Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (23)Реферативна база даних (257)Книжкові видання та компакт-диски (60)
Пошуковий запит: (<.>K=ЦІНОВА$<.>+<.>K=ДИСКРИМІНАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шлапаченко Д.М. 
Внутрішні, регіональні та міжнародні фактори в еволюції Косовського конфлікту: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / Д.М. Шлапаченко ; НАН України, Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2010. — 49 с. — укp.

Досліджено внутрішні, регіональні та міжнародні фактори еволюції Косовського конфлікту. Доведено, що сучасні етнонаціональні конфлікти істотно ускладнюються активним поширенням новітніх інформаційно-комунікативних технологій, які об'єктивно сприяють активізації націоналістичних радикальних ідеологій як чинників нестабільності у вимірах національної, регіональної та глобальної безпеки. Показано, що ефективне забезпечення національної, єврорегіональної та міжнародної безпеки неможливе без ліквідації загроз, пов'язаних з неконтрольованим загостренням етнополітичних конфліктів та їх переходом у фазу збройного протиборства, наслідком якої є розпад державності, нищення та дискримінація людей за етнічною ознакою, що підтверджено на прикладі конфліктів на території колишньої Югославії, зокрема, у Косовському краї. Косовський конфлікт проаналізовано у цілісному міжнародному контексті. Досліджено фазу його інтернаціоналізації, яка активізувалася з початку 1998 р. у зв'язку з загостренням ситуації у краї. Висвітлено міжнародне втручання миротворчих сил у березні 1999 р., яке трансформувалося у воєнну операцію НАТО проти керованої на той час С. Мілошевичем Союзної Республіки Югославії із застосуванням "повітряної війни". Дане втручання розцінено як прояв нової тенденції в міжнародних відносинах, за якої гуманітарні стандарти та дотримання прав людини набувають пріоритетного значення у порівнянні з державним суверенітетом. Проаналізовано проголошення у лютому 2008 р. Республікою Косово державної самостійності з усіма бажаними та небажаними наслідками "Косовського прецеденту", досліджено його вплив на систему міжнародних відносин. Показано, що одним з подібних наслідків є свідомі зусилля Російської Федерації (РФ), спрямовані на "розморожування" етнополітичних конфліктів у пострадянському політичному просторі, про що свідчить визнання РФ в односторонньому порядку державної самостійності Південної Осетії й Абхазії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф088 + Ф055.256 + Ф3(4СЕР-6КОС)6 +
Шифр НБУВ: РА370785 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Шаринська О.Є. 
Грошово-кредитне регулювання цінової стабільності у період ринкової трансформації економіки України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / О.Є. Шаринська ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено основні теоретичні та практичні засади грошово-кредитного регулювання цінової стабільності. Обгрунтовано шляхи його вдосконалення в Україні. Розглянуто суть поняття "цінова стабільність", чинники впливу на неї та її місце у системі цілей грошово-кредитної політики. Проаналізовано розвиток цінової ситуації та виявлено основні чинники впливу на нього в Україні. Досліджено особливості використання основних інструментів грошово-кредитного регулювання цінової стабільності у період ринкової трансформації вітчизняної економіки. Обгрунтовано доцільність і запропоновано комплекс заходів поетапного переходу до інфляційного таргетування як найбільш ефективного режиму грошово-кредитної політики в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-861 +
Шифр НБУВ: РА352201

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Охрій О.П. 
Комплексна стратегія управління землекористування адміністративно-територіального утворення: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.04 / О.П. Охрій ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні підходи, методичний інструментарій та практичні засади удосконалення організаційних форм державного управління системою землевпорядкування. Доведено необхідність впровадження у практику діяльності державних структур економічних методів управління земельними ресурсами з метою підвищення ефективності експлуатації земельних ділянок. Обгрунтовано, що основною метою створення банку земельно-кадастрових даних окремого територіального рівня є інформаційне забезпечення стратегічного планування та управління регіоном, фінансової та інвестиційної політики, раціонального використання земель і землевпорядкування, а також контроль за використанням та охороною земель. Показано суттєву роль системного логічного підходу у досягненні зазначеної мети за рахунок накопичення та збереження замовлень клієнтів, інформації про їх фінансові та кредитні можливості, а також визначення вимог і умов їх забезпечення. Запропоновано новий спосіб зонування земельних ділянок з урахуванням усіх факторів, який дозволяє обгрунтвати та практично розраховувати їх грошову вартість у межах муніципального утворення (міста). Доведено, що для формування ефективної стратегії управління та прийняття управлінських рішень у галузі землевпорядкування необхідно провести комплексне маркетингове дослідження, яке складається з двох блоків: моніторингу соціально-економічного стану адміністративно-територіального утворення та дослідження стану земельних ресурсів. Визначено основні об'єкти маркетингового дослідження (аналіз ринку землі та тенденції його розвитку, конкурентна ситуація, цінова політика). Розроблено алгоритм дослідження адміністративно-територіального утворення та методику аналізу земельних ресурсів. На засадах маркетингового аналізу та SWOT-аналізу запропоновано системний підхід щодо формування зон економічних районів. Обгрунтовано, що забезпечення раціонального землекористування, прийняття рішень з використання земельної ділянки, пов'язані з ним процедури відчуження, передачі у власність або оренду, встановлення та зміни границь між ділянками повинно здійснюватись органами державної влади або місцевого самоврядування таким чином, щоб примножити економічну активність землі. Відзначено, що методи та способи управління земельними ресурсами повинні бути спрямовані на підвищення цінності та вартості землі незалежно від форм власності на неї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-94 + Х859(4УКР)111 +
Шифр НБУВ: РА342862

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Рехлецький Є.А. 
Кооперативний капітал в умовах переходу до ринку: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Є.А. Рехлецький ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено кооперативні системи з позицій особливості формування та розвитку кооперативного капіталу. Визначено соціально-економічну структуру кооперативного капіталу і виявлено характер її трансформацій за умов переходу до ринку. З позицій відповідної ринкової трансформації соціально-економічної структури кооперативного капіталу проаналізовано зміни в структурі кооперативного бізнесу. Описано характер трансформації цінової системи на кооперативному ринку за умов відповідної трансформації соціально-економічної структури кооперативного капіталу. Висвітлено економічну ефективність приватизації, децентралізації і комерціалізації кооперативного капіталу в коротко-, довго- і гіпердовготривалому періодах. Розглянуто вплив декооператизації та інтеграції кооперативного капіталу за перехідних умов на систему формування загальних грошових доходів від кооперативної діяльності. Відзначено, що в ціновій системі саморегуляції кооперативного ринку формується цінова непаритетність (негативний кооперативний податок) за умов якої масштаби кооперативної діяльності відхиляються в сторону зменшення від їх оптимального (суспільно необхідного рівня) і виникає недостатній розподіл ресурсів у кооперативний сектор національної економіки. Запропоновано ліквідувати негативні наслідки формування негативної цінової непаритетності методом державної регуляції кооперативного сектора економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)08-93
Шифр НБУВ: РА320303 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Дуброва Н.П. 
Макроекономічне державне регулювання аграрної сфери економіки: Автореф. дис. канд. екон. наук: 08.01.01 / Н.П. Дуброва ; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито суть та напрями економічної діяльності держави, що обумовлюється наявністю ринкових вад. Концептуально визначено критерії оптимуму у співвідношенні ринкового та державного механізмів. Досліджено чинники, що обумовлюють втручання держави в аграрну сферу економіки. Вивчено досвід регулювання сільського господарства в економічно розвинутих країнах. Проведено аналіз аграрної реформи України, виявлено її надбання та недоліки. Зазначено, що однією з причин кризи сільського господарства є недостатня ефективність аграрної політики держави. Наголошено на необхідності посилення регулюючої макроекономічної ролі держави з виділенням таких пріоритетних напрямів як цінова та кредитна політика, контроль за раціональним використанням землі і збереженням її родючості. Враховуючи сучасні фінансові можливості, запропоновано використання державою бездотаційної політики цін із спрямуванням бюджетної підтримки на відродження окремих галузей сільського господарства, підтримку аграрної науки, охорону навколишнього середовища. Відмічено, що важливу роль у реалізації макроекономічної політики держави має надаватися регіональним та місцевим органам влади.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-21 +
Шифр НБУВ: РА327855

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Серебренніков Б.С. 
Маркетингова цінова політика на електроенергетичному ринку: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Б.С. Серебренніков ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2005. — 17 с. — укp.

Розглянуто питання формування та реалізації маркетингової цінової політики на роздрібному ринку електроенергії. Удосконалено класифікацію товарних характеристик електроенергії. Визначено фактори, що впливають на ефективність цінової політики енергопостачальних компаній. Обгрунтовано систему критеріїв та запропоновано методику сегментування роздрібного ринку електроенергії. Розроблено маркетинговий метод формування диференційованих у часі цін на енергію, індивідуальних для окремих споживачів та сегментів ринку. Запропоновано концепцію комплексної цінової пропозиції для енергоспоживачів. Створено алгоритм поліваріантного аналізу економічних вигод споживачів за умови впровадження диференційованих цін залежно від ступеня регулювання ними попиту на енергію у часі. Розроблено методику оцінки ефективності диференційованої маркетингової цінової політики енергопостачальних компаній.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.7-861-18 +
Шифр НБУВ: РА339508

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Корінєв В.Л. 
Маркетингове ціноутворення на підприємстві: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.06.01 / В.Л. Корінєв ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2003. — 31 с. — укp.

Проведено ретроспективний аналіз теорії ринкового ціноутворення, який дав змогу визначити передумови та особливості змін вартісних концепцій. Зазначено, що теоретичні засади формування ціни базуються на теорії вартості, яка за сучасних умов потребує одночасного врахування попиту та пропозиції. Зроблено висновок, що теорія ціноутворення на підприємстві має загальне та спеціальне спрямування. Обгрунтовано концептуальний підхід до маркетингового ціноутворення, що базується на першочерговому врахуванні інтересів споживачів, а не виробників. Зроблено спробу надати визначення поняттю "цінова діяльність підприємства". Обгрунтовано методичні підходи до формування стратегічного й тактичного напрямів цінової політики та використання стратегічного аналізу під час формування цінової стратегії підприємства. Сформульовано суть цінового ризику, надано методичне обгрунтування його оцінки та визначено ризикові зони, з урахуванням яких необхідно формувати цінову політику. Уточнено суть цінової тактики та розроблено методику коригування ціни й впровадження тактичних цінових заходів. Запропоновано методичний підхід до оцінки економічної ефективності цінової діяльності та розроблено відповідну методику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-861 +
Шифр НБУВ: РА325790

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Сулімова С.І. 
Механізми державного управління у сфері захисту прав жінок в Україні: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / С.І. Сулімова ; Одес. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Розглянуто концептуальні засади вдосконалення механізмів державного управління у сфері захисту прав жінок в Україні у контексті державної гендерної політики. Досліджено витоки та суть понять "жінка", "дискримінація щодо жінок", "права людини", "права жінок" у контексті традиції публічної влади й управління. Висвітлено стратегічні напрями та завдання щодо вирішення проблеми прихованої дискримінації щодо жінок. Виявлено порушення прав жінок в Україні у сферах політики, праці, репродуктивного здоров'я, сім'ї. Доведено, що позитивний розвиток суспільних процесів в Україні, пов'язаних з захистом прав жінок, має відбутися через введення системи гендерних квот. Запропоновано створення нової державної виконавчої структури - Міністерства з гендерних питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)343 +
Шифр НБУВ: РА360542

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Вороніна М.С. 
Мешканки міст Харківської губернії: гендерна дискримінація та динаміка змін (1861 - 1917 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / М.С. Вороніна ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено історію мешканок Харківського регіону у період першої хвилі фемінізму на теренах Російської імперії (1861 - 1917 рр.). Висвітлено більшість сфер життя та діяльності жіноцтва усіх соціальних груп Слобожанщини, окрім селянок. З'ясовано рівень гендерної дискримінації жінок владою, яка була презентована лише чоловіками-урядовцями. Висвітлено процеси її подолання, динаміку змін з приводу жіночої освіти усіх ступенів, працевлаштування, соціальної мобільності, соціального захисту материнства й дитинства, правового статусу у родині та суспільстві. Показано особливу роль емансипованої харківської громадськості у розв'язанні багатьох аспектів "жіночого питання" у межах губернії та держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ХАР)52-297 +
Шифр НБУВ: РА334802

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Тітяєв В.В. 
Організаційно-економічне забезпечення збалансованності ринкової вартості житлово-комунальних послуг з платіжною спроможністю населення: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.В. Тітяєв ; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблеми обгрунтування потенційної платіжної спроможності населення з повної оплати ринкової вартості житлово-комунальних послуг на базі визначення залежності коефіцієнтів еластичності рівня сплати комунальних послуг від динаміки підвищення сукупних реальних доходів населення. Встановлено, що житлово-комунальні тарифи, що вводяться періодично органами місцевого самоврядування, повинні відображати кон'юнктуру ринку, структуру та співвідношення попиту та пропозиції, а також враховувати динаміку інфляційних процесів. Зазначено, що під час реформування житлово-комунального комплексу нова цінова політика повинна передбачати впровадження гнучких механізмів підтримки соціально незахищених верств населення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.0-866 +
Шифр НБУВ: РА367399

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Коверга С.В. 
Стратегія управління інноваційним розвитком економіко-виробничих структур: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / С.В. Коверга ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Розв'язано науково-практичну проблему стратегії управління інноваційним розвитком економіко-виробничих структур (ЕВС) з метою досягнення конкурентних переваг. Узагальнено класифікацію економіко-виробничих структур, виділено стратегічні орієнтири інноваційного розвитку ЕВС, якими є виробнича потужність, рентабельність, цінова поведінка. Обгрунтовано доцільність їх поєднання до єдиного комплексу, складовими якого є підходи, типи, різновиди політики та моделі трансформації суспільства й економіки. Запропоновано концепцію інноваційного розвитку ЕВС, що об'єднує завдання розробки методичних рекомендацій стосовно застосування інноваційної моделі розвитку ЕВС, формування виробничих потужностей підприємств на стадії науково-технічної підготовки виробництва з урахуванням майбутнього рівня їх використання. Запропоновано модель розвитку ЕВС і рентабельності (стратегічного орієнтиру інноваційного розвитку ЕВС), створено модель аналізу ефективності цінової поведінки (стратегічного орієнтиру інноваційного розвитку ЕВС) у ринковому середовищі. Розроблено методичні засади економічної оцінки методів управління науково-технічною підготовкою виробництва, запропоновано методи державного стимулювання інновацій, зокрема, утворення спеціальних цільових фондів, забезпечення державних гарантій кредитування та фінансування за пільгових умов; впровадження прискореної амортизації та пільгового оподаткування прибутку, підтримка інформаційного середовища інноваційних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851-55-21 +
Шифр НБУВ: РА340132

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Безкоровайна С.В. 
Управління ціновою політикою підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / С.В. Безкоровайна ; Нац. ун-т харч. технологій. — К., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано методологічні положення стосовно вибору цінових стратегій для унікальних нових товарів, модифікованих товарів та товарів-аналогів з використанням апарату нечіткої логіки та дерев рішень. Наведено рекомендації щодо ціноутворення на підприємстві з урахуванням ризику, який виникає внаслідок невизначеності майбутнього попиту. Розроблено методику визначення ціни на товари з обмеженим терміном придатності. Удосконалено модель процесу упавління ціновою політикою, визначено т управлінських цикли - аналітичний, плановий та контрольний, наведена модель передбачає перевірку ступеня досягнення цілей цінової політики. Досліджено питання удосконалення економіко-математичної моделі задачі одночасної оптимізації цін і обсягів продажу лікарських засобів для торгово-посередницьких фармацевтичних компаній. Наведено методику коригування поточної лінії ціни товару для досягнення цільового рівня конкурентоспроможності на даному сегменті ринку. Розвинуто теоретичні положення управління ціновою політикою на підприємстві та розкрито суть понять "цінова політика", "управління ціновою політикою", "цінова стратегія", "цінова тактика", "ціновий ризик". Запропоновано класифікацію факторів ціноутворення, цілей цінової політки, цінових стратегій, методів ціноутворення, засобів цінової тактики. Здійснено діагностику розвитку вітчизняного фармацевтичного ринку та виявлено проблеми торгово-посередницьких підприємств, які можуть бути розв'язані шляхом удосконалення управління ціновою політикою. Наведено методику обгрунтування ціни товарів для участі у тендері на підставі обов'язкової перевірки типу емпіричного розподілу конкурентів у попередніх тендерах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-861-21 + У9(4УКР)306.952-861-21 +
Шифр НБУВ: РА334487

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Пластун С.І. 
Цінова кон'юнктура та стратегія входження виробників насіння соняшника в зовнішній ринок: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / С.І. Пластун ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено цінову кон'юнктуру внутрішнього та світового ринків насіння соняшника та соняшникової олії. Уточнено роль і функції ціни за умов трансформації економіки, ефективність державного регулювання експорту насіння соняшника. Розроблено методику аналізу цінової кон'юнктури внутрішнього та світового ринків насіння соняшника й олії. Виявлено циклічний характер зміни цін, урахування якого дозволяє товаровиробникам реалізувати продукцію в оптимальні строки. Визначено найефективніші щодо цінової кон'юнктури експортні ринки для орієнтації продуцентів під час їх вибору. Рекомендовано напрямки входження українських товаровиробників у зовнішній ринок, зокрема шляхом покращання сертифікації насіння соняшника, вдосконалення інфраструктури для просування товарів на ринок, скорочення витрат на експортні операції, мінімізацію ризиків у зовнішньоекономічній діяльності. Розроблено прогноз кон'юнктури ціни насіння соняшника на внутрішньому ринку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)306.751.9-861 + У9(4Укр)325.151.54-861
Шифр НБУВ: РА318954 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Сардак О.В. 
Цінова політика підприємств у системі маркетингу: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / О.В. Сардак ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі. — Донецьк, 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблеми вдосконалення цінової політики підприємств у системі маркетингу. Розкрито теоретичні аспекти формування цінової політики на сучасному етапі, визначено сутність ціни як складової частини комплексу маркетингу. Проведено маркетингові дослідження факторів чутливості споживачів до ціни. Здійснено моніторинг цін конкурентів. Проаналізовано діючу практику формування цінової політики у торговельних підприємствах. Розроблено та рекомендовано до використання блочну схему циклічного процесу формування цінової політики за умов маркетингової орієнтації підприємств, комплексну систему інформаційного забезпечення процесу ціноутворення у підприємстві, блок-схему проектування системи маркетингової інформації з ціноутворення. Запропоновано методику комплексного вивчення цінової чутливості споживачів, блок-схему процесу аналізу та прогнозування попиту для обгрунтування цінових стратегій, а також комп'ютерну програму щодо дослідження цінової еластичності попиту у торговельних підприємствах, яку створено у середовищі табличного процесору Excel для Windows. Розроблено методику моніторингу цін конкурентів, схему та зміст системи коректування цін у підприємствах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)421.0-801
Шифр НБУВ: РА308593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Шевченко С. В. 
Цінова політика сільськогосподарських підприємств в умовах ринку: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / С. В. Шевченко ; Полтав. держ. аграр. акад. — Полтава, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Досліджено теоретичні основи та практичні аспекти формування цінової політики сільськогосподарськими підприємствами (СГП), обгрунтовано пропозиції щодо її удосконалення за умов ринку. Розглянуто еволюцію теорії ціни та ціноутворення, визначено його особливості в сільському господарстві. Проаналізовано тенденції розвитку сільського господарства України за сучасних умов, визначено вплив ціноутворення на прибутковість виробництва сільськогосподарської продукції. Визначено особливості формування цінової політики в СГП Харківщини різних форм власності. Запропоновано шляхи вдосконалення господарських шляхів між підприємствами різних сфер АПК щодо ціноутворення. Доведено, що формування цінової політики СГП за сучасних умов повинно здійснюватись на основі комплексного врахування факторів на глобальному, національному, галузевому та господарському рівнях. Обгрунтовано напрями вдосконалення цінової політики СГП, в тому числі з урахуванням державної підтримки цін, концентрації, інтенсифікації та диверсифікації виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ХАР)321-861
Шифр НБУВ: РА383383 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Кучерова Г. Ю. 
Ціноутворення на нову продукцію машинобудівних підприємств: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Г. Ю. Кучерова ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність ціни та ціноутворення на нову продукцію машинобудівних підприємств. Сформовано принципи економічної категорії "цінова політика підприємства", уточнено її сутність. Узагальнено методичні підходи до ціноутворення. Проведено оцінку методів визначення граничних цін на нову продукцію машинобудування. Проаналізовано результати цінової діяльності машинобудівних підприємств України та Запоріжжя, що підтвердило актуальність теми дослідження. Удосконалено метод розрахунку нижньої межі ціни на нову продукцію машинобудування, метод розрахунку верхньої межі ціни, метод оцінки впливу надійності на ціну техніки. Визначено обсяг продажу нової техніки на основі рівності ціни нижньої та верхньої меж ціни. Запропоновано розраховувати економічний ефект товаровиробника на основі добутку різниці верхньої та нижньої межі й обсягу продажу нової техніки. Оцінено вплив ціни нової техніки на термін експлуатації базової. Запропоновано параметри окупності витрат на придбання й експлуатацію нової техніки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-82-861
Шифр НБУВ: РА379248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Дацюк В. В. 
Публічна політика щодо подолання стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД в Україні / В. В. Дацюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації опрацьовано теоретичні положення і розроблено науково обґрунтовані практичні рекомендації з удосконалення публічної політики щодо подолання стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД в Україні.Встановлено, що стигма та дискримінація досі залишаються поширеними явищами в Україні. Стигма та дискримінація, які пов'язані з ВІЛ/СНІДом, обмежують права ВІЛ-інфікованих та призводять до їх дезадаптації в суспільному житті. Боротьба з проявами стигматизації та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД є несистемною, незлагодженою, розрізненою, науково необґрунтованою та неефективною.Сучасний стан проблеми ВІЛ/СНІДу свідчить про недосконалість публічної політики щодо протидії стигматизації та дискримінації, що пов'язані з ВІЛ/СНІДом. Визначено, що механізми реалізації публічної політикиз подолання стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД – це комплекс прийнятих загальнодержавних рішень, розроблених та ухвалених за участю державних і недержавних інституцій, що реалізуються системними діями органів публічної владишляхом застосуванням комплексного механізму з протидії стигматизації та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД на принципах публічності, прозорості, рівності, відкритості, взаємодії, зворотного зв'язку та суспільного блага з метою збереження здоров'я населення в інтересах як конкретної людини (особистості), так і суспільства загалом.Комплексний механізм реалізації публічної політики щодо подолання стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД– цесукупність взаємопов'язанихсуб'єктів, інструментів та заходів публічної політики, що безпосередньо входять до нормативно-правового, медико-соціального, фінансово-економічного, організаційно-функціонального, інформаційно-комунікативного, освітнього механізмів профілактики і запобігання стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД.Встановлено, що основними механізмами публічної політики України з подолання стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД є такі: нормативно-правовий, медико-соціальний, фінансово-економічний, організаційно-функціональний, інформаційно-комунікативний, освітній. Показано, що неефективні комунікації становлятьодну з основних перешкод на шляху досягнення успіху в боротьбіз проявами стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих. З'ясовано, що частинами сучасних ефективних комунікативних процесів є цифровізація та використання IT-технологій.Визначеноосновні детермінанти виникнення й поширення стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих, які слід враховувати при формуванні та реалізації відповідної публічної політики. Серед детермінант, що сприяють поширенню й посиленню стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих, розрізняють модифіковані(медичні, економічні, кадрово-управлінські, соціальні та правові), на які можливо впливати, та немодифіковані(культурні, етичні та релігійні), які важко змінити. Виявлено значну готовність до стигматизації та дискримінації з боку викладачів і студентів закладів медичної освіти. Високий рівень стигматизації та дискримінації до ВІЛ-інфікованих з боку студентів та викладачів закладів медичної освітивиявляється в готовності відмовити в наданні медичної допомоги ВІЛ-інфікованим/хворим на СНІД.Автором розроблено, апробовано та запропоновано програму курсу “Протидія стигматизації та дискримінації ВІЛ-інфікованих” в навчальних програмах дисциплін “Медсестринство в інфектології, дерматології, терапії, педіатрії”. Розширено навчальні програми дисципліни “Основи правознавства” за тематикою “Нормативно-правове забезпечення у сфері протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу, стигматизації та дискримінації людей, що живуть з ВІЛ” для закладів медичної освіти I-II рівня акредитації (які впроваджено у Київському медичному коледжі).Науково обґрунтовано та розроблено модель публічної політики щодо подолання стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД в Україні, що включає:суб'єкти формування та реалізації публічної політики в досліджуваній сфері на основі міжсекторального підходу, передбачає реалізацію цієї моделі із застосуванням комплексного механізму. Застосування розробленої моделі забезпечить зниження стигми та дискримінації людей, що живуть з ВІЛ, і сприятиме підвищенню рівня соціальної адаптації останніх.З метою впровадження та реалізації комплексу заходів, організації та координування зусиль усіх зацікавлених акторів запропоновано створити у складі Центру громадського здоров'я МОЗ України підрозділ з моніторингу та протидії стигматизації й дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД. Доведено, що необхідно на законодавчому рівні визначити запропоновані автором поняття дискримінації, стигми, стигматизації та вразливих груп населення щодо ВІЛ-інфекції/СНІДУ.Ключові слова: публічна політика, сфера охорони здоров'я, стигма, дискримінація, подолання стигми та дискримінації, ВІЛ-інфікований/хворий на СНІД, людина, що живе з ВІЛ, механізм реалізації публічної політики щодо подолання стигми та дискримінації ВІЛ-інфікованих/хворих на СНІД.^UThe dissertation develops theoretical provisions and develops scientifically-based practical recommendations for improving public policy to overcome stigma and discrimination against HIV/AIDS-infected patients in Ukraine.It is established that stigma and discrimination are still common phenomena in Ukraine. The stigma and discrimination associated with HIV/AIDS infringe on the rights of HIV-positive people and result in their maladaptation in public life. The current state of the HIV/AIDS problem indicates the imperfection of the state policy to combat the stigma and discrimination associated with HIV/AIDS. It has been determined that the mechanisms for implementing public policy to overcome stigma and discrimination against HIV/AIDS-infected patients – this is the set of the national decisions made, developed, and adopted with the participation of the state and non-state institutions, implemented by systematic actions of public authorities through the application of a comprehensive mechanism to counteract stigmatization and discrimination of HIV/AIDS-infected patients based on the principles of publicity, transparency, equality, openness, interaction, feedback and the public good in order to preserve the health of the population in the interests of both a particular person (individual) and society as a whole.In particular, it is established that the main mechanisms of public policy of Ukraine to overcome stigma and discrimination against HIV/AIDS-infected patients are as follows: regulatory, medical and social, financial and economic, organizational and functional, information and communication, and educational mechanisms. It has been demonstrated that ineffective communications are one of the main obstacles to success in combating stigma and discrimination against HIV-positive people. It is found out that digitalization and the use of IT technologies are the parts of the modern effective communication processes. The main determinants of the emergence and spread of stigma and discrimination against HIV-positive people are identified, which should be taken into account when forming and implementing the appropriate public policies. Among the determinants that contribute to the spread and strengthening of stigma and discrimination of HIV-positive people, there are modified ones that can be influenced, and unmodified ones that are difficult to change. A significant willingness to stigmatize and discriminate on the part of teachers and students of the medical educational institutions – future healthcare professionals – was revealed. The high level of stigmatization and discrimination against HIV-positive people by the students and teachers of the medical educational institutions is reflected in the willingness to refuse medical care to HIV/AIDS-infected patients.It has been proven that they need to review and improve the training program on the problem of stigmatization and discrimination of HIV/AIDS-infected patients in medical educational institutions. For this purpose, the author developed, tested, and proposed a program for the medical educational institutions of the I-II accreditation level in the curriculum of the subjects “Nursing in Infectology, Dermatology, Therapy, and Pediatrics “Fundamentals of Law” of the course “Countering Stigmatization and Discrimination of HIV-positive People” and “Regulatory Support in the Field of Combating HIV/AIDS, Stigmatization and Discrimination against People Living with HIV”. It has been demonstrated that an important reason for the high level of stigmatization and discrimination of HIV-positive people by future healthcare professionals and teachers of the medical educational institutions is the imperfection of the national state program in this area, in particular, the lack of the set of measures to prevent and counteract stigmatization and discrimination of HIV/AIDS-infected patients.The model of public policy for overcoming stigma and discrimination of HIV/AIDS-infected patients in Ukraine has been scientifically based and developed, which covers the subjects of the formation and implementation of the public policy in the field under study based on a cross-sectoral approach, taking into account the determinants of the emergence and spread of stigma and discrimination of HIV/AIDS-infected patients, international practice and regulatory legislation. In order to implement the set of measures, organize and coordinate the efforts of all the interested artists, it is proposed to create a unit for monitoring and countering stigmatization and discrimination of HIV/AIDS-infected patients within the Public Health Center of the Ministry of Health of Ukraine. Keywords: public policy, healthcare, stigma, discrimination, overcoming stigma and discrimination, HIV/AIDS-infected patients, the person living with HIV, the mechanism for implementing public policy to overcome stigma and discrimination against HIV/AIDS-infected patients.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Федорущенко Б. В. 
Формування системи забезпечення фінансової безпеки банківського сектору України / Б. В. Федорущенко. — Б.м., 2023 — укp.

Дістало подальшого розвитку визначення чинників і передумов дослідження ФББС за рахунок виокремлення, поряд із уже визначеними, таких з них, як: усвідомленість у необхідності функціональних, організаційних і структурних змін у банківському секторі (БС), обумовлених потребою підвищення рівня ФББС; пошук дієвих засобів протидії новим викликам (зокрема, глобалізації фінансових ринків, інформатизації, цифровізації економіки / діджиталізації БС, розвитку криптовалют, зростанню масштабів фальшування грошей, упровадженню штучного інтелекту, необхідності забезпечення сталого розвитку країни та впровадження банківськими установами відповідального фінансування / інвестування) фінансовій безпеці (ФБ) у банківській сфері; недостатня обґрунтованість теоретично-методологічних засад, відсутність однозначних методичних підходів до оцінки рівня ФББС національної економіки і визначення напрямів / заходів з його підвищення. Уточнено тлумачення ФББС як синтетичної категорії, що, на відміну від існуючих поглядів, акцентує увагу на забезпеченні дотримання комплексу фінансових інтересів; безпосередньо впливає на дієвість / ефективність функціонування клієнтів / контрагентів банківських установ й інших економічних агентів; зумовлюється фінансовою автономією / незалежністю, ліквідністю, платоспроможністю БС, його фінансовими стійкістю / стабільністю, надійністю, інвестиційною привабливістю, соціально-економічною ефективністю функціонування; є інструментом забезпечення трансформації капіталу БС у кредити юридичним і фізичним особам, прямі і портфельні інвестиції й таким станом БС, за якого амплітуда небажаних змін його певних властивостей не вище / не нижче визначених порогових значень індикаторів. Удосконалено класифікацію різновидів ФББС унаслідок виокремлення, на відміну від існуючих, такої класифікаційної ознаки, як «напрями діяльності», і визначення таких різновидів за класифікаційною ознаками «мета», як спорадична (забезпечується одиничними заходами для вирішення конкретного завдання дотримання ФББС у конкретний момент); «ресурсно-функціональна спрямованість» – податкова; розрахункова, цінова, майнова (захищеність грошових коштів, ЦП й інших активів), безпека доходів і витрат; «вид фінансових інструментів» – безпека структурованих банківських продуктів. Уточнено трактування поняття «система забезпечення ФББС» за допомогою наголосу на органічному поєднанні її забезпечувальних підсистем (серед яких, на відміну від вживаних, виокремлено й такі, як: інструментарна, обліково-звітна, контрольно-діагностична, прогностична, інфраструктурна, маркетингова, соціально-психологічна, правоохоронна, програмного забезпечення), що безперервно формуються на стійкій плановій основі суб’єктами системи для досягнення її цілей, виконання поставлених завдань концептуального / стратегічного характеру за об’єктно-орієнтованим підходом до забезпечення ФББС; необхідності вжиття комплексу оптимально альтернативних і скоординованих упереджувальних, поточних і коригувальних заходів з фінансового убезпечення КБ зокрема і БС загалом, економічних агентів, котрі ними обслуговуються або на яких відбивається стан ФББС, що унеможливлює порушення наявних міжсистемних зв’язків. Комплексно проаналізовано практику забезпечення ФББС економіки України. Визначено стан формування системи забезпечення ФББС України. З’ясовані чинники забезпечення складових ФББС економіки України. Оцінено рівень ФБ вітчизняного БС. Виявлені проблеми, недоліки й невирішені питання у забезпеченні ФББС в Україні. Наведені підходи до моделювання системи забезпечення ФББС України. Вперше запропоновано концептуальну, композиційну, поетапну і формуючу моделі розбудови дієвої системи забезпечення ФББС, що дають чітке уявлення про його цілі, завдання, об’єкти, предмет, суб’єктів, імперативи, заходи, принципи, критерії; композицію як процесу побудови такої системи; етапи її формування та специфіку її забезпечувальних підсистем. Запропоновані підходи до оцінки і підвищення ефективності формування і функціонування системи забезпечення ФББС. Визначено, що комплексна багаторівнева оцінка такої ефективності має містити оцінки ефективності: фінансового убезпечення самого БС, захисту національних інтересів і задоволення суспільних потреб, запобігання банківським / фінансовим кризам, забезпечення ФБ клієнтів (домогосподарств і суб’єктів господарювання) / контрагентів КБ. Доведено, що така оцінка має отримуватися завдяки проведенню аудиту системи забезпечення ФББС, кількісної оцінки її рівня на основі з’ясування системи відповідних індикаторів та їхніх порогових значень.^UThe author developed the definition of factors and preconditions for FSBS research by identifying, along with those already identified, the following ones: awareness of the need for functional, organizational and structural changes in the banking sector (BS) due to the necessity to improve FSBS; finding effective means to counter new challenges for the financial security (FS) in the banking sector (including globalization of financial markets, informatization, digitalization of the economy / digitalization of BS, development of cryptocurrencies, growing the scale of money counterfeiting, introduction of artificial intelligence, the need for sustainable development of the country and the introduction of responsible financing / investment mechanisms); insufficient justification of theoretical and methodological principles, lack of unambiguous methodological approaches to assessing the level of FSBS of the national economy and determining directions / measures to improve it. The interpretation of FSBS as a synthetic category has been clarified, which, as opposed to existing views, focuses on ensuring compliance with a set of financial interests; directly affects the efficiency / effectiveness of banking institutions’ clients / counterparties and other economic agents; is determined by financial autonomy / independence, liquidity, solvency of BS, its financial sustainability / stability, reliability, investment attractiveness, socio-economic efficiency; is a tool to ensure the transformation of BS capital into loans to legal entities and individuals, direct and portfolio investments and such a state of BS, in which the amplitude of undesirable changes in its specific properties is not above / below the indicators’ threshold values. The author improved classification of FSBS types by separating, as opposed to the existing, such a classification feature as «line of action», and the definition of the following varieties based on the classification criteria «goal» as sporadic (ensured by single measures to address the specific task of FSBS compliance at a given time); «resource-functional orientation» – tax; settlement, price, property (security of funds, securities and other assets), security of income and expenses; «type of financial instruments» – security of structured banking products. The interpretation of the concept of «system for ensuring FSBS» is clarified by emphasizing the organic combination of its security subsystems (among which, as opposed to those used, are the following: instrumental, accounting, reporting and diagnostic, forecasting, infrastructure, marketing, social, psychological, law enforcement, software), which are continuously developed on a stable planning basis by the subjects of the system in order to achieve its goals, implement tasks of a conceptual / strategic nature based on the object-oriented approach to ensuring FSBS; the necessity to take a set of optimally alternative and coordinated preventive, current and corrective measures to ensure the financial security of the CB in particular and the BS in general, economic agents which serve them or which are affected by the state of the FSBS, which prevents disruption of existing interconnections. The author comprehensively analyzed the practice of ensuring FSBS for the economy of Ukraine, determined the level of development of the system ensuring FSBS of Ukraine, clarified the factors which influence the ensuring the components of the FSBS of the economy of Ukraine, evaluated the level of FS of domestic, and identified the problems, shortcomings and unresolved issues in ensuring FSBS in Ukraine. Approaches to modeling of the system of ensuring FSBS of Ukraine were described. Conceptual, compositional, step-by-step and development models for building an effective system of ensuring FSBS are proposed for the first time. They give a clear idea of its goals, objectives, objects, subjects, imperatives, measures, principles, criteria; composition as a process of development for such system; stages of its formation and the specifics of its support subsystems. Approaches to evaluation and increase of efficiency of development and functioning of system ensuring FSBS are offered. It is determined that a comprehensive multilevel assessment of such efficiency should include the following assessments effectiveness: of financial security of BS, of protection of national interests and public needs, prevention of banking / financial crises, ensuring FS for clients (households) and business entities) / contractors of CB. It is proved that such assessment should be received by auditing the system ensuring FSBS, conducting quantitative assessment of its level based on the elucidation of the system of relevant indicators and their threshold values.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Грень Н. М. 
Дискримінація за віком: правовий аспект / Н. М. Грень. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена розв’язанню науково-прикладної проблеми, що має важливе значення для правової науки та полягає у комплексному теоретикоправовому розумінні дискримінації за віком і формуванні належної правової політики протидії та запобігання віковій дискримінації.На основі авторського методологічного інструментарію запропоновано власний понятійно-категоріальний апарат вікової дискримінації, що трактується як ситуація, в якій особа через свій вік зазнає обмеження у визнанні, реалізації прав, свобод, законних інтересів у будь-якій формі або до неї ставляться менш сприятливо, ніж би ставилися до особи іншого віку в порівняльній ситуації, та визначено основні характеристики вікової дискримінації. Згруповано соціальні умови, що призводять до дискримінації за віком в сучасному глобалізованому суспільстві, в умовах пандемічних загроз та військових конфліктів.Виокремлено загальні та спеціальні принципи правової політики недискримінації за віковою ознакою, котрі формують базис для нормативної діяльності держави, правореалізаційної та правозастосовної практики. Наголошено на потребі введення в понятійно-категоріальний апарат термінопоняття «множинна дискримінація за віком», котру запропоновано тлумачити як дискримінацію особи чи групи осіб у будь-якій її формі та на основі будь-якої комбінації двох або більше підстав, однією з яких є вік, при цьому підстави накладаються одна на одну, підсилюючи негативні наслідки дискримінації.Детерміновано гарантії принципу вікової недискримінації як специфічний комплекс умов, засобів, методів та принципів забезпечення, реалізації, охоронита захисту прав людини і громадянина в контексті недопущення порушення рівності за віковою ознакою та протидії порушення вікової дискримінації.Розкрито групи гарантій протидії віковій дискримінації: політичні; ідеологічні; соціальні; юридичні (нормативні, інституційні). Згруповано інституційні гарантії запобігання та протидії дискримінації за віком у модельні групи; обґрунтовано потребу створення інституту Урядовогоуповноваженого у справах вікової дискримінації в Україні; розроблено основні завдання такого спеціального органу, які запропоновано впровадити у законодавство.^UThe dissertation is devoted to solving a scientific and applied problem of great importance for legal science, which is a comprehensive theoretical and legal understanding of age discrimination and the formation of an appropriate legal policy to combat and prevent age discrimination.Based on the author's methodological tools, the author proposes her own conceptual and categorical apparatus of age discrimination. The social conditions that contribute to age discrimination in today's globalized society, in the context of pandemic threats and military conflicts are grouped.The author distinguishes general and special principles of legal policy of nondiscrimination on the basis of age, which form the basis for the state's regulatory activities, law enforcement and law application practice. The author positions the need to introduce the term "multiple age discrimination" into the conceptual and categorical apparatus. The author determines the guarantees of the principle of age non-discrimination and reveals the groups of guarantees for combating age discrimination: political; ideological; social; legal (regulatory, institutional).The author identifies the features of guarantees of non-discrimination on the basis of age in the modern legal reality and suggests improvements to the regulatory legal and institutional guarantees.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Бабаєв І. О. 
Конкурентоспроможність продукції підприємств борошномельної галузі: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / І. О. Бабаєв. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є завершеним комплексним дослідженням, яке присвячене обґрунтуванню теоретико-методичних засад та розробці науково-практичних рекомендацій щодо підвищення конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі України.У дисертації наведено результати комплексного дослідження стану конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі України, її потенціалу та шляхів підвищення в умовах глобалізації. Наукова новизна одержаних результатів полягає в поглибленні теоретико-методичних засад, а також розробці науково-практичних рекомендацій щодо підвищення конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі України.У дослідженні поставлено та вирішено такі завдання: розкрити економічну сутність конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі, визначити її критерії; ідентифікувати основні чинники конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі; узагальнити теоретико-методичні основи оцінки конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі; проаналізувати сучасний стан виробництва та експорту продукції підприємств борошномельної галузі та визначити можливості реалізації його потенціалу; визначити особливості конкурентних умов на ринку борошномельної продукції; оцінити рівень конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі на внутрішньому та світовому ринках; виявити напрями зміцнення конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузі як суб’єктів ланцюгів формування доданої вартості; розглянути потенціал конкурентоспроможності виробництва органічного борошна; визначити сучасні маркетингові інструменти підвищення конкурентоспроможності продукції підприємств борошномельної галузіНа підставі аналізу наукової літератури з питань теорій конкуренції узагальнено етапи її дослідження та доповнено з урахуванням сучасних тенденцій у маркетингу, соціальному середовищі та глобальному економічному просторі таким етапом, як соціально-технологічний. Визначено, що конкурентоспроможність є комплексним та багатокомпонентним поняттям, яке застосовується по відношенню як до видів продукції, так і до підприємств, галузей, регіонів, національних економік. Поглиблено сутнісно-змістовне наповнення категорії «конкурентоспроможність продукції», яку обґрунтовано розглядати як сукупність властивостей продукції, що за ефективного, соціально відповідального та екологічно безпечного її виробництва забезпечують її відповідність вимогам споживачів та роблять її привабливішою за продукцію конкурентів на ринку, що дає можливість товаровиробнику проникати, підтримувати або розширювати свої позиції на ринку, забезпечувати сталий розвиток. Узагальнено та доповнено напрацювання науковців щодо компонент (критеріїв) конкурентоспроможності, у складі яких для продукції підприємств борошномельної галузі запропоновані такі: сталість, витратно-цінова, ефективність, якість продукції та її відповідність стандартам, інноваційність; соціальна відповідальність виробника; екологічність; доступність та повнота інформації про продукт; репутація виробника; добросовісність конкуренції.Доведено, що формування конкурентоспроможності знаходиться під впливом множини чинників, що об’єктивно ускладнює управління нею. Наведено узагальнену класифікацію чинників конкурентоспроможності підприємств борошномельної галузі за групами: 1) ресурсні; 2) інноваційні; 3) мікроекономічні; 4) галузеві; 5) інфраструктурні та логістичні; 6) макроекономічні; 7) інституційно-регуляційні; 8) зовнішньоторговельні; 9) соціальні; 10) екологічні. Відзначено, що конкурентоспроможність є багатокомпонентною характеристикою продукції, суб’єкта господарювання, регіону, галузі, країни, а також залежить від факторів часу та місця. На основі огляду наукових праць з оцінки конкурентоспроможності виявлено, що в економічній науці і практиці не сформувалося єдиного підходу щодо вимірювання рівня конкурентоспроможності, а також стосовно того, за допомогою якого методу, переліку показників доцільно проводити оцінювання конкурентоспроможності продукції. Згруповано методи оцінювання конкурентоспроможності за об'єктом оцінки (методи позиціювання, конкурентних переваг, потенціалу конкурентоспроможності), за способом оцінювання (кількісні, якісні), за способом представлення результатів (дискретні; табличні; матричні; ранжування; графічні), а також показники оцінки – за кількістю характеристик: (одиничні; групові; інтегральні); за методом розрахунку (середніх величин; суми; співвідношення; індекси; експертних оцінок; бальної оцінки; інтервальної оцінки; ранжування), за критеріями конкурентоспроможності продукції.^UThe dissertation is a completed comprehensive study, which is devoted to the generalization of theoretical and methodological principles and the development of scientific and practical recommendations for increasing the competitiveness of the products of enterprises of the flour milling industry of Ukraine.The dissertation presents the results of a comprehensive study of the state of competitiveness of the products of enterprises of the flour milling industry of Ukraine, its potential and ways of improvement under conditions of globalization.The scientific novelty of the obtained results are the deepening of the theoretical and methodological foundations, as well as the development of scientific and practical recommendations for increasing the competitiveness of the products of enterprises of the flour milling industry of Ukraine.The following tasks were set and solved in the study: to reveal the economic essence of the competitiveness of the products of flour milling enterprises, to determine its criteria; to identify the main factors of the competitiveness of the products of enterprises of the flour milling industry; generalize the theoretical and methodological bases of evaluating the competitiveness of products of enterprises of the flour milling industry; to analyze the current state of production and export of products of flour milling enterprises and to determine the possibilities of realizing its potential; to identify the features of competitive conditions in the market of flour milling products; to assess the level of competitiveness of products of enterprises of the flour milling industry on the domestic and world markets; to identify directions for strengthening the competitiveness of the products of enterprises of the flour milling industry as a part of added value chains; to consider the competitiveness potential of organic flour production; to determine modern marketing tools for increasing the competitiveness of products of enterprises of the flour milling industry Based on the analysis of the scientific literature on competition theories, the stages of its research were summarized and added by the socio-technological stage, taking into account modern trends in marketing, the social environment, and the global economic space.There was determined that competitiveness is a complex and multi-component concept, which is applied both to products, enterprises, industries, regions, and national economies. The content of the category “product competitiveness” is considered as a set of product properties that ensure its compliance with consumer requirements and make it more attractive than competitors’ products on the market, which enables the manufacturer to penetrate, maintain or expand their positions on the market, ensure sustainable development.The scientific publications on the components (criteria) of competitiveness has been summarized and added, the following components of competitiveness of the products of the flour milling enterprises are proposed: sustainability, cost-price, efficiency, product quality and its compliance with standards, innovativeness; social responsibility of the producer; environmental friendliness; availability and completeness of product information; reputation of the producer; fair competition.The author proved that the formation of competitiveness is under the influence of many factors, which objectively complicates its management. A generalized classification of factors of competitiveness of enterprises of the flour milling industry by groups is developed, it includes following group of factors: 1) resource-related; 2) innovative; 3) microeconomic; 4) sectoral; 5) infrastructure and logistics; 6) macroeconomic; 7) institutional and regulatory; 8) foreign trade; 9) social; 10) ecological.It was noted that competitiveness is a multi-component characteristic of products, enterprise, region, industry, country, and depends on factors of time and place. Based on the review of scientific works on the assessment of competitiveness, it was found that a unified approach to measuring the level of competitiveness has not been formed in economic science and practice, as well as method and list of indicators to evaluate the competitiveness of products. Competitiveness assessment methods were grouped by the object of assessment (methods of positioning, competitive advantages, competitiveness potential), by mode of assessment (quantitative, qualitative), by the method of results presentation (discrete; tabular; matrix; ranking; graphic), as well as assessment indicators were grouped by the number of characteristics: (single; group; integral); according to the method of calculation (average values; sums; ratio; indices; expert evaluations; point evaluation; interval evaluation; ranking), according to the criteria of product competitiveness.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського