Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (218)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ТРУДОМІСТКІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ларіонова І. Т. 
Психологічні особливості корупційної поведінки правоохоронців (на прикладі військовослужбовців НГУ): автореферат дис. ... д.філософ : 053 / І. Т. Ларіонова. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено теоретико-емпіричному дослідженню психологічних особливостей корупційної поведінки персоналу сектору безпеки і оборони України, зокрема військовослужбовців Національної гвардії України.Проблема корупції в Україні натепер є однією з центральних, навколо неї формується суспільний і політичний дискурс, що негативно впливає на ставлення до нашої країни всередині та зовні. За даними міжнародної організації Transparency International, Україна за підсумками 2022 року займає 116 місце з 180 країн, поряд з такими країнами як Алжир, Замбія, Монголія, Сальвадор та Філіппіни. За даними НАЗК за 2022 рік, з точки зору громадян України, корупція входить в трійку найважливіших суспільних проблем. Збитки від корупції важко оцінити реалістично, за даними порталу «Наші гроші» вони складаються від прямих втрат від корупційних схем та недоотриманих внаслідок цього інвестицій, і щороку приблизно дорівнюють обсягу державного бюджету. Правоохоронні органи є важливою ланкою корупції, за даними НАЗК особистий корупційний досвід взаємодії з правоохоронними органами мали 32,7% населення. Таким чином, боротьба з корупцією, її профілактика у складових сектору безпеки і оборони України, є важливим завданням, успішність виконання якого прямо впливатиме на обсяги допомоги від країн-партнерів та загалом на майбутнє нашої країни. Тому дослідження корупційної поведінки правоохоронців вбачається актуальним науково-практичним завданням. Службово-бойова діяльність військовослужбовців Національної гвардії України (НГУ) з огляду на їх повноваження віднесена до корупційно небезпечних видів діяльності. Кількість злочинів корупційної спрямованості, скоєних як рядовими військовослужбовцями НГУ, так і начальниками (командирами) різних підрозділів, незважаючи на реформування НГУ та проведення комплексу організаційних і правових антикорупційних заходів, як і раніше залишається значною. Певні надії командування у зв’язку з цим покладаються на створений в НГУ відділ з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління НГУ, а також на відділ психологічного забезпечення Головного управління НГУ. Силами останнього відповідно до чинних нормативно-правових актів проводяться спеціальні психофізіологічні дослідження із застосуванням поліграфа, спрямовані на виявлення у громадян, які бажають проходити службу, і військовослужбовців НГУ при призначенні на вищі посади, девіантної (суспільно небезпечної) поведінки, а також на запобігання проникненню в Національну гвардію України представників злочинних угруповань і осіб, які переслідують особисті корисливі інтереси. Однак, як показує досвід, масові поліграфічні обстеження кандидатів на службу і військовослужбовців через їх високу трудомісткість, витратність, значну залежність від кваліфікації й досвіду експертів-поліграфологів, за обмежених психодіагностичних можливостей не вирішують належною мірою проблему психологічної діагностики осіб, схильних до корупційної поведінки через певні їх індивідуальні психологічні особливості. Враховуючи, що корупція тільки в її наслідках є проблема правова та економічна, а початково вона – суто психологічна і загальнолюдська, без психологічно обґрунтованих підходів тут навряд чи щось можна зробити. Саме це і зумовлює наш інтерес до дослідження об’єктивних і суб’єктивних факторів, що визначають індивідуальну психологічну сутність корупціонера.Аналіз сучасних наукових досліджень довів, що майже немає психологічних теорій, що пояснюють корупційну поведінку особистості. Вона розглядається у руслі різних психологічних теорій в межах «вузького» і «широкого» підходів. У вузькому сенсі корупція – це взаємодія декількох осіб, що включає підкуп, в широкому – й інші зловживання службовим становищем чи авторитетом посади у корисних цілях. На підставі систематизації понять, нами корупція тлумачиться як негативне соціально-психологічне явище, що полягає у протиправному використанні людиною своїх службових повноважень та/або службового становища в особистих, корпоративних або групових інтересах для отримання вигод матеріального або нематеріального характеру, всупереч інтересам громадян, суспільства і держави. Теоретичний аналіз психологічних детермінант й особливостей особистості потенційного корупціонера засвідчив наявність низки ситуативних (серед яких вік, стать, сімейний статус, рівень доходу, освіта, тип населеного пункту та інші) і особистісних предикторів (психодинамічні, поведінкові, характерологічні, ціннісної спрямованості й відповідальності тощо). Воднораз дослідники підкреслюють, що індивідуальні й психологічні чинники корупційної поведінки вивчені недостатньо.^UThe dissertation is devoted to theoretical and empirical research of psychological features of corrupt behavior of security and defense sector personnel, particularly on the example of the National Guard of Ukraine servicemen.Nowadays, around corruption in Ukraine social and political discourse is formed since it is one of the focus issues, which negatively impact on external and internal image of our country. According to Transparency International Ukraine is number 116 from 180 countries in 2022 and neighbors in corruption rate with Algeria, Zambia, Mongolia, El Salvador and Philippines. With the reference to the National Agency on Corruption Prevention (NACP) corruption is considered by citizens of Ukraine as a top three important social problem. The damage from corruption could be hardly evaluated realistically, according to data from portal “Nashi hroshi” the damage comprises from direct loss from corruption and investments lost as a result of it and annually are equal to the budget of the country. Law enforcement agencies are the important element of corruption, due to NACP, 32,7% of population had personal corruption experience while interacting with law enforcement agencies. Thus, the success of fight against corruption as well as its prevention in the security and defense sector of Ukraine is an important task, which directly impact on aid provided by partner countries and on the future of our country as a whole. Therefore, the study of corrupt behavior of law enforcement officers is considered as a relevant scientific and practical task.Service and combat activity of servicemen of the National Guard of Ukraine (NGU) considering their powers and authority is classified as a corruption-hazardous activity. Despite the reform of the NGU and implementation of a set of organizational and legal anti-corruption measures, the number of corruption-related crimes committed by both ordinary servicemen and their supervisors (commanders) of various units, still remains significant. There is some hope the command place on the Department for prevention and detection of corruption created in the NGU Main Headquarters in this regard as well as on the Psychological Support Department of the NGU Main Headquarters. By means of the Psychological Support Department of the NGU Main HQ special psychophysiological examination with the use of polygraph are conducted in accordance to current regulations. Such examinations are aimed on identification of deviant (socially dangerous) behavior as well as prevention of enlistment to the NGU of both criminal groups’ representatives and people, who pursue personal selfish interest. However, as experience shows, mass polygraph examinations of both candidates for service and servicemen do not adequately solve the problem of psychological diagnostics of people, who are prone to corruption behavior due to their individual psychological characteristics and because of high labor intensity and cost of polygraph examination, its significant dependence on the qualifications and experience of polygraph expert and due to its limited psychodiagnostics capabilities. Considering the fact, that the corruption is only a legal and economic problem in its consequences, but initially – it is purely a psychological issue, so psychologically based approaches are needed. So, this is what precisely leads our interest to the study of objective and subjective factors, which determine the individual psychological essence of a corrupt official.The analysis of modern scientific sources shows that there are almost no existing psychological theories, which explain corrupt behavior of a personality. It is considered in line with different psychological theories within the “narrow” and “broad” approaches. In narrow sense, the corruption is an interaction of several people which includes bribery, in broad sense – it is also other abuse either of official or authority of a position for selfish useful purposes. Systematizing the concepts studied, we interpret corruption as a negative socio-political phenomenon, which lays in unlawful use by a person of his official powers and/or official position in personal, corporate or group interests to obtain benefits of a material or intangible nature contrary to the interests of citizens, society and the state.Theoretical analysis of psychological determinants and features of a potential corrupt official showed the presence of a number of situational (including age, gender, marital status, income level, education, type of settlement, etc.) and personal predictors (psychodynamic, behavioral, characterological, value orientation and responsibility, etc.). At the same time, researchers highlight that both individual and psychological factors for corrupt behavior have not been studied enough.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Орендарчук Ю. В. 
Наукові методи комп'ютерно- інтегрованого проектування технологій виготовлення відливок поршнів двигунів внутрішнього згоряння / Ю. В. Орендарчук. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертанткою вирішена науково-практична задача обґрунтування і створення технології комп'ютерно-інтегрованого проектування поршнів дизельних двигунів з комплексним застосуванням моделювання теплових, гідродинамічних параметрів лиття та урахуванням впливу технологічних параметрів лиття на розміри газоусадочних дефектів. Вирішення цього завдання дає можливість підняти технічний рівень, і скоротити час проектування, а також знизити витрати на виробництво двигунів. Підсумком виконаного дослідження стало створення тривимірної моделі виливки з нанесеними на неї елементами ливниково-живильної системи. За результатами створення 3D-моделі виливки поршня Д 240-1004021 встановлено, що: тривимірне зображення складної проектованої деталі, значно полегшило сприйняття та спростило процес розроблення ливарної технології, це обумовлено тим, що добре видно особливості конструкції, термічні вузли тощо; за умови зменшення коефіцієнта габаритності виливок став більш технологічним; правильний вибір положення виливка у формі та роз'єму кокілю дозволив підвищити якість виливків і знизити трудомісткість їх виготовлення, а також збільшити стійкість кокілів; у процесі лиття поршнів доцільно використовувати бічні системи зі щілинними живильниками, а також підводити знизу через кільцеві живильники, що забезпечує плавну заливку порожнини форми; існуючі раніше ливникові системи працюють неефективно тому, що конструктивне розташування традиційної ливникової системи відносно виливки перешкоджає створенню спрямованої кристалізації в литві; удосконалена ливникова система забезпечила плавність потоку і послідовність заповнення завдяки більш плавним переходам від одного елемента до іншого та відсутнього конструктивного елементу «колектор». Доведено, що верхні системи забезпечують найбільш високу стійкість кокілів. Крім того, такі системи дуже економічні. Разом з тим, подібні системи не поступаються нижнім (сифонним) щодо зменшення у виливках неметалевих включень. Наголошено, що тривимірна модель виливка з нанесеними на неї елементами ливниково-живильної системи в подальшому буде використана для моделювання процесів, котрі протікають у ливарній формі під час її заливання та охолодження металу.Встановлено, що невід'ємною частиною системного підходу до технології комп'ютерно-інтегрованого проектування є метод визначення місць розташування та розмірів дефектів у литому поршні двигуна із запалюванням палива від стиснення, для розроблення цього методу було: визначено, що найбільш ефективним методом прогнозування мікропористості вважається пряме моделювання процесу утворення пор під час твердіння на основі використання рівняння Дарсі, проте, необхідні для цього математичні моделі є недостатньо точними і потребують удосконалення; з'ясовано, що утворення газоусадочних дефектів відповідає моделі, котра заснована на теорії перколяції; визначені початкові і граничні умови для моделювання. Для встановлення місць розташування газоусадочних дефектів використаний критерій Niyama, що показує напрямок руху кристалізації; аналізування результатів моделювання місць розташування дефектів показало, що найбільш схильними до усадочним явищ є: масиви бобишки під пальцевим отвором; днище поршня під камерою згоряння; область переходу від корпусу поршня до днища.З метою уточненням розмірів і місць утворення газоусадочних дефектів в умовах виробництва для дослідної партії поршнів Д 240-1004021 дозволили встановити місця утворення і розміри газоусадочних дефектів (Ø 0,3-1,3 мм), також були проведені експериментальні дослідження функціональності та визначення ресурсу поршнів Д 240-1004021. Для оцінювання впливу технологічних факторів лиття на розміри газоусадочних дефектів у місцях їх розташування було розроблено та реалізовано чисельний експеримент з використанням результатів моделювання в LVMFlow. Проведені дослідження показали, що найбільший інтерес під час вивчення процесу спрямованого твердіння мають: товщина шару вогнетривкого покриття, теплопровідність покриття, товщина стінки кокілю і початкова температура кокілю.^UThe dissertation solved the scientific and practical problem of substantiation and creation of technology of computer-integrated design (CID) of pistons of diesel engines with complex application of modeling of thermal, hydrodynamic parameters of casting and taking into account influence of technological parameters of casting on sizes of gas-shrinkage defects. Solving this problem makes it possible to raise the technical level, and reduce design time, as well as reduce costs for engine production. The result of the study was the creation of a three-dimensional model of the casting with elements of the foundry-feeding system applied to it. According to the results of creating a 3D model of the piston casting D 240-1004021 was found that the three-dimensional image of a complex designed part, greatly facilitated the perception and simplified the process of developing foundry technology. This is due to the fact that you can clearly see the design features, thermal units, etc., with the reduction of the dimensional coefficient of castings became more technological; the correct choice of the position of the casting in the form and connector of the mold allowed to improve the quality of castings and reduce the complexity of their manufacture. A also increase the stability of the molds; in the process of casting pistons, it is advisable to use side systems with slot feeders. Also, bring from below through ring feeders that provides smooth filling of a cavity of the form; Pre-existing casting systems work inefficiently because the constructive location of the traditional casting system relative to the casting prevents the creation of directional crystallization in the casting. The improved gutter system ensured smooth flow and filling sequence due to smoother transitions from one element to another and the absence of a structural element "collector". It is proved that the upper systems provide the highest stability of the molds. In addition, such systems are very economical. However, such systems are not inferior to the lower (siphon) in terms of reduction in castings of non-metallic inclusions. It is emphasized that the three-dimensional model of the casting with the elements of the foundry-feeding system applied to it will be used in the future to model the processes that take place in the foundry form during its pouring and cooling of the metal.It is established that an integral part of the system approach to computer-integrated design technology is the method of determining the location and size of defects in the cast piston of the engine with fuel ignition from compression. To develop this method was determined that the most effective method direct modeling of the process of pore formation during curing based on the use of Darcy's equation, however, the necessary mathematical models are not accurate enough and need to be improved. It was found that the formation of gas-shrinkage defects corresponds to the model based on the theory of percolation; initial and boundary conditions for modeling are defined. The Niyama criterion, which shows the direction of crystallization, was used to determine the location of gas-shrinkage defects. Analysis of the results of modeling the location of defects showed that the most prone to shrinkage are arrays of bosses under the finger hole; the bottom of the piston under the combustion chamber, the transition area from the piston body to the bottom. For the purpose of specification of the sizes and places of formation of gas-shrinkage defects in the conditions of production for experimental batch of pistons D 240-1004021 allowed establishing the location and size of gas-shrinkage defects (Ø 0.3-1.3 mm) experimental studies of the functionality and resource determination of pistons D 240-1004021 were also performed. To assess the impact of technological factors of casting on the size of gas-shrinkage defects in their locations, a numerical experiment was developed and implemented using the results of modeling in LVMFlow. Studies have shown that the most interesting when studying the process of directional curing are the thickness of the layer of refractory coating, the thermal conductivity of the coating, the wall thickness of the mold and the initial temperature of the mold.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Гринчук О. А. 
Удосконалення організаційно-технологічних рішень зведення підземних частин цивільних будівель на техногенних міських територіях / О. А. Гринчук. — Б.м., 2021 — укp.

Сформовані рішення наукового і практичного значення з раціоналізації параметрів організаційно-технологічних рішень зведення підземних частин будівель з урахуванням впливу техногенних міських територій, у тому числі в умовах ущільненої забудови. Проаналізовані та узагальнені конструктивні, технологічні та організаційні рішення, нормативна документація із врахуванням факторів впливу на параметри будівельно-монтажних робіт при зведенні підземних частин будівель на техногенних територіях. Розроблена методика експерименту та проведені експериментальні дослідження взаємодії паль у полімерній оболонці з врахуванням комплексу особливостей техногенного ґрунтового середовища при відтворенні процесу просідання ґрунту та досліджено вплив форми стовбура палі на зменшення величини довантажувальних сил. Визначені та систематизовані дестабілізуючі фактори, які відображаються на особливостях зведення підземних конструкцій на техногенних ґрунтах та впливають на трудомісткість, тривалість робіт й довговічність будівель. Розроблена методика врахування впливу організаційно-технологічних факторів на параметри процесу зведення підземних частин будівель на техногенних міських територіях при умові оптимізації тривалості виконання робіт. Сформульовано рекомендації технологічних та організаційних рішень улаштування запатентованих конусних паль у полімерних оболонках та запатентованого будівельного дренажу із зазначенням повного циклу технологічної послідовності виробництва робіт, що забезпечує продовження життєвого циклу об'єкту.^UFormed solutions of scientific and practical importance to rationalize the parameters of organizational and technological solutions for the construction of underground parts of buildings, taking into account the influence of technogenic urban areas, including in conditions of compacted development. Analyzed and summarized design, technological and organizational solutions, regulatory documentation, taking into account the factors of influence on the parameters of construction and installation work during the construction of underground parts of buildings in technogenic territories. An experimental technique was developed and experimental studies of the interaction of piles in a polymer shell were carried out, taking into account the complex of features of the technogenic soil environment when reproducing the process of soil subsidence, and the effect of the shape of the pile trunk on a decrease in the magnitude of additional loading forces was investigated. Determined and systematized destabilizing factors that affect the features of the construction of underground structures on technogenic soils and affect the labor intensity, duration of work and durability of buildings. A method is developed for taking into account the influence of organizational and technological factors on the parameters of the process of erecting underground parts of buildings in technogenic urban areas, subject to the optimization of labor intensity and duration of work. Recommendations are formulated for technological and organizational solutions for the installation of conical piles in polymer shells and construction drainage, indicating the full cycle of the technological sequence of work, ensuring the extension of the life cycle of the object.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Полянський В. І. 
Основи забезпечення якості та зниження трудомісткості механічної обробки складнопрофільної формуючої оснастки для харчової промисловості. / В. І. Полянський. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: технологічні процеси механічної обробки складнопрофільної формуючої оснастки для харчової промисловості. Мета дослідження: теоретичне визначення й обґрунтування умов суттєвого підвищення якості, точності, продуктивності й зниження трудомісткості механічної обробки шляхом зниження її теплової й силової напруженостей та на цій основі розроблення ефективних технологічних процесів обробки складнопрофільної формуючої оснастки для харчової промисловості із застосуванням сучасних високообертових металорізальних верстатів із ЧПУ типу "обробний центр" та прогресивних різальних лезових твердосплавних і керамічних інструментів зі зносостійкими покриттями. Методи дослідження та апаратура: теоретичні дослідження проводилися із використанням методів, що базуються на фундаментальних положеннях технології машинобудування, теорії різання матеріалів, опору матеріалів, теплофізики, математичного аналізу та математичного моделювання. При проведенні експериментальних досліджень використовували апарат математичної статистики, застосовували переносний прилад для вимірювання шорсткості поверхні Hommel TESTER W5, нутроміри, цифрові штангенциркулі із ціною ділення 0,01 мм, портативний тестер твердості NOVOTEST. Теоретичні та практичні результати: розроблено узагальнені математичні моделі визначення параметрів теплового процесу та силової напруженості при механічній обробці та обґрунтовано умови їх зниження шляхом застосування технологій високошвидкісного різання – точіння, розточування та фрезування на сучасних високообертових металорізальних верстатах із ЧПУ типу ''обробний центр'' різальними твердосплавними і керамічними інструментами зі зносостійкими покриттями. На цій основі створено методологію розроблення та впровадження ефективних технологічних процесів лезової обробки складнопрофільної формуючої оснастки для харчової промисловості, що дозволило до 10 разів знизити трудомісткість обробки та до 200 разів розширити номенклатуру її виготовлення із забезпеченням високої якості та конкурентоспроможності в умовах дрібносерійного та штучного виробництва. Наукова новизна: проведено узагальнення теоретичних рішень щодо визначення параметрів теплового процесу при механічній обробці за умов досягнення глибиною проникнення тепла в поверхневий шар оброблюваної деталі кінцевого значення та з урахуванням аналітично встановленого розподілу тепла, яке виникає при різанні та надходить в поверхневий шар оброблюваної деталі, стружку й охолоджувальну рідину, що дозволяє науково обґрунтовано підходити до встановлення та вибору раціональних структур і параметрів технологічних процесів механічної обробки складнопрофільної формуючої оснастки для харчової промисловості. Запропоновано новий універсальний технологічний параметр механічної обробки – максимальну температуру різання, яка досягається за умови переходу в стружки всього тепла, що виділяється при різанні, та згідно якої основною умовою зниження температури різання є зниження енергоємності механічної обробки шляхом застосування сучасних технологій лезової обробки. Розроблено уточнюючі математичні моделі визначення параметрів силової напруженості при лезовій обробці та пружних переміщень, які виникають в технологічній системі, та обґрунтовано технологічні можливості підвищення якості, точності, продуктивності та зниження трудомісткості механічної обробки складнопрофільної формуючої оснастки для харчової промисловості шляхом застосування технологій високошвидкісного різання. Ступінь упровадження: розроблені технологічні процеси механічної обробки складнопрофільної формуючої оснастки для харчової промисловості впроваджено в основне виробництво ТОВ ''Імперія металів'', а також у навчальний процес кафедри "Технологія машинобудування та металорізальні верстати" НТУ " ХПІ " та Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті (м. Кропивницький). Сфера використання: підприємства харчової промисловості.^UThe object of research: the technological processes of machining of complex molding equipment for the food industry. The aim of the study: the theoretical definition and justification of the conditions for a significant increase in quality, accuracy, productivity and reduce the complexity of machining by reducing its thermal and power stresses. On this basis, the development of effective technological processes for machining complex molding equipment for the food industry using modern high-speed CNC machine tools such as "machining center" and advanced cutting blade carbide and ceramic tools with wear-resistant coatings.Research methods and equipment: theoretical research was conducted using methods based on the fundamental principles of mechanical engineering technology, the theory of material cutting, material resistance, thermo physics, mathematical analysis and mathematical modeling. During the experimental researches a mathematical statistics apparatus, a portable device for measuring surface roughness Hommel TESTER W5, gauges (calipers), digital calipers with the price of 0.01 mm, portable hardness tester NOVOTEST were used. Theoretical and practical results: the generalized mathematical models have been developed for determining the parameters of thermal process and power stress during machining, the conditions for their reduction are substantiated by using high-speed cutting technologies - turning, boring and milling on modern high-speed metal-cutting machines with CNC machine tools such as "machining center" and advanced cutting blade carbide and ceramic tools with wear-resistant coatings.On this basis, a methodology for developing and implementing effective technological processes of blade processing of complex molding equipment for the food industry, which allowed to reduce the complexity of processing up to 10 times and to expand the range of its manufacture with high quality and competitiveness in terms of small and artificial production up to 200 times. Scientific novelty: the generalization of theoretical decisions for determining the parameters of thermal process during machining is carried out, under conditions of achievement of the final value of the depth of heat penetration into the surface layer of the work piece and taking into account the analytically established distribution of heat which arises during cutting and arrives into surface layer of the work piece, chips and coolant supply, which allows a scientifically sound approach to the establishment and selection of rational structures and parameters of technological processes of machining of complex molding equipment for the food industry. A new universal technological parameter of machining is proposed - the maximum cutting temperature, which is achieved by the transition to chips of all heat released during cutting, and according to which the main condition for reducing the cutting temperature is to reduce energy consumption of machining using modern blade technologies. The mathematical models for determining the parameters of force tension during blade processing and elastic displacements that occur in the technological system are developed. The technological possibilities of improving the quality, accuracy, productivity and complexity of machining of complex molding equipment for the food industry by using high-speed cutting technologies are substantiated.The degree of introduction: the technological processes of machining of complex molding equipment for the food industry are developed, and introduced into the main production of Empire of Metals Ltd., as well as in the educational process of the department " Mechanical Engineering Technology and Metal-Cutting Machines" NTU "Kharkiv Polytechnic Institute" and Economic and Technological Institute named after Robert Elworthy (Kropyvnytskyi city).The field of use: food industry enterprises.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Булах М. О. 
Формування методів зовнішнього контролю безпеки руху на залізничному транспорті / М. О. Булах. — Б.м., 2021 — укp.

У зв'язку з демонополізацією та лібералізацією ринку залізничних перевезень, у результаті проведеної реструктуризації АТ «Українська залізниця», яке мало централізований підхід у забезпечені безпеки руху, підтримання цього підходу з боку незалежних операторів є досить сумнівним. Тому особливої актуальності набуває питання розробки та застосування механізмів зовнішнього контролю безпеки руху на залізничному транспорті. В якості одного з інструментів зовнішнього контролю, що включає інтереси держави, АТ «Українська залізниця», приватних учасників ринку залізничних перевезень та потенційних інвесторів, може бути застосований технічний аудит, який вже набув широкого застосування в інших секторах економіки. Наукова новизна отриманих результатів полягає в такому:- вперше розроблено математичну модель оцінки ризиків за апріорними, апостеріорними значеннями та інтегральною оцінкою, що призначена для зовнішнього контролю безпеки руху на залізничному транспорті під час технічного аудиту, на основі якої може бути надана комплексна характеристика безпеки руху, встановлення можливих загроз та прогнозування ризиків;- вперше отримано математичну модель для визначення та прогнозування потенційного (критичного) поля небезпеки при зовнішньому контролі безпеки руху на залізничному транспорті, яка дозволяє визначити заходи або невідкладні дії щодо усунення можливих загрозливих ситуацій у транспортних процесах;- удосконалено експлуатаційну модель управління ризиками, яка включає показники інвестицій та експлуатаційних витрат, що, на відміну від існуючої, враховує продуктивність праці, яка дозволяє більш точно здійснювати прогноз кількості порушень безпеки руху на залізничному транспорті та здійснювати управління ризиками при зовнішньому контролі;- набула подальшого розвитку система ризиків, що, на відміну від існуючої, включає інформацію про технічні відмови та порушення технології транспортного процесу з визначенням загального, інтегрального, локального, спеціального і точкового ризиків, що дозволяє при зовнішньому контролі більш точно характеризувати поточний та прогнозований стан безпеки руху на залізничному транспорті.Практичне значення отриманих результатів. Наукові результати, отримані в дисертаційній роботі, а також розроблена методика та моделі можуть бути використані в якості методів зовнішнього контролю під час проведення технічного аудиту, а також для вирішення задачі оцінки, прогнозування та підвищення безпеки руху на залізничному транспорті.Алгоритм виконання розрахунків і побудови графічних залежностей в процесі проведення технічного аудиту для зовнішнього контролю реалізовано у вигляді програмного додатку з використанням середовища Microsoft Excel, що спрощує процес роботи аудитора і зменшує трудомісткість робіт.Отримані результати роботи використовуються у підрозділах АТ «Українська залізниця».У результаті виконаних теоретичних і експериментальних досліджень, приведених у дисертаційній роботі, вирішено наукову задачу з формування методів зовнішнього контролю безпеки руху на залізничному транспорті. На основі запропонованих підходів і розроблених математичних моделей можна визначити та спрогнозувати ризики для подальшого контролю, забезпечення та підвищення безпеки руху на залізницях, а також впровадити дієвий інструмент зовнішнього контролю безпеки руху незалежними суб'єктами ринку залізничних перевезень. Для розроблених і удосконалених моделей була виконана оцінка адекватності. Так, для математичної моделі оцінки ризиків транспортних процесів на залізницях, адекватність визначено за критерієм Фішера – помилка склала менше 11,5 %; для експлуатаційної моделі управління ризиками, коефіцієнт детермінації якої дорівнює 0,9945 – середня відносна помилка склала 12,3%; для моделі інтегральної оцінки, адекватність визначено за критерієм Пірсона – помилка не перевищує 8,7 %.^UIn connection with the demonopolization and liberalization of the railway transportation market, as a result of the restructuring of JSC «Ukrainian Railways», which had a centralized approach to ensuring traffic safety, the support of this approach by independent operators is highly doubtful. Therefore, the issue of the development and application of mechanisms for external control of traffic safety in railway transport is of particular relevance. As one of the instruments of external control, including the interests of the state, JSC «Ukrainian Railways», private participants in the railway transportation market and potential investors, a technical audit can be used, which has already been widely used in other sectors of the economy. The features and effectiveness of technical audit in other sectors of the economy indicate the feasibility of its application in railway transport, however, the lack of legislative regulation of activities during a technical audit, a specific procedure and methods, require solving a certain range of tasks. Therefore, the topic of the dissertation is relevant.The scientific novelty of the results obtained is as follows:- for the first time, a mathematical model for risk assessment by priori, posteriori values and an integral assessment was developed, which is intended for external control of traffic safety on railway transport during the technical audit, on the basis of which a comprehensive characteristic of traffic safety, identification of possible threats and risk prediction can be given;- for the first time, a mathematical model has been obtained for determining and predicting a potential (critical) hazard field during external control of traffic safety on railway transport, which allows determining measures or urgent actions to eliminate possible dangerous situations in transport processes;- the operational model of risk management has been improved, which includes indicators of investment and operating costs, which, in contrast to the existing one, takes into account labor productivity, makes it possible to more accurately predict the number of violations of traffic safety in railway transport and implement risk management under external control;- the system of risks was further developed, which, unlike the existing one, includes information on technical failures and violations of the transport process technology with the definition of general, integral, local, special and point risks, which allows, with external control, to more accurately characterize the current and predicted state of traffic safety on railway transport.The practical significance of the results obtained. The scientific results obtained in the dissertation work, as well as the developed methodology and models can be used as methods of external control during the technical audit, as well as to solve the problem of assessing, predicting and improving traffic safety in railway transport.The algorithm for performing calculations and plotting graphical dependencies in the process of conducting the technical audit for external control is implemented as a software application using the Microsoft Excel environment, which simplifies the auditor's work process and reduces the complexity of work.The results obtained are used in the subdivisions of JSC «Ukrainian Railways».As a result of the performed theoretical and experimental studies, given in the dissertation work, the scientific problem of the formation of methods for external control of traffic safety in railway transport was solved. Based on the proposed approaches and developed mathematical models, it is possible to identify and predict risks for further control, provision and improvement of traffic safety on railways, as well as to introduce an effective tool for external control of traffic safety by independent subjects of the railway transportation market.Adequacy assessment was performed for the developed and improved models. So, for the mathematical model for assessing the risks of transport processes on the railways, the adequacy was determined by the Fisher criterion – the error was less than 11.5%; for the operational model of risk management, the coefficient of determination of which is equal to 0.9945 – the average relative error was 12.3%; for the integral assessment model, the adequacy was determined by the Pearson criterion – the error does not exceed 8.7%.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Нетеса К. М. 
Вдосконалення та визначення раціональних організаційно-технологічних рішень влаштування фасадних систем багатоповерхових цивільних будівель / К. М. Нетеса. — Б.м., 2021 — укp.

Основна мета дисертаційної роботи полягає в удосконаленні існуючої технології улаштування та експлуатації фасадних систем, зокрема за рахунок впровадження інноваційної технології вибору раціональної фасадної системи для конкретного об'єкту та умов виробництва. Для досягнення мети роботи: виконані аналіз, узагальнення і оцінювання стану організаційно-технологічних рішень улаштування фасадних систем багатоповерхових цивільних будівель; експериментально досліджені інноваційні фасадні системи з визначенням найбільш ефективних з них відносно технологічності, трудомісткості та вартості. Виявлені і досліджені чинники, які найбільшою мірою впливають на трудомісткість та вартість влаштування і експлуатації фасадних систем. Розроблена методика вибору раціональної фасадної системи багатоповерхової будівлі. Обґрунтовані науково-технічна і економічна ефективність використання запропонованих організаційно-технологічних рішень із удосконалення процесу вибору, улаштування, експлуатації та ремонту багатоповерхових будівель. Ключові слова: фасадна система, експлуатація, капітальний ремонт, міжремонтний період, трудомісткість, вартість, ранжування факторів, тривалість, ефективність.^UThe main purpose of the dissertation is to improve the existing technology of installation and operation of facade systems, in particular through the introduction of innovative technology for choosing a rational facade system for a particular object and production conditions. To achieve the goal: analysis, generalization and assessment of the state of organizational and technological solutions for the installation of facade systems of multi-story civil buildings; innovative facade systems were experimentally studied with the definition of the most effective of them in terms of manufacturability, complexity and cost. The factors that have the greatest impact on the complexity and cost of installation and operation of facade systems have been identified and studied. A method of choosing a rational facade system of a multi-story building has been developed. The scientific-technical and economic efficiency of the use of the proposed organizational and technological solutions to improve the process of selection, installation, operation and repair of facade systems of multi-story buildings is substantiated. Keywords: facade system, operation, overhaul, overhaul period, labour intensity, cost, ranking of factors, duration, efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Селютін Є. К. 
ФРАГМЕНТАРНІ МОДЕЛІ В ЗАДАЧАХ ОПТИМАЛЬНОЇ КЛАСИФІКАЦІЇ / Є. К. Селютін. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена узагальненню і розробці теоретичних основ математичного апарату для побудови та дослідження фрагментарних моделей та метаевристичних методів для розв'язку задачі класифікації. Розглянуті в дисертації моделі та методи можуть використовуватися під час пошуку розв'язків у багатьох наукових та практичних задачах, в тому числі, задачі розміщення виробництва.У вступі обґрунтовано актуальність теми дисертаційної роботи, сформульовано мету та основні задачі дослідження, показано їх зв'язок з науковими програмами. Визначено методи дослідження, наукову новизну та практичне значення отриманих результатів.У розділі 1 проведено огляд результатів за тематикою дисертаційної роботи. Обґрунтовано вибір напрямків подальших досліджень, пов'язаних з розв'язком задачі оптимальної класифікації. Розглянуто та проаналізовано існуючі задачі оптимальної класифікації та методів пошуку їх розв'язків. Досліджено обчислювальну складність існуючих задач класифікації. Виявлено, що постановка задачі пошуку оптимальної класифікації дозволяє віднести цю задачу до багатокритеріальних. Виявлено, що більшість задач оптимальної класифікації є важкорозв'язуваними (складними в обчислювальному сенсі), оскільки до них поліноміально зводиться хоча б одна NP-повна задача. Для таких задач на сьогодні невідомі алгоритми пошуку точного розв'язку простіших, ніж повний перебір всіх допустимих розв'язків задачі. Тому є сенс шукати прості наближені алгоритми, які хоч і не дають точного розв'язку, але мають високу швидкодію. Серед таких алгоритмів виділяється клас «жадібних» алгоритмів.Виділено невирішені задачі класифікації.У розділі 2 наведено ряд основних понять та результатів, які використовуються в роботі та стосуються комбінаторного об'єкту «фрагментарна структура». Вивчено особливості та властивості фрагментарних структур, встановлено зв'язок з категорією «опуклість» та задачею покриття графів. Досліджено поняття метаевристики та проаналізовано метаевристичні методи пошуку оптимальних рішень у задачі класифікації. Встановлено зв'язок між задачею оптимальної перестановки та класифікації.Виявлено, що експериментальні дослідження розподілу локальних оптимумів свідчать про високу концентрацію їх в безпосередній близькості від глобального оптимуму.Показано, що проблема пошуку початкових популяцій для реалізації еволюційно-фрагментарної моделі зводиться до задачі покриття (або розбиття) простору перестановок опуклими множинами.У розділі 3 розглянуто фрагментарний алгоритм покриття графу зірками. Проаналізовано найпростіші варіанти задачі розміщення виробництва з точки зору задачі класифікації, а також наведено метаевристичні алгоритми пошуку оптимальних рішень складних задач розміщення виробництва.Сформульована задача покриття. Побудовано фрагментарну модель задачі.Визначено умову приєднання елементарного фрагменту.Розглянуто задачі розміщення виробництва. Визначена доцільність використання методу рою часток та фрагментарної моделі, а також їх модифікацій.У розділі 4 запропоновано програмні реалізації генерації випадкових графів та розв'язку задачі класифікації за допомогою метаевристичних алгоритмів. Було проведено порівняння ефективності роботи алгоритмів. Розглянуто реалізацію створення випадкових ребер. Проведено оцінку якості метаевристичних алгоритмів розв'язку задачі класифікації.Для оцінки ефективності метаевристик на фрагментарних структурах було розроблено програму оцінки ефективності. Були реалізовані універсальні алгоритми ряду метаевристик. Реалізовані метод випадкового пошуку, метод ітеративного локального пошуку, метод імітації відпалу, еволюційно-фрагментарний алгоритм, метод перемішаних стрибаючих жаб. У програмі реалізовані генератор випадкових завдань і програма порівняння ефективності алгоритмів.Для задачі покриття графа зірками проведено чисельний експеримент на базі 53 випадково згенерованих завдань. Розглядалися зв'язкові графи з числом вершин від 20 до 50 і з щільністю ребер 0,5-0,8. Для кожної з задач було побудовано фрагментарну модель і застосовувалася група алгоритмів (випадковий пошук, еволюційно-фрагментарний алгоритм, метод імітації відпалу тощо). Параметри алгоритмів підбиралися таким чином, щоб трудомісткість обчислень була приблизно однаковою.Результати порівняння різних алгоритмів показують, що жоден з них не володіє явною перевагою перед іншими. Це побічно підтверджує відому теорему «про відсутність безкоштовних обідів» для метаевристик. Таким чином, в умовах реальної експлуатації розумно застосовувати не одну, а кілька метаевристик і вибирати найкращий результат. Розглянутий в дисертаційній роботі метод використання фрагментарних моделей для пошуку субоптимальних рішень задач класифікації, дозволяє порівняно просто побудувати універсальну комп'ютерну систему для таких завдань. Причому універсальними будуть програми реалізації метаевристик, а індивідуальними методи побудови фрагментарних моделей і алгоритми розрахунку значень критеріїв.^UThe dissertation is devoted to the generalization and development of the theoretical basis for the mathematical apparatus for constructing and researching fragmentary models and metaheuristics methods for solving a classification problem. The models and methods considered in the thesis can be used for resolving many scientific and practical problems, including the problem of manufactory location.The introduction substantiates the relevance of the study, formulates major goals and objectives of the research, shows their connection with scientific programs. Defined research methods, scientific novelty and practical significance of the results.The Chapter 1 shows the overview of the results on the subject of the dissertation work. The choice of directions of further research related to the solution of the optimal classification problem is substantiated. The existing problems of optimal classification and methods of searching for their solutions are considered and analyzed. The computational complexity of existing problems of classification is investigated.It was found that most optimal classification tasks are difficult to solve (complex in the computational sense), since at least one NP-complete problem is polynomially reduced to them. Therefore, it makes sense to look for simple approximate algorithms. The Chapter 2 provides a number of basic concepts and results that are used in the work and relate to the "fragmentary structure" combinatoric object. The peculiarities and properties of fragmentary structures were studied, the connection with the category "bulge" and the task of covering graphs was established. The concept of meta-heuristics is studied and metaheuristic methods of searching for optimal solutions in the problem of classification are analyzed. The connection between the task of optimal permutation and classification has been established.It was found that experimental studies of the distribution of local optimums indicate a high concentration of them near of the global optimum (the hypothesis about the existence of a "great valley" for minimum tasks or "central mountain range" for maximum tasks).It is shown that the problem of finding initial populations for the implementation of an evolutionary-fragmentary model is reduced to the task of covering (or breaking) the permutation space with convex sets.The Chapter 3 discusses the fragmentary algorithm for covering graph stars. The simplest options for the task of placing production in terms of the classification task are analyzed, as well as metaheuristic algorithms finding optimal solutions to complex production placement tasks are given.The coverage problem is formulated.A fragmentary model of the problem is constructed. The condition of joining an elementary fragment is determined.The problems of production location are considered.It is determined that the best results in solving the problem of distribution of economic burden considering the impact on the environment demonstrate the method of swarming of particles with the selection of coefficients of socialization and personalization based on a genetic algorithm.The Chapter 4 proposed software implementations for generating random graphs and solving the classification problem using metaheuristic algorithms. The quality of metaheuristic algorithms for solving the classification problem is evaluated.A number of metaheuristics have been implemented. In particular, the method of random search, the method of iterative local search, the method of simulation of annealing, the evolutionary-fragmentary algorithm, the method of mixed jumping frogs are implemented.A fragmentary models were built for each of the problems and a group of algorithms was used (random search, evolutionary-fragmentary algorithm, annealing simulation method, etc.). The parameters of the algorithms were selected so that the complexity of the calculations was approximately the same.The results of comparing different algorithms show that none of them has a clear advantage over the others. This indirectly confirms the well-known "No free lunch" theorem for metaheuristics. Thus, in the conditions of real operation, it is reasonable to apply not one, but several metaheuristics and choose the best result. The method of using fragmentary models for finding suboptimal solutions to classification problems considered in the dissertation allows building a relatively universal computer system for such problems. Moreover, the programs of realization of metaheuristics will be universal, and the methods of construction of fragmentary models and algorithms of calculation of values ​​of criteria will be individual.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Іщенко Г. І. 
Технологічне забезпечення якості виготовлення сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів / Г. І. Іщенко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: технологічний процес виготовлення турбінних лопаток з титанових сплавів. Предмет дослідження: раціональна структура технологічного процесу, закономірності шліфувальних та полірувальних операцій обробки сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів, які забезпечують якість, зниження трудомісткості виготовлення та стабільність методів механічної обробки. Мета дисертаційної роботи: забезпечення якості та зниження трудомісткості обробки сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів при вдосконаленні шліфувальних і полірувальних операцій технологічного процесу. Методи дослідження: Теоретичні дослідження базуються на основних положеннях технології машинобудування, теорії формоутворення та основ формування точності й якості поверхонь деталей машин. Удосконалення технології виготовлення лопаток, пошук раціональної структури технологічного процесу та оцінка трудомісткості варіантів виконувалася з використанням методів імітаційного моделювання. Оптимальність процесу шліфування визначалася із застосуванням методики багатофакторного планування експерименту. Наукова новизна: на основі системного аналізу закономірностей технологічних процесів виготовлення деталей з важкооброблюваних матеріалів розроблений і запропонований новий підхід до забезпечення якості та зниження трудомісткості обробки сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів при вдосконаленні структури технологічного процесу і параметрів фінішних операцій. Практичні результати: розроблено методику проектування раціональної структури технологічного процесу обробки сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів, впроваджено сучасні методи і засоби контрольних операцій технологічного процесу, шліфувальні і полірувальні операцій з використанням високоструктурних абразивних кругів (Патент України на корисну модель № 128773). Результати роботи використані при розробці технологічних процесів обробки турбінних лопаток з титанових сплавів на АТ «Турбоатом» (м. Харків), що дозволило знизити трудомісткість виготовлення лопатки на 30%, скоротити цикл виробництва комплекту (100 штук) для одного ряду турбіни в два рази.^UObject of research: technological process of manufacturing turbine blades from titanium alloys. Subject of research: rational structure of technological process, regularities of grinding and polishing operations of processing of complex-profile surfaces of turbine blades from titanium alloys, which provide quality, reduction of manufacturing complexity and stability of machining methods. The purpose of the dissertation work: quality assurance and reduction of labor intensity of processing of complex-profile surfaces of turbine blades from titanium alloys at improvement of grinding and polishing operations of technological process. Research methods: Theoretical research is based on the basic provisions of engineering technology, the theory of formation and the basics of forming the accuracy and quality of surfaces of machine parts. Improving the technology of manufacturing blades, finding a rational structure of the technological process and estimating the complexity of the options was performed using simulation methods. The optimality of the grinding process was determined using the method of multivariate experimental planning. Scientific novelty: on the basis of the system analysis of regularities of technological processes of manufacturing of details from difficult-to-process materials the new approach to quality assurance and reduction of complexity of processing of difficult-profile surfaces of turbine blades from titanium alloys at improvement of structure of technological process and parameters of finishing operations is developed and offered. Practical results: the technique of designing of rational structure of technological process of processing of difficult-profile surfaces of turbine blades from titanium alloys is developed, modern methods and means of control operations of technological process, grinding and polishing operations with use of highly structured abrasive wheels are introduced (Patent of Ukraine for utility model № 128773). The results were used in the development of technological processes for processing turbine blades from titanium alloys at JSC "Turboatom" (Kharkov), which reduced the complexity of manufacturing the blade by 30%, reduce the production cycle of the kit (100 pieces) for one row of turbines twice.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Іщенко М. Г. 
Технологічне забезпечення ремонту великогабаритних деталей турбоагрегатів з використанням портативних верстатів агрегатно-модульної конструкції / М. Г. Іщенко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: технологічний процес ремонту великогабаритних недемонтуємих деталей турбоагрегатів. Предмет дослідження: закономірності операцій механічної обробки великогабаритних недемонтуємих деталей турбоагрегатів з використанням портативних мобільних металорізальних верстатів агрегатно-модульних конструкцій, синтез компоновок і відпрацювання раціональних конструкцій уніфікованих вузлів і агрегатів для забезпечення необхідних параметрів точності. Мета дисертаційної роботи: забезпечення якості та зниження трудомісткості операцій механічної обробки при ремонті недемонтуємих деталей турбоагрегатів з використанням портативних мобільних металорізальних верстатів агрегатно-модульних конструкцій. Методи дослідження: Теоретичні дослідження базуються на основних положеннях технології машинобудування, теорії формоутворення та основ формування точності й якості поверхонь деталей машин, теорій компоновок технологічного металорізального обладнання, теоретичної механіки, опору матеріалів, теорії математичного та комп'ютерного моделювання. Наукова новизна: на основі системного аналізу закономірностей операцій механічної обробки при ремонті великогабаритних деталей турбоагрегатів розроблений і запропонований новий підхід до забезпечення якості та зниження трудомісткості обробки недемонтуємих деталей турбоагрегатів з використанням портативних мобільних металорізальних верстатів агрегатно-модульних конструкцій в умовах станції. Практичні результати: розроблено методи механічної обробки і обладнання, що забезпечують стабільну якість і знижують трудомісткість ремонту великогабаритних недемонтуємих деталей за місцем служби агрегату. Запропоновано конструкції уніфікованих силових агрегатів та вузлів з використанням пневматичного приводу замість електромеханічного, які дозволяють компонувати мобільні верстати для різних технологічних завдань з механічної обробки деталей турбоагрегатів в умовах стацій, отримано патент України на корисну модель №122172. Результати роботи використані і впроваджені у виробництво на АТ «Турбоатом» (м.Харків), «Днепр-Спец-гидроэнергомонтаж» (м.Київ), «Канев-СГЭМ» (м.Канів), «Днепродзержинск-СГЭМ» (м.Кам´янське), Светловодск-СГЭМ, (м.Світловодськ).^UObject of research: technological process of repair of large non-removable parts of turbine units. Subject of research: regularities of machining operations of large non-removable parts of turbines using portable mobile metal-cutting machines of aggregate-modular structures, synthesis of layouts and testing of rational structures of unified units and aggregates to ensure the necessary accuracy parameters. The purpose of the dissertation: to ensure the quality and reduce the complexity of machining operations in the repair of non-dismantled parts of turbines using portable mobile metal-cutting machines of aggregate-modular structures. Research methods: Theoretical research is based on the basic principles of mechanical engineering technology, the theory of shaping and basics of forming the accuracy and quality of machine parts, theories of technological metal cutting equipment, theoretical mechanics, material resistance, theory of mathematical and computer modeling. Scientific novelty: based on a systematic analysis of the patterns of machining operations in the repair of large parts of turbines developed and proposed a new approach to quality assurance and reduce the complexity of processing non-dismantled parts of turbines using portable mobile cutting machines of aggregate-modular structures in the station. Practical results: methods of machining and equipment have been developed that ensure stable quality and reduce the complexity of repairing large non-removable parts at the place of service of the unit. Designs of unified power units and units using pneumatic drive instead of electromechanical, which allow to assemble mobile machines for various technological tasks of machining parts of turbine units in the station, proposed a patent of Ukraine for a utility model №122172. The results of the work were used and put into production at JSC "Turboatom" (Kharkov), "Dnepr-Spets-gidroenergomontazh" (Kiev), "Kanev-SGEM" (Kaniv), "Dneprodzerzhinsk-SGEM" Kamyanske), Svetlovodsk-SGEM, (Svitlovodsk).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Алтухова Т. В. 
КОМП'ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМ ДІАГНОСТИКИ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ЕЛЕКТРОДВИГУНІВ ГІРНИЧИХ МАШИН / Т. В. Алтухова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального науково-технічного завдання, що полягає в обґрунтуванні, розробці та дослідженні комп'ютерних моделей системи діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин, спрямованих на підвищення об'єктивності діагностики стану електромеханічного обладнання з використанням статистичних методів оцінювання, мереж Петрі і кластерного аналізу. Актуальність наукової роботи обумовлена тим, що в сучасних умовах на гірничих підприємствах постають питання підвищення надійності та ефективності експлуатації електромеханічного обладнання (ЕМО), насамперед, електродвигунів (ЕД) гірничих машин, оскільки значна частка цього обладнання вимагає заміни через вичерпання лімітного строку експлуатації або капітального ремонту, а це, в свою чергу, призводить до значних матеріальних та часових витрат через простої технологічного обладнання, псування продукції внаслідок аварії, зниження електро- і пожежобезпеки, пов'язаних з можливими короткими замиканнями, аномальними режимами роботи з перевантаженням їх струмами, більшими від номінальних, та іншими небажаними наслідками. Висока трудомісткість проведення технічної діагностики поточного стану електромеханічного обладнання, а інколи і повна відсутність такої діагностики обумовлюють зношеність основних фондів, подорожчання ремонтів і збільшення обсягів ремонтних робіт. Разом з тим, аналіз досвіду використання ЕМО показує, що значна його частина має ще досить великий запас надійності, і при наявності обґрунтованих рекомендацій термін експлуатації такого обладнання може бути значно збільшений. Такі рекомендації можуть бути отримані шляхом комп'ютерного моделювання систем діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин. Саме тому дисертаційне дослідження присвячене розробці ефективних комп'ютерних моделей систем діагностики технічного стану електродвигунів, які дозволять забезпечити раннє виявлення дефектного стану, підвищити достовірність оцінювання технічного стану ЕМО.В роботі обґрунтовано вибір множини основних енергомеханічних параметрів, які мають вплив на технічний стан шахтних електродвигунів, та сформовано систему класифікації режимів технічного стану ЕД за умови їх розподілення за чотирма відповідними класами, серед яких нормальна експлуатація, поточний і капітальний ремонти та повний вихід з ладу. Запропоновані комп'ютерні моделі для визначення залежностей між струмом витоку крізь міжфазну ізоляцію і струмами фаз, а також між зсувом фаз струму та напруги і витковою ізоляцією електродвигунів, які дозволяють використовувати дані обставини для поточного контролю технічного стану і профілактики дефектів ізоляції та запобігання аварій, пов'язаних з її порушенням.Розроблені математичні моделі діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин на основі статистичного методу Байєса, мереж Петрі та кластерного аналізу, для чого використовувалися нейронні мережі Кохонена, адаптивного резонансу і екстремального машинного навчання. Використання таких моделей дозволить підвищити об'єктивність діагностики технічного стану електромеханічного обладнання за рахунок проведення безперебійного контролю енергомеханічних параметрів в режимі реального часу та забезпечить усування недоліків існуючої системи планово-попереджувальних ремонтів при формуванні графіків ремонтів для ефективної організації технічного обслуговування за фактичним станом та надійну експлуатацію як старого, так і нового устаткування. Ключові слова: комп'ютерне моделювання, система діагностики, технічний стан, електродвигуни гірничих машин, статистичні методи, мережі Петрі, кластерний аналіз^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and technical problems, consisting of the substantiation, development, and study of computer models of the system for diagnosing the technical condition of electric motors (mining machines aimed at increasing the objectivity of diagnostics of electromechanical equipment using methods of statistical evaluation, Petri nets and cluster analysis).The need for scientific work is due to the fact that in modern conditions at mining enterprises there are questions of increasing the reliability and efficiency of electromechanical equipment (EME), first of all, electric motors (EM) of mining machines. A significant part of used equipment needs replacement due to exhaustion of the limited service life or overhaul. As a result, material and time costs increase due to equipment downtime, product damage caused by accidents, reduced electrical and fire safety, abnormal modes of operation, and overload voltages greater than normal, and other undesirable consequences. In view of the complexity of non-destructive diagnostics of the technical conditions for electromechanical equipment, or even the full absence of such diagnostics, the costs of repairs increase, as well as the amount of repair work that needs to be done. However, an analysis of the experience of using EME shows that a significant part of it still has a sufficiently large margin of reliability and, if there are reasonable recommendations, the duration of the life cycle of such equipment can be significantly increased. Such recommendations can be obtained by computer modeling of diagnostic systems for technical conditions of electric motors of mining machines. Due to this, the dissertation research is devoted to the development of effective computer models of diagnostic systems of the technical conditions for electric motors, which will allow providing early detection of defective conditions, to increase the reliability of EME. The presented work substantiates the choice of the set of basic energy-mechanical parameters, which have an impact on the technical condition of mine electric motors, and it is formed a system of classification of modes of technical condition of EM provided that they are divided into four appropriate classes, including normal operation, current, and capital repairs and а complete failure. Computer models are proposed to determine the dependences between leakage current through interphase insulation and phase currents, as well as between current and voltage phase shift and leakage insulation of electric motors, which allow using these circumstances for current control and the prevention of insulation defects and accident connected with its violation. Mathematical models for diagnosing the technical condition of electric machines of mining machines based on the Bayesian statistical method, Petri nets, and cluster analysis have been developed using Kohonen neural networks, adaptive resonance, and extreme machine learning. The use of such models will increase the objectivity of diagnostics of the technical conditions of electromechanical equipment by conducting uninterrupted monitoring of energy-mechanical parameters in real-time. This will ensure the elimination of the shortcomings of the existing system of planned and preventive repairs in the formation of repair schedules for effective organization of the maintenance under the actual conditions and reliable operation of both, old and new types of equipment. Keywords: computer modeling, diagnostic system, technical condition, electric motors of mining machines, statistical methods, Petri nets, cluster analysis


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Василькевич В. І. 
Розробка та обґрунтування методів та засобів визначення та оцінки динамічних параметрів систем «посудина-армування» шахтних вертикальних стовбурів / В. І. Василькевич. — Б.м., 2019 — укp.

Мета роботи − встановлення закономірності формування горизонтальних динамічних навантажень, допустимої швидкості підйому за динамічними і кінематичними критеріями від фактичних поярусних параметрів систем «посудина-армування», розробити та обґрунтувати методи та засоби визначення допустимих значень експлуатаційних параметрів систем «посудина-армування» для підвищення динамічної стійкості та безпеки роботи підйомних установок. Об'єкт дослідження – динамічні процеси, що протікають у системі «посудина-армування» шахтних підйомних установок під час роботи у складних гірничо-геологічних умовах. У роботі використано комплексний метод досліджень, що включає аналіз і узагальнення науково-технічних досягнень у галузі динаміки систем «посудина-армування» при формулюванні наукової проблеми; шахтні вимірювання - при моделюванні процесу динамічної взаємодії башмаків ковзання з провідниками, що мають заокруглені ребра; теоретичні дослідження з використанням методів класичної механіки систем «посудина-армування» для вдосконалення методу розрахунку динамічних параметрів систем «посудина-армування»; комп'ютерні чисельні експерименти аналітично-розрахункові методи – для визначення залежностей допустимих швидкостей підйому за критеріями динамічної стійкості, міцності та кінематичного зачеплення систем «посудина-армування» від їх фактичних експлуатаційних параметрів; експериментальні дослідження у промислових умовах – при випробуваннях розроблених у дисертації методів в умовах діючих шахт. Наукове значення роботи полягає у встановленні закономірностей зміни параметрів безпеки систем «посудина-армування» у стовбурах з порушеною геометрією, що експлуатуються тривалий час у складних гірничо-геологічних умовах від поярусних значень експлуатаційних параметрів шахтних підйомних установок. Практичне значення роботи: результати роботи використані при розробці «Методики експертного обстеження жорстких армувань вертикальних шахтних стовбурів»; «Методики розрахунку екстремальних навантажень на жорстке армування вертикальних шахтних стовбурів», «Технічних вимоги щодо створення програмно-апаратного комплексу безперервного контролю динамічних параметрів плавності руху підйомних посудин в вертикальних шахтних стовбурах з жорстким армуванням», «Вимог до системи моніторингу та управління ризиками при експлуатації глибоких стовбурів шахт і копалень України»; обґрунтовано принципову схему автоматизованої інформаційної системи безперервного контролю плавності руху підйомних посудин та розроблено математичне забезпечення, орієнтоване на використання в стаціонарному програмно-технічному комплексі, яке є основою для створення комплексної інформаційно-експертної системи контролю безпеки експлуатації шахтних підйомних установок, що включають розрахунки контактних зусиль у кінематичних парах «башмак-провідник» за отриманими в дисертаційній роботі залежностями, а також синхронізовані з ними значення миттєвої вертикальної швидкості та координати положення посудини в стовбурі; обґрунтовано на рівні винаходу конструкцію вузла кріплення рейкових провідників, що дає змогу збільшити допустимий лобовий знос провідників та/або розширення колії, підвищити безпечну швидкість підйому, зменшити трудомісткість процесу кріплення провідників та час на обслуговування і ремонт армування. Результати роботи використані на виробництві: ПрАТ «Запорізький ЗРК», ПрАТ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ», ПАТ «Лисичанськвугілля», ПАТ «Шахтоуправління «Покровське». Одержані в дисертаційній роботі наукові результати та розроблені методичні документи використовуються в навчальному процесі Національного технічного університету «Дніпровська політехніка».^UThe purpose of the work is to establish the regularities of the formation of horizontal dynamic loads, the allowable speed of lifting by dynamic and kinematic criteria from the actual lumber parameters of the "vessel-reinforcement" system, to develop and substantiate the methods and means of determining the permissible values of the operational parameters of the "vessel-reinforcement" systems for increasing dynamic stability and the safety of the work of the lifting plants. The object of the research is the dynamic processes occurring in the system of "vessel-reinforcement" of mine lifting plants during working in complex mining-geological conditions. The complex method of researches that includes analysis and generalization of scientific and technical achievements in the dynamics of "vessel-reinforcement" systems in the formulation of a scientific problem was used in the work; mine measure was used during the simulation of the process of dynamic slip shoe interworking with conductors having rounded edges. Also theoretical research including methods of classical mechanics of "vessel-reinforcement" systems was used for improving the method of calculation of dynamic parameters of "vessel-reinforcement" systems. Computer numerical experiments analytical-calculation methods were used in the work to determine the dependencies of permissible rates of lifting on the criteria of dynamic stability, durability and kinematic bonding of "vessel-reinforcement" systems from their actual operating parameters. In addition, experimental researches in industrial conditions were used during the tests that were developed in the dissertation of the methods in the operating mines. The scientific significance of the work is an establishing of the regularities of changing the safety parameters of the "vessel-reinforcement" systems in shafts with broken geometry, which have been exploited for a long time in complex mining-geological conditions from the stage values of the operational parameters of mine lifting plants. The practical value of the work is using the results in a development of "Method of expert surveys of rigid reinforcement of vertical mine shafts", "Method of calculation of extreme loads on rigid reinforcement of vertical shafts during operation", "Technical requirements for creation of software and hardware complex of continuous monitoring of dynamic parameters of movement smoothness of hoisting vessels in vertical shafts with rigid reinforcement", "Requirements to the system of monitoring and risk management during operation of deep shafts of mines of Ukraine"; the principal scheme of automated information system of continuous control of movement smoothness of hoisting vessels was justified and mathematical support focused on usage in stationary software and hardware complex, which is the basis for creation of a complex information-expert system of safety control of operation of mine hoisting installations, that include calculations of contact forces in kinematic pairs of "shoe-guide" by dependencies obtained in the thesis, and also a value of instantaneous vertical velocity and position coordinates of a vessel in a shaft synchronized with them. Also the results of the work were used in the design of a mounting point of rail guides was justified, which makes it possible to increase the permissible frontal wear of guides and/or the static broadening of a track, increase the safe velocity of hoisting, reduce the labor intensity of a mounting process of guides and time for reinforcement maintenance and repair, protected by the patent of Ukraine. The results of the work are used in the production of PrAT “Zaporizkyi ZRK”, PrAT „DTEK PAVLOHRADVUHILLIA”, PAT “Lysychanskvuhillia”, PAT “Shakhtoupravlinnia “Pokrovske”. The scientific results and developed methodological documents obtained in the dissertation work are used in the educational process of the National Technical University "Dniprovska Polytechnic".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Бережний Р. А. 
Підвищення ефективності фінішної обробки внутрішніх циліндричних поверхонь деталей редукторів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.08 / Р. А. Бережний ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Доведено, що за дискретного характеру знімання припуску основний час обробки завжди менше та лише за умов значної багатопрохідності у разі шліфування стає порівнянним з основним часом обробки, що досягається за безперервного характері знімання припуску. Доведено незначність зміни основного часу обробки в широкому діапазоні зміни уточнення (1,215 - 3,15) за дискретного характеру знімання припуску, що дозволяє шліфування виконувати за кілька переходів, а це зменшує трудомісткість обробки у разі забезпечення заданої точності оброблюваної поверхні. Обгрунтовано умови підвищення точності та продуктивності обробки за внутрішнього шліфування з відносно низькою жорсткістю технологічної системи, а саме, зменшення енергоємності обробки, збільшення швидкості круга та здійснення знімання припуску шляхом періодичного створення в технологічній системі натягів, кратних величині припуску, що знімається. Виявлено причини виникнення коливань у разі плоского та внутрішнього шліфування, які пов'язані зі статично нерівноважним станом технологічної системи, і на цій підставі обгрунтовано умови їх усунення, що складаються в реалізації пружної схеми шліфування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К500.146.1
Шифр НБУВ: РА383880 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Цикало Н. В. 
Конструктивно-технологічне удосконалення надбудов та корпусів морських транспортних суден на основі гофрованих елементів і великогабаритних листів: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.08.03 / Н. В. Цикало ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2011. — 24 с. — укp.

Розглянуто питання конструктивно-технологічного удосконалення надбудов і корпусів морських транспортних суден (КМТС) на основі гофрованих елементів і великогабаритного листового прокату (ЛП), що знижує трудомісткість виготовлення та собівартість суден, підвищує їх технологічність і конкурентоспроможність на світовому ринку. Проаналізовано тенденції розвитку сучасного суднобудування, технологічні особливості (ТО) виготовлення надбудов та КМТС, визначено основні задачі досліджень. Розкрито ТО використання гофрованих конструкцій (ГК) для виготовлення зовнішніх стінок суднових надбудов (СНБ) і вирішено завдання вибору оптимального перерізу (ОП) гофра. Розроблено програму розрахунків міцнісних характеристик гофра ОП і методику заміни зовнішніх стінок СНБ у вигляді плоских полотнищ з привареним набором на ГК, проаналізовано їх вібраційну стійкість та експлуатаційну міцність. Описано технологію виготовлення тонкостінних гофрованих модуль-панелей, наведено технічні вимоги до устаткування й спроектовано ділянку штампування даних модуль-панелей. Висвітлено особливості виготовлення й обробки великогабаритних листів українськими металургійними та суднобудівними підприємствами. Розроблено методичні рекомендації щодо вибору розмірів ЛП в проектуванні нових технологічних корпусів суден з високою конкурентоспроможністю на вітчизняному й світовому суднобудівних ринках. Визначено довжину зварних з'єднань для корпусів суден і плавучих доків з використанням ЛП різних розмірів, що допомагають на проектній стадії оцінювати технологічність проектів, які розробляються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О424.1-06
Шифр НБУВ: РА380832 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Білоус А. В. 
Забезпечення якості робочих поверхонь деталей відцентрових компресорів із застосуванням інтегрованих технологій: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.08 / А. В. Білоус ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Запропоновано новий підхід до розроблення інтегрованої технології та принципів побудови процесів для забезпечення необхідної якості робочих поверхонь найбільш економічними методами. Розроблено та досліджено новий спосіб зміцнення поверхневого шару деталей, що дозволяє забезпечити необхідну якість поверхонь деталей машин, знизити трудомісткість і зменшити технологічну собівартість процесу. Розроблено математичну модель керування параметрами якості поверхневих шарів деталей відцентрових компресорів. Приділено увагу застосуванню спрямованого вибору інтегрованої технолгії забезпечення необхідної якості робочих поверхонь деталей найбільш економічними методами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З762.22-06
Шифр НБУВ: РА381195 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Лега О. В. 
Продуктивність праці у виробництві зернових культур: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / О. В. Лега ; ННЦ "Ін-т аграр. економіки". — К., 2011. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні положення, виявлено резерви підвищення продуктивності праці (ПП) у виробництві зернових культур у господарствах України. Наведено методику обчислення й аналізу ПП у зерновому виробництві, проаналізовано рівень цієї продуктивності у виробництві різних зернових культур у сільгосппідприємствах. Узагальнено та систематизовано підходи до класифікації факторів і резервів ПП у галузі. Визначено оптимальні технології виробництва зернових культур з точки зору ПП і розраховано вплив факторів, що формують трудомісткість виробництва. Обгрунтовано трудомісткість виробництва зернових культур за різних варіантів його організації в особистих селянських господарствах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)325.151.0-641
Шифр НБУВ: РА382816 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Красовська Є. В. 
Організація високопродуктивних та економічних обчислювачів для спеціалізованих систем: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.05 / Є. В. Красовська ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано структуру потокоорієнтованого обчислювача та структуру для розв'язання систем лінійних алгебричних рівнянь. Подано модель спеціалізованої системи для розміщення й оброблення даних у вузлах комп'ютерної мережі на базі керувального комутатора для прискорення обчислень. Запропоновано метод селективного відключення блоків, який знижує рівень енергоспоживання та ризик прийняття помилкових рішень на ранній стадії розроблення, за рахунок чого знижує трудомісткість і скорочує загальний час проектування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.22
Шифр НБУВ: РА375273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Бортнік А.М. 
Процесне управління бізнесом (за матеріалами меблевих підприємств Київського регіону): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / А.М. Бортнік ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методичні засади та шляхи вирішення прикладних проблем формування та впровадження системи процесного управління бізнесом. Запропоновано трисекторну матрицю ранжування й удосконалення бізнес-процесів за критерієм ціність для споживача - пріоритетність для підприємства, обгрунтовано комлексний показник оцінювання ефективності впровадження процесного управління з урахуванням рівня результативності бізнес-процесів. Розкрито сутність поняття "бізнес-процес" і "процесне управління". Обгрунтовано значення процесного управління у системі забезпечення ефективності діяльності підприємства. Розроблено класифікацію бізнес-процесів за різними ознаками: видами діяльності, категоріями клієнтів, ієрархічністю оргструктури, функціональними напрямками, критерієм вартості та стадіями життєвого циклу бізнес-процесу. Розроблено положення про необхідність синтезу теоретичних засад функціонально-вартісного аналізу та концепції ланцюжка створення цінності у процесі наукової еволюції сучасної теорії процесного управління. Обгрунтовано напрями розвитку систем процесного управління на меблевих підприємствах на підставі оптимізації витрат за ключовими ланками ланцюжка створення цінності, що дозволяє цілеспрямовано здійснювати менеджмент і системно управляти ефективністю кожного бізнес-процесу. Удосконалено методичні підходи щодо ідентифікації ключових бізнес-процесів підприємства на базі алгоритму багатокритеріального вибору. Розроблено концептуальні положення формування системи процесного управління в площині чотирьох параметрів: прибутковість, якість, витрати та трудомісткість. Обгрунтовано методичні положення щодо оцінювання ефективності системи процесного управління, які базуються на застовуванні факторного аналізу та спрямовані на удосконалення й оптимізацію бізнес-процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4КИЇ)306.165,155.1-21 +
Шифр НБУВ: РА369881 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Уткіна Т. Ю. 
Інформаційна технологія синтезу моделей систем управління автоматизованими процесами: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / Т. Ю. Уткіна ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано структурно-функціональну модель цифрового автомату (ЦА) управління виконавчими механізмами (ВМ) фасувально-пакувальних машин (ФПМ), яка дозволяє знизити трудомісткість розробки проектів засобів управління завдяки перетворенню інформації, що міститься на циклограмах, в проміжну форму, зручну для синтезу ЦА за допомогою сучасних інструментальних засобів. Розроблено функціональну модель адаптації процесу управління до можливих відмов ВМ, що дозволяє підвищити продуктивність системи за рахунок вибору оптимального алгоритму роботи. Наведено метод попереджувального багатоверсійного діагностування оперативної пам'яті (ОП), який забезпечує досягнення заданого рівня імовірності безвідмовної роботи (ІБР) ОП за рахунок виконання декількох версій діагностичних тестів на різних стадіях експлуатації пристрою з урахуванням напівперіодів деградації та попереджувальної заміни модулів пам'яті. Удосконалено інформаційну модель систем управління автоматизованими процесами (СУАП) ФПМ, що дозволяє виявляти, змінювати або усувати неефективну або надмірну діяльністьз управління складними процесами, оцінювати вплив на них різних факторів, відповідно до загальної мети. Удосконалено метод моделювання алгоритмів автоматизованого управління ФПМ, який забезпечує прогнозування наслідків несправностей технологічного обладнання (ТОБ) на етапі відлагодження алгоритмів, а також знижує трудомісткість пошуку й усунення несправностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З965,5-01
Шифр НБУВ: РА375435 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Горбік Ю. В. 
Методи системного розрахунково-аналітичного та стендового діагностування легкових автомобілів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / Ю. В. Горбік ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано результати раніше проведених теоретичних та експериментальних досліджень в області діагностування автомобілів за оцінюванням їх основних експлуатаційних показників. Доведено, що трудомісткість та витрати за їх оцінювання можна істотно знизити для реальних дорожніх і транспортних умов без втрати точності виміру. Розроблено нові розрахункові методи для визначення індикаторних та ефективних коефіцієнтів корисної дії (к.к.д.) двигунів, ккд трансмісії та підвіски, а також аналітичні залежності щодо визначення витрати палива, за загальним к.к.д. автомобіля, масою автомобіля й коефіцієнтом якості дорожнього руху. Наведено принципово нову енергетичну модель розрахунку витрати палива, яка дозволяє встановлювати індивідуальні розрахунково-експлуатаційні норми загальної й індикаторної витрати палива за умов роботи й якості застосовуваного палива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.52-082.05
Шифр НБУВ: РА371021 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Стельмах Н.В. 
Автоматизація технологічного підготовлення складального малосерійного виробництва електромеханічних приладів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.08 / Н.В. Стельмах ; НТУ України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2010. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К960.8-64
Шифр НБУВ: РА370606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського