Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (216)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ТРУДОМІСТКІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іщенко Г. І. 
Технологічне забезпечення якості виготовлення сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів / Г. І. Іщенко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: технологічний процес виготовлення турбінних лопаток з титанових сплавів. Предмет дослідження: раціональна структура технологічного процесу, закономірності шліфувальних та полірувальних операцій обробки сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів, які забезпечують якість, зниження трудомісткості виготовлення та стабільність методів механічної обробки. Мета дисертаційної роботи: забезпечення якості та зниження трудомісткості обробки сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів при вдосконаленні шліфувальних і полірувальних операцій технологічного процесу. Методи дослідження: Теоретичні дослідження базуються на основних положеннях технології машинобудування, теорії формоутворення та основ формування точності й якості поверхонь деталей машин. Удосконалення технології виготовлення лопаток, пошук раціональної структури технологічного процесу та оцінка трудомісткості варіантів виконувалася з використанням методів імітаційного моделювання. Оптимальність процесу шліфування визначалася із застосуванням методики багатофакторного планування експерименту. Наукова новизна: на основі системного аналізу закономірностей технологічних процесів виготовлення деталей з важкооброблюваних матеріалів розроблений і запропонований новий підхід до забезпечення якості та зниження трудомісткості обробки сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів при вдосконаленні структури технологічного процесу і параметрів фінішних операцій. Практичні результати: розроблено методику проектування раціональної структури технологічного процесу обробки сложнопрофільних поверхонь турбінних лопаток з титанових сплавів, впроваджено сучасні методи і засоби контрольних операцій технологічного процесу, шліфувальні і полірувальні операцій з використанням високоструктурних абразивних кругів (Патент України на корисну модель № 128773). Результати роботи використані при розробці технологічних процесів обробки турбінних лопаток з титанових сплавів на АТ «Турбоатом» (м. Харків), що дозволило знизити трудомісткість виготовлення лопатки на 30%, скоротити цикл виробництва комплекту (100 штук) для одного ряду турбіни в два рази.^UObject of research: technological process of manufacturing turbine blades from titanium alloys. Subject of research: rational structure of technological process, regularities of grinding and polishing operations of processing of complex-profile surfaces of turbine blades from titanium alloys, which provide quality, reduction of manufacturing complexity and stability of machining methods. The purpose of the dissertation work: quality assurance and reduction of labor intensity of processing of complex-profile surfaces of turbine blades from titanium alloys at improvement of grinding and polishing operations of technological process. Research methods: Theoretical research is based on the basic provisions of engineering technology, the theory of formation and the basics of forming the accuracy and quality of surfaces of machine parts. Improving the technology of manufacturing blades, finding a rational structure of the technological process and estimating the complexity of the options was performed using simulation methods. The optimality of the grinding process was determined using the method of multivariate experimental planning. Scientific novelty: on the basis of the system analysis of regularities of technological processes of manufacturing of details from difficult-to-process materials the new approach to quality assurance and reduction of complexity of processing of difficult-profile surfaces of turbine blades from titanium alloys at improvement of structure of technological process and parameters of finishing operations is developed and offered. Practical results: the technique of designing of rational structure of technological process of processing of difficult-profile surfaces of turbine blades from titanium alloys is developed, modern methods and means of control operations of technological process, grinding and polishing operations with use of highly structured abrasive wheels are introduced (Patent of Ukraine for utility model № 128773). The results were used in the development of technological processes for processing turbine blades from titanium alloys at JSC "Turboatom" (Kharkov), which reduced the complexity of manufacturing the blade by 30%, reduce the production cycle of the kit (100 pieces) for one row of turbines twice.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Іщенко М. Г. 
Технологічне забезпечення ремонту великогабаритних деталей турбоагрегатів з використанням портативних верстатів агрегатно-модульної конструкції / М. Г. Іщенко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: технологічний процес ремонту великогабаритних недемонтуємих деталей турбоагрегатів. Предмет дослідження: закономірності операцій механічної обробки великогабаритних недемонтуємих деталей турбоагрегатів з використанням портативних мобільних металорізальних верстатів агрегатно-модульних конструкцій, синтез компоновок і відпрацювання раціональних конструкцій уніфікованих вузлів і агрегатів для забезпечення необхідних параметрів точності. Мета дисертаційної роботи: забезпечення якості та зниження трудомісткості операцій механічної обробки при ремонті недемонтуємих деталей турбоагрегатів з використанням портативних мобільних металорізальних верстатів агрегатно-модульних конструкцій. Методи дослідження: Теоретичні дослідження базуються на основних положеннях технології машинобудування, теорії формоутворення та основ формування точності й якості поверхонь деталей машин, теорій компоновок технологічного металорізального обладнання, теоретичної механіки, опору матеріалів, теорії математичного та комп'ютерного моделювання. Наукова новизна: на основі системного аналізу закономірностей операцій механічної обробки при ремонті великогабаритних деталей турбоагрегатів розроблений і запропонований новий підхід до забезпечення якості та зниження трудомісткості обробки недемонтуємих деталей турбоагрегатів з використанням портативних мобільних металорізальних верстатів агрегатно-модульних конструкцій в умовах станції. Практичні результати: розроблено методи механічної обробки і обладнання, що забезпечують стабільну якість і знижують трудомісткість ремонту великогабаритних недемонтуємих деталей за місцем служби агрегату. Запропоновано конструкції уніфікованих силових агрегатів та вузлів з використанням пневматичного приводу замість електромеханічного, які дозволяють компонувати мобільні верстати для різних технологічних завдань з механічної обробки деталей турбоагрегатів в умовах стацій, отримано патент України на корисну модель №122172. Результати роботи використані і впроваджені у виробництво на АТ «Турбоатом» (м.Харків), «Днепр-Спец-гидроэнергомонтаж» (м.Київ), «Канев-СГЭМ» (м.Канів), «Днепродзержинск-СГЭМ» (м.Кам´янське), Светловодск-СГЭМ, (м.Світловодськ).^UObject of research: technological process of repair of large non-removable parts of turbine units. Subject of research: regularities of machining operations of large non-removable parts of turbines using portable mobile metal-cutting machines of aggregate-modular structures, synthesis of layouts and testing of rational structures of unified units and aggregates to ensure the necessary accuracy parameters. The purpose of the dissertation: to ensure the quality and reduce the complexity of machining operations in the repair of non-dismantled parts of turbines using portable mobile metal-cutting machines of aggregate-modular structures. Research methods: Theoretical research is based on the basic principles of mechanical engineering technology, the theory of shaping and basics of forming the accuracy and quality of machine parts, theories of technological metal cutting equipment, theoretical mechanics, material resistance, theory of mathematical and computer modeling. Scientific novelty: based on a systematic analysis of the patterns of machining operations in the repair of large parts of turbines developed and proposed a new approach to quality assurance and reduce the complexity of processing non-dismantled parts of turbines using portable mobile cutting machines of aggregate-modular structures in the station. Practical results: methods of machining and equipment have been developed that ensure stable quality and reduce the complexity of repairing large non-removable parts at the place of service of the unit. Designs of unified power units and units using pneumatic drive instead of electromechanical, which allow to assemble mobile machines for various technological tasks of machining parts of turbine units in the station, proposed a patent of Ukraine for a utility model №122172. The results of the work were used and put into production at JSC "Turboatom" (Kharkov), "Dnepr-Spets-gidroenergomontazh" (Kiev), "Kanev-SGEM" (Kaniv), "Dneprodzerzhinsk-SGEM" Kamyanske), Svetlovodsk-SGEM, (Svitlovodsk).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Алтухова Т. В. 
КОМП'ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМ ДІАГНОСТИКИ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ЕЛЕКТРОДВИГУНІВ ГІРНИЧИХ МАШИН / Т. В. Алтухова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального науково-технічного завдання, що полягає в обґрунтуванні, розробці та дослідженні комп'ютерних моделей системи діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин, спрямованих на підвищення об'єктивності діагностики стану електромеханічного обладнання з використанням статистичних методів оцінювання, мереж Петрі і кластерного аналізу. Актуальність наукової роботи обумовлена тим, що в сучасних умовах на гірничих підприємствах постають питання підвищення надійності та ефективності експлуатації електромеханічного обладнання (ЕМО), насамперед, електродвигунів (ЕД) гірничих машин, оскільки значна частка цього обладнання вимагає заміни через вичерпання лімітного строку експлуатації або капітального ремонту, а це, в свою чергу, призводить до значних матеріальних та часових витрат через простої технологічного обладнання, псування продукції внаслідок аварії, зниження електро- і пожежобезпеки, пов'язаних з можливими короткими замиканнями, аномальними режимами роботи з перевантаженням їх струмами, більшими від номінальних, та іншими небажаними наслідками. Висока трудомісткість проведення технічної діагностики поточного стану електромеханічного обладнання, а інколи і повна відсутність такої діагностики обумовлюють зношеність основних фондів, подорожчання ремонтів і збільшення обсягів ремонтних робіт. Разом з тим, аналіз досвіду використання ЕМО показує, що значна його частина має ще досить великий запас надійності, і при наявності обґрунтованих рекомендацій термін експлуатації такого обладнання може бути значно збільшений. Такі рекомендації можуть бути отримані шляхом комп'ютерного моделювання систем діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин. Саме тому дисертаційне дослідження присвячене розробці ефективних комп'ютерних моделей систем діагностики технічного стану електродвигунів, які дозволять забезпечити раннє виявлення дефектного стану, підвищити достовірність оцінювання технічного стану ЕМО.В роботі обґрунтовано вибір множини основних енергомеханічних параметрів, які мають вплив на технічний стан шахтних електродвигунів, та сформовано систему класифікації режимів технічного стану ЕД за умови їх розподілення за чотирма відповідними класами, серед яких нормальна експлуатація, поточний і капітальний ремонти та повний вихід з ладу. Запропоновані комп'ютерні моделі для визначення залежностей між струмом витоку крізь міжфазну ізоляцію і струмами фаз, а також між зсувом фаз струму та напруги і витковою ізоляцією електродвигунів, які дозволяють використовувати дані обставини для поточного контролю технічного стану і профілактики дефектів ізоляції та запобігання аварій, пов'язаних з її порушенням.Розроблені математичні моделі діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин на основі статистичного методу Байєса, мереж Петрі та кластерного аналізу, для чого використовувалися нейронні мережі Кохонена, адаптивного резонансу і екстремального машинного навчання. Використання таких моделей дозволить підвищити об'єктивність діагностики технічного стану електромеханічного обладнання за рахунок проведення безперебійного контролю енергомеханічних параметрів в режимі реального часу та забезпечить усування недоліків існуючої системи планово-попереджувальних ремонтів при формуванні графіків ремонтів для ефективної організації технічного обслуговування за фактичним станом та надійну експлуатацію як старого, так і нового устаткування. Ключові слова: комп'ютерне моделювання, система діагностики, технічний стан, електродвигуни гірничих машин, статистичні методи, мережі Петрі, кластерний аналіз^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and technical problems, consisting of the substantiation, development, and study of computer models of the system for diagnosing the technical condition of electric motors (mining machines aimed at increasing the objectivity of diagnostics of electromechanical equipment using methods of statistical evaluation, Petri nets and cluster analysis).The need for scientific work is due to the fact that in modern conditions at mining enterprises there are questions of increasing the reliability and efficiency of electromechanical equipment (EME), first of all, electric motors (EM) of mining machines. A significant part of used equipment needs replacement due to exhaustion of the limited service life or overhaul. As a result, material and time costs increase due to equipment downtime, product damage caused by accidents, reduced electrical and fire safety, abnormal modes of operation, and overload voltages greater than normal, and other undesirable consequences. In view of the complexity of non-destructive diagnostics of the technical conditions for electromechanical equipment, or even the full absence of such diagnostics, the costs of repairs increase, as well as the amount of repair work that needs to be done. However, an analysis of the experience of using EME shows that a significant part of it still has a sufficiently large margin of reliability and, if there are reasonable recommendations, the duration of the life cycle of such equipment can be significantly increased. Such recommendations can be obtained by computer modeling of diagnostic systems for technical conditions of electric motors of mining machines. Due to this, the dissertation research is devoted to the development of effective computer models of diagnostic systems of the technical conditions for electric motors, which will allow providing early detection of defective conditions, to increase the reliability of EME. The presented work substantiates the choice of the set of basic energy-mechanical parameters, which have an impact on the technical condition of mine electric motors, and it is formed a system of classification of modes of technical condition of EM provided that they are divided into four appropriate classes, including normal operation, current, and capital repairs and а complete failure. Computer models are proposed to determine the dependences between leakage current through interphase insulation and phase currents, as well as between current and voltage phase shift and leakage insulation of electric motors, which allow using these circumstances for current control and the prevention of insulation defects and accident connected with its violation. Mathematical models for diagnosing the technical condition of electric machines of mining machines based on the Bayesian statistical method, Petri nets, and cluster analysis have been developed using Kohonen neural networks, adaptive resonance, and extreme machine learning. The use of such models will increase the objectivity of diagnostics of the technical conditions of electromechanical equipment by conducting uninterrupted monitoring of energy-mechanical parameters in real-time. This will ensure the elimination of the shortcomings of the existing system of planned and preventive repairs in the formation of repair schedules for effective organization of the maintenance under the actual conditions and reliable operation of both, old and new types of equipment. Keywords: computer modeling, diagnostic system, technical condition, electric motors of mining machines, statistical methods, Petri nets, cluster analysis


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Альмаді Мудар 
Методи та засоби підвищення ефективності тестового діагностування запам'ятовуючих пристоїв: автореф. дис... канд. тех. наук: 05.13.05 / Альмаді Мудар ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено математичну модель запам'ятовуючого пристрою та засобу діагностування у вигляді модернізованої машини Т'юрінга, що дозволяє скоротити трудомісткість синтезу програм тестів. Розроблено алгоритм і програму оптимізованої послідовності тестів для виконання діагностування пристроїв напівпровідникової пам'яті під час відомих апріорних даних про властивості діагностичних тестів, що дозволить скоротити тривалість діагностування. Розроблено метод вибору тестів за допомогою нечітких правил за алгоритмом Сугено, що дозволить скоротити трудомісткість діагностування запам'ятовуючих пристроїв за рахунок використання досвіду фахівців з технічної діагностики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-07 +
Шифр НБУВ: РА366841

Рубрики:

      
5.

Білова Т.Г. 
Моделі та інформаційна технологія процесів документообігу в системах організаційного управління: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Т.Г. Білова ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Розроблено моделі та інформаційні технології для управління процесами документообігу у межах створення систем електронного документообігу (СЕД). Розроблено та реалізовано метод аналізу та синтезу динамічної моделі СЕД на базі математичного апарата мереж Петрі. Наведено модель інформаційно-мультиплексних відношень між елементами СЕД на базі математичного апарата алгебри логіки. Вдосконалено теоретико-множинну модель документа з урахуванням особливостей організаційно-розпорядчої діяльності та на її базі розроблено дворівневу модель процесу документообігу, що відображає процес перетворення інформаційних параметрів документів. Запропоновано та реалізовано інформаційну технологію управління процесами документообігу на базі розроблених моделей і методів, що дозволило знизити трудомісткість на 23 % і скоротити час виконання процесів документообігу на 9 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)212.86ф121 +
Шифр НБУВ: РА364455

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Білоус А. В. 
Забезпечення якості робочих поверхонь деталей відцентрових компресорів із застосуванням інтегрованих технологій: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.08 / А. В. Білоус ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Запропоновано новий підхід до розроблення інтегрованої технології та принципів побудови процесів для забезпечення необхідної якості робочих поверхонь найбільш економічними методами. Розроблено та досліджено новий спосіб зміцнення поверхневого шару деталей, що дозволяє забезпечити необхідну якість поверхонь деталей машин, знизити трудомісткість і зменшити технологічну собівартість процесу. Розроблено математичну модель керування параметрами якості поверхневих шарів деталей відцентрових компресорів. Приділено увагу застосуванню спрямованого вибору інтегрованої технолгії забезпечення необхідної якості робочих поверхонь деталей найбільш економічними методами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З762.22-06
Шифр НБУВ: РА381195 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Більовський К.Е. 
Структура системи інтерактивного моделювання методів ручної і машинно-ручної праці: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / К.Е. Більовський ; Технол. ун-т Поділля {м. Хмельниц.}. — Хмельниц., 2003. — 21 с.: рис. — укp.

Проаналізовано існуючі підходи до нормування ручної та машинно-ручної праці, виявлено їх переваги та недоліки. Доведено необхідність застосування базових систем мікроелементних нормативів (зокрема БСМ-1) з метою створення єдиної нормативної бази за умов існування різних типів виробництва. Розроблено методи та моделі, що дають змогу значно зменшити трудомісткість нормування в порівнянні з існуючими підходами до нормування за БСМ-1 і довести її до рівня, що прийнятий для серійного та штучного виробництва. При цьому можливе збільшення точності нормативів у порівнянні зі спрощеними підходами в кілька разів. Розроблено метод визначення відхилень тривалості процесів праці за умов заданих відхилень його факторів. Для досягнення цих результатів використано методи імітаційного моделювання, експертні системи, інтерактивне моделювання. Розроблено структуру системи та її складових, визначено їх функції та взаємозв'язки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)242.2 в611
Шифр НБУВ: РА326473

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Бабіч Г.В. 
Методи пошуку несправностей в локальних обчислювальних мережах та їх сегментах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.13 / Г.В. Бабіч ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Одержано метод відокремлення несправностей прикладного програмного забезпечення від мережних несправностей з застосуванням додаткових часових параметрів, що дозволяє скоротити часові витрати на пошук несправності. Удосконалено методи пошуку явних і прихованих мережних несправностей, що дозволяє підвищити ефективність процедури постановки діагнозу, а також знизити трудомісткість їх пошуку. Удосконалено структурний метод пошуку явних адресованих несправностей, який передбачає сполучення структур даних умовного методу пошуку дефектів у цифрових пристроях та безумовного методу аналізу багатозначних таблиць несправностей, що дає змогу скоротити область підозрюваних несправностей. Розвинуто метод визначення області підозрюваних несправностей прихованого типу з урахуванням різної природи явних і прихованих несправностей на базі застосування матриці елементарних перевірок і процедури кодування реакцій, що дозволяє зменшити розмір таблиці експериментальних даних і скоротити часові витрати на пошук прихованих несправностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.311-08 +
Шифр НБУВ: РА351565

Рубрики:

      
9.

Бережний Р. А. 
Підвищення ефективності фінішної обробки внутрішніх циліндричних поверхонь деталей редукторів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.08 / Р. А. Бережний ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Доведено, що за дискретного характеру знімання припуску основний час обробки завжди менше та лише за умов значної багатопрохідності у разі шліфування стає порівнянним з основним часом обробки, що досягається за безперервного характері знімання припуску. Доведено незначність зміни основного часу обробки в широкому діапазоні зміни уточнення (1,215 - 3,15) за дискретного характеру знімання припуску, що дозволяє шліфування виконувати за кілька переходів, а це зменшує трудомісткість обробки у разі забезпечення заданої точності оброблюваної поверхні. Обгрунтовано умови підвищення точності та продуктивності обробки за внутрішнього шліфування з відносно низькою жорсткістю технологічної системи, а саме, зменшення енергоємності обробки, збільшення швидкості круга та здійснення знімання припуску шляхом періодичного створення в технологічній системі натягів, кратних величині припуску, що знімається. Виявлено причини виникнення коливань у разі плоского та внутрішнього шліфування, які пов'язані зі статично нерівноважним станом технологічної системи, і на цій підставі обгрунтовано умови їх усунення, що складаються в реалізації пружної схеми шліфування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К500.146.1
Шифр НБУВ: РА383880 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Болдуєва О.В. 
Оцінка ефективності використання трудових ресурсів на підприємствах агротехнічного сервісу: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.В. Болдуєва ; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичні, методичні та практичні рекомендації щодо підвищення ефективності використання трудових ресурсів на підприємствах агротехнічного сервісу, досліджено їх науково-теоретичну суть. Визначено теоретичні засади формування вимог до професійно-кваліфікаційного рівня працівників. Розроблено модель ефективного використання трудових ресурсів в агротехнічному сервісі. Здійснено аналіз сучасного стану ефективності даного використання. Обгрунтовано склад і зміст елементів системи "людина - техніка" в агротехнічному сервісі. Узагальнено вплив складності виконуваних ремонтних робіт і кваліфікаційного рівня задіяних трудових ресурсів на його трудомісткість. Удосконалено оцінювання ефективності капіталовкладень до розвитку системи "людина - техніка".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321.0-571.17-640 +
Шифр НБУВ: РА354646

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Бортнік А.М. 
Процесне управління бізнесом (за матеріалами меблевих підприємств Київського регіону): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / А.М. Бортнік ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методичні засади та шляхи вирішення прикладних проблем формування та впровадження системи процесного управління бізнесом. Запропоновано трисекторну матрицю ранжування й удосконалення бізнес-процесів за критерієм ціність для споживача - пріоритетність для підприємства, обгрунтовано комлексний показник оцінювання ефективності впровадження процесного управління з урахуванням рівня результативності бізнес-процесів. Розкрито сутність поняття "бізнес-процес" і "процесне управління". Обгрунтовано значення процесного управління у системі забезпечення ефективності діяльності підприємства. Розроблено класифікацію бізнес-процесів за різними ознаками: видами діяльності, категоріями клієнтів, ієрархічністю оргструктури, функціональними напрямками, критерієм вартості та стадіями життєвого циклу бізнес-процесу. Розроблено положення про необхідність синтезу теоретичних засад функціонально-вартісного аналізу та концепції ланцюжка створення цінності у процесі наукової еволюції сучасної теорії процесного управління. Обгрунтовано напрями розвитку систем процесного управління на меблевих підприємствах на підставі оптимізації витрат за ключовими ланками ланцюжка створення цінності, що дозволяє цілеспрямовано здійснювати менеджмент і системно управляти ефективністю кожного бізнес-процесу. Удосконалено методичні підходи щодо ідентифікації ключових бізнес-процесів підприємства на базі алгоритму багатокритеріального вибору. Розроблено концептуальні положення формування системи процесного управління в площині чотирьох параметрів: прибутковість, якість, витрати та трудомісткість. Обгрунтовано методичні положення щодо оцінювання ефективності системи процесного управління, які базуються на застовуванні факторного аналізу та спрямовані на удосконалення й оптимізацію бізнес-процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4КИЇ)306.165,155.1-21 +
Шифр НБУВ: РА369881 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Булах М. О. 
Формування методів зовнішнього контролю безпеки руху на залізничному транспорті / М. О. Булах. — Б.м., 2021 — укp.

У зв'язку з демонополізацією та лібералізацією ринку залізничних перевезень, у результаті проведеної реструктуризації АТ «Українська залізниця», яке мало централізований підхід у забезпечені безпеки руху, підтримання цього підходу з боку незалежних операторів є досить сумнівним. Тому особливої актуальності набуває питання розробки та застосування механізмів зовнішнього контролю безпеки руху на залізничному транспорті. В якості одного з інструментів зовнішнього контролю, що включає інтереси держави, АТ «Українська залізниця», приватних учасників ринку залізничних перевезень та потенційних інвесторів, може бути застосований технічний аудит, який вже набув широкого застосування в інших секторах економіки. Наукова новизна отриманих результатів полягає в такому:- вперше розроблено математичну модель оцінки ризиків за апріорними, апостеріорними значеннями та інтегральною оцінкою, що призначена для зовнішнього контролю безпеки руху на залізничному транспорті під час технічного аудиту, на основі якої може бути надана комплексна характеристика безпеки руху, встановлення можливих загроз та прогнозування ризиків;- вперше отримано математичну модель для визначення та прогнозування потенційного (критичного) поля небезпеки при зовнішньому контролі безпеки руху на залізничному транспорті, яка дозволяє визначити заходи або невідкладні дії щодо усунення можливих загрозливих ситуацій у транспортних процесах;- удосконалено експлуатаційну модель управління ризиками, яка включає показники інвестицій та експлуатаційних витрат, що, на відміну від існуючої, враховує продуктивність праці, яка дозволяє більш точно здійснювати прогноз кількості порушень безпеки руху на залізничному транспорті та здійснювати управління ризиками при зовнішньому контролі;- набула подальшого розвитку система ризиків, що, на відміну від існуючої, включає інформацію про технічні відмови та порушення технології транспортного процесу з визначенням загального, інтегрального, локального, спеціального і точкового ризиків, що дозволяє при зовнішньому контролі більш точно характеризувати поточний та прогнозований стан безпеки руху на залізничному транспорті.Практичне значення отриманих результатів. Наукові результати, отримані в дисертаційній роботі, а також розроблена методика та моделі можуть бути використані в якості методів зовнішнього контролю під час проведення технічного аудиту, а також для вирішення задачі оцінки, прогнозування та підвищення безпеки руху на залізничному транспорті.Алгоритм виконання розрахунків і побудови графічних залежностей в процесі проведення технічного аудиту для зовнішнього контролю реалізовано у вигляді програмного додатку з використанням середовища Microsoft Excel, що спрощує процес роботи аудитора і зменшує трудомісткість робіт.Отримані результати роботи використовуються у підрозділах АТ «Українська залізниця».У результаті виконаних теоретичних і експериментальних досліджень, приведених у дисертаційній роботі, вирішено наукову задачу з формування методів зовнішнього контролю безпеки руху на залізничному транспорті. На основі запропонованих підходів і розроблених математичних моделей можна визначити та спрогнозувати ризики для подальшого контролю, забезпечення та підвищення безпеки руху на залізницях, а також впровадити дієвий інструмент зовнішнього контролю безпеки руху незалежними суб'єктами ринку залізничних перевезень. Для розроблених і удосконалених моделей була виконана оцінка адекватності. Так, для математичної моделі оцінки ризиків транспортних процесів на залізницях, адекватність визначено за критерієм Фішера – помилка склала менше 11,5 %; для експлуатаційної моделі управління ризиками, коефіцієнт детермінації якої дорівнює 0,9945 – середня відносна помилка склала 12,3%; для моделі інтегральної оцінки, адекватність визначено за критерієм Пірсона – помилка не перевищує 8,7 %.^UIn connection with the demonopolization and liberalization of the railway transportation market, as a result of the restructuring of JSC «Ukrainian Railways», which had a centralized approach to ensuring traffic safety, the support of this approach by independent operators is highly doubtful. Therefore, the issue of the development and application of mechanisms for external control of traffic safety in railway transport is of particular relevance. As one of the instruments of external control, including the interests of the state, JSC «Ukrainian Railways», private participants in the railway transportation market and potential investors, a technical audit can be used, which has already been widely used in other sectors of the economy. The features and effectiveness of technical audit in other sectors of the economy indicate the feasibility of its application in railway transport, however, the lack of legislative regulation of activities during a technical audit, a specific procedure and methods, require solving a certain range of tasks. Therefore, the topic of the dissertation is relevant.The scientific novelty of the results obtained is as follows:- for the first time, a mathematical model for risk assessment by priori, posteriori values and an integral assessment was developed, which is intended for external control of traffic safety on railway transport during the technical audit, on the basis of which a comprehensive characteristic of traffic safety, identification of possible threats and risk prediction can be given;- for the first time, a mathematical model has been obtained for determining and predicting a potential (critical) hazard field during external control of traffic safety on railway transport, which allows determining measures or urgent actions to eliminate possible dangerous situations in transport processes;- the operational model of risk management has been improved, which includes indicators of investment and operating costs, which, in contrast to the existing one, takes into account labor productivity, makes it possible to more accurately predict the number of violations of traffic safety in railway transport and implement risk management under external control;- the system of risks was further developed, which, unlike the existing one, includes information on technical failures and violations of the transport process technology with the definition of general, integral, local, special and point risks, which allows, with external control, to more accurately characterize the current and predicted state of traffic safety on railway transport.The practical significance of the results obtained. The scientific results obtained in the dissertation work, as well as the developed methodology and models can be used as methods of external control during the technical audit, as well as to solve the problem of assessing, predicting and improving traffic safety in railway transport.The algorithm for performing calculations and plotting graphical dependencies in the process of conducting the technical audit for external control is implemented as a software application using the Microsoft Excel environment, which simplifies the auditor's work process and reduces the complexity of work.The results obtained are used in the subdivisions of JSC «Ukrainian Railways».As a result of the performed theoretical and experimental studies, given in the dissertation work, the scientific problem of the formation of methods for external control of traffic safety in railway transport was solved. Based on the proposed approaches and developed mathematical models, it is possible to identify and predict risks for further control, provision and improvement of traffic safety on railways, as well as to introduce an effective tool for external control of traffic safety by independent subjects of the railway transportation market.Adequacy assessment was performed for the developed and improved models. So, for the mathematical model for assessing the risks of transport processes on the railways, the adequacy was determined by the Fisher criterion – the error was less than 11.5%; for the operational model of risk management, the coefficient of determination of which is equal to 0.9945 – the average relative error was 12.3%; for the integral assessment model, the adequacy was determined by the Pearson criterion – the error does not exceed 8.7%.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Василькевич В. І. 
Розробка та обґрунтування методів та засобів визначення та оцінки динамічних параметрів систем «посудина-армування» шахтних вертикальних стовбурів / В. І. Василькевич. — Б.м., 2019 — укp.

Мета роботи − встановлення закономірності формування горизонтальних динамічних навантажень, допустимої швидкості підйому за динамічними і кінематичними критеріями від фактичних поярусних параметрів систем «посудина-армування», розробити та обґрунтувати методи та засоби визначення допустимих значень експлуатаційних параметрів систем «посудина-армування» для підвищення динамічної стійкості та безпеки роботи підйомних установок. Об'єкт дослідження – динамічні процеси, що протікають у системі «посудина-армування» шахтних підйомних установок під час роботи у складних гірничо-геологічних умовах. У роботі використано комплексний метод досліджень, що включає аналіз і узагальнення науково-технічних досягнень у галузі динаміки систем «посудина-армування» при формулюванні наукової проблеми; шахтні вимірювання - при моделюванні процесу динамічної взаємодії башмаків ковзання з провідниками, що мають заокруглені ребра; теоретичні дослідження з використанням методів класичної механіки систем «посудина-армування» для вдосконалення методу розрахунку динамічних параметрів систем «посудина-армування»; комп'ютерні чисельні експерименти аналітично-розрахункові методи – для визначення залежностей допустимих швидкостей підйому за критеріями динамічної стійкості, міцності та кінематичного зачеплення систем «посудина-армування» від їх фактичних експлуатаційних параметрів; експериментальні дослідження у промислових умовах – при випробуваннях розроблених у дисертації методів в умовах діючих шахт. Наукове значення роботи полягає у встановленні закономірностей зміни параметрів безпеки систем «посудина-армування» у стовбурах з порушеною геометрією, що експлуатуються тривалий час у складних гірничо-геологічних умовах від поярусних значень експлуатаційних параметрів шахтних підйомних установок. Практичне значення роботи: результати роботи використані при розробці «Методики експертного обстеження жорстких армувань вертикальних шахтних стовбурів»; «Методики розрахунку екстремальних навантажень на жорстке армування вертикальних шахтних стовбурів», «Технічних вимоги щодо створення програмно-апаратного комплексу безперервного контролю динамічних параметрів плавності руху підйомних посудин в вертикальних шахтних стовбурах з жорстким армуванням», «Вимог до системи моніторингу та управління ризиками при експлуатації глибоких стовбурів шахт і копалень України»; обґрунтовано принципову схему автоматизованої інформаційної системи безперервного контролю плавності руху підйомних посудин та розроблено математичне забезпечення, орієнтоване на використання в стаціонарному програмно-технічному комплексі, яке є основою для створення комплексної інформаційно-експертної системи контролю безпеки експлуатації шахтних підйомних установок, що включають розрахунки контактних зусиль у кінематичних парах «башмак-провідник» за отриманими в дисертаційній роботі залежностями, а також синхронізовані з ними значення миттєвої вертикальної швидкості та координати положення посудини в стовбурі; обґрунтовано на рівні винаходу конструкцію вузла кріплення рейкових провідників, що дає змогу збільшити допустимий лобовий знос провідників та/або розширення колії, підвищити безпечну швидкість підйому, зменшити трудомісткість процесу кріплення провідників та час на обслуговування і ремонт армування. Результати роботи використані на виробництві: ПрАТ «Запорізький ЗРК», ПрАТ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ», ПАТ «Лисичанськвугілля», ПАТ «Шахтоуправління «Покровське». Одержані в дисертаційній роботі наукові результати та розроблені методичні документи використовуються в навчальному процесі Національного технічного університету «Дніпровська політехніка».^UThe purpose of the work is to establish the regularities of the formation of horizontal dynamic loads, the allowable speed of lifting by dynamic and kinematic criteria from the actual lumber parameters of the "vessel-reinforcement" system, to develop and substantiate the methods and means of determining the permissible values of the operational parameters of the "vessel-reinforcement" systems for increasing dynamic stability and the safety of the work of the lifting plants. The object of the research is the dynamic processes occurring in the system of "vessel-reinforcement" of mine lifting plants during working in complex mining-geological conditions. The complex method of researches that includes analysis and generalization of scientific and technical achievements in the dynamics of "vessel-reinforcement" systems in the formulation of a scientific problem was used in the work; mine measure was used during the simulation of the process of dynamic slip shoe interworking with conductors having rounded edges. Also theoretical research including methods of classical mechanics of "vessel-reinforcement" systems was used for improving the method of calculation of dynamic parameters of "vessel-reinforcement" systems. Computer numerical experiments analytical-calculation methods were used in the work to determine the dependencies of permissible rates of lifting on the criteria of dynamic stability, durability and kinematic bonding of "vessel-reinforcement" systems from their actual operating parameters. In addition, experimental researches in industrial conditions were used during the tests that were developed in the dissertation of the methods in the operating mines. The scientific significance of the work is an establishing of the regularities of changing the safety parameters of the "vessel-reinforcement" systems in shafts with broken geometry, which have been exploited for a long time in complex mining-geological conditions from the stage values of the operational parameters of mine lifting plants. The practical value of the work is using the results in a development of "Method of expert surveys of rigid reinforcement of vertical mine shafts", "Method of calculation of extreme loads on rigid reinforcement of vertical shafts during operation", "Technical requirements for creation of software and hardware complex of continuous monitoring of dynamic parameters of movement smoothness of hoisting vessels in vertical shafts with rigid reinforcement", "Requirements to the system of monitoring and risk management during operation of deep shafts of mines of Ukraine"; the principal scheme of automated information system of continuous control of movement smoothness of hoisting vessels was justified and mathematical support focused on usage in stationary software and hardware complex, which is the basis for creation of a complex information-expert system of safety control of operation of mine hoisting installations, that include calculations of contact forces in kinematic pairs of "shoe-guide" by dependencies obtained in the thesis, and also a value of instantaneous vertical velocity and position coordinates of a vessel in a shaft synchronized with them. Also the results of the work were used in the design of a mounting point of rail guides was justified, which makes it possible to increase the permissible frontal wear of guides and/or the static broadening of a track, increase the safe velocity of hoisting, reduce the labor intensity of a mounting process of guides and time for reinforcement maintenance and repair, protected by the patent of Ukraine. The results of the work are used in the production of PrAT “Zaporizkyi ZRK”, PrAT „DTEK PAVLOHRADVUHILLIA”, PAT “Lysychanskvuhillia”, PAT “Shakhtoupravlinnia “Pokrovske”. The scientific results and developed methodological documents obtained in the dissertation work are used in the educational process of the National Technical University "Dniprovska Polytechnic".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Возний О.М. 
Вдосконалення моделей розподілу відтворюваних ресурсів в портфелі проектів суднобудівного підприємства: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.М. Возний ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено процеси управління відтворювальними ресурсами за умов суднобудівного виробництва. Розроблено модель проектно-орієнтованої діяльності суднобудівного підприємства у рамках управління обмеженими пулами відтворюваних ресурсів. Побудовано математичну модель процесу розподілу цих ресурсів у портфелі проектів даного підприємства. Розроблено комплексний критерій оптимізації розподілу відтворюваних ресурсів, що враховує суттєві фактори, зокрема, час, постійні та змінні витрати, вартість грошей у часі, графік платежів замовника. Розроблено методику оптимізації даного розподілу суднобудівного підприємства у рамках його портфеля проектів. Розроблено функціональну модель, структуру інформаційної бази та програмні засоби проектно-орієнтованої автоматизованої системи управління відтворюваними ресурсами суднобудівних підприємств. Завдяки впровадженню результатів дослідження знижено трудомісткість управління, підвищено якість рішень, що примаються, одержано економію за рахунок раціонального використання ресурсів, в цілому підвищено конкурентоспроможність вітчизняних суднобудівних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.4 +
Шифр НБУВ: РА356090

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Гаращенко І.В. 
Моделювання і розробка методів оптимізації циклічних процесів на транспортних мережах: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / І.В. Гаращенко ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Показано що базовим задачам проблеми комівояжера - симетричним задачам комівояжера (СЗК) і задачам пошуку гамільтонового циклу мінімальної вартості в графі зі зваженими ребрами (ГЗК) - притаманні алгоритмічні особливості, які потребують подальшого вивчення, а саме з'ясовано, що властивість симетрії суттєво впливає на час і точність наближеного розв'язку СЗК, а ГЗК не завжди розв'язана. Висока точність розв'язку СЗК забезпечується шляхом побудови алгоритму, що складається з двох стадій. Трудомісткість наближеного розв'язку СЗК залежить від алгоритмічних властивостей релаксації та способу перетворення. Запропоновано двохетапний алгоритм пошуку розв'язку ГЗК, який спочатку перевіряє з урахуванням структурних характеристик транспортної мережі умови її негамільтоновості. Якщо жодна з них не виконується, то алгоритмом типу гілок і меж здійснюється відсічення негамільтонових циклів. Для обчислення нижніх оцінок вартості шуканого маршруту запропоновано модифікований метод розв'язання задачі про призначення, який встановлює нерозв'язність ГЗК у вершинах дерева розгалужень. За допомгою розробленої програми системи проведено обчислювальний експеримент і аналіз одержаних даних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.112.1 ком +
Шифр НБУВ: РА363808

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Горбік Ю. В. 
Методи системного розрахунково-аналітичного та стендового діагностування легкових автомобілів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / Ю. В. Горбік ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано результати раніше проведених теоретичних та експериментальних досліджень в області діагностування автомобілів за оцінюванням їх основних експлуатаційних показників. Доведено, що трудомісткість та витрати за їх оцінювання можна істотно знизити для реальних дорожніх і транспортних умов без втрати точності виміру. Розроблено нові розрахункові методи для визначення індикаторних та ефективних коефіцієнтів корисної дії (к.к.д.) двигунів, ккд трансмісії та підвіски, а також аналітичні залежності щодо визначення витрати палива, за загальним к.к.д. автомобіля, масою автомобіля й коефіцієнтом якості дорожнього руху. Наведено принципово нову енергетичну модель розрахунку витрати палива, яка дозволяє встановлювати індивідуальні розрахунково-експлуатаційні норми загальної й індикаторної витрати палива за умов роботи й якості застосовуваного палива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.52-082.05
Шифр НБУВ: РА371021 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Гринчук О. А. 
Удосконалення організаційно-технологічних рішень зведення підземних частин цивільних будівель на техногенних міських територіях / О. А. Гринчук. — Б.м., 2021 — укp.

Сформовані рішення наукового і практичного значення з раціоналізації параметрів організаційно-технологічних рішень зведення підземних частин будівель з урахуванням впливу техногенних міських територій, у тому числі в умовах ущільненої забудови. Проаналізовані та узагальнені конструктивні, технологічні та організаційні рішення, нормативна документація із врахуванням факторів впливу на параметри будівельно-монтажних робіт при зведенні підземних частин будівель на техногенних територіях. Розроблена методика експерименту та проведені експериментальні дослідження взаємодії паль у полімерній оболонці з врахуванням комплексу особливостей техногенного ґрунтового середовища при відтворенні процесу просідання ґрунту та досліджено вплив форми стовбура палі на зменшення величини довантажувальних сил. Визначені та систематизовані дестабілізуючі фактори, які відображаються на особливостях зведення підземних конструкцій на техногенних ґрунтах та впливають на трудомісткість, тривалість робіт й довговічність будівель. Розроблена методика врахування впливу організаційно-технологічних факторів на параметри процесу зведення підземних частин будівель на техногенних міських територіях при умові оптимізації тривалості виконання робіт. Сформульовано рекомендації технологічних та організаційних рішень улаштування запатентованих конусних паль у полімерних оболонках та запатентованого будівельного дренажу із зазначенням повного циклу технологічної послідовності виробництва робіт, що забезпечує продовження життєвого циклу об'єкту.^UFormed solutions of scientific and practical importance to rationalize the parameters of organizational and technological solutions for the construction of underground parts of buildings, taking into account the influence of technogenic urban areas, including in conditions of compacted development. Analyzed and summarized design, technological and organizational solutions, regulatory documentation, taking into account the factors of influence on the parameters of construction and installation work during the construction of underground parts of buildings in technogenic territories. An experimental technique was developed and experimental studies of the interaction of piles in a polymer shell were carried out, taking into account the complex of features of the technogenic soil environment when reproducing the process of soil subsidence, and the effect of the shape of the pile trunk on a decrease in the magnitude of additional loading forces was investigated. Determined and systematized destabilizing factors that affect the features of the construction of underground structures on technogenic soils and affect the labor intensity, duration of work and durability of buildings. A method is developed for taking into account the influence of organizational and technological factors on the parameters of the process of erecting underground parts of buildings in technogenic urban areas, subject to the optimization of labor intensity and duration of work. Recommendations are formulated for technological and organizational solutions for the installation of conical piles in polymer shells and construction drainage, indicating the full cycle of the technological sequence of work, ensuring the extension of the life cycle of the object.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Данилова Т.В. 
Обгрунтування доцільності реконструкції житлових будинків на доінвестиційній стадії управління проектами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Т.В. Данилова ; Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Наведено методику обгрунтування доцільності реконструкції житлових будинків з урахуванням організаційно-економічних аспектів взаємодії учасників інвестиційного процесу. Проаналізовано види реконструкції житлових будинків. Запропоновано науковий підхід до вибору стратегії, видів і засобів реконструкції. За результатом економіко-статистичного моделювання отримано парні та багатофакторні моделі, що враховують можливість оцінки впливу різноманітних комбінацій організаційно-технічних та економічних факторів на тривалість, вартість і трудомісткість реалізації проекту реконструкції житлових будинків. На підставі отриманих результатів розроблено методику обгрунтування доцільності реконструкції житлових будинків. Надано кількісну оцінку фінансової реалізації проекту реконструкції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.2 + У9(4УКР)315.441.2
Шифр НБУВ: РА315407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Коротун Т.М. 
Моделі і методи інженерії тестування програмних систем в умовах обмежених ресурсів: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.03 / Т.М. Коротун ; НАН України. Ін-т кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 2005. — 19 с.: рис. — укp.

Розроблено математичну модель визначення оптимального часу тестування модулів програмних систем (ПС) з урахуванням ризиків відмов під час експлуатації ПС та метод оцінювання ризику відмов їх модулів. Відзначено, що стратегія тестування полягає у визначенні модулів, які потребують більш тривалого тестування. Згідно даній стратегії час тестування кожного модуля повинен виділятися таким чином, щоб вартість (трудомісткість) тестування відповідала величині ризику використання модуля під час роботи ПС. Запропонована стратегія тестування є основою побудованого базового процесу тестування ПС обробки даних, який впорядковує задачі тестування, виконувані на різних стадіях розробки ПС. Зауважено, що запропоновані процес, модель і метод реалізовані у програмному комплексі підтримки інженерії тестування. Наведено результати оцінювання стану процесу тестування організації-розробника ПС та впровадження базового процесу тестування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.025 +
Шифр НБУВ: РА338164

Рубрики:

      
20.

Кравчук О.І. 
Трудомісткість послуг з працевлаштування: методологія визначення та практика використання: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.07 / О.І. Кравчук ; Держ. вищ. навч. заклад "Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методичні та практичні проблемні питання визначення та використання трудомісткості послуг з працевлаштування. Методологічно обгрунтовано засади визначення трудомісткості послуг з працевлаштування з урахуванням трудомісткості структурованих і неструктурованих процедур обслуговування. Введено показник "чисельність умовних клієнтів організацій, які надають послуги з працевлаштування", значення якого запропоновано розраховувати на підставі середньої нормованої трудомісткості обслуговування одного работодавця та шукача роботи. Удосконалено алгоритм визначення нормативів чисельності персоналу з урахуванням категорій центрів зайнятості та функціональних напрямів надання послуг, в яких використано трудомісткість послуг з працевлаштування в розрахунку на одного умовного клієнта як трудомісткість одиниці послуги. Удосконалено методичні підходи до аналізу раціональності функціонального та сезонного розподілу чисельності персоналу організацій з працевлаштування на підставі середнього трудового навантаження. Запропоновано механізм перерозподілу функціонального навантаження персоналу базових центрів зайнятості протягом року з урахуванням сезонних періодів пере- та недонавантаження. Удосконалено аналітичний інструментарій визначення раціональності територіального (міжрайонного) розподілу чисельності персоналу даних організацій і модель розрахунку нормативів загальної чисельності персоналу на базі кореляційно-регресійної залежності її від середньооблікової чисельності шукачів роботи та середньооблікової кількості роботодавців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240.523.92 +
Шифр НБУВ: РА354255

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського