Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (216)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ТРУДОМІСТКІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Лучшев П.О. 
Інформаційна технологія автоматизації випробувань систем електрозабезпечення космічних апаратів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / П.О. Лучшев ; Нац. аерокосмічний ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Висвітлено створення проблемно-орієнтованої інформаційної технології автоматизації випробувань систем електрозабезпечення космічних апаратів (КА), що дозволяє знизити трудомісткість випробувань за рахунок підвищення якості програмного забезпечення (ПЗ). Зазначено, що проблемно-орієнтована інформаційна технологія автоматизації випробувань систем КА збільшує функціональність і складність ПЗ, але в підсумку знижується трудомісткість проекту та покращується масштабованість програмного забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О662-07 +
Шифр НБУВ: РА368694

Рубрики:

      
2.

Уткіна Т. Ю. 
Інформаційна технологія синтезу моделей систем управління автоматизованими процесами: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / Т. Ю. Уткіна ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано структурно-функціональну модель цифрового автомату (ЦА) управління виконавчими механізмами (ВМ) фасувально-пакувальних машин (ФПМ), яка дозволяє знизити трудомісткість розробки проектів засобів управління завдяки перетворенню інформації, що міститься на циклограмах, в проміжну форму, зручну для синтезу ЦА за допомогою сучасних інструментальних засобів. Розроблено функціональну модель адаптації процесу управління до можливих відмов ВМ, що дозволяє підвищити продуктивність системи за рахунок вибору оптимального алгоритму роботи. Наведено метод попереджувального багатоверсійного діагностування оперативної пам'яті (ОП), який забезпечує досягнення заданого рівня імовірності безвідмовної роботи (ІБР) ОП за рахунок виконання декількох версій діагностичних тестів на різних стадіях експлуатації пристрою з урахуванням напівперіодів деградації та попереджувальної заміни модулів пам'яті. Удосконалено інформаційну модель систем управління автоматизованими процесами (СУАП) ФПМ, що дозволяє виявляти, змінювати або усувати неефективну або надмірну діяльністьз управління складними процесами, оцінювати вплив на них різних факторів, відповідно до загальної мети. Удосконалено метод моделювання алгоритмів автоматизованого управління ФПМ, який забезпечує прогнозування наслідків несправностей технологічного обладнання (ТОБ) на етапі відлагодження алгоритмів, а також знижує трудомісткість пошуку й усунення несправностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З965,5-01
Шифр НБУВ: РА375435 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Стельмах Н.В. 
Автоматизація технологічного підготовлення складального малосерійного виробництва електромеханічних приладів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.08 / Н.В. Стельмах ; НТУ України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2010. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К960.8-64
Шифр НБУВ: РА370606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Ромашко В. Я. 
Аналіз режимів роботи перетворювачів електричної енергії методом функцій вільного режиму: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.09.12 / В. Я. Ромашко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2010. — 37 с. — укp.

Введено новий тип часових характеристик електричного ланцюга - функції вільного режиму. Запропоновано новий спосіб описання перехідних процесів у перетворювачах на інтервалах між комутаціями, який виключає необхідність визначення сталих інтегрування під час переходу від інтервалу до інтервалу. Одержано універсальні рекурентні формули для розрахунку багатоступінчатих перехідних процесів у перетворювачах з сталою та змінною структурою, які суттєво зменшують трудомісткість розрахунків. На підставі використання рекурентних формул запропоновано способи визначення квазіусталеного режиму роботи перетворювачів без попереднього розрахунку багатоступінчатого перехідного процесу. Запропоновано методики, алгоритми та програми для прискореного розрахунку перехідних і квазіусталених процесів у перетворювачах. Алгоритм прискореного розрахунку перехідних процесів у перетворювачах реалізовано в межах програмного пакету MatLab.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З264.54-016
Шифр НБУВ: РА377201 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Возний О.М. 
Вдосконалення моделей розподілу відтворюваних ресурсів в портфелі проектів суднобудівного підприємства: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.М. Возний ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено процеси управління відтворювальними ресурсами за умов суднобудівного виробництва. Розроблено модель проектно-орієнтованої діяльності суднобудівного підприємства у рамках управління обмеженими пулами відтворюваних ресурсів. Побудовано математичну модель процесу розподілу цих ресурсів у портфелі проектів даного підприємства. Розроблено комплексний критерій оптимізації розподілу відтворюваних ресурсів, що враховує суттєві фактори, зокрема, час, постійні та змінні витрати, вартість грошей у часі, графік платежів замовника. Розроблено методику оптимізації даного розподілу суднобудівного підприємства у рамках його портфеля проектів. Розроблено функціональну модель, структуру інформаційної бази та програмні засоби проектно-орієнтованої автоматизованої системи управління відтворюваними ресурсами суднобудівних підприємств. Завдяки впровадженню результатів дослідження знижено трудомісткість управління, підвищено якість рішень, що примаються, одержано економію за рахунок раціонального використання ресурсів, в цілому підвищено конкурентоспроможність вітчизняних суднобудівних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.4 +
Шифр НБУВ: РА356090

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Нетеса К. М. 
Вдосконалення та визначення раціональних організаційно-технологічних рішень влаштування фасадних систем багатоповерхових цивільних будівель / К. М. Нетеса. — Б.м., 2021 — укp.

Основна мета дисертаційної роботи полягає в удосконаленні існуючої технології улаштування та експлуатації фасадних систем, зокрема за рахунок впровадження інноваційної технології вибору раціональної фасадної системи для конкретного об'єкту та умов виробництва. Для досягнення мети роботи: виконані аналіз, узагальнення і оцінювання стану організаційно-технологічних рішень улаштування фасадних систем багатоповерхових цивільних будівель; експериментально досліджені інноваційні фасадні системи з визначенням найбільш ефективних з них відносно технологічності, трудомісткості та вартості. Виявлені і досліджені чинники, які найбільшою мірою впливають на трудомісткість та вартість влаштування і експлуатації фасадних систем. Розроблена методика вибору раціональної фасадної системи багатоповерхової будівлі. Обґрунтовані науково-технічна і економічна ефективність використання запропонованих організаційно-технологічних рішень із удосконалення процесу вибору, улаштування, експлуатації та ремонту багатоповерхових будівель. Ключові слова: фасадна система, експлуатація, капітальний ремонт, міжремонтний період, трудомісткість, вартість, ранжування факторів, тривалість, ефективність.^UThe main purpose of the dissertation is to improve the existing technology of installation and operation of facade systems, in particular through the introduction of innovative technology for choosing a rational facade system for a particular object and production conditions. To achieve the goal: analysis, generalization and assessment of the state of organizational and technological solutions for the installation of facade systems of multi-story civil buildings; innovative facade systems were experimentally studied with the definition of the most effective of them in terms of manufacturability, complexity and cost. The factors that have the greatest impact on the complexity and cost of installation and operation of facade systems have been identified and studied. A method of choosing a rational facade system of a multi-story building has been developed. The scientific-technical and economic efficiency of the use of the proposed organizational and technological solutions to improve the process of selection, installation, operation and repair of facade systems of multi-story buildings is substantiated. Keywords: facade system, operation, overhaul, overhaul period, labour intensity, cost, ranking of factors, duration, efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Білоус А. В. 
Забезпечення якості робочих поверхонь деталей відцентрових компресорів із застосуванням інтегрованих технологій: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.08 / А. В. Білоус ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Запропоновано новий підхід до розроблення інтегрованої технології та принципів побудови процесів для забезпечення необхідної якості робочих поверхонь найбільш економічними методами. Розроблено та досліджено новий спосіб зміцнення поверхневого шару деталей, що дозволяє забезпечити необхідну якість поверхонь деталей машин, знизити трудомісткість і зменшити технологічну собівартість процесу. Розроблено математичну модель керування параметрами якості поверхневих шарів деталей відцентрових компресорів. Приділено увагу застосуванню спрямованого вибору інтегрованої технолгії забезпечення необхідної якості робочих поверхонь деталей найбільш економічними методами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З762.22-06
Шифр НБУВ: РА381195 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Алтухова Т. В. 
КОМП'ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМ ДІАГНОСТИКИ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ЕЛЕКТРОДВИГУНІВ ГІРНИЧИХ МАШИН / Т. В. Алтухова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального науково-технічного завдання, що полягає в обґрунтуванні, розробці та дослідженні комп'ютерних моделей системи діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин, спрямованих на підвищення об'єктивності діагностики стану електромеханічного обладнання з використанням статистичних методів оцінювання, мереж Петрі і кластерного аналізу. Актуальність наукової роботи обумовлена тим, що в сучасних умовах на гірничих підприємствах постають питання підвищення надійності та ефективності експлуатації електромеханічного обладнання (ЕМО), насамперед, електродвигунів (ЕД) гірничих машин, оскільки значна частка цього обладнання вимагає заміни через вичерпання лімітного строку експлуатації або капітального ремонту, а це, в свою чергу, призводить до значних матеріальних та часових витрат через простої технологічного обладнання, псування продукції внаслідок аварії, зниження електро- і пожежобезпеки, пов'язаних з можливими короткими замиканнями, аномальними режимами роботи з перевантаженням їх струмами, більшими від номінальних, та іншими небажаними наслідками. Висока трудомісткість проведення технічної діагностики поточного стану електромеханічного обладнання, а інколи і повна відсутність такої діагностики обумовлюють зношеність основних фондів, подорожчання ремонтів і збільшення обсягів ремонтних робіт. Разом з тим, аналіз досвіду використання ЕМО показує, що значна його частина має ще досить великий запас надійності, і при наявності обґрунтованих рекомендацій термін експлуатації такого обладнання може бути значно збільшений. Такі рекомендації можуть бути отримані шляхом комп'ютерного моделювання систем діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин. Саме тому дисертаційне дослідження присвячене розробці ефективних комп'ютерних моделей систем діагностики технічного стану електродвигунів, які дозволять забезпечити раннє виявлення дефектного стану, підвищити достовірність оцінювання технічного стану ЕМО.В роботі обґрунтовано вибір множини основних енергомеханічних параметрів, які мають вплив на технічний стан шахтних електродвигунів, та сформовано систему класифікації режимів технічного стану ЕД за умови їх розподілення за чотирма відповідними класами, серед яких нормальна експлуатація, поточний і капітальний ремонти та повний вихід з ладу. Запропоновані комп'ютерні моделі для визначення залежностей між струмом витоку крізь міжфазну ізоляцію і струмами фаз, а також між зсувом фаз струму та напруги і витковою ізоляцією електродвигунів, які дозволяють використовувати дані обставини для поточного контролю технічного стану і профілактики дефектів ізоляції та запобігання аварій, пов'язаних з її порушенням.Розроблені математичні моделі діагностики технічного стану електродвигунів гірничих машин на основі статистичного методу Байєса, мереж Петрі та кластерного аналізу, для чого використовувалися нейронні мережі Кохонена, адаптивного резонансу і екстремального машинного навчання. Використання таких моделей дозволить підвищити об'єктивність діагностики технічного стану електромеханічного обладнання за рахунок проведення безперебійного контролю енергомеханічних параметрів в режимі реального часу та забезпечить усування недоліків існуючої системи планово-попереджувальних ремонтів при формуванні графіків ремонтів для ефективної організації технічного обслуговування за фактичним станом та надійну експлуатацію як старого, так і нового устаткування. Ключові слова: комп'ютерне моделювання, система діагностики, технічний стан, електродвигуни гірничих машин, статистичні методи, мережі Петрі, кластерний аналіз^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and technical problems, consisting of the substantiation, development, and study of computer models of the system for diagnosing the technical condition of electric motors (mining machines aimed at increasing the objectivity of diagnostics of electromechanical equipment using methods of statistical evaluation, Petri nets and cluster analysis).The need for scientific work is due to the fact that in modern conditions at mining enterprises there are questions of increasing the reliability and efficiency of electromechanical equipment (EME), first of all, electric motors (EM) of mining machines. A significant part of used equipment needs replacement due to exhaustion of the limited service life or overhaul. As a result, material and time costs increase due to equipment downtime, product damage caused by accidents, reduced electrical and fire safety, abnormal modes of operation, and overload voltages greater than normal, and other undesirable consequences. In view of the complexity of non-destructive diagnostics of the technical conditions for electromechanical equipment, or even the full absence of such diagnostics, the costs of repairs increase, as well as the amount of repair work that needs to be done. However, an analysis of the experience of using EME shows that a significant part of it still has a sufficiently large margin of reliability and, if there are reasonable recommendations, the duration of the life cycle of such equipment can be significantly increased. Such recommendations can be obtained by computer modeling of diagnostic systems for technical conditions of electric motors of mining machines. Due to this, the dissertation research is devoted to the development of effective computer models of diagnostic systems of the technical conditions for electric motors, which will allow providing early detection of defective conditions, to increase the reliability of EME. The presented work substantiates the choice of the set of basic energy-mechanical parameters, which have an impact on the technical condition of mine electric motors, and it is formed a system of classification of modes of technical condition of EM provided that they are divided into four appropriate classes, including normal operation, current, and capital repairs and а complete failure. Computer models are proposed to determine the dependences between leakage current through interphase insulation and phase currents, as well as between current and voltage phase shift and leakage insulation of electric motors, which allow using these circumstances for current control and the prevention of insulation defects and accident connected with its violation. Mathematical models for diagnosing the technical condition of electric machines of mining machines based on the Bayesian statistical method, Petri nets, and cluster analysis have been developed using Kohonen neural networks, adaptive resonance, and extreme machine learning. The use of such models will increase the objectivity of diagnostics of the technical conditions of electromechanical equipment by conducting uninterrupted monitoring of energy-mechanical parameters in real-time. This will ensure the elimination of the shortcomings of the existing system of planned and preventive repairs in the formation of repair schedules for effective organization of the maintenance under the actual conditions and reliable operation of both, old and new types of equipment. Keywords: computer modeling, diagnostic system, technical condition, electric motors of mining machines, statistical methods, Petri nets, cluster analysis


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
9.

Цикало Н. В. 
Конструктивно-технологічне удосконалення надбудов та корпусів морських транспортних суден на основі гофрованих елементів і великогабаритних листів: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.08.03 / Н. В. Цикало ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2011. — 24 с. — укp.

Розглянуто питання конструктивно-технологічного удосконалення надбудов і корпусів морських транспортних суден (КМТС) на основі гофрованих елементів і великогабаритного листового прокату (ЛП), що знижує трудомісткість виготовлення та собівартість суден, підвищує їх технологічність і конкурентоспроможність на світовому ринку. Проаналізовано тенденції розвитку сучасного суднобудування, технологічні особливості (ТО) виготовлення надбудов та КМТС, визначено основні задачі досліджень. Розкрито ТО використання гофрованих конструкцій (ГК) для виготовлення зовнішніх стінок суднових надбудов (СНБ) і вирішено завдання вибору оптимального перерізу (ОП) гофра. Розроблено програму розрахунків міцнісних характеристик гофра ОП і методику заміни зовнішніх стінок СНБ у вигляді плоских полотнищ з привареним набором на ГК, проаналізовано їх вібраційну стійкість та експлуатаційну міцність. Описано технологію виготовлення тонкостінних гофрованих модуль-панелей, наведено технічні вимоги до устаткування й спроектовано ділянку штампування даних модуль-панелей. Висвітлено особливості виготовлення й обробки великогабаритних листів українськими металургійними та суднобудівними підприємствами. Розроблено методичні рекомендації щодо вибору розмірів ЛП в проектуванні нових технологічних корпусів суден з високою конкурентоспроможністю на вітчизняному й світовому суднобудівних ринках. Визначено довжину зварних з'єднань для корпусів суден і плавучих доків з використанням ЛП різних розмірів, що допомагають на проектній стадії оцінювати технологічність проектів, які розробляються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О424.1-06
Шифр НБУВ: РА380832 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Крикунов Д.В. 
Математичні моделі для експлуатаційного моніторингу температурного стану деталей ГТД в системах обліку виробітку ресурсу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.06 / Д.В. Крикунов ; НАН України. Ін-т пробл. машинобуд. ім. А.М.Підгорного. — Х., 2003. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено методи, математичні моделі та алгоритми для експлуатаційного моніторингу стаціонарного та нестаціонарного температурних станів (ТС) контрольованих деталей газотурбінних двигунів (ГТД), що використовує математичний апарат інтегральних рівнянь і дає змогу враховувати різні типи межових умов, внутрішню та зовнішню нелінійності задачі теплопровідності. За даними методами деталь розглядається як теплопередаюча система, входом якої є фактори теплового навантаження, а виходом - температура в критичних точках. Задачу сформульовано у вигляді інтегралів суперпозиції, ядрами яких є статичні чи динамічні характеристики теплової системи. Зазначені характеристики теплових систем у вигляді коефіцієнтів впливу та перехідних функцій запропоновано знаходити за допомогою числового експерименту на кінцево-елементних математичних моделях верхнього рівня. Проаналізовано трудомісткість і точність запропонованих моделей і алгоритмів моніторингу ТС деталей ГТД для автоматизованих систем обліку виробітку ресурсу авіаційних двигунів ЗМКБ "Прогрес".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З363.3-04-028.3 +
Шифр НБУВ: РА328412

Рубрики:

      
11.

Бабіч Г.В. 
Методи пошуку несправностей в локальних обчислювальних мережах та їх сегментах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.13 / Г.В. Бабіч ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Одержано метод відокремлення несправностей прикладного програмного забезпечення від мережних несправностей з застосуванням додаткових часових параметрів, що дозволяє скоротити часові витрати на пошук несправності. Удосконалено методи пошуку явних і прихованих мережних несправностей, що дозволяє підвищити ефективність процедури постановки діагнозу, а також знизити трудомісткість їх пошуку. Удосконалено структурний метод пошуку явних адресованих несправностей, який передбачає сполучення структур даних умовного методу пошуку дефектів у цифрових пристроях та безумовного методу аналізу багатозначних таблиць несправностей, що дає змогу скоротити область підозрюваних несправностей. Розвинуто метод визначення області підозрюваних несправностей прихованого типу з урахуванням різної природи явних і прихованих несправностей на базі застосування матриці елементарних перевірок і процедури кодування реакцій, що дозволяє зменшити розмір таблиці експериментальних даних і скоротити часові витрати на пошук прихованих несправностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.311-08 +
Шифр НБУВ: РА351565

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Горбік Ю. В. 
Методи системного розрахунково-аналітичного та стендового діагностування легкових автомобілів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / Ю. В. Горбік ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано результати раніше проведених теоретичних та експериментальних досліджень в області діагностування автомобілів за оцінюванням їх основних експлуатаційних показників. Доведено, що трудомісткість та витрати за їх оцінювання можна істотно знизити для реальних дорожніх і транспортних умов без втрати точності виміру. Розроблено нові розрахункові методи для визначення індикаторних та ефективних коефіцієнтів корисної дії (к.к.д.) двигунів, ккд трансмісії та підвіски, а також аналітичні залежності щодо визначення витрати палива, за загальним к.к.д. автомобіля, масою автомобіля й коефіцієнтом якості дорожнього руху. Наведено принципово нову енергетичну модель розрахунку витрати палива, яка дозволяє встановлювати індивідуальні розрахунково-експлуатаційні норми загальної й індикаторної витрати палива за умов роботи й якості застосовуваного палива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.52-082.05
Шифр НБУВ: РА371021 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Альмаді Мудар 
Методи та засоби підвищення ефективності тестового діагностування запам'ятовуючих пристоїв: автореф. дис... канд. тех. наук: 05.13.05 / Альмаді Мудар ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено математичну модель запам'ятовуючого пристрою та засобу діагностування у вигляді модернізованої машини Т'юрінга, що дозволяє скоротити трудомісткість синтезу програм тестів. Розроблено алгоритм і програму оптимізованої послідовності тестів для виконання діагностування пристроїв напівпровідникової пам'яті під час відомих апріорних даних про властивості діагностичних тестів, що дозволить скоротити тривалість діагностування. Розроблено метод вибору тестів за допомогою нечітких правил за алгоритмом Сугено, що дозволить скоротити трудомісткість діагностування запам'ятовуючих пристроїв за рахунок використання досвіду фахівців з технічної діагностики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-07 +
Шифр НБУВ: РА366841

Рубрики:

      
14.

Павлов Д.О. 
Методи та моделі аналізу розвитку нечітких онтологій складних систем: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.23 / Д.О. Павлов ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Змодельовано процеси розвитку нечітких онтологій. Побудовано гібридну математичну модель розвитку онтологій, що інтегрує нові екстенсивну й інтенсивну моделі. Розроблено метод аналізу адекватності розвитку онтології, який передбачає використання нових формальних критеріїв неповноти та надмірності, що дозволяє розв'язувати задачі у нечіткому метричному просторі. Наведено метод усунення властивостей динамічної суперечливості онтологічної інформації, який базується на введенні нечітких аксіом до складу онтології замість суперечливих і дозволяє знизити трудомісткість прийняття рішень і підвищити їх вірогідність в інтелектуальних системах управління знаннями складних систем. Розвинуто методи подання нечітких знань у складі онтології. Для вирішення практичних завдань запропоновано й обгрунтовано алгоритмічні засоби аналізу розвитку онтологій за узагальненими критеріями неадекватності. Визначено структуру та функції інструментальних засобів прийняття рішень у прикладних задачах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.4 + З970.5-01 +
Шифр НБУВ: РА356900

Рубрики:

      
15.

Коротун Т.М. 
Моделі і методи інженерії тестування програмних систем в умовах обмежених ресурсів: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.03 / Т.М. Коротун ; НАН України. Ін-т кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 2005. — 19 с.: рис. — укp.

Розроблено математичну модель визначення оптимального часу тестування модулів програмних систем (ПС) з урахуванням ризиків відмов під час експлуатації ПС та метод оцінювання ризику відмов їх модулів. Відзначено, що стратегія тестування полягає у визначенні модулів, які потребують більш тривалого тестування. Згідно даній стратегії час тестування кожного модуля повинен виділятися таким чином, щоб вартість (трудомісткість) тестування відповідала величині ризику використання модуля під час роботи ПС. Запропонована стратегія тестування є основою побудованого базового процесу тестування ПС обробки даних, який впорядковує задачі тестування, виконувані на різних стадіях розробки ПС. Зауважено, що запропоновані процес, модель і метод реалізовані у програмному комплексі підтримки інженерії тестування. Наведено результати оцінювання стану процесу тестування організації-розробника ПС та впровадження базового процесу тестування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.025 +
Шифр НБУВ: РА338164

Рубрики:

      
16.

Білова Т.Г. 
Моделі та інформаційна технологія процесів документообігу в системах організаційного управління: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Т.Г. Білова ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Розроблено моделі та інформаційні технології для управління процесами документообігу у межах створення систем електронного документообігу (СЕД). Розроблено та реалізовано метод аналізу та синтезу динамічної моделі СЕД на базі математичного апарата мереж Петрі. Наведено модель інформаційно-мультиплексних відношень між елементами СЕД на базі математичного апарата алгебри логіки. Вдосконалено теоретико-множинну модель документа з урахуванням особливостей організаційно-розпорядчої діяльності та на її базі розроблено дворівневу модель процесу документообігу, що відображає процес перетворення інформаційних параметрів документів. Запропоновано та реалізовано інформаційну технологію управління процесами документообігу на базі розроблених моделей і методів, що дозволило знизити трудомісткість на 23 % і скоротити час виконання процесів документообігу на 9 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)212.86ф121 +
Шифр НБУВ: РА364455

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Гаращенко І.В. 
Моделювання і розробка методів оптимізації циклічних процесів на транспортних мережах: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / І.В. Гаращенко ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Показано що базовим задачам проблеми комівояжера - симетричним задачам комівояжера (СЗК) і задачам пошуку гамільтонового циклу мінімальної вартості в графі зі зваженими ребрами (ГЗК) - притаманні алгоритмічні особливості, які потребують подальшого вивчення, а саме з'ясовано, що властивість симетрії суттєво впливає на час і точність наближеного розв'язку СЗК, а ГЗК не завжди розв'язана. Висока точність розв'язку СЗК забезпечується шляхом побудови алгоритму, що складається з двох стадій. Трудомісткість наближеного розв'язку СЗК залежить від алгоритмічних властивостей релаксації та способу перетворення. Запропоновано двохетапний алгоритм пошуку розв'язку ГЗК, який спочатку перевіряє з урахуванням структурних характеристик транспортної мережі умови її негамільтоновості. Якщо жодна з них не виконується, то алгоритмом типу гілок і меж здійснюється відсічення негамільтонових циклів. Для обчислення нижніх оцінок вартості шуканого маршруту запропоновано модифікований метод розв'язання задачі про призначення, який встановлює нерозв'язність ГЗК у вершинах дерева розгалужень. За допомгою розробленої програми системи проведено обчислювальний експеримент і аналіз одержаних даних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.112.1 ком +
Шифр НБУВ: РА363808

Рубрики:

      
18.

Плєхова Г.А. 
Моделювання та оптимізація з`єднань при обмеженнях на геометричні параметри трас: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / Г.А. Плєхова ; Харк. держ. техн. ун-т радіоелектрон. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Розроблено ієрархічну математичну модель загальної задачі з'єднання, що актуальна для автоматизації проектування інженерних і транспортних комунікацій, пошуку оптимальних маршрутів на місцевості, завдання якої полягає у пошуку в неоднозв'язній області оптимальних зв'язуючих мереж і трас на різноманітних функціональних класах ліній у випадку обмеження на кривину та інші геометричні та топологічні параметри з'єднань. Для нормативно заданих класів ліній, обмежень і функціоналів поставлено базові та, зведені до них, стандартні оптимізаційні задачі, для яких одержано умови оптимальності та відповідні їм методи рішення, що мають лінійну трудомісткість. Адекватність введених моделей ліній, критеріїв та обмежень вимогам нормативних документів підтверджено впровадженням алгоритмів і програм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.115,022 + З810.2
Шифр НБУВ: РА310830 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Орендарчук Ю. В. 
Наукові методи комп'ютерно- інтегрованого проектування технологій виготовлення відливок поршнів двигунів внутрішнього згоряння / Ю. В. Орендарчук. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертанткою вирішена науково-практична задача обґрунтування і створення технології комп'ютерно-інтегрованого проектування поршнів дизельних двигунів з комплексним застосуванням моделювання теплових, гідродинамічних параметрів лиття та урахуванням впливу технологічних параметрів лиття на розміри газоусадочних дефектів. Вирішення цього завдання дає можливість підняти технічний рівень, і скоротити час проектування, а також знизити витрати на виробництво двигунів. Підсумком виконаного дослідження стало створення тривимірної моделі виливки з нанесеними на неї елементами ливниково-живильної системи. За результатами створення 3D-моделі виливки поршня Д 240-1004021 встановлено, що: тривимірне зображення складної проектованої деталі, значно полегшило сприйняття та спростило процес розроблення ливарної технології, це обумовлено тим, що добре видно особливості конструкції, термічні вузли тощо; за умови зменшення коефіцієнта габаритності виливок став більш технологічним; правильний вибір положення виливка у формі та роз'єму кокілю дозволив підвищити якість виливків і знизити трудомісткість їх виготовлення, а також збільшити стійкість кокілів; у процесі лиття поршнів доцільно використовувати бічні системи зі щілинними живильниками, а також підводити знизу через кільцеві живильники, що забезпечує плавну заливку порожнини форми; існуючі раніше ливникові системи працюють неефективно тому, що конструктивне розташування традиційної ливникової системи відносно виливки перешкоджає створенню спрямованої кристалізації в литві; удосконалена ливникова система забезпечила плавність потоку і послідовність заповнення завдяки більш плавним переходам від одного елемента до іншого та відсутнього конструктивного елементу «колектор». Доведено, що верхні системи забезпечують найбільш високу стійкість кокілів. Крім того, такі системи дуже економічні. Разом з тим, подібні системи не поступаються нижнім (сифонним) щодо зменшення у виливках неметалевих включень. Наголошено, що тривимірна модель виливка з нанесеними на неї елементами ливниково-живильної системи в подальшому буде використана для моделювання процесів, котрі протікають у ливарній формі під час її заливання та охолодження металу.Встановлено, що невід'ємною частиною системного підходу до технології комп'ютерно-інтегрованого проектування є метод визначення місць розташування та розмірів дефектів у литому поршні двигуна із запалюванням палива від стиснення, для розроблення цього методу було: визначено, що найбільш ефективним методом прогнозування мікропористості вважається пряме моделювання процесу утворення пор під час твердіння на основі використання рівняння Дарсі, проте, необхідні для цього математичні моделі є недостатньо точними і потребують удосконалення; з'ясовано, що утворення газоусадочних дефектів відповідає моделі, котра заснована на теорії перколяції; визначені початкові і граничні умови для моделювання. Для встановлення місць розташування газоусадочних дефектів використаний критерій Niyama, що показує напрямок руху кристалізації; аналізування результатів моделювання місць розташування дефектів показало, що найбільш схильними до усадочним явищ є: масиви бобишки під пальцевим отвором; днище поршня під камерою згоряння; область переходу від корпусу поршня до днища.З метою уточненням розмірів і місць утворення газоусадочних дефектів в умовах виробництва для дослідної партії поршнів Д 240-1004021 дозволили встановити місця утворення і розміри газоусадочних дефектів (Ø 0,3-1,3 мм), також були проведені експериментальні дослідження функціональності та визначення ресурсу поршнів Д 240-1004021. Для оцінювання впливу технологічних факторів лиття на розміри газоусадочних дефектів у місцях їх розташування було розроблено та реалізовано чисельний експеримент з використанням результатів моделювання в LVMFlow. Проведені дослідження показали, що найбільший інтерес під час вивчення процесу спрямованого твердіння мають: товщина шару вогнетривкого покриття, теплопровідність покриття, товщина стінки кокілю і початкова температура кокілю.^UThe dissertation solved the scientific and practical problem of substantiation and creation of technology of computer-integrated design (CID) of pistons of diesel engines with complex application of modeling of thermal, hydrodynamic parameters of casting and taking into account influence of technological parameters of casting on sizes of gas-shrinkage defects. Solving this problem makes it possible to raise the technical level, and reduce design time, as well as reduce costs for engine production. The result of the study was the creation of a three-dimensional model of the casting with elements of the foundry-feeding system applied to it. According to the results of creating a 3D model of the piston casting D 240-1004021 was found that the three-dimensional image of a complex designed part, greatly facilitated the perception and simplified the process of developing foundry technology. This is due to the fact that you can clearly see the design features, thermal units, etc., with the reduction of the dimensional coefficient of castings became more technological; the correct choice of the position of the casting in the form and connector of the mold allowed to improve the quality of castings and reduce the complexity of their manufacture. A also increase the stability of the molds; in the process of casting pistons, it is advisable to use side systems with slot feeders. Also, bring from below through ring feeders that provides smooth filling of a cavity of the form; Pre-existing casting systems work inefficiently because the constructive location of the traditional casting system relative to the casting prevents the creation of directional crystallization in the casting. The improved gutter system ensured smooth flow and filling sequence due to smoother transitions from one element to another and the absence of a structural element "collector". It is proved that the upper systems provide the highest stability of the molds. In addition, such systems are very economical. However, such systems are not inferior to the lower (siphon) in terms of reduction in castings of non-metallic inclusions. It is emphasized that the three-dimensional model of the casting with the elements of the foundry-feeding system applied to it will be used in the future to model the processes that take place in the foundry form during its pouring and cooling of the metal.It is established that an integral part of the system approach to computer-integrated design technology is the method of determining the location and size of defects in the cast piston of the engine with fuel ignition from compression. To develop this method was determined that the most effective method direct modeling of the process of pore formation during curing based on the use of Darcy's equation, however, the necessary mathematical models are not accurate enough and need to be improved. It was found that the formation of gas-shrinkage defects corresponds to the model based on the theory of percolation; initial and boundary conditions for modeling are defined. The Niyama criterion, which shows the direction of crystallization, was used to determine the location of gas-shrinkage defects. Analysis of the results of modeling the location of defects showed that the most prone to shrinkage are arrays of bosses under the finger hole; the bottom of the piston under the combustion chamber, the transition area from the piston body to the bottom. For the purpose of specification of the sizes and places of formation of gas-shrinkage defects in the conditions of production for experimental batch of pistons D 240-1004021 allowed establishing the location and size of gas-shrinkage defects (Ø 0.3-1.3 mm) experimental studies of the functionality and resource determination of pistons D 240-1004021 were also performed. To assess the impact of technological factors of casting on the size of gas-shrinkage defects in their locations, a numerical experiment was developed and implemented using the results of modeling in LVMFlow. Studies have shown that the most interesting when studying the process of directional curing are the thickness of the layer of refractory coating, the thermal conductivity of the coating, the wall thickness of the mold and the initial temperature of the mold.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Данилова Т.В. 
Обгрунтування доцільності реконструкції житлових будинків на доінвестиційній стадії управління проектами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Т.В. Данилова ; Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Наведено методику обгрунтування доцільності реконструкції житлових будинків з урахуванням організаційно-економічних аспектів взаємодії учасників інвестиційного процесу. Проаналізовано види реконструкції житлових будинків. Запропоновано науковий підхід до вибору стратегії, видів і засобів реконструкції. За результатом економіко-статистичного моделювання отримано парні та багатофакторні моделі, що враховують можливість оцінки впливу різноманітних комбінацій організаційно-технічних та економічних факторів на тривалість, вартість і трудомісткість реалізації проекту реконструкції житлових будинків. На підставі отриманих результатів розроблено методику обгрунтування доцільності реконструкції житлових будинків. Надано кількісну оцінку фінансової реалізації проекту реконструкції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.2 + У9(4УКР)315.441.2
Шифр НБУВ: РА315407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського