Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (7)Тематичний інтернет-навігатор (4)Наукова електронна бібліотека (361)Реферативна база даних (2987)Книжкові видання та компакт-диски (577)Журнали та продовжувані видання (12)
Пошуковий запит: (<.>K=САНІТАРНИЙ$<.>+<.>K=НАГЛЯД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 406
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єрмакова О. В. 
Хронічне обструктивне захворювання легень у шахтарів вугільних шахт (діагностика, лікування та профілактика): автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.01 / О. В. Єрмакова ; ДУ "Ін-т медицини праці НАМН України". — К., 2011. — 19 с.: табл., рис. — укp.

Встановлено особливості клінічного перебігу хронічного обструктивного захворювання легень (ХОЗЛ) професійного генезу. З'ясовано механізми формування дихальної недостатності у шахтарів, хворих на ХОЗЛ. Визначено найбільш інформативні критерії діагностики цього захворювання у працівників за впливу вугільно-породного пилу. Вивчено інформативність для діагностики ХОЗЛ професійного генезу методу респіросонографії. З'ясовано ефективність антигомотоксичної терапії у системі лікування таких хворих. Удосконалено систему диспансерного нагляду за пацієнтами з підозрою на ХОЗЛ і груп ризику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.506.1 + Р412.3-356
Шифр НБУВ: РА385783 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Ібрагімзаде Е. Р. 
Адміністративно­правові засобизабезпечення законності в діяльності органів місцевого самоврядування.: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Е. Р. Ібрагімзаде. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційне дослідження спрямоване на розкриття адміністративно­правовихзасобів забезпечення законності в діяльності органів місцевого самоврядування (ОМС)та окреслення можливих шляхів оптимізації їх правового регулювання.В роботі дістали подальшого розвитку теоретичні напрацювання щодо змістузаконності в діяльності ОМС та удосконалено наукове розуміння особливостей і видівадміністративно­правових засобів забезпечення законності в діяльності ОМС. Зазмістом законність в діяльності ОМС визначено як субрежим адміністративного права,в результаті чого доведено, що законодавчі положення, якими передбачаєтьсязабезпечення законності в діяльності ОМС в Україні, потребують вдосконалення,оскільки неналежним чином врегульовують усі аспекти такого забезпечення, а вдеяких випадках навіть спрямовані на централізацію публічної влади. Запропоновановнести зміни до чинного Закону № 280: визначити поняття «забезпечення законностів діяльності ОМС»; доповнити розділом «забезпечення законності в діяльності ОМС»(уточнити принципи, сутність, мету, завдання та засади внутрішнього організаційногоконтролю, громадського контролю, адміністративного нагляду і судового контролю зазаконністю діяльності ОМС; окреслити специфіку ЗЗ в діяльності органів і посадовихосіб МС у період дії режимів воєнного та надзвичайного стану). Встановлено, щоадміністративно­правові засоби забезпечення законності в діяльності ОМС за змістомвиступають гарантіями, серед особливостей визначено їх мету та завдання, коло3адресатів, форми вираження. Систему основних видів досліджуваних засобівскладають: (1) контроль: внутрішній, внутрішній організаційний, судовий; 2)адміністративний нагляд: загальний, спеціальний, особливий; 3) субсидіарнадіяльність прокурора; 4) юридична відповідальність посадових осіб МС.^UThe dissertation thesis targets the disclosure of administrative and legal means of ensuring legality in the activities of local self­government bodies (LSGB) and outlining possible ways to optimize their legal regulation. Theoretical provisions about the content of legality in the activities of LSGB are received further development in the thesis. Also, the scientific understanding of the features and types of administrative and legal means ensuring legality in the activities of LSGB is 7improved. The legality of the activities of LSGB is defined as a sub­regime of administrative law by its content, therefore it is proven that corresponding legislative provisions need to be improved because they do regulate not enough all aspects of this ensuring and moreover in some cases are even aimed at the centralization of public power. The amend the current Law 280 is suggested: to define a definition of “ensuring of legality in the activities of LSGB”; tosupplement the Chapter “The ensuring of legality in the activities of LSGB” (to clarify theprinciples, the essence, purpose, tasks, and fundamentals of internal organizational control, public control, administrative supervision, the control by the court on legality in activities of LSGB; defining specific of ensuring of legality these activities during the period of military regimes and emergency regimes in the country). It has been established that administrative and legal means of ensuring legality in the activities of LSGB by their content are the guarantees which have features in their purpose and tasks, subjects of addressing, and forms of expression. The system of the main types of researched means is composed: 1) control: internal, internal organizational, judicial by the court; 2) administrative supervision: general, special, specific; 3) subsidiary activities of the prosecutor; 4) legal liability of officials of the local self­government.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Ізуїта П.О. 
Правове регулювання охорони праці в умовах ринкової економіки: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / П.О. Ізуїта ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2008. — 18 с. — укp.

Проаналізовано актуальні проблеми правового регулювання охорони праці в Україні. Зроблено теоретичний аналіз категорій "праця", "охорона праці", "безпечні та здорові умови праці", "контроль за додержанням законодавства про охорону праці", "нагляд за додержанням законодавства про охорону праці". Розкрито сутність права на охорону праці. Визначено місце та роль інституту охорони праці в системі трудового права України. Зроблено висновок, що охорона праці як інститут трудового права представлений сукупністю правових норм, що регулюють відносини у сфері забезпечення безпечних і здорових умов праці, а також спеціальних умов праці для жінок, неповнолітніх, інвалідів та осіб, які працюють на шкідливих, важких і небезпечних виробництвах. Проаналізовано сучасний стан правового регулювання охорони праці в Україні. Розглянуто основні положення законодавства Європейського Союзу з охорони праці. Розроблено пропозиції щодо удосконалення правового регулювання відносин у сфері охорони праці за умов становлення ринкової економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)24 +
Шифр НБУВ: РА356739

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іскоростенський А.М. 
Правове регулювання валютних відносин в Україні: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.М. Іскоростенський ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2008. — 21 с. — укp.

Комплексно досліджено теоретичні, методологічні та правові питання правового регулювання валютних відносин в Україні. Розкрито сутність валютних публічних правовідносин, охарактеризовано їх суб'єкти й об'єкти. Теоретично доведено існування валютного публічного права як підгалузі фінансового права, визначено предмет його правового регулювання. Запропоновано визначення поняття "національна валютна система", описано її складові. Досліджено інститут валютного публічного права - валютну політику держави, а також режим здійснення компетентними органами валютної діяльності, який реалізується шляхом застосування валютного регулювання, валютних обмежень, публічного валютного контролю та встановлення відповідальності за порушення валютного законодавства. Запропоновано тлумачення понять "валютні цінності", "валютне публічне право", "валютна політика", "публічний валютний контроль", "фінансово-економічна відповідальність за порушення валютного законодавства". Обгрунтовано необхідність створення Державної фінансової контрольно-наглядової служби України як головного органу фінансового контролю. Наведено рекомендації щодо удосконалення чинного валютного законодавства, зокрема, внесення змін і доповнень до Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання та валютного контролю". Обгрунтовано необхідність розробки проекту Закону України "Про валютну систему України", який послабить валютний режим і лібералізує валютні відносини в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)41 +
Шифр НБУВ: РА362273

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Александріна Т.А. 
Виявлення, облік, лікування та диспансерне спостереження хворих на туберкульоз у поєднанні з ВІЛ-інфекцією: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.26 / Т.А. Александріна ; АМН України. Ін-т фтизіатрії і пульмонології ім. Ф.Г.Яновського. — К., 2007. — 19 с. — укp.

З метою підвищення ефективності епідеміологічного нагляду, виявлення, лікування та диспансерного спостереження хворих на туберкульоз у поєднанні з ВІЛ-інфекцією розроблено методики їх виявлення, обліку та організації надання медичної допомоги. На підставі аналізу епідеміологічних показників та існуючих звітно-облікових форм, результатів клінічного, мікробіологічного й імунологічного обстеження хворих встановлено, що в Україні не зареєстровано значну кількість випадків ВІЛ/СНІД-асоційованого туберкульозу, що обумовлено недосконалістю системи виявлення туберкульозу серед ВІЛ-інфікованих та ВІЛ-інфекції серед хворих на туберкульоз, зокрема звітно-облікові форми не передбачають реєстрацію усіх випадків поєднаного захворювання. Встановлено, що висока смертність від ВІЛ/СНІД-асоційованого туберкульозу пов'язана з несвоєчасним виявленням однієї з патологій, а також відсутністю діагностики та профілактики інших опортуністичних захворювань. Показано, що короткий двокомпонентний режим хіміопрофілактики туберкульозу у ВІЛ-інфікованих має більш високу ефективність, ніж 6-ти місячний курс хіміопрофілактики ізоніазидом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р54-37 + Р514,0-37 +
Шифр НБУВ: РА348868

Рубрики:

      
6.

Анатольєва О.І. 
Правове регулювання боротьби з безпритульністю, бездоглядністю та правопорушеннями неповнолітніх в УСРР у 20-х роках ХХ століття: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.І. Анатольєва ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено процес становлення та правове регулювання діяльності системи державних органів і громадських організацій, уповноважених вести боротьбу з безпритульністю, бездоглядністю та правопорушеннями неповнолітніх. Охарактеризовано головні напрямки профілактики даних негативних явищ серед неповнолітніх за допомогою захисту їх прав у різних сферах життя. Акцентовано увагу на систематизації досвіду роботи з дітьми, які вже вели безпритульний спосіб життя, залишилися без нагляду дорослих, вчиняли правопорушення. Проаналізовано правові засади політики тодішнього уряду стосовно боротьби з правопорушеннями неповнолітніх виховними методами. Запропоновано рекомендації щодо удосконалення правового регулювання боротьби з безпритульністю, бездоглядністю та правопорушеннями неповнолітніх на сучасному етапі розвитку України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)61-628.3 + Х883.9(4УКР)52-1 + Х628.329(2УК)32 +
Шифр НБУВ: РА323549

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Андреєва О. Ю. 
Особливості поширення соснових пильщиків та наслідки їх впливу на деревостани Центрального Полісся: автореф. дис. ... канд. с.-г. наук : 06.03.03 / О. Ю. Андреєва ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості поширення осередків звичайного та рудого соснових пильщиків у лісах Центрального Полісся, їх вплив на стан соснових насаджень. Доведено, що санітарний стан насаджень погіршується більшою мірою в осередках звичайного соснового пильщика, ніж рудого, та залежить від рівня пошкодження крон і віку деревостанів. Дерева, пошкоджені сосновими пильщиками на 80 % і більше, всихають без участі стовбурових шкідників. Визначено особливості відновлення радіального приросту дерев в осередках соснових пильщиків залежно від віку деревостанів, класу росту дерев, рівня пошкодження крон. Вперше у Поліссі застосовано бальну оцінку принадності ділянок насаджень для визначення переліку виділів, у яких необхідно проводити першочерговий нагляд за поширенням соснових пильщиків. Уточнено критичну щільність популяції рудого соснового пильщика для призначення лісозахисних заходів у лісах Центрального Полісся.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П468.6
Шифр НБУВ: РА380981 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Андрущенко С. В. 
Правовий режим морського порту / С. В. Андрущенко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим створенню на основі міжнародних стандартів та кращих світових і європейських практик портової діяльності нової науково обґрунтованої концепції правового режиму морського порту, формулюванню висновків та пропозицій, спрямованих на вдосконалення системи правового та організаційного забезпечення публічного адміністрування портової діяльності в Україні. У дисертації вперше: на підставі теоретичних розробок, законодавства та міжнародних угод охарактеризовано наукову концепцію адміністративно-правових режимів у морському законодавстві; визначено місце режиму морського порту в системі адміністративно-правових режимів; систематизовано наукові погляди, досвід національного і міжнародного нормотворення у формуванні, визначенні та публічному адмініструванні правових режимів морських портів; виокремлено та класифіковано методи і форми публічного адміністрування правового режиму морського порту. Крім того вперше сформульовано цілісну концепцію загального (комплексного) режиму морського порту, визначено його складники та функції; проаналізовано сучасний правовий режим іноземних суден та суден під українським прапором у морських портах України; охарактеризовано механізм, суб'єктів та особливості публічного адміністрування правового режиму морського порту України. Аналіз практики держав, теоретичних розробок та роботи міжнародних інституцій щодо вироблення загальноприйнятних правових норм у сфері встановлення режимів морських портів, засвідчив проходження декількох етапів: первісний, кодифікаційний, етап вироблення міжнародних норм про режим морських портів. На підставі опрацювання нормативно-правового регулювання режиму морського порту доведено, що систему сучасного міжнародного та національно-правового забезпечення режиму морського порту складає блок міжнародних угод, національного законодавства, актів локального регулювання.Зазначено, що режим акваторії (вод) морського порту встановлюється нормами національного законодавства прибережної держави через її належність до внутрішніх вод та є складовою загального (комплексного) режиму морського порту. Режим суходільної території морського порту України є складником правового режиму морського порту, характеризується відкриттям у ньому пунктів пропуску через державний кордон України та дією відповідного режиму.На підставі опрацювання динаміки розвитку інституційної системи забезпечення дотримання режиму морського порту до системи органів публічного адміністрування правового режиму морських портів України віднесено як національні, так і міжнародні керуючі інституції. Виокремлено міжнародний (глобальний, регіональний) та національний рівні публічного адміністрування правового режиму морських портів України. Запропоновано додання до раніше розроблених принципів здійснення юрисдикції прибережної держави та держави порту принципу збереження балансу прав держави порту та держави прапору судна із забезпеченням розумності, належної адаптації, пристосовності до повсякденного застосування та ненав'язливості застосовних формальностей із метою їх сумлінного дотримання та виконання. Доведено, що режим для суден у морських портах України є складником загального (комплексного) режиму морського порту. Він поєднує декілька видів режимів, що діють одночасно стосовно судна і завдяки такій дії забезпечують необхідний порядок у морському порту. До їх кола належать: санітарний, прикордонний, митний режими, режим сплати портових зборів тарифів, безпековий режим, що поєднує режими лоцманського та криголамного проведення, процедури Port State Control, регулювання руху суден та режим забезпечення безпеки суден від терористичних загроз відповідно до ISPS Code. У роботі також запропоновано внесення змін до Закону України «Про морські порти України» щодо визначення порядку відкриття/закриття морських портів для іноземного судноплавства; розроблення законодавства про штучні території в межах морських портів України як специфічних за правовим статусом і правовим режимом, а також порядку їх віднесення до категорії постійних портових споруд; напрями вдосконалення програмних документів довгострокового планування розвитку морської галузі України та поточного галузевого законодавства.^UThe thesis is the first complex scientific research dedicated to the creation of a new scientifically grounded concept of the legal regime of a seaport on the basis of the international standards and the best world and European practices of port activity, formulating the conclusions and the proposals aimed at improving the system of legal and organizational support of public administration of port activities in Ukraine. This is the first time in the thesis: the scientific concept of administratively-legal regimes in maritime legislation has been described on the basis of the theoretical developments, the legislation and the international agreements; the place of the seaport regime has been determined in the system of the administratively-legal regimes; the scientific views, the experience of national and international rule-making have been systematized in the formation, determination and public administration of legal regimes of seaports; methods and forms of public administration of the legal regime of a seaport have been singled out and classified. In addition, it is the first time an integral concept has been formulated of the general (complex) regime of a seaport, its components and functions have been defined; the current legal regime has been analyzed of foreign vessels and vessels under the Ukrainian flag in the seaports of Ukraine; the mechanism, the subjects and the peculiarities of public administration of the legal regime of the seaport of Ukraine have been characterized. The analysis of the practice of states, the theoretical developments and the work of the international institutions on the development of generally accepted legal norms in the sphere of establishing the regimes of seaports, certified the passing of several stages: the initial stage, codification stage, the stage of development of international norms on the regime of seaports. Based on the processing of the normatively-legal regulation of the seaport regime, it is proved that the system of modern international and national legal support of the seaport regime forms a block of the international agreements, the national legislation, the acts of local regulation. It has been noted that the regime of the area of water of a seaport is established by the norms of the national legislation of the coastal state due to its belonging to the internal waters and is a component of the general (complex) regime of a seaport. The regime of the land territory of the seaport of Ukraine is a component of the legal regime of a seaport, characterized by the opening of checkpoints across the state border of Ukraine and the action of the relevant regime. Based on the processing of the dynamics of the development of the institutional system of ensuring compliance with the seaport regime, both national and international governing institutions are included in the system of public administration of the legal regime of the seaports of Ukraine. International (global, regional) and national levels of public administration of the legal regime of the seaports of Ukraine have been highlighted. It has been proposed to add to the previously developed principles of the execution of jurisdiction of a coastal state and a port state the principle of preserving the balance of the rights of a port state and a state flag of a ship with the provision of reasonableness, proper adaptation, adaptability to everyday use and unobtrusiveness of applicable formalities for the purpose of their conscientious observance and execution. It has been proved that the regime for vessels in the seaports of Ukraine is a component of the general (complex) regime of a seaport. It combines several types of regimes, operating simultaneously with a vessel and through this action ensures the necessary order in a seaport. It is lain to their sphere within: sanitary, border, customs regimes, regime of payment of port fees, security regime, combining the regimes of pilot and icebreaker carrying, Port State Control procedures, regulation of vessel movement and the regime of ensuring the safety of vessels from terrorist threats in accordance with ISPS Code.In the work it is also proposed the amendments to the Law of Ukraine “On Seaports of Ukraine” on determining the procedure for opening/closing seaports for foreign shipping; development of legislation on artificial territories within the seaports of Ukraine as specific in legal status and legal regime, as well as the procedure for their classification into the category of permanent port facilities; directions of improvement of the program documents of long-term planning of the development of maritime industry of Ukraine and the current branch legislation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Антонюк У.В. 
Правове забезпечення екологічної безпеки у діяльності залізничного транспорту: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.06 / У.В. Антонюк ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено питання правового забезпечення екологічної безпеки у діяльності залізничного транспорту. Обгрунтовано визначення поняття "екологічна безпека у процесі діяльності залізничного транспорту", виділено його характерні ознаки. Проаналізовано основні фактори впливу експлуатаційної діяльності об'єктів залізничного транспорту на стан довкілля та його окремі елементи. Зроблено історичний огляд законодавства Української РСР та України щодо охорони довкілля у сфері залізничного транспорту. Розглянуто види та визначено ефективність роботи органів, які здійснюють державне управління, контроль і нагляд за додержанням природоохоронного законодавства у процесі діяльності об'єктів залізничного транспорту. Висвітлено основні аспекти застосування різних видів юридичної відповідальності за екологічні правопорушення у сфері залізничного транспорту. Обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства України щодо правового регулювання екологічної безпеки у процесі експлуатаційної діяльності об'єктів залізничного транспорту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х859(4УКР)114 + Х859(4УКР)021.134 +
Шифр НБУВ: РА362684

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Антонюк О. І. 
Макропруденційна політика центрального банку в умовах економічної циклічності.: автореферат дис. ... д.філософ : 072 / О. І. Антонюк. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації проведено теоретичне узагальнення і запропоновано вирішення актуального наукового завдання, що полягає у використанні інструментарію макропруденційної політики для забезпечення фінансової стабільності банківського сектору в умовах економічної циклічності. На цій основі у роботі обґрунтовані теоретичні засади макропруденційної політики в умовах циклічності економічного розвитку; проведено оцінювання ефективності макропруденційного інструментарію на основі емпіричних досліджень, виконаних в різних країнах; запропоновано матрицю індикаторів запровадження циклічних інструментів макропруденційної політики в Україні.Для оцінювання сучасного стану макропруденційного регулювання в дисертації обґрунтовані такі чинники впливу на фінансову стабільність та системний ризик: по-перше, це карантинні обмеження у зв’язку із пандемією Covid-19; по-друге, геополітична нестабільність та військові дії в Україні у зв’язку із агресією з боку росії.Аргументовано, що в період коронакризи та на початку повномасштабної агресії з боку рф антикризова політика НБУ характеризується пом’якшенням заходів у сфері монетарного регулювання та банківського нагляду (виключення складає лише валютне регулювання). Ці заходи в умовах пандемічних обмежень дозволили дещо пожвавити розвиток кредитування та забезпечити накопичення банками необхідного капіталу. В умовах війни з урахуванням прогнозування суттєвого зростання інфляції та падіння ВВП найбільш доцільним вважаємо таке поєднання політик: монетарна рестрікційна політика; пом’якшення макропруденційного інструментарію та запровадження низки фіскальних заходів у сфері сприяння відновлення банківського кредитування.У дисертації доведено, що умови економічної циклічності потребують передусім оцінювання індикаторів циклічної складової системного ризику – це надмірне зростання обсягів кредитування та боргового навантаження; а також дефіцит і дисбаланси ліквідності.Аргументовано дослідження індикаторів за такими напрямами: макроекономічні; кредитний ринок; інші сектори (співвідношення заборгованості населення та його доходів; динаміка співвідношення цін на житло і доходів населення; динаміка співвідношення цін на житло та вартості його оренди; динаміка вартості оренди та вакантності на ринку); показники достатності власного капіталу; макроекономічні валютні дисбаланси та дисбаланси ліквідності.Доведено необхідність обґрунтування трансмісійних механізмів запровадження інструментарію макропруденційної політики. При запровадженні окремих інструментів макропруденційної політики варто враховувати канали трансмісії, транскордонні переливи та регуляторний арбітраж. Охарактеризовані такі канали трансмісії: кількісний, ціновий та канал очікування. Транскордонні та транссекторальні переливи означають перетоки капіталу, ресурсів та активів у інші сектори або країни, які не підпадають під макропруденційне регулювання. Регуляторний арбітраж виникає, коли банки вживають заходів щодо уникнення дотримання більш жорстких нормативів. Встановлено, що зменшити негативний ефект переливів та арбітражу дозволяє координація дій регуляторів окремих секторів та країн, а регуляторний арбітраж вимагає проведення більш жорсткого контролю.^UIn the dissertation, a theoretical generalization is made and a solution to the current scientific problem is proposed, which consists in using the tools of macroprudential policy to ensure the financial stability of the banking sector in conditions of economic cyclicality. On this basis, in the paper the theoretical foundations of macroprudential policy in conditions of cyclical economic development are substantiated; an evaluation of the effectiveness of the macroprudential toolkit was carried out based of empirical studies carried out in different countries; a matrix of indicators for the introduction of cyclical instruments of macroprudential policy in Ukraine is proposed.In order to assess the current state of macroprudential regulation, the dissertation substantiates the following factors of influence on financial stability and systemic risk: firstly, these are quarantine restrictions in connection with the Covid- 19 pandemic; secondly, geopolitical instability and military actions in Ukraine in connection with aggression from russia. It was determined that in the period of the corona crisis and at the beginning of full-scale aggression on the part of the russian federation, the anti-crisis policy of the NBU is characterized by the easing of measures in the field of monetary regulation and banking supervision (the only exception is currency regulation). These measures in the conditions of pandemic restrictions made it possible to somewhat revive the development of lending and ensure the accumulation of the necessary capital by banks. In the conditions of war, taking into account the forecast of a significant increase in inflation and a fall in GDP, we consider the following combination of policies to be the most appropriate: monetary restrictive policy; softening of the macroprudential toolkit and introduction of a number of fiscal measures in the sphere of promoting the recovery of bank lending.The thesis proves that the conditions of economic cyclicality require, first of all, the assessment of indicators of the cyclical component of systemic risk. It includes an excessive growth of credit volumes and debt burden; and liquidity shortages and imbalances.The preliminary analysis made it possible to substantiate the system of indicators and argue the following: GDP dynamics is the main indicator of economic cyclicality; the dynamics of loans is a sufficiently accurate indicator for evaluating credit cycles and requires a detailed analysis by customer categories and sectors; indicators based on the assessment of capital adequacy may change depending on various factors, so they should be evaluated in the context of the general situation in the economy and the financial market in particular. The dynamics of these indicators were analyzed using the Hodrick-Prescott filter, which made it possible to determine the critical values of indicators for the introduction of macroprudential tools.The credit-to-GDP ratio indicator based on gap estimates using the Hodrick- Prescott filter allows for the identification of excessive credit growth with a certain time lag. However, the practical value of the indicator lies in the assessment of the critical level and dynamics.The need to substantiate the transmission mechanisms for the introduction of macroprudential policy tools has been proven. Transmission channels, cross-border spillovers and regulatory arbitrage should be taken into account when introducing individual macroprudential policy instruments. The following transmission channels are characterized: quantitative, price and waiting channel. Cross-border and crosssectoral flows mean flows of capital, resources and assets to other sectors or countries that are not subject to macroprudential regulation. Regulatory arbitrage occurs when banks take steps to avoid compliance with stricter regulations. It was established that the negative effect of spillovers and arbitrage can be reduced by coordinating the actions of regulators of individual sectors and countries, while regulatory arbitrage requires stricter control.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Арабська Л.П. 
Фізичний розвиток та структурно-функціональний стан кісткової системи у дітей різних категорій радіаційного нагляду та шляхи профілактики і реабілітації їх порушень: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.10 / Л.П. Арабська ; Ін-т педіатрії, акушерства та гінекології АМН України. — К., 2001. — 38 с.: рис. — укp.

Вивчено питання удосконалення й оптимізації системи комплексної медико-соціальної допомоги дітям, народженим після аварії на ЧАЕС, на базі розробленої та впровадженої у практику технології діагностики ранніх порушень у біологічній системі мати - плацента - дитина та порушень стану здоров'я дітей, процесів кісткоутворення, формотворення під впливом малих доз радіації. Наведено результати патоморфологічних і радіометричних досліджень плацент і секційного матеріалу померлих у ранньому неонатальному періоді новонароджених за наявності інкорпорації радіонуклідів у плаценті. Показано, що під впливом радіаційного чинника плацента накопичує радіонукліди, які проникають до плода, викликаючи розвиток фетальних дисплазій, структурно-функціональні порушення у різних органах і системах, у тому числі у кістковій. Наведено результати клінічних досліджень у дітей, народжених з інкорпорацією радіонуклідів у плаценті. Оптимізовано систему диспансерного нагляду за дітьми, народженими після аварії на ЧАЕС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р731.98
Шифр НБУВ: РА313887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Аронова М.М. 
Епідеміологія грипу і ГРІ в Україні та удосконалення моніторингу за епідеміями грипу: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.02 / М.М. Аронова ; АМН України. Ін-т епідеміології та інфекц. хвороб ім. Л.В.Громашевського. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено основні характеристики епідемічного процесу грипу та гострих респіраторних інфекцій (ГРІ) в Україні за 1992 - 2003 рр., а саме: динаміку, інтенсивність, тенденції захворюваності, ураженість різних вікових груп населення, сезонність і циклічність. Установлено поступове зниження показників загальної захворюваності переважно за рахунок дорослого та міського населення. Зареєстровано тенденцію до зростання захворюваності дитячого населення з превалюванням вікової групи 7 - 14 років, а також сільського населення. Показано, що найвищі рівні захворюваності на грип і ГРІ в Україні зареєстровано в м.Києві. Вони перевищували середньоукраїнські показники в 1,5 - 1,7 разів. На моделі м.Києва уперше встановлено сильний прямий кореляційний взаємозв'язок між величиною температурного фактора та кількістю опадів і рівнем захворюваності на зазначені хвороби. Показано, що ймовірнішим є зростання захворюваності населення на грип за умов вищої температури повітря в осінньо-зимовий період року, а також нижчої температури та вищого рівня опадів влітку. Для ГРІ встановлено, що зі зростанням максимальної температури повітря рівень захворюваності зменшується, а у разі нижчої температури та вищої вологості повітря взимку показники розповсюдження респіраторних інфекцій вищі. Наведено порівняльну характеристику епідемій грипу 1998 - 2002 рр. в Україні та визначено їх епідеміологічні особливості. Відзначено, що епідемії реєструвались щорічно та були різними за екстенсивністю й інтенсивністю. З застосуванням розробленої комп'ютерної математичної моделі зроблено короткостроковий і довгостроковий прогноз захворюваності на грип і ГРІ на період до 2007 р. Удосконалено систему епідеміологічного нагляду за грипом та ГРІ шляхом оптимізації активного моніторингу за епідеміями на території країни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.31-1 + Р194.31 +
Шифр НБУВ: РА341195

Рубрики:

      
13.

Артеменко А. В. 
Адміністративно-правовий захист соціально незахищених верств населення / А. В. Артеменко. — Б.м., 2019 — укp.

В дисертації досліджено адміністративно-правовий захист соціально незахищених верств населення. Розкрито зміст та особливості адміністративно-правового захисту соціально незахищених верств населення. Здійснено характеристику видів соціально незахищених верств населення, розкрито специфіку адміністративно-правового захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Автором виокремлено принципи та гарантії адміністративно-правового захисту соціально незахищених верств населення.В роботі здійснено характеристику нормативно-правового регулювання адміністративно-правового захисту соціально незахищених верств населення. Розкрито повноваження та компетенцію публічної адміністрації щодо здійснення адміністративно-правового захисту соціально незахищених верств населення. З'ясовано особливості взаємодії суб'єктів адміністративно-правового захисту соціально незахищених верств населення.Розглянуто види адміністративно-правових заходів захисту соціально незахищених верств населення. З'ясовано сутність та особливості контролю та нагляду за додержанням законодавства щодо захисту соціально незахищених верств населення. Розкрито поняття та зміст відповідальності за порушення законодавства щодо захисту соціально незахищених верств населення.^UThe dissertation examines the administrative and legal protection of socially vulnerable groups of the population. The content and peculiarities of administrative and legal protection of socially vulnerable groups of the population are revealed. The characteristics of the types of socially vulnerable groups of the population are described, the specifics of administrative and legal protection of orphans and children deprived of parental care are disclosed. The author outlines the principles and guarantees of administrative and legal protection of socially vulnerable groups of the population.The work describes the legal regulation of the administrative and legal protection of the socially vulnerable groups of the population. The powers and competence of public administration regarding the implementation of administrative and legal protection of socially vulnerable groups of the population are revealed. The peculiarities of the interaction of subjects of administrative and legal protection of socially unprotected layers of population are revealed.The types of administrative and legal measures for the protection of socially vulnerable groups of the population are considered. The essence and peculiarities of control and supervision of observance of legislation on protection of socially vulnerable groups of the population are revealed. The concept and content of liability for violation of the legislation on the protection of vulnerable social groups are disclosed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Архипкіна Т.Л. 
Клінічні, гормональні та метаболічні показники в перименопаузі у жінок з синдромом полікістозних яєчників в анамнезі: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / Т.Л. Архипкіна ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

На підставі проведених клініко-лабораторних досліджень доведено прогностичну значущість синдрому полікістозних яєчників (СПКЯ) у формуванні клінічних, гормональних і метаболічних порушень у період вікової перебудови нейроендокринної системи. Встановлено, що клінічні особливості перименопаузального періоду залежать від методів корекції СПКЯ в репродуктивному віці. Виявлено характерні для жінок з полікістозом яєчників підвищення у клімактерії секреції лютеїнізуючого гормону (ЛГ), коефіцієнтів ЛГ і фолікулостимулювального гормону та відносну гіперандрогенемію, яка прогресує зі збільшенням тривалості перименопаузи. Наведено характеристику стану ліпідного та вуглеводного обміну та доведено, що оперативне лікування у репродуктивному віці зменшує частоту та ступінь вираженості метаболічних порушень у клімактерії. Обгрунтовано доцільність проведення нагляду у перименопаузі за жінками з наявністю СПКЯ в анамнезі за участі акушерів-гінекологів та ендокринологів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.715.2-3 + Р712.59-3 +
Шифр НБУВ: РА334566

Рубрики:

      
15.

Афанасьєва Н.І. 
Патогенетичне обгрунтування застосування комплексу променевих методів дослідження в диспансерному нагляді учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС із тиреоїдною патологією: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.23 / Н.І. Афанасьєва ; Укр. НДІ онкології і радіології. — К., 1999. — 39 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.12-436.7
Шифр НБУВ: РА306410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Бібленко С. Б. 
Удосконалення механізмів функціонування державного технічного нагляду на регіональному рівні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / С. Б. Бібленко ; Акад. муніцип. упр. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито й удосконалено концептуальні засади розвитку державного технічного нагляду на регіональному рівні, що передбачають створення єдиного державного органу з питань реєстрації, обліку та технічного огляду різних видів техніки, інші структурно-функціональні перетворення, поєднання державного технічного нагляду з дієвим громадським контролем, врахування вимог ЄС у відповідній галузі. Вдосконалено підхід до створення ефективного механізму державного регулювання в галузі використання мобільних транспортних засобів сільськогосподарського виробництва на основі узгодженого застосування комплексу методів прямого та непрямого регулювання. Запропоновано методологічний інструментарій кадрового забезпечення органів державного технічного нагляду на регіональному рівні. Виокремлено рівні та напрями експертно-діагностичного аналізу органами державного технічного нагляду діяльності у галузі використання транспортних засобів сільськогосподарського виробництва та побудовано відповідну модель. Обгрунтовано доцільність створення науково-дослідної установи з метою науково-методичного забезпечення державного технічного нагляду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072-94
Шифр НБУВ: РА384776 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Білоконь М.В. 
Органи державного управління та місцеве самоврядування в Російській імперії у другій половині XIX ст. (на матеріалах Лівобережної України): історико-правове дослідження: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / М.В. Білоконь ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано вітчизняні юридичні парадигми другої половини XIX ст. стосовно питань теорії співвідношення державної влади, державного управління та місцевого самоуправління. Детально охарактеризовано зміни у компетенції органів місцевого державного управління та місцевого самоуправління в аспекті їх взаємовідносин. Розглянуто правові основи взаємовідносин земських установ і галузевих губернських органів: казенних, акцизних і контрольних палат, акцизних управлінь та управлінь державного майна. Досліджено правові основи здійснення управлінських і наглядових функцій повітовою адміністрацією та органами селянського самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4Рос)51-523.72
Шифр НБУВ: РА319497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Баєшко Г.І. 
Особливості серцево-судинної системи у дітей, народжених від юних матерів: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / Г.І. Баєшко ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено питання удосконалення ведення дітей, народжених від юних матерів, з урахуванням особливостей серцево-судинної системи. Відмічено, що у значної частини дітей юних матерів спостерігаються патологічні зміни з боку серця, серед яких найбільш частими є міокардіодистрофія, вегето-судинна дисфункція, рідше - природжені пороки серця, виниклі внаслідок аномалії розвитку. Доведено значущість ряду факторів, що спричиняють розвиток змін серцево-судинної системи. З'ясовано функціональний стан органів кровообігу в обстеженій групі дітей, встановлено особливості їх реакції на фізичне навантаження. Показано значущість проведення останнього для виявлення прихованих порушень діяльності серцево-судинної системи. Отримано дані стосовно особливостей центральної гемодинаміки та виявлено ряд синдромів її порушення у дітей, народжених від юних матерів. Звернено увагу на необхідність спеціального нагляду за даним контингентом дітей. Рекомендовано включати до оздоровчих заходів курси кардіотрофічних препаратів, зважаючи на особливості кардіальної патології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р731.90
Шифр НБУВ: РА314900 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Бааджи Н. А. 
Адміністративний розсуд в діяльності органів публічної адміністрації / Н. А. Бааджи. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичним та практичним проблемам застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації України. Охарактеризовано засади, тенденції, проблеми та особливості правового регулювання та перспективи удосконалення його застосування. Досліджено правові категорії «розсуд», «адміністративний розсуд», «дискреція», «межі адміністративного розсуду», «оціночне поняття» та інші.Проведено аналіз нормативно-правової основи застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації, внаслідок чого встановлено, що нею є сукупність нормативно-правових актів законодавчого та підзаконного характеру, які направлені на регулювання відносин, пов'язаних із реалізацією дискреційних повноважень органів публічної адміністрації у правотворчій та правозастосовній діяльності.Охарактеризовано принципи адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації: верховенства права, законності, гуманізму, пропорційності, неупередженості, рівності перед законом, справедливості, недопустимості зловживання правом, добросовісності, розумності, варіативності (селективності), цілеспрямованості, цілісності, системності, науковості, компетентності, відповідальності та інші.Досліджено форми реалізації адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації: прийняття нормативних правових актів, індивідуальних правових актів, укладання адміністративних договорів, вчинення інших юридично значущих дій (конклюдентні акти - дії, бездіяльність).Проаналізовано правову природу меж адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації; запропоновано авторське визначення цього поняття – це встановлений в нормативно-правових актах за допомогою спеціальних правових засобів вид правових обмежень в діяльності органів публічної адміністрації, який обумовлює межі, в яких органи публічної адміністрації мають можливість вольового вибору оптимального вирішення юридичного питання.Досліджено особливості застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації в умовах надзвичайного правового регулювання. З'ясовано, що надзвичайне правове регулювання обумовлює зростання застосування імперативних принципів у правовому впливі на суспільні відносини, збільшує межі дискреції, свободу розсуду органів публічної адміністрації при правозастосуванні та нормотворенні, допускає трансгресію власної компетенції, визначеної законодавством для ординарної ситуації.Досліджено вплив адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації на корупційні відносини. Доведено, що корупціогенність адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації полягає у потенційній можливості здійснення або нездійснення своїх повноважень, а також у підставах і строках їхнього здійснення.Досліджено шляхи оптимізації меж адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації.З метою удосконалення нормативно-правової основи застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації запропоновано прийняти Закон України «Про адміністративну процедуру» та Закон України «Про нормативно-правові акти».З метою посилення контрольно-наглядової діяльності держави за застосуванням адміністративного розсуду у правотворчій та правозастосовній діяльності органів публічної адміністрації запропоновано внести низку змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».^UThe dissertation is devoted to the theoretical and practical problems of application of administrative discretion in the activities of public administration agencies of Ukraine. This scientific works reveals and analyses characteristic features, tendencies, problems and peculiarities of legal regulation and perspective of elaborating of its application. The author researches such categories as “discretion”, “administrative discretion”, “limits of administrative discretion”, “value judgment” etc.The dissertation produces the analysis of regulatory basis of application of administrative discretion in the activities of public administration agencies, while in the result we can state that this regulatory basis includes the array regulatory legal acts of legislative and by-law character, which are directed on regulation of relations relating to the realization of discretionary powers of public administration agencies within law-making and law-application activities.The research gives characteristics of the principles of administrative discretion within the public administration activities, emphasizing the main pertaining to the topic: rule of law, legality, humanism, proportionality, impartiality, equality before the law, justice, inadmissibility of abuse of law, good faith, reasonableness, variability (selectivity), purposefulness, integrity, consistency, scientificity, competence, responsibility, etc.In the course of the scientific work the author studies the forms of realization of administrative discretion in the public administration activities: adopting regulatory acts, individual legal regulatory acts, concluding administrative agreements, making other legally significant acts (concluding acts-deals, inaction).The research analyses the legal nature of the limits of administrative discretion within the public administration activities; proposes author definition of the concept: it is a type of legal restrictions of the public administration activities specifically stipulated in regulatory acts by means of relevant legal mechanisms, which defines the boundaries within which the public administration agencies have the possibility of the strong-willed choice of the optimal settlement of legal issue.Peculiarities of application of administrative discretion in activity of public administration agencies in the conditions of extraordinary legal regulation are investigated as well. It was found that extraordinary legal regulation causes the growth of the application of imperative principles in the legal influence on public relations, increases the limits of discretion, freedom of discretion of public administration bodies in law enforcement and rule-making, allows the transgression of their own competence defined by law for ordinary situations.The influence of administrative discretion in the activity of public administration agencies on corruption relations is investigated by the author. It is proved that the corruption of administrative discretion in the activities of public administration agencies lies in the potential possibility of exercising or not exercising their powers, as well as in the reasons and terms of their exercising.The ways of optimizing the limits of administrative discretion in the activity of public administration agencies are investigated.In order to improve and elaborate the regulatory basis for implementation of administrative discretion within the public administration activities the author proposes to adopt the Law of Ukraine «On Administrative Procedure» and the Law of Ukraine «On Regulatory Acts».With the aim of reinforcing the monitor-controlling state function over the application of administrative discretion in law-making and law-application activities of public administration agencies, the current dissertation proposes to adopt a range of amendments to the Law of Ukraine «On Local State Administrations» and the Law of Ukraine «On Local Government in Ukraine».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Бабенко В.І. 
Організаційно-правові аспекти прокурорського нагляду за додержанням законів про охорону довкілля: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.10 / В.І. Бабенко ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто значення прокурорського нагляду за додержанням законодавства про охорону довкілля як важливої складової удосконалення механізму гарантування екологічних прав громадян України та захисту інтересів держави. Визначено повноваження прокурора під час здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів про охорону довкілля, проаналізовано особливості його організаційної роботи у процесі здійснення такого нагляду. Досліджено проблеми оцінки якості та ефективності даного прокурорського нагляду. Сформульовано теоретичні висновки та пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х859(4УКР)021 + Х891.9(4УКР)62 +
Шифр НБУВ: РА332258

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського