Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (466)Книжкові видання та компакт-диски (221)
Пошуковий запит: (<.>U=У9(4УКР)290-13$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Найденко О.Є. 
Внутрішньовиробничі аспекти формування конкурентної стратегії підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.Є. Найденко ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто комплекс питань, пов'язаних з узагальненням і розвитком теоретичних і методичних підходів, а також розробкою практичних рекомендацій щодо адаптації внутрішнього середовища підприємства (ВСП) до вимог, які виникають у процесі формування його конкурентної стратегії (КС). Викладено порядок вибору типу КС на підставі застосування критеріїв доцільності її реалізації. Розроблено методи оцінки відповідності організаційної структури управління підприємством його КС, визначення відповідності КС підприємства його технології виробництва. Запропоновано методику діагностики стану ВСП, методичний підхід до забезпечення взаємовідновідності КС підприємства та його ВСП. Наведено методичні рекомендації щодо прогнозування взаємовідповідності ВСП і КС підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА342809

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Петруня В.Ю. 
Екологічний менеджмент в системі ринкової конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.06 / В.Ю. Петруня ; Нац. гірн. ун-т. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив системи екологічних факторів на ринкову конкурентоспроможність підприємств, а також шляхів їх врахування для вдосконалення управління підприємствами. Запропоновано методику визначення загальної ринкової конкурентоспроможності підприємства на підставі показників, а саме: конкурентоспроможність товару, ринкове становище та виробничо-фінансову ефективність підприємства. Проаналізовано складові процесу екологізації поведінки споживача, тенденції, конкурентні шанси й обмеження екологізації підприємницької діяльності. Розглянуто інструменти державного екологічного регулювання, запропоновано рекомендації щодо його вдосконалення. Обгрунтовано визначення традиційної та інтегрованої моделі екологічного менеджменту на підприємствах, установлено їх особливості, причини та напрямки еволюції. Запропоновано в організаційно-економічному механізмі екологічного менеджменту на підприємствах формувати та використовувати організаційно-лінійну, організаційно-інтегровану й економічні підсистеми. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення управління процесами врахування екологічної складової за умов формування маркетингових стратегій підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13-280-212.1 +
Шифр НБУВ: РА355152

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Харитонова О.С. 
Економічна стійкість підприємства як основа забезпечення його конкурентоспроможності: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.С. Харитонова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 18 с. — укp.

Розроблено новий підхід щодо забезпечення конкурентоспроможності машинобудівного підприємства на підставі підвищення його економічної стійкості. Проаналізовано взаємозв'язок між поняттями "економічна стійкість", "стійка конкурентна перевага" та "конкурентоспроможність", уточнено їх зміст відповідно до забезпечення конкурентоспроможності на основі економічної стійкості. Встановлено вимоги, яким мають відповідати ресурси підприємства для формування стійких конкурентних переваг. Доведено можливість використання ресурсного підходу щодо оцінювання економічної стійкності підприємства, розроблено класифікацію чинників, вплив яких визначає її рівень. Обгрунтовано напрями забезпечення конкурентоспроможності підприємства на основі економічної стійкості. Здійснено практичне впровадження результатів наукового дослідження на вітчизняних машинобудівних підприємствах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА358153

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Наумова О. О. 
Інноваційна діяльність персоналу у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / О. О. Наумова ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено напрями та методи вдосконалення інноваційної діяльності персоналу підприємства з метою забезпечення його конкурентоспроможності. Здійснено систематизацію факторів забезпечення конкурентоспроможності підприємства за допомогою інноваційної діяльності персоналу. Розроблено методику оцінювання показників інноваційної діяльності персоналу підприємства. Проведено комплексне дослідження чинників інноваційної діяльності персоналу на підприємствах України. Обгрунтовано шляхи підвищення конкурентоспроможності фармацевтичних підприємств України за рахунок інноваційної діяльності персоналу. Встановлено пропозиції щодо вдосконалення мотивації персоналу, який займається інноваційної діяльністю, а також практичні рекомендації щодо напрямів активізації інноваційної діяльності персоналу за допомогою системи управління знаннями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-640-55 + У9(4УКР)290-13
Шифр НБУВ: РА377070 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Боліла М.М. 
Конкурентні стратегії фірм на світовому ринку та особливості їх реалізації в умовах України (на матеріалах ринку побутової техніки): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / М.М. Боліла ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання формування та реалізації конкурентних стратегій фірм. Систематизовано сучасні й традиційні науково-теоретичні та практичні підходи щодо оцінки конкурентних відносин. Обгрунтовано необхідність стратегічного планування поведінки фірми, зокрема формування конкурентної стратегії для досягнення довгострокової конкурентоспроможності кампанії на ринку. Узагальнено традиційні класифікації конкурентних стратегій та запропоновано власну класифікацію. Розкрито значення внутрішнього та зовнішньго стратегічного аналізу фірми, обгрунтовано механізм реалізації та особливості адаптації конкурентних стратегій. Виявлено специфіку конкурентних відносин за умов перехідної економіки України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 + У9(4УКР)421.52 +
Шифр НБУВ: РА331792

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Шегинська Н.З. 
Макроекономічний аналіз внутрішньої конкурентоспроможності підприємств в умовах ринкової трансформації економіки України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Н.З. Шегинська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розвинуто визначення та тлумачення конкурентоспроможності як комплексної характеристики діяльності підприємств у перехідній економічній системі та узагальнено і систематизовано погляди на неї вітчизняних і зарубіжних економістів економічних суб'єктів. Запропоновано моделі аналізу конкурентоспроможності підприємств на базі ліквідності на ринку продукції за їх виробничим потенціалом і впливом зовнішнього середовища. Проаналізовано значення макроекономічної політики для внутрішньої конкурентоздатності ділових одиниць у перехідній економіці України. Виявлено основні особливості ролі нормативної бази підприємницької діяльності на конкурентоспроможність українських підприємств. З'ясовано причини низького рівня конкурентоспроможності вітчизняних суб'єктів економічної діяльності та запропоновано заходи для її підвищення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА324597

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Бідник Н.Б. 
Математичні методи оптимізації конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.11 / Н.Б. Бідник ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано існуючі та розроблено нові теоретичні та методологічні підходи щодо управління конкурентоспроможністю підприємства. Розроблено та реалізовано економіко-математичні методи та моделі її оптимізації з метою підвищення ефективності функціонування швейних підприємств України. Досліджено особливості формування конкурентоспроможності українських підприємств, наведено класифікацію чинників, що впливають на її розвиток. Розроблено економіко-математичну модель максимізації ринкової частки підприємства. Розкрито сутність конкурентоспроможності підприємства та його продукції. Запропоновано економіко-математичну модель оптимізації цін на товари конкурентоспроможного підприємства. Створено економетричні моделі визначення оптимального рівня прибутку конкурентоспроможного підприємства. Проаналізовано сучасні математичні методи та моделі оцінки конкурентоспроможності підприємства. Створено програмне забезпечення для реалізації комплексу моделей управління конкурентоспроможністю підприємства. Обгрунтовано шляхи та напрями підвищення конкурентоспроможності швейних підприємств України. Розглянуто можливості використання розроблених моделей оптимізації конкурентоспроможності підприємства. Створено нову методику оцінки конкурентоспроможності підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 в611 +
Шифр НБУВ: РА353919

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Скороход О.Б. 
Методи та моделі оцінки конкурентної позиції підприємства в умовах розвитку ринкових відносин: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.11 / О.Б. Скороход ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2009. — 21 с. — укp.

Визначено категорію "конкурентна позиція підприємства" (КПП). Розроблено метод єдиної математичної формалізації якісних і кількісних наборів даних з урахуванням їх неточностей, комплексну модель оцінки КПП. Представлено лінгвістичну модель оцінки стійкої конкурентної переваги від перебування підприємства у бізнес-середовищі, а також інтегральної оцінки КПП. Запропоновано модель визначення потенційних споживачів та конкурентів, нечітко-інтегрального обчислення оцінки КПП з використанням інтегралу Шоке.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 в611 +
Шифр НБУВ: РА365709

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Хамініч С.Ю. 
Методологія управління конкурентоспроможністю підприємств на засадах освітнього потенціалу: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.03 / С.Ю. Хамініч ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2007. — 31 с. — укp.

Досліджено методологічні засади управління підприємствами, визначено залежність управлінської діяльності й конкурентоспроможності від рівня освіти за сучасних умов господарювання. Розглянуто концепцію побудови управлінської моделі на засадах людського капіталу. Обгрунтовано напрями трансформації економічної цивілізації, розкрито сутність категорії "якість освіти". Досліджено актуальні проблеми економіки знань та їх вплив на якість освіти. Розглянуто конкурентоспроможність та освітній потенціал як об'єкти управління. Охарактеризовано складові механізму взаємодії конкурентоспроможності й освітнього потенціалу підприємств. Визначено передумови та недоліки взаємодії конкурентоспроможності й освітнього потенціалу. З урахуванням даних чинників обгрунтовано шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємств на засадах освітнього потенціалу з метою підвищення ефективності процесу управління їх функціонуванням. Запропоновано концептуальні підходи щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємств на базі розвитку їх освітнього потенціалу. Створено методичний апарат оцінки впливу на конкурентоспроможність освітнього потенціалу. Розроблено модель формування освітнього потенціалу підприємств, адекватні умовам їх виробничо-господарської діяльності. Запропоновано методику оцінки ефективності освітнього потенціалу підприємств з метою забезпечення їх конкурентоспроможності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13-21 в +
Шифр НБУВ: РА354882

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Запухляк В.М. 
Механізм формування конкурентних стратегій фірми (на прикладі підприємств Івано-Франківської області): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / В.М. Запухляк ; НАН України. Ін-т регіон. дослідж. — Л., 2001. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано новий підхід до визначення економічної сутності стратегії, що розглядається як об'єднана система ідей і концепцій довготермінової спрямованості, якими керується організація у своїх спробах досягнути конкурентної переваги. Удосконалено модель аналізу конкурентного середовища. Сформовано удосконалений перелік індикаторів. Розроблено новий методичний підхід до аналізу й оцінки рівня конкурентоспроможності товару з використанням інтегрованого показника, як ризик відсутності попиту. Сформульовано підхід до розробки конкурентних стратегій фірми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 + У9(4УКР-4ІВА)290-13
Шифр НБУВ: РА314705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Кирчата І.М. 
Оцінка конкурентного потенціалу в системі управління конкурентоспроможністю підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / І.М. Кирчата ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальні проблеми теоретичних, методичних і практичних аспектів системного управління конкурентоспроможністю підприємства. Розкрито суть, обгрунтовано характер взаємозв'язку та запропоновано визначення понять "конкурентний потенціал", "конкурентоспроможність", "конкурентна стійкість", "конкурентна позиція", "конкурентний статус". Обгрунтовано логіко-структурну схему концепції управління конкурентоспроможністю підприємства, яка базується на положеннях комплексного та системного підходів і грунтується на оцінці конкурентного потенціалу та конкурентної стійкості як складових інтегрального показника оцінки конкурентоспроможності підприємства. Наведено методичний підхід до комплексної оцінки конкурентного потенціалу підприємства та розроблено рекомендації щодо виявлення його резервів, що зумовлено використанням ієрархічної системи показників з виділенням одиничних і групових у складі кожного локального потенціалу. Удосконалено методичний підхід до оцінювання конкурентоспроможності підприємства, який грунтується на комплексній оцінці конкурентного потенціалу та конкурентної стійкості підприємства. За цього використано модель конкурентної стійкості підприємства, яка дозволяє враховувати вплив факторів зовнішнього середовища шляхом оцінки рівня загрози, зумовленої конкурентними силами, а також постачальниками та споживачами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13-21 +
Шифр НБУВ: РА353339

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Іващенко Г.А. 
Оцінка організаційно-економічних факторів формування конкурентоспроможності підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Г.А. Іващенко ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Вперше розроблено концепцію комплексної оцінки організаційно-економічних факторів формування конкурентоспроможності підприємства (ОЕФФКП) на основі визначення складових процесів перетворення конкурентоспроможних можливостей у конкурентні переваги. Розроблено економетричні моделі процесів нарощування конкурентоспроможного потенціалу, з використанням яких визначено та оцінено дієві фактори та періоди їх впливу на можливості формування конкурентоспроможності підприємства. Удосконалено методику проведення комплексної оцінки ОЕФФКП, яка включає експрес-оцінку ОЕФФКП, порівняльну та прогнозну оцінки рівня конкурентоспроможності підприємств, а також оцінку конкурентоспроможного потенціалу на базі дослідження передумов, характеру та результативності впливу ОЕФФКП діяльності промислових підприємств на процеси формування його конкурентоспроможності. Розроблено технологію проведення експрес-оцінки ОЕФФКП для розробки та реалізації стратегічних і тактичних заходів з управління конкурентоспроможністю за рахунок визначення факторів її формування та створення системи показників і моделей аналізу й оцінки, послідовності процедур та етапів. Удосконалено теоретичні засади управління конкурентоспроможністю підприємства на підставі визначення взаємозв'язку між основними категоріями процесів формування конкурентоспроможності та побудови ієрархічної структури ОЕФФКП. Розроблено методичне забезпечення інструментарію процесів управління конкурентоспроможністю підприємств на базі використання запропонованих критеріїв та індикаторів комплексної оцінки й аналізу ОЕФФКП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА339742

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Милашенко В. М. 
Підприємство в системі суспільного виробництва: механізм забезпечення конкурентоспроможності: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.01 / В. М. Милашенко ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено концепцію функціонування підприємства в системі суспільного виробництва як конкурентоспроможного суб'єкта господарювання, яка базується на використанні інформаційного потенціалу та на інноваційній спрямованості розвитку підприємства, на удосконаленні механізму управління підприємством, на активізації людського потенціалу та його трансформації в людський капітал, на розвитку системи мотивації персоналу, що в сукупності забезпечить сталий розвиток національної економіки. Удосконалено механізм використання інформаційного потенціалу підприємства. Доведено, що реалізація цього потенціалу як умови забезпечення конкурентоспроможності підприємства залежить від чітко формульованої конкурентої стратегії. Систематизовано методологію формування механізму управління сучасним підприємством у напрямку забезпечення його конкурентоспроможності. Доведено, що в механізмі забезпечення конкурентоспроможності підприємства необхідно враховувати не тільки інноваційно-інвестиційний та інформаційний чинники, але й стимули та організаційні інструменти управління, що створить умови для розвитку конкурентних переваг підприємства, забезпечить спроможність протистояти ризикам і проявам кризи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.35 + У9(4УКР)290-13
Шифр НБУВ: РА380627 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Мангушев Д. В. 
Регулювання конкурентних стратегій в умовах турбулентних ринків: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / Д. В. Мангушев ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Вдосконалено теоретичне розуміння сутності турбулентності ринків, понятійно-термінологічний апарат, уявлення про фактори. Доведено релевантність показників зміни регіональних індексів людського розвитку та сили тиску імпортних товарних потоків меті своєчасного регулювання конкурентних стратегій. Запропоновано методологічну розробку про сигнальну інформацію на локальних рівнях. Розроблено моделі спрямованості регулювання, законодавчої підтримки, розширення програми регіонального моніторингу даними сигнальними індикаторами та руху інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13
Шифр НБУВ: РА373002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Кислицин В.О. 
Система управління якістю як основа стратегії конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.О. Кислицин ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні аспекти вдосконалення системи управління якістю (СУЯ) як бази стратегії конкурентоспроможності підприємства. Виявлено суть стратегії конкурентних переваг за умов глобальної конкуренції. Досліджено якість як загальнонаукову й економічну категорії, а також як об'єкт управління. Проаналізовано основні дефініції. Виявлено нові парадигми якості. Розроблено модель якості й уточнено моделі її складових елементів, а саме: спіралі та петлі якості. З'ясовано суть і досліджено еволюцію концепцій якості. Розкрито зміст, структуру, функції та складові елементи СУЯ. Побудовано модель даної системи. Проаналізовано суть процесів стандартизації та сертифікації продукції та систем якості. Теоретично обгрунтовано механізм впровадження СУЯ на машинобудівному підприємстві. Розроблено механізм і стратегії вдосконалення СУЯ на підприємстві (СУЯП). Сформовано стратегію конкурентоспроможності підприємства на засадах СУЯП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-823.2-21 + У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА354452

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Іваніченко В.В. 
Стимулювання працівників за випуск конкурентоспроможної продукції на підприємстві: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / В.В. Іваніченко ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Удосконалено зміст економічного стимулювання за умов ринкової економіки на підставі врахування інтересів учасників виробничих відносин щодо підвищення конкурентоспроможності продукції. Проведено дослідження прояву економічних інтересів, розглянуто їх види та визначено основні показники. Запропоновано відповідні економічні важелі підвищення конкурентоспроможності продукції в напрямках економічного стимулювання діяльності підприємства та суб'єктів ринкового середовища. Розроблено модель оцінки рівня стимулювання працівників і спосіб визначення розміру винагороди працівників за кінцеві результати діяльності підприємства з урахуванням економічних інтересів щодо виробництва конкурентоспроможної продукції. Удосконалено модель фінансового забезпечення випуску продукції, яка враховує витрати на її конкурентоспроможність та можливі джерела фінансування виробничого процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 + У9(4УКР)290-645 +
Шифр НБУВ: РА344626

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Павлова В.А. 
Стратегія забезпечення конкурентоспроможності підприємств-виробників споживчих товарів: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.06.01 / В.А. Павлова ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2006. — 33 с. — укp.

Наведено результати дослідження теоретико-методологічних і практичних підходів до формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємств-виробників споживчих товарів. Обгрунтовано методологічні підходи до її оцінки. Сформульовано концептуальні засади вибору стратегії підприємств сфери виробництва споживчих товарів на базі системи стратегічних цілей і взаємозв'язку економічних стадій розвитку та стратегічних типів. Обгрунтовано методологічні засади визначення підприємств-виробників споживчих товарів за стратегічними типами, а саме: "лідерів", конкурентних, ліберальних, "початківців", "невдах". Удосконалено механізм формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємств-виробників споживчих товарів. Досліджено умови забезпечення їх стійких конкурентних переваг у ринковому середовищі. Визначено вплив ринкових та інституційних факторів і стратегічного ресурсного потенціалу на стратегічний розвиток даних підприємств. Розглянуто конкурентоспроможність як рівнодіючий момент зовнішнього середовища та внутрішніх можливостей підприємства у забезпеченні реалізації стратегії розвитку. Запропоновано методичні підходи до оцінки ситуації на цільовому ринку за параметрами пропозиції та сегментів споживачів для цілей прийняття управлінських рішень щодо позиціонування продукції підприємств-виробників споживчої продукції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА348388

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Горбатов В.М. 
Теоретичні основи конкурентоспроможності та розвитку інтегрованих структур бізнесу: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.06.01 / В.М. Горбатов ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2006. — 32 с. — укp.

Досліджено проблему забезпечення розвитку інтегрованих структур бізнесу (ІСБ) у новітній висококонцентрованій економіці шляхом підвищення їх конкурентоспроможності завдяки вибору більш ефективних стратегічних зон господарювання (СЗГ). На модельному рівні доведено гіпотези: високої якості життя населення досягають тільки конкурентоспроможні країни світу; високої конкурентоспромоності досягають тільки країни світу, що мають висококонцентровану економіку. Установлено, що основу висококонцентрованих економік країн світу становлять ІСБ, у першу чергу - промислові концерни, фінансово-промислові групи (ФПГ) і стратегічні альянси (СА). Досліджено типи ІСБ, їх характерні особливості та відмінні риси. На базі синергетичного підходу розроблено теоретичні засади оцінки конкурентоспроможності ІСБ. Запропоновано підхід до вибору пріоритетності розвитку СЗГ ІСБ на підставі їх позиціювання й оцінки привабливості. Розмежовано суть понять "розвиток" і "діловий цикл" ІСБ як якісної та кількісної характеристики зміни оцінюваної економіко-виробничої системи. Побудовано модель стадій розвитку ІСБ, що характеризує їх якісну зміну. Запропоновано критерії визначення цих стадій. Розроблено модель ділового циклу ІСБ, що описує кількісні зміни обсягу продажів суб'єктів господарювання (СГ), які входять до їх складу, залежно від зміни конкурентоспроможності. Розроблено класифікацію видів взаємодії між ІСБ. Запропоновано модель конкурентної боротьби між ІСБ, що дозволяє описати криві їх ділових циклів у СЗГ з урахуванням конкурентоспроможності та взаємодії з конкурентами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У529.0-13 + У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА346404

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Журан О.А. 
Умови формування характеристик конкурентоспроможності підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.А. Журан ; Одес. нац. акад. зв'язку ім. О.С.Попова. — О., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади формування та оцінки характеристик конкурентоспроможності підприємств. Вивчено взаємозв'язок конкурентоспроможності економіки, країни, галузі, підприємства та товару. Побудовано структурну схему факторів, що характеризують конкурентоспроможність країни за ринкових умов. Показано суттєвий вплив інноваційної діяльності на рівень конкурентоспроможності підприємства. Досліджено напрямки інноваційного розвитку підприємств. Обгрунтовано шляхи підвищення інноваційного потенціалу підприємств. Розроблено методичний підхід щодо оцінки рівня конкурентоспроможності підприємств на основі інтегрального показника. Сформульовано рекомендації щодо розробки стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Удосконалено систему показників для оцінки конкурентоспроможності товару шляхом додавання індексу його відносної експортної конкурентоспроможності та коефіцієнта економічного ефекту експорту товару. Удосконалено принципи формування стратегії забезпечення конкурентоспроможності підприємств, яка базується на управлінні конкурентними перевагами і ресурсами підприємства та якістю продукції, що випускається.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13 +
Шифр НБУВ: РА344991

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Вєчорковскі Р.З. 
Управління знаннями при формуванні конкурентних переваг підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Р.З. Вєчорковскі ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто сутність конкурентних переваг підприємства, визначено та систематизовано джерела їх походження. Показано, що нематеріальні ресурси є джерелом конкурентних переваг підприємства. Розглянуто нематеріальні ресурси підприємства як сукупність його знань. Досліджено сутність категорії "знання підприємства" та охарактеризовано індивідуальні, колективні й синтетичні знання підприємства. Визначено групи чинників, що впливають на виникнення знань підприємства. Запропоновано принципову схему проведення діагностики використання знань у різних сферах діяльності підприємства. Встановлено тенденції використання знань на підприємствах машинобудування, легкої та харчової промисловості України та Польщі. Обгрунтовано необхідність управління знаннями як окремим специфічним об'єктом. Розроблено модель управління знаннями, дія якої спрямована на перетворення знань у конкурентні переваги підприємства. Побудовано картину динамічного ресурсу, метою якої є виявлення найбільш важливих та цінних співробітників, що є носіями знань підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-13-21 +
Шифр НБУВ: РА335662

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського