Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (34)Наукова електронна бібліотека (65)Реферативна база даних (3220)Книжкові видання та компакт-диски (952)Журнали та продовжувані видання (42)
Пошуковий запит: (<.>K=СОЦІАЛЬНЕ$<.>+<.>K=СПІВРОБІТНИЦТВО$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 485
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єнько Є.Ю. 
Зовнішні аспекти енергетичної політики України: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / Є.Ю. Єнько ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т міжнар. відносин. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Проаналізовано актуальну проблему формування енергетичної політики України та гарантування її енергетичної безпеки у взаємозв'язку з завданнями вітчизняної зовнішньої політики. Особливу увагу приділено вивченню європейського вектора енергетичної політики України у контексті прагнення українського політикуму стати частиною європейських співтовариств. Зроблено висновок, що енергетична безпека у сучасний період набула значення економічної та політичної проблеми та значно впливає на формування та реалізацію зовнішньої політики держави. З'ясовано, що енергетичний фактор активізує співробітництво між державами та стимулює регіональну співпрацю, а інтенсивність зв'язків з політичних, безпекових, енергетичних, торговельних та інших питань визначає належність держави до різних регіональних утворень. Доведено, що Україна не відіграє активної ролі в європейському енергетичному просторі та самостійно не вирішує енергетичні питання. Зроблено висновок, що такі міжнародні актори, як Росія, США та країни ЄС впливають на енергетичну політику України імперативно, зокрема, визначають її зовнішню політику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4УКР)64 в2:У +
Шифр НБУВ: РА362284

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Єпик Л.І. 
Костянтин Андріанович Мацієвич - державний і громадсько-політичний діяч: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.І. Єпик ; НАН України, Ін-т історії України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення подій новітньої української історії, Української революції 1917 - 1920 рр. досліджено роль К. Мацієвича (1873 - 1942 рр.) - відомого ученого-аграрника, педагога, громадсько-політичного та дипломатичного діяча. Простежено процес становлення ученого як національно свідомого українця, організатора та засновника громадської агрономії, журналіста та вченого. Проаналізовано діяльність К. Мацієвича як діяча національно-визвольного руху, активного учасника Української революції 1917 - 1920 рр., висвітлено його співробітництво з Центральною Радою та Директорією УНР. Визначено характер ділових та особистих відносин К. Мацієвича з видатними українськими суспільно-політичними та державинми діячами: С. Петлюрою, Д. Дорошенком, І. Мазепою, П. Скоропадським. Розкрито й охарактеризовано основні напрями дипломатичної діяльності К. Мацієвича на посаді Голови Дипломатичної місії УНР у Румунії у 1919 - 1923 рр. На підставі введених до науквого обігу нових історичних джерел розкрито основні напрями політичної діяльності К. Мацієвича у період еміграції у Чехословаччині.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-8 Мацієвич К. +
Шифр НБУВ: РА362741

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Єрьоменко С.В. 
Лінгвістичні засоби реконструкції особистості Вінстона Черчилля у британській документалістиці: автореф. дис... канд. пед. наук: 10.02.04 / С.В. Єрьоменко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено лінгвістичні засоби реконструкції особистості В. Черчилля у різних документальних жанрах (біографії, автобіографії, мемуарах, листах). Розкрито специфіку формування образу конкретної особистості у документальній літературі та її жанрових різновидах. Визначено інтегральні та диференційні ознаки портретного опису у даних документальних жанрах. Охарактеризовано лексичні засоби вираження відповідної психологічної характеристики В. Черчилля з виокремленням лексичної домінанти, її синонімічного ряду та найчастотнішої сполучуваності. Визначено особливості індивідуальної концептосфери В. Черчилля, описно лінгвістичні засоби вербалізації концептуальних ознак тектотвірних ідіоконцептів ВІЙНА, ВЕЛИКА БРИТАНІЯ, СІМ'Я, СПІВРОБІТНИЦТВО у різних жанрах документальної літератури. Визначено особливості приватного й офіційного листування В. Черчилля з різними адресатами. Проаналізовано мовленнєві прояви домінуючих у міжособистісному спілкуванні В. Черчилля принципів ввічливості та кооперації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-72 +
Шифр НБУВ: РА367294

Рубрики:

      
4.

Іванісова М. А. 
Механізми публічного управління у сфері екологічної безпеки: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / М. А. Іванісова. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення й запропоновано вирішення актуального для науки публічного управління та адміністрування науково-прикладного завдання, яке полягає в обґрунтуванні теоретичних засад і виробленні практичних рекомендацій з удосконалення механізмів публічного управління у сфері екологічної безпеки. З’ясовано сутність екологічної безпеки як об’єкта публічного управління; здійснено огляд механізмів публічного управління у сфері екологічної безпеки. Обґрунтовано, що еколого-економічний механізм публічного управління у сфері екологічної безпеки – це комплекс заходів прямого та непрямого державного впливу на економічні відносини щодо реабілітації постраждалих регіонів. Наголошено, що розробка організаційно-правового механізму публічного управління у сфері екологічної безпеки обумовлена необхідністю правового забезпечення системи заходів з реабілітації забруднених територій, який регламентує правові норми діяльності юридичних і фізичних осіб у зонах екологічного лиха. Показано, що мотиваційний механізм публічного управління у сфері екологічної безпеки впроваджується переважно через соціальне підприємництво. Підкреслено, що прибуток є головним «орієнтиром» для впровадження мотиваційних механізмів підтримки «зеленого» бізнесу. Охарактеризовано систему публічного управління екологічною безпекою. Проаналізовано закордонний досвід публічного управління у сфері екологічної безпеки. Визначено, що ключову роль у розвитку європейської екологічної політики відіграє прагнення обмежити спотворення конкуренції всередині європейського ринку, що, у свою чергу, могло б створити різні екологічні норми на національному рівні. Охарактеризовано специфіку державної політики у сфері екологічної безпеки в Україні, а також виокремлено проблеми та перспективи публічного управління у даній сфері.Обґрунтовано стратегічні орієнтири розвитку публічного управління у сфері екологічної безпеки в Україні. Аргументовано, що виокремлення стратегічних орієнтирів розвитку публічного управління у сфері екологічної безпеки в Україні може бути здійснено за допомогою багаторівневої системи прийняття політичних, економічних, управлінських і суто технічних рішень з урахуванням таких принципів: публічного регулювання ризиків екологічної небезпеки, дотримання соціально-екологічних пріоритетів, відповідальності та контролю. Запропоновано напрями розвитку механізмів публічного управління у сфері екологічної безпеки в Україні та визначено очікувану результативність трансформації публічного управління у даній сфері.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and proposes a solution to a scientific and applied problem that is relevant to the science of public administration and management. The problem is to substantiate the theoretical foundations and develop practical recommendations for improving the mechanisms of public administration in the field of environmental safety.The essence of environmental safety as an object of public administration has been clarified; an overview of public management mechanisms in the field of environmental safety was carried out. It is substantiated that the ecological and economic mechanism of public administration in the field of environmental security is a set of measures of direct and indirect state influence on economic relations regarding the rehabilitation of affected regions. It is emphasized that the development of the organizational and legal mechanism of public administration in the field of environmental safety is due to the need for legal support of the system of measures for the rehabilitation of contaminated territories, which regulates the legal norms of the activities of legal entities and individuals in areas of environmental disaster. It is shown that the motivational mechanism of public administration in the field of environmental safety is implemented mainly through social entrepreneurship. It is emphasized that profit is the main "reference point" for the implementation of motivational mechanisms to support "green" business. The system of public administration of environmental safety is characterized.The foreign experience of public administration in the field of environmental safety is analyzed. It was determined that a key role in the development of European environmental policy is played by the desire to limit the distortion of competition within the European market, which, in turn, could create different environmental norms at the national level. The specifics of state policy in the field of environmental security in Ukraine are characterized, as well as the problems and prospects of public administration in this field are highlighted.The strategic guidelines for the development of public administration in the field of environmental safety in Ukraine are substantiated. It is argued that the identification of strategic guidelines for the development of public administration in the field of environmental safety in Ukraine can be carried out with the help of a multi-level system of political, economic, managerial and purely technical decision-making taking into account the following principles: public regulation of environmental risks, compliance with social and ecological priorities, responsibility and control. Directions for the development of public administration mechanisms in the field of environmental safety in Ukraine are proposed and the expected effectiveness of the transformation of public administration in this area is determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Іваненко О.В. 
Сутність юридичної відповідальності та роль правоохоронних органів у її забезпеченні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.В. Іваненко ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне вивчення юридичної відповідальності як соціального явища, правової категорії та правого інституту. Розкрито суть поняття, висвітлено підстави, види юридичної відповідальності, проведено аналіз теоретичних проблем добровільної та державно-примусової форм її реалізації. Досліджено соціальну природу категорії "відповідальність" і процес її розвитку. Висвітлено місце та роль даної відповідальності у забезпеченні правопорядку. Обгрунтовано висновок, що зміст юридичної відповідальності визначається з урахуванням позитивного та негативного її аспектів, що висвітлює соціальне призначення даного інституту. Виявлено доцільність існування двох форм реалізації юридичної відповідальності (добровільної та примусової), а безпосередню роль у механізмі її релаізації відіграє діяльність правоохоронних органів, яка може відбуватись за допомогою відповідних методів у межах правозастосування та поза ними. Зроблено висновки, які стосуються природи, механізму та видів юридичної відповідальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.8 + Х819(4Укр)112 +
Шифр НБУВ: РА351929

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Іванов Є.В. 
Еволюція зовнішньої політики Болгарії в 1985 - 1991 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Є.В. Іванов ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2007. — 18 с. — укp.

З використанням архівних матеріалів з Центрального державного архіву Республіки Болгарія та Дипломатичного архіву Міністерства зовнішніх справ Народної Республіки Болгарія (НРБ), а також опублікованих джерел і літератури досліджено еволюцію зовнішньої політики Болгарії у 1985 - 1991 рр., виділено її основні етапи, а саме: 1985 - 1987 рр., 1988 - 1989 рр., 1990 - 1991 рр. Висвітлено розвиток відносин країни у політичній, економічній і науковій сферах з провідними державами світу: СРСР, США, ФРН, Францією, Великобританією. Проаналізовано переорієнтацію зовнішньої політики Болгарії на Європейський Союз (ЄС) і НАТО в 1989 - 1991 рр. внаслідок впливу економічних, політичних і міжнародних факторів. Простежено трансформацію зовнішньої політики НРБ на Балканах, міждержавні протиріччя, що впливали на зовнішньополітичний курс країни, співробітництво балканських країн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Бол)64-6 + Ф4(4БОЛ)64 +
Шифр НБУВ: РА352040

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ігнат О. В. 
Розвиток управлінського інструментарію підтримки співробітництва територіальних громад в умовах децентралізації.: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / О. В. Ігнат. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є завершеною науково-дослідною роботою, в якій наведенорозв’язання актуального наукового завдання – обґрунтування комплексуконцептуальних положень щодо розвитку управлінського інструментаріюпідтримки співробітництва територіальних громад в умовах децентралізації, атакож розроблення методико-технологічного забезпечення відповіднихпроцесів та їх безупинного вдосконалення.За результатами дослідження методологічних засад співробітництватериторіальних громад у контексті забезпечення стійкості і сталого розвиткувизначено, що міжмуніципальне співробітництво є одним з найпоширенішихявищ у сучасних демократіях, у Європейському Союзі одним із основнихзавдань регіональної політики є забезпечення сталого розвитку територій ігромад, а також зменшення диспропорцій щодо рівня соціально-економічногорозвитку міських та прилеглих сільських громад. Акцентовано на тому, щоодним з провідних механізмів реалізації цього надскладного завдання є самеміжмуніципальне співробітництво, яке сприяє прогресу у досягненні Цілейсталого розвитку на рівні відповідно території чи громади, а такожзабезпеченню надання якісних публічних послуг в умовах долання глобальнихвикликів та загроз, а також постійного зростання потреб населення тамісцевого бізнесу.Дослідження сучасних викликів і тенденцій розвитку співробітництватериторіальних громад в Україні дозволило констатувати, що темпи розвиткуспівробітництва громад в Україні є достатньо повільними, не можна вважатидостатнім рівень розвиненості співробітництва територіальних громад вУкраїні, а потенціал упровадження управлінського інструментарію підтримкиспівробітництва територіальних громад використовується не повною мірою.Отже, актуальність дисертаційної роботи зумовлена наявністю протиріччя міжнагальною розвитку управлінського інструментарію підтримкиспівробітництва територіальних громад в умовах поточного етапу реформидецентралізації, правового режиму воєнного стану та під час повоєнноговідновлення України і недостатністю концептуального та методичногозабезпечення цих процесів.^UBased on the results of the study of the methodological foundations ofcooperation of territorial communities in the context of ensuring resilience andsustainable development, it is determined that inter-municipal cooperation is one ofthe most common phenomena in modern democracies, and in the European Unionone of the main tasks of regional policy is to ensure sustainable development ofterritories and communities, as well as to reduce disparities in the level of socioeconomic development of urban and adjacent rural communities. It is emphasisedthat one of the leading mechanisms for implementing this extremely complex taskis inter-municipal cooperation, which contributes to progress in achieving theSustainable Development Goals at the level of a territory or community, as well asto ensuring the provision of quality public services in the context of overcomingglobal challenges and threats, as well as the constant growth of the needs of thepopulation and local businesses.A detailed study of the current challenges and trends in the development ofcooperation of territorial communities in Ukraine has made it possible to state thatthe pace of development of community cooperation in Ukraine is rather slow, thelevel of development of cooperation of territorial communities in Ukraine cannot beconsidered sufficient, and the potential for implementing management tools tosupport cooperation of territorial communities is not fully used. Thus, the relevanceof the thesis is due to the contradiction between the urgent development ofmanagerial tools to support cooperation of territorial communities in the currentstage of decentralisation reform, the legal regime of martial law and during the postwar recovery of Ukraine and the lack of conceptual and methodological support forthese processes.A comprehensive analysis of the current state of scientific research on theproblem of inter-municipal cooperation development based on the study of asignificant scientific contribution of foreign and domestic scholars, as well asguidelines of international organisations, allowed the author to formulate theauthor's (refined) definition of the concept of «tools to support cooperation ofterritorial communities» as a set of management tools, the application of which inthe field of cooperation of territorial communities will help ensure success in thedimensions of trust building, the ability to choose a rational form of cooperation,create new value for the participating communities and the territory, satisfy theparticipants of cooperation, obtain positive effects and consequences that willcontribute to progress in achieving the Sustainable Development Goals.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Ігнатьєв П.М. 
Співробітництво України з державами Співдружності Націй: проблеми становлення та розвитку: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / П.М. Ігнатьєв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу стратегічних інтересів України щодо країн Співдружності встановлено пріоритетні сфери відносин і перспективні напрямки співпраці з ними України. Критично проаналізовано проблемні питання, що характеризують відносини України з державами Співдружності Націй у політичній, економічній, культурній сферах. Запропоновано практичні заходи їх вдосконалення. Шляхом ретроспективного порівняльного аналізу досліджено історичні підстави сучасного співробітництва України з країнами Співдружності, висловлено пропозиції щодо доцільності врахування досвіду співпраці з ними, набутого УРСР, у процесі розбудови стосунків з зазначеними країнами. На підставі проведеного дослідження сформульовано практичні рекомендації щодо розвитку стосунків з цими державами, зокрема, стосовно важливості врахування специфічних особливостей бізнес-культури та законодавства країн Співдружності, єдиної мови спілкування, сприятливого географічного положення, використання інституцій Співдружності Націй на користь українського бізнесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64-6 + Ф4(4УКР)64 +
Шифр НБУВ: РА321995

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Іжа М. М. 
Система регіонального управління: світовий досвід і Україна: автореф. дис. ... д-ра політ. наук : 23.00.02 / М. М. Іжа ; НАН України ; Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького. — К., 2011. — 36 с. — укp.

Досліджено особливості функціонування регіонального рівня управління у зарубіжних державах і в Україні з огляду на сучасні тенденції глобалізації, регіоналізації та децентралізації. Регіон, як базову складову системи регіонального управління, розглянуто у двох площинах: як одну з одиниць територіальної структури держави, та як повноправного учасника політичного процесу, що стає можливим у результаті тенденції регіоналізації у більшості сучасних держав. Встановлено, що регіоналізація, яка є основою формування регіонального рівня управління, процесом регіонального структурування простору, а також повноцінного включення регіонів у політичне, економічне та соціальне життя на національному та транснаціональному рівнях. На підставі аналізу процесів на регіональному рівні у країнах Західної та Східної Європи доведено, що глобалізація не призводить до стандартизації регіонів різних країн, не нівелює їх територіальні та культурні особливості, а створює для них нові можливості для розвитку в економічній, соціальній, культурній сферах. Показано, ще найкращим шляхом розвитку для держави та регіонів є пристосування до мінливих рамок глобалізації, що значною мірою залежить від адекватності інституційної структури регіонів. Розглянуто взаємозв'язок між членством у наднаціональній структурі - Євросоюзі й адміністративно-територіальним устроєм, системою відносин центр - регіони у країнах-членах. Надано характеристику регіонального рівня управління в Україні, визначено його найбільш гострі проблеми та визначено шляхи їх подолання. Вказано на небезпеки федералізації та формалізації у ході вдосконалення системи органів регіонального рівня управління, визначено ефективність застосування інструментів здійснення державної регіональної політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР)124 + Ф3(43/45)124
Шифр НБУВ: РА384255 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Ісаєва Н. Ю. 
Політична ідентичність як фактор формування громадянської свідомості: теоретико-методологічний аналіз: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / Н. Ю. Ісаєва. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена встановленню впливу політичної ідентичності на формування громадянської свідомості. Визначені теоретико-методологічні засади дослідження політичної ідентичності, а саме, розуміння громадянської свідомості та формування громадянської позиції з урахуванням політичної ідентичності, концептуалізація поняття «політична ідентичність» у сучасній політичній науці, методологічні засади і загальна методика дослідження політичної ідентичності. Охарактеризована структура та виокремлені основні типи політичної ідентичності, розкрита роль партійної та соціальної ідентичності у формуванні політичної ідентичності, розглянуті національна та наднаціональна ідентичність в політичних дослідженнях. Розкритий характер взаємовпливу формування громадянської свідомості та політичної ідентичності, досліджений бінарний характер концепту «політична ідентичність» у топології сучасного політико-філософського дискурсу, досліджені політична ідентичність і громадянська свідомість в контексті «життєвого світу». Розкриті механізми формування громадянської свідомості в контексті політико-ідентифікаційного процесу в сучасній Україні. Феномен політичної ідентичності виступає свого роду «наріжним каменем» соціально-політичного виміру людства. По-перше, він акумулює етно-національні, ментальні, релігійні, історико-культурні, державно-правові, символіко-аксіологічні та інші настанови, властиві даній нації. По-друге, за допомогою політичної ідентичності відбувається становлення не тільки державної, політико-правової, а й позадержавної сфери, пов'язаної з реалізацією прав і свобод громадян, їх всебічним розвитком як індивідуальностей, що проявилося в концепті громадянського суспільства та його ідеального корелята – громадянської свідомості. Громадянське суспільство виступає бінарною опозицією по відношенню до держави, забезпечує захист приватних сфер життя людини та громадянина від необґрунтованої жорсткої регламентації з боку держави, сприяє формуванню механізмів громадського самоврядування тощо. Громадянське суспільство характеризується як суспільство людей високого економічного, соціального, морального, культурного статусу. Останнє передбачає наявність громадянської свідомості з її соціальною активністю, самостійністю, комунікативністю, розвиненою правовою культурою, творчим ставленням до дійсності. Зі здобуттям незалежності Україна опинилась у вирі зазначених кризових процесів, свідченням чого є і складний шлях державного самовизначення, і вибір стратегічних, тактичних векторів внутрішньої та зовнішньої політики, і болісні пошуки політичної ідентичності. Російська агресія проти України проявила всю складність шляху нашої держави до справжньої незалежності, самовизначення та повної реалізації української самобутності. Президент України Володимир Зеленський в умовах війни Російської Федерації проти України згуртував всю країну, стер ідеологічну та мовну межу між громадянами східної та західної частин, об`єднавши всіх навколо захисту власної державності, кордонів, власних домівок, дітей, жінок, чоловіків, права на самоврядування та дійсний суверенітет, права вибору власного шляху розвитку держави на міжнародній арені. Події останніх місяців заклали остаточне підґрунтя самобутньої української громадянської свідомості та сформували єдність в питанні політичної ідентичності всіх українців. Події всіх цих років показують важливість наявності у суспільстві активної громадянської позиції, розвиненої громадянської свідомості, яка є предметом публічних дискусій, публіцистичних роздумів та наукових досліджень. У зв'язку із цим є важливим розкриття того, яким чином політична ідентичність сприяє розвитку громадянської свідомості, які структури задіяні й які механізми працюють.Вибір теми дисертаційного дослідження зумовлений визначеними вище чинниками. Але основним визначальним мотивом є необхідність вирішення кардинального для сьогодення питання: як в умовах партійної різноманітності, мовної різності та певних ідеологічних розбіжностей всередині України сформувати громадянську свідомість у населення на базі політичної ідентичності.Ключові слова: політична ідентичність, громадянська свідомість, громадянська позиція, соціальна ідентичність, національна ідентичність, механізм формування громадянської свідомості, соціальне поле політики, феномен політичного лідера.^UThe dissertation is devoted to establishing the influence of political identity on the formation of civic consciousness. The theoretical and methodological principles of the study of political identity are defined, namely, the understanding of civic consciousness and the formation of a civic position taking into account political identity, the conceptualization of the concept of "political identity" in modern political science, methodological principles and the general methodology of the study of political identity. The structure and main types of political identity are characterized, the role of party and social identity in the formation of political identity is revealed, national and supranational identity in political research are considered. The nature of the mutual influence of the formation of civic consciousness and political identity is revealed, the binary nature of the concept "political identity" in the topology of modern political and philosophical discourse is explored, political identity and civic consciousness are explored in the context of the "life world". The mechanisms of the formation of civic consciousness in the context of the political identification process in modern Ukraine are revealed. The phenomenon of political identity acts as a kind of "cornerstone" of the socio-political dimension of humanity. First, it accumulates ethno-national, mental, religious, historical-cultural, state-legal, symbolic-axiological and other guidelines specific to a given nation. Secondly, with the help of political identity, not only the state, political and legal, but also the non-state sphere is formed, connected with the realization of the rights and freedoms of citizens, their comprehensive development as individuals, which manifested itself in the concept of civil society and its ideal correlate - civic consciousness. Civil society acts as a binary opposition to the state, ensures the protection of private spheres of human and citizen life from unjustified strict regulation by the state, contributes to the formation of public self-government mechanisms, etc. Civil society is characterized as a society of people of high economic, social, moral, and cultural status. The latter implies the presence of civic consciousness with its social activity, independence, communicativeness, developed legal culture, creative attitude to reality. After gaining independence, Ukraine found itself in the vortex of the above-mentioned crisis processes, which is evidenced by the complex path of state self-determination, the choice of strategic and tactical vectors of domestic and foreign policy, and the painful search for political identity. Russian aggression against Ukraine showed all the complexity of our state's path to true independence, self-determination and full realization of Ukrainian identity. President of Ukraine Volodymyr Zelenskyi, in the conditions of the war of the Russian Federation against Ukraine, rallied the whole country, erased the ideological and linguistic border between the citizens of the eastern and western parts, uniting everyone around the protection of their own statehood, borders, their own homes, children, women, men, the right to self-government and valid sovereignty, the right to choose one's own path of state development in the international arena. The events of the last few months laid the final foundation of the original Ukrainian civic consciousness and formed unity in the issue of political identity of all Ukrainians. The events of all these years show the importance of an active civic position in society, a developed civic consciousness, which is the subject of public discussions, journalistic reflections and scientific research. In this regard, it is important to reveal how political identity contributes to the development of civic consciousness, which structures are involved and which mechanisms work. The choice of the topic of the dissertation research is conditioned by the factors defined above. But the main determining motive is the need to solve a cardinal question for today: how to form the civic consciousness of the population on the basis of political identity in the conditions of party diversity, linguistic diversity and certain ideological differences within Ukraine.Keywords: political identity, civic consciousness, civic position, social identity, national identity, the mechanism of formation of civic consciousness, the social field of politics, the phenomenon of political leader.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Агалець І.О. 
Формування системи знань і умінь з основ етикету в процесі професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І.О. Агалець ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "етикет", його соціальне значення як сукупності правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків. Визначено загальнокультурні складові етикетної поведінки майбутнього вчителя трудового навчання, яка є вагомою частиною навчально-виховного процесу. Розглянуто інноваційні технології навчання студентів з основ етикету, методичні підходи до формування у майбутніх учителів трудового навчання знань і вмінь з основ етикету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.25
Шифр НБУВ: РА372352 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Акуленко Т. М. 
Міжнародно-правове співробітництво в боротьбі з допінгом у спорті / Т. М. Акуленко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню міжнародно-правового співробітництва в боротьбі з допінгом у спорті. Встановлено, що таке співробітництво здійснюється декількома шляхами. По-перше, шляхом створення системи міжнародно-правових принципів і норм, які забезпечують заборону використання та регулювання міжнародного антидопінгового співробітництва. По-друге, за допомогою створення та діяльності міжнародної інституційної антидопінгової системи, що передбачає взаємодію акторів трьох рівнів: міжнародного (Всесвітнє антидопінгове агентство (ВАДА), Міжнародний олімпійський комітет, Міжнародний паралімпійський комітет, міжнародні спортивні федерації, інші організатори великих спортивних заходів, які проводять на них антидопінгове тестування); регіонального (Рада Європи та інші) та національного (національні антидопінгові агентства тощо). По-третє, шляхом здійснення міжнародного спортивного правосуддя, яке реалізується низкою спеціалізованих арбітражних організацій, головною з яких є Спортивний арбітражний суд у м. Лозанна.^UThe thesis is devoted to a study of the international legal collaboration in struggle against doping in sport. It is established that such collaboration is accomplished in different ways. First, by establishing a system of the international legal principles and norms that ensure prohibition of use and regulation of the international anti-doping collaboration. Second, by establishing and activity of the international institutionalization of the anti-doping system that provides for interaction of the stakeholders at three levels: international (World Anti-Doping Agency (WADA)), International Olympic Committee, International Paralympic Committee, international sports federations and other organizers of the great sporting events that provide for making anti-doping tests); regional (Council of Europe and others) and national (national anti-doping agencies, etc). Third, by administration of sports justice, which is accomplished by a series of specialized arbitration organizations, the main one being the Court of Arbitration for Sport in Lausanne.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Александрова О.С. 
Конкуренція як принцип суспільного розвитку: соціально-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.С. Александрова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2004. — 19 с. — укp.

Проведено соціально-філософське дослідження феномена конкуренції. Розглянуто методологічний аспект її дослідження як принципу соціального розвитку, соціального інституту, механізму саморегуляції соціуму, певного виду активності соціальних суб'єктів щодо досягнення кращих результатів у порівнянні з іншими завдяки доступу до володіння, розпорядження та використання обмежених суспільних благ. Визначено та проаналізовано категоріальний ряд, який визначає зміст конкуренції. Виявлено логіку саморозвитку даного феномена в історії становлення суспільства та знайдено об'єктивний критерій виділення етапів його генезису. Проаналізовано основні види конкуренції: співробітництво, змагання, партнерство, суперництво, конфлікт, конфронтація та війна. Зазначено, що соціальними функціями конкуренції є посередницька, регулювальна, контрольна, генерувальна, стимулювальна та захисна. Виявлено та досліджено фактори оптимізації розвитку конкуренції в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:С5*4 +
Шифр НБУВ: РА328668

Рубрики:

      
14.

Андрієнко І. С. 
Правове регулювання державних соціальних допомог малозабезпеченим особам в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05 / І. С. Андрієнко ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2010. — 16 с. — укp.

Досліджено проблеми допомоги малозабезпеченим особам. Розкрито їх поняття та підстави забезпечення. Проведено грунтовний аналіз форм надання допомог особам, які зазнали впливу ризику малозабезпеченості та висвітлено коло міжнародних стандартів, що існують у даній сфері. Обгрунтовано критерії класифікації даної допомоги малозабезпеченим особам. Наведено пропозиції щодо вдосконалення законодавства про соціальне забезпечення з метою покращання гарантій здійснення права на соціальний захист малозабезпечених осіб за умов становлення ринкових відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)15
Шифр НБУВ: РА373179 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Андрієнко М. М. 
Медико-соціальне обгрунтування стаціонарзамінних технологій у хірургічному лікуванні хворих в амбулаторних умовах: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.03 / М. М. Андрієнко ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано, розроблено та впроваджено стаціонарзамінні технології у хірургічному лікуванні хворих за амбулаторних умов у військових лікувально-профілактичних закладах. Доведено необхідність широкого впровадження в практичну діяльність хірургічних відділень догоспітальних етапів військових лікувально-профілактичних закладів СЗТ (денного стаціонару, стаціонару вдома, хірургічного стаціонару однієї доби). Визначено складові медичної, економічної та соціальної ефективності впровадження якісно нової системи оптимізації надання хірургічної допомоги амбулаторним хворим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)284.5 + Р89
Шифр НБУВ: РА374750 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Андросова О.Ф. 
Організаційно-економічні аспекти використання трансферу технологій на підприємствах авіаційної промисловості: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.Ф. Андросова ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено організаційно-економічні аспекти використання трансферу технологій на підприємствах авіаційної промисловості, формування інноваційно-інвестиційної політики в регіоні. Розглянуто організаційно-економічні фактори під час застосування трансферу технологій в інноваційній діяльності та методичних основах оцінки ефективності трансферу технологій на авіаційних підприємствах. Розглянуто особливості вартісної оцінки виробника інтелектуальної продукції, інвестицій в інновації. Визначено шляхи трансефру технологій та ефективної реалізації інновацій на підприємстві. Проаналізовано основні проблеми в авіаційній промисловості України. Запропоновано впровадити трансфер технологій у технопарк, що прискорить комерціалізацію продукції, прискорити науково-дослідні дослідно-конструкторські роботи за допомогою залучення зовнішніх організацій. Доведено доцільність впровадження моделі інновацій в технологічний парк, що надасть можливість проведення на замовлення компанії досліджень, орієнтованих на створення нових зразків техніки та технології, а також на співробітництво університетів і науково-дослідних інститутів з інноваційнми формами, маркетингових консультацій щодо нової продукції, нових технологій і виробничих процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.51-55 +
Шифр НБУВ: РА343725

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Антіпова К. О. 
Моделі та інформаційні технології аналізу і вибору складних лінійно-функціональних організаційних структур в умовах невизначеності / К. О. Антіпова. — Б.м., 2021 — укp.

Вперше розроблена дескриптивно-аналітична модель СЛФОС, яка відображає особливості функціонування структури, як за вертикальними, так і за горизонтальними зв'язками, що дало змогу сформувати три групи критеріїв аналізу організаційних структур: критерій витрат на утримання структур, критерій якості структур та інформаційний критерій, що враховує інформаційне навантаження менеджерів вищої ланки через канали функціональних зв'язків.Вперше запропоновані інтервали значень показників критерію якості структур як границі для визначення організаційних структур, припустимих за оптимальністю, що, на відміну від існуючих підходів, основаних на побудові функції корисності як умовного кількісного показника переваги тієї чи іншої альтернативи, дозволяє сформувати множину альтернативних структур з оптимізованими показниками на основі початкової структури з метою отримання підсумкового ранжування альтернатив шляхом комбінування групових експертних свідоцтв.Дістали подальший розвиток методи вирішення задачі багатокритеріального вибору альтернатив в ситуації значного конфлікту між групами експертних свідоцтв на основі математичного апарату теорії правдоподібних та парадоксальних міркувань Дезера-Смарандаке і теорії свідоцтв Демпстера-Шейфера, які, на відміну від існуючих методів обробки групових багатокритеріальних оцінок, дозволяють моделювати ситуації без обмежень на кількість альтернатив, що порівнюються, без необхідності оцінювання всіх альтернатив та при низькому рівні узгодженості експертних оцінок;Удосконалено процедуру обчислення цінності інформації повідомлень, якими обмінюються менеджери через канали функціональних зв'язків, за рахунок використання отриманих від учасників комунікації суб'єктивних оцінок її інформативності та показників важливості властивостей інформації, визначених експертом або групою експертів.Розроблені моделі та інформаційні технології були використані у виробничій діяльності Дирекції з персоналу ДП «Науково-виробничий комплекс газотурбобудування «Зоря»-«Машпроект» (Договір про співробітництво від 17.03.2015). У першому розділі проведено огляд джерел, які присвячені аналізу і оптимізації загальноприйнятих структур організаційних систем, виділено клас складних лінійно-функціональних структур організаційних систем, які притаманні великим наукомістким підприємствам. Проведено аналіз сучасних методів оптимізації ієрархічних організаційних структур та доведена необхідність формування системи критеріїв вибору оптимальних СЛФОС, яка створює основу для постановки і вирішення багатокритеріальної задачі прийняття рішень.У другому розділі запропонована дескриптивно-аналітична модель організаційної структури, яка враховує вертикальні (лінійні) та горизонтальні (функціональні) зв'язки. На основі побудованої аналітичної моделі інформаційних потоків в організаційний структурі запропоновано три групи критеріїв, що характеризують витрати на утримання структури, якість її топологічних властивостей та критерій оптимізації, що враховує інформаційне навантаження на елементи структури, що знаходяться на верхніх рівнях ієрархії (топ-менеджер, менеджери вищої ланки). У третьому розділі розроблена модель вибору рішень на множині отриманих експертних ранжувань. Також була вирішена задача експертного оцінювання та наступного вибору ієрархічних організаційних структур, які є припустимими за оптимальністю. Розроблені моделі аналізу експертних оцінок на основі моделі Демпстера-Шейфера і моделі Дезера-Смарандаке. У рамках гібридної моделі Дезера-Смарандаке було розглянуто метод отримання агрегованої оцінки, який при комбінуванні експертних свідоцтв використовує класичне правило комбінування Дезера-Смарандаке та правило перерозподілу конфліктів PCR5.В четвертому розділі розроблені інформаційні технології аналізу та вибору оптимальних організаційних структур в умовах невизначеності на основі розроблених моделей; запропонована структурно-функціональна схема інструментальних засобів реалізації СППР для формування рекомендацій ОПР щодо прийняття рішень. Також проведена апробація розроблених інформаційних технологій на прикладах організаційних структур великих наукомістких підприємств: машинобудівного, суднобудівного заводів і морського порту.^UAll the work processes in a modern industrial enterprise are closely interconnected and require strict centralized management. The basic decisions made at the top level cannot be organized without the developed informational infrastructure. Hence, there is a need to optimize the channels for collecting and transmitting information to better meet the informational needs of executives and the company's team as a whole. The developed models and information technologies increase the effectiveness of decision-making process regarding the selection of organizational structures by the three groups of criteria.For the first time:– a descriptive-analytical model of complex linear-functional organizational structures is proposed, which reflects the peculiarities of structure functioning, including its vertical and horizontal links. It enables formulation of three groups of criteria for analysis of organizational structures: criterion for optimizing the cost of maintaining structures, quality analysis of their topological properties and an information criterion that takes into account the information load of senior managers through functional communication channels; – intervals for indicators of quality criterion are proposed for defining admissible linear functional organizational structures. In contrast to existing approaches that use the utility function as a conditional quantitative indicator of an alternative's prevalence, the proposed method uses assembled set of alternative structures, based on the initial structure, to obtain final ranking of alternatives by combining group expert judgments.Improved:the method for calculating the value of information exchanged by managers through functional links. The proposed method uses subjective assessments of communication informativeness obtained from its participants and indicators of the information properties' importance defined by an expert or a group of experts.Further developed:methods for solving the problem of multicriteria selection of alternatives in a situation of significant conflict between groups of expert evidence based on the Dezert-Smarandache theory of plausible and paradoxical reasoning and Dempster-Shafer theory of evidence, which, in contrast to existing methods of processing multicriteria group expert judgments, enable modelling without restrictions on the number of alternatives being compared, without the need to evaluate all alternatives and with a low level of consistency of expert judgments.The developed models, algorithms and information technology have been used in the working process of HR management of the Gas Turbine Research & Production Complex Zorya-Mashproekt (Cooperation Agreement dated 17.03.2015).The first chapter contains an overview of the sources devoted to the analysis and optimization of conventional structures of organizational systems, as well as the classification of organizational structures used in large enterprises. Furthermore, an analysis of modern optimization methods of hierarchical organizational structures was conducted, which indicated the lack of a comprehensive approach in the application of selection criteria for complex linear functional organizational structures. In the second chapter a descriptive-analytical model of organizational structures is proposed. This model includes vertical (linear) and horizontal (functional) links. Based on the analytical model of information flows in the organizational structure, a system of three groups of criteria is proposed. The groups are as follows: criteria of the structure maintenance costs, criteria of the quality of structure's topological properties and the optimization criteria. The latter takes into account the information load on the elements of the structure located at the top levels of the hierarchy (senior managers). The third chapter contains the description of the decision-making process on the set of obtained expert judgments. An approach for conducting an expertise and the subsequent selection of optimal hierarchical organizational structures was also proposed. Expert assessments analysis is based on the Dempster-Shafer model and the hybrid Dezert-Smarandache model. The method of obtaining an aggregated estimate was considered, that uses the classic Dezert-Smarandache combination rule and the PCR5 conflict redistribution rule to combine expert assessments. The fourth chapter describes the developed information technologies for analysis and selection of optimal organizational structures under uncertainty on the basis of the proposed models. It also contains the scheme of decision support system implementation which purpose is to formulate recommendations for the decision-maker based on the proposed information technology. The examples illustrate the comparative 3-criteria analysis of three organizational structures of large enterprises: a machine-building plant, a ship-building factory and a seaport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Антоненко О.І. 
Розвиток системи соціального захисту населення регіону: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / О.І. Антоненко ; Одес. держ. екон. ун-т. — О., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблеми розвитку системи соціального захисту населення на державному та регіональному рівнях. Розроблено практичні рекомендації щодо удосконалення системи соціального захисту населення регіону. З використанням системного підходу уточнено визначення поняття "соціальний захист населення". Виявлено взаємозв'язок понять "соціальний захист населення" та "соціальне забезпечення". Визначено основні організаційно-правові форми та види соціального захисту населення та встановлено їх відповідність. Запропоновано класифікаційні ознаки існуючої системи соціального захисту населення на державному та регіональному рівнях. Удосконалено систему моніторингу соціальних проектів громадських організацій - партнерів виконавчих органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій. Розроблено методологічний підхід щодо оцінки рівня впровадження соціальних проектів, що фінансуються з бюджетних коштів, на базі інтегрального показника, за допомогою якого можна оцінити процес їх реалізації громадськими організаціями за кількісними та якісними параметрами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)272-96 +
Шифр НБУВ: РА348140

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Анцупова Т.О. 
Міжнародно-правове співробітництво Причорноморських держав: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / Т.О. Анцупова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т міжнар. відносин. — К., 2003. — 24 с. — укp.

Розвинуто новий комплексний підхід до розгляду організаційно-правових форм співробітництва Причорноморських держав як частки міжнародно-правової системи на базі запропонованої класифікації міжнародного співробітництва. Виявлено роль і значення міжнародної дипломатії у співробітництві держав. Досліджено суть багатостороннього співробітництва в межах міжнародних організацій Чорноморського регіону. Висвітлено характер і особливості двостороннього співробітництва Причорноморських держав.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х916.149(4/8) +
Шифр НБУВ: РА326299

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Аровіна М.П. 
Структурування державної соціальної політики в регіоні як основа її ефективності: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / М.П. Аровіна ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2005. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність та проведено структурування регіональної державної соціальної політики. Досліджено особливості її реалізації, виявлено основні проблеми, взаємопов'язані зі специфікою промислового регіону. Визначено пріоритети, орієнтовані на співробітництво держави та бізнес-структур з метою підвищення добробуту населення. Проаналізовано стан ринку праці як якісного індикатора соціальної політики. Обгрунтовано економіко-демографічний підхід до вибору якісних індикаторів ефективності цієї політики. Запропоновано напрямки соціально-економічного розвитку регіону у трьох варіантах залежно від типології розвитку промислового комплексу, проведено їх оцінку у соціальному аспекті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-97 + Ф025 +
Шифр НБУВ: РА341186

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського