Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (77)Книжкові видання та компакт-диски (90)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч413$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Єськова Т.Л. 
Виховання працелюбності дітей дошкільного віку на заняттях з ручної праці (1917 - 1941 рр.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т.Л. Єськова ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено питання використання ручної праці з метою виховання працелюбності дошкільників у вітчизняній педагогічній системі 1917 - 1941 рр. Розглянуто джерела виховання працелюбності дітей: здобутки української народної педагогіки, ідеї прогресивних вітчизняних і зарубіжних педагогів щодо трудового виховання підростаючого покоління. Визначено етапи становлення та розвитку методики виховання працелюбності дошкільників на заняттях з ручної праці. Висвітлено досвід виховання працелюбності на заняттях з ручної праці у дошкільних закладах досліджуваного періоду. Проаналізовано основні підходи до організації занять, розглянуто методи, форми та засоби виховання працелюбності дошкільників. Обгрунтовано пріоритетні шляхи творчого використання прогресивних ідей виховання даної якості у дітей дошкільного віку за нових соціально-економічних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.8 + Ч413(4УКР)61/62
Шифр НБУВ: РА371748 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Туренко Н.М. 
Внесок громадських організацій, приватних осіб та асоціацій у розвиток дошкільного виховання на Слобожанщині (друга половина XIX - початок ХХ століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н.М. Туренко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто внесок громадських організацій, приватних осіб та асоціацій у розвиток дошкільного виховання на Слобожанщині в даний період. Проаналізовано масив наукових джерел та угруповано напрями пошуків освітянської інтелігенції з обраного історико-педагогічного феномена. Визначено внесок прогресивної інтелігенції другої половини XIX - початку XX ст. у розробку теоретичних засад дошкільного виховання й обгрунтовано його етапи. Узагальнено досвід діяльності громадських організацій, приватних осіб та асоціацій Слобожанщини, яка значно вплинула на розвиток дошкільного виховання у визначених хронологічних межах, виділено та проаналізовано його основні форми та напрями. Висвітлено перспективи творчого використання прогресивних соціально-педагогічних ідей минулого за сучасних умов реформування системи дошкільної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР5)52 + Ч414(4УКР5)3
Шифр НБУВ: РА375648 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Чернявська М. В. 
Естетичне виховання дітей у дошкільних закладах освіти України (друга половина XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. В. Чернявська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено цілісне історико-педагогічне дослідження проблеми естетичного виховання дітей у дошкільних закладах освіти України в другій половині XX ст. Визначено внесок провідних учених, педагогів досліджуваного періоду в розробку наукових засад вирішення зазначеної проблеми. Обгрунтовано етапи (1950 - 1961 рр. - етап становлення системи естетичного виховання дітей у дошкільних закладах освіти, 1962 - 1980 рр. - етап розвитку системи естетичного виховання дітей у дошкільних закладах освіти, 1990-ті рр. - етап модернізації системи естетичного виховання дітей у дошкільних закладах освіти). Окреслено перспективи використання в сучасних дошкільних закладах освіти позитивного досвіду естетичного виховання дітей дошкільного віку досліджуваного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355 + Ч413(4УКР)63/64
Шифр НБУВ: РА382705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Донченко О.В. 
Проблема естетичного виховання дітей дошкільного віку в педагогічній думці України (кінець XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Донченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 21 с. — укp.

Проаналізовано та систематизовано теоретичні ідеї естетичного виховання дітей дошкільного віку у педагогічній спадщині вітчизняних освітян наприкінці XIX - початку XX ст. Виявлено прогресивні ідеї. Показано внесок провідних діячів освіти та мистецтва України у розвиток естетичного виховання дошкільників. Висвітлено досвід його організації в Україні у досліджений період. Узагальнено зміст естетичного виховання, виявлено основні форми та методи його здійснення у дошкільних навчальних установах різного типу, що існували у цей період. З'ясовано й обгрунтовано можливості використання позитивного досвіду минулого за умов реформування національної системи освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355 + Ч413(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА340059

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Чаговець А.І. 
Проблема формування здорового способу життя дітей дошкільного віку у вітчизняній педагогіці (друга половина XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.І. Чаговець ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу науково-педагогічної, історичної літератури, досвіду роботи дошкільних закладів періоду другої половини XX ст. визначено й обгрунтовано теоретичні підходи до вирішення проблеми, що стосується здорового способу життя в дітей дошкільного віку. Розкрито суть понять "здоров'я" та "здоровий спосіб життя дошкільнят". Досліджено зміст, форми та методи його формування. Визначено етапи розвитку проблеми у контексті особливостей науково-педагогічних досягнень, ієрархії науково-практичних проблем дослідженого періоду, пріоритетів виховного комплексу. Висвітлено тенденції формування навичок здорового способу життя у дітей дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354 + Ч413(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА354019

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Мінц М.О. 
Розвиток початкової освіти на Півдні України (1861 - 1917 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / М.О. Мінц ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено процеси становлення та розвитку початкової освіти з 1861 р. до 1917 р., наведено загальну характеристику народних шкіл, підпорядкованих різним відомствам. Висвітлено роль держави, земств, церкви, громад у розповсюдженні писемності серед жителів південного регіону України. Розглянуто організацію навчального процесу, систему підготовки педагогічних кадрів, фінансово-матеріального забезпечення та контролю за роботою народних шкіл. Проаналізовано законодавчу діяльність уряду в галузі освіти. Встановлено, що початкові школи були основними осередками поширення освіти на Півдні України. Виявлено взаємозв'язок між підвищенням престижу освіти і зростанням кількості шкіл на території Херсонської губернії. З'ясовано, що основними навчальними предметами у початкових школах були: закон Божий, російська мова (письмо), читання, арифметика, та, по можливості, церковні співи; заняття проводилися винятково російською мовою, що негативно позначилось на розумінні та засвоєнні навчального матеріалу україномовним населенням. Зроблено висновок, що народні школи були основними початковими закладами освіти на Півдні України у другій половині XIX - на початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР7)5-7 + Ч413(4УКР7)516 +
Шифр НБУВ: РА355042

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Вергазова Л. Г. 
Словесна творчість дошкільників як засіб морального виховання у вітчизняній теорії і практиці (кінець ХІХ - ХХ ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. Г. Вергазова ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено соціально-історичні та педагогічні передумови формування сучасних поглядів на словесну творчість як засіб морального виховання. Розкрито генезу поняття дитячої словесної творчості в історії дошкільної педагогіки. Здійснено історико-ретроспективний аналіз проблеми взаємозв'язку дитячої словесної творчості з моральним вихованням дошкільників і визначено етапи її розвитку. Охарактеризовано пріоритетні підходи щодо організації словесної творчості дошкільників як засобу морального виховання на різних етапах педагогічної практичної діяльності кінця XIX -XX ст. Виявлено можливості використання позитивного досвіду вітчизняних педагогів за сучасних освітніх умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР)5/6 + Ч411.352
Шифр НБУВ: РА375510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Головань Т.М. 
Становлення і розвиток суспільного дошкільного виховання у Криму (друга половина XIX - початок ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Головань ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Наведено результати комплексного історико-педагогічного дослідження основних етапів становлення та розвитку суспільних дошкільних закладів у Криму в другій половині XIX - на початку XX ст. Виявлено політичні, економічні, соціально-культурні та педагогічні особливості становлення суспільного дошкільного виховання як самостійної ланки у системі освіти, визначено його мету, завдання та структуру. Висвітлено передумови становлення та розвитку суспільного дошкільного виховання у Криму в зазначений історичний період. Розкрито роль місцевих благодійних і громадсько-педагогічних товариств у відкритті дошкільних закладів у другій половині XIX - на початку XX ст., визначено й охарактеризовано їх основні типи, якими є заклади опіки, денного перебування дітей, лікувально-оздоровчі. До наукового обігу введно нові матеріали про діяльність засновників і керівників дошкільних закладів у Криму у другій половині XIX - на початку XX ст. (А.Адлерберга, С.Аренда, В.Готлиба, Є.Глаголєва, С.Дарагана, О.Данилова, В.Ляпідуса, А.Фабра, Л.Фінкельштейна, М.Фридерікса, С.Шнейдера). Встановлено основні періоди формування мережі суспільних дошкільних закладів у регіоні (1854 - 1871 рр., 1872 - 1896 рр., 1897 - 1910 рр., 1911 - 1919 рр.). Визначено провідні тенденції у розвитку дошкільних закладів у Криму в другій половині XIX - на початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР7) + Ч414(4УКР7) +
Шифр НБУВ: РА355829

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бондар О.В. 
Становлення та розвиток системи дошкільного виховання в УСРР (1919 - 1933 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.В. Бондар ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено процес становлення та розвитку дошкільної системи виховання в УСРР у 1919 - 1933 рр. Здійснено комплексний аналіз законодавчого закріплення закладів дошкільного виховання як початкового ступеня радянської освіти, з'ясовано його місце та роль в освітній системі УСРР. Здійснено класифікацію всіх існуючих типів дошкільних закладів. З'ясовано стан їх фінансування та контингент вихованців і батьків, які користувались ними. Висвітлено процес формування кадрового потенціалу мережі дошкільного виховання, розглянуто систему підготовки педагогічних кадрів, зміни у змісті методичного наповнення навчально-виховного процесу. Проаналізовано мовну політику у дошкільних закладах у 1919 - 1933 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА341736

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Адамек І. 
Теорія і практика підготовки дітей до школи в умовах розвитку польського дошкілля (друга половина XIX віку - 1918 р.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / І. Адамек ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 52 с. — укp.

Висвітлено процес становлення та розвитку педагогічної науки, зокрема, однієї з її галузей - дошкільної педагогіки. На підставі аналізу архівних матеріалів, опублікованих джерел, психолого-педагогічних часописів і теоретичних розробок, узагальнено основні тенденції, обгрунтовано причини та необхідність розвитку дошкільних закладів (захоронок) різного підпорядкування на межі ХІХ - ХХ ст. Досліджено концепції відомих учених і практиків Я.Давіда й А.Шицувни - "наука про речі" та "психологічне вивчення дітей". Визначено та розкрито теоретико-методичні та організаційні засади навчально-виховного процесу в різних типах навчальних закладів, створених офіційними структурами (освітніми управліннями воєводств), благодійними та релігійними товариствами (у різних жіночих монастирях) та світськими особами. Розглянуто проблему підготовки дітей до школи за умов спеціально змодельованого процесу дошкільного виховання, що грунтується на використанні спадщини польської теорії та практики дошкільної педагогіки. На підставі проведених емпіричних досліджень вирішено наступні завдання: досліджено доцільність створених перших методів діагностування дітей; апробовано систему занять, спрямованих на підготовку дітей до школи; виявлено ефективність впливу експериментальних методик на визначення якостей дитини; розкрито особливості залежності розвитку дитини від взаємодії компонентів "вихователь - дитина - батьки". Запропоновано авторські розробки дидактичних матеріалів з урахуванням специфіки дошкільної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4ПОЛ)
Шифр НБУВ: РА312478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Пантюк Т.І. 
Теорія і практика фізичного виховання дітей дошкільного віку в Україні (1918 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.І. Пантюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено процес становлення та розвитку системи фізичного виховання дошкільників в Україні у міжвоєнну добу. Розглянуто вплив педагогічних теорій вітчизняних (С.Русової, Я.Чепіги, П.Франка, А.Животка та ін.) і зарубіжних (Ф.Фребеля, М.Монтессорі, сестер Агацці, Г.Горна та ін.) теоретиків дошкільного виховання на процес становлення та розвитку фізичного виховання дітей дошкільного віку. На підставі систематизованих архівних документів, посібників, інструкцій, порадників, матеріалів періодичної преси досліджено теоретичні засади фізичного виховання дошкільників, зміст та особливості організаційних форм і засобів фізичного виховання дітей дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР)6 + Ч413(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА313618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Степанова Т. М. 
Трансформації змісту передшкільної освіти в історії розвитку вітчизняної дошкільної педагогіки: методологія, теорія, практика (кінець XIX - XX ст.): автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01,13.00.08 / Т. М. Степанова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 44 с. — укp.

Обгрунтовано методологічні засади дослідження змісту передшкільної освіти періоду кінця XIX - продовж XX ст. Розкрито сутність феноменів "передшкільна освіта" та "зміст передшкільної освіти". Встановлено в контексті суспільних і педагогічних детермінант періодизацію розвитку змісту передшкільної освіти у вітчизняній дошкільній педагогіці 1898 - 2000 pp. Висвітлено зміст, специфіку його розвитку в різні періоди дослідження. Визначено дві групи тенденцій: тенденції становлення та розвитку змісту передшкільної освіти в кінці XIX - XX ст.; тенденції, які висвітлюють перспективу подальшого розвитку та трансформацій змісту передшкільної освіти в сучасному освітньому просторі. Узагальнено вітчизняний досвід, що дозволяє визначити напрями використання змісту передшкільної освіти для подальших наукових пошуків у даній царині.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР)5/6
Шифр НБУВ: РА384043 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського