Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (253)Книжкові видання та компакт-диски (785)Журнали та продовжувані видання (457)
Пошуковий запит: (<.>U=В3 р(4УКР)2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Війчук Т.І. 
Вивчення елементів статистики в контексті міжпредметних зв'язків шкільних курсів математики і фізики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.І. Війчук ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено актуальні проблеми вивчення елементів статистики за умов профільної диференціації навчання в старших класах основної школи. Проаналізовано наукові підходи та методичні рекомендації щодо використання міжпредметних зв'язків під час вивчення математики та фізики. Розглянуто психолого-педагогічні передумови формування статистичних уявлень учнів, обгрунтовано необхідність посилення прикладної спрямованості навчання математики для формування предметних математичних і окремих професійних компетентностей учнів. Запропоновано науково обгрунтовану методику вивчення елементів статистики з використанням міжпредметних зв'язків шкільних курсів математики та фізики. Розглянуто методичні моделі компонентів методичної системи та подано рекомендації щодо їх реалізації у навчальному процесі, розкрито шляхи інтенсифікації процесу вивчення статистики через використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-312 + В3 р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА369061

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Семерня О.М. 
Дидактичні основи використання еталонних вимірників якості знань у навчанні фізики старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Семерня ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально обгрунтовано нову дидактичну систему формування творчих здібностей та стимулювання пізнавальної активності старшокласників на базі теорії управління навчанням фізики, яка відповідає стану розвитку педагогічних технологій за умов становлення інноваційної парадигми освіти. Проаналізовано становлення та розвиток фізичної освіти у контексті цілеспрямованості, та прогнозованості навчання; створити інноваційні методичні моделі управління навчання фізики старшокласників на рівнях активізації пізнання та розвитку творчих здібностей; розробити спеціальну навчальну програму дисципліни "Вибрані питання шкільного курсу фізики" на базі еталонних вимірників якості знань. Здійснено розвиток теорії управління навчання фізики у напрямі об'єктивізації поточного контролю засобами завдань еталонного характеру. Удосконалено технології використання особистісних цілеорієнтацій на різних етапах і за різних типів уроків фізики з метою забезпечення дієвості навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-38,022 +
Шифр НБУВ: РА351821

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Бодненко Т. В. 
Комплексне використання наочних засобів навчання фізики учнів старшої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. В. Бодненко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено методичний підхід комплексного використання наочних засобів навчання фізики у старшій школі, спрямований на формування фізичних понять. Визначено процесуально-методичний апарат комплексного використання наочних засобів навчання фізики, конкретизовано поняття "наочність", "наочно-образне мислення", "наочні засоби навчання", стосовно учнів старшої школи в процесі навчання фізики. Встановлено, що впровадження комплексного використання наочних засобів навчання забезпечить суттєве підвищення ефективності формування фізичних понять й якості навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-3,022
Шифр НБУВ: РА372902 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Мисловська С.К. 
Методика використання електронних додатків до підручників фізики в основній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.К. Мисловська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено методику застосування нового навчально-методичного комплексу, який поєднує традиційний підручник з фізики з електронним додатком до нього (на прикладі навчального матеріалу курсу фізики основної школи). Таке поєднання забезпечує збільшення можливості традиційного підручника, оскільки доповнює та ілюструє навчальний матеріал, викладений у підручнику. Запропоновано методику використання електронних додатків у системі з підручником на уроках фізики різних типів та під час самостійної роботи учнів основної школи (розділи "Тиск газів і рідин", "Електричні явища", "Електромагнітні явища"). На підставі результатів педагогічного експерименту доведено, що комплексне використання розробленого зазначеного додатку та традиційного підручника відповідно до створеної методики сприяє формуванню стійкого пізнавального інтересу як головного мотиву пізнавальної діяльності та підвищує якість засвоєння учнями знань з фізики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА352232

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Богомаз-Назарова С. М. 
Методика застосування міжпредметних зв'язків курсів фізики та охорони праці у підготовці майбутніх учителів фізики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. М. Богомаз-Назарова ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2010. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблеми підвищення рівня фахової підготовки вчителя фізики в процесі реалізації міжпредметних зв'язків (МЗ) фізики й охорони праці, проаналізовано стан досліджуваної проблеми в науково-педагогічній літературі. Визначено педагогічні умови реалізації МЗ фізики й охорони праці у навчальному процесі. Розроблено та впроваджено в навчальний процес методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з міжпредметним підходом. Обгрунтовано критерії та рівні сформованості міжпредметних знань та експериментально доведено результативність методики реалізації МЗ курсів "Загальна фізика" та "Основи охорони праці".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-3,022
Шифр НБУВ: РА373640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Тихонська Н.І. 
Методика навчання мови фізики учнів середньої загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.І. Тихонська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Запропоновано новий підхід щодо розробки методики навчання мови фізики учнів середньої загальноосвітньої школи, у якому вперше враховано концептуальні положення єдиної теорії психічних процесів щодо двомовного характеру мислення. Зроблено висновок, що формування в учнів вміння узгоджувати мовленнєві й образні структури як складові мови фізики є основою розуміння навчального матеріалу. Сформульовано визначення поняття мови фізики як системи знаково-символічних засобів, які використовуються в навчальному процесі, пов'язаному з вивченням фізики. Здійснено їх поділ на нормативні й індивідуальні (за усталеністю та сферою вживання), а також на мовленнєві й образні (за характером сприйняття). Особливу увагу приділено дослідженню символотворчості учнів для потреб комунікації та мислення. Встановлено, що творчість у мовній сфері дозволяє школярам активно опановувати культурні мовні норми. Обгрунтовано необхідність ознайомлення учнів із синтаксичними засобами навчальних фізичних текстів, встановлення міжпредметних зв'язків "мовного" спрямування (на матеріалі математики, хімії, мовознавства), використання у процесі розв'язування фізичних задач методу ключових слів для засвоєння термінів. Визначено напрямки використання новітніх інформаційних технологій для навчання учнів мови фізики, пов'язані з можливостями мультимедіа, розроблено відповідні програмні засоби. Експериментально доведено, що врахування двомовності розумових процесів, зокрема, виконання учнями спеціальних завдань на перекодування навчальної інформації у різні форми, сприяє розвитку їх розумових здібностей та формуванню дієвих фізичних знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 в3,022 + В3 р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА353872

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Мендерецький В.В. 
Методична система експериментальної підготовки майбутніх учителів фізики: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / В.В. Мендерецький ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 30 с. — укp.

Запропоновано концепцію експериментальної підготовки майбутніх учителів фізики, яка базується на раціонально-логічних і емоційно-ціннісних засадах їх пізнавальної діяльності. Розроблено динамічну модель системи організації та проведення експериментальних досліджень майбутнього вчителя фізики. Запропоновано особистісно орієнтовану методичну систему експериментальної підготовки даних студентів, яка відповідає рівню розвитку сучасних технологій навчання, зокрема інформаційно-комунікаційних. Концептуально обгрунтовано необхідність удосконалення методичної системи експериментальної підготовки майбутніх учителів фізики, яка передбачає поєднання традиційних та інноваційних форм організації навчального процесу, методів і засобів навчання. Експериментально доведено, що побудована методична система забезпечує функціонування всіх складових навчально-виховного процесу, дозволяє активізувати вивчення фахових дисциплін за умов орієнтації на індивідуальний розвиток особистості, створює умови для більш ефективного опанування системою знань і вмінь, розвиває творчу спрямованість майбутнього вчителя, сприяє формуванню відповідних професійних і особистісних якостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2 р3,022 +
Шифр НБУВ: РА354005

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Піскун О.В. 
Методичні засади використання якісних задач в умовах особистісно-зорієнтованого навчання фізики в загальноосвітній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Піскун ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено ефективність використання якісних задач за умов особистісно-орієнтованого навчання фізики в загальноосвітній школі. Розроблено класифікацію якісних задач з фізики, на підставі якої оптимізовано процеси відбору вправ даного типу відповідно до мети та завдань конкретного уроку та планування уроків для учнів VII - IX класів з використанням дидактичної методики розв'язування якісних задач в групах. Обгрунтовано доцільність і необхідність внесення змін у традиційну систему навчання учнів розв'язувати якісні задачі з фізики. Досліджено вплив запропонованої методичної системи на якість засвоєння учнями знань з фізики. Теоретично й експериментально обгрунтовано ефективність системи навчання учнів розв'язувати якісні задачі в групах як одного з етапів особистісно-орієнтованого навчання фізики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА354366

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Вагіс А.І. 
Методичні засади застосування дидактичних засобів у навчанні фізики в класах природничого профілю: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.І. Вагіс ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методичні засади застосування дидактичних засобів з фізики (ДЗФ) у класах природничого профілю. Установлено, що ефективність і результативність навчання фізики учнів у даних класах підвищується, якщо використовуються спеціально призначені дидактичні засоби та реалізується компетентнісний підхід у процесі профільного навчання, який поєднує особистісно орієнтований і діяльнісний підходи. Компетентнісний підхід у профільному навчанні фізики сприяє профільно-професійному самовизначенню учнів, формуванню профільної та предметно-профільної компетентності. Методика застосування дидактичних засобів з фізики для формування профільно-предметної компетентності учня з фізики природничого профілю грунтується на реалізації міжпредметних зв'язків фізики з природничими (хімією, біологією, географією, медициною), профільно-професійному та прикладному спрямуванні навчання, формуванні загальнопредметних вмінь і метапредметних результатів навчання, застосуванні узагальнених планів роботи учнів з ДЗФ, а також використанні методів екземплярності та портфоліо. Вчителям фізики для природничого профілю навчання запропоновано навчальні програми інтегративних профільних спецкурсів "Вступ до біофізики", "Фізика і екологія", збірник методичних рекомендацій і дидактичних матеріалів з молекулярної фізики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-38,022 +
Шифр НБУВ: РА354079

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Попова Т.М. 
Методичні засади розвитку системи задач з механіки у класах з поглибленим вивченням фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.М. Попова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу психологічних особливостей учнів IX класів створено методику виявлення осіб, здібних до поглибленого вивчення фізики. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти розвитку мислення, здібностей і вмінь учнів здобувати нові знання, навичок їх практичного застосування та самостійної роботи. Досліджено сучасні погляди на навчальну фізичну задачу, встановлено вплив систематичного розв'язування та складання фізичних завдань на підвищення якості знань, рівня самостійності й формування наукового стилю мислення учнів. Розроблено програму вивчення розділу "Механіка" у школах і класах з поглибленим вивченням фізики. Обгрунтовано систему фізичних задач, спрямовану на розвиток творчого стилю мислення та здібностей учнів. Створено систему тематичного контролю знань, умінь і навичок за 12-бальною шкалою на основі запропонованих рівнів досягнення і вимог до учнів фізико-математичних класів. Удосконалено систему укрупнення дидактичних одиниць П.М.Ерднієва за рахунок впровадження її у навчальний процес з фізики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА331883

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Ткаченко І.А. 
Методичні основи застосування системи засобів навчання з астрономії у підготовці майбутніх учителів фізики і астрономії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.А. Ткаченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Проведено теоретико-методичне обгрунтування та практичну реалізацію методичної підготовки майбутніх учителів фізики й астрономії до застосування системи традиційних засобів навчання й створення сучасного навчального обладнання з астрономії на базі використання комплексу програмно-педагогічного забезпечення навчального процесу відповідно вимогам реформування фізичної та астрономічної освіти. Створено навчально-виховний центр "Планетарій", який є центром розробок і впровадження інформаційно-комп'ютерних засобів навчання, праобразом особистісно орієнтованого навчально-виховного середовища. На підставі комплексного аналізу методики викладання фізики й астрономії зроблено висновок про доцільність використання планетарію шкільного типу, організації та проведення в ньому занять зі студентами й учнями різних вікових груп. Обгрунтовано й впроваджено нову методичну систему підготовки майбутніх учителів фізики й астрономії, адекватну сучасним вимогам Державного стандарту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2 р3-36,022 + В6 р(4УКР)2 р3-36,022 +
Шифр НБУВ: РА339539

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Рибак С.М. 
Міжпредметні зв'язки природничо-математичних і спеціальних дисциплін у підготовці вчителя фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.М. Рибак ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2006. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему підвищення рівня фундаментальної та професійної підготовки вчителя фізики у процесі встановлення та реалізації міжпредметних зв'язків (МПЗ) природничо-математичних і спеціальних дисциплін. Теоретично обгрунтовано методологічну функцію МПЗ як основу цілісності навчально-виховного процесу. Визначено й охарактеризовано структурні компоненти підготовки вчителя фізики на міжпредметній основі. Створено модель МПЗ як цілісну систему змістового та процесуального складових навчання. Визначено педагогічні умови реалізації МПЗ природничо-математичних і спеціальних дисциплін у навчальному процесі. Розроблено і впроваджено у навчальний процес методику реалізації МПЗ природничо-математичних і спеціальних дисциплін з використанням інноваційних технологій навчання. Удосконалено зміст підготовки студентів до діяльності з реалізації МПЗ за умов профільного навчання середньої загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2 р3-3,022 +
Шифр НБУВ: РА344986

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Войтович О. П. 
Міжпредметні зв'язки у навчанні фізики як засіб розвитку творчих здібностей учнів основної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. П. Войтович ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано актуальність проблеми впровадження та використання міжпредметних зв'язків у навчанні фізики для розвитку творчих здібностей учнів основної школи. Визначено зміст поняття "творчі здібності", виявлено психолого-педагогічні умови ефективного використання міжпредметних зв'язків у навчальному процесі з фізики для розвитку творчих здібностей учнів. Розроблено систему дидактичних засобів міжпредметного змісту (задачі, додаткові завдання міжпредметного змісту для фронтальних лабораторних робіт, уроки, проекти, факультативи). Розглянуто можливості міжпредметних зв'язків фізики та сучасних комп'ютерних технологій у формуванні творчих здібностей на підставі застосування методу проектів. Доведено, що розроблена методика використання дидактичних засобів міжпредметного змісту дозволяє підвищити рівень розвитку творчих здібностей учнів основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-3, 022 + Ч421.211.5 + Ю984.51-724
Шифр НБУВ: РА375879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Гриценко В.Г. 
Нові інформаційні технології при вивченні статистичних закономірностей у процесі підготовки вчителів фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.Г. Гриценко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Подана науково обгрунтована методика моделювання статистичних закономірностей в рамках комп'ютерного лабораторного практикуму. Описані програмно-методичні засоби, які доповнюють систему фізичного експерименту засобами комп'ютерного моделювання та дозволяють підвищити рівень і якість вивчення статистичних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)21р3-366

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Пайкуш М.А. 
Підготовка майбутнього вчителя до профільного навчання фізики в загальноосвітніх закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.А. Пайкуш ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2007. — 20 с. — укp.

Висвітлено стан проблеми підготовки майбутнього вчителя до профільного навчання фізики в теорії та практиці. Розкрито суть поняття "готовність учителя до профільного навчання фізики". Обгрунтовано методологічні засади готовості та загальнонаукові підходи до зазначеної підготовки вчителя у загальноосвітніх закладах. Побудовано модель, яка передбачає послідовні етапи формування готовності студентів на базі інтеграційного, компетентнісного, особистісно зорієнтованого, ймовірнісного та мотиваційного підходів. Розроблено критерії змістово-предметної, методичної та психолого-педагогічної готовності й принципи підготовки вчителя до профільного навчання фізики у загальноосвітніх закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2 р3-3,022
Шифр НБУВ: РА348589

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Соколюк О.М. 
Розвиток контрольно-оцінювальних умінь старшокласників у процесі навчання фізики в умовах комп'ютерно орієнтованого середовища: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О.М. Соколюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано підхід до аналізу контрольно-оцінювальної діяльності старшокласників як системи у процесі навчання фізики за умов комп'ютерно орієнтованого середовища з позиції суб'єкт-суб'єктної парадигми освіти. Визначено особливості педагогічної взаємодії суб'єктів навчально-виховного процесу з застосуванням методу навчальних проектів з використанням засобів ІКТ. Визначено рівні розвитку контрольно-оцінювальної діяльності старшокласників, що враховують особливості середовища навчання й акцентують увагу на формуванні свідомого досвіду навчальної діяльності за умов інформатизованого суспільства, яке створює передумови для розширення наукового знання в області методики викладання фізики. Розвинено положення щодо можливості використання засобів ІКТ для реалізації особистісно-орієнтованого навчання у старших класах загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-38,022
Шифр НБУВ: РА374986 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Бєльчев П.В. 
Розвиток логічного мислення учнів основної школи у процесі навчання фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / П.В. Бєльчев ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено загальне співвідношення логічного й інших видів мислення у навчанні фізики учнів основної школи. Базуючись на теоретичній моделі структури фізичної задачі з'ясовано міце та роль логічного оператора у розв'язку фізичної задачі. Розроблено нові дидактичні засоби розвитку логічного мислення у даному навчанні, комп'ютерне забезпечення та методику їх використання, методичні прийоми, які складаються з діагностичних і навчально-корекційних завдань тестового характеру, вправ щодо актуалізації логічних операцій і узагальнених розумових дій з використанням навчального фізичного матеріалу, фізичних задач і завдань з логічним навантаженням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)21-36,022 +
Шифр НБУВ: РА337858

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Чернявський В.В. 
Розвиток мислення учнів під час вивчення фізики за модульною технологією (на матеріалі електродинаміки): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Чернявський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Розроблено підходи до розвитку мислення учнів за умови впровадження модульної технології навчання до процесу вивчення фізики. На підставі дослідження феномену мислення визначено його види, функції, структуру. Показано, що розвиток функціонально-операційної компоненти мислення, яка відображає загальне вміння здійснювати розумову діяльність, є пріоритетом у розвитку мислення учнів у цілому. Розглянуто концептуальні засади модульної технології навчання як такої, що відповідає вимогам особистісно-орієнтованої та діяльнісної парадигм. Визначено її особливості та психолого-педагогічні умови, які вона створює для розвитку мислення учнів. Визначено дидактичні засади розробки методики розвитку мислення учнів під час вивчення фізики за модульною технологією. Розроблено модель процесу розвитку мислення учнів під час вивчення "Електродинаміки" за модульною технологією, яка передбачає використання системи фізичних задач розвивального характеру з метою активізації пізнавальної діяльності учнів та залучення їх до самостійної роботи стосовно використання усіх розумових операцій і прийомів мислення, а також включення до системи розвивальних завдань не тільки вправ з розвитку операційної компоненти мислення, але й мотиваційної сфери та рефлексії учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА350036

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Кухарчук Р.П. 
Розвиток творчих здібностей учнів при вивченні елементів електроніки на уроках фізики і в позаурочній роботі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Р.П. Кухарчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Здійснено наукове та методичне обгрунтування методики розвитку творчих здібностей та уяви учнів під час вивчення елементів елктроніки у шкільному курсі фізики у X класі загальноосвітньої школи та позаурочній роботі. Запропоновано комп'ютерне моделювання як різновид мисленнєвого експерименту, а саме комп'ютерних моделей електронно-вакуумних і напівпровідникових елементів. Наведено варіанти задач творчого характеру для розвитку уяви та творчих здібностей учнів, що містять елементи просторових уявлень. Доповнено лабораторні роботи навчального фізичного експерименту з застосуванням комп'ютерного програмного забезпечення (програми-симулятора Electronic Workbech та електронних таблиць Excel). Розроблено методичні рекомендації щодо проведення демонстрацій і лабораторних робіт, а також завдання та тести для закріплення знань і умінь учнів і об'єктивного їх контролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА335072

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Андрєєв А.М. 
Розвиток уміння формулювати і розв'язувати експериментальні задачі з фізики у процесі винахідницької діяльності старшокласників: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.М. Андрєєв ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто психолого-дидактичні та методичні засади розвитку у старшокласників уміння формувати та розв'язувати експериментальні задачі з фізики у процесі винахідницької діяльності. Розроблено методику цілеспрямованого навчання учнів формулювання та розв'язування експериментальних задач для підвищення успішності їх винахідницької діяльності. Розкрито передумови використання даної діяльності як навчального середовища, яке мотивує старшокласників до розвитку вмінь, взаємопов'язаних з формулюванням і розв'язуванням експериментальних задач. На підставі педагогічного експерименту доведено, що цілеспрямований розвиток у старшокласників уміння формулювати та розв'язувати експериментальні задачі з фізики у процесі винахідницької діяльності суттєво підвищує її результативність. Про це свідчать перемоги учнів експериментальної групи у чисельних всеукраїнських і міжнародних фізико-технічних творчих конкурсах і турнірах, а також запропоновані ними технічні рішення (захищені патентами України на винаходи та корисні моделі), виготовлені діючі моделі та макети винайдених пристроїв, науково-дослідницькі роботи, публікації у науково-технічних журналах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-366,022 +
Шифр НБУВ: РА354758

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського