Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (66)Книжкові видання та компакт-диски (559)Журнали та продовжувані видання (37)
Пошуковий запит: (<.>K=СЛЮСАР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 50
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ількович В. М. 
Діяльність польських громадських культурних організацій в Україні у 1991–2014 рр. / В. М. Ількович. — Б.м., 2022 — укp.

Становище національних меншин у державі є безумовно важливим як для Польщі, так і для України, особливо в процесі євроінтеграції. Поляки – одна з найдавніших та найбільших етнічних меншин України, що з’являється на цих теренах ще в княжі часи. Так за останнім переписом, який провели у 2001 р., поляків в Україні було 144,1 тис.У кінцевому результаті, на прикладі організацій української Полонії, можемо глибше зрозуміти важливість трансформаційних національних процесів у сучасності, що мають місце в Україні, передбачити та уникнути помилок, які виникають у суспільстві на міжнаціональному ґрунті.Отримані результати дослідження демонструють становлення, розвиток польських громадських товариств та їхню діяльність у галузі культури в 1991–2014 рр. та взаємозв’язок формування таких об’єднань із державотворчими процесами в Україні у відповідний історичний період.Мета дисертації полягає в тому, щоб на основі історичного аналізу існуючих наукових розробок і широкої джерельної бази всебічно схарактеризувати та проаналізувати процес становлення, діяльності польських громадських організацій, динаміку культурно-просвітницьких та правових напрямів розвитку Полонії в Україні з 1991 по 2014 рр.Джерельну базу роботи складають документи й матеріали, покликані висвітлити окремі аспекти проблематики дисертації. Серед основних типів джерел, які використано у дослідженні, є нормативно-правові акти (вітчизняні та міжнародні), документи установ і організацій, публіцистичні джерела, періодичні видання, біографічна література, аналітичні звіти, соціологічні опитування та вебресурси. Більшості джерел із досліджуваної тематики притаманний високий рівень цифровізації.У досліджені висвітлюється діяльність польських національно-культурних об’єднань у контексті відродження та розвитку їхнього культурного та духовного життя. У роботі особлива увага приділена культурно-освітньому та правовому аспектам функціонування Полонії України, дослідженню її організаційних засад на теренах України.У дослідженні проаналізовано умови історичного становлення, розвитку польських громадських організацій та їхню основну правову базу для діяльності в Україні польської меншини. Зазначена чисельність і демографічні зміни польської національної меншини та вплив цих факторів на розвиток їхньої культурної діяльності. Розкрито концептуальні засади особливостей створення та функціонування польських культурних громадських організацій та етнографічних товариств Полонії. Як результат, це дає змогу зрозуміти етапи становлення польських об’єднань, прослідкувати територію їхнього поширення.Окрема увага приділена дослідженню основних напрямків просвітницької діяльності полонійних об’єднань, зокрема створення шкіл, класів та інших закладів культурно-еститечного розвитку для популяризації й поширення польської мови, історії, культури, звичаїв та обрядів. Можна стверджувати, що їхня робота ефективна не лише серед етнічних поляків, але й серед інших народів нашої держави, адже відсоток українців, які вивчають та знають польську мову, з кожним роком збільшується.Чільне місце у роботі займає аналіз особливостей та специфіки польських об’єднань у питаннях розвитку польськомовної преси та ЗМІ, інтернет ресурсів, телебачення, радіомовлення. Саме завдяки такій діяльності українські польські товариства підтверджують свою присутність у інформаційному полі, що доводить: польська національна меншина з кожним роком стає більш згуртованою.Досліджено й схарактеризовано заснування і напрями діяльності художніх закладів та організацій естетичного виховання Полонії в Україні. Можемо говорити, що ці організації, значною мірою, – самофінансовані, за винятком невеликої допомоги Консульств та уряду Республіки Польща. В Україні ж належних умов для їхнього розвитку не закладено. Також обґрунтовано важливість створення та підтримки культурно-масових заходів для національних меншин, зокрема і для Полонії. У роботі висвітлено найбільші культурно-масові заходи, які відбулися за участі польських громадських культурних товариств або організовані ними.Положення й висновки дослідження можуть бути використані при розробці нормативних і спеціальних курсів, спецсемінарів, наукових студій з новітньої історії України із проблематики національних меншин, етнополітики, історії культури, культурної антропології, історії повсякдення, міждержавних відносин, історії Польщі; у підготовці статей, монографій, підручників і навчальних посібників з даної тематики. Ключові слова: Україна, Республіка Польща, національна меншина, етнополітика, українсько-польські відносини, громадські організації, польська освіта, етнічні фестивалі, преса, громадсько-політична активність, асиміляція, міграція, фольклор, національна спадщина, церква.^UThe position of national minorities in the country is certainly important for both Poland and Ukraine, especially in the process of European integration. Poles are one of the oldest and largest ethnic minorities in Ukraine, which appeared in this area in princely times. Thus, according to the last census conducted in 2001, there were 144.1 thousand Poles in Ukraine. Polonia's activities play an important role in the transformation of society, the rapprochement and understanding of the Ukrainian and Polish peoples, and the establishment of interstate partnership.The study of public associations of Polonia of Ukraine provides an opportunity to assess the specific activities of Ukraine during the Perestroika and the years of independence, in culture (formation of societies, institutions of aesthetic education, media) to meet the humanitarian needs of the Polish minority.Ultimately, on the example of the organizations of the Ukrainian Polonia, we can better understand the importance of transformational national processes in modern Ukraine, anticipate and avoid mistakes that occur in society on an interethnic basis.The source base of the work consists of documents and materials designed to highlight certain aspects of the dissertation. Among the main types of sources used in the study are regulations (domestic and international), documents of institutions and organizations, journalistic sources, periodicals, biographical literature, analytical reports, opinion polls and web resources. Most sources on the subject are characterized by a high level of digitization.The study highlights the activities of Polish national and cultural associations in the context of the revival and development of their cultural and spiritual life. The paper pays special attention to the cultural, educational, social and legal aspects of the functioning of Polonia of Ukraine and the study of its organizational principles in Ukraine.The study analyzes the conditions of historical formation, development of Polish public organizations and their main legal basis for the activities of the Polish minority in Ukraine.The conceptual bases of the peculiarities of the creation and functioning of Polish cultural public organizations and ethnographic societies of Polonia are revealed. As a result, it makes it possible to understand the stages of formation of Polish associations, to trace the territory of their spread.Particular attention is paid to the study of the main areas of educational activities of Polonian associations, including the establishment of schools, classes and other educational institutions to promote and disseminate the Polish language, history, culture, customs and traditions. Their work is effective not only among ethnic Poles, but also among other peoples of our country, because the percentage of Ukrainians who study and know the Polish language is growing every year.A prominent place in the work is occupied by the analysis of the peculiarities and specifics of Polish associations in the development of the Polish-language press and mass media, Internet resources, television, and radio broadcasting. Due to such activities Polish societies of Ukraine confirm their presence in the information field, which proves that the Polish national minority is becoming more cohesive every year.The foundation and directions of activity of art institutions and organizations of aesthetic education of Polonia in Ukraine are studied and characterized. We can say that these organizations are, to a large extent, self-financed, with the exception of a little help from the Consulates and the Government of the Republic of Poland. In Ukraine, however, there are no proper conditions for their development.The importance of creating and supporting cultural events for national minorities, including Polonia, is also substantiated. The paper highlights the largest cultural events that took place with the participation of Polish public cultural societies or organized by them.The provisions and conclusions of the study can be used in the development of normative and special courses, special seminars, research studies on the recent history of Ukraine on national minorities, ethnopolitics, cultural history, cultural anthropology, everyday history, interstate relations, Polish history; in the preparation of articles, monographs, textbooks and manuals on this topic.Key words: Ukraine, Republic of Poland, national minority, ethnopolitics, Ukrainian-Polish relations, public organizations, Polish education, ethnic festivals, press, social and political activism, assimilation, migration, folklore, national heritage, church.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Булахов М. С. 
Роль нелокальної взаємодiї в ультрахолодних бозе-газах з урахуванням спiнових ступенiв свободи: автореферат дис. ... д.філософ : 105 / М. С. Булахов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацiя присвячена дослiдженню впливу нелокальностi взаємодiї: по-перше, на термодинамiчнi характеристики слабковзаємодiйного бозе-газу як у верхньому околi температури переходу (вище, але близько до неї) до стану з бозе-ейнштейнiвським конденсатом (БЕК), так i в станi з БЕК за нульової температури; по-друге, на ефекти, пов’язанi зi спiном, а також на структуру спектру одночастинкових збуджень слабковзаємодiйного бозе-газу атомiв з повним нульовим або одиничним спiном в станi з БЕК за нульової температури.Роздiл 1 присвячено викладанню матерiалу, який склав основу й послу- гував точкою вiдлiку дослiджень здобувача, а саме: термодинамiчної теорiї збурень, теорiї Боголюбова слабковзаємодiйного бозе-газу й узагальнення канонiчних перетворень Боголюбова. Роздiл 2 присвячено побудовi термодинамiки бозе-газу в верхньому околi температури фазового переходу до стану з БЕК iз урахуванням попра- вок першого i другого порядку за взаємодiєю до основних термодинамiчних величин. Теоретичний опис побудований у рамках термодинамiчної теорiї збурень. Результати проаналiзовано за допомогою чисельних методiв для локальної й нелокальної моделей потенцiйної взаємодiї. У роздiлi 3 аналiзується система рiвнянь, яка дає змогу визначити такi термодинамiчнi характеристики слабковзаємодiйного ультрахолодного бозе- газу атомiв iз повним нульовим спiном у станi з БЕК, як: хiмiчний потенцiал i густину частинок конденсату. Означена система рiвнянь враховує внесок вiд квадратичних за операторами народження й знищення доданкiв i дозволяє дослiджувати систему для низки модельних потенцiалiв нелокальної взає- модiї. Повний аналiз проведено з використанням чисельних методiв для двох нелокальних моделей потенцiалу взаємодiї: модель пiвпрозорих сфер i модель з профiлем гаусового (нормального) розподiлу. У роздiлi 4 вивчається термодинамiка й магнiтнi властивостi всiх можливих станiв БЕК у бозе-газi частинок зi спiном S = 1 за наявностi зов- нiшнього магнiтного поля. На вiдмiну вiд попереднiх дослiджень спiнорних конденсатiв мiжатомна взаємодiя вважається нелокальною. У цьому випадку вiдповiдний гамiльтонiан будується з урахуванням спiнових i квадрупольних ступенiв свободи, якi елегантно вводяться на рiвних правах крiзь призму алгебри SU(3). Зв’язок iз зовнiшнiм магнiтним полем забезпечується за допо- могою як спiнового оператора (лiнiйний ефект Зеемана), так i за допомогою оператора квадрупольного моменту (квадратичний ефект Зеемана).^UThe dissertation is devoted to studing the effect of the nonlocality of interaction on: first, thermodynamic quantities of a weakly interacting Bose gas both in the upper neighbourhood of the transition temperature (higher, but close to it) to the state with Bose-Einstein condensate (BEC) and in the state with BEC at zero temperature; second, spin-related effects and the structure of the single-particle excitation spectrum of a weakly interacting Bose gas of spinless or spin-1 atoms with BEC at zero temperature.Chapter 1 deals with the presentation of the basic approaches and the reference point of the author’s research: thermodynamic perturbation theory, Bogoliubov theory of a weakly interacting Bose gas, and generalization of Bogoliubov canonical transformation.Chapter 2 is devoted to the constructing thermodynamics of a Bose gas in the upper neighbourhood of the phase transition temperature to the state with BEC taking into account the first and second order corrections in interaction to the main thermodynamic quantities. The theoretical description is based on the thermodynamic perturbations theory. The results are analyzed by using numericalmethods for local and non-local models of the interaction potential.Chapter 3 analyzes the system of equations that allows one to determine such thermodynamic characteristics of a weakly interacting ultracold Bose gas of spinless atoms with BEC as chemical potential and condensate particles density. It involves the contribution of quadratic terms in the creation and annihilation operators and enables to study the system for a number of model non-local interaction potentials. The complete analysis was carried out by employing the numerical methods for two models of non-local interaction potential: a model of semitransparent spheres and a model with Gauss (normal) distribution profile.In Chapter 4 the author explores thermodynamics and magnetic properties of all possible magnetic states of a Bose gas of spin-1 atoms with BEC in the presence of an external magnetic field. In contrast to previous studies of spinor condensates, the interatomic interaction is considered to be non-local. In this case, the corresponding Hamiltonian must be constructed taking into account the spin and quadrupole degrees of freedom, which are elegantly introduced on an equal footing through the prism of the SU(3) algebra. The coupling with the external magnetic field is provided both by the spin operator (the linear Zeeman effect) and by the quadrupole moment operator (the quadratic Zeeman effect).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Ведмідь П. В. 
Механізми формування інформаційно-комунікаційного простору в системі публічного управління України.: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / П. В. Ведмідь. — Б.м., 2024 — укp.

Поява новітніх інформаційно-комунікаційних технологій сприяла модернізації інформаційно-комунікаційного простору в публічному управлінні, що має своїм результатом оперативну синхронізацію потреб та інтересів різних суспільних секторів, оптимізацію витрат ресурсних складових, якісні публічні послуги, широке залучення громади до розробки публічно управлінських рішень тощо.Сучасний стан розвитку інформаційно-комунікаційного простору в публічному управлінні свідчить про поетапний перехід урядових установ від налаштування сервісної функції до інструментів, які сприяють розширенню участі громадян в публічно-управлінських процесах. Спрощується обробка та обмін даними в середині державно-управлінської системи. Разом із тим, триває модернізація способів аудиту та контролю державних інституцій, а також методик їх звітування. Усі ці продуктивні зрушення потребують наукової систематизації, насамперед, у предиктивному ракурсі врахування позитивних сторін та уникнення хиб у майбутньому.Дослідження механізмів інформаційно-комунікаційного простору у публічному управлінні ідейно співзвучне з багатьма пошуковими студіями, присвяченими, зокрема аналізу функціонування електронного уряду, інформаційного суспільства, інформаційних систем, інформаційної безпеки тощо. У контексті даної розвідки з метою її теоретичного обґрунтування використані наукові роботи широкого кола вітчизняних та зарубіжних дослідників таких, як І. Арістова, М. Бейзермен, О. Гомоляко, Р.Даль, Н.Драгомирецька, П.Еплбі, О.Литвиненко, Г.Петрова, Г.Почепцов, В.Різун, Є.Романенко, С.Слюсаревський, Ф.Фукуяма та багатьох інших.^UThe emergence of new information and communication technologies has contributed to the modernization of information and communication space in public administration, which results in rapid synchronization of needs and interests of various public sectors, optimization of resource components, public services quality, broad community involvement in public administration decision-making.The evolution of the information and communication space in public administration shows a gradual transition of government initiatives from tools that improve services to those that support citizen participation. Processing and data exchange within the public administration system is simplified. At the same time, the method of control over the activities of state structures and methods of their reporting are being modernized. All these productive shifts require scientific systematization, first of all, in the predictive perspective of taking into account the positive aspects and avoiding mistakes in the future.The study of the mechanisms of information and communication space in public administration is ideologically consistent with many research studies, including analysis of the functioning of e-government, information society, information systems, informational security etc. In the context of this research for the purpose of its theoretical substantiation scientific works of a wide range of domestic and foreign researchers such as I.Aristova, M.Bazerman, O.Gomolyako, R.Dahl, N.Dragomyretska, P.Appleby, O.Lytvynenko, G.Petrova, G.Pocheptsov, V.Rizun, E.Romanenko, S.Slyusarevsky, F.Fukuyama and many others were analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Кан О. Ю. 
Організаційно-методичні засади підготовки майбутніх філологів у вищих навчальних закладах України в 1850-1917 роках / О. Ю. Кан. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації комплексно досліджено організаційно-методичні засадипідготовки студентів-філологів у вищих навчальних закладах України в1850-1917 роках та визначено особливості модифікації організаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів (залежність філологічноїосвіти від політики уряду; брак належного навчально-методичногозабезпечення освітнього процесу; недостатня увага до вивчення українськоїмови), а також виокремлено негативні та позитивні тенденції розвиткуорганізаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів.У дослідженні поняття «організаційно-методичні засади підготовкимайбутніх філологів» розглядається як цілісна, упорядкована та багатограннасистема, що має на меті за допомогою змісту, форм, методів і засобівнавчання сформувати у студентів-філологів уміння та навички з мов талітератур, озброїти їх твердими навичками (здатність розв'язувати складніспеціальні теоретичні питання та практичні проблеми основних світогляднихтеорій та концепцій філологічних дисциплін, знання предметної галузі тарозуміння професійної діяльності, здатність до пошуку, оброблення, аналізута критичного оцінювання інформації з різних джерел, оволодінняспеціальними культурологічними та міжкультурними знаннями), а такожрозвинути у них відповідні м'які навички (критичне мислення, вмінняналагоджувати міжособистісні контакти, навички ефективної комунікації таслухання, вміння прогнозувати, гнучкість та адаптивність).З урахуванням дидактичного, нормативно-законодавчого таісторичного критеріїв обґрунтовано три етапи розвитку організаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів у вищих навчальнихзакладах України другої половини ХІХ – початку ХХ століття та основнітенденції кожного з них, а саме: 1) 1850–1962 роки – реорганізаційно-структурний етап; 2) 1863-1883 роки – інтенсифікаційно-мотиваційний етап; 3) 1884–1917 роки – конверсійно-оновлювальний етап.Схарактеризовано зміст та організацію навчання майбутніх філологів уЗ'ясовано, що зміст навчання майбутніх філологів здебільшого булосконцентровано на класичній філології, вивченні стародавніх мов талітератур. Також вивчалися дисципліни російсько-слов'янської філології, апізніше й романо-германські мови, хоча викладання так званих «нових мов»у різних варіаціях здійснювалося в процесі підготовки майбутніх філологів увсіх університетах. Виокремлено ефективні підходи (полікультурний, індивідуальний,лінгвосоціокультурний, діалогічний, діференційований) й ретроспективнийдосвід підготовки студентів-філологів для подальшої імплементаціїв сучасний освітній процес: запровадження білінгвальної підготовки;наступність у навчанні між середньою та вищою ланками освіти;використання ефективних методів, спрямованих на занурення в мовнесередовище; створення нових подвійних спеціальностей з неспорідненимиспеціалізаціями; вдосконалення культурологічного компоненту освітніхпрограм та навичок міжкультурної комунікації студентів.Визначено ключові поняття дослідження (філологічна освіта,професійна підготовка майбутніх філологів, організаційно-методичні засади,організаційно-методичні засади підготовки майбутніх філологів) та уточненоїх сутність.^UThe dissertation examines the structural and methodological framework fortraining philology students in higher educational institutions of Ukraine in 1850-1917 in its entirety and identifies features of modification of structural andmethodological framework for training future philology experts (dependence of8philological education on the government policy; lack of proper learning andteaching support materials; inadequate attention to the Ukrainian languagelearning). The thesis also reveals negative and positive trends of structural andmethodological framework growth for the future philology experts training.In the research, the author represents the concept of "structural andmethodological framework for future philology experts training" as an integral,structures and comprehensive system which due to the content, forms, methods andtechniques is aimed at forming philology students' skills and knowledge inlanguages and kinds of literature, provide them with such solid skills (ability tosolve complex special theoretical issues and practical problems concerning of basicworldview theories and concepts of philological disciplines, knowledge of thesubject and understanding of professional areas, ability to search, process, analyzeand evaluate information critically from different sources, mastering of specialculturological and intercultural knowledge), as well as to exercise appropriate softskills (critical thinking, ability to build interpersonal contacts, skills of effectivecommunication and listening, ability to predict, flexibility and adaptability).In the context of the didactic, regulatory-legislative and historical criteria,the author proves three stages of development of structural and methodologicalframework for future philology experts training in higher educational institutionsof Ukraine in the second half of the XIX – early XX centuries as well as it ispresented the main trends of each stage, which are as follows: 1) 1850–1962 –reorganization-structural stage; 2) 1863–1883 –intensification-motivational stage; 3) 1884–1917 –conversion-renewal stage.The thesis defines the content and organization of training for futurephilology experts in the universities of Ukraine of the period researched.It is specified that the content for training future philology experts wasmostly focused on classical philology, the study of ancient languages and kinds ofliterature. Students also studied the Russian-Slavic philology courses and laterRomano-Germanic languages, although the teaching of so-called "new languages"in different variations was presented in the curriculum of training for futurephilology experts at all universities. The author identifies efficient approaches (multicultural, individual,linguosociocultural, dialogical, differentiated) and retrospective experience ofphilology students training for further implementing into the modern educationalprocess: introduction of bilingual preparation; continuity between secondary and10higher education; use of effective methods aimed at language immersion; creationof new double specialities with unrelated majors; improving the culturalcomponent of academic programs and intercultural communication skills ofstudents.There are key concepts which are defined in the research (philologicaleducation, professional training of future philology experts, structural andmethodological framework, structural and methodological framework for futurephilology experts training).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Кмін А. О. 
Історичний досвід функціонування системи підготовки фахівців військово-гуманітарного профілю у Національній академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (1991–2020 рр.).: автореферат дис. ... д.філософ : 032 / А. О. Кмін. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі на основі теоретичного аналізу досліджено підготовку курсантів – майбутніх фахівців з військово-гуманітарного профілю, вказано на основні чинники, які саме впливали на розвиток цієї підготовки. Також досліджено особливості підготовки та дій фахівців військово-гуманітарного профілю зарубіжних країн світу, а саме: Сполучених Штатів Америки, Федеративної Республіки Німеччини, Франції, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, Республіки Польща.У роботі вперше відтворена історична хронологія розвитку підготовки військово-гуманітарних фахівців у Національній академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що завдяки дослідженню запропоновано рекомендації щодо використання набутого досвіду у підготовці фахівців з морально-психологічного забезпечення у Збройних Силах України. Матеріали дослідження можуть бути використані в освітньому процесі ВВНЗ – для підвищення якості професійної підготовки фахівців з військово-гуманітарного профілю. У вступній частині обґрунтовано актуальність теми дисертації, визначено мету, об’єкт, предмет дослідження, завдання та методи, подано наукову новизну та практичне значення, а також список публікацій за темою дисертації, структуру та обсяг дослідження.У першому розділі досліджено стан наукової розробки теми, джерельна база дослідження та методи, які були використанні під час дослідження. Джерельна база дисертації охоплює низку офіційних документів, архівних матеріалів, інформації інтернет-ресурсів, публікацій у ЗМІ та інші. Цей різноманітний масив джерел сприяв всебічному аналізу та системній організації фактичного матеріалу, історичних подій та загальних процесів, пов'язаних з підготовкою військово-гуманітарних фахівців. Крім того, ці джерела надали цінну інформацію про досвід іноземних військових навчальних закладів та практичних стратегій, які застосовувались українськими та іноземними військовослужбовцями, які були відповідальні за забезпечення морально-психологічного добробуту особового складу в умовах воєнних дій.У другому розділі досліджено реорганізацію системи підготовки військово-гуманітарних кадрів у Львівському вищому військовому навчальному закладі після набуття Україною державного суверенітету, концептуальні та організаційні засади професійної підготовки військово-гуманітарних кадрів (на прикладі вищого військового навчального закладу у Львові).У третьому розділі досліджена трансформація організації та змісту навчально-виховного процесу під час підготовки фахівців з військово-гуманітарного профілю з урахуванням нових загроз національній безпеці та обороні України, досвід участі фахівців з морально-психологічного забезпечення у бойових діях під час російсько-української війни.У четвертому розділі досліджено систему підготовки фахівців з військово-гуманітарного профілю провідних країн світу, зокрема: Сполучених Штатів Америки, Федеративної Республіки Німеччини, Франції, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, Республіки Польща); особливості практичних дій фахівців, які відповідали за підтримання високого рівня морально-психологічного стану особового складу у локальних війнах та збройних конфліктах другої половини ХХ початку ХХІ століття.Актуальність теми дослідження. Дослідження підготовки фахівців з військово-гуманітарного профілю, а саме акцентуючи увагу на фахівців з морально-психологічного забезпечення є надзвичайно актуальним. Ефективне морально-психологічне забезпечення відіграє важливу роль у підтримці добробуту, стійкості та боєздатності військовослужбовців. Вивчаючи та вдосконалюючи підготовку фахівців в цій галузі, відбувається отримання необхідних навичок, методів, які допоможуть ефективно вирішувати психологічні проблеми і задовольняти потреби військовослужбовців. Це, в свою чергу, сприятиме підвищенню загальної військової ефективності, результативності та успішності під час проведення бойових дій. Однак, враховуючи вагомі доробки вчених з огляду сучасного ведення бойових дій, варто зазначити, що з кожним роком постають нові завдання перед фахівцями з військово-гуманітарного профілю, змінюється характер бойових дій, а також відбувається розвиток аспектів педагогіки та психології. Тому, зміст та система підготовки майбутніх офіцерів з морально-психологічного забезпечення особового складу ЗС України постійно удосконалюється, з урахуванням нових тенденцій у розвитку теорії і практики військової справи, педагогічної та психологічної науки.^UThe theoretical analysis of the training of cadets - future specialists in the military-humanitarian field – is used in this dissertation to identify the main factors that influenced the development of this training. The article also examines the peculiarities of training and actions of military and humanitarian specialists from foreign countries, namely: The United States of America, the Federal Republic of Germany, France, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the Republic of Poland.The paper is the first to reproduce the historical chronology of the development of military humanitarian training at the National Army Academy named after Hetman Petro Sahaidachny. The practical significance of the results obtained is that the study offers suggestions for the use of the experience gained in the training of military and humanitarian specialists in the Armed Forces of Ukraine. The research materials can be used in the educational process of higher military educational institutions to improve the quality of their professional training.The introductory part substantiates the relevance of the dissertation topic, defines the purpose, object, subject of research, tasks and methods, presents the scientific novelty and practical significance, as well as the list of publications on the dissertation topic, structure and scope of the research.The first chapter examines the state of scientific development of the topic, the source base of the study and the methods used in the research. The source base of the dissertation includes a number of official documents, archival materials, information from Internet resources, media publications, and others. This diverse array of sources contributed to a comprehensive analysis and systematic organization of factual material, historical events and general processes related to the training of military and humanitarian specialists. In addition, these sources provided valuable information about the experience of foreign military educational institutions and practical strategies used by Ukrainian and foreign military personnel responsible for ensuring the moral and psychological well-being of personnel in the context of hostilities.The second chapter examines the reorganization of the system of training military and humanitarian personnel at the Lviv Higher Military Educational Institution after Ukraine gained state sovereignty, the organizational, scientific and pedagogical foundations of the system of professional training of future military and humanitarian officers for the Armed Forces of Ukraine, the conceptual foundations of professional training of military and humanitarian personnel (on the example of a higher military educational institution in Lviv).The third section examines the transformation of the organization and content of the educational process in the training of military and humanitarian specialists in view of new threats to the national security and defense of Ukraine, the experience of participation of specialists in moral and psychological support in combat operations during the Russian-Ukrainian war.The fourth section examines the system of training of military and humanitarian specialists in the leading countries of the world, in particular: The United States of America, the Federal Republic of Germany, France, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the Republic of Poland), the peculiarities of practical actions of specialists who were responsible for maintaining a high level of moral and psychological state of personnel in local wars and armed conflicts of the second half of the twentieth and early twenty-first centuries.Relevance of the research topic. The study of the training of specialists in the military-humanitarian field, namely, focusing on specialists in moral and psychological support, is extremely relevant. Еffective moral and psychological support plays an important role in maintaining the well-being, resilience and combat capability of military personnel. By studying and improving the training of specialists in this field, the necessary skills and methods are acquired that will help to effectively solve psychological problems and meet the needs of military personnel. This, in turn, will help to increase overall military efficiency, effectiveness and success during combat operations. However, given the significant achievements of scientists in the field of modern warfare, it is worth noting that every year new challenges arise for military and humanitarian specialists, the nature of combat operations changes, and aspects of pedagogy and psychology develop. Therefore, the content and system of training of future officers for the moral and psychological support of the personnel of the Armed Forces of Ukraine is constantly being improved, taking into account new trends in the development of the theory and practice of military affairs, pedagogical and psychological science.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Коваленко О. М. 
Підготовка майбутніх фахівців залізничного транспорту в навчальних закладах Півдня України другої половини ХХ ‒ початку ХХІ століття / О. М. Коваленко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації комплексно досліджено підготовку майбутніх фахівців залізничного транспорту в навчальних закладах Півдня України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття та визначені позитивні та негативні тенденції цього процесу. Виокремлено ретроспективний досвід підготовки фахівців-залізничників для подальшої імплементації в сучасний освітній процес: підготовка майбутніх фахівців залізничного транспорту на виробництві; запровадження дуальної освіти; наступність у навчанні між середньою та професійно-технічною ланками освіти; гуманізація професійно-технічної освіти; співпраця зі стейкхолдерами для регулювання та прогнозування попиту на залізничні спеціальності на сучасному ринку праці. Результати дослідження можуть увійти до змісту посібників і підручників для підготовки фахівців залізничного транспорту, транспортних технологій, педагогіки, майстрів виробничого навчання; науково-теоретичні узагальнення можуть бути використані при написанні наукових і науково-методичних праць з історії педагогіки та методики викладання.^UThe dissertation examines future railway experts training in the educational institutions of Southern Ukraine in the second half of the XX – the beginning of the XXI century and identifies positive and negative trends of the process. The author points out the retrospective experience of the future railway experts training for its further implementation in the modern educational process: future railway experts training in railway production facilities; introduction of dual education; the continuity of education between secondary and vocational levels; humanization of vocational education; cooperation with stakeholders to regulate and forecast the demand for railway majors in the modern labour market. The results of the study may be included in the content of manuals and textbooks for the training of specialists in railway transport, transport technology, pedagogy, vocational training instructors; scientific and theoretical generalizations can be used in writing scientific and scientific-methodical works on the history of pedagogy and teaching methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Колосов І. В. 
Процедурні та процесуальні норми як інструмент запобігання та вирішення трудових спорів. / І. В. Колосов. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації детально проаналізовано, з урахуванням зарубіжного досвіду, суть та природу процедурних та процесуальних норм як інструментів запобігання та вирішення трудових спорів, закономірності їх взаємних трансформацій, випадки єдності і протиріч між процедурою та процесом. Встановлено, що інститут трудових спорів в Україні пройшов складний історичний шлях формування, під впливом різних правових традицій держав, у складі яких перебували українські землі, що відобразилося на рівні його законодавчого закріплення та ступеню захисту трудових прав працівників. Обгрунтовано те, що існують окремо як процедурні, так і процесуальні проблеми вирішення трудових спорів, які, зокрема, загострилися через конституційну реформу в частині правосуддя. Процедурні проблеми, зокрема, полягають у відсутності на теренах нашої держави цілого ряду адміністративних (позасудових) процедур, які б могли бути дієвим механізмом вирішення трудових спорів та зменшення кількості судових справ. Процесуальні проблеми, зокрема, полягають у застосованості деяких інститутів цивільного процесу до трудових спорів з точки зору їх специфіки, співвідношення між нормами цивільного процесу та трудового права, та виниклою, у зв'язку з цим, потребою спрощення процесуальних форм вирішення трудових спорів, їх позбавлення від зайвої перевантаженості формалізмом, тяганиною, покращення рівня їх доступності для рядового працівника. Зроблено висновок про існування процедурно-процесуального дуалізму, котрий, з одного боку, підкреслює єдність процедури і процесу, а з іншого – дозволяє визначити критерії їх нееквівалентності та самостійності, що цілком відповідає діалектичному закону єдності та боротьби протилежностей. Наголошено на тому, що у індивідуальних трудових спорах існує процедурно-процесуальна дилема, яка виникає при виборі способу захисту права на працю: або адміністратівні (нарадчі, позасудові) процедури, або звернення за процесуальним захистом до суду. При цьому робітник на свій розсуд розпоряджається своїми правами, виходячи з тих цілей, котрі ним переслідуються за результатами подібного звернення. Зауважено, що ключовими проблемами матеріально-правової процедури є впровадження у них IT технологій, диференціації переведення на іншу роботу від переміщення, одноособовість (в Україні) здійснення процедури дисциплінарного стягнення, поява у науковій доктрині прагнення до скорочених процедур розірвання трудових договорів з окремими категоріями робітників, керуючись при цьому не захисними принципами трудового права, а економічною доцільністю тощо. Окрім того, вітчизняна правоприпинювальна процедура у трудовому праві має ряд недоліків щодо строків попередження про наступне вивільнення, порядку та підстав для припинення трудових відносин і змістовного їх навантаження у порівнянні із законодавством країн Європейського Союзу.^UIn dissertation has provided detail analysis of mainly features and nature of procedural and processual norms as the labour disputes' preventive and resolving mechanism, with contributions of foreign scientific viewpoint taking in account. It is maintained the regularities of their mutual transformations, constituted cases of ones' unity and contradiction. Constituted, that the labour disputes' institution in Ukraine has passed complex way of development by impact of various law traditions in states Ukrainian territories included. This effects or affects on level of their legal adopting and labour rights' defense quality. Maintained, that exists both: procedural and processual problems of labour disputes resolving intensified by Constitutional Amendments on Justice. Particularly, procedural problems consist of absence of administrative procedures as a mechanism of labour disputes' settlement and guarantee of decline of aforesaid court' cases amount in our state. Processual problems, for instance, represented by adaptability of someone institutions of Civil Process to labour disputes resolution effectively, on their specify, correlation between Civil Process & Labour Law taking in account. Consequently, it leads to simplify of processual Acts for labour disputes' resolution and their refusing of formalism, red tape, improving of accessibility for ordinary employees. Provided implication about existence of procedurally-processual dualism emphasizes unity between procedure and process, from the one hand, permits derivate criteria of their non-equivalence and independence, from the other. Aforesaid conclusion definitely attested Dialectical Rule of Antipodes' Unity and Struggle.Accentuated, that in field of individual labour disputes there is a procedurally-processual dilemma, appears during choice of labour rights defense ways: procedural or Court trial. Simultaneously, employee realizes their rights on your own, in depend on purpose one's object as a result of application. Noticed, that core problems of Law-of-Substantive Procedure consist on IT-technologies providing, dividing between transference and move, disciplinary procedure embodiment by employer personally (in Ukraine), providing implication about simplify of employment termination procedure with someone types of employees in respect to economic, but non-law circumstances and so on and so forth. Moreover, Native employment termination procedure has link of disadvantages in field of termination notice, order and reasons for termination, their plot in compare with EU countries' Legal. Compare between Foreign and Native Legal allows provide implication about absence of preventive procedures as trainings, working time audit, professional skills' requirement evaluation, i.e. it needs to adopt these ones as Legal Act. Peculiarities of Ukrainian procedure of individual labour disputes settlement presented by: dividing procedures on extrajudicial and judicial, but it is incorrect relatively to law-of-substantive procedure; none systems of voluntary labour disputes settlement systems alike Dispute Resolution Councils and labour relations commissions as administrative bodies; absence of «advice and guidance», «information provision and consultation» and «conciliation» procedures in field of individual labour disputes settlement; only one body represents the extrajudicial procedure in Individual Disputes' Resolution system, – a commission on labour disputes (CLD); acceptance procedure and process of labour disputes resolution, as rather equivalence definitions, which make Native Labour Disputes' Resolution system backward in compare with well-developed states. To correct and improve this situation are proposed next ones: provide in Ukraine the administrative Individual Disputes' Resolution system (alike Dispute Resolution Councils and labour relations commissions as administrative bodies), specifies procedures of ―information provision and consultation‖, ―advice and guidance‖ and ―conciliation‖ in Individual Disputes' Resolution system; divide the procedure and process of labour 8 cases examination in separated definitions; provide the implication, that procedure is not only algorithm of labor cases examination, but also the order of legally significant acts in labour law; classify procedures as the order of legally significant acts in labour law into: legally-establishing (hiring), legally-changing (job transfer), and legally-breaking (firing); classify procedures as the algorithm of labor cases examination into administrative, conciliation and subsidiary (as ―information provision and consultation‖, ―advice and guidance‖). Refuse from classification of procedures of labor disputes resolution for extrajudicial and judicial.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Кругляк Д. М. 
Становлення та розвиток інституту місцевого самоврядування в Україні (1990 – 2020 рр.): історичний аспект. / Д. М. Кругляк. — Б.м., 2021 — укp.

Місцеве самоврядування є одним із ключових інститутів громадянського суспільства, що забезпечує право та змогу суспільства безпосередньо та через представницькі органи місцевого самоврядування здійснювати управління суспільними справами в інтересах місцевого населення. Попри глибокі демократичні традиції, усталення сучасної моделі місцевого самоврядування в Україні тісно пов'язане з транзитивними процесами. На перехідному етапі державного будівництва радянська вертикаль державного управління поступово трансформувалась у сучасну демократичну систему органів влади та місцевого самоврядування. Разом із тим, в процесі демократизації держава успадкувала деякі елементи радянської системи, синкретично поєднавши їх із сучасними інститутами демократії. Відтак, динаміка інституціоналізації місцевого самоврядування в Україні виражає дихотомію централізаційних і децентралізаційних тенденцій у контексті переходу від тоталітаризму до демократії.Отримані результати дослідження демонструють становлення та розвиток інституту місцевого самоврядування в Україні у 1990 – 2020 рр. і взаємозв'язок специфіки формування національної моделі місцевого самоврядування та суспільно-політичного контексту державотворення у відповідний історичний період.В якості теоретичного підґрунтя роботи виступають концепти «транзитивного суспільства» та «транзитивної держави», що розкривають інституційний розвиток місцевого самоврядування у вигляді трансформації від тоталітарного соціалізму до становлення структур громадянського суспільства.^ULocal self-government is one of the key institutions of civil society, which ensures the right and opportunity of society directly and through representative bodies of local self-government to manage public affairs in the interests of the local population. Despite deep democratic traditions, the establishment of a modern model of local self-government in Ukraine is closely linked to transitional processes. During the transitional stage of state building, the Soviet vertical of public administration was gradually transformed into a modern democratic system of government and local self-government. At the same time, in the process of democratization, the state inherited some elements of the Soviet system, syncretically combining them with modern institutions of democracy. Thus, the dynamics of institutionalization of local self-government in Ukraine expresses the dichotomy of centralization and decentralization tendencies in the context of the transition from totalitarianism to democracy.The results of the study demonstrate the formation and development of the institution of local self-government in Ukraine in 1990-2020 and the relationship between the specifics of the national model of local self-government and the socio-political context of state formation in the relevant historical period.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Кухарук О. Ю. 
Особливості етнічної ідентичності представників різних етномовних груп українського студентства / О. Ю. Кухарук. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації представлені результати дослідження особливостей етнічної ідентичності представників різних етномовних груп українського студентства. Етнічна ідентичність, етнічна спільнота, етномовна ідентичність трактуються у дослідженні з соціально-психологічної точки зору. З метою встановлення особливостей етнічної ідентичності у різних етномовних групах була розроблена відповідна програма емпіричного дослідження. Було виділено п'ять етномовних груп, які відображають основні стратегії етномовної ідентифікації українського студентства. Особливості етнічних та етномовних ідентичностей описані через порівняння особливостей прояву їхніх характеристик у різних етномовних групах. Встановлено спільні та відмінні особливості прояву характеристик етнічної та етномовної ідентичності в різних етномовних групах. Встановлено, що у досліджуваних групах є загальні для всіх груп особливості прояву етнічної ідентичності: вираженість етнічної ідентичності та її компонентів вища за середню; основним типом етнічної ідентичності в усіх етномовних групах є нормальна етнічна ідентичність; середній, близький до низького, рівень рефлексованості етнічної ідентичності. За допомогою однофакторного дисперсійного аналізу виявлено суттєві міжгрупові відмінності при порівнянні таких характеристик етнічної ідентичності: вираженість етнічної ідентичності, типи етнічної ідентичності: етнічний фанатизм, етнічний егоїзм, етнічний ізоляціонізм, етнічна індиферентність та рефлексованість етнічної ідентичності. Також спостерігаються статистично значущі міжгрупові розбіжності у всіх характеристиках української етномовної ідентичності. У кожній із груп досліджувані характеристики проявляються по-різному. Охарактеризовано взаємозв'язки між етнічною та етномовною ідентичністю у різних етномовних групах, визначено місце етномовної ідентичності в структурі етнічної ідентичності. Особливості кореляцій - різні за силою, напрямком або відсутні для одних пар змінних та наявні для інших, повторювані в різних етномовних групах - дають підстави стверджувати про складність та неоднозначність взаємодій та визначати їх як багато-багатозначні зв'язки між елементами різної ієрархії в структурі особистості. На основі встановлених особливостей етнічної ідентичності української студентської молоді були розроблені рекомендації щодо реалізації мовної політики в Україні, які передбачають вдосконалення у галузі мовної політики. Основою доповнення мовної політики має бути врахування етномовної структури українського суспільства, психологічних особливостей етнічної, мовної та етномовної ідентичності в кожній з етномовних груп.^UThe study presents the results of the research of the peculiarities of ethnic identity of representatives of different ethno-lingual groups of the Ukrainian students. Ethnic identity, ethnic community, ethno-lingual identity are interpreted in the study from social psychological perspective. A program of empirical research has been developed to demonstrate the peculiarities of ethnic and ethno-lingual identities in different ethno-lingual groups. Five ethno-lingual groups were distinguished that reflect the main strategies of ethno-lingual identification of the Ukrainian student. Peculiarities of ethnic and ethno-lingual identities are described through a comparison of the appearance of their characteristics in different ethno-lingual groups. It was determined that in the studied groups there are features common to all groups of the manifestation of ethnic identity: the severity of ethnic identity and its components is higher than average; the main type of ethnic identity in all ethno-lingual groups is a normal ethnic identity; medium, close to low, level of reflection of ethnic identity. One-way ANOVA analysis revealed significant intergroup differences when comparing the following characteristics of ethnic identity: the severity of ethnic identity, types of ethnic identity: ethnic bigotry, ethnic selfishness, ethnic isolationism, ethnic indifference and reflexivity of ethnic identity. Also statistically significant intergroup differences are observed in all the characteristics of the Ukrainian ethno-lingual identity. In each of the groups, the studied characteristics are manifested differently. Peculiarities of correlations - different in strength, direction or absent for some pairs of variables and available for others, repeated in different ethno-lingual groups - give grounds to state the complexity and ambiguity of interactions and define them as multi-mutlivalued connections between elements of different hierarchy in personality structure.Based on certain features of the ethnic identity of the Ukrainian student youth, recommendations for the implementation of language policy in Ukraine were developed, that provide for improvements in the field of language policy. The basis for supplementing the language policy should be to take into account the ethno-lingual structure of the Ukrainian society, the psychological features of ethnic, linguistic and ethno-lingual identities in each of the ethno-lingual groups.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Мілодан Т.Е. 
Розвиток виконавсько-педагогічних засад Фелікса Блуменфельда та Генріха Нейгауза в діяльності львівських піаністів (1950-1990 рр.): автореф. дис... канд. мистецтвозн.: 17.00.03 / Т.Е. Мілодан ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 16 с. — укp.

Для характеристики мистецьких позицій Ф. Блуменфельда та Г. Нейгауза введено поняття романтичної фортепіанної педагогіки - системи виховання піаніста, в якій естетичні принципи романтизму є світоглядним стрижнем, а прищеплення учневі емоційного сприйняття мистецтва, розвиток індивідуального творчого потенціалу та вміння мислити художніми образами - головними педагогічними завданнями, що зумовлює централізацію навчального процесу навколо домінантної засади первинності музично-слухових уявлень, акцентоване значення сфер почуття й інтуїції, а також використання комплексу методів, закорінених у психолого-сугестивній царині. Романтичні традиції Ф. Блуменфельда та Г. Нейгауза, принесені у львівську фортепіанну культуру другої половини ХХ ст., сприяли оновленню та збагаченню методики викладання. Досліджено фортепіанну педагогіку О. Ейдельмана, М. Крушельницької та їхніх вихованців, які працюють у Львові - М. Крих, О. Качевої, Л. Крих, Т. Старух, К. Колесси, П. Юрженка, Х. Гумецької, Н. Кашкадамової, Т. Слюсар, Н. Пастеляк, Й. Ерміня, та виявлено наявність у них спільних засад, що відносяться до романтичної фортепіанної педагогіки. Проведене дослідження дозволило наголосити на важливості для романтичної педагогіки сугестивного аспекту міжособистісного спілкування та охарактеризувати його. Міжособистісне спілкування вчителя та учня розглянуто як багатоаспектне явище та якісна площина педагогічної діяльності, що складається з мовного (вербального) та суттєвого (невербального) рівнів, причому останній має особливе, нерідко вирішальне, значення у фортепіанній педагогіці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-73(4Укр-2Льв)63-83 + Щ315.42-7р-89 +
Шифр НБУВ: РА368681

Рубрики:

      
11.

Пенза І. В. 
Розвиток соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв (друга половина XX – початок XXI століття) / І. В. Пенза. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації комплексно досліджено генезу соціокультурної підготовки майбутніх судноводіїв у другій половині XX – на початку XXI століття. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що в дисертаційній роботі вперше схарактеризовано тенденції розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв у різні періоди її розвитку протягом досліджуваної доби; обґрунтовано авторську періодизацію розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв у визначених хронологічних межах; актуалізовано історико-педагогічний досвід соціокультурної підготовки майбутніх судноводіїв та окреслено перспективи його впровадження в сучасну вітчизняну систему освіти.Уточнено зміст понять «розвиток», «освіта», «професійна освіта», «культура», «соціокультурна складова освіти», «соціокультурна компетентність», «майбутні судноводії», «розвиток соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв».До наукового обігу введено маловідомі й невідомі архівні документи, історичні факти і відомості про зміст та організацію освітнього процесу в морських навчальних закладах. Подальшого розвитку набуло використання ретроспективного досвіду розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв у системі сучасної морської освіти.^UThe dissertation comprehensively examines the development of sociocultural component in professional education of future navigators (second half of the XXth – the beginning of the XXIst century).The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that the tendencies of the development of sociocultural component in professional education of future navigators in different periods of its development during the studied time range are characterized; the author's periodization of the development of sociocultural component in professional education of future navigators within certain chronological limits is substantiated; the historical and pedagogical experience of sociocultural training of future navigators is actualized and the prospects of its introduction into the modern domestic education system are outlined. The content of the concepts "development", "education", "professional education", "culture", "sociocultural component of education", "sociocultural competence", "future navigators", "development of sociocultural component in professional education of future navigators" is specified. Little-known and unknown archival documents, historical facts and information about the content and organization of the educational process in maritime educational institutions have been introduced into scientific circulation. The use of retrospective experience in the development of sociocultural component in professional education of future navigators in the system of modern maritime education has been further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Слюсар І.М. 
Посттравматичний стресовий розлад у працівників дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції: профілактика, психологічна діагностика та корекція: Автореф. дис... канд. психол.: 19.00.06 / І.М. Слюсар ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2005. — 18 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано напрямки та методи профілактики психічного травматизму у працівників дорожньо-патрульної служби Державної автомобільної інспекції (ДПС ДАІ). Проаналізовано психічний травматизм службової діяльності працівників ДПС ДАІ та визначено його особливості. Встановлено, що виникнення посттравматичних стресових розладів (ПТСР) спричинено впливом екстремальних та повсякденних ситуацій професійного стресу й їх нагромадження призводить до кумулятивної психотравми. Розроблено схему психокорекції ПТСР та перевірено її ефективність під час проведення повторної психодіагностики. Запропоновано методику мінімізації проявів ПТСР у працівників ДПС ДАІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Х819(4УКР)112.011.013.1 +
Шифр НБУВ: РА339268

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Слюсар В.В. 
Властивості сингулярних оптичних пучків, утворених модами Лагерра-Гаусса: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.05 / В.В. Слюсар ; НАН України. Ін-т фізики. — К., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Вивчено властивості оптичних пучків з фазовими дислокаціями хвильового фронту. Експериментально досліджено пучки з фазовими сингулярностями, утворені частими модами Лагерра-Гаусса та їх когерентними суперпозиціями. За допомогою методу багатопроменевої інтерференції у планарному хвильоводі вивчено форму хвильового фронту пучка з оптичним вихором. На базі одержаних результатів запропоновано новий метод детектування фазових сингулярностей в оптичних зображеннях, які утворені модами Лагерра-Гауса. Запропоновано удосконалений метод генерації "комбінованого" оптичного пучка з позаосьовим оптичним вихором. Реалізовано, зареєстровано та виміряно ротаційний ефект Допплера для лінійно-поляризованих вихорових хвиль оптичного діапазону. Експериментально доведено, що частотний зсув прямо пропорційно залежить від кутової швидкості обертання світлового пучка з оптичним вихором та величини топологічного заряду оптичного вихору. Експериментально реалізовано частотний зсув, обумовлений ротаційним ефектом Допплера, за зворотної трансформації оптичного вихору у хвилю з гладким розподілом хвильового фронту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В343.14,022
Шифр НБУВ: РА330978

Рубрики:

      
14.

Слюсар В.М. 
Феномен свободи в культурній самореалізації особистості: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / В.М. Слюсар ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Досліджено проблему виявлення феномену свободи у процесі культурної самореалізації особистості. Визначено та проаналізовано основні компоненти структури її самореалізації, а саме: самодіяльність, цілепокладання за етапами його циклічності та сформованість потреби у самореалізації. Охарактеризовано специфіку детермінації самореалізації особистості засобами духовної культури, які уможливлюють характер і спрямованість цього процесу через розкриття "людського в людині" й утвердження індивідуальної свободи. З'ясовано специфіку самореалізації особистості віруючого, яка визначається її перманентним прагненням до духовного самовдосконалення та детермінованістю цього процесу настановами гріха. Розкрито вплив тілесно-статевих детермінант, соціально-культурних криз і випадкових факторів на самореалізацію особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю704.2 + Ю771.23 +
Шифр НБУВ: РА357297

Рубрики:

      
15.

Слюсар В.О. 
Підвищення ефективності функціонування системи управління телекомунікаційними мережами оператора телекомунікацій в умовах переходу до мереж нового покоління: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.02 / В.О. Слюсар ; Держ. ун-т інформ.-комунікац. технологій. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено функціонування системи управління (СУ) телекомунікаційною мережею за умов переходу до Next Generation Network (NGN) і розроблено методики підвищення показників її якості. Розроблено логічну та функціональну моделі СУ мережами телекомунікацій на базі Telecommunication Management Network-мережі управління телекомунікаціями (TMN). Визначено основні завдання та функції управління мережею NGN. Розроблено методики синтезу оптимальної СУ з застосуванням умовного критерію переваги за двома та трьома показниками якості. Створено методику розрахунку затримки часу для основних транзакцій у СУ, з використанням якої розраховано залежність часу виконання транзакції в СУ від різних параметрів, що визначають характеристики СУ. Запропоновано методику побудови ефективного цифрового каналу для передачі управляючої інформації із застосуванням фазорізницевої модуляції високих порядків і високої кратності. Із використанням результатів наукового дослідження створено оптимальну СУ телекомунікаційною мережею нового покоління операторів телекомунікацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З882.1-5 +
Шифр НБУВ: РА360036

Рубрики:

      
16.

Слюсар Н.О. 
Структурно-функціональні особливості драматургійних текстів: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Н.О. Слюсар ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2004. — 18 с. — укp.

Проаналізовано мовно-структурні особливості драматичного жанру як роду літератури. Досліджено специфіку побудови драматургійного тексту з урахуванням мовних особливостей епічних і поетичних творів. Наведено лінгво-структурну характеристику його складових - діалогу та монологу. Визначено специфіку використання такого різновиду авторського монологу як ремарка. Виявлено особливу, характерну лише для драматичних творів, функцію власного імені персонажа. Зазначено, що імена дійових осіб (власні та їх еквіваленти) відіграють роль авторизації реплік у діалогічному тексті. Висвітлено індивідуальні особливості творчої манери І.К.Карпенка-Карого, М.Л.Кропивницького та М.П.Старицького у використанні мовних засобів. Виявлено вербально-конструктивні ознаки, що характеризують драматургійний текст як особливий вид словесно-художнього мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-72 + Ш401.171 + Ш5(4УКР)5-336 +
Шифр НБУВ: РА333711

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Слюсар О.В. 
Оптимізація живлення і удобрення рослин суниці першого року вирощування на темно-сірому опідзоленому грунті Правобережного Лісостепу України: автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.04 / О.В. Слюсар ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Вивчено строки, форми та способи внесення мінеральних добрив на показники родючості темно-сірого опідзоленого грунту та продуктивність і якість суниці у перший рік плодоношення. На підставі одержаних даних виявлено, що застосування простих добрив і Cropcare сприяє значному підвищенню вмісту елементів живлення в орному та підорному шарах грунту у перший рік плодоношення. Встановлено, що використання мінеральних добрив впливає на величину врожаю та забезпечує суттєве збільшення виносу культурою елементів живлення у перший рік вегетації (основою та побічною продукцією). Показано, що застосування мінеральних добрив у разі вирощування суниці є економічно ефективним через суттєве збільшення умов чистого доходу. Визначено ефективність проведення позакореневих підживлень рослин суниці за умов захищеного грунту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П258.1-434.2(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА363659

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
18.

Слюсар С.І. 
Біологічні особливості видів родини ITaxodiaceae/I F.W.Neger у зв'язку з інтродукцією в Лісостепу України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.05 / С.І. Слюсар ; НАН України. Нац. ботан. сад ім. М.М.Гришка. — К., 2005. — 18 с. — укp.

За умов Лісостепу України одержано нові дані стосовно біоекологічних особливостей інтродукованих видів родини Taxodiaceae. Уперше визначено сезонні ритми розвитку, досліджено морозостійкість рослин, а також особливості пилкування, насіннєношення, фертильність пилку, посівні якості насіння. З насіння місцевої репродуції одержано насіннєві нащадки, з яких відібрано декоративні форми. За мінливістю структурних ознак шишок та насіння уперше визначено збалансований поліморфізм, а за показниками стійкості й життєздатності - рівень адаптації видів. Виділено 6 типів декоративності та 2 фізіонімічні типи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е522.822.23 Тах*852.121.41(4УКР) + П278.0-39(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА337574

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Слюсар Т.М. 
Львівська камерно-інструментальна соната в історико-стильовій парадигмі розвитку жанру: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Т.М. Слюсар ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2010. — 17 с. — укp.

Розглянуто львівську камерно-інструментальну сонату (твори В. Барвінського, С. Людкевича, А. Солтиса, Т. Маєрського, С. Туркевича, М. Скорика, В. Камінського, О. Козаренка, Ю. Ланюка, Б. Фроляк) в історико-стильовій парадигмі розвитку жанру в загальноукраїнському та європейському контекстах. Показано, що перебуваючи у руслі історично сформованих жанрових типологій, львівська камерно-інструментальна соната вирізняється яскравістю і послідовністю втілення обраних композиторами стратегій. "Згортання" циклічної сонатної форми до одночастинності супроводжується авторизованістю розуміння сонатності: від іронічної реставрації традиційної циклічності через карнавальну стилізацію - до унікальних проектів узагальненої програмності, в основі якої лежить нове розуміння сакральності, авангардної сонорності, інструментальної театральності, вишуканої етнічності. Експериментування львівських композиторів у творенні авторських версій жанрів йде шляхом перегляду структури сонати, виконавського складу, задіяння підкресленої "фабульності", що лежать в основі більшості творів. Зазначено, що це виділило львівську камерно-інструментальну сонату як домінантний чинник розвитку жанру (особливо його постмодерної версії) в західно-українському контексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР-2ЛЬВ)-29 + Щ315.041-4 + Щ315.23-0
Шифр НБУВ: РА372226 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Слюсар Г. В. 
Біологічні особливості Schisandra chinensis (Turcz.) Baill. за інтродукції в Правобережному Лісостепу України / Г. В. Слюсар. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню біологічних особливостей деревних ліан Schisandra chinensis (Turcz.) Baill. за умов інтродукції у Правобережному Лісостепу України. Досліджено ритми росту і розвитку рослин, закономірності цвітіння і плодоношення, визначено тривалість вегетаційного періоду та періоду спокою. З'ясовано, що за умов інтродукції початок вегетації рослин відмічається на місяць раніше порівняно з умовами природного ареалу. Встановлено, що ритми сезонного розвитку рослин відповідають природно-кліматичним умовам інтродукції. Визначено зимо- та посухостійкість рослин в польових та лабораторних умовах. На основі комплексного вивчення біохімічних та морфолого-анатомічні особливостей рослин виявлено їх високу пластичність до чинників навколишнього середовища і перспективність для культивування в зоні дослідження. Розроблено методи насіннєвого і вегетативного розмноження. Встановлено, що оптимальним способом насіннєвого розмноження S. chinensis є весняний висів стратифікованого та осінній-свіжозібраного насіння, які забезпечують ґрунтову схожість 65 і 62,5% відповідно. На основі експериментальних даних розроблено елементи протоколу технології мікроклонального розмноження лимонника. Досліджено біохімічні особливості вегетативних та генеративних органів рослин за умов інтродукції в Правобережному Лісостепу України.^UThe dissertation is devoted to the study of biological features of tree vines S. chinensis (Turcz.) Baill. in the conditions of introduction in the Right-Bank Forest-Steppe of Ukraine. The rhythms of growth and development of plants, regularities of flowering and fruiting have been studied, the duration of the vegetation period of Chinese magnolia and the duration of the dormancy period have been determined. It is established that in the conditions of introduction the beginning of vegetation of plants is noted a month earlier in comparison with the conditions of the natural range (Kolbasin). It is established that the rhythms of seasonal development of plants correspond to the natural and climatic conditions of introduction.Winter-frost and drought resistance of plants in field and laboratory conditions were determined. On the basis of a comprehensive study of biochemical and anatomical and morphological features of plants, adaptations to environmental stressors were found. The analysis of the obtained results showed that the plants have high plasticity and are promising for cultivation in the study area. Methods of seed and vegetative reproduction are analyzed. It is established that the optimal methods of seed propagation of lemongrass is the spring hanging of stratified and autumn sowing of freshly harvested seeds, which provide soil similarity of 65 and 62,5%, respectively. On the basis of experimental data the elements of the protocol of technology of microclonal reproduction of a magnolia tree are developed. The biochemical features of vegetative and generative organs of plants under the conditions of introduction have been studied.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського