Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (51)Книжкові видання та компакт-диски (79)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.352.21$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Куниця Т.Ю. 
Виховання відповідальної поведінки в учнів 7 - 8-х класів загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ю. Куниця ; АПН України. Ін-т пробл. виховання. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз стану проблеми виховання відповідальної поведінки в учнів VII - VIII класів на засадах педагогіки. Розкрито суть, структуру та зміст поняття "відповідальна поведінка підлітка" та визначено шляхи її виховання. Розроблено критерії та показники такої поведінки. З'ясовано її рівні й особливості прояву. Наведено психолого-педагогічні характеристики даних рівнів. Обгрунтовано педагогічні умови та розроблено методику виховання відповідальної поведінки в учнів VII - VIII класів на підставі когнітивного, емоційно-ціннісного, мотиваційного та практичного компонентів з використанням методів активізації виховного процесу: діалогової взаємодії, дискусії, моделювання та реального "проживання" ситуацій морального вибору, самоаналізу, особистісно-орієнтованого підходу у разі добору завдань і доручень, включення підлітків до активної громадської (суспільно-корисної) роботи у школі. Визначено гендерні особливості мотивацію до виховання відповідальної поведінки в учнів старшого підліткового віку. Доведено, що ефективність її виховання підвищується за умов: усвідомлення підлітками суті та змісту відповідальності та відповідальної поведінки особистості; розвитку мотивації до вироблення власної відповідальної поведінки (ціннісного ставлення до себе, інших і предметного світу; набуття досвіду відповідальної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА358613

Рубрики:

      
2.

Артюшенко А.О. 
Виховання вольових якостей в учнів середнього шкільного віку в процесі занять фізичною культурою: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.О. Артюшенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Запропоновано інформативні методики та критерії оцінювання вольових якостей у молодших підлітків. Показано, що прояв даних якостей в учнів V - VII класів значною мірою залежить від рівня їх фізичної підготовленості та функціональної рухливості нервових процесів. Діти віком 10 та 13-ти років характеризуються відносно високим рівнем вольових проявів і більш значним приростом показників фізичних здібностей. Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено педагогічні засоби та методику виховання вольових якостей учнів у процесі розвитку основних фізичних здібностей - швидкості, сили, витривалості, швидкісно-силових якостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.21 + Ч421.354 +
Шифр НБУВ: РА327389

Рубрики:

      
3.

Мішечкіна М.Є. 
Виховання впевненості в собі у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.Є. Мішечкіна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему виховання в дітей віком 5 - 10-ти років упевненості в собі як базової особистісної якості сучасної людини. На підставі аналізу наукових джерел уточнено зміст поняття "впевненість у собі" як базову якість особистості старшого дошкільника та молодшого школяра, а також поняття "впевнена поведінка". Визначено компоненти, критерії та показники зазначеної якості, рівні сформованості впевненої поведінки даних дітей. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови та методи оптимізації процесу виховання у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку впевненості в собі. Статистично підтверджено ефективність впровадженої особистісно орієнтованої системи виховання впевненості в собі у дітей зазначених вікових груп. На підставі результатів формувального експерименту показано позитивний вплив застосованих методів і прийомів у процесі виховання впевненості у собі досліджених дітей. Основні положення, одержані завдяки проведеному дослідженню, впроваджено до навчально-виховного процесу дошкільних закладів і початкових шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.21 + Ч421.352.21 +
Шифр НБУВ: РА363934

Рубрики:

      
4.

Діхтяренко З.М. 
Виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / З.М. Діхтяренко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано суть понять "виховання наполегливості" та "позакласна ігрова діяльність". Доповнено класифікацію рухливих ігор розробленими іграми, які визначають розвиток фізичних якостей, рухливами іграми й естафетами з елементами футболу. Для діагностики вихованості наполегливості молодших школярів у позакласній ігровій діяльності виділено одинадцять показників. Розроблено й експериментально апробовано педагогічну модель, умови й особистісно орієнтовану технологію виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності. Педагогічними умовами даного виховання є: конкретизація мети та перспектив діяльності на кожному етапі роботи; використання різноманітних засобів, форм і методів проведення ігрових занять; дотримання принципу доступності на кожному етапі роботи; використання ефекту суперництва; усвідомлення учнем свого обов'язку та відповідальності за школу, клас, команду; створення позитивного емоційного фону за результатами діяльності - особистої, команди, а також завдяки доброзичливому слову вчителя й однолітків; показ дітям взірця як орієнтира на рівень засвоєння визначеного завдання; постійне використання завдань, які виконуються дітьми "до відмови"; допомога дітям у подоланні труднощів, які з'являться раптово, несподівано. Обгрунтовано рівні вихованості наполегливості, а саме: високий, середній, низький, а також визначено ступінь її прояву - низький, високий. У порівняльному аспекті описано динаміку становлення наполегливості в учнів молодшого шкільного віку у перебігу формувального експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.55 + Ч421.331.1 + Ч421.352.21 +
Шифр НБУВ: РА355762

Рубрики:

      
5.

Савченко А.П. 
Виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.П. Савченко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто суть понять "самостійність", "ігрова діяльність". Визначено зміст, засоби та методи виховання самостійності у процесі ігрової діяльності. Проаналізовано її можливості у контексті дослідженої проблеми. Визначено й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови ефективного виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності. Відзначено, що важливою умовою виховання самостійності особистості є високий рівень сформованості емоційного компонента. З'ясовано, що в емоційно насиченій і цікавій грі, яка відповідає віковим особливостям молодших підлітків, самі обставини вимагають від них прояву активності та вимогливості до себе й інших. Експериментально доведено, що ефективність виховання самостійності молодших підлітків залежить від послідовного ускладнення ігрових дій, поступового розширення сфери їх діяльності, яка об'єктивно зумовлює ситуацію самостійного прояву можливостей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.2 + Ч421.352.46 +
Шифр НБУВ: РА350678

Рубрики:

      
6.

Брода 
Виховання самостійності у навчанні учнів основної загальноосвітньої школи (друга половина ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Мар'яна Володимирівна Брода ; Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч421.352.212
Шифр НБУВ: РА351847

Рубрики:

      
7.

Левицька Л.Я. 
Етнопедагогічні аспекти виховання характеру в українській педагогіці Галичини (1919 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Я. Левицька ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше цілісно систематизовано етнопедагогічні аспекти виховання характеру в українській педагогіці Галичини. Визначено й охарактеризовано етапи виникнення та розвитку проблеми виховання характеру в українській педагогічній думці краю міжвоєнної доби (1919 - 1939 рр.), кожен з яких відображає сутність поняття "виховання характеру" та позначений відповідними тенденціями. Доповнено педагогічну теорію науковими знаннями про еволюцію поняття "характер" та його етнопедагогічні аспекти виховання. Подальшого розвитку набули положення та висновки про працю як народно-педагогічний засіб виховання характеру. Уточнено етнопедагогічний інструментарій виховання характеру української молоді у досліджуваний період. Показано можливості творчого застосування історичного досвіду виховання характеру на сучасному етапі українського державотворення. До наукового обігу введено невідомі раніше факти, здійснено комплексний аналіз вітчизняних і зарубіжних педагогічних праць, присвячених проблемі виховання характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)61 + Ч313(4УКР) + Ч421.352.21 +
Шифр НБУВ: РА349942

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Карачевська Н.В. 
Навчально-ігрове середовище як важливий чинник виховання емоційно-вольових якостей молодших школярів на уроках фізичної культури: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання та спорту: 24.00.02 / Н.В. Карачевська ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено й апробовано модель навчально-ігрового середовища як цілісної системи, в якій процес виховання емоційно-вольових якостей є системотворчим чинником. Розглянуто теоретико-методологічний, психолого-педагогічний та технологічний блоки даної моделі. Доведено необхідність використання навчально-ігрового середовища у комплексі засобів фізичного виховання з метою розвитку емоційно-вольових якостей дітей молодшого шкільного віку. Розкрито особливості зв'язків між компонентами навчально-ігрового середовища, врахування яких дозволяє забезпечити виховання емоційно-вольових якостей у процесі навчання молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.21 + Ч421.354 + Ю983.520.2 + Ч511.143 +
Шифр НБУВ: РА351163

Рубрики:

      
9.

Костюк В.В. 
Творче самовиявлення особистості школяра у навчально-виховному процесі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Костюк ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Луганськ, 1999. — 16 с. — укp.

Розглядаються психолого-педегогічні умови, які забезпечують оптимальне творче самовиявлення учнів у навчально-виховному процесі. Розкрито дійові форми та методи, які всіляко сприяють активному самоствердженню та самореалізації особистості школяра. Показано, як переорієнтувати педагогічний процес на цілі розвитку та саморозвитку всебічно розвиненої творчої особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.21

Рубрики:

      
10.

Ротерс Т.Т. 
Теорія і методика розвитку особистості школяра у взаємодії фізичного та естетичного виховання: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Т.Т. Ротерс ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 40 с. — укp.

Визначено методологічні засади взаємодії фізичного та естетичного виховання в процесі розвитку особистості. Виявлено специфічні можливості ритму як домінантного компонента даної взаємодії у процесі розвитку школяра. На підставі дослідження теорії ритму, його значущості та прояву в різних галузях життєдіяльності людства розроблено модель ритмічного розвитку особистості школяра. Визначено основні засоби ефективності та наведено критерії встановлення рівня ритмічного розвитку школярів різного шкільного віку. Розроблено методику розвитку даної якості у школярів, яку запроваджено в практичну діяльність загальноосвітніх шкіл, а також розглянуто стан професійної підготовки вчителів до проведення такого виду роботи. Доведено вплив музично-ритмічної на розвиток відчуття ритму у школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.21 + Ч421.354 + Ч421.355
Шифр НБУВ: РА318181 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Пасечнікова Л.П. 
Формування в старшокласників орієнтації на досягнення життєвого успіху: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.П. Пасечнікова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

В історичному аспекті висвітлено розробленість проблеми формування в старшокласників орієнтації на досягнення життєвого успіху в теорії та на практиці. На підставі аналізу наукової літератури визначено суть і особливості орієнтації на життєвий успіх. Обгрунтовано, що ефективність дослідженого процесу забезпечується за умов: усвідомлення старшокласниками життєвого успіху як власної цінності, спрямованості педагогів і батьків на власний успіх і успіх учня, створення в навчальному закладі середовища, що спрямовує на успіх, стимулює та підтримує цей успіх у різноманітній суспільно й особистісно значущій діяльності. Розроблено та впроваджено в навчально-виховний процес науково обгрунтовану педагогічну модель формування в старшокласників орієнтації на досягнення життєвого успіху, яка реалізується через цілеспрямовану організацію роботи з педагогами й учнями, та систему ефективних засобів щодо формування цієї орієнтації. Виявлено закономірності процесу формування в старшокласників дослідженої якості. Розроблено методичні рекомендації керівникам і педагогам загальноосвітніх навчальних закладів з формування в старшокласників орієнтації на досягнення життєвого успіху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 +
Шифр НБУВ: РА365648

Рубрики:

      
12.

Хмизова О.В. 
Формування лідерської позиції у молодших школярів у позаурочній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Хмизова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Проаналізовано основні напрями наукових розробок у галузях психолого-педагогічного розуміння лідерства та позиції особистості, уточнено сутність поняття "лідерська позиція". Розроблено типологію лідерської позиції на основі обраних критеріїв та визначено рівні розвитку лідерської позиції у молодших школярів. Висвітлено технологію формування лідерської позиції в учнів початкових класів, яка містить концептуальний, цільовий, змістовий, процесуальний й оцінно-результативний компоненти та побудована з урахуванням формування лідерської позиції на засадах особистісно орієнтованого виховання у початковій школі, формування мотивації лідерства у молодших школярів, забезпечення у виховному процесі можливостей для прояву учнями лідерської поведінки, вдосконалення психолого-педагогічної компетентності вчителя-вихователя та підвищення рівня психолого-педагогічних знань батьків з питання виховання лідерської позиції у молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.1 + Ю954.05-734 +
Шифр НБУВ: РА370207 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Паращенко Л.І. 
Формування організаторських та управлінських умінь в учнів ліцею бізнесу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.І. Паращенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено та теоретично обгрунтовано структуру, зміст, педагогічні умови й методи формування в учнів ліцею бізнесу організаторських і управлінських умінь. Розроблено методику діагностики управлінських здібностей учнів. Представлено технологію формування організаторських та управлінських умінь у ліцеїстів, яка грунтується на принципах ігрової та практичної підготовки, використанні методу проектів і створення особливого освітнього середовища ліцею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + У9(4УКР)р2
Шифр НБУВ: РА320475 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Кєжковська І. Л. 
Формування організаторських умінь і навичок старшокласників у позаурочному навчально-виховному процесі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / І. Л. Кєжковська ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2010. — 20 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано педагогічні умови формування організаторських умінь і навичок учнів старших класів у позаурочному навчально-виховному процесі. Запропоновано структурно-змістове забезпечення даного процесу, яке передбачає усвідомлення його суб'єктами необхідності формування даних умінь і навичок як засобів громадянського та громадського становлення. Розкрито особливості методичного забезпечення, яке дозволяє оптимально поєднати різноманітні методи та засоби педагогічного впливу (методи виховуючих ситуацій, проектів, самодіагностики, драми, дискусії, рольових ігор, творчих справ) та їх використання у формах позаурочного навчально-виховного процесу (факультативний курс, діяльність органів учнівського самоврядування, шкільних дитячих і молодіжних організацій, виховна діяльність класного керівника). Увагу приділено системному моніторингу та контролю засобами первинної діагностики сформованості організаторських умінь і навичок старшокласників у позаурочному навчально-виховному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.38
Шифр НБУВ: РА378203 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Зарицька В.В. 
Формування у старшокласників здатності до самореалізації: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Зарицька ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано теоретичне обгрунтування феномену "самореалізація особистості старшокласника". Проаналізовано суть і зміст життєвої компетентності як суттєвої детермінанти самореалізації. Виділено сукупність компетенцій, які забезпечують здатність до самореалізації. Обгрунтовано доцільність цілеспрямованого формування цієї здатності у старшому шкільному віці. Розроблено систему роботи з формування здатності старшокласників до самореалізації на базі дослідження рівня розвитку основних компетенцій наприкінці навчання у IX класі. Як основні етапи послідовного циклу формування цієї здатності запропоновано самоактуалізацію, самовизначення та саморепрезентацію. Психологічний інструментарій дослідженого процесу містить модель і технологію формувального експерименту, а також програму для старшокласників і методичні рекомендації для шкільних психологів і педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3 + Ч421.352.212 +
Шифр НБУВ: РА343626

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського