Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (36)Наукова електронна бібліотека (25)Реферативна база даних (5420)Книжкові видання та компакт-диски (2021)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>K=ШКОЛЯРІ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 850
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Чернюшок О.В. 
Психолого-педагогічні умови навчання молодших школярів основ колористики у процесі образотворчої діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Чернюшок ; Луган. держ. пед. ін-т ім. Т.Г.Шевченка. — Луганськ, 1998. — 16 с. — укp.

У ході дослідження виявлені і науково обгрунтовані психолого-педагогічні умови, необхідні для здійснення ефективного формування знань, умінь з колористики. Встановлена послідовність оволодіння кольором, як мовою образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, обгрунтовано необхідність і доцільність широкого використання вправ та ігрових методів. Наукова новизна полягає в тому, що була виявлена і пройшла успішну експериментальну перевірку система психолого-педагогічних умов, які сприяють поетапній реалізації методів та прийомів навчання з основ кольорознавства молодших школярів, вплив цих умов на зміну структури діяльності дітей у процесі цілеспрямованого навчання; визначився напрямок навчання - "композиція колористична" (власне сприймання кольору та шляхи його реалізації в площинній та об'ємній композиціях).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.22

Рубрики:

      
2.

Коломінова О.О. 
Методика формування соціокультурної компетенції учнів молодшого шкільного віку в процесі навчання усного англомовного спілкування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.О. Коломінова ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням формування соціокультурної компетенції (СКК) молодших школярів під час навчання усного англомовного спілкування. У роботі теоретично обгрунтовується доцільність раннього формування СКК і досліджуються концепти даного процесу. Розробляється методична програма мінімізації соціокультурного матеріалу і технологія роботи з ним. Експериментально визначається ефективність запропонованої методики та її інноваційний особистісно-розвиваючий характер. Даються практичні рекомендації щодо впровадження даної методики в навчальний процес у початковій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-911

Рубрики:

      
3.

Улятовська Є.А. 
Підготовка майбутніх учителів до роботи з активізації самостійної пізнавальної діяльності молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Є.А. Улятовська ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 1998. — 17 с. — укp.

Результатами дослідження стало виявлення сутності процесу підготовки вчителя до активізації самостійної пізнавальної діяльності молодших школярів, з'ясування основних параметрів педагогічної технології, здатної забезпечити стійку результативність підготовки у вищому навчальному закладі майбутнього вчителя початкових класів в даному напрямку. В ході експерименту обгрунтовано модель формування готовності студентів до творчої самореалізації у визначеній галузі, структурно представлену взаємодією та взаємозалежністю когнітивного, змістовного та організаційно-процесуального компонентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

      
4.

Логачевська С.П. 
Дидактичні основи організації диференційованого навчання молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.П. Логачевська ; Кіровоградський держ. педагогічний ун-т ім. Володимира Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221

Рубрики:

      
5.

Чурпіта Т.М. 
Соціально-педагогічні проблеми розвитку творчої уяви молодших школярів засобами хореографічного мистецтва (на матеріалі використання казок): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Т.М. Чурпіта ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено виявленню та обгрунтуванню педагогічних умов розвитку творчої уяви дітей засобами хореографічного мистецтва. Визначено шляхи ефективного використання виховних можливостей казки у розвитку творчої уяви молодших школярів - учасників дитячих хореографічних гуртків, апробовано і експериментально підтверджено ефективність педагогічного керівництва розвитком творчої уяви в процесі навчально-виховної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.24

Рубрики:

      
6.

Чернюшок О.В. 
Психолого- педагогічні умови навчання молодших школярів основ колористики у процесі образотворчої діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Чернюшок ; Луганський держ. педагогічний ін-т ім. Т.Г.Шевченка. — Луганськ, 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.22 + Ч421.355.23 + Ю984.030.229.1

Рубрики:

      
7.

Мізрахі В.М. 
Психологічні умови розвитку шкірно- оптичного сприймання кольору у сліпих школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / В.М. Мізрахі ; Інститут дефектології України. — К., 1998. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111.13 + Ю935.111.112 + Ю948.23-734

Рубрики:

      
8.

Фрайт І.В. 
Проблеми музичного виховання школярів у діяльності західноукраїнських композиторів (друга половина ХІХ - початок ХХ сторіччя): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Фрайт ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 1998. — 18 с. — укp.

У роботі аналізується діяльність західноукраїнських композиторів другої половини XIX - початку XX сторіччя, визначається їх внесок у розробку ідей, що стосуються розвитку національного музичного виховання в Західній Україні. Встановлено, що, незважаючи на складні соціально-економічні, політичні і культурні обставини, композитори в умовах австро-угорської окупації внесли вагому лепту в теорію і практику музично-естетичного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23

Рубрики:

      
9.

Захарова І.О. 
Формування інтелектуальної культури старшокласників засобами математики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Захарова ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування інтелектуальної культури учнів за допомогою математики, а саме, шляхом раціонального вибору і використання у навчальному процесі методів навчання в залежності від рівня навченості школярів. Обгрунтовано сутність, структуру і критерії сформованості інтелектуальної культури старшокласників. Розроблено й експериментально перевірено технологію формування інтелектуальної культури учнів, яка грунтується на принципах цілеспрямованості, мотиваційної забезпеченості, активізації пізнавальної діяльності учнів, поопераційно-системного формування вмінь, зворотнього зв'язку, та технологію оцінки вихідного рівня інтелектуального розвитку школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + В1р(4УКР)21-36,022

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Гуменюк О.Є. 
Модульно-розвивальна система як об'єкт соціально-психологічного аналізу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.Є. Гуменюк ; Київ. держ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена висвітленню соціально-психологічних закономірностей розвивальної взаємодії вчителя і учнів в системі модульно-розвивального навчання як соціокультурній організації. Проаналізовані ідеї, принципи, категорії і поняття нової експериментальної системи, описані соціальні параметри моделі психологічного розвитку особистості (полімотивація, соціальна роль, психолого-педагогічний зміст, паритетна освітня діяльність тощо) й обгрунтовані технологічні інваріанти їх взаємозалежного втілення у досвіді педагогічних колективів середніх шкіл. Порівняння наукових підходів до соціального проектування розвивальних систем навчання дало змогу описати структуру соціально-психологічного простору розвивальних взаємин у класі, що організується у формі модульного заняття (міні-модуля). Охарактеризовані компоненти інноваційного програмово-методичного забезпечення повного освітнього циклу (знання - уміння - норми - цінності), описана методологія дослідження ефективності модульно-розвивального процесу. Подані результати системного експертно-діагностичного вивчення основних параметрів і показників психосоціального розвитку вчителів і учнів за нових експериментальних умов свідчать про якісно вищий розвитковий вплив міні-модуля на зростання культурного потенціалу особистості порівняно з традиційним уроком, а також про важливі соціально-психологічні чинники реалізації розвивальної ефективності модульних занять з боку вчителя і учнів. Доведена доцільність нової системи щодо поліпшення психологічної і методичної грамотності педагогів, зростання інтелектуального та особистісного розвитку школярів, підвищення їхньої здатності до неперервної розвивальної взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.2-990 + Ч421.251

Рубрики:

      
11.

Куненко 
Корекційна спрямованість музично- естетичної діяльності сліпих молодших школярів у позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Людмила Олександрівна Куненко ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.355 + Ч433.385.3 + Ю984.544 + Ю948.23-734-82
Шифр НБУВ: РА311610

Рубрики:

      
12.

Білоконна Н.І. 
Формування інтелектуальних умінь молодших школярів у процесі навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.І. Білоконна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена проблемі формування інтелектуальних умінь у молодших школярів під час навчання мови. Розглядається процес формування інтелектуальних умінь в учнів початкових класів, який грунтується на використанні спеціально розробленої та експериментально перевіреної системної дидактичної моделі, що складається з логічно завершених блоків, які реалізуються поетапно: I - мотиваційний, II - змістовно-процесуальний, III - контрольно-оцінний. Встановлено, що ефективність дидактичної моделі по формуванню інтелектуальних умінь молодших школярів у процесі вивчення мови забезпечується сукупністю дидактичних умов та комплексом навчально-пізнавальних завдань для роботи з різними лінгвістичними словниками. Розроблено й запропоновано методичні рекомендації щодо формування інтелектуальних умінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221

Рубрики:

      
13.

Карабанов А.Г. 
Корекція фізичних недоліків глухих школярів у процесі фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.Г. Карабанов ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 1999. — 16 с. — укp.

Розроблено дозування фізичних вправ для глухих школярів 11-15 років. Оптимальна кількість повторень вправ на гнучкість хребта становить 25-35 разів, кульшового суглоба - 20-30 разів, плечового суглоба - 15-25 разів, вправ на швидкість - 4-5 разів, силу - 2-3 рази і швидкісно-силових якостей - 6-8 разів. Запропоновано програму з фізичного виховання для глухих школярів 5-9 класів, яка містить гігієнічно обгрунтований фізкультурно-оздоровчий режим школи, що передбачає вирішення оздоровчих, корекційних, освітніх і виховних завдань. Розділи навчальної програми включають гімнастику, легку атлетику, лижну підготовку, плавання, рухливі ігри, баскетбол, ковзани, кросову підготовку і марш-кидок. Кожен розділ має теоретичні відомості, практичний матеріал, словник, фразеологію і нормативні вимоги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6

Рубрики:

      
14.

Стеценко Н.Д. 
Психологічні аспекти розумової працездатності молодших школярів, які навчаються під час лікування у психоневрологічному стаціонарі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Д. Стеценко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних аспектів розумової працездатності хворих на невроз молодших школярів, які навчаються в умовах психоневрологічного стаціонару. Виявлено, що розумова працездатність дітей молодшого шкільного віку, які хворі на невроз, має певні психологічні особливості. Встановлено, що індивідуально дозоване навчальне навантаження, що здійснюється в процесі лікування цих дітей у психоневрологічному стаціонарі є елементом комплексного їх лікування та сприяє відновленню працездатності. Запропоновано спосіб психолого-педагогічної оцінки відновлення працездатності, що базується на зіставленні поточних її показників з нормативними величинами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.4-355

Рубрики:

      
15.

Волос М.М. 
Формування музично-естетичних орієнтацій молодших школярів в умовах сім'ї: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.М. Волос ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування музично-естетичних орієнтацій молодших школярів в умовах сім'ї. Теоретично обгрунтовано та практично апробовано педагогічні умови, що забезпечують формування музично-естетичних орієнтацій в умовах сім'ї. У ході роботи виділено основний компонент музично-естетичних орієнтацій - музичний інтерес. Аналіз запропонованої методики свідчить про можливість її використання в практиці сіиейного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.355.23

Рубрики:

      
16.

Татьянчикова І.В. 
Особливості формування життєвих орієнтацій в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Татьянчикова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування у розумово відсталих учнів життєвих орієнтацій. З'ясовано психологічний зміст життєвих орієнтацій, визначено їх види, складові і механізми становлення, показники сформованості; виявлено особливості життєвих орієнтацій у розумово відсталих школярів стосовно професійної діяльності, матеріально-побутового добробуту, міжособистісних стосунків, непрофесійної сфери життєдіяльності; розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування вміння планувати життєві перспективи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241

Рубрики:

      
17.

Степанюк А.В. 
Методологічні та теоретичні основи формування цілісності знань школярів про живу природу: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / А.В. Степанюк ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 36 с. — укp.

У роботі зроблено спробу розв'язання актуальної для сучасної школи проблеми формування змісту біологічної освіти школярів. Проблема реалізується на новій для педагогічної науки методологічній платформі - орієнтація при конструюванні змісту навчального матеріалу на об'єктивну реальність, зокрема, на цілісність та системність живої природи. Визначено методологічні та теоретичні основи відповідної проблеми, врахування яких у комплексі склало основу розробленої дидактичної концепції формування цілісності знань школярів про живу природу. Вона передбачає розв'язання проблеми у двох взаємопов'язаних аспектах: 1) висвітлення в змісті навчального матеріалу цілісності та системності життя; 2) організація спеціальної цілеспрямованої діяльності з формування цілісності знань школярів. Теоретично обгрунтовано та експериментально підтверджено основні шляхи, методи та засоби реалізації концепції формування цілісності знань школярів про живу природу в контексті здійснення навчально-виховного процесу в сучасній школі в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)21-3,021

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Казанджиєва М.С. 
Формування комунікативно-мовленнєвих умінь у процесі роботи з навчальними текстами шкільних предметів немовного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.С. Казанджиєва ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Запропоновано програму курсу шкільного мовленнєзнавства, в основу якої покладено мовленнєзнавчі відомості й уміння, що мають безпосереднє відношення до всіх видів мовленнєвої діяльності школярів. Описано жанри текстів на матеріалі шкільного курсу географії для VI класу, а також методика формування мовленнєзнавчих умінь у процесі засвоєння навчальної інформації на уроках немовного циклу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-912.33

      
19.

Волошина В.В. 
Психологічні детермінанти навчальної успішності молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Волошина ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Одержано показники розвитку простої моторної активності, сприймання інформаційних сигналів, обсягів короткочасної слухової і зорової пам'яті, логічного мислення і деяких мислительних операцій та властивостей уваги, а також рівень сформованості мотиваційної сфери як однієї з детермінант навчальної успішності. Виявлено внутріфункціональні зв'язки між цими психічними детермінантами, встановлено мікровікові та індивідуальні відмінності в досліджуваних психологічних явищах, вплив динаміки їхнього розвитку на навчальну успішність молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-7 + Ч421.221

Рубрики:

      
20.

Карпенко З.С. 
Психологічні основи аксіогенезу особистості: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / З.С. Карпенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 37 с. — укp.

Досліджуються методолого-теоретичні питання аксіогенезу особистості. Згідно із загальною телеологічною установкою гуманітарних наук обгрунтовується авторська концепція предметного ядра аксіопсихології особистості. Відповідно до висунутого принципу інтегральної суб'єктності здійснюється реінтерпретація значного масиву фактів і закономірностей, відкритих у різних наукових школах, що репрезентують структуру, функціонування і розвиток ціннісно-смислової сфери особистості. Результати експериментально-діагностичного дослідження ціннісного самовизначення особистості уточнюють феноменологічну картину аксіогенезу молодших школярів. Обгрунтована система застосування експресивної психотехніки для дітей 5-11 років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю937.231

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського