Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Тематичний інтернет-навігатор (5)Наукова електронна бібліотека (577)Реферативна база даних (3912)Книжкові видання та компакт-диски (1159)Журнали та продовжувані видання (156)
Пошуковий запит: (<.>K=AIRPORT$<.>+<.>K=DESIGN$<.>+<.>K=DESIGN$<.>+<.>K=BOOKS$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1650
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Хальдун Дакак 
Метод побудови програмного забезпечення систем дистанційного навчання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.03 / Хальдун Дакак ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2006. — 17 с. — укp.

У контексті вивчення особливостей безперервної професійної освіти досліджено методи, форми, принципи, системи та технології дистанційного навчання. Проаналізовано сучасний стан інженерії програмного забезпечення (ПЗ). З урахуванням одержаних результатів розроблено метод побудови ПЗ систем дистанційного навчання (СДН) на підставі використання принципів багаторівневого представлення, шаблонування та квантифікації. Запропоновано модель рівня бізнес-логіки та комплексний набір метрик, який забезпечує аналіз навчального контексту в дидактичному, навігаційному та оформлювальному аспектах. На підставі дослідження існуючих підходів і моделей шляхом застосування архітектурних стилів, методу Attribute Drive Design та атрибутів якості архітектури ПЗ розроблено архітектуру ПЗ СДН та шаблони її реалізації. Розроблено архітектуру ПЗ для виконання метричного аналізу ПЗ СДН (навчального контенту). Створено шаблони та методику реалізації основних форм навчальних матеріалів (лекції, лабораторних і практичних робіт), які апробовано на прикладі конкретного контенту. Здійснено реалізацію ПЗ СДН на підставі запропонованого методу його побудови в Національному авіаційному університеті на кафедрі інженерії програмного забезпечення у навчальному процесі другої вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826-018 + Ч311.290 +
Шифр НБУВ: РА344968

Рубрики:

      
2.

Нечай О. С. 
Метод та засіб моніторингу дефектів проектування об'єктно-орієнтованого програмного забезпечення: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 01.05.03 / О. С. Нечай ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано метод моніторингу, сутність якого полягає у спостереженні за зміною параметрів дефектів проектування у часі. Метод реалізується шляхом використання запропонованої метамоделі історії дефектів проектування (DDHM - Design Flaws History Meta-Model) об'єктно-орієнтованого програмного забезпечення та багатоаспектної візуалізації дефектів проектування елементів конструкції різного рівня абстракції. Розроблено архітектуру засобу, який забезпечує реалізацію запропонованого методу, та перевірено його працездатність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.10
Шифр НБУВ: РА376354 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія:    
3.

Естрін С.В. 
Моделі та алгоритми управління електрогідроімпульсними процесами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / С.В. Естрін ; Херсон. держ. техн. ун-т. — Херсон, 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням створення математичного й алгоритмічного забезпечення завдань пректування АСУ виробництвами з електрогідроімпульсними процесами (ЕГП). На основі DFD (Data Flow Diagrams) сформовано діаграми потоків даних нотації Йордана інформаційні моделі управління автоматизованим виробництвом і розроблено та досліджено математичні моделі ЕГП як об'єкту управління, а також створено керовану базу управляючих алгоритмів. Розроблені моделі та алгоритми дали можливість використати CASE (Computer Aided Solfware Engineering)- і CACSD (Computer Aided Control System Design))-технології для проектування та приділити більше уваги початковим фазам спіральної моделі життєвого циклу АСУ. Створено інструментальні засоби підтримки проектування АСУ, що дають можливість користувачам отримувати генероване програмне забезпечення і відповідну документацію до проекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з965.32-01
Шифр НБУВ: РА311213 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Каменюка Є.О. 
Мультипроцесорні моделі розв'язання систем булевих рівнянь великої розмірності: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / Є.О. Каменюка ; Харк. нац. ун-т радіоелектроніки. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено питання значного підвищення швидкодії функціональної верифікації складних проектованих цифрових систем на кристалах. Відзначено, що програмне забезпечення логічного моделювання, що виконується на послідовному комп'ютері, значно поступається за продуктивністю паралельним комп'ютерам або спеціалізованим апаратним рішенням. Удосконалено модель сферичного мультипроцесора PRUS, імплементованого в кристал ASIC. Удосконалено модель і структуру секвенсора як базового осередку PRUS. Одержано нову модель пристрою керування та систему команд для паралельного програмування та розв'язання булевих рівнянь на основі мультипроцесора PRUS. Розвинуто модель процесу розподілу системи булевих рівнянь між секвенсорами PRUS. Удосконалено модель (System Design Flow) спільного використання сучасних засобів проектування та мультипроцесора PRUS. Розроблено програмне й апаратне забезпечення мультипроцесора. Проведено вірогідну верифікацію тестування функціональних властивостей мультипроцесора на валідних прикладах систем булевих рівнянь з метою оцінювання швидкодії та апаратних витрат на реалізацію проекту. Виконано програмну реалізацію та тестування компілятора для перетворення HDL-опису.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.221-01 +
Шифр НБУВ: РА363989

Рубрики:

      
5.

Анохін О.А. 
Удосконалення конструкцій робочих деталей штампів для холодного об'ємного штампування та видавлювання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / О.А. Анохін ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Уперше детально проаналізовано напружено-деформований стан (НДС) опор пуансонів і виштовхувачів, які спираються на плоскі плити з центрально розташованим отвором. Показано, умови, за яких максимум нормальної контактної напруги приходиться на периферійну частину опори або на центральну. Установлено вплив бандажа опори на її НДС, що дає можливість зменшити розтягувальні напруги у небезпечній точці опори. З використанням методології структурного аналізу та проектування SADT (Structured Analysis and Design Technique) побудовано алгоритм проектування штампів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К623.300.4-56-02 + К623.400.4-56-02 +
Шифр НБУВ: РА344778

Рубрики:

      
6.

Полумбрик М. М. 
Удосконалення технології варених ковбас з використанням композицій на основі тваринного білка «Білкозин» / М. М. Полумбрик. — Б.м., 2019 — укp.

В дисертаційній роботі експериментально та аналітично обґрунтована доцільність створення білоквмісних композицій та стабілізаторів на основі тваринного білка «Білкозин» у виробництві ковбасних виробів вареної групи.Виявлено зростання функціонально-технологічних показників м'ясних фаршів та готових ковбасних виробів з м'яса курчат-бройлерів в результаті внесення білоквмісних композицій та емульсій на основі «Білкозину». Встановлена раціональна частка внесення білоквмісних композицій з тваринним білком, а саме 10-20 %. Визначено, що використання білково-жирових емульсій на основі тваринного білка «Білкозин» в кількості від 10 до 20 % стабілізує функціонально-технологічні і реологічні показники фаршів варених ковбас з м'яса курчат-бройлерів, що розширює можливості використання м'яса птиці в технології ковбасних виробів. Доведена можливість ідентифікації присутності полімерної структури колагену з використанням методу скануючої електронної мікроскопії, що дозволить виявляти фальсифікації м'ясопродуктів за наявністю в їх складі сполучнотканинного білка колагену.Визначено вплив способів внесення яловичого білка на морфологію поверхонь м'ясних фаршів та варених ковбасних виробів з ним. Показана можливість ідентифікації структурних елементів поверхні м'яса, тваринного білка «Білкозин» та готових виробів з його додаванням для якісного визначення джерела м'ясної сировини, використовуючи метод електронної мікроскопії.Проведені дослідження дозволили розробити білоквмісні композиції та білково-жирові емульсії на основі яловичого білка «Білкозин», удосконалити технологію варених ковбасних виробів з їх використанням.Ключові слова: тваринний білок, колаген, варені ковбаси, композиції, емульсія, м'ясний фарш, рослинні олії.^UIn the dissertation, the feasibility of the creation of protein-containing compositions and stabilizers on the basis of animal protein «Bilkozуn» in the production of sausage products of boiled group was experimentally and analytically grounded.The indexes of emulsifying ability and stability of emulsions with «Bilkozуn» are determined. The developed protein-containing composition with an animal protein content of 60 % has the highest rates both before and after heating at 80 °C for 20 minutes. These values are 46 and 64 %, respectively. Increasing the emulsifying ability was facilitated by the addition of silica in the emulsion in the amount of 0,3 % by weight of compositions. It has been established that compositions containing «Bilkozуn» 40 and 50 % have 10-12 % lower values than those for emulsions with higher content of investigated animal protein. The obtained data allow us to state that protein «proteinase» promotes stability of emulsions and the emulsifying ability of systems on its basis, showing high gel forming and structuring properties.The influence of the introduction of pyrogenic silica into the composition of «Bilkozуn» as a structure formulation has been investigated. The ability of this component to increase the synergy of the viscous characteristics of the system with a higher proportion of animal protein in water-protein emulsions with hydration of 1: 29 and 1: 59. It was established that the heat treatment of emulsions with «Bilkozуn» and silica increases the effective viscosity systems by 43-44 %.It was determined that the use of protein-fat emulsions on the basis of animal protein «Bilkozуn» in the amount from 10 to 20 % stabilizes the functional-technological and rheological indicators of minced meat of boiled sausages from broiler chicken meat, which expands the possibilities of using poultry meat in technology sausage products.Improved digestibility of cooked sausage products made with a dry protein-based composition based on beef protein «Bilkozуn», compared with the products in which it was added in hydrated form. The increase in the protein protein «Bilkozуn» from 6 to 12 % in the formulation results in an increase in the amount of tyrosine produced by the sequential enzymatic hydrolysis system of pepsin-trypsin, which in vitro simulates the processes occurring in the human gastrointestinal tract.The dynamics of the number of mesophilic aerobic and facultative anaerobic microorganisms is shown, that the developed design meets the requirements of normative documents. It is determined that the term of consumption of cooked group of sausages in the conditions of consumer packaging is 5 days.On the basis of theoretical and experimental researches, technological parameters of preparation of composite mixes and emulsions with animal protein «Bilkozуn», dry milk serum, polysaccharides, nanocomposite with silica and blended oils for improving the technology of boiled sausages from poultry meat were determined.The normative documentation TU U 10.8-02070938-214: 2016 «Food complex and aromatic mixtures» were developed, TI to TU U 10.8-19492247-017-2003 «Mixtures of food delicious aromatic», TI to TU U 10.8-02070938-037-2003 «Food complexes complex functional», TI to TU U 15.8-02070938-214: 2016 «Food complex mixtures functional and aromatic», TI to DSTU 4436: 2005 «Boiled sausages, sausages, meat breads», TI to TU U 10.1-20021369-012: 2018 «From the production of sausage, blood, livestock, pesto, snack, pates m'clear and of bird meat, snacks, saltisons, products in jelly», TI for the production of technological blends based on protein of collagen animal (beef) «Bilkozin» to TU U 10.8-38543872-0: 2015 have been development.The influence of beef protein on the morphology of meat minced surfaces and cooked sausage wares with it are determined. The possibility of identifying the structural elements of the surface of meat, animal protein «Bilkozуn» and finished products with its addition for qualitative determination of the source of meat raw materials using the method of electron microscopy is shown.New data on the influence of beef protein «Bilkozуn», protein compositions and emulsions on its basis on functional and technological characteristics and a set of indicators of quality of meat minced meat and sausage products, which substantiates the possibility of their use in the technology of cooked sausage products from chicken meat.The conducted studies allowed developing protein-containing compositions and protein-fat emulsions on the basis of beef protein «Bilkozуn», to improve the technology of cooked sausage products with their use.Key words: animal protein, collagen, boiled sausages, compositions, emulsion, minced meat, vegetable oils.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бичков А. С. 
Концепція підвищення експлуатаційних характеристик конструкцій агрегатів вітчизняних цивільних літаків спеціальними методами порошкової металургії / А. С. Бичков. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено розробці концепції підвищення експлуатаційних характеристик конструкцій агрегатів цивільних літаків спеціальними методами порошкової металургії (ПМ). Містить наукові основи загальної методології оцінки ефективності методів ПМ стосовно використання в конструкціях агрегатів літаків; критеріальні оцінки перспективності розширення застосування спечених матеріалів на основі алюмінію та титану та ефективності іонно-плазмових і газотермічних порошкових покриттів; аналіз ефективності застосування порошкових матеріалів у вузлах тертя; основи інженерного прогнозування ефективних обсягів застосування матеріалів ПМ в авіаційних конструкціях. Синтезовано класифікаційні схеми основних видів складів антифрикційних і фрикційних матеріалів, розроблено блок-схеми формування їх експлуатаційних характеристик. Проаналізовано можливості підвищення експлуатаційних характеристик деталей з захисними газотермічними порошковими покриттями.^UThe dissertation is devoted to the development of the concept of increasing the operational characteristics of civil aircraft units by special methods of powder metallurgy (PM). It contains scientific basics of a general methodology for evaluating the effectiveness of PM methods for use in aircraft unit designs; criterion evaluation of the prospects of expanding the use of sintered powder aluminum-based and titanium-based materials; criterion evaluation of the effectiveness of ion-plasma and gas-thermal powder coatings; analysis of the effectiveness of the use of powder materials at friction units; bases of engineering forecasting of effective volumes of use of PM materials in aircraft structures. The classification schemes of the main types of antifriction and friction materials composites were synthesized, and the block-diagram of the formation of their basic operational characteristics has been developed. The analysis of the possibilities of increasing the operational characteristics of parts with protective gas-thermal powder coatings is carried out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Іванов В. О. 
Науково-прикладні основи підвищення ефективності обробки складнопрофільних деталей на свердлильно-фрезерно-розточувальних верстатах. / В. О. Іванов. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню важливої науково-технічної проблеми підвищення ефективності оброблення складнопрофільних деталей на верстатах свердлильно-фрезерно-розточувальної групи шляхом розроблення та впровадження науково-прикладних основ проектування гнучких верстаних пристроїв. Вперше теоретично обгрунтовано та запропоновано підхід багатокоординатного оброблення складнопрофільних деталей на основі концепції інтенсифікації процесів механічного оброблення деталей машин. Це дозволяє забезпечувати задану точність оброблювальних поверхонь та підвищувати ефективність оброблення складнопрофільних деталей на багатоцільових верстатах за рахунок зменшення непродуктивних витрат часу.^UThe thesis is dedicated to the solution of an important scientific geometry on the drilling-milling-boring machine tools by the development and implementation of scientifically applied fundamentals for designing flexible fixtures. For the first time, a multiaxis machining processes for machine parts is theorotically substaited and proposed. This allows to provide a pretermined machining accurucy of the machined surfaces and increases the effeciency of machining parts with complex geometry on the multiaxis macine tools due to reducing the auxiliary time and preparatory time. In order to increase the efficiency of machining forks-type parts,connecting rods,level-type parts,etc. in the conditions of multiproduct manufacturing,the concept of the use of flexible fixtures for CNC machining centers was theoretically substantiated and experimentally confirmed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Сосницький Ю. О. 
Особливості організації дизайн-об'єктів інформаційно-комунікативного середовища сучасного міста (на прикладі м. Харків) / Ю. О. Сосницький. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єктом дослідження є інформаційно-комунікативний простір міста Харкова як елемент взаємодії сучасного предметно-просторового і архітектурно-ландшафтного середовища. Предметом дослідження є особливості організації дизайн-об'єктів інформаційно-комунікативного простору, що обумовлюють сучасний стан дизайну середовища міста Харкова. Метою дослідження є виявлення особливостей та принципів організації дизайн-об'єктів інформаційно-комунікативного середовища в м. Харків, що суттєво впливає на процеси естетичного формування міського простору. У дисертації представлені результати дослідження системи чинників формування інформаційно-комунікативного простору міста з точки зору принципів організації дизайн-об'єктів в міському середовищі. Невід'ємні складові інформаційно-комунікативного простору міста визначаються як складно організоване явище дії дизайн-об'єкта у міському середовищі. Проаналізовано зміст понять «дизайн-об'єкт», «інформаційно-комунікативне середовище», «комунікативний дизайн». Визначено передумови згідно яких постає необхідність в реорганізації сучасного інформаційно-комунікативного простору міста. Уточнена типологія дизайн-об'єктів інформаційно-комунікативного середовища за функціональними пріоритетами у просторі міста. Вперше в українському мистецтвознавчому дискурсі виявлено характерні особливості організації та взаємозв'язки, які утворюють художній образ інформаційно-комунікативного міського середовища в світі. Розкрито специфіку естетичної гармонізації інформаційно-комунікативного простору з точки зору впливу дизайн-об'єкта на складові інформаційно-комунікативного середовища, у відповідності до пріоритету його дії. Визначені сучасні принципи організації дизайн-об'єктів інформаційно-комунікативного середовища міста. Набули подальшого розвитку системи принципів за якими слід розглядати особливості організації дизайн-об'єктів інформаційно-комунікативного міського простору.^UThe object of research are is the information and communication space of the city of Kharkiv as an element of interaction of modern object-spatial and architectural-landscape environment. The aim of research is the peculiarities of the organization of design objects of information and communication space, which determine the current state of design environment of the city of Kharkov. The degree of the knowledge on the problem is identify the peculiarities and principles of the organization of design objects of information and communication environment in Kharkiv, which significantly influences the processes of aesthetic formation of urban space. The thesis presents the results of the study of the system of factors forming the informational and communicative environment of the city in terms of the design objects structural principles in the urban environment. Counterparts of the city informational and communicative environment identified as a complex phenomenon by the design-object action in the urban environment. The content of concepts 'design object', 'informational and communicative environment', 'communicative design is analyzed. The prerequisites for the reorganization of the modern urban informational and communicative environment identified. The typology of design objects of the informational and communicative environment specified in terms of functional priorities in the city's environment. For the first time in the Ukrainian art discourse the characteristic features of the organization and interconnections, forming the artistic image of the informational and communicative urban environment in the world were determined. The specificity of the aesthetic harmonization of informational and communicative environment from the perspective of the design object influence upon the components of the informational and communicative environment, in accordance with the priority of its action, disclosed. The modern principles of the urban informational and communicative environment design objects organization defined. A system of principles that used as basis for considering the features of the urban informational and communicative design objects environment were further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Скальський О. Ю. 
Обґрунтування параметрів комбінованого копача коренеплодів цикорію / О. Ю. Скальський. — Б.м., 2019 — укp.

Обґрунтування параметрів комбінованого копача коренеплодів цикорію. – Рукопис.Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.05.11 – машини та засоби механізації сільськогосподарського виробництва. – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, 2019.Дисертація присвячена вирішенню наукової задачі підвищення показників якості збирання коренеплодів цикорію шляхом обґрунтування параметрів комбінованого копача, який виконано у вигляді двох односторонніх сферичних дисків, встановлених під кутом атаки до напрямку його руху копача або осі рядка коренеплодів. Над диском, поперек напряму руху копача, встановлено горизонтальний приводний вал з очисними пружними лопатями. Позаду за диском встановлено поворотний розрихлювач, який виконано у вигляді стрілчастої лапи або долота, глибина ходу якого адекватна глибині залягання коренеплодів цикорію у грунтовому середовищі. При цьому стояк розрихлювача змонтовано на вібраційній пружній підвісці.На основі проведеного комплексу теоретичних і експериментальних досліджень обґрунтовано основні раціональні параметри робочих органів комбінованого копача. Результати досліджень використовуються проектно-конструкторськими організаціями в процесі розроблення коренезбиральних машин. Конструктивна новизна технічного рішення захищена 2 патентами України на корисні моделі.Ключові слова: сферичний диск, приводний вал, розрихлювач, сила викопування, коефіцієнт втрат коренеплодів, діаметр диска, частота обертання вала, показники якості роботи.^USubstantiation of parameters of the combined digger of root crops chicory. – Manuscript copyright.Dissertation for degree of Ph.D. in Technology by specialty 05.05.11 – machines and Ways of Mechanization in the Agricultural Industry. – Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, 2019.The dissertation is devoted to solving the scientific problem of raising the quality indices of harvesting roots of chicory. This is achieved by substantiating the rational parameters of a combined digger. Combined digger is made as a one-way spherical disk. The disk is set at an angle of attack to the axial line of the row of root crops. A horizontal drive shaft is installed above the disk, across the direction of the digger's movement. At the sections of the shaft, the cleaning elastic elements are installed. A rotary trowel is installed behind the disc. The rustler is made in the form of an arrow leg or a bit. The depth of the rutter is adequate to the depth of the root crops chicory in the soil environment. The rig distributor is mounted on a vibration elastic suspension.On the basis of the conducted complex of theoretical and experimental researches the basic rational parameters of working bodies of the combined digger were grounded. Research results are used by design and development organizations in the process of developing machines for harvesting roots.Constructive novelty of the technical solution is protected by 2 patents of Ukraine on utility models.Key words: spherical disk, drive shaft, splitter, digging power, root losses coefficient, disk diameter, rotor speed, quality performance indicators.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Семенко А. Ю. 
Розробка принципів енергоресурсозберігаючого управління робочими параметрами ливарних магнітодинамічних установок / А. Ю. Семенко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню важливого наукового завдання, яке полягає у підвищенні ефективності багатофункціонального ливарного магнітодинамічного обладнання за рахунок безперервного контролю його керуючих параметрів та управління основними технологічними процесами.Розроблено та експериментально підтверджено методи дослідження роботи магнітодинамічної установки (МДУ) для алюмінієвих сплавів та визначення раціональних параметрів живлення її електромагнітних систем. На основі використання інтегрованої ваговимірювальної системи (ІВВС), були розроблені оригінальні методики з застосуванням інженерних розрахунків, математичного та фізичного моделювання, натурних експериментів, проведені дослідження комплексу електромагнітних силових взаємодій у МДУ при приготуванні та розливанні алюмінієвих сплавів.В роботі встановлено та експериментально підтверджено пондеромоторні електромагнітні силові взаємодії в МДУ для алюмінієвих сплавів, досліджена динаміка зміни теплових та гідродинамічних характеристик МДУ в різних режимах роботи та пов'язаними з ними параметрами ливарних технологічних процесів. Це дозволило оцінити співвідношення між складовими генерованої електромагнітної енергії, які витрачаються ефективно (теплова (65-80%) та гідродинамічна складова (8-11%)) або втрачаються безповоротно з різних причин (наприклад, реакція з конструкцією МДУ, що складає 5-6% загальної генерованої енергії). Це дає змогу в перспективі при створенні нових магнітодинамічних агрегатів враховувати особливості конструкції як окремих вузлів, так і всього пристрою в цілому.Зроблено перерахунок виміряних пондеромоторних взаємодій в ефективну електромагнітну силу, що створює тиск та напір. Прорахована ефективна електромагнітна сила для створення електромагнітного тиску на рівні 30-35 кПа, який на 10-20% вище від паспортних даних існуючих серійних МДУ. Вона складає 23,55-31,84 Н.Розраховано основні електричні параметри електромагнітних систем магнітодинамічної установки МДН-6А-0,63М для розливання алюмінієвих сплавів та визначено потужність теплових втрат у МДУ. Експериментально визначено: швидкість зміни температури розплаву в діапазоні системи регулювання (710-730 ºС); встановлено параметри нагріву розплаву одним індуктором, двома індукторами та при їх почерговому включенні; теплові втрати МДУ в режимі «зберігання» розплаву масою 133,5 кг склали P=21,92 кВт. Стало можливим замінити дискретне управління роботою електромагнітних систем МДУ на аналогове, що дозволить суттєво скоротити енерговитрати при виготовленні лиття.Проведені експериментальні дослідження на фізичній моделі МДУ з вагодозуючим зливним жолобом. Визначено раціональний інтервал співвідношення маси розливаної порції металу та миттєвого значення масової витрати при її розливанні (2,20-2,25) та відповідний інтервал напруги живлення електромагніта МДУ з метою мінімізувати вплив пульсацій струменя на точність дозування за рахунок зменшення їх амплітуди. Похибка дозування не перевищує 1,5% від маси дози при розливанні малих порцій розплаву (маса 1,5-3 кг).Розроблено принципові підходи та запропоновано оригінальні технічні рішення щодо системи автоматичного контролю для безперервного розливання металевих розплавів на основі створюваного двокамерного магнітодинамічного проміжного ковша.^UThe dissertation is devoted to the solution of important scientific task, which is increasing with efficiency of multifunctional casting magnetodynamic equipment by continuous control of its control parameters and of the basic technological processes.The methods of studying the work of of magnetodynamic installation (MDI) for aluminum alloys and determination of rational power parameters of its electromagnetic systems has been developed and experimentally confirmed. On the basis of the use of the integrated weighing system (IWS), original methods were developed using engineering calculations, mathematical and physical modeling, field experiments, studies of the complex of electromagnetic force interactions in MSU during the preparation and casting of aluminum alloys.In this work, ponderomotor electromagnetic force interactions in MDI for aluminum alloys were established and experimentally confirmed, dynamics of change of thermal and hydrodynamic characteristics of MDI in different modes of operation and related parameters of foundry technological processes were investigated. This made it possible to estimate the ratio between the components of the generated electromagnetic energy, which are efficiently consumed (thermal (65-80%) and hydrodynamic component (8-11%)) or lost irreversibly for various reasons (for example, reaction with the design of MDI, which is 5-6 % of total energy generated). This makes it possible to take into account the design features of both individual aggregates and the whole device in the future when creating new magnetodynamic aggregates.The measured ponderomotor interactions are converted into effective electromagnetic force, which creates pressure and liquid metal head. The effective electromagnetic force was calculated for generation of electromagnetic pressure up the level of 30-35 kPa, which is 10-20% higher than the passport data of the existing series of MDI. It is 23.55-31.84 N.The basic electrical parameters of electromagnetic systems of magnetodynamic installation MDN-6A-0,63M for casting of aluminum alloys are calculated and the power of thermal losses in MDI was determined. Experimentally determined: the rate of change of the melt temperature in the range of the control system (710-730 ºС); the parameters of heating of the melt by one inductor, two inductors are set and at their alternate switching on; MDI thermal losses in the "holding mode" of the melt weighing 133.5 kg amounted to P = 21,92 kW. It became possible to replace the discrete control of MDI electromagnetic systems for the analog, which will significantly reduce the energy consumption in the casting.Experimental model surveys were carried out on the physical model of MDI with a mass dispensing inclined chute. The rational interval of the ratio of the mass of the cast portion of the metal and the instantaneous value of the mass flow rate during its casting (2.20-2.25) and the corresponding interval of the supply voltage of the electromagnet of MDI were determined in order to minimize the influence of the ripple of the jet on the metering accuracy by reducing their amplitude. The dosage error does not exceed 1.5% by weight of the dose when pouring small portions of the melt (weight 1.5-3 kg).Principal approaches have been developed and original technical solutions for the automatic control system for continuous casting of metallic melts based on the created two-chamber magnetodynamic tundish ladle have been proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Нечепоренко М. А. 
«Формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно особистісного саморозвитку» / М. А. Нечепоренко. — Б.м., 2019 — укp.

Багатофункціональність діяльності вчителя іноземних мов, динамічні зміни у сфері його професійної підготовки, необхідність неперервного вдосконалення професійних компетентностей та особистісних детермінант майбутніх учителів іноземних мов, а також зумовлена цими факторами потреба педагогічних ЗВО у реалізації науково обґрунтованої методики, що забезпечить становлення активної професійної індивідуальності фахівця, дозволить майбутньому вчителю іноземних мов виконувати завдання, покладені на нього сучасним інформаційним полікультурним суспільством та досягати вершин розвитку своєї особистості, спричинили вибір теми дисертаційного дослідження «Формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку».У дисертації з'ясовано стан проблеми формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку в педагогічній теорії і практиці фахової підготови вчителів іноземних мов в Україні, Німеччині, Великобританії та США. Проаналізовано нормативне та навчально-методичне забезпечення підготовки фахівців за кваліфікацією бакалавр освіти, вчитель німецької і другої іноземної мови та зарубіжної літератури.Обґрунтовано та вивчено теоретичні основи формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку. Конкретизовано смислові значення понять «професійно-особистісний саморозвиток», «готовність майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку». Під професійно-особистісним саморозвитком майбутніх учителів іноземних мов розуміємо внутрішній, свідомий, цілеспрямований процес особистісного вдосконалення та професійного зростання майбутніх учителів-філологів на основі процесів самопізнання, самоосвіти, самоконтролю та самореалізації. Готовність майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку визначаємо як складне професійно-особистісне утворення, що охоплює мотиваційно-спрямувальний, інформаційно-інтегративний, особистісно-регулятивний, рефлексивно-коригувальний компоненти і слугує основою для постійного підвищення рівня професіоналізму та самореалізації особистості майбутніх учителів іноземних мов.Визначено і теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку: формування мотивації до професійно-особистісного саморозвитку через комплекс стимулювальних чинників; використання інтегративного ресурсу іноземної мови для здійснення професійно-особистісного саморозвитку; застосування смарт середовища професійно-особистісного саморозвитку. Розроблено структурно-функціональну модель формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку.Виокремлено та охарактеризовано спонукальний, когнітивний, інтернальний, рефлексивний критерії і відповідні показники, на основі яких визначено й експериментально перевірено низький, середній та високий рівні сформованості готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку. Рекомендованими формами організації навчального процесу є практичні заняття, самостійна робота, групова робота, тренінги, воркшопи, індивідуальні та групові консультації, круглі столи, диспути, конференції, самостійна робота із використанням інформаційних ресурсів, індивідуально-пошукова робота, відвідування відкритих уроків провідних педагогів. Обґрунтовано та експериментально доведено ефективність використання методів проблемного та активного навчання (дискусії, моделювання ситуацій, навчальні ігри), методів самостійної та групової позааудиторної роботи (опрацювання літератури іноземною мовою, онлайн-робота з веб-ресурсами), методу кейсів, методу «Портфоліо», веб-квесту. Практичне значення дослідження полягає у розробці методичного супроводу реалізації педагогічних умов формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку, діагностичного інструментарію для визначення рівнів сформованості готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку; комплексу інтерактивних освітніх ресурсів за тематикою професійно-особистісного саморозвитку вчителя іноземних мов. Видано навчальний посібник «Професійно-особистісний саморозвиток педагога в контексті актуальних трендів освітньої парадигми сучасності» та методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Практичний курс основної мови» із циклу професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов. Створено смарт середовище у формі вебміксу за тематикою професійно-особистісного саморозвитку, що охоплює авторський тематичний блог «Педагог – професіонал та всебічно розвинена особистість», електронне портфоліо, веб-квест «Готовність учителя іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку: теоретична рефлексія».Ключові слова: майбутні вчителі іноземних мов, готовність до професійно-особистісного саморозвитку, структурно-функціональна модель формування готовності, педагогічні умови.^UMultifunctional activity of the teacher of foreign languages, dynamic changes in the field of his professional training, the need for continuous improvement of professional competencies and personal determinants of future teachers of foreign languages, and also due to these factors the need for pedagogical universities in the implementation of scientifically developed methodology, that will ensure the formation of active professional individuality of the future specialist, will allow the future teacher of foreign languages to reach the peaks of development of their personality, led to the choice of the topic of the dissertation study "Formation of future foreign languages teachers' readiness to professional-personal self-development". The object of the study is future foreign teachers' training. The thesis investigates the problem of forming the readiness of future teachers of foreign languages to professional-personal self-development in the pedagogical theory and practice of professional training of foreign languages' teachers in Ukraine, Germany, the United Kingdom and in the United States. The theoretical bases of professional-personal self-development are substantiated and studied. The semantic meanings of the concept "professional-personal self-development", "readiness of future teachers of foreign languages to professional-personal self-development" are specified. Due to our study, the readiness of future teachers of foreign languages to professional-personal self-development is defined as a complex professionally-personal formation, integrating in its structure motivational-dispositional, informational-integrative, personal-regulating, reflexivity-correcting components, aimed to raise the level of professionalism and self-realization of the personality of future teachers of foreign languages. The pedagogical conditions of formation of future foreign languages teachers' readiness to professional-personal self-development (formation of motivation to professional-personal self-development through a complex of stimulating factors; the use of an integral resource of a foreign language for accomplishing professional-personal self-development; creating a smart environment of professional-personal self-development.) are determined and theoretically substantiated. The structural-functional model of forming the readiness of future teachers of foreign languages to professional-personal self-development is developed. The motivational-stimulating, cognitive, internal, reflexive criteria and relevant indicators of the readiness of future foreign languages' teachers to professional-personal self-development are identified and characterized. According to the determined criteria are defined and experimentally checked the low, medium and high levels of the formation of future foreign languages' teachers' readiness to professional-personal self-development. The recommended forms of organization of the educational process are practical classes, independent work, group work, trainings, workshops, individual and group consultations, round tables, disputes, conferences, independent work with the use of information resources, individual search work, visiting the open lessons of leading teachers. The effectiveness of the use of the active methods, the method of projects, the methods of problem learning (discussions, modeling of problem situations, educational games), methods of independent and group extracurricular work (working out of literature in a foreign language, online work with interactive programs), method of cases, Portfolio method, a web-quest is experimentally confirmed. The integrated phased methodology of formation of future foreign languages' teachers' readiness to professional-personal self-development, that includes the predictive, design and practical stages, has been developed. A smart environment of professional-personal self-development is a web mix, that include the author's thematic blog, the electronic portfolio, a web quest, educational textbook (the text and the tasks in form of thematic cases contain hyperlinks to additional sources). Key words: future teachers of foreign languages, readiness to professional-personal self-development, structural-functional model of forming the readiness, pedagogical conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Капустян О. Є. 
Підвищення механічних і службових властивостей зварних з'єднань спеченого конструкційного титану / О. Є. Капустян. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт досліджень - процеси структуроутворення в зварному шві, зонах термічного і термомеханічного впливу у виробах з порошків титану. Предмет досліджень - закономірності впливу структури на механічні властивості та корозійну стійкість зварних з'єднань титанових виробів, отриманих методом порошкової металургії. Мета роботи - підвищення механічних і службових властивостей зварних з'єднань спеченого титану в виробах складної конфігурації, отриманих за комплексною технологією і призначених для роботи в агресивних середовищах. Методи дослідження: визначення хімічного складу здійснювали рентгеноспектральним і хімічним методами, механічних властивостей - за стандартними методиками при статичних і ударних навантаженнях, корозійної стійкості - масовим методом. Дослідження структури і зламів проводили енергодисперсійним рентгеноспектральним аналізом та з використанням оптичного та растрового електронного мікроскопів, електрохімічні випробування - з використанням потенціостата IPC-Prо в потенціодинамічному режимі. Вперше встановлено закономірності формування структури з'єднань спеченого титану, що отримані методами зварювання тиском: контактним стиковим оплавленням, конвекційним тертям і тертям перемішуванням. Вперше встановлено вплив структури зварних з'єднань порошкового титану, що отримані конвекційним зварюванням тертям, на опір корозійним процесам в водних розчинах неорганічних кислот. Дістало подальшого розвитку уявлення про вплив фракційного складу вихідних порошків титану на формування структури, в тому числі пористості, а також на рівень механічних властивостей спеченого титану. Розширено уявлення про розподіл газових домішок азоту і кисню в структурних складових зварних з'єднань спеченого титану при зварюванні контактним стиковим оплавленням та конвекційним тертям в повітряній атмосфері. Встановлено, що при зварюванні на технологічних режимах не відбувається газонасичення металу шва і колошовної зони більше основного металу. Результати дисертаційної роботи впроваджені в ПАТ "Інститут Титану" та на трьох промислових підприємствах м. Запоріжжя - ТОВ "Авіа Січ", ТОВ "Запорізький титано-магнієвий комбінат" і ДП "Кремнійполімер".^UThe object of research is the process of structure formation in the weld, thermal and thermo-mechanical influence zones in products made of titanium powders. The subject of research is the patterns of the influence of structure on the mechanical properties and corrosion resistance of welded joints of titanium products obtained by powder metallurgy. The aim of the work is to increase the mechanical and service properties of welded joints of sintered titanium in products of complex configuration, obtained by complex technology and designed to work in corrosive environments. Research methods: improving the mechanical and service properties of welded joints of sintered titanium in products of complex configuration obtained by complex technology and designed to work in corrosive environments. Research methods: determination of the chemical composition was carried out by X-ray spectral and chemical methods, mechanical properties - by standard methods with static and shock loads, corrosion resistance - by the mass method. The study of the structure and fractures was performed by energy dispersive X-ray analysis and using optical and scanning electron microscopes, electrochemical tests using an IPC-Pro potentiostat in a potentiodynamic mode.For the first time, regularities were established for the formation of the structure of sintered titanium compounds obtained by pressure welding methods: contact butt fusion, convection friction and friction by mixing. For the first time, the influence of the structure of welded joints of titanium powder, obtained by friction welding by convection, on the resistance to corrosion processes in aqueous solutions of inorganic acids has been established. The idea of the influence of the fractional composition of the initial titanium powders on the formation of the structure, including porosity, as well as on the level of mechanical properties of sintered titanium was further developed. The understanding of the distribution of gaseous impurities of nitrogen and oxygen in the structural components of welded joints of sintered titanium during welding by contact butt fusion and convection friction in air is expanded. It was established that during welding at technological conditions gas saturation of the weld metal and the heat-affected zone is greater than the base metal. The results of the thesis were introduced in Public joint stock company "Titanium Institute" and at three industrial enterprises of Zaporozhye - LLC "Avia Sich", LLC "Zaporozhye Titanium & Magnesium Combine" and SE "Kremnypolymer".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Альохіна С. В. 
Наукові основи теплової безпеки сухого зберігання відпрацьованого ядерного палива / С. В. Альохіна. — Б.м., 2019 — укp.

В роботі на основі аналізу відомих досліджень теплового стану вентильованих контейнерів зберігання ВЯП та аналізу результатів моніторингу теплового стану контейнерів зберігання Запорізької АЕС вперше досліджено і узагальнено характер перебігу теплофізичних процесів у вентильованих контейнерах сухого зберігання відпрацьованого ядерного палива, що дозволило виявити та класифікувати основні чинники, які впливають на тепловий стан палива та основного обладнання протягом усього строку експлуатації сховища. Серед таких факторів впливу виділено: антропогенно-техногенні, погодно-кліматичні, конструктивні, фізичні.Для проведення детального аналізу теплового стану контейнерів зберігання відпрацьованого ядерного палива з урахуванням основних факторів впливу створено новий універсальний підхід для визначення теплового стану ВЯП та елементів обладнання зберігання, що базується на ітераційному розв'язанні прямих спряжених та обернених задач теплообміну з використанням моделей різного рівня складності. Для сухого сховища ВЯП Запорізької АЕС біло виділено п'ять рівнів складності: група контейнерів, окремий контейнер, корзина з паливними збірками, паливна збірка, твел.Із застосуванням ітеративної методики було проведено серію розрахункових досліджень, які дозволили отримати нові дані про тепловий стан контейнерів з відпрацьованим паливом в умовах проектних аварій різної природи. За максимальним рівнем температури ВЯП було введено класифікацію аварій, що дозволило виявити ті, які потребують першочергового усунення для забезпечення теплового критерію безпеки.В роботі вперше за результатами теплових досліджень запропонована класифікація порушень нормальних умов експлуатації, що пов'язані з перекриттям вентиляційних каналів, в тому числі й проектних аварій, які обумовлені цим чинником. Розглянуто усі можливі варіанти перекриття вентиляційних каналів. Визначено, що найвищі температури досягаються при перекритті верхніх вентиляційних отворів; такі порушення умов нормальної експлуатації та аварійні ситуації повинні бути усунені першочергово.Розглянуто варіанти поліпшення теплового стану контейнерів з ВЯП протягом усього терміну експлуатації сухого сховища. Було запропоновано створення захисної погодної кришки, яка зменшує негативний вплив вітру на тепловий стан ВЯП, що зберігається, а також досліджені шляхи модернізації форми та розмірів вентиляційного тракту контейнера зберігання.Розроблено новий метод розміщення контейнерів з відпрацьованим ядерним паливом на відкритому майданчику сухого сховища, що зменшує їх взаємний тепловий впливу, підвищує ефективність роботи системи теплового моніторингу та забезпечує необхідний рівень безпеки довгострокової експлуатації сховища в цілому. Розміщення контейнерів, що містять паливо з більш високим залишковим тепловиділенням, в середині групи контейнерів дозволить знизити вплив вітру на верхні вентиляційні отвори і, відповідно, покращити якість теплового моніторингу.Удосконалено метод розміщення паливних збірок в корзині зберігання для зменшення рівня температур шляхом встановлення максимально припустимого рівня залишкового тепловиділення для груп відпрацьованих паливних збірок, що зберігаються, який дозволяє не порушувати норми радіаційної безпеки. Відповідно до методу в центрі групи збірок розміщуються збірки із залишковим тепловиділенням, що складає 75 % від максимально припустимого рівня тепловиділення. Для збірок, що оточують центральні збірки, рівень тепловиділення можливо збільшити до 106,25 %, тепловиділення збірок на периферійній частині групи не повинне перевищувати максимально припустиме. У роботі вперше створені методичні основи прогнозування теплового стану вентильованих контейнерів з відпрацьованим ядерним паливом. Знайдено залежності температури вентиляційного повітря на виході із контейнера зберігання та максимальної температури в корзині з ВЯП від рівня залишкового тепловиділення та температури атмосферного повітря.Запропоновано новий метод контролю теплового стану контейнерів з ВЯП, який базується на порівнянні результатів вимірів та теоретичних розрахунків прогнозного значення температури вентиляційного повітря на виході з контейнера зберігання. Розроблено концептуальну модель інформаційної системи моніторингу теплового стану відпрацьованого ядерного палива та структуру бази даних, що буде входити до її складу.^UIn the work on the basis of the analysis of well-known researches of the thermal state of ventilated storage containers with SNF and analysis of the monitoring results of the thermal state of storage containers of the Zaoprizhska NPP, the nature of the thermophysical processes in ventilated containers of dry storage of spent nuclear fuel has been explored and generalized, which has allowed to identify and classify the main factors influencing on the thermal state of fuel and basic equipment during the whole storage facility operation. Among these influencing factors highlighted: anthropogenic, weather and climate, structural, physical.In order to carry out a detailed analysis of the thermal state of spent fuel storage containers, taking into account the main factors of influence, a new universal approach for determining the thermal state of spent fuel and storage equipment elements based on the iterative solution of the direct conjugate and inverse heat transfer problems using models of different complexity levels has been created. Five complexity levels were identified for the SNF dry storage facility of the Zaporizhska NPP: a group of containers, a separate container, a basket with fuel assemblies, a fuel assembly, a fuel rod.Using the iterative methodology, a series of computational studies were conducted that allowed obtaining new data on the thermal state of containers with spent fuel in the conditions of different design accidents. On base of the maximum temperature level of spent fuel, a classification of accidents was introduced, which allowed identifying those that require a priority elimination to provide a thermal safety criterion.In the work for the first time, according to the results of thermal research, a classification of violations of normal operating conditions related to the blockage of ventilation channels, including design accidents, which are caused by this factor, is proposed. All possible variants of ventilation channels blockage are considered. It is determined that the highest temperatures are achieved by blockage of the upper ventilation vents; such blockage of normal operating conditions and emergency situations should be eliminated first and foremost.The variants of improvement of the thermal state of containers with SNF during the whole operation period of the dry storage are considered. It was proposed to create a protective weather lid, which reduces the negative impact of wind on the thermal state of spent fuel; and also ways to modernization of the shape and size of the ventilation duct of the storage container were explored.A new method of placing containers with spent nuclear fuel in the open site of a dry storage facility, which reduces their mutual thermal influence, has increased the efficiency of the system of thermal monitoring and provides the necessary level of safety of long-term operation of the storage facility in general. Placement containers containing fuel with higher decay heat generation in the middle of the containers group will reduce the effect of wind on the upper ventilation vents and, respectively, improve the quality of thermal monitoring.The method of placing fuel assemblies in the storage basket with purpose to reduce the temperature level has been improved by setting the maximum permissible level of decay heat for stored spent fuel assemblies, which allows not to violate radiation safety standards. According to the method, assemblies with decay heat are placed in the center of the fuel assemblies group, which is 75% of the maximum allowable level of heat generation. For assemblies that surround the central ones, the level of heat can be increased to 106.25%, the heat release of the assemblies on the periphery of the group should not exceed the maximum allowable.The methodical bases for predicting the thermal state of ventilated containers with spent nuclear fuel were first created in the work. The dependences of the temperature of the ventilation air in the outlet vent of the storage container and the maximum temperature in the storage cask with spent fuel from the level of decay heat and temperature of the atmospheric air are found.A new method for controlling the thermal state of containers with SNF is proposed, which is based on comparison of the results of measurements and theoretical calculations of the predicted value of the temperature of the ventilation air at the exit from the storage container. The conceptual model of the information system for thermal state monitoring of spent nuclear fuel and the structure of the database, which will be included in it, are developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Шорінов О. В. 
Розроблення технології нанесення захисно-відновлювальних покриттів на деталі авіаційної техніки з магнієвих сплавів холодним газодинамічним напилюванням / О. В. Шорінов. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – процес формування покриттів методом холодного газодинамічного напилювання; мета дослідження – розроблення технології нанесення покриттів на основі алюмінію холодним газодинамічним напилюванням для підвищення корозійної стійкості деталей з магнієвих сплавів при їх виготовленні й відновленні; методи дослідження – визначення параметрів частинок при зіткненні з підкладкою, що базується на використанні одновимірної ізоентропійної газодинамічної моделі та методу обчислювальної газодинаміки двофазного потоку, метод багатофакторного планування експерименту й математичного оброблення статистичних даних для визначення функціональних залежностей впливу досліджуваних параметрів процесу на властивості покриттів; результати – розширено область використання технології холодного газодинамічного напилювання покриттів шляхом удосконалення моделі розрахунку необхідної швидкості частинок для утворення покриттів; новизна – введено характеристичний критерій, що відображає співвідношення між швидкістю частинки порошку в момент зіткнення з підкладкою й критичною швидкістю напилювання, і дає змогу визначати можливість адгезії; удосконалено модель розрахунку швидкості частинок, необхідної для утворення покриття (критичної швидкості), у момент зіткнення з підкладкою для процесу холодного газодинамічного напилювання, що виконується при низькому тиску в діапазоні значень від 0,6 МПа до 1,0 МПа; отримано рівняння, що дають змогу прогнозувати пористість покриттів на основі алюмінію, отриманих холодним газодинамічним напилюванням низького тиску; ступінь впровадження – результати впроваджені у навчальний процес кафедри технологій виробництва авіаційних двигунів Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», у Акціонерному товаристві «Мотор Січ» і Державному підприємстві «Харківське агрегатне конструкторське бюро»; галузь використання – машинобудування^UThe object of the research is the coatings deposition process by cold gas-dynamic spray; the purpose of the study is to develop a technology for the deposition of aluminum-based coatings via cold spray to increase the corrosion resistance of manufactured and restored components made of magnesium alloys; research methods – determination of particle impact parameters based on one-dimensional isentropic and gas-dynamic models, two-phase flow computational gas dynamics, multifactorial design of experiments and data processing using statistical methods to understand the influence of the investigated process parameters on the coating properties; results – the technology of cold gas-dynamic spray has been benefited by improving the model used to calculate the required particle temperature and velocity for the formation of coatings; novelty – a characteristic criterion is introduced reflecting the ratio between the powder particle impact velocity and the critical velocity, that allows determining the possibility of adhesion; the model for the calculation of the particle velocity required to form a coating (critical velocity) for low pressure cold gas-dynamic spraying (working pressure from 0,6 MPa to 1,0 MPa) has been improved; the equations to predict the porosity of aluminum-based coatings obtained by low pressure cold spraying have been developed; the degree of implementation – the results are introduced in the educational process of the Department of Technology of Aircraft Engines Manufacturing of the National Aerospace University «Kharkiv Aviation Institute», in the Joint-Stock Company «Motor Sich» and the State Enterprise «Kharkiv Aggregate Design Bureau»; the field of use machine building


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Філіпковський С. В. 
Методи і технології проектування пружно-демпферних елементів аерокосмічної техніки / С. В. Філіпковський. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – проектування авіаційних і ракетних конструкцій з нелінійними властивостями з'єднань і опор при динамічних навантаженнях; мета дослідження – наукове обґрунтування та розробка методів і технологій проектування авіаційних і ракетних конструкцій з пружно-демпферними елементами на основі нелінійних математичних моделей і методів для виявлення та усунення резонансних і нестійких коливань при динамічних навантаженнях; методи дослідження – моделювання нелінійних коливань елементів обладнання і систем літальних апаратів комплексом аналітичних і числових методів аналізу лінійних і нелінійних систем (рівняння Лагранжа, метод Гальоркіна, метод нелінійних нормальних форм коливань, розкладання в ряди Тейлора та Фур'є, метод скінченних елементів, метод продовження розв'язань за параметром з уточненням розв'язків на кожному кроці ітераційним методом Ньютона, методи числового інтегрування); результати дослідження – розроблено алгоритми та пакети прикладних програм для визначення оптимальних параметрів пружно-демпферної підвіски на амортизаторах блока кондиціонування повітря літака, а також розрахунку резонансних коливань ракетних трубопроводів різної конфігурації шляхом числового моделювання коливань при розрахункових випадках динамічних навантажень; запропоновані методи і технології призначено для використання в аерокосмічній промисловості при вирішенні проблем відстроювання від резонансних частот і захисту від перевантажень; новизна – вперше розроблено науково обґрунтовані методи проектування пружно-демпферних елементів обладнання, які відрізняються тим, що їхні параметри уточнюються при доведенні за результатами комп'ютерного моделювання коливальних процесів із застосуванням нелінійних математичних моделей і методів, а не натурних випробувань; вперше розроблено науково обґрунтовані методи перевірних розрахунків обладнання аерокосмічної техніки, що навантажено сумісною дією внутрішніх джерел вібрації і коливаннями силових елементів планера, і розроблено методи виявлення комп'ютерним моделюванням нестійких режимів коливань, а також відстроювання від цих режимів елементів з нелінійними конструктивними в'язями на етапі проектування; вперше розроблено нелінійні математичні моделі роторів устаткування літаків, що навантажені одночасною дією дисбалансу і вібрації планера, які дозволили числовими експериментами визначити резонансні частоти, характер коливань при втраті стійкості, а також показали, що відстроювання від резонансів можна виконати без зміни конструкції і габаритів зміною кута контакту в шарикопідшипниках; вперше розроблено нелінійну математичну модель газорідинного демпфера паливного трубопроводу рідинної ракети, за якою розрахунковим шляхом можна визначити резонансні і нестійкі режими коливань стовпа рідини в трубопроводі; ступінь впровадження – результати впроваджено в ДП «Антонов» та ДП КБ «Південне» ім. М. К. Янгеля; галузь використання – авіаційна промисловість, ракетобудування.^UThe object of research is the design of aviation and rocket structures with non-linear properties of joints and supports under dynamic loads; the purpose of research is the scientific substantiation and development of a system design methodology for aviation and rocket structures with elastic and damping elements based on nonlinear mathematical models and methods for identifying and eliminating resonant and unstable vibrations under dynamic loads; research methods – simulation of nonlinear oscillations of elements of equipment and aircraft systems by a complex of analytical and numerical methods for analyzing linear and nonlinear systems (Lagrange equations, Galerkin method, nonlinear normal modes of vibration method, decomposition into Taylor and Fourier series, finite element method, continuation method with solutions improvement at each step by Newton's iterative method, numerical integration methods); the results of research – algorithms and application programs packages have been developed to determine the optimal parameters of the elastic-damping suspension on the shock absorbers of the air conditioning unit of the aircraft, as well as to calculate the resonant oscillations of rocket pipelines of various configurations by numerical simulation of oscillations in design cases of dynamic loads; proposed methods and technologies are intended for use in the aerospace industry in solving the problems of detuning from resonant frequencies and protection against overloads; novelty – for the first time, scientifically based methods for designing elastic-damping elements of equipment have been developed, characterized in that their parameters are refined when fine-tuned according to the results of computer simulation of oscillatory processes using nonlinear mathematical models and methods, rather than field tests; for the first time, scientifically based methods for testing calculations of aerospace equipment loaded with the combined effect of internal sources of vibration and oscillations of airframe power elements were developed, and methods were developed for detecting by computer simulation unstable vibration modes, as well as detuning elements with nonlinear structural connections from these modes scientifically based methods for testing calculations of aerospace equipment loaded with the combined effect of internal sources of vibration and oscillations of airframe power elements were developed, and methods were developed for detecting by computer simulation unstable vibration modes, as well as detuning elements with nonlinear structural connections from these modes; for the first time, non-linear mathematical models of aircraft equipment rotors under loads from joint action of unbalance and airframe vibration have been developed, which allowed to determine resonant frequencies and oscillation patterns with loss of stability by numerical experiments, and also showed that detuning from resonances can be performed without changing the design and dimensions by changing the contact angle in ball bearings; for the first time, a non-linear mathematical model of the gas-liquid damper of the fuel line of the liquid rocket has been developed, which allowed calculating the resonant and unstable modes of oscillations of the liquid column in the pipeline; the degree of implementation – the results are implemented at the Antonov Company and Yuzhnoye State Design Office; industry of use – aviation industry, rocket science


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Капелюх Д. П. 
Поетика драматургічної ремарки / Д. П. Капелюх. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації узагальнено й систематизовано розроблені в українському та зарубіжному літературознавстві підходи до спроб теоретичного означення, опису й систематизації типів ремаркового тексту в композиційній структурі драматургічного твору, окреслено головні змістовні та формальні ознаки ремаркового тексту, запропоновано й обґрунтовано теоретичні критерії для означення його художнього статусу та варіантних моделей його семантичної та структурної типологізації. У роботі вперше в українському літературознавстві розроблено комплексну, системно-цілісну концепцію аналізу художньої парадигми ремаркового тексту драматургічного твору, обґрунтовану на матеріалі дослідження 415-ти творів 168-ми українських та зарубіжних письменників; зазначено й обґрунтовано проблемні питання теоретичних засад вивчення поетики драматургічної ремарки; виокремлено та класифіковано основні структурні типи авторських драматургічних ремарок; систематизовано семантичні різновиди форм їхньої сценічної реалізації; досліджено й схарактеризовано принципи художньої організації та функціональні типи сценічної ремарки; розроблено й класифіковано семантичні моделі парасценічної ремарки драматургічного твору.^UThe thesis research approaches to attempts of the theoretical definition, description and systematization of the types of the stage direction's text in the compositional structure of the dramatic work, which are developed in the Ukrainian and foreign literary studies, are summarized and systematized. The main content and formal features of the remarkable text are defined. Theoretical criteria for the determining its artistic status and variant models of its semantic and structural typology are proposed and substantiated. In this work, for the first time in Ukrainian literature studies a comprehensive, systematic, holistic conception of the analysis of the art paradigm of the stage direction's text of the dramatic work has been developed. It is substantiated on the basis of research of works of 168 Ukrainian and foreign writers. The problematic issues of the theoretical basis for the study of poetics of the dramatic stage direction are defined and substantiated. The main structural types of the author's dramatic stage direction are distinguished and classified. Semantic varieties of the forms of their stage performance are systematized. The principles of the art organization and functional types of the scenic stage design are researched and characterized. The semantic models of the parascentic stage direction of the dramatic work are developed and classified.Types of the stage direction's text on the grounds of its dual – formally-meaningful embodiment in the text of dramatic works are proposed to classify. Formal, the types of the stage directions in the thesis research are distinguished according to the place of their structural and compositional arrangement in the work and the nature of their correlation with the main, replicative-dialogical acting copy. In substantive aspects, the classification criteria for identifying different types of the stage directions is recognized as semantic type, the functions and volume are realized by them in the dramatic work of author's art strategies. So, in the thesis research is proposed to distinguish two main structural types of the stage direction's text –actually the scenic stage directions and parascentic stage directions. In this work, to the scenic stage directions include the stage directions wich are related the details of time-space, interior, landscape circumstances of the stage action, and the characteristics of the actors of the play, and they are located directly in the individual parts of the replicative-dialog component of the text of the dramatic work. It is proposed to distinguish four main types of scenic stage directions, in particular: 1) introductory, 2) intraclassical, 3) intercostal, 4) final. In this work to parascentic stage directions include the stage directions wich are performed art functions of the nominative stage directions (title, subtitle, indication of genre and genre subtitle, epigraph, dedication), decoupage stage directions (author's division of the text of the play into actions, scenes, manifestations, acts, etc.), posters stage directions (the list of actors, accompanied by more or less detailed their author's characteristic), and framing stage directions (in the form of prequels – author's comments to the background of stage action, and sequels – author's epilogues to the content of the texts of plays). It has been established that both scenic and parascentictype of dramatic stage direction can internally be differentiated into corresponding semantic types and structural models.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Шелковський М. Ю. 
Підвищення ефективності компресорів газотурбінних двигунів шляхом їх аеродинамічного удосконалення на основі аналізу просторової форми течії / М. Ю. Шелковський. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації розв'язується проблема підвищення ефективності компресорів газотурбінних двигунів (ГТД) шляхом комплексного варіювання форм лопаток — їхнього тангенціального нахилу, парусності, з застосуванням просторової «керованої» дифузорності, S-подібності профілів, на основі розрахунку тривимірної в'язкої течії з плануванням експерименту. Для реалізації таких розрахунків застосовуються програмні комплекси Kompress 2.0 з профілювання лопаток і ANSYS CFX із розрахунку тривимірної в'язкої течії.Розроблено метод оптимального проектування лопаткових вінців багатоступінчатого осьового компресора у формі розв'язання гібридної аеродинамічної задачі, з урахуванням обмежень, в якому проектування з визначенням геометричних форм здійснюється як розв'язання оберненої задачі з подальшою перевіркою оптимальності та розрахунком вихідних аеродинамічних характеристик прямим методом. Зокрема, отримано нові параметричні моделі лопаток робочих коліс і напрямних апаратів, отримано аналітичну залежність для визначення форми тангенціального нахилу лопаток напрямного апарата. Отримано аналітичні залежності для визначення оптимальних кутів атаки та відставання потоку, критеріїв зриву і коефіцієнтів втрат у лопаткових вінцях осьового компресора у вигляді добутку апроксимуючих функцій; розроблено алгоритми та програми для формування профілю пера лопатки з S-подібністю та різною товщиною профілю; запропоновано спрощене моделювання характеристик ступенів компресора зі зміною геометричних параметрів лопаткових вінців за допомогою греко-латинських квадратів на основі розв'язання прямої задачі.Викладений розрахунково-теоретичний підхід щодо формування вигляду компресора ГТД було використано при проектуванні трьох багатоступінчатих осьових компресорів — триступінчатого, шестиступінчатого та десятиступінчатого. Для експериментальних досліджень цих багатоступінчатих компресорів розроблено схеми препарування стендів, створено методику визначення параметрів потоку вздовж висоти проточної частини. Створено аеродинамічний стенд для експериментальної перевірки ефективності запропонованої форми тангенціального нахилу напрямних лопаток, розроблено методику дослідження параметрів потоку в секторній моделі лопаток напрямного апарата.Тестова аеродинамічна оптимізація лопаткової системи експериментально досліджених багатоступінчатих компресорів із використанням запропонованих підходів дозволила отримати ККД високонапірних компресорних ступенів 0,92-0,93 та підвищити ефективність багатоступінчатих осьових компресорів на 1-2,4 %.^UThe dissertation solves the problem of gas turbine engine compressors efficiency increasing by a complex variation of blade profiles — their lean, chord variation, using three-dimensional controlled diffusion, S-shaped profiles, based on the calculation of the three-dimensional viscous flow and the theory of experiment planning.Kompress 2.0 software for blades profiling and ANSYS CFX software for the threedimensional viscous flow calculation were used to implement such calculations. An optimal design methodology for multistage axial compressor blade vanes profiling was developed, taking into account limitations, in the form of the hybrid aerodynamic problem solution. In this methodology the designing with the definition of geometric forms was carried out as a solution of an inverse problem with further optimality verification and output aerodynamic characteristics calculations by a direct method. In particular, new parametric models of rotor and stator blades were adapted for their aerodynamic optimization; an analytical dependence for lean shape of stator blades based on the radial flow non-uniformity was obtained; a new analytical dependencies obtaining method for optimal incidence angles, deviation angles, stall criteria and loss coefficients in multistage axial compressor blade vanes was proposed as an approximating functions composition; algorithms and programs for blades profiling with S-shape and thickness change have been developed; the simplified method of compressor stages characteristics modeling on changing geometric blade parameters based on the greek-latin square method was developed by the direct problem solving.The presented calculation and theoretical analysis of the gas-turbine engine compressor form formation was used in the designing of three multistage axial compressors - three-stage, six-stage and ten-stage. The preparation schemes for multistage compressorstest rig researches have been developed; the methodology for determining of the flow parameters along the multistage compressor flow path based on the direct measurements results during its test rig researches was created. An original aerodynamic test rig was designed for experimental efficiency verification of the proposed stator blade vanes lean form, and a methodology for studying of the flow parameters in the sector stator blade vanes model was created.Aerodynamic optimization of the multistage experimentally investigated compressors using the suggested approaches allowed to obtain an efficiency of the highpressure compressor stages 0.92-0.93 and to increase the efficiency of multi-stage axialcompressors by 1-2,4 %.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Максимова А. Б. 
Розвиток проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків у професійній підготовці / А. Б. Максимова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фахівців із графічного дизайну.Предмет дослідження – педагогічні умови розвитку проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків у професійній підготовці в мистецьких закладах вищої освіти.У дисертації визначено й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків: індивідуалізація і диференціація професійної підготовки фахівців із дизайну; стимулювання професійного інтересу до здійснення проектної діяльності; реалізація механізмів педагогічної рефлексії; розроблення і комплексне впровадження до освітнього процесу мистецьких закладів вищої освіти інтегративного навчально-методичного комплексу (авторські програми із спецдисципліни «Проектування», навчальні посібники тощо). Розроблено модель розвитку проектної культури майбутніх фахівців із графічного дизайну в мистецьких закладах вищої освіти, що структурно охоплює цільовий, теоретико-методологічний, технологічний та оцінно-результативний блоки. Розкрито суть і структуру проектної культури. Уточнено зміст поняття «проектна культура майбутніх дизайнерів-графіків» як складного соціокультурного і психолого-педагогічного феномену, що полягає у вищому прояві проектного мислення, яке реалізується в дизайнерській проектній діяльності.^UThe object of research – the training of future specialists in graphic design.The subject of the research – the pedagogical conditions for the development of project culture of future graphic designers in vocational training in art institutions of higher education.In the dissertation the pedagogical conditions of development of the project culture of future designers-graphic artists (individualization and differentiation of professional training of design specialists, stimulation of professional interest in the implementation of project activities, implementation of mechanisms of pedagogical reflection, development and introduction of the author's integrative teaching-methodical complex) are determined and experimentally tested.The conceptual basis for providing the pedagogical conditions for the development of the project culture of future graphic designers is the culturological, personal-oriented, competency, systemic, acmeological and activity approaches. The model of development of the project culture of future graphic designers is presented, which visualizes the integrity of the goal, tasks, approaches, principles, structure, stages, organizational forms, methods, means, pedagogical conditions, criteria, indicators and levels of development of the project culture, structured in the target, theoretical-methodological, technological, evaluation-result blocks; performs illustrative, explanatory functions and enables to identify possible ways and means of improving the quality of design education. The technology of stage-by-stage development of project culture combining three stages (propaedeutic, preparatory, professional identification, creative self-realization in the project activity) and actualizes the development of artistic and aesthetic qualities, associative-figurative thinking, promotes deepening of theoretical knowledge, improvement of practical abilities in creating integral harmonic images, perspective image projects, forecasting trends in the formation of graphic design.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Янін В. А. 
Науковий доробок інженера-конструктора Л.С. Лебедянського (1898–1968) в галузі локомотивобудування / В. А. Янін. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації подається аналіз практичної, організаційної, наукової та педагогічної діяльності видатного вітчизняного інженера локомотивобудівельника, головного конструктора Коломенського заводу Л.С. Лебедянського. Описується цілий ряд локомотивів автором або безпосереднім учасником проектів яких був Л.С. Лебедянський. Систематизовано різноманітні джерельний матеріал і проаналізовано внесок вченого у розвиток локомотивобудування колишнього Радянського Союзу першої половини ХХ ст. Показано, що конструктор Л.С. Лебедянський був спеціалістом широкого профілю працюючи над проектами паровозів, тепловозів та газотурбовозів. Подається хронологічно систематизований опис життєвого та творчого шляху конструктора, висвітлюються досі невідомі факти з життя Л.С. Лебедянського.^UThe dissertation is a complex research of the life path, scientific contribution, organizational and education activity of the designer and engineer L.S. Lebedyanski (1898–1968) – the great designer of the various types of locomotives, such as steam locomotives, diesel locomotives, and the founder of the new type of locomotives – gas turbine locomotives. He was the designer of the variety of locomotive`s projects, mentor for the generation of new locomotive designers, laureate of the domestic and foreign rewards. The work consists of an introduction, three chapters, conclusions to each chapter, general conclusion, list of used sources and appendices. In the first chapter of the dissertation the historiography, source base and methodological base of the research are described. The analysis and systematization of the relevant scientific literature and archival sources has shown that articles, monographs, and biographical essays often have features of fragmentation of the study and limitations while reviewing the scientific views and engineering approaches of L.S. Lebedyanski. Those sources focus mainly on some episodes of designer`s activities and observe his projects separately. Quite often in those sources the information is not completely accurate and has differences in evaluation of the designer`s contribution in development of the domestic and world locomotive industry. Highlighting of the L.S. Lebedyanski role is not always appear to be scientifically balanced and made at the appropriate methodological level, and therefore, shows insufficient study of the problem analyzed in the dissertation. As the matter of fact, we may conclude that the research of the scientific contribution, organizer`s and educational activities of L.S. Lebedyanski has not yet been completed.In the second chapter of the dissertational research the historical reconstruction of the scientific contribution, educational and organizational activities of the designer L.S. Lebedyanski is described. The process of the formation of designer`s views and the reasons that influenced L.S. Lebedyanski and made him such a formidable engineer and organizer are observed in this chapter. We are showing the facts from the childhood of the designer L.S. Lebedyanski that started to form his willing to become a part of the locomotive industry in general and be a locomotive designer in particular. The information about the education of L.S. Lebedyanski is also observed in this chapter. We tracked his educational path from the first lessons with the private teacher in the childhood till the education at school and later at the Politechnical institute in Petrograd. In addition, we mentioned the first steps of L.S. Lebedyanski in locomotive industry meaning his first experience of work at the railways, when he was the assistant of the steam locomotive driver in town Tihvin. We separated the period of the designer`s life mention above as the period of his childhood, education, first practical and theoretical experience, and formation of his personality. In the third chapter of the dissertation we represent the modern vision of the designer L.S. Lebedyanski`s legacy in context of the development of the locomotive industry. Creation of the new types of locomotives, work with the new types of engines (diesel engines, gas turbine engines), educating of the young engineers and organization of the designer`s dedicated groups, contribution to the renovation of the former Soviet Union industry during the after war period – this is only the short list of designer`s L.S. Lebedyanski activities. Due to the solving of those issues he became the widely known specialist in the former Soviet Union and the founder of the gas turbine locomotive industry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського