Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (22)Реферативна база даних (434)Книжкові видання та компакт-диски (2682)Журнали та продовжувані видання (21)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч411.38$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 61
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Савельєва В.С. 
Психолого-педагогічні умови формування навичок писемного мовлення у дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.С. Савельєва ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1998. — 19 с. — укp.

У дисертації розглядається проблема формування навичок писемного мовлення у дітей старшого дошкільного віку. Експериментальні дослідження довели ефективність системи підібраних методик при формуванні навичок писемного мовлення шляхом інтеграції міжаналізаторних зв'язків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382

Рубрики:

      
2.

Трифонова О.С. 
Методика виховання звукової культури мовлення дітей середнього дошкільного віку засобами фольклору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.С. Трифонова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 1998. — 16 с. — укp.

У дисертації досліджена специфіка засвоєння дітьми середнього дошкільного віку звукової культури мовлення, розроблено експериментальну методику виховання звукової культури мовлення дітей засобами фольклору, визначено рівні розвитку звукової культури мовлення та рівні обізнаності дітей з фольклорними жанрами, виявлено педагогічні умови, тенденції, стадії виховання звукової культури мовлення дітей засобами фольклору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1

Рубрики:

      
3.

Ласунова С.В. 
Розвиток описового мовлення старших дошкільників засобами української народної іграшки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Ласунова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Розроблено низку нових підходів до проблеми формування творчих і репродуктивних різновидів опису з урахуванням емоціогенності предмета опису та ситуації мовлення. Виявлено складну систему непрямих залежностей між показниками зв'язності мовлення, емоціогенністю ситуації висловлювання та оригінальністю створених ідеальних моделей предмета висловлювання. Запропоновано експериментальну модель розвитку описового мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами української народної іграшки. Визначено педагогічні умови та стадії розвитку зв'язного монологічного описового типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910.33 + Ч411.382.1
Шифр НБУВ: РА308567 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Маковецька Н.В. 
Навчання старших дошкільників суфіксального творення іменників і прикметників (на матеріалі емоційно-експресивної лексики): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Маковецька ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Вперше вивчено та науково обгрунтовано можливості використання емоційно-експресивної лексики у процесі навчання словотворення дітей старшого дошкільного віку. Визначено критерії та рівні засвоєння дітьми навичок творення слів, іменників та прикметників за допомогою суфіксів суб'єктивної оцінки, а також дидактичні умови, тенденції та етапи навчання дошкільників суфіксального словотворення на матеріалі емоційно-експресивної лексики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382.1
Шифр НБУВ: РА308597 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Боделан О.Р. 
Психологічне забезпечення адаптації дітей шестирічного віку до навчальної діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Р. Боделан ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 19 с. — укp.

Висвітлено питання психологічної адаптації дітей до школи. Здійснено аналіз експериментальних даних, який засвідчив, що особливості адаптації дітей до навчальної діяльності тісно пов'язані з розвитком пізнавальних процесів, комунікативних, мотиваційних та емоційно-вольових якостей учнів. Встановлено, що незадовільний рівень психологічної адаптації дітей до навчальної діяльності обумовлений низьким рівнем розвитку у них пізнавальних процесів. Визначено, що процес адаптації детермінується зовнішніми та внутрішніми факторами. До перших належать психолого-педагогічні умови організації навчально-виховного процесу, до других - особливості психічного розвитку дітей. Запропоновано систему психологічної адаптації дітей до організованої навчальної діяльності, яка враховує індивідуальні особливості їх психічного розвитку та гуманістичні умови організації навчально-виховного процесу з залученням основних положень теорії емоційної регуляції навчальної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38 + Ч421.221 + Ю983.701
Шифр НБУВ: РА311675 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Струннікова Д.І. 
Наступність в ознайомленні з природою дітей 6 і 7 років (в умовах діяльності навчально-виховного комплексу "школа - дитячий садок"): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / Д.І. Струннікова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено проблеми наступності та шляхи її розв'язання в ознайомленні з природою дітей віком 6 і 7 років в умовах діяльності навчально-виховного комплексу "школа - дитячий садок". Визначено напрями реалізації наступності, обгрунтовано організаційно-педагогічні умови її забезпечення в ознайомлені з природою старших дошкільників і молодших школярів із врахуванням специфіки діяльності комплексу. Розроблено й обгрунтовано наскрізну програму, систему методичного забезпечення природопізнавальної діяльності дітей, зміст і форми організаційно-методичної роботи з педколективом та батьками. Доведено, що ефективність реалізації наступності досягається шляхами ускладнення і розширення змісту програмового матеріалу для першого класу в наскрізній програмі, спрямованістю змісту і форм організаційно-методичної роботи з педколективом та підвищення готовності вихователів і вчителів до реалізації наступності, урізноманітнення роботи з батьками, єдністю методичного забезпечення процесу ознайомлення з природою дітей 6 і 7 років, яка охоплює зміст, методи, форми організації пізнання дітьми природи в підготовчій групі і першому класі відповідно до особливостей їх психічного розвитку та спільні форми природопізнавальної діяльності старших дошкільників і молодших школярів, залучення батьків до розв'язання освітньо-виховних завдань, створення розвиваючого природного середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.387.5 + Б1р(4УКР)210-3
Шифр НБУВ: РА308817 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Денисюк О.М. 
Формування уявлень дітей старшого дошкільного віку про історію України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / О.М. Денисюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Здійснено ретроспективний аналіз використання історичного матеріалу у навчально-виховній роботі з дітьми. Встановлено вплив формування уявлень про історію рідної країни на розвиток патріотичних почуттів, національної самосвідомості, поваги та інтересу до культури інших народів. Експериментально перевірено ефективність змісту та методики формування уявлень дітей 7-ми років про історію України. Підтверджено доцільність поетапного формування уявлень дошкільників, врахування інтересів дітей, створення умов для їх предметно-відчуттєвої, пошукової та практичної творчої діяльності, а також обгрунтовано необхідність співпраці родини та дошкільного закладу у даному напрямі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385
Шифр НБУВ: РА310057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Лопатинська Н.А. 
Активізація вживання префіксальних дієслів і розуміння їх семантики дітьми старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.А. Лопатинська ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто особливості засвоєння дітьми старшого дошкільного віку дієслівного словотворення префіксального типу. Розроблено експериментальну технологію засвоєння префіксальних дієслів, що сприяє формуванню системності знань у старших дошкільників та охоплює такі компоненти: спостереження та сприймання семантичної ролі дієслів руху (дії, стану), виділення та узагальнення істотних ознак префіксів та їх узгодженість із прийменниками, перенесення словотвірної моделі дієслів руху на дієслова дії та стану, виконання вправ на закріплення, що передбачають включення одержаних знань у мовленнєву практику. Визначено та охарактеризовано рівні, стадії, педагогічні умови, тенденції та закономірності засвоєння префіксального словотворення дієслів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382.1
Шифр НБУВ: РА308599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Роганова М.В. 
Формування у дітей старшого дошкільного віку ціннісного ставлення до природи засобами мистецтв: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / М.В. Роганова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано та розроблено експериментальну методику формування ціннісного ставлення до природи засобами мистецтва, визначено його критерії та рівні сформованості у дітей старшого шкільного віку. Запропоновано оптимальні шляхи, висвітлено етапи формування ціннісного ставлення до природи засобами мистецтва та визначено педагогічні умови ефективності процесу формування у старших дошкільників даного ставлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.387.5
Шифр НБУВ: РА314996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Водолага Н.В. 
Навчання розповідання дітей старшого дошкільного віку в театралізованій діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Водолага ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2001. — 20 с. — укp.

Вперше розглянуто вплив театралізованої діяльності на розвиток зв'язного мовлення, вміння складати самостійні зв'язні висловлювання - сюжети гри та сценарії театральних вистав. Визначено критерії та показники творчого розповідання дітей старшого дошкільного віку в театралізованій діяльності, його рівневі характеристики. Запропоновано лінгводидактичну модель роботи щодо навчання творчого розповідання, що складається ознайомлювального, пошуково-діяльнісного і художньо-самостійного етапів та проводиться за літературно-мовленнєвим, мовленнєвотворчим, театрально-ігровим напрямками. Визначено педагогічні умови, за яких навчання творчого розповідання відбуватиметься більш ефективно. Виявлено послідовні стадії та тенденції навчання розвитку творчого розповідання в театралізованій діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382
Шифр НБУВ: РА316429 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Мухацька Б. 
Стимулювання пізнавальної активності дітей у дитячому садку: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.08 / Б. Мухацька ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 41 с. — укp.

Досліджено проблему стимулювання розвитку пізнавальної активності дошкільників у процесі вивчення ними явищ неживої природи. Розглянуто умови, етапи, метод формування пізнавальної активності у дошкільників-шестирічок, який грунтується на використанні спеціально розробленої та експериментально перевіреної організаційно-методичної системи, що практично реалізує ігрову мотивацію та діяльнісний підхід. Встановлено, що ефективність даної системи у розвитку пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з природними явищами забезпечується сукупністю педагогічних умов та комплексом навчально-пізнавальних завдань для роботи з дітьми різного рівня розвитку. Розроблено та запропоновано кілька варіантів програм, спрямованих на забезпечення високого рівня розвитку пізнавальної активності дітей. Впроваджено та перевірено ефективність технології проведення розроблених тематичних ігор, як домінуючого механізму впливу на актуалізацію пізнавальної активності дошкільників, та оптимальні умови їх застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38
Шифр НБУВ: РА312166 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Івершинь А.Г. 
Формування проектно-художніх уявлень у старших дошкільників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / А.Г. Івершинь ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проектно-художні уявлення в старших дошкільників на заняттях з художнього конструювання як базу для розвитку їх образного мислення та вміння проектувати предмети навколишнього середовища. На підставі дослідження розроблено й експериментально апробовано програму з художнього конструювання. Виявлено педагогічні умови їх формування. Відображено процес та результати експериментального дослідження. Запропонована методика формівного експерименту передбачає створення спеціально орієнтованої навчальної діяльності, спрямованої на використання аспектів художнього конструювання - інформаційного, аналітичного, синтетичного, комунікативного; принципів художнього конструювання, а також опору на спеціальні прийоми формування уявлень (протиставлення, ізолювання, підкреслення).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.383
Шифр НБУВ: РА314534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Гавриш Н.В. 
Розвиток мовленнєвотворчої діяльності в дошкільному дитинстві: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Гавриш ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 32 с. — укp.

Розглянуто концептуально-методичний підхід до розв'язання проблеми розвитку мовленнєвотворчої діяльності дітей дошкільного віку. Обгрунтовано й опрацьовано лінгводидактичну модель стимулювання та розвитку мовленнєвої творчості, що поєднує художньо-естетичний, мовленнєвий, інтелектуально-творчий і особистісний компоненти. Визначено суть понять "мовленнєвотворча діяльність", "мовленнєвотворчі здібності", "образотворчо-мовленнєва діяльность", "музично-мовленнєва діяльність", уточнено та структуровано зміст понять словесної творчості, художньо-мовленнєвої діяльності. Досліджено особливості, характерні риси, типи мовленнєвотворчої діяльності дошкільнят та встановлено її залежність від педагогічних умов організації навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382
Шифр НБУВ: РА317862 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Прокопенко В.І. 
Підготовка дітей шостого року життя до навчально-пізнавальної діяльності у школі (на матеріалі роботи навчально-виховного комплексу дошкільний заклад - загальноосвітня школа І ступеня - гімназія): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / В.І. Прокопенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розроблено різнорівневу програму та модель підготовки дітей шостого року життя до навчально-пізнавальної діяльності в школі на засадах нового змісту, відбору ефективних форм, методів, засобів і прийомів. Розглянуто педагогічні умови ефективної підготовки дошкільників у навчально-виховному комплексі дошкільний заклад - загальноосвітня школа I ступеня - гімназія, виявлено закономірності та тенденції, що спостерігаються в передшкільному розвитку дошкільників та впливають на їх подальшу навчально-пізнавальну діяльність. Розроблена модель включає елементи традиційної дидактичної тріади - знання, уміння, навички. Акцентовано увагу на важливості розвитку творчо-інтелектуальних здібностей дітей. Доведено необхідність урахування багатокомпонентної структури навчально-пізнавальної діяльності, а також здійснення інтегрованого підходу до навчальної та ігрової діяльності дошкільників та особистісно орієнтованого підходу до дітей через індивідуалізацію та диференціацію навчання з урахуванням їх пізнавальних інтересів. Визначено критерії та показники рівнів готовності дітей шостого року життя до даної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.389
Шифр НБУВ: РА320616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Монке О.С. 
Формування оцінно-етичних суджень у художньо-мовленнєвій діяльності дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.С. Монке ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Запропоновано систему завдань, спрямованих на формування оцінно-етичних суджень у художньо-мовленнєвій діяльності дітей старшого дошкільного віку та розроблено лінгводидактичну модель формування цих суджень. Виявлено педагогічні умови, за яких така робота відбуватиметься ефективніше. Визначено критерії та показники, а також рівні сформованості оцінно-етичних суджень у художньо-мовленнєвій діяльності дітей старшого дошкільного віку. Основний навчально-дослідний матеріал (дидактичний, систему мовленнєвих та ігрових вправ, казки, оповідання, ігри, сценарії моральних ситуацій, тематичний словник, прислів'я та приказки, зразки завдань) впроваджено до практики роботи дошкільних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382
Шифр НБУВ: РА321694

Рубрики:

      
16.

Руденко Ю.А. 
Збагачення словника дітей старшого дошкільного віку експресивною лексикою засобами української народної казки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.А. Руденко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського {Одеса}. — О., 2003. — 21 с. — укp.

Запропоновано систему завдань, спрямованих на збагачення словника дітей старшого дошкільного віку експресивною лексикою засобами української народної казки. Розроблено лінгводидактичну модель збагачення словника старших дошкільників, яка складається з чотирьох етапів: відбірково-аналітичного, первинно-ознайомлювального, продуктивно-моделювального, творчо-імпровізаторського. Зазначено педагогічні умови, за яких така робота відбувається ефективніше. Виявлено критерії та показники, рівні розвитку експресивного мовлення в дітей. Визначено стадії збагачення словника та тенденції засвоєння експресивної лексики старшими дошкільниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382.1 +
Шифр НБУВ: РА323320

Рубрики:

      
17.

Міхіна І.М. 
Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами терапевтичної метафори: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Міхіна ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Розкрито психофізіологічні засади та структуру творчих здібностей на етапі дошкільного дитинства, а також природу та особливості використання терапевтичних метафор з психокорекційною та розвиваючою метою. За результатами експериментального дослідження встановлено, що терапевтична метафора - новелістичний спосіб алегоричної презентації психологічних проблем і способів їх розв'язання - через гармонізацію особистісного розвитку слугує вивільненню творчих інтенцій дошкільника в пізнавальній сфері. Розроблено та апробовано систему терапевтичних метафор для психокорекційно-розвиваючої роботи з дошкільниками, що мають вади особистісного розвитку. Визначено основні організаційні, структурні, особистісні та процесуальні чинники, що впливають на ефективність створення та застосування терапевтичних метафор.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724.01 + Ю984.5 + Ч411.38
Шифр НБУВ: РА326969

Рубрики:

      
18.

Федорович Л.О. 
Підготовка дітей до школи в умовах навчально-виховного комплексу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.О. Федорович ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано дидактичне забезпечення підготовки дітей до школи за умов навчально-виховного комплексу на основі історико-педагогічного аналізу проблеми у науці та практиці. Підготовку дітей до школи за умов даного комплексу розглянуто як цілісну систему становлення особистості у процесі функціонування поетапної педагогічної взаємодії сім'ї, дошкільної установи та школи. Спираючись на сучасне розуміння самоцінності дитини, її дошкільного періоду життя, розроблено та доведено до практичної реалізації організаційно-функціональну модель підготовки дітей до школи на основі взаємодії суб'єктів навчально-виховного комплексу. Виявлено основні педагогічні умови науково-методичного забезпечення її ефективності, а саме: функціонування суб'єкт-суб'єктної взаємодії, наступності у змісті педагогічної взаємодії, педагогічне діагностування. Ефективність запропонованої моделі доведено на основі узагальнення результатів експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.389 +
Шифр НБУВ: РА324258

Рубрики:

      
19.

Маршицька В.В. 
Виховання емоційно-ціннісного ставлення до природи у дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / В.В. Маршицька ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано особистісно орієнтовану технологію виховання емоційно-ціннісного ставлення до природи в дітей старшого дошкільного віку, а також критерії сформованості та типи прояву цієї якості як показника екологічної вихованості старших дошкільників. Уточнено суть поняття "емоційно-ціннісне ставлення до природи" стосовно вікових особливостей старших дошкільників. Удосконалено принципи конструювання особистісно орієнтованої технології виховання, а також визначення кількісних та якісних характеристик емоційно-ціннісного ставлення до природи в дітей старшого дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.387.5 +
Шифр НБУВ: РА322587

Рубрики:

      
20.

Пасічніченко А.В. 
Становлення статусу дітей у групі на етапі переходу від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.В. Пасічніченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Одержано дані, що характеризують вплив провідного типу діяльності, соціальної ситуації розвитку за умов дитячого садка та перших класів школи на зміст та динаміку критеріїв детермінації статусу дитини. Уточнено та конкретизовано уявлення про взаємозв'язок соціально-психологічного статусу (СПС) дитини та її особистісних якостей, навичок соціальної поведінки, соціальної компетентності педагогів і членів дитячої групи. Виявлено поступовість змін у характеристиках СПС дитини у групі ровесників на етапі переходу від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку. Показано, що комплексна система психокорекційної виховної роботи через гармонізацію міжособистісних взаємин сприяє підвищенню СПС дитини у групі ровесників та покращує її підготовку до спілкування та взаємодії з учителем і ровесниками у школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю954.2-734 + Ч411.389 +
Шифр НБУВ: РА323841

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського