Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (5)Тематичний інтернет-навігатор (6)Наукова електронна бібліотека (31)Реферативна база даних (2262)Книжкові видання та компакт-диски (181)Журнали та продовжувані видання (285)
Пошуковий запит: (<.>K=РАХУНКОВ$<.>+<.>K=ПАЛАТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 77
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Павлюченко О. С. 
Індивідуалізація тактики інтенсивної терапії ентеральної недостатності у онкологічних хворих в післяопераційному періоді після мультиорганних операцій: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / О. С. Павлюченко. — Б.м., 2024 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Новіков М.М. 
Інституціональні виміри бікамеральних систем (порівняльний аналіз): автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / М.М. Новіков ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 17 с. — укp.

Проведено порівняльний аналіз інституціонального конструювання бікамерального парламентаризму на базі класичного інституціоналізму та неоінституціоналізму. З'ясовано, що сучасним державам притаманна гетерогенність громадянського співтовариства, наявність у ньому множинності інтересів, що у межах інституціонального демократичного вибору пояснює переваги бікамералізму як інституту, що забезпечує взаємодію і погодження конкуруючих організованих інтересів. Розглянуто основні моделі, в яких реалізовано історичну траєкторію становлення та розвитку бікамералізму. Основну увагу зосереджено на інституціональних параметрах формування та функціонування верхніх палат у бікамеральних системах, інституціональних і політичних ефектах бікамерального устрою парламенту. Розкрито зміст дискусії з питання бікамералізму в українському контексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф035 + Ф023 +
Шифр НБУВ: РА355099

Рубрики:

      
3.

Сенченко Н.М. 
Історія становлення та розвитку державної бібліографії України (1919-1969 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / Н.М. Сенченко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню історії становлення та розвитку державної бібліографії України (1919-1969 рр.). У роботі розглянуто історію створення та організацію роботи Головної Книжної Палати в Києві, Української книжкової палати в Харкові, вивчено багаторічний досвід державної реєстрації українських друкованих видань і створення бібліографічної продукції, розкрито основні критерії відбору книжкових видань для реєстрації в органах державної бібліогафії, простежено еволюцію бібліографічного опису книжкової продукції України, розкрито структуру державних бібліографічних покажчиків та формування системи їх довідкового апарату.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч753(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Герман О. В. 
Адміністративно-правове забезпечення взаємодії суб'єктів протидії порушенням бюджетного законодавства. / О. В. Герман. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційному дослідженні здійснено комплексну наукову розробку теоретичних та прикладних проблем адміністративно-правового забезпечення взаємодії суб'єктів протидії порушенням бюджетного законодавства. У результаті проведеного дослідження сформульовано низку нових наукових положень, запропонованих особисто здобувачем.Запропоновано взаємодію суб'єктів протидії порушенням бюджетного законодавства розглядати як діяльність кількох (не менше двох) суб'єктів протидії, які впливають один на одного та на бюджетну деліктність притаманними кожному із суб'єктів засобами і методами для досягнення спільної мети ‒ обмеження кількості проявів порушень бюджетного законодавства до фінансово безпечного, соціально-толерантного рівня.Наголошено, що протидія порушенням бюджетного законодавства передбачає діяльність уповноважених суб'єктів щодо формування державної політики у цій сфері (з визначенням координаційного механізму), попередження (виявлення і нейтралізація причин та умов), виявлення і припинення бюджетних деліктів, застосування заходів відповідальності та усунення негативних наслідків від їх учинення. Відповідно до цих видів діяльності суб'єктами протидії порушенням бюджетного законодавства слід вважати Верховну Раду України, Президента України, Кабінет Міністрів України, органи бюджетного контролю (Рахункова палата, Міністерство фінансів України, місцеві фінансові органи, органи Державної казначейської служби України, органи Державної аудиторської служби України), правоохоронні органи (Національна поліція, Національне антикорупційне бюро України, Державне бюро розслідувань, Служба безпеки України, податкова міліція, прокуратура) та суди. Тобто система суб'єктів протидії порушенням бюджетного законодавства складається з вищих органів державної влади, які формують державну політику у цій сфері, судів, які за допомогою здійснення правосуддя впливають на бюджетну деліктність та її детермінанти, органів бюджетного контролю та правоохоронних органів, які безпосередньо і цілеспрямовано протидіють правопорушенням у бюджетній сфері. Наявність у системі протидії порушенням бюджетного законодавства суб'єктів, які належать до різних гілок влади, мають різне спрямування функціонування та різні завдання актуалізує питання їх взаємодії. Відзначено, що аналіз завдань та повноважень органів бюджетного контролю дозволяє зробити висновок про наділення законодавцем цих органів адміністративно-правовим статусом суб'єкта взаємодії у сфері протидії порушенням бюджетного законодавства. Завдання та повноваження окремих органів бюджетного контролю отримали правове закріплення і на законодавчому, і на підзаконному рівнях (Рахункова палата, Державна аудиторська служба України), а інших ‒ лише на підзаконному (Міністерство фінансів України, місцеві фінансові органи, Державна казначейська служба України). У зв'язку з цим доцільним є закріпити завдання взаємодіяти між собою та з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями в законодавчому акті, який має вищу юридичну силу у бюджетній сфері порівняно з іншими законами ‒ Бюджетному кодексі України. Для цього необхідно доповнити БК України ст. 115-1 «Взаємодія органів, уповноважених на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства» такого змісту: «Органи, уповноважені на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства у процесі своєї діяльності взаємодіють між собою, з правоохоронними органами та іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями відповідно до закону». Запропоновано завдання і повноваження органів бюджетного контролю класифікувати залежно від суб'єктів взаємодії ‒ регламентують їх узгоджену діяльність: 1) з вищими органами державної влади; 2) між собою; 3) з правоохоронними органами та судами; 4) з міжнародними та іноземними інституціями; 5) з іншими суб'єктами протидії порушенням бюджетного законодавства. Також виокремлюються нормативно-закріплені повноваження щодо інформаційної взаємодії та взаємодії під час проектно-консультативної роботи. Доведено, що серед органів фінансового контролю на нормативно-правовому рівні найбільш повно регламентовані повноваження щодо взаємодії у сфері протидії порушенням бюджетного законодавства Державної аудиторської служби України. Отримали певне нормативне закріплення форми її взаємодії і з вищими органами державної влади, і з органами місцевого самоврядування, і з іншими органами бюджетного контролю, і з правоохоронними органами та судами.^UThe dissertation deals with the comprehensive scientific development of theoretical and applied problems of administrative and legal provision for interaction of subjects of counteraction to violation of the budget legislation. A number of new scientific statements proposed by the author are formulated.The interaction of subjects of counteraction to infringements of the budget legislation is considered as activity of several (not less than two) subjects of counteraction influencing each other and budget delicts with specific means and methods for achievement of the general purpose – limiting the number of violations of the budget legislation to a financially secure, socially tolerant level.It is emphasized that counteraction to violations of the budget legislation involves the activities of authorized entities concerning formulation of public policy in this area (with the definition of coordinating mechanism), prevention (detection and neutralization of causes and conditions), detection and termination of budget delicts, application of responsibility measures and elimination of negative consequences of their commission. According to these activities, the subjects of counteraction to violations of the budget legislation are the Verkhovna Rada of Ukraine, the President of Ukraine, the Cabinet of Ministers of Ukraine, budget control bodies (the Accounting Chamber, the Ministry of Finance of Ukraine, local financial bodies, bodies of the State Treasury Service of Ukraine, bodies of the State Audit Service of Ukraine), law enforcement agencies (the National Police, the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine, the State Bureau of Investigation, the Security Service of Ukraine, tax police, prosecutor's office) and courts. Thus, the system of the subjects of counteraction to violations of the budget legislation consists of the highest bodies of the government forming the state policy in this sphere, courts influencing budget delicts and their determinants by means of justice, budget control bodies and law enforcement bodies counteracting offenses in the budget sphere directly and purposefully. The presence of entities in the system of counteracting violations of the budget legislation, which belong to different branches of government, have different directions of operation and different tasks, raises the issue of their interaction.It is noted that the analysis of the tasks and powers of the budget control bodies allows drawing a conclusion that the legislator has granted these bodies the administrative and legal status of the subject of interaction in the field of combating violations of the budget legislation. Tasks and powers of some budget control bodies are legally fixed at both the legislative and sublegislative levels (the Accounting Chamber, the State Audit Service of Ukraine), and others – only at the sublegislative level (the Ministry of Finance of Ukraine, local financial authorities, the State Treasury Service of Ukraine). Therefore, it is advisable to establish the task of interacting with each other and with other state bodies, local governments, and public associations in a legislative act that has higher legal force in the budget sphere compared to other laws – the Budget Code of Ukraine. It is necessary to supplement Article 115-1 “Interaction of bodies authorized to control over the compliance with budget legislation” to the Budget Code of Ukraine. It should be stated as follows, “Bodies authorized to control over the compliance with budget legislation in the process of their activities interact with each other, with law enforcement agencies and other public authorities, local governments, public associations in accordance with the law”. It is proposed to classify the tasks and powers of budget control bodies depending on the subjects of interaction – regulate their coordinating activities: 1) with the highest state authorities; 2) among themselves; 3) with law enforcement agencies and courts; 4) with international and foreign institutions; 5) with other subjects of counteraction to violations of the budget legislation. Statutory powers concerning information interaction and interaction during project-consulting work are also distinguished.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Лободіна З. М. 
Бюджетний механізм соціально-економічного розвитку держави / З. М. Лободіна. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – бюджетний механізм держави. Мета – обґрунтування теоретико-методологічних домінант формування і функціонування бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави та розроблення науково-практичних рекомендацій щодо векторів модернізації зазначеного механізму в умовах соціально-економічних трансформацій. Методи – діалектичний, системний, інституціональний, теоретико-множинний підходи, методи аналізу, синтезу, індукції, дедукції, абстрагування, аналогії, теоретичного узагальнення, моделювання, спостереження, вимірювання, порівняння, емпіричного опису, формалізації, сходження від абстрактного до конкретного і від конкретного до абстрактного, інтервального аналізу даних, математичні, статистичні, системно-функціональні, функціонально-структурні, комплексні, графічні. Результати – розроблено теоретико-методологічні положення, науково-методичні підходи до дослідження формування і функціонування бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави та практичні рекомендації щодо шляхів його модернізації в контексті забезпечення інклюзивного сталого розвитку України. Новизна – набули подальшого розвитку концептуальні підходи до виявлення й обґрунтування алокаційного, регулюючого і превентивного ефектів від реалізації розподільної та контрольної функцій бюджету як економічної категорії; уточнено визначення поняття «бюджетні ресурси», в якому зроблено акцент на джерелах їхнього формування, призначенні та формі існування; розроблено методологічний підхід до дослідження бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави, який базується на фінансовій теорії та філософському пізнанні бюджетних відносин, передбачає розгляд зазначеного механізму крізь призму законів та категорій діалектики з використанням методологічного інструментарію теорій інституціоналізму і систем; сформовано комплексний теоретико-методологічний підхід до розкриття сутності бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави, зокрема як: системи та інституції; розвинуто наукові підходи до ідентифікації принципів формування і функціонування бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави; удосконалено концептуальні засади управління бюджетними ресурсами через запровадження технології інклюзивно-орієнтованого бюджетування та доповнено категорійно-понятійний апарат фінансової теорії дефініцією «інклюзивно-орієнтоване бюджетування»; розроблено інтервальну модель динаміки доходів бюджету держави, яка базується на теоретико-множинному підході й аналізі інтервальних даних, та дає змогу удосконалити прогнозування доходів бюджету; удосконалено науково-організаційні підходи до оптимізації використання бюджетних ресурсів; набув подальшого розвитку науково-методичний підхід до вдосконалення справляння податку на доходи фізичних осіб у частині застосування розробленої прогресивної шкали податкових ставок, який передбачає диференціацію платників податку залежно від величини оподатковуваних доходів із встановленням різних ставок податку на доходи фізичних осіб; удосконалено теоретико-методичний підхід до планування видатків бюджету держави на соціальний захист, який передбачає зміну порядку призначення державної допомоги при народженні дитини з урахуванням величини фактичного прожиткового мінімуму; удосконалено науково-методичні засади бюджетного регулювання, які базуються на поетапному застосуванні інструментів такого регулювання та оцінюванні його результативності на основі визначення показника «рівень забезпеченості бюджетними ресурсами делегованих державою повноважень до органів місцевого самоврядування». Впроваджено у діяльність Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністерства фінансів України, Міністерства соціальної політики України, територіального управління Рахункової палати України по Львівській, Волинській, Рівненській, Тернопільській, Івано-Франківській та Закарпатській областях, департаменту фінансів Тернопільської обласної державної адміністрації, Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області, департаменту фінансів Чернівецької обласної державної адміністрації, Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – діяльність Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики^UThe object is the budget mechanism of the state. The purpose is to substantiation of the theoretical and methodological dominants of formation and functioning of the budget mechanism of the social and economic development of the state and development of scientific and practical recommendations regarding the vectors of modernization of the said mechanism in the conditions of social and economic transformations. The methods are dialectical, systemic, institutional, theoretical and multiple approaches, methods of analysis, synthesis, induction, deduction, abstraction, analogy, theoretical generalization, modeling, observation, measurement, comparison, empirical description, formalization, ascent from abstract to concrete and from concrete to abstract, interval analysis of data, mathematical, statistical, systematic and functional, functional and structural, complex, graphic. The results –the theoretical and methodological regulations, scientific and methodical approaches to the study of the formation and functioning of the budget mechanism of social and economic development of the state and practical recommendations concerning its modernization in the context of ensuring the inclusive sustainable development of Ukraine. Novelty – further development of conceptual approaches to the identification and justification of allocation, regulatory and preventive effects from the implementation of the distribution and control functions of the budget as an economic category has been gained; the definition of the term «budget resources» has been clarified, in which emphasis has been made on the sources of their formation, purpose and form of existence; the methodological approach to the study of the budget mechanism of social and economic development of the state, based on financial theory and philosophical knowledge of budgetary relations has been developed, it envisages consideration of this mechanism through the prism of laws and categories of dialectics using the methodological tools of the theories of institutionalism and systems; the complex theoretical and methodological approach to the disclosure of the essence of the budget mechanism of social and economic development of the state has ben formed, in particular as: systems and institutions; developed scientific approaches to the identification of the principles of the formation and functioning of the budget mechanism of social and economic development of the state; the conceptual bases of management of budget resources have been improved through the introduction of inclusive and oriented budgeting technology and the categorical and conceptual apparatus of financial theory has been supplemented by the definition of «inclusive and oriented budgeting»; an interval model of state budget revenues dynamics has been worked out, based on the theoretical multiplicity approach and analysis of interval data, and it allows to improve forecasting of budget revenues; scientific and organizational approaches to optimizing the use of budget resources have been improved; further developed a scientific and methodological approach to improving the collection of personal income tax on the application of the developed progressive scale of tax rates has been gained, which envisages differentiation of taxpayers depending on the value of taxable income with the establishment of different rates of income tax of individuals; the theoretical and methodical approach to planning of the state budget expenditures on social protection has been improved, which envisages the change in the order of appointment of state aid at the birth of a child, taking into account the size of the actual living wage; the scientific and methodological principles of budgetary regulation have been improved, which are based on the phased application of instruments of such regulation and evaluation of its effectiveness on the basis of determining the indicator «level of availability of budget resources delegated by the state authorities to local self-government bodies». It was introduced into the activities of the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Budget, the Ministry of Finance of Ukraine, the Ministry of Social Policy of Ukraine, the Territorial Administration of the Accounting Chamber of Ukraine in Lviv, Volyn, Rivne, Ternopil, Ivano-Frankivsk and Transcarpathian regions, the Finance Department of Ternopil Regional State Administration, State Treasury Service of Ukraine in Ternopil region, Department of Finance of Chernivtsi Regional State Administration, Ternopil National Economic University. The scope of use is the activities of the Ministry of Regional Development, Construction and Housing and Communal Services of Ukraine, the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Economic Policy


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Марисюк К.Б. 
Виникнення, розвиток та функціонування парламенту Канади (1647 - 1982 рр.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / К.Б. Марисюк ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Висвітлено історію становлення інституту парламентаризму на території сучасної Канади. Проаналізовано етапи розвитку представницьких інституцій, окреслено функції палат парламенту. Охарактеризовано правовий статус основних посадових осіб і комісій парламенту Канади. Надано рекомендації щодо використання досвіду функціонування канадського парламенту в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(7КАН)62-1
Шифр НБУВ: РА315497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Пижик О. А. 
Гармонізація системи технічного регулювання України в процесі реалізації економічної політики євроінтеграції / О. А. Пижик. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – система технічного регулювання країни.Мета – теоретико-методологічне обґрунтування політики гармонізації систем технічного регулювання України та Європейського Союзу і розробка прикладних рекомендацій щодо стимулювання експорту продукції України в контексті економічної політики євроінтеграції.Методи – наукової абстракції; загальнонаукові: узагальнення і порівняння узагальнення і порівняння; системний підхід; абстрактно-логічний, контент-аналізу, SWOT-аналізу; соціологічного інтерв'ю.Результати одержаних досліджень полягають у поглибленні теоретичних і розробці прикладних підходів щодо вдосконалення системи технічного регулювання України в контексті реалізації нею економічної політики євроінтеграції.Новизна полягає у такому: сформульовано модель нової концепції економічної політики євроінтеграції України із виокремленням її блоків: «зростання і процвітання економіки», «покращення ділового середовища внутрішнього ринку», «гармонізація системи технічного регулювання», «стимулювання координації, партнерства, взаємодії на ринках ЄС»; уточнено визначення системи технічного регулювання країни, під якою варто розуміти набір ключових блоків – концептуального, законодавчого, інфраструктурного та інституційного; уточнено поняття «економічна політика євроінтеграції країни»; розвинуто аналітичні підходи до формування дорожньої карти гармонізації національної системи технічного регулювання до вимог ЄС з визначенням семи кроків для її реалізації, що охоплюють економічні, юридичні та комунікативні аспекти; сформовано модель інфраструктури підтримки національних експортерів через обґрунтування створення центрів комплексного сприяння експортерам та інвесторам; розвинуто концептуальні засади економічної політики країн в контексті євроінтеграції, яка базується на дослідженні законодавчого підґрунтя, виявленні пріоритетів розвитку економіки країни, врахуванні умов формування зовнішньоекономічної політики, аналізі динаміки та структури експорту товарів і послуг, контент-аналізі позицій країни у низці міжнародних економічних рейтингах; визначено стратегію гармонізації системи технічного регулювання України до вимог ЄС з урахуванням темпів соціально-економічного росту та формату взаємин між Україною та окремими країнами ЄС.Впроваджено у діяльність Тернопільської торгово-промислової палати, ТзОВ «ОСП Корпорація ВАТРА», Управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради, Управління міжнародного співробітництва та фандрайзингу Тернопільської обласної державної адміністрації, Державного підприємства «Львівський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – діяльність Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Комітету з питань європейської інтеграції Верховної Ради України.^UThe object of research is system of technical regulation of the country.The aim is theoretical and methodological substantiation of the policy of harmonization of technical regulation systems of Ukraine and the European Union and development of applied recommendations on stimulation of Ukraine's export of products in the context of economic policy of European integration.The methods of scientific abstraction; general science: generalization and comparison of generalization and comparison; system approach; abstract-logical, content analysis, SWOT-analysis; sociological interview.The novelty of research is as follows: the model of the new conception of the economic policy of Ukraine's European integration with the identification of its blocs: "growth and prosperity of the economy", "improvement of the internal business environment", "harmonization of the technical regulation system", "stimulation of coordination, partnership, interaction on the EU markets" »; The definition of the system of technical regulation of the country is clarified, under which one should understand the set of key blocks - conceptual, legislative, infrastructural and institutional; the notion "economic policy of European integration of the country" is specified; developed analytical approaches to the formation of a road map for the harmonization of the national technical regulation system with the requirements of the EU with the definition of seven steps for its implementation covering economic, legal and communicative aspects; the model of support infrastructure of national exporters has been formed due to the substantiation of the establishment of centers for integrated assistance to exporters and investors; the conceptual foundations of the economic policy of the countries in the context of European integration are developed, based on the study of the legislative basis, the identification of the priorities of the country's economic development, taking into account the conditions for the formation of foreign economic policy, analysis of the dynamics and structure of exports of goods and services, content analysis of the country's position in a number of international economic ratings; the strategy of harmonization of the system of technical regulation of Ukraine to the requirements of the EU is determined taking into account the pace of socio-economic growth and the format of relations between Ukraine and individual EU countries..The findings of the research were implemented into practical activity of the Ternopil Chamber of Commerce and Industry, LLC "OSB Corporation of WATRA", Ternopil City Council's Strategic Development Office, International Cooperation and Fundraising Department of Ternopil Regional State Administration, the State Enterprise “Lviv Scientific and Production Center for Standardization, Metrology and Certification”, and Ternopil National Economic University.Their area of application is the respective activity of the Ministry of Economic Development and Trade of Ukrainе, Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on issues of the European integration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Дугінець Г. В. 
Глобальні імперативи розвитку міжнародних виробничих мереж / Г. В. Дугінець. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – процеси, закономірності та тенденції розвитку міжнародних виробничих мереж. Мета – розкриття теоретичних засад та розроблення методології системного дослідження глобальних імперативів розвитку міжнародних виробничих мереж, а також обґрунтування на цій основі цілісної наукової концепції локалізації національного виробництва в несировинних ланках міжнародних виробничих мереж. Методи – діалектичний; історико-логічний; системно-структурний аналіз економічних процесів та явищ; аналізу та синтезу; регресійного аналізу, зокрема панельної регресії; компаративного та статистичного аналізу; нечіткої кластеризації та класифікації з використанням штучного інтелекту; графічна та таблична інтерпретація. Результати дослідження полягають у поглибленні теоретико-методологічних і прикладних підходів щодо дослідження глобальних імперативів розвитку міжнародних виробничих мереж через виявлення закономірностей і новітніх тенденції їхнього формування у світовій економіці, генезису становлення та трансформації цих мереж, а також визначення стратегічних напрямів соціально-економічного розвитку країн, з метою створення умов для локалізації національних підприємств у більш прибуткових ланках міжнародних виробничих мереж. Новизна полягає у поглибленні теоретико-методологічних засад глобальних імперативів розвитку міжнародних виробничих мереж через виявлення закономірностей і новітніх тенденції їхнього формування у світовій економіці. Ідентифіковано глобальні імперативи розвитку міжнародних виробничих мереж та обґрунтовано методологічний підхід до аналізу змін і умов вияву цих мереж. Систематизовано закономірності розвитку міжнародного виробництва через ідентифікацію територіальних і секторальних особливостей його фрагментації. Обґрунтовано концептуальний підхід до ідентифікації умов формування міжнародних виробничих мереж у світогосподарській системі, який базується на використанні методологічного інструментарію оцінювання через систему маркерів визначення цих умов. Удосконалено категоріально-понятійний апарат у методологічному полі дослідження, науково-теоретичні підходи до формування міжнародних виробничих мереж на основі обґрунтування відмінностей між поняттями «глобальний ланцюг вартості» та «міжнародна виробнича мережа», теоретико-методологічні підходи до визначення ролі держави у формуванні умов розвитку міжнародних виробничих мереж за ідентифікації основних викликів сучасності, концептуальні положення щодо локалізації українських підприємств у несировинних ланках міжнародних виробничих мереж на основі комплексного аналізу державної політики збільшення валової доданої вартості. Впроваджено у діяльність Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва, Асоціації «Український національний комітет Міжнародної торгової палати» (ICC Ukraine), Торгово-промислової палати України, ТзОВ «Український папір», ТзОВ «Алкогольно-безалкогольний комбінат «Дніпро», Київського національного торговельно-економічного університету. Сфера використання – діяльність Комітету з питань економічної політики Верховної Ради України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.^UThe processes, patterns and trends in the development of international production networks are the object of the study.Its purpose is to uncover the theoretical principles of and develop a methodology for the systematic study of global imperatives in the development of international production networks, as well as to substantiate on this basis an integral scientific concept of localization of national production in non-raw material-oriented segments of international production networks. The methods include dialectical, historical, logical, and system-structural analysis of economic processes and phenomena; analysis and synthesis; regression analysis, in particular panel regression; comparative and statistical analysis; fuzzy clustering and classification using artificial intelligence; graphical and tabular interpretation. Improved theoretical, methodological and practical approaches to the study of global imperatives in the development of international production networks, distinguished by the identification of patterns and latest trends in their formation within the world economy, the genesis of the formation and transformation of these networks, as well as the determination of strategically favorable directions of socio-economic development of countries aimed to create conditions for the localization of national enterprises in more profitable segments of international production networks, are the results of the study. The novelty of the study is in the identification of regularities, patterns and trends in the formation of production networks within the world economy as an element of analysis and conceptualization of the their phenomena. The global imperatives of the development of international production networks have been identified, and a methodological approach to the analysis of changes and conditions of identifying these networks is substantiated. The regularities in the development of international production are systematized through the identification of territorial and sectoral features of its fragmentation. The conceptual approach to the identification of conditions for the formation of international production networks in the world's economic system, based on the use of methodological evaluation tools implemented via a system of markers for determining these conditions, is substantiated. The categorical-conceptual structure within the methodological scope of research, the scientific and theoretical approaches to the formation of international production networks based on the substantiation of differences between the concepts of a "global value chain" and an "international production network", the theoretical and methodological approaches to determining the role of the state in shaping the conditions for the development of international production networks considering the identification of the main challenges of our time, and the conceptual provisions regarding the localization of Ukrainian enterprises in non-raw material segments of international production networks on the grounds of a complex analysis of the state policy for increasing gross value added, are all improved upon. The results were introduced to the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Industrial Policy and Entrepreneurship, the Association "Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce" (ICC Ukraine), the Chamber of Commerce and Industry of Ukraine, "Ukrainian Paper" Ltd., "Alcoholic and Non-alcoholic Beverage Factory of Dnipro", and the Kyiv National University of Trade and Economics. Their area of application is the respective activity of the Committee on Economic Policy of the Verkhovna Rada of Ukraine and the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Ліщинський І. О. 
Глокалізаційні стратегії формування полюсів розвитку в Європі / І. О. Ліщинський. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – процеси формування полюсів розвитку в умовах становлення множини глокальностей. Мета – розроблення методології системного дослідження світових глокалізаційних процесів територіального розвитку та обґрунтування на цій основі стратегії інтеграції України до європейської мережі полюсів та осей розвитку. Методи – теоретичного узагальнення, методи індукції та дедукції, аналізу і синтезу, системний, класифікації, економіко-математичного моделювання, історико-логічні, абстрактно-логічного порівняння, факторного, структурного та індексного аналізу, графічний. Новизна – розроблено альтернативну до мейнстриму концепцію глокалізації; сформовано методологічний апарат емпіричної оцінки процесів глокалізації через систему субіндексів генерування, резистенції і трансформації імпульсів глобалізації; запропоновано глокалізаційну стратегію територіального розвитку України; удосконалено понятійний апарат глокалізаційної стратегії; сформовано концептуальну модель трансформації «вузла–транспортної зупинки» на осі розвитку у повноцінний населений пункт; запропоновано методологію аналізу регіональної креативності; запропоновано апарат емпіричного дослідження глокалізації в Україні; розвинуті концептуальні засади імплементації категорії «глокальне»; запропоновані науково-теоретичні підходи до трактування економічної категорії «полюс розвитку»; сформовані науково-методичні підходи до розробки сценаріїв використання стратегій полюсів зростання; розвинуто типологізацію полюсів; сформовано науково-теоретичні підходи до виявлення синергійного взаємозв'язку між глокалізаційною стратегією та політикою територіальної когезії; запропоновано науково-емпіричні підходи до дослідження взаємного впливу параметрів регіональної креативності та агломерації в Україні. Впроваджено у діяльність Комітету Верховної Ради України з питань транспорту, Тернопільської торгово-промислової палати, Управління міжнародного співробітництва та фандрайзингу Тернопільської обласної державної адміністрації, Управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради, ТОВ ВКП «Щедра нива», а також у навчальний процес Лодзького університету та Тернопільського національного економічного університету, зокрема при реалізації освітнього проекту «Інноваційні стратегії територіального розвитку в країнах Вишеградської четвірки: досвід для України» за фінансування Міжнародного Вишеградського фонду. Сфера використання – Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом та Міністерство розвитку громад та територій України.^UThe object – the processes of development poles formation in the conditions of multiple gloсalities. The purpose – elaboration of a methodology for systematic research of world glocalization processes of territorial development and to substantiate on this basis the strategy of integration of Ukraine into the European network of development poles and axes. Methods – theoretical generalization, scientific abstraction, induction, deduction analysis, synthesis, systematization, classification, economic and mathematical modeling, historical logic, abstract-logical comparison, factoral, structural and index analysis, graphical method. Novelty – an alternative to the mainstream concept of glocalization; the methodology of empirical evaluation of glocalization processes through the system of subindices of generation, resistance and transformation of glocalization; glocalization strategy of territorial development of Ukraine; the conceptual apparatus of the glocalization strategy; the conceptual model of transformation of the transport node on the development axis into a full-fledged settlement; improved methodology for analysis of regional creativity; the apparatus of empirical study of glocalization in Ukraine; developed conceptual frameworks for implementation of the category "glocal"; scientific and theoretical approaches to the interpretation of the economic category "development pole"; scientific and methodological approaches to the development of scenarios for the use of growth pole strategies; improved typology of the development poles; scientific and theoretical approaches to the identification of synergies between the glocalization strategy and the policy of territorial cohesion; scientific and empirical approaches to the study of the mutual influence of regional creativity and agglomeration parameters in Ukraine. The findings have been implemented in the activity of the Transport Committee of Verkhovna Rada of Ukraine, Ternopil Chamber of Commerce and Industry, Department of International Cooperation and Fundraising of Ternopil Regional State Administration, Department of Strategic Development of Ternopil City Council, LLC “Shchedra Nyva”, in the educational process of Lodz University, Ternopil National Economic University, particularly in the frames of implementing the educational project "Innovative strategies of territorial development of Visegrad countries: experience for Ukraine” funded by the International Visegrad Fund. Scope – Committee of the Verkhovna Rada on issues of European integration; the Ministry of Development of Communities and Territories of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Степанов В.А. 
Досвід реалізації зовнішньої політики Федеративної Республіки Німеччина (1990 - 2005 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / В.А. Степанов ; Дипломат. акад. України при М-ві закордон. справ України, Ін-т історії України НАН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Впреше узагальнено історичні особливості й еволюцію зовнішньополітичного механізму Федеративної Республіки Німеччина (1990 - 2005 рр.), проаналізовано досвід його функціонування на прикладі розвитку німецько-українських відносин. Розкрито положення Основного закону (конституції) Німеччини щодо системи та розподілу компетенції конституційних органів у сфері зовнішніх відносин. Встановлено особливості розмежування зовнішньополітичних повноважень між федерацією та її суб'єктами. Досліджено історичний розвиток і зміни зовнішньополітичних функцій глави держави, обох палат парламенту, федерального уряду та спеціалізованих органів зовнішніх відносин. Проаналізовано основні події й особливості становлення українсько-німецьких відносин. Визначено чинники, які необхідно враховувати в інтересах подальшого розвитку співробітництва між Україною та Німеччиною.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ГЕР)65-6 +
Шифр НБУВ: РА360012

Рубрики:

      
11.

Письменний В. В. 
Доходи місцевих бюджетів: теоретична концептуалізація і практика формування / В. В. Письменний. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – доходи місцевих бюджетів. Мета – поглиблення теоретико-методологічних положень, розвиток науково-методичних підходів й обґрунтування прикладних засад формування доходів місцевих бюджетів в умовах фінансової децентралізації. Методи – теоретичного узагальнення, наукової абстракції, аналогій, аксіоматичний, історичний, логічний, екстраполяції, аналізу, синтезу, дедукції, гіпотетичний, моделювання. Новизна – обґрунтовано організаційний підхід до формування доходів місцевих бюджетів як фінансової інституції; сформовано теоретичні засади модернізації інституту цільових фондів органів місцевого самоврядування в частині створення фондів економічного розвитку громад; удосконалено методику прогнозного розрахунку надходжень податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів, що враховує девіації бюджетного планування; розроблено критерії запровадження власних податків і зборів за ініціативи представницьких органів місцевого самоврядування; розвинуто концептуальні основи щодо зміни форми наповнення місцевих бюджетів за рахунок часткового перенесення податкового навантаження на податки, пов'язані з використанням природних ресурсів; удосконалено організаційно-методичні засади формування доходів місцевих бюджетів у частині децентралізації процесу адміністрування податкових і неподаткових надходжень; обґрунтовано науково-методичний підхід до модернізації неподаткових інструментів у контексті реалізації завдань наповнення місцевих бюджетів; удосконалено підходи до формування податкових відносин між державою і платниками податків на основі соціокультурних цінностей; ідентифіковано принципи формування доходів місцевих бюджетів, базовані на зміцненні фінансової спроможності органів місцевого самоврядування; обґрунтовано науково-методичний підхід до розподілу надходжень податку на прибуток підприємств між бюджетами різних рівнів і фондами економічного розвитку громад; сформовано теоретичні засади щодо зменшення трансфертної залежності місцевих бюджетів; розвинуто концептуальні основи щодо обґрунтування наповнення місцевих бюджетів на засадах еквівалентності, податкоспроможності й екологістики. Впроваджено у діяльність Міністерства фінансів України, Рахункової палати по Львівській, Волинській, Рівненській, Тернопільській, Івано-Франківській та Закарпатській областях, Асоціації міст України, Івано-Франківської обласної державної адміністрації, Департаменту фінансів Тернопільської обласної державної адміністрації, Департаменту фінансів Вінницької обласної державної адміністрації, громадської організації „Експертно-аналітична група „Акцент””, Васильковецької об'єднаної територіальної громади, а також у навчальний процес Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – Комітет Верховної Ради України з питань бюджету і Міністерство розвитку громад та територій України.^UThe object – local budget revenues. The purpose – expanding theoretical and methodological provisions, developing scientific and methodological approaches and substantiating the applied principles of formation of local budget revenues in the conditions of financial decentralization. Methods – hypothetical, modelling, theoretical generalization, scientific abstraction, analogies, axiomatic, historical, logical, extrapolation, analysis, synthesis, deduction. Novelty – organizational approach to the formation of local budget revenues as a financial institution has been substantiated; theoretical grounds for modernizing the institute of local self-government trust funds in terms of creating economic development funds of communities have been determined; the methods of predictive calculation of receipts from the income tax on individuals to the local budgets have been improved, taking into account budget planning deviations; criteria for local self-government introducing its own taxes and fees at the initiative of its representative bodies have been developed; conceptual frameworks have been developed for changing the practice of generating revenues to local budgets by partially shifting the tax burden to taxes related to the use of natural resources; organizational and methodological principles of local budget revenue generation have been improved regarding the decentralization of the administration of tax and non-tax revenues; the scientific and methodological approach to the modernization of non-tax instruments in the context of generating revenues to local budgets has been substantiated; approaches to forming tax relations between the state and taxpayers on the basis of socio-cultural values have been improved; principles of forming local budget revenues based on strengthening the financial capacity of local self-government bodies have been identified; the scientific-methodical approach to the distribution of corporate income tax revenues between budgets of different levels and funds for economic development of communities has been substantiated; theoretical grounds for reducing the transfer dependency of local budgets have been determined; conceptual frameworks have been developed to justify generating revenues to local budgets on the basis of equivalence, taxability and environmentalism. The findings have been implemented in the activity of the Ministry of Finance of Ukraine, the Accounting Chamber of Lviv, Volyn, Rivne, Ternopil, Ivano-Frankivsk and Zakarpattia regions, the Association of Ukrainian Cities, the Ivano-Frankivsk Regional State Administration, the Finance Department of the Ternopil Regional State Administration, NGO „Expert-analytical group „Accent””, Vasylkivtsi United Territorial Community, as well as in the educational process at Ternopil National Economic University. Scope – Committee of the Verkhovna Rada on issues of budget and the Ministry of Development of Communities and Territories of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Волинець І. П. 
Захист прав інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів / І. П. Волинець. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню особливостей захисту прав інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів.Сформульовано висновок про те, що недобросовісною конкуренцією на ринку лікарських засобів є дії чи бездіяльність суб'єктів господарювання спрямовані на введення в оману споживачів, посягання на ділову репутацію, порушення торгових та інших чесних звичаїв та правил у сфері конкурентних відносин, у тому числі неправомірні дії по використанню результатів інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються як об'єкти права інтелектуальної власності.Встановлено форми прояву недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів, які є правопорушеннями у сфері інтелектуальної власності, до яких належать: умисне продовження фармацевтичними компаніями дії патентного захисту лікарського засобу, тобто зловживання патентними правами шляхом створення «вічнозеленого» патенту; патентний тролінг; умисна не реєстрація торговельних марок на лікарські засоби; зміна форми та/ або шляху введення розробленого і реалізованого лікарського засобу, якщо відповідні зміни не призводить до покращення фармацевтичної ефективності лікарському засобу тощо. Обґрунтовано поняття «захисту прав інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів».Виявлено основні проблеми (економічного, соціального та правового характеру), які виникають на ринку лікарських засобів та впливають на ефективність правового регулювання відносин у цій сфері, до яких належать: попит на лікарські засоби залежить від їх цінової політики; захищеність лікарських засобів патентами, які унеможливлюють випуск генериків; відсутність альтернативних генеричних копій в багатьох оригінальних лікарських засобів (в т.ч. орфанних); зростання цін на лікарські засоби через стабільну монополію провідних фармацевтичних компаній тощо.Сформульовано поняття «ринку лікарських засобів».Розглянуто особливості форм охорони лікарських засобів у системі права інтелектуальної власності через авторське право, патентне право та охорону прав на торговельні марки. Визначено, що не можуть бути охарактеризовані як форми прояву недобросовісної конкуренції випуск генериків (раніше сплину патентного строку), надання примусових ліцензій на лікарські засоби, а також, ввезення лікарських засобів через паралельний імпорт.Сформульовано висновок про можливі негативні наслідки повної заборони реклами лікарських засобів на телебаченні та радіо, а також в інших засобах масової інформації. Зокрема, відсутність на телебаченні реклами для наочної демонстрації упаковок, торговельних марок та назв лікарських засобів може збільшити випадки порушення прав інтелектуальної власності фармацевтичних виробників та розповсюдження недобросовісної конкуренції.Обґрунтовано позицію щодо запровадження механізму захисту прав інтелектуальної власності на торговельні марки в адміністративному порядку «post-grant opposition» в Апеляційній палаті Національного органу інтелектуальної власності. Аргументовано положення щодо розширення компетенції Вищого суду з питань інтелектуальної власності завдяки утворенню Судової палати з розгляду справ у сфері захисту прав інтелектуальної власності і економічної конкуренції.Констатовано актуальність посиленого нагляду з боку державних органів за діяльністю учасників ринку лікарських засобів, які мають реагувати на прояви недобросовісного поширення інформації, що вводить в оману, містить хибні, неточні твердження, мінімізує ризики товару, перебільшує ефективність, містить бездоказове, необґрунтоване чи безпідставне порівняння одного товару з іншим. Зазначено, що зі зміною законодавства у порівняльній рекламі лікарських засобів наразі дозволено використовувати торговельні марки без згоди власника, проте, на противагу законодавству США та ЄС, у законодавстві Україні не визначені обмеження використання торговельної марки конкурента, відсутні критерії порівняння, а також основні приписи, які мають бути наявні у порівняльній рекламі представлених товарів: застереження щодо побічних дій, алергічних реакцій тощо. Водночас, порівняльна реклама не може дискредитувати конкурента, містити неповну/ неточну/ неправдиву інформацію про лікарський засіб конкурента та інші твердження.Запропоновано визначення поняття «корегуючої реклами лікарських засобів».^UThe dissertation is devoted to complex research of features of intellectual property rights protection from unfair competition on the pharmaceutical market.The principle conclusion of the investigation presupposes that unfair competition on the pharmaceutical market consists of the actions or inaction of business entities aimed at misleading of consumers, business reputation intervention, violation of trade and other fair customs and regulations in the field of competition, including illegal actions regarding the results of intellectual and creative activity, that are subject to protection of intellectual property rights.Forms of unfair competition on the pharmaceutical market are defined, namely infringements in the field of intellectual property, which include: intentional extension of pharmaceutical companies' patent protection of medicines, i.e. abuse of patent rights by creating an "evergreen" patent; patent trolling; intentional non-registration of trademarks for medicines; change of the form and/or route of administration of the developed and sold medical product, unless the corresponding changes do not lead to the improvement of the pharmaceutical efficacy of the medical product, etc. The dissertation arguments the concept of "protection of intellectual property rights from unfair competition on the pharmaceutical market". The main problems (economic, social and legal), arising on the pharmaceutical market and affecting the legal regulation of relations in this area are underlined, which include the following: demand for medicines depends on their pricing policy; protection of medicines by patents, which make it impossible to produce generics; lack of alternative generic copies in many original drugs (including orphan); rising prices for medicines due to the consistent monopoly of leading pharmaceutical companies, etc.The investigation formulates the concept of "pharmaceutical market".It is investigated the peculiarities of medicines protection forms in the system of intellectual property rights under copyright, patent law and protection of trademark rights.The work determines that the production of generics (in advance of the expiration of the patent term), the granting of compulsory licenses for medicines, as well as the import of medicines through parallel imports cannot be characterized as forms of unfair competition.The conclusion of the dissertation contemplates among other about possible negative consequences of the ban on medicines advertising on television and radio, as well as in other media. In particular, the lack of advertising on television for demonstration of packaging, trademarks and names of medicines can increase the number of infringements of intellectual property rights of pharmaceutical manufacturers and the spread of unfair competition.The position on the providing the mechanism for the protection of intellectual property rights to trademarks in the administrative procedure "post-grant opposition" in the Chamber of Appeal of the National Intellectual Property Authority is substantiated. The paper provides the arguments on expanding the competence of the High Court on intellectual property issues due to the establishment of the Judicial Chamber for the Protection of Intellectual Property Rights and Economic Competition.It is underlined the urgency of enhanced oversight of the activities of market participants in medicinal products by government agencies, which must react on the forms of unfair spread of misleading information, containing false, inaccurate statements, minimizing product risks, exaggerating efficiency, containing unproven, unreasonable or unjustified comparison goods with another. It is noted that the change of legislation in the field of comparative advertising of medicines allows to use trademarks without the consent of the owner, however, in contrast to US and EU legislation, Ukrainian legislation does not restrict the use of a competitor's trademark, comparing criterions are absent, as well principle prescriptions, necessary in the comparative advertising of the presented goods, namely: warnings about side effects, allergic reactions, etc. At the same time, comparative advertising may not discredit a competitor, contain incomplete/ inaccurate/ false information about a competitor's medicinal product and other allegations.It is proposed to define the concept of "corrective advertising of medicines" as advertising that corrects (amends) already published advertising of medicines (on television, radio or other media and otherwise) and eliminates allegations that mislead consumers, contain incomplete/ inaccurate / false information about the medicinal product, as well as eliminate infringements of intellectual property rights.It is determined that the legislative enshrinement of the term "corrective advertising".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Романадзе Л.Д. 
Захист прав на торговельні марки у міжнародному приватному праві: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Л.Д. Романадзе ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2008. — 18 с. — укp.

Здійснено комплексне приватноправове дослідження охорони та захисту прав стосовно торгівельних марок (ТМ) у міжнародному приватному праві, а також можливості та напрямок імплементації передового досвіду іноземних держав у законодавство України. На науковому рівні стверджується, що предмет міжнародного приватного права за основними ознаками збігається з предметом цивільного права, який сприяє універсилізації правового регулювання цих відносин. Зауважено, що право інтелектуальної власності формувалося як самодостатній інститут цивільного права та як частина міжнародного приватного права. Установлено, що ТМ слугують інтересам бізнесу, реалізації товарів і послуг на внутрішньому та зовнішньому ринках, є невід'ємним атрибутом ринкової економіки. Це сприяє захисту інтересів виробника та споживача. Обгрунтовано доцільність терміна "торгівельна марка" для застосування в законодавстві. Констатовано, що міжнародно-правове регулювання прав щодо ТМ є відправним для уніфікації охорони даних прав в усьому світі. Право стосовно захисту розглянуто як самостійне право - правову можливість носія порушеного цивільного права на власні дії чи звернення за таким захистом з метою поновлення порушених прав, припинення відповідного порушення та відшкодування завданих ним збитків. З урахуванням позитивного досвіду роботи органів зарубіжних держав наведено пропозиції щодо розширення повноважень Апеляційної палати Державного департаменту інтелектуальної власності; про утворення спеціалізованих патентних судів, до компетенції яких запропоновано віднести розгляд усіх спорів у сфері інтелектуальної власності; розробки та прийняття Патентного кодексу України як кодексу процесуального права.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х933.5 +
Шифр НБУВ: РА358118

Рубрики:

      
14.

Зубенко Г.В. 
Конституційно-правовий статус Рахункової палати Верховної Ради Автономної Республіки Крим: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / Г.В. Зубенко ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено конституційно-правовий статус Рахункової палати Верховної Ради Автономної Республіки Крим (АРК). Розкрито правову природу та здійснено класифікацію контрольно-рахункових органів. Проведено комплексне дослідження проблем становлення та розвитку їх в Україні. Розглянуто концептуальні засади моделі Рахункової палати Верховної Ради АРК, а саме: визначено порядок її формування та структуру, принципи організації та діяльності. Проаналізовано суть завдань, функцій і гарантій діяльності контрольно-рахункового органу автономії. На підставі проведених досліджень визначено конкретні практичні пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення конституційно-правового статусу Рахункової палати Верховної Ради АРК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР-6КРМ)621.1 +
Шифр НБУВ: РА357793

Рубрики:

      
15.

Кузьменко О.А. 
Контроль за виконанням Державного бюджету України як функція управління: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.А. Кузьменко ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Досліджено проблеми визначення місця контролю за виконанням Державного бюджету України в системі функцій державного управління. Висвітлено організаційно-правовий механізм здійснення контрольної функції. Проаналізовано процес формування та розвитку системи органів державного контролю у бюджетно-виконавчій сфері за умов побудови демократичної правової держави. Розглянуто теоретичні та практичні питання удосконалення інституту юридичної відповідальності за порушення бюджетного законодавства України. Розроблено пропозиції щодо вдосконалення законодавчої бази для регулювання діяльності Рахункової палати України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4Укр)1 + Х809(4Укр)621
Шифр НБУВ: РА317877 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Солодова І.В. 
Лікувальний мікроклімат спеціалізованих палат в комплексній терапії дітей, хворих на бронхіальну астму: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.33 / І.В. Солодова ; Укр. НДІ мед. реабілітації та курортології МОЗ України. — О., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена вивченню ефективності лікувального мікроклімату модифікованих палат алерговідділення (дрібнодисперсний іонізований аерозоль натрію хлориду з постійною фільтрацією повітря). Доведено, що 10 годиний режим перебування дітей, хворих на БА, в умовах лікувального мікроклімату протягом 15 днів, здатний поліпшувати як безпосередні, так і віддалені результати терапії: бронхіальна прохідність відновлюється на 10 день, добові її біоритми - на 5 день, нормалізується мікробіоценоз слизових верхніх дихальних шляхів, розвивається толерантність до фізичного навантаження, у 72,7% хворих тривалість ремісії більш ніж 6 міс. В палатах забруднення продуктами життєдіяльності кліщів побутового пилу зменшується до слідових концентрацій (0,05 мг/г основи).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412.202-546

Рубрики:

      
17.

Черевко О.С. 
Маргарет Тетчер та ії реформаторська діяльність на чолі консервативного уряду Великої Британії (1979 - 1990 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / О.С. Черевко ; НАН України. Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С.Грушевського. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості формування політичного характеру і світогляду Маргарет Тетчер від періоду життя у родинному середовищі, розглянуто як джерело політичного прагматизму, років навчання в Оксфорді, досвіду урядової діяльності після обрання її до Палати громад, приходу до керівництва консервативною партією до діяльності на посаді голови уряду протягом 1979 - 1990 рр. Висвітлено джерела теоретичних засад та реформаторської суті тетчеризму, вивчено стратегію й тактику приватизаційної політики неоконсерваторів, способи реструктуризації економіки та суспільства в цілому, впровадження демократії власників за умов державної підтримки ринкового господарювання. Досліджено законотворчу діяльність нових торі, спрямовану на реформування функцій та повноважень органів місцевого самоврядування та обмеження засиль тред-юніонів і страйкової боротьби, встановлення суспільної злагоди у країні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ВЕЛ)63-8Тетчер
Шифр НБУВ: РА317396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Поліщук В.В. 
Механізми вдосконалення парламентського фінансового контролю (на прикладі Автономної Республіки Крим): Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / В.В. Поліщук ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено механізми вдосконалення парламентського фінансового контролю на регіональному рівні. Розкрито суть поняття парламентського фінансового контролю, охарактеризовано його види, форми, методи та засоби здійснення. Обгрунтовано метод державного аудиту, узагальнено досвід організації системи державного фінансового контролю в Україні та за кордоном. Проаналізовано діяльність Рахункової палати Верховної Ради Автономної Республіки Крим як незалежного органу та визначено пріоритетні напрямки здійснення її функцій. На підставі вивчення недоліків функціонування існуючої системи державного фінансового контролю та їх причин запропоновано шляхи вдосконалення правового, організаційного механізмів і механізму кадрової політики у цій сфері державного управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-6КРИ)261.8 +
Шифр НБУВ: РА341207

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Чоудрі С. .. 
Механізми державного регулювання розвитку сфери охорони здоров’я в Україні.: автореферат дис. ... к. держ.упр. : 25.00.02 / С. .. Чоудрі. — Б.м., 2023 — укp.

Об'єкт дослідження: регулювання сфери охорони здоров’я. Мета: обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення механізмів державного регулювання сфери охорони здоров’я. Методи: синтез, аналіз, наукова абстракція, системно-структурний аналіз; структурної декомпозиції, економіко-математичне моделювання, конфігурацій, кореляційний, регресійний, дискримінантний аналіз. Результати: вирішено важливе наукове завдання, яке полягає в обґрунтуванні теоретичних і методологічних засад, розробки науково-практичних рекомендацій щодо механізмів державного регулювання розвитку сфери охорони здоров’я в Україні. Новизна: уперше обґрунтовано комплексний підхід до державного регулювання розвитку охорони здоров’я, за рахунок забезпечення громадського здоров’я, який на відміну від раніше існуючого базується на запроваджені: державно–громадської системи управління; соціальної програми державних гарантій у сфері охорони здоров’я; системи управління якістю медичної допомоги; удосконалено: методичні підходи до державного регулювання розвитку сфери охорони здоров'я на основі людиноцентристської спрямованості; шляхи формування державної стратегії розвитку сфери охорони здоров'я на основі реалізації ліберальних принципів; підхід до удосконалення державної політики розвитку медичного страхування на основі трипартизму; парадигму державного регулювання розвитку сфери охорони здоров'я на основі ціннісно-орієнтованого підходу (Value-Based Healthcare), що забезпечить персоналізований підхід в сфері охорони здоров'я; організаційно-економічний механізм розвитку сфери охорони здоров’я в умовах децентралізації; програмно-цільовий підхід розвитку сфери охорони здоров’я; дістали подальшого розвитку: систематизація механізмів державного регулювання сфери охорони здоров’я, як системи взаємодії соціально-економічних і медичних заходів; сценарне моделювання розвитку сфери охорони здоров’я в період пандемії. Впроваджено в діяльність: Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування Верховної Ради України; Міністерства охорони здоров'я України; Українського національного комітету Міжнародної торгової палати, Національного університету цивільного захисту України. Галузі використання: органи державного управління, підприємства, громадські організації.^UThe object of research: regulation of the sphere of health care. Purpose: substantiating the theoretical foundations and developing practical recommendations for improving the mechanisms of state regulation of the health care sector. Methods: synthesis, analysis, scientific abstraction, system-structural analysis; structural decomposition, economic-mathematical modeling, configurations, correlation, regression, discriminant analysis. Results: an important scientific task was solved, which consists in substantiating the theoretical and methodological foundations, developing scientific and practical recommendations regarding the mechanisms of state regulation of the development of the health care sector in Ukraine. Novelty: for the first time, a comprehensive approach to the state regulation of health care development, at the expense of ensuring public health, is substantiated, which, unlike the previously existing one, is based on the introduced: state-public management system; the social program of state guarantees in the field of health care; medical care quality management systems; improved: methodical approaches to state regulation of health care development based on human-centered orientation; ways of forming a state strategy for the development of the health care sector based on the implementation of liberal principles; an approach to improving the state policy of health insurance development based on tripartism; a paradigm of state regulation of the development of the health care sector based on a value-based approach (Value-Based Healthcare), which will provide a personalized approach in the field of health care; organizational and economic mechanism of health care development in conditions of decentralization; program-targeted approach to the development of the health care sector; received further development: systematization of the mechanisms of state regulation of the health care sphere, as a system of interaction of socio-economic and medical measures; scenario modeling of the development of the health care sector during the pandemic. Implemented in the activities of: the Committee on National Health, Medical Aid and Medical Insurance of the Verkhovna Rada of Ukraine; Ministry of Health of Ukraine; Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce, National University of Civil Defense of Ukraine. Fields of use: state administration bodies, enterprises, public organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Базика С. К. 
Механізми парламентського контролю у сфері публічних фінансів в Україні / С. К. Базика. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційному дослідженні здійснено теоретичне обґрунтування механізмів парламентського контролю у сфері публічних фінансів та розроблено науково-практичні рекомендації щодо їх удосконалення в умовах утвердження засад публічного управління в Україні. Проаналізовано феномен “парламентського фінансового контролю” в науковому дискурсі та розвинуто його понятійно-категорійний апарат. Уточнено сутність публічних фінансів як об᾿єкта парламентського контролю та з᾿ясовано склад і головні ланки сфери публічних фінансів. Уніфіковано механізми парламентського контролю у сфері публічних фінансів (соціально-економічний, правовий, організаційний) із позиції обґрунтування його комплексного механізму. Виявлено й систематизовано особливості формування та реалізації механізмів парламентського контролю у сфері публічних фінансів в Україні. Проведено оцінку ефективності діяльності Рахункової палати та обґрунтовано перспективи її модернізації як вищої аудиторської інституції держави. Розроблено пріоритетні напрями удосконалення механізмів парламентського контролю за публічними фінансами в Україні на засадах публічно-аудиторської парадигми його розвитку з урахуванням можливостей імплементації зарубіжного досвіду в цій сфері.^UIn the dissertation research the theoretical substantiation of mechanisms of parliamentary control in the field of public finances has been carried out and scientific and practical recommendations for their improvement have been developed in the conditions of approval of the principles of public administration in Ukraine.The phenomenon of “parliamentary financial control” has been analyzed in the scientific discourse and his conceptual-categorical apparatus has been developed.In particular scientific reflection and systematization of the basic categories of research of theoretical positions of parliamentary control in the field of public finances is conducted in such a system of conceptual-categorical coordinates: control → state / public control → parliamentary control → state financial control → state external financial control / audit → public audit → parliamentary financial control (parliamentary control in the field of public finances).The essence of public finance as an object of parliamentary control has been specified and the composition and main branches of the sphere of public finance as an object of parliamentary control have been clarified taking into account the new vision “new public finance” related to the destruction of borders between the national economy and the outside world. This leads simultaneously to deepening the interaction of private business and public sector of the country, as well − to the growth of competition between them.Mechanisms of parliamentary control in the field of public finances (socio-economic, legal and organizational) have been from unified from the position of substantiation of its complex mechanism. Such a mechanism determines the features and the procedure for parliamentary control in the field of public finances and makes it possible to realize its functions in conditions of approval of the principles of public administration in UkraineThe features of formation and realization of mechanisms of parliamentary control in the field of public finance in Ukraine have been revealed and systematized on the basis of unification of the main problems functioning of parliamentary control in this area. These problems of parliamentary financial control have been structured on such blocks as socio-economic, legal and organizational.The prospects of modernization of the Accounting Chamber activity have been substantiated: a) a complex assessment of the efficiency of the Accounting Chamber activities in 2012-2017; b) the development of directions for improvement of the information and communication component of the organizational mechanism which provides increasing efficiency of cooperation and coordination between the Accounting Chamber and the Verkhovna Rada of Ukraine, as well as the civil society; c) the formulation of general proposals concerning the prospects for the development of the Accounting Chamber as the Supreme Audit Institution of the State.The priority directions of improvement of mechanisms of parliamentary public financial control have been developed in Ukraine taking into account the possibilities of implementation of foreign experience in this field.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського