгоритмічної культури молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Ю.С. Мельник ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано проблему становлення алгоритмічної культури, апробовано новий підхід до процесу її формування в учнів початкової школи. Розкрито суть, структуру і зміст даної культури. Обгрунтовано найсуттєвіші компоненти алгоритмічної пропедевтики, засвоєння яких сприяє формуванню операційного стилю мислення, розвитку загальних способів розумової діяльності, творчих здібностей молодших школярів. Розроблено критерії визначення рівнів сформованості алгоритмічної культури учнів початкових класів. Теоретично обгрунтовано сукупність дидактичних умов, що забезпечують ефективність процесу формування даної культури, розроблено експериментальну методику їх реалізації у початковій школі. Структуровано алгоритмічний матеріал навчальних предметів початкової школи. Обгрунтовано вимоги до організації алгоритмічної діяльності у комп'ютерно орієнтованому навчальному середовищі. Сконструйовано та практично реалізовано систему вправ для формування елементів алгоритмічної культури. Обгрунтовано взаємозв'язки між компонентами процесу її формування у молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА352086

Рубрики:

      
3.

Терещук С.І. 
Методична система вивчення будови і властивостей речовини в курсі фізики основної школи: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.02 / С.І. Терещук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Запропоновано нову методичну систему вивчення будови і властивостей речовини, що відрізняється від традиційної наявністю: підсистем, які обумовлюють варіативний підхід до вивчення будови і властивостей речовини у курсі фізики 7-8 класів; пропедевтики хімічних знань шляхом інтеграції відомостей про будову речовини із навчальним матеріалом хімії; класифікації понять з будови речовини і з'ясування, які саме психолого-педагогічні підходи слід залучати до формування певного класу понять; варіантів методичної системи вивчення будови речовини, які реалізуються у контексті відповідних програм та нових підручників з фізики. Виявлено психолого-педагогічні умови послідовного і ефективного вивчення відомостей про атоми і молекули та їх застосування учнями під час вивчення теплових явищ. Запропоновано методичні рекомендації та посібники, що сприятимуть підвищенню ефективності засвоєння учнями 7-8 класів навчального матеріалу про будову та властивості речовини. Результати дослідження впроваджено в процес навчання фізики учнів основної школи (7-8 класи).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА327938

Географічні рубрики:

      
4.

Бондаренко Т.М. 
Підготовка дітей до школи як педагогічна проблема в теорії і практиці вітчизняної педагогіки (друга половина ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Бондаренко ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Визначено основні етапи становлення та розвитку теорії та практики пропедевтики початкового навчання в системі дошкільної та початкової освіти України другої половини XX ст. Охарактеризовано організаційно-методичне та програмне забезпечення підготовки дітей до навчання у школі у другій половині XX ст. та виявлено динаміку розвитку змісту й організаційних форм пропедевтики початкового навчання. На підставі узагальнення історико-педагогічного досвіду досліджуваного періоду теоретично обгрунтовано педагогічні умови підготовки до школи дітей, які не відвідують дошкільні заклади. Розкрито можливості творчого використання набутого прогресивного історико-педагогічного досвіду з метою модернізації процесу пропедевтики початкового навчання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.389 + Ч33(4УКР)63/64 +
Шифр НБУВ: РА356069

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Кузьменко В.В. 
Принципи дидактики як об'єкт історико-філософської рефлексії: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / В.В. Кузьменко ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2003. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано, що культурно-історична значущість принципів дидактики обумовлена тим, що вони виступають одночасно і пропедевтикою теорії пізнання, і умовою становлення цілісного образу людини. З'ясовано, що в історії філософії засади принципів дидактики виникли на перетині онтологічних, антропологічних та гносеологічних уявлень, які характерні для античності, середньовіччя, Нового часу та сучасності. Шляхом інтерпретації ейдетики Платона, ентелехії Арістотеля, антитези "сакральне-секулярне" Августина Блаженного, пансофізму Я.А. Коменського визначено, що трансформація принципів дидактики здійснюється динамічно через поступовість, послідовність, від простого до складного і статично - через доступність, наочність, цілісність. Уточнено, що причиною розподілу теорії пізнання та навчання у філософії XVII - XX ст. є бурхливий розвиток наукового знання, у зв'язку з цим, як необхідність для навчання, його логізація та формалізація, редукція до "sensus communis" або здорового глузду. На підставі історико-філософського аналізу творчості К.Д. Ушинського, С.Й. Гессена, В.А. Сухомлинського показано, що вітчизняна дидактика, з одного боку, виникає на перетині раціоналізму, позитивізму, а з іншого - хтонізму, кордоцентризму та визначена бінарним характером парадигми "Захід - Схід".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0) +
Шифр НБУВ: РА327646

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Богдан Т.М. 
Пропедевтика астрономічних знань учнів у курсі фізики загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.М. Богдан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Зазначено щодо зростаючої ролі астрономії у різних галузях людської діяльності, що зумовлює підвищення вимог до знань учнів середньої школи з цієї дисципліни. Показано можливість формування найпростіших уявлень і елементарних знань з астрономії протягом вивчення курсу фізики від VII до випускного класу. Запропоновано методику поетапного формування системи фундаментальних астрономічних знань, суттю якої є структурування певним чином сукупності елементів наукової інформації про Всесвіт. Змістом пропедевтики є наведення астрономічних прикладів, які підтверджують фізичні закони, розв'язування певних фізичних задач, проведення лабораторних робіт, астрономічних спостережень, робота астрономічного гуртка, участь в учнівських астрономічних конференціях, у роботі МАН. Обгрунтовано та впроваджено пропедевтику астрономічних знань учнів у курсі фізики загальноосвітньої школи, яка відповідає вимогам Державного стандарту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В6р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА354747

Географічні рубрики:

      
7.

Малишевський О.В. 
Пропедевтика інформаційної культури учнів 5-7 класів на заняттях з трудового навчання і художньої праці: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Малишевський ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено модель пропедевтики інформаційної культури учнів 5 - 7-х класів на заняттях з трудового навчання та художньої праці. Визначено основні структурні компоненти інформаційної культури. Виокремлено інформаційні аналоги як основні змістові компоненти інформаційної культури особистості. Удосконалено підхід щодо формування основ інформаційної культури учнів 5 - 7-х класів на заняттях з трудового навчання та художньої праці засобами ІКТ на базі створення особистісно-значущого навчального середовища. Наведено рекомендації щодо застосування засобів ІКТ та удосконалення змісту трудового навчання для учнів 5 - 7 класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА352816

Рубрики:

      
8.

Дем'яненко С.Д. 
Пропедевтика мовних понять у дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.Д. Дем'яненко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2006. — 20 с. — укp.

Запропоновано, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику пропедевтики в дітей старшого дошкільного віку мовних понять "звук", "слово", "речення". Суть її полягає у забезпеченні можливості на теоретико-практичному рівні здійснити початкову роботу стосовно суттєвих ознак мовних понять. Експериментальну методику побудовано з урахуванням мовленнєвих навичок дошкільників у процесі ознайомлення з елементарними знаннями, а також у використанні одержаних початкових мовних знань, для первісної об'єктивізації мови, рефлексії мовлення, що забезпечувало перспективний лінгвістичний розвиток дітей і на його основі - формування початкових мовленнєвих умінь, необхідних для подальшого навчання дітей рідної мови у I класі. У методиці визначено провідні умови, три етапи, а саме: когнітивно-збагачувальний, репродуктивно-діяльнісний, рефлексивно-оцінювальний. Розроблено зміст, відібрано й апробовано методи, організаційні форми, лінгво-дидактичні та дидактичні засоби пропедевтики мовних понять у старших дошкільників. Запропонована методика сприяє наступності у лінгвістичній і комунікативній роботі між динамікою та початковою ланками мовної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382.1 +
Шифр НБУВ: РА346070

Рубрики:

      
9.

Козлова В.А. 
Пропедевтика порушень письма у першокласників з вадами мовлення в умовах білінгвізму: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.А. Козлова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Визначено складові вивчення усного та писемного мовлення, показники та критерії стану вербальних і невербальних процесів, розроблено методику їх дослідження. Виявлено особливості прояву розладів усного мовлення та письма за умов білінгвізму. З метою комплексного попереджувально-корекційного навчання двомовних учнів запропоновано спеціальний підбір методичних засобів і прийомів поетапного формування системи унормованих вимовних, лексико-семантичних, граматичних, орфографічних навичок з чітким розмежуванням елементів мовних систем двох споріднених мов у межах програмованих вимог.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911.330 + Ч437.92 +
Шифр НБУВ: РА324661

Рубрики:

      
10.

Васютіна Т.М. 
Пропедевтика природничих знань учнів 5-го класу загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.М. Васютіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Набуло подальшого розвитку поняття "пропедевтика природничих знань". Удосконалено підходи щодо конструювання змісту робочого зошита з природознавства з друкованою основою, доведено підвищення ефективності вивчення природознавства за умови його використання у поєднанні з підручником. Вперше здійснено періодизацію розвитку курсу "Природознавство" у системі біологічної освіти за період з 1920-х рр. до сучасності, розроблено рівні та критерії оцінювання навчальних досягнень учнів V класу з даного курсу за 12-бальною шкалою, удосконалено зміст курсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА327233

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Андронюк Т.А. 
Пропедевтична робота з підлітками, схильними до девіантної поведінки, на уроках трудового навчання в загальноосвітній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.А. Андронюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Проаналізовано загальні психолого-педагогічні умови впливу ігрової діяльності на пропедевтику агресивної поведінки підлітків. Розроблено методику пропедевтики агресивності учнів, яка передбачає включення комплекс ділових ігор на уроках трудового навчання. Процес пропедевтики агресивності поведінки підлітків базується на наявності об'єктивної інформації щодо причин та форм прояву відхилень у поведінці учнів, зацікавленості учнів в результатах навчальної діяльності, самостійності та значущості своєї трудової діяльності, а також відповідальності за виконану роботу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.334
Шифр НБУВ: РА320465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Мисан В.О. 
Розвиток історичної пропедевтики в українській школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.О. Мисан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розроблено періодизацію розвитку початкової історичної освіти, проаналізовано шляхи генези змісту й практики шкільної історичної пропедевтики, визначено суть поняття "історична пропедевтика", структурні компоненти та принципи, згідно яких на різних етапах шкільництва укладалися початкові курси історії, узагальнено сучасні тенденції у розвитку початкових курсів історії, що дає змогу прогнозувати подальше майбутнє історичної пропедевтики. На підставі тривалого педагогічного спостереження систематизовано класифікацію уроків з початкових курсів історії за типологічними й видовими ознаками, розроблено навчально-методичне забезпечення сучасного пропедевтичного курсу історії України для загальноосвітньої школи. Обгрунтовано доцільність використання навчально-методичних комплексів з історичної пропедевтики. До наукового обігу введено нові документи, історичні факти, які дають змогу створити цілісне уявлення про розвиток шкільної історичної пропедевтики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т. р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА325656

Географічні рубрики:

      
13.

Тарасенкова Н.А. 
Теоретико-методичні основи використання знаково-символьних засобів у навчанні математики учнів основної школи: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Н.А. Тарасенкова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 39 с. — укp.

Розвинуто теоретико-методологічні та методичні засади використання знаково-символьних засобів у навчанні математики в школі. Визначено понятійно-методологічний апарат, розкрито діалектику зв'язків логічного та візуального в процесі опанування учнями шкільного курсу математики. Розглянуто зміст і функції семіотичного компонента математичної підготовки школярів підліткового віку. Теоретично розроблено та експериментально обгрунтовано концепцію комплексного, системного й діяльнісного підходів до використання знаково-символьних засобів у навчанні математики учнів V - IX класів, побудовано модель відповідної методичної системи. Розроблено наукові засади організації пропедевтики й опосередкованого формування в школярів знань, навичок і вмінь у процесі вивчення даного курсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р(4УКР)21-36 +
Шифр НБУВ: РА329285

Географічні рубрики:

      
14.

Шевчук Т.О. 
Формування пропедевтичних знань з хімії в учнів 4 - 6 класів у процесі факультативного навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.О. Шевчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми на підставі створення факультативного курсу "Хімія навколо нас" для учнів IV - VI класів загальноосвітніх навчальних закладів та методики формування пропедевтичних знань з хімії про речовини, їх властивості та перетворення. Відзначено, що організаційні форми (уроки, екскурсії), методи (хімічний експеримент, самостійна робота, ігри), засоби (Інтернет, телекомунікації, медіаосвіта, аудіовізуальні, хімічний експеримент) є складовими методичної основи пропедевтики хімічних знань учнів IX - XII класів. Розроблено модель процесу формування пропедевтичних хімічних знань учнів IV - VI класів, яка передбачає врахування взаємозв'язаних компонент, а саме: соціального замовлення, принципів організації та навчання на факультативних заняттях, зміст, форми, методи та засоби навчання. Запропонована методика грунтується на двох групах принципів дидактики, а саме: першої - науковості, доступності, наочності, зв'язку навчання з життям, розвивального навчання; другої - елективності; природовідповідності; трансляції емоцій. Вони є безпосередньою умовою забезпечення навчання, розвитку та виховання учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-362 +
Шифр НБУВ: РА354152

Рубрики:

      
15.

Гречишкіна І. А. 
Пропедевтика навчання зв'язного мовлення в молодшому дошкільному віці / І. А. Гречишкіна. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 теорія і методика навчання (українська мова). – Київський університет імені Бориса Грінченка. Київ, 2020.У дослідженні розроблено та обґрунтовано методику пропедевтичної роботи з навчання зв'язного мовлення в молодшому дошкільному віці на основі дидактичної наочності, що передбачає організацію спеціально розроблених занять – сеансів активізувального спілкування, мета яких полягає в стимулюванні мовленнєвої активності дітей у процесі комунікації за змістом твору та його обігравання. Передбачено послідовну зміну видів мовленнєвої роботи в процесі опрацювання літературного тексту протягом кількох занять: від забезпечення його активного сприймання, вправляння в умінні відповідати на запитання та відтворення елементарних дій за змістом – на першому занятті; стимулювання дітей до обговорення змісту літературного тексту після його повторного прочитання та розглядання картинки-ілюстрації – на другому. На цьому етапі молодших дошкільників залучали до складання описової оповіді за допомогою прийому суміжного мовлення. На третьому занятті дітей спонукали брати участь у складанні повідомлення підчас відтворення літературного сюжету за допомогою інсценізації та вільної гри з фігурками-персонажами на наборному полотні. Перевірка ефективності розробленої методики пропедевтичної роботи відбувалася в процесі експериментального дослідження.Перевірка ефективності методики пропедевтичної роботи з навчання зв'язного мовлення в молодшому дошкільному віці здійснювалася на контрольному етапі експерименту шляхом зіставлення результатів діагностики дітей експериментальної та контрольної груп до та після формувального етапу експерименту. Достовірність результатів дослідження підтверджено обчисленням достовірності відмінностей за критерієм однорідності К. Пірсона (критерій „хі-квадрат”). Результати експерименту підтвердили ефективність авторської методики пропедевтичної роботи з навчання зв'язного мовлення в молодшому дошкільному віці на основі дидактичної наочності.Ключові слова: мовленнєва діяльність, зв'язне мовлення, дошкільник, молодший дошкільний вік, пропедевтика навчання зв'язного мовлення дітей молодшого дошкільного віку, дидактична наочність, методика навчання.^Uconnected speech at early preschool age on the basis of didactic visual aids, which involves the provision of dedicated classes, notably enhancing communication sessions aiming at encouraging children's speaking activeness in the communication process on the content of a literary work and its dramatizing, was developed and substantiated. A sequential rotation of types of speech activities while working on a literary text during several classes, namely, from enabling its proactive apprehension, practicing the skills of responding to questions and reproducing elementary actions on the content at the first lesson to encouraging children to discuss the content of a literary text after its re-reading and looking at the respective illustration at the second one. At this stage, children of preschool age were engaged into making a description employing an adjacent speech technique. At the third lesson, children were involved into composing a narration while reproducing a literary storyline through dramatizing and unguided play with figure characters. The effectiveness of the developed methodology of propaedeutic activities was assessed in the course of the experimental study. The effectiveness of the methodology of propaedeutic activities for teaching connected speech at early preschool age was assessed at the checking stage of the experiment through the comparison of the results of the diagnostics of children from experimental and control groups before and after the forming stage of the experiment. The reliability of the results is substantiated by the calculation of the validity of differences according to Pearson's test of homogeneity(a chi-squared test). The results of the experiment confirmed theeffectiveness of the author's methodology of propaedeutics activities for teaching connected speech at early preschool age on the basis of didactic visual aids. Keywords: speech activities, connected speech, a child of preschool age, early preschool age, propaedeutics of teaching connected speech to children of early preschool age, didactic visual aids, methodology of teaching.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Кримовський К. Г. 
Особливості ортодонтичного лікування пацієнтів з різним типом росту лицевого черепа у змінному періоді прикусу зі скупченістю зубів у фронтальному відділі: автореферат дис. ... д.філософ : 221 / К. Г. Кримовський. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та нові вирішення актуального науково-практичного завдання сучасної стоматології, що полягає у підвищенні ефективності діагностичних алгоритмів для пацієнтів змінного прикусу зі скупченістю зубів у фронтальному відділі та їх впливу на вибір методів лікування шляхом розробки алгоритму діагностики та удосконалення апаратурного лікування.Метою дисертації є підвищення ефективності ортодонтичного лікування пацієнтів з різним типом росту лицевого черепа в змінному періоді прикусу зі скупченістю зубів у фронтальному відділі шляхом обґрунтування діагностично-лікувальних заходів на підставі вивчення рентгенологічних критеріїв росту щелеп, функціональних змін ширини дихальних шляхів, а також застосуванням авторської конструкції ортодонтичного апарату.Для досягнення поставленої мети дослідження проводилося з дотриманням принципів біоетики та доказової медицини відповідно до принципів належної клінічної практики і особливо до вимог конфіденційності. Дизайн дослідження було схвалено комісією з питань біоетичної експертизи та етики наукових досліджень при Національному медичному університеті імені О.О.Богомольця.Завдання дослідження:1.?Вивчити етіологічні фактори скупченості зубів у фронтальному відділі у пацієнтів з різними типами росту лицевого черепа.2.?Встановити найхарактерніші зміни антропометричних показників при трансверзальних аномаліях до і в результаті ортодонтичного лікування пацієнтів у змінному періоді прикусу з різними типами росту лицевого черепа.3.?Розробити ортодонтичний апарат для розширення верхньої щелепи та провести порівняльну оцінку його ефективності застосування із існуючими.4.?Удосконалити спосіб діагностики та контролю лікування звуження верхньої та нижньої щелеп у змінному періоді прикусу з різними типами росту лицевого черепа.5.?Розробити алгоритм лікування скупченого положення фронтальної групи зубів із використанням авторського ортодонтичного апарату.Об’єкт дослідження: показники звуження верхньої та нижньої щелеп на конусно-променевій комп’ютерній томографії та антропометричні показники звуження зубних та базальних дуг щелеп у залежності від типу росту лицевого черепа, біоелектричні показники жувальних та мімічних м’язів, клінічні різновиди отриманих результатів розширення верхньої щелепи та зубного ряду нижньої щелепи в залежності від наявного типу росту лицевого черепа та конструкції ортодонтичного апарату. Розробка алгоритму лікування скупченого положення фронтальної групи зубів із використанням авторського ортодонтичного апарату.Методи дослідження: загальноклінічні – збір анамнезу, обстеження порожнини рота, пальпація жувальних та мімічних м’язів, фотопротокол; рентгенологічні – конусно-променева комп'ютерна томографія лицевого черепа, синтезовані з неї 3D цефалограми та ортопантомограми; антропометричні – визначення ширини базальної та зубної дуг верхньої та нижньої щелеп аналізом Andrew’s Element III, оцінювання ступеня тяжкості скупченості зубів величиною зміщення різців за індексом Літтла, оцінка дефіциту місця за аналізом Танака-Джонстона і лонгітудинальним аналізом Nance; інструментальні – електроміографія жувальних та мімічних м’язів; статистичні – визначення валідності дослідження.Серед усіх 237 обстежених нами було відібрано 108 дітей, батьки яких дали згоду на проведення досліджень, що відповідали критеріям включення, а саме: вік від 7 до 11 років, наявність патології прикусу I класу за Енглем і скупченості зубів у фронтальному відділі, наявність перших постійних молярів до початку лікування, відсутність вроджених аномалій зубощелепного апарату та тяжких загальносоматичних захворювань. В залежності від наявного типу росту лицевого черепа усі пацієнти були розподілені на 3 клінічні групи: I група дослідження – 32 особи (29,6 %) із наявним вертикальним типом росту; II група дослідження – 58 осіб (53,7 %) із наявним нейтральним типом росту; III група дослідження – 18 осіб (16,7 %) із наявним горизонтальним типом росту.Для детального вивчення етіологічних факторів скупченості зубів нами було проаналізовано 127 медичні картки дітей віком від 7 до 11 років на базі кафедри ортодонтії та пропедевтики ортопедичної стоматології НМУ імені О.О.Богомольця за 2019-2023 роки, також нами було взято на лікування 108 дітей, що шукали ортодонтичної допомоги на кафедрі ортодонтії та пропедевтики ортопедичної стоматології Національного медичного університету імені О.О. Богомольця.За даними обстеження було з’ясовано, що етіологія скупченості зубів досить різноманітна.^UThe thesis presents a theoretical generalization and new solutions to the urgent scientific and practical task of modern dentistry, which is to increase the effectiveness of diagnostic algorithms for patients in mixed dentition with dental crowding in the anterior region and their influence on the choice of treatment methods by developing a diagnostic algorithm and improving appliance treatment.The purpose of the dissertation is to improve the effectiveness of orthodontic treatment of patients with different types of facial skeleton growth patterns during mixed dentition period with dental crowding in the frontal region by substantiating diagnostic and therapeutic measures based on the study of radiographic criteria for jaw growth, functional changes in the width of the airway, and by usage of the author's design of the orthodontic appliance.To achieve this goal, the study was conducted in compliance with the principles of bioethics and evidence-based medicine in accordance with the principles of good clinical practice and especially with the requirements of confidentiality.The study design was approved by the Commission on Bioethical Review and Research Ethics at the Bogomolets National Medical University.Objectives of the study:1.To study the etiologic factors of crowded teeth in the frontal region in patients with different types of cranial growth.2.To determine the most characteristic changes in anthropometric parameters in transverse anomalies before and as a result of orthodontic treatment of patients in the variable period of occlusion with different types of cranial growth.3.To develop an orthodontic appliance for maxillary expansion and to conduct a comparative evaluation of its effectiveness with existing ones.4.To improve the method of diagnosis and control of treatment of narrowing of maxilla and mandible in mixed dentition period of occlusion with different facial skeleton growth patterns.5.To develop an algorithm for the treatment of crowded position of the frontal group of teeth using the author's orthodontic appliance.Object of study: indicators of narrowing of the maxilla and mandible on cone-beam computed tomography and anthropometric indicators of narrowing of the dental and basal arches of jaws depending on the facial skeleton growth pattern, bioelectrical indicators of masticatory and facial muscles, clinical varieties of the results of maxillary expansion and expansion of the mandibular dentition, depending on the growth pattern of the facial skeleton and the design of the orthodontic appliance. Development of an algorithm for the anterior dental crowding treatment using the author's orthodontic appliance.Methods of study: general clinical - anamnesis, examination of the oral cavity, palpation of masticatory and facial muscles, photographic protocol; radiological - cone beam computed tomography of the facial skeleton, 3D cephalograms and orthopantomograms synthesized from it; anthropometric - determination of the width of the basal and dental arches of maxilla and mandible by Andrew's Element III analysis, assessment of dental crowding severity by the amount of incisor displacement according to the Little’s Irregularity Index, assessment of space deficiency by the Tanaka-Johnston analysis and Nance longitudinal analysis; instrumental - electromyography of masticatory and facial muscles; statistical - determination of the study validity.Among all 237 examined, we selected 108 children whose parents agreed to the study and who met the inclusion criteria, namely: age from 7 to 11 years, the presence of Engle class I malocclusion and dental crowding in the anterior region, the presence of the first permanent molars before treatment, the absence of congenital anomalies of the dentition and severe generalized somatic diseases. Depending on the pattern of facial skeleton growth, all patients were divided into 3 clinical groups: Study group I - 32 patients (29.6%) with a vertical growth pattern; study group II - 58 patients (53.7%) with a neutral growth pattern; study group III - 18 patients (16.7%) with a horizontal growth pattern.For a detailed study of the etiological factors of dental crowding, we analyzed 127 medical records of children aged from 7 to 11 years at the Department of Orthodontics and Propaedeutics of Prosthetic Dentistry of Bogomolets National Medical University for 2019-2023, and we also took 108 patients for treatment who applied to the Department of Orthodontics and Propaedeutics of Prosthetic Dentistry of Bogomolets National Medical University.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Синиця А. О. 
Логопедичний супровід дитини раннього віку з церебральним паралічем: автореферат дис. ... к. пед. н. : 13.00.03 / А. О. Синиця. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена проблемі логопедичного супроводу дитини раннього віку з церебральним паралічем. Розроблено сучасний дизайн діагностичного дослідження та необхідний інструментарій, який дозволив визначити актуальний стан логопедичного супроводу дитини раннього віку зцеребральним паралічем. Згідно з результатом констатувального дослідження актуального стану логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем визначено бар’єри забезпечення логопедичного супроводу.Обґрунтовано, розроблено, практично зреалізовано міжгалузеву «Комплексну програму логопедичного супроводу дитини раннього віку з церебральним паралічем», засновану на принципі інтеграції базових ланок процесу логопедичного супроводу, який є спеціально організованим освітнім простором супроводу, основний зміст якого складає професійна взаємодія «команди фахівців» ₋ логопед, лікар, психолог; дитина; родина. Обґрунтовано, розроблено та впроваджено методику ранньої логоінтервенції «У ритмі Метелика», основна мета якої - міжгалузева логопревентивна/корекційна робота, спрямована, перш за все, на активізацію та формування фізіологічних, нейробіологічних, психолінгвістичних навичок домовленнєвого та раннього мовленнєвого періоду розвитку; пропедевтика можливих ускладнень у період раннього віку на засадах міжгалузевого, синергійного, нейролінгвістичного підходів. Методика ранньої логоінтервенції розкриває основні напрями, етапи, методичний інструментарій та зміст роботи логопеда з дитиною раннього віку з церебральним паралічем, а також окреслює напрями та зміст логопедичного супроводу родини та корекції батьківсько-дитячих стосунків (автономний сімейно-орієнтований сегмент «LogоАбетка»). В основу цього напряму покладено врахування складної структури мовленнєвого порушення та його впливу на загальний психомовленнєвий розвиток дитини раннього віку з ЦП. Відповідно окреслених бар’єрів, на етапі констатації визначено інтегральний змістовий блок в програмі логопедичного супроводу змістом якого передбачалося підвищення професійної компетентності логопедів та рівня їх готовності до взаємодії з батьками та іншими учасниками логопедичного супроводу. Експериментально доведено доцільність, ефективність та науково-практичну значущість результатів дисертаційного дослідження^UThe dissertation is devoted to the problem of speech therapy support for a young child with cerebral palsy. A modern design of a diagnostic study and the necessary tools were developed, which allowed to determine the current state of speech therapy support for a young child with cerebral palsy. According to the results of the assessment study of the current state of speech therapy support for young children with cerebral palsy, the barriers to providing speech therapy support were determined.The interdisciplinary «Comprehensive program of speech therapy support for a young child with cerebral palsy» based on the principle of integration of the basic links of the process of speech therapy support, which is a specially organized educational process, the main content of which is the professional interaction of a «team of specialists» ₋ speech therapist, doctor, was substantiated, developed, and practically implemented. , psychologist; baby; family. The method of early speech intervention "In the rhythm of the butterfly" was substantiated, developed and implemented, the main goal of which is interdisciplinary logopreventive/corrective work, aimed primarily at the activation and formation of physiological, neurobiological, psycholinguistic skills of agreement and early speech development; propaedeutics of possible complications in the period of early age on the basis of interdisciplinary, synergistic, neurolinguistic approaches. The method of early logointervention reveals the main directions and content of the work of a speech therapist with a child of early age with cerebral palsy, as well as outlines the directions and content of speech therapy support for the family and correction of parent-child relations (autonomous family-oriented segment «LogoAbetka»). The basis of this direction is the systematic analysis of the complex structure of speech impairment and its impact on the general psycho-speech development of a young child with cerebral palsy. Accordingly, at the ascertainment stage of the defined barriers, an integral content block was defined in the program of speech therapy support, the content of which was to increase the professional competence of speech therapists and the level of their readiness to interact with parents and other participants of speech therapy support. The content of the existing ones has been deepened and new special educational components have been developed, which are successfully implemented in higher education institutions, specialty 016 Special education.The expediency, effectiveness and scientific and practical significance of the results of the dissertation research have been experimentally proven.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського