Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (25)Реферативна база даних (880)Книжкові видання та компакт-диски (48)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=РЕКОМЕНДАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 60
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Кузіна В.В. 
Використання сіліконового матеріалу "Сілгап" для обтурації кореневих каналів при лікуванні хронічного періодонтиту постійних зубів: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / В.В. Кузіна ; Ін-т стоматології АМН України. — О., 2006. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано двохетапну методику оптимізації консервативного лікування хронічного періодонтиту постійних зубів з використанням нового пломбувального матеріалу "Сілгап", розробленого на кафедрі стоматології дитячого віку, дитячої щелепно-лицьової хірургії й імплантології ХДМУ за сприяння співробітників АТ "СТОМА" на базі сіліконових каучуків. Проведено експериментальне вивчення фізико-механічних властивостей нового пломбувального матеріалу, з'ясовано характер його взаємодії з кореневим дентином, визначено біосумісність. На першому етапі для прискорення репаративних процесів у періодонті проведено заповнення кореневих каналів пастою "Calasept" за рекомендаціями фірми-виробника на строк три місяці. На другому етапі для герметичного пломбування кореневого каналу використано матеріал "Сілгап". Під час роботи з пломбувальним матеріалом у клініці встановлено його високі технологічні властивості, що забезпечують легке введення до каналу, довготривалу якісну обтурацію, збереження природного кольору зуба, можливість відновлення коронок зубів після ендодонтичного втручання у найкоротші строки. Рекомендовано використовувати "Сілгап" як ефективний матеріал для пломбування кореневих каналів постійних зубів різних функціональних груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р661.210.12-52 +
Шифр НБУВ: РА342582

Рубрики:

      
2.

Сидор Я.І. 
Динаміка епісиндрому при супратенторіальних пухлинах головного мозку до і після операції: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.15 / Я.І. Сидор ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Встановлено, що у разі пухлин півкуль головного мозку спостерігаються всі види епінападів, які залежать від внутрішньо-, між- та дольової локалізації пухлин, що обумовлює появу в одного і того ж хворого декількох видів нападів. Зазначено, що у разі супратенторіальних пухлин головного мозку найчастіше спостерігаються генералізовані судомні напади, що за гістологічною структурою переважають анапластичні астроцитоми, за локалізацією - ураження лобової та скроневої ділянок головного мозку. Комплексне обстеження хворих (ЕЕГ, КТ, МРТ) дозволяє уточнити локалізацію пухлин, їх поширеність, що є важливим для вибору тактики хірургічного лікування. Доведено, що латералізація пухлинного процесу впливає на клінічний перебіг і результат захворювання. Зазначено, що латералізація пухлинного процесу впливає на клінічний перебіг і результат захворювання. Визначено, що післяопераційний період у хворих з лівобічною локалізацією пухлин перебігає важче, виявляється більша кількість відновлених епінападів (70,31 %), ніж за правобічної локалізації (29,69 %). Встановлено, що однією з основних причин відновлення епінападів в післяопераційному періоді є продовжений ріст пухлин. Патоморфологічні та клініко-нейрофізіологічні особливості епілептогенно-епілептичного комплексу у хворих з супратенторіальними пухлинами головного мозку переважно визначають тактику хірургічного лікування - ступінь радикальності видалення пухлини та розміри резекції кори в зоні епілептичного вогнища. Розроблено алгоритм лікування епісиндрому у хворих з пухлинами головного мозку супратенторіальної локалізації з рекомендаціями для використання в лікувальній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.627.7 + Р627.709.2 +
Шифр НБУВ: РА368689

Рубрики:

      
3.

Брюханов М.В. 
Економічна оцінка впливу екологічних імперативів на рівень суспільного виробництва: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.08.01 / М.В. Брюханов ; Сум. держ. ун-т. — Суми, 2006. — 23 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та наведено нове вирішення науково-прикладної задачі врахування дії екологічних імперативів на рівень суспільного виробництва, яке відрізняється тим, що вперше аграрна та промислова сфера суспільного виробництва розглядається як єдина система, що може надати можливість знизити загальний збиток внаслідок забруднення довкілля на 40 млрд гривень, пропорційнійно підвищити продуктивність суспільного виробництва. Згідно з розробленими рекомендаціями розраховано соціально-економічний ефект. Відзначено, що відмова від виробництва овочів, картоплі, зерна та переведенн посівних площ на вирощування рапсу дає змогу підвищити вміст гумусу у грунті, у 2 рази підвищити прибутки сільськогосподарських підприємств у регіонах. Обгрунтовано необхідність оптимізації вибору стратегії соціально-економічного розвитку за умов моделювання екологізації економічного зростання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)280-935.1 +
Шифр НБУВ: РА342009

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Палій М.В. 
Злочинність у сфері віросповідання та боротьба з нею: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / М.В. Палій ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Надано кримінологічну характеристику злочинності у сфері віоросповідання за сучасних соціально-економічних, правових і політичних умов. Встановлено, що більшість зареєстрованих злочинів здійснюється в ході міжконфесійних конфліктів у селах та невеликих населених пунктах Західної України. Запропоновано класифікувати злочини у сфері віросповідання залежно від змісту злочинних діянь, визначено їх два види: злочинні утиски свободи віросповідання та перевищення її меж. Надано кримінологічну характеристику осіб, які вчиняють дані злочини і запропоновано класифікувати ці особи: які утискають свободу віросповідання та які перевищують межі свободи віросповідання; визначено їх морально-психологічні, соціально-рольові та інші властивості. Обгрунтовано необхідність уведення кримінальної відповідальності за поширення неправдивої інформації щодо віросповідання або діяльності певної релігійної групи, якщо таке діяння спричинило або могло спричинити тяжкі наслідки. Для вдосконалення спеціальної профілактики злочинів у сфері віросповідання запропоновано ввести судову профілактико-релігієзнавчу експертизу діяльності релігійних організацій, науково обгрунтовані висновки якої повинні стати рекомендаціями для прийняття судом рішень про призначення членам цих релігійних організацій, що були визнані винними у вчиненні злочинів у сфері віросповідання, покарання у вигляді позбавлення права займатися релігійною діяльністю та про припинення діяльності релігійної організації згідно з чинним законодавством. Доведено, що особливістю проведення профілактичних бесід під час здійснення індивідуальної профілактики злочинів у сфері віросповідання є залучення тих складових елементів віросповідання об'єкта індивідуальної профілактики, які відповідають чинному законодавству та можуть бути застосовані для переконання у правомірній поведінці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)115 +
Шифр НБУВ: РА322367

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Шишкіна Е.В. 
Концепція заборони неналежного поводження з людиною та її еволюція в діяльності Ради Європи: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / Е.В. Шишкіна ; Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького НАН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено процес становлення та розвитку поглядів щодо категорії людської гідності як об'єкта захисту від посягань державою, а також поглядів щодо концепції заборони неналежного поводження з людиною. Розкрито її зміст, визначено засади та складові, які містяться в актах інституцій Ради Європи. Досліджено правові інструментарії реалізації цієї концепції, якими наділені ці інституції. Увагу приділено інтерпретації понять "катування", "нелюдське поводження" та "поводження чи покарання, що принижує гідність", які містяться в рішеннях Європейського суду з прав людини. Розглянуто питання забезпечення та дотримання прав позбавлених волі осіб, закріплених у рекомендаціях Європейського комітету щодо запобігання катуванням, нелюдському чи та такому, що принижує гідність, поводженню чи покаранню, а також негативних і позитивних зобов'язань держав. Сформульовано положення та рекомендації щодо вдосконалення законодавства та судової практики України у сфері запобігання неналежному поводженню з людиною.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.232.4-91 + Ч911.313 +
Шифр НБУВ: РА365061

Рубрики:

      
6.

Котова О. І. 
Метод визначення структурних характеристик ліній доступу: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.12.02 / О. І. Котова ; Держ. ун-т інфор.-комунікац. технологій. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Одержано подальший розвиток класифікації сільських телефонних мереж України, за якої виділено основні типові структури мереж. Виявлено фактори, які найбільш впливають на побудову мереж доступу, що дозволило сільські адміністративні райони України розділити на три класи, які відрізняються чисельністю населення, рівнем попиту на інфокомунікаційні послуги та містобудівними принципами, що істотно впливає на принципи створення мереж доступу. Вперше запропоновано метод оптимізації структурних характеристик ліній доступу під час проектування перспективних мереж доступу, за критеріями сукупності вартості мережі та щільності ліній. Зазначено, що метод враховує структуру та функції доступу, які відповідають рекомендаціям ITU, а також конфігурацію території, містобудівні рішення й існуючу абонентську мережу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З889.52-02
Шифр НБУВ: РА376846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Полюга Д.М. 
Методи активізації розвитку малих виробничих підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / Д.М. Полюга ; Держ. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному обгрунтуванню і практичним рекомендаціям щодо впровадження та застосування методів активізації розвитку малих виробничих підприємств. Розроблено класифікацію та напрями вдосконалення зазначених методів. Особливу увагу приділено кредитно-економічній групі методів. Запропоновано алгоритм створення адаптивної регіональної програми мікрокредитування суб'єктів підприємницької діяльності, розроблено економічну стратегію раціонального використання кредитних коштів, основою якої є вироблення управлінських рішень з використанням економіко-математичних методів аналізу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.9
Шифр НБУВ: РА309352 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Гладун О.М. 
Методологічні засади формування вибіркових сукупностей населення в системі державної статистики України: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.10 / О.М. Гладун ; Держ. акад. статистики, обліку та аудиту Держкомстату України. — К., 2008. — 36 с. — укp.

Досліджено проблемні питання стосовно формування вибірок для проведення державних обстежень населення. Проаналізовано відповідність системи формування вибірок міжнародним принципам і рекомендаціям. Обгрунтовано необхідність та визначено напрями реформування програм здійснення державних вибіркових обстежень населення у частині формування вибірок з урахуванням цілей та інституційних можливостей системи державної статистики України. Розроблено концептуальні положення та методологічні засади формування вибіркових сукупностей для проведення зазначених обстежень у системі державної статистики України. Розроблено та впроваджено методологічне та методичне забезпечення реалізації певних етапів формування вибіркових сукупностей населення для чотирьох різних обстежень у даній системі. Запропоновано статистичну модель використання гармонізованих показників і формулу розрахунку їх вагових коефіцієнтів, що дозволяє одержати більш правильні оцінки за будь-якої кількості обстежень для різних типів показників. Розвинуто метод стратифікації вибіркової сукупності, розкрито зміст поняття пріоритету, згідно з яким необхідно враховувати коефіцієнт бажаного підвищення надійності оцінки показника та коефіцієнта однорідності. Розроблено процедуру узгодження результатів стратифікації, одержаних за результатами розрахунків для різних показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С73(4УКР) + С73(4УКР)
Шифр НБУВ: РА361800

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Шевченко О.М. 
Наукове обгрунтування ціноутворення медичної допомоги на прикладі хвороб системи кровообігу: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.03 / О.М. Шевченко ; Київ. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2005. — 21 с. — укp.

На підставі даних аналізу стану здоров'я населення на фінансування галузі в динаміці за період 1980 р. встановлено зворотньопропорційну залежність між смертністю населення, зокрема від хвороб серцево-судинної системи, та видатками на охорону здоров'я. З'ясовано, що визначені фактичні витрати на фармакотерапію та обстеження за реальних умов не відповідають потребі фінансування, розрахованій за Стандартами надання медичної допомоги. Виявлено, що амбулаторна допомога становить 18,9 % - 35,7 % від необхідної потреби на первинному та 60,1 % на вторинному рівні її надання. Базуючись на рекомендаціях ВООЗ, світовому досвіді, результатах дослідження з врахуванням економічного становища України, запропоновано модель ціноутворення медичної допомоги кардіологічним хворим, складовими елементами якої є витрати на медичну допомогу, заробітну плату, утримання закладів і основні фонди. Науково обгрунтовано мінімальну вартість терапії кардіологічних хворих.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410-52 + У9(4УКР)49:Р11 +
Шифр НБУВ: РА338741

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Сілантьєва О.В. 
Обгрунтування оптимізації системи етичної експертизи в наукових дослідженнях лікарських засобів на етапі клінічних випробувань: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.03 / О.В. Сілантьєва ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2009. — 24 с. — укp.

Оцінено гармонізацію й урегульованість нормативно-правових актів України щодо забезпечення етичних і морально-правових принципів проведення клінічних випробувань міжнародним рекомендаціям. Проаналізовано проблему етичної експертизи та моніторингу дотримання етичних принципів під час проведення клінічних випробувань лікарських засобів. Обгрунтовано типове положення та стандартні операційні процедури діяльності комісій з питань етики, визначено їх функції. Розроблено механізми послідовної та координованої роботи таких комісій різного рівня. Встановлено критерії етичної та морально-правової експертизи матеріалів клінічних випробувань й обгрунтовано методологічний підхід щодо її проведення. Науково обгрунтовано оптимізовану систему етичної експертизи у наукових дослідженнях лікарських засобів на етапі клінічних випробувань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281 с13 +
Шифр НБУВ: РА368515

Рубрики:

      
11.

Коваль П.Ф. 
Облік і контроль діяльності підсобних сільських господарств бюджетних установ: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / П.Ф. Коваль ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Досліджено тенденції розвитку та проблеми сільських господарств бюджетних установ, вплив їх управлінсько-технологічних особливостей на організацію обліку і контролю. Розроблено "Рекомендації з обліку, аналізу і контролю діяльності підсобних сільських господарств бюджетних установ". Запропоновано застосування меморіально-ордерної форми обліку для бюджетних установ з використанням загальноприйнятих для системи АПК первинних документів, відповідно з "Методичними рекомендаціями з планування, обліку та калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) у сільському господарстві"; таблицю для переходу з журнально-ордерної форми на меморіально-ордерну; програму ревізії фінансово-господарської діяльності; порядок проведення вибіркових перевірок місць зберігання товарно-матеріальних цінностей. З метою покращання інформаційного забезпечення управління його витратами рекомендовано використання методичних прийомів управлінського обліку: визначення точок беззбитковості, бюджетування, методу стандарт-кост тощо. Обгрунтовано особливості проведення економічного аналізу, прогнозування, бізнес-планування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)232.591.191 +
Шифр НБУВ: РА324828

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Демченко Т.А. 
Облік, аналіз та оцінка оборотних процесів (на прикладі промислових підприємств фармацевтичної галузі): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.09 / Т.А. Демченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні питання та розроблено практичні засади обліку, аналізу й оцінювання оборотних активів фармацевтичних підприємств і висвітлено їх роль у системі реформування бухгалтерського обліку в Україні. Розкрито економічну суть економічних категорій "активи", "оборотні активи", "поточні активи". Удосконалено теоретичні підходи до класифікації оборотних активів через виділення та доповнення класифікаційних ознак, притаманних фармацевтичній галузі. Визначено методичний інструментарій вибору та проведення оцінювання оборотних активів. Виділено в окрему групу готову продукцію та незавершене виробництво з метою оцінювання, а також найбільш прийнятні методи щодо їх оцінювання для фармацевтичних підприємств, типові кореспонденції рахунків з рекомендаціями щодо їх аналітичного обліку. Поглиблено класифікацію дебіторської заборгованості з метою її оцінювання, порядок і облік безнадійної заборгованості на окремому субрахунку. Наведено рекомендації щодо аналітичного обліку та форму облікового реєстру. Обгрунтовано моделювання аналізу ефективності використання оборотних активів. Розроблено багатофакторну економіко-математичну модель визначення ефективності використання даних активів з застосуванням сучасних комп'ютерних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)230.695.2-145.711 + У053.9(4УКР)306.952-572 +
Шифр НБУВ: РА361724

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Марков А.Д. 
Оцінювання деградації зварних з'єднань теплостійких сталей у високотемпературному наводнювальному середовищі: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.01 / А.Д. Марков ; НАН України. Фіз.-мех. ін-т ім. Г.В.Карпенка. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Установлено відповідність зміни мікроструктури МШ після високотемпературної водневої деградації за експлуатаційних і лабораторних умов. В обох випадках деградація МШ має прояв у трансформації голкового фериту у глобулярний зі збільшенням діаметра зерна фериту, що спричиняє зниження міцності. Внаслідок поглинання феритної оторочки на межах колишніх аустенітних зерен і ослаблення меж феритних зерен карбідами знижується опір крихкому руйнуванню. Запропоновано за умов оцінювання високотемпературної деградації МШ паропроводів користуватися рекомендаціями: випробувати на розтяг радіально орієнтовані зразки на відміну від прийнятих в енергетиці осьових і тангенціально орієнтованих зразків, оскільки перші чутливіше відображають зміни в МШ після його експлуатації; використовувати електролітичне наводнювання під час випроб зразків розтягом, з метою підсилення чутливості механічних характеристик до деградації металу зварного з'єднання (ЗЗ); оцінювати граничний стан експлуатованого МШ за інверсією впливу абсорбованого металом водню на ефективний поріг циклічної тріщиностійкості з позитивного до негативного.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К262.207.5 + К641-18 +
Шифр НБУВ: РА351935

Рубрики:

      
14.

Масич В. В. 
Проблема організації діалогового навчання студентів вищих педагогічних навчальних закладів України (друга половина XIX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. В. Масич ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено передумови виникнення ідеї діалогового навчання, внесок зарубіжних і вітчизняних педагогів у розробку діалогового навчання. Охарактеризовано умови ефективності організації діалогового навчання. Обгрунтовано етапи розвитку діалогового навчання у вітчизняній педагогічній думці даного періоду: (1860 - 1883 рр.) - етап теоретичного обгрунтування діалогового навчання та запровадження в практику вищої педагогічної школи за умов реформування та демократизації системи вищої освіти, (1884 - 1900 рр.) - етап інтенсивного використання діалогового навчання в системі підготовки майбутніх учителів за умов суперечностей між реакційними заходами офіційних кіл у галузі вищої освіти та пропозиціями, рекомендаціями прогресивних представників педагогічної громадськості. Визначено прогностичні тенденції творчого використання діалогового навчання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)51 + Ч489.511.252.14
Шифр НБУВ: РА376959 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Денисенко Є.Л. 
Розвиток теорії і розробка методології логічного синтезу НВІС на основі багаторівневих автоматних моделей: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.13.05 / Є.Л. Денисенко ; НАН України. Ін-т кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 1999. — 32 с. — укp.

Представлена методологія логічного синтезу надвеликих інтегральних схем (НВІС) як відкрита система взаємопов'язаних принципів, методик, методів, алгоритмів, що керуються математичними "механізмами" або експертними рекомендаціями автора. Методологія дозволяє одержувати в рамках всіх логічних обмежень гарантовану вірогідну логічну схему, адекватну вихідним даним, що забезпечує максимальну швидкодію (мінімум каскадів) при близьких до мінімальних витратах логічних примітивів і передвизначаючу позитивне рішення задач топології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З844.152

Рубрики:

      
16.

Ніколенко Л.Т. 
Теоретичні засади навчання і виховання молодших школярів у педагогічній спадщині Я.Ф.Чепіги: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Т. Ніколенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 15 с. — укp.

Досліджено педагогічні погляди відомого українського вченого-педагога Я.Ф.Чепіги, висвітлено його внесок до розвитку національної педагогічної думки початку XX ст. З'ясовано, що теоретичні положення та методичні рекомендації науковця відіграли важливу роль у становленні національної початкової школи, окреслили перспективу її розвитку. Відзначено, що педагогічні праці вченого, підручники та методичні рекомендації є взірцем прогресивних поглядів на виховання та навчання молодших школярів, які є актуальними і зараз. Я.Чепіга був автором концепції нової української початкової школи, у якій чільне місце посідала ідея національного, трудового та морального виховання. Запропонована ним методична система увібрала надбання передової вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки, традиції національної культури. Сучасна початкова школа використовує творчі напрацювання Я.Чепіги, зокрема, принцип паралельного навчання читання і письма в букварний період, що передбачає виконання дітьми орфографічних завдань у загальній системі роботи вчителя з розвитку усної та писемної мови. Відзначено, що заслуговують впровадження до сучасної методики письма і розвитку мови вказівки Я.Чепіги стосовно того, що необхідно вчити писати твори одразу, після оволодіння дітьми грамотою. Правильному орфографічному і стилістичному письму педагог радив навчати паралельно з виконанням творчих робіт, адже орфографія - не самоціль, а засіб вираження думки у письмовій формі. Творчого використання сучасною методикою заслуговують поради Я.Чепіги стосовно диференційованого вибору тем для написання учнівських творів з урахуванням індивідуальних нахилів кожного учня. Визначено, що досить цінною є рекомендація вченого щодо використання вправ на списування як засобу підвищення грамотності учнів початкових класів. Зроблено висновок: аналіз наукових, педагогічних поглядів Я.Чепіги з огляду на особливості культурного розвитку в Україні кінця XIX - початку XX ст., дозволяє стверджувати, що вони виражали передові демократичні думки, ідеї гуманізму та демократизму, визначали шлях розвитку національної початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Чепіга Я.Ф.
Шифр НБУВ: РА315187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Шевчук І.Л. 
Формально-граматична і функціонально-семантична стратифікація імперативних конструкцій в українській мові ХVІ - ХVІІІ ст.: Автореф. дис... канд. філос. наук: 10.02.01 / І.Л. Шевчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено формально-граматичний та функціонально-семантичний статус імперативних конструкцій в українській мові XVI - XVIII ст. Визначено якісні та кількісні характеристики імперативної парадигми в українській мові досліджуваного періоду. Встановлено формально-граматичні параметри стратифікації імперативних конструкцій. Визначено класифікаційні ознаки синтаксичних констукцій зі значенням імперативності. Виділено ядерні та периферійні моделі. Визначено специфіку трасформації модальних імперативних значень і способи її реалізації. З'ясовано функціонально-семантичні особливості імперативних конструкцій і здійснено їх аналіз в формально-граматичному аспекті за такими рівнями: морфологічним (досліджено синтетичні й аналітичні форми наказового способу, інфінітивні конструкції), синтаксичним (розглянуто порядок слів у даних конструкція та засоби вираження другорядних членів речення), морфолого-синтаксичним (вивчено звертання, еліптичні та перформативні речення), інтонаційним (встановлено роль імперативної інтонації). З використанням функціонально-семантичного підходу виділено такі різновиди значень імперативних конструкцій: благання, вимога, дозвіл, заборона, заповіт, застереження, наказ, побажання, порада, пропозиція, прохання, рекомендація.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-022 +
Шифр НБУВ: РА336636

      
18.

Лиськов В.В. 
Формування ефективної структури цукрової промисловості України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.01 / В.В. Лиськов ; НАН України. Ін-т економіки. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання розробки теоретичних і методичних основ формування ефективної структури цукрової промисловості України, з урахуванням перспектив розвитку цукробурякового виробництва та удосконалення виробничо-технічної та сировинної баз, формування внутрішнього і зовнішнього ринків цукру, рівня його конкурентоспроможності, раціоналізації міжгалузевих економічних відносин. Цукробуряковий комплекс перебуває у глибокій кризі, яка характеризується катастрофічним спадом виробництва, розвалом інвестиційного процесу, критичним спрацюванням основних виробничих фондів, відсутністю оборотних коштів тощо. Опрацьовано теоретичні та методичні засади формування ефективної структури виробництва, запропоновано перспективну мережу цукрових заводів України. Основні результати дослідження знайшли втілення у висновках і практичних рекомендаціях щодо формування прогресивної структури цукробурякового виробництва, удосконалення економічного механізму взаємовідносин між поставщиками буряків і виробниками цукру, регулювання ринку цукру та відповідної законодавчої та нормативної баз.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.751.4
Шифр НБУВ: РА309168 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Шугай Я. М. 
Розвиток початкової освіти у вітчизняній педагогічній теорії і практиці (1932–1958 рр.). / Я. М. Шугай. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-методологічним дослідженням проблеми розвитку початкової освіти в Україні протягом 1932 – 1958 рр.Об'єкт дослідження – генеза початкової освіти в Україні.Предмет дослідження – теоретичні аспекти та практика організації початкової освіти в Україні (1932–1958 рр.).Мета дослідження – на основі ретроспективного аналізу теоретико-методичних основ розвитку початкової освіти в Україні у 1932–1958 рр. виявити особливості її генези та окреслити перспективи впровадження ідей конструктивного історико-педагогічного досвіду в сучасній початковій школі.Методи дослідження. Для розв'язання завдань дослідження використовувався комплекс таких взаємопов'язаних методів: історико-логічний аналіз, систематизація наукової літератури, архівних джерел, що уможливило узагальнення та систематизацію поглядів учених на проблему, яка вивчається; хронологічно-системний, проблемно-пошуковий методи, які дали змогу простежити розвиток початкових шкіл у 1932–1958 рр. у динаміці, у часовому просторі й послідовності; структурно-порівняльний аналіз документальних, науково-літературних джерел з метою зіставлення архівних, друкованих матеріалів із досліджуваної проблеми; ретроспективний логіко-системний аналіз для порівняння подій, фактів, поглядів щодо означеної проблеми, характеристики питань організації навчання учнів початкових шкіл у досліджуваний період.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в дисертаційній роботі вперше: комплексно досліджено процес розвитку початкової освіти в Україні в 1932–1958 рр. та визначено його особливості (організація шкільної освіти на основі використання новітніх досягнень психології, фізіології, педагогіки; трансформація змісту, форм і методів початкової освіти відповідно до суспільно-політичних чинників та педагогічних ідей; надмірна заідеологізованість навчально-виховного процесу початкової школи; стратегічне спрямування державної політики на охоплення обов'язковою початковою освітою всіх дітей шкільного віку); виокремлено етапи розвитку початкової освіти в Україні аналізованої доби та їхні провідні тенденції: І-й (1932–1938 рр.) – стандартизаційно-уніфікаційний; ІІ-й (1939–1945 рр.) – реформаційно-авторитарний; ІІІ-й (1946–1953 рр.) – відновлювально-організаційний; ІV-й (1954–1958 рр.) – практико зорієнтований; схарактеризовано зміст та організацію навчання в початкових школах України в 1932–1958 рр.; виділено позитивні ідеї початкової освіти минулого (дитиноцентризм; зменшення відриву навчання від життя та підготовка учнів до практичної діяльності; організація змістовного дозвілля дітей; концентрація уваги на виховній та позакласній роботі зі школярами та роботі з їхніми батьками) та окреслено перспективи їхньої творчої реалізації в сучасній школі;уточнено квінтесенції основних понять дослідження («дитинство», «розвиток», «розвиток початкової освіти») та визначено сутність поняття «розвиток початкової освіти у вітчизняній теорії та практиці».Практичне значення дослідження полягає в тому, що його результати відображені в методичних рекомендаціях «Розвиток початкової освіти в Україні (1932–1958 рр.)». Основні положення, фактичний матеріал, висновки дослідження можуть бути використані: для визначення стратегії розвитку початкової освіти в Україні, оновлення і збагачення змісту навчальних курсів із загальної педагогіки, історії України, історії освіти, історії розвитку національних шкіл; у процесі розробки спецкурсів і проведення спецсемінарів, написання праць із проблем історії освіти. Отримані наукові результати можуть бути корисними для менеджерів освітньої галузі, викладачів, студентів, наукових працівників, педагогів-практиків.^UThe object of the study is the genesis of primary education in Ukraine. The theoretical aspects and practice of organization of primary education in Ukraine (1932-1958) are the subject of the study. The purpose of the study is to identify on the basis of a retrospective analysis of the theoretical and methodological foundations of the development of primary education in Ukraine in 1932-1958, the features of its genesis and to outline the prospects of implementing ideas of constructive historical and pedagogical experience in a modern primary school.Research methods. To solve the problems of the research, a set of such interrelated methods as historical and logical analysis, systematization of scientific literature, archival sources which made it possible to summarize and systematize scientists' views on the problem under the study; chronological and systematic, problem and search methods that made it possible to trace the development of elementary schools in 1932-1958 in dynamics, time space and sequence; structural and comparative analysis of documentary, scientific and literary sources in order to compare archival and printed materials on the problem under the study; retrospective logic and system analysis for comparison of events, facts, views on a particular problem, characteristics of issues of organization of education of elementary school pupils in the studied period, was used. The scientific novelty of the research is that for the first time in the thesis: the process of development of primary education in Ukraine in 1932–1958 has been holistically investigated; its features (organization of school education based on the use of the latest achievements of psychology, physiology, pedagogy; transformation of the content, forms and methods of primary education in accordance with socio-political factors and pedagogical ideas; excessive ideologization of the educational-bringing-up process of primary school; strategic orientation of public policy to basic primary education for all school-aged children) have been defined;the stages of development of primary education in Ukraine of the analysed period and their leading tendencies have been distinguished: the first stage (1932–1938) is the stage of standardization and unification; the second stage (1939–1945) is the reformation-authoritarian stage; the third stage (1946–1953) is the restoration-organizational stage; the fourth stage (1954–1958) is the practically oriented stage.the content and organization of education in primary schools of Ukraine in 1932-1958 have been characterized;the positive ideas of primary education of the past (child-centrism; reducing the gap between learning and preparing pupils for practical work; organization of meaningful leisure for children; focusing on educational and extracurricular work with schoolchildren and work with their parents) have been highlighted and the perspectives of their creative realization have been outlined in the New Ukrainian School.the quintessence of the basic concepts of the research («childhood», «development», «development of primary education») have been clarified and the essence of the concept of «development of primary education in domestic theory and practice» has been defined.The practical significance of the study is that its results have been represented in the methodological recommendations (guidelines) «Development of Primary Education in Ukraine (1932–1958)». The main provisions, factual material and conclusions of the study can be used to determine the strategy of development of primary education in Ukraine, updating and enriching the content of such training courses as General Pedagogy, History of Ukraine, History of Education, History of Development of National Schools; in the process of developing special courses and holding special seminars, writing works on the problems of history of education.The obtained scientific results can be useful for educational managers, organizers of educational-bringing-up institutions, teachers, students, researchers, teacher practitioners.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Остапенко Л. В. 
Правове виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору в Україні (кінець ХХ – початок ХХІ століття). / Л. В. Остапенко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації на основі вивчення наукової літератури, архівних джерел, аналізу теорії та практики здійснено комплексне дослідження правового виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору в Україні (кінець XX – початок XXІ століття).Oб'єкт дoслiдження: правове виховання учнівської молоді.Предмет дoслiдження: генеза правового виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору (кінець XX − початок XXІ століття).Мета дoслiдження: на основі системно-ретроспективного вивчення педагогічної теорії і практики розкрити ґенезу правового виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору України (кінець XX − початок XXІ століття) та окреслити перспективи творчого використання прогресивних ідей у сучасній освітній галузі.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше: досліджено проблему правового виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору (кінець ХХ – початок ХХІ століття); обґрунтовано періодизацію правового виховання в родинно-шкільному просторі з 1984 року до 2017 року, визначено провідні тенденції кожного періоду: І період – 1984–1990 рр. – консервативно-ідеологічний (ідейно-комуністична спрямованість освітнього процесу, активізація батьківських комітетів та педагогічного всеобучу, запровадження дисциплін суспільствознавчого спрямування); ІІ період – 1991–2002 рр. – пошуково-контроверсійний (криза моральних цінностей у суспільстві, запровадження інваріантних та варіативних дисциплін правового змісту, якісне і кількісне збільшення взаємозв'язків між соціальними інститутами (школа, сім'я, держава); ІІІ період – 2003–2017 рр. – компетентнісно-демократичний (І субперіод – 2003–2008 рр.; ІІ субперіод – 2009–2017 рр.) (актуалізація патріотизму та демократичних цінностей у суспільстві; формування громадянської компетентності; пошук нових ефективних форм роботи з батьками задля забезпечення виховання правосвідомого громадянина держави; розширення змісту, форм та методів правовиховної роботи з учнівською молоддю); виявлено чинники, що впливали на генезу змісту, форм і методів правового виховання в умовах родинно-шкільного простору в досліджуваний період: суспільно-економічні (домінування провідних ідеологій та суспільних цінностей; економічний розвиток країни), культурно-освітні (зміна парадигми правового виховання; реформування освітньої галузі), змістово-правові (нормативно-правова база, структура та організація правового виховання у суспільстві; зміст суспільствознавчих дисциплін); окреслено прогресивні ідеї правового виховання учнівської молоді в родинно-шкільному просторі сучасної країни: інтеграція сім'ї та школи щодо забезпечення єдності виховних ідеалів, підходів і принципів у вихованні правосвідомого громадянина держави; спільна участь усіх учасників освітнього процесу в правовиховних громадських проєктах і програмах; розробка ціннісно-формувального та практико-зорієнтованого змісту шкільної правової освіти; наскрізна правопросвітницька робота в освітньому процесі; розвиток учнівського самоврядування; співпраця учнівської молоді з органами влади; створення патронажних центрів; та визначено перспективи творчої реалізації прогресивного досвіду. Уточнено сутність понять «родинно-шкільний простір», «правове виховання в умовах родинно-шкільного простору». Подальшого розвитку набули положення, що розкривають особливості правового виховання в умовах родинно-шкільного простору; висвітлення джерельної бази дослідження з правововиховної роботи.Практичне значення дослідження полягає в тому, що його результати відображені в спецкурсі «Організація правового виховання в умовах родинно-шкільного простору» та методичних рекомендаціях «Зміст, форми і методи організації правового виховання в умовах родинно-шкільного простору: історико-педагогічна ретроспектива». Розроблені матеріали можуть бути використані в процесі викладання дисциплін історико-педагогічного циклу, підготовки курсових та дипломних робіт у закладах педагогічної освіти.^UIn the dissertation, based on the study of scientific literature, archival sources, analysis of theory and practice, a comprehensive study of the legal education of students in the family-school space in Ukraine (the end of the XX - the beginning of the XXI century) is carried out. Object of the study: the legal education of students.Subject of the study: the genesis of the legal education of students in the family-school space (the end of the XX - the beginning of the XXI century).Purpose of the study: based on a systematic retrospective study of pedagogical theory and practice, revealing the genesis of the legal education of students in the family-school space of Ukraine (the end of the XX - the beginning of the XXI century) and outline the prospects for the creative use of progressive ideas in the modern educational field.The scientific novelty of the study lies in the fact that for the first time: the problem of the legal education of students in the family-school space (the end of the XX - the beginning of the XXI century) is investigated the periodization of legal education in the family-school space from 1984 to 2017 is justified, the main trends of each period are determined: I period - 1984-1990 – conservative and ideological (the ideological and communist orientation of the educational process, the activation of parent committees and pedagogical education, the introduction of social sciences); II period - 1991-2002 - search and controversial (a crisis of moral values in society, an introduction of invariant and variable disciplines of legal content, a qualitative and quantitative increase in the relationship between social institutions (school, family, state); III period - 2003-2017 – competent and democratic (I subperiod - 2003-2008; II subperiod - 2009-2017) (actualization of patriotism and democratic values in society, formation of civic competence; the search for new effective forms of work with parents to ensure the upbringing of a state-conscious citizen of the state; expansion of the content, forms and methods of legal education work with students); identified factors that influenced the genesis of the content, forms and methods of legal education in the family-school space in the study period: social and economic (dominance of leading ideologies and social values; economic development of the country), cultural and educational (changing the paradigm of legal education, reforming education), substantive (legal framework, structure and organization of legal education in society, content of social sciences) progressive ideas of legal education of students in the family-school space of a modern country are identified: the integration of the family and the school to ensure unity in educational ideals, approaches and principles in the education of a state-conscious citizen of the state; joint participation of all participants in the educational process in law-raising public projects and programs; development of value-forming and practice-oriented content of school legal education; cross-cutting advocacy in the educational process; the development of student self-government; cooperation of students with the authorities; creation of foster care centers; and determining the prospects for the creative realization of progressive experience. The essence of the concepts “family-school space”, “legal education in the conditions of family-school space” is clarified. The provisions that reveal the features of legal education in the conditions of family-school space have been further developed; coverage of the source base of research on legal education work.The practical significance of the study lies in the fact that its results are reflected in the special course “Organization of legal education in the conditions of family-school space” and methodological recommendations “Content, forms and methods of organizing legal education in the conditions of family-school space: historical and pedagogical retrospective”. The developed materials can be used in the process of teaching the disciplines of the historical and pedagogical cycle, the preparation of term papers and dissertations in teacher training institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського