Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (137)Книжкові видання та компакт-диски (197)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.355.23$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Фрайт І.В. 
Проблеми музичного виховання школярів у діяльності західноукраїнських композиторів (друга половина ХІХ - початок ХХ сторіччя): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Фрайт ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 1998. — 18 с. — укp.

У роботі аналізується діяльність західноукраїнських композиторів другої половини XIX - початку XX сторіччя, визначається їх внесок у розробку ідей, що стосуються розвитку національного музичного виховання в Західній Україні. Встановлено, що, незважаючи на складні соціально-економічні, політичні і культурні обставини, композитори в умовах австро-угорської окупації внесли вагому лепту в теорію і практику музично-естетичного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23

Рубрики:

      
2.

Чернюшок О.В. 
Психолого- педагогічні умови навчання молодших школярів основ колористики у процесі образотворчої діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Чернюшок ; Луганський держ. педагогічний ін-т ім. Т.Г.Шевченка. — Луганськ, 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.22 + Ч421.355.23 + Ю984.030.229.1

Рубрики:

      
3.

Барвінок І.В. 
Формування музично-естетичної культури молодших школярів в умовах культурно-дозвіллєвої діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.В. Барвінок ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Визначено та обгрунтовано зміст та структурні компоненти музично-естетичної культури молодших школярів (інформаційний, почуттєво-емоційний, комунікативний), критерії та рівні сформованості музично-естетичної культури, а також педагогічні умови її формування у молодших школярів під час дозвілля. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено та впроваджено у практику цілісну методику організації музично-естетичної діяльності дітей у клубному об'єднанні на основі розвитку їх творчо-пізнавальної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Щ31р(4УКР)21-3 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА309073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Грисюк О.М. 
Формування музичної культури молодших школярів в умовах взаємодії загальноосвітньої і дитячої музичної шкіл: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.М. Грисюк ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Розроблено теоретичні та практичні аспекти взаємодії загальноосвітньої та дитячої музичної шкіл у процесі формування музичної культури дітей. Проаналізовано сутність музичної культури особистості, структурно-функціональний аналіз процесу її формування, проблеми двох типів шкіл, що впливають на успішність музичного розвитку школярів. Встановлено, що ефективність формування музичної культури дітей залежить від організаційно-педагогічних умов, які виникають внаслідок взаємодії загальноосвітньої і дитячої музичної шкіл. Розроблено й експериментально перевірено модель формування музичної культури особистості, наведено показники їх ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)2 + Ч421.355.23
Шифр НБУВ: РА308816 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Маріо М.Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Маріо ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
6.

Фоломєєва Н.А. 
Педагогічні технології естетичного виховання дітей віком 5 - 10 років засобами музичного мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.А. Фоломєєва ; АПН України. Ін-т пробл. виховання. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано ідею щодо естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва як вихідну форму й основу цілісного формування особистості людини. Процес оновлення технологій масового естетичного виховання засобами музичного мистецтва розглянуто як необхідну умову досягнення соціально-гуманістичної мети формування людини на сучасному етапі розвитку суспільства: розвитку активності, здатності до творчого, оптимістичного, конструктивного ставлення до світу й себе. Аргументовано тезу про необхідність оновлення технологій музично-естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва, що підвищує ефективність їх інтелектуального, морального, трудового, фізичного навчання та виховання, забезпечує розвиток творчого ставлення до життя, здатності подолати проблемні ситуації. Запропоновано нову технологію естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.23 + Ч421.355.23 + Ю817.2 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА313410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Чурікова-Кушнір О.Д. 
Виховання вокально-інтонаційної культури молодших школярів у процесі роботи над музичним образом: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Д. Чурікова-Кушнір ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано виховання вокально-інтонаційної культури молодших школярів як невід'ємну частину процесу виховання особистості. Визначено теоретичні засади виховання вокально-інтонаційної культури. Розглянуто потенційні можливості навчального процесу та навчального матеріалу. Розроблено модель вокально-інтонаційної культури, розкрито її зміст, структуру, основні компоненти. Висвітлено комплексну педагогічну систему, яка включає завдання, програму та методику виховання вокально-інтонаційної культури молодших школярів у процесі роботи над музичним образом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7р(4Укр)21-3 + Ч421.355.23
Шифр НБУВ: РА319446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Середюк О.С. 
Соціальне виховання учнів засобами музики в школах нового типу (на прикладі школи мистецтв): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.С. Середюк ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с.: табл. — укp.

На підставі аналізу наукової літератури визначено теоретико-педагогічні засади соціалізації учнів, проаналізовано процес соціального виховання, розкрито суть та зміст понять "соціальна активність", "соціально-музична активність". Розглянуто вплив соціально-культурного середовища на соціальне виховання учнів засобами музики за умов сільського соціуму. Розроблено та апробовано факультативну програму "Я, музика, суспільство", яка забезпечує ефективність даного виховання учнів засобами музики у сільській гімназії. Визначено зміст, форми та методи соціального виховання учнів, визначено шляхи та умови підвищення ефективності педагогічного впливу на соціально-музичну активність особистості. Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено доцільність і особливість форм роботи та різноманітних видів діяльності учнів, які водночас дають змогу здійснювати корекцію процесу соціального виховання. Визначено, що недостатній обсяг соціальних знань учнів, насамперед норм та правил, негативно впливає на їх поведінку, взаємовідносини з оточенням, ставлення до себе та інших осіб.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч421.355.23 +
Шифр НБУВ: РА326300

Рубрики:

      
9.

Батюк Н.О. 
Формування художньо-образного мислення молодших школярів на уроках музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.О. Батюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Науково обгрунтовано методику формування художньо-образного мислення молодших школярів на уроках музики на базі українського фольклору. Надано педагогічну інтерпретацію художньо-образного мислення. Розроблено його компонентний склад. Розкрито педагогічний потенціал фольклору завдяки синкретично-цілісному сприйманню його образів. Обгрунтовано та експериментально перевірено етапи формування художньо-образного мислення молодших школярів засобами фольклору на уроках музики. Показано взаємопов'язаність та взаємодоповнюваність процесу формування художньо-образного та музично-образного мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)31-34 + Ч421.355.23 +
Шифр НБУВ: РА324175

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Вільчковська А.Е. 
Розвиток теорії і практики музичного виховання учнів основних шкіл Польщі (1980 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.Е. Вільчковська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

На основі аналізу спеціальної та педагогічної літератури, навчальних планів та програм шкіл, вищих навчальних закладів виявлено та систематизовано концептуальні підходи до музичного виховання учнів I - VI класів основної школи, охарактеризовано сучасну теоретичну модель професійно-педагогічної підготовки вчителя музики у польських вищих навчальних закладах. Визначено специфіку змісту та форм музичного виховання учнів польських шкіл на сучасному етапі реформування шкільної освіти. Встановлено провідні тенденції розвитку музичного виховання учнів I - VI класів у системі шкільної освіти у Польщі. Здійснено порівняльний аналіз систем музичного виховання школярів у Польщі та Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Щ31р(4ПОЛ)21-3 +
Шифр НБУВ: РА328886

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Браніцька Т.Р. 
Методичні засади формування інтересу до народно-інструментального виконавства молодших школярів у позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.Р. Браніцька ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Визначено суть, структурні компоненти, критерії та рівні сформованості інтересу до народно-інструментального виконавства. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови та методику його формування у молодших школярів у позаурочний час. Доведено важливість одержаних результатів для подальшого розвитку музично-естетичного виховання учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.3,2-7 + Ч421.355.23 +
Шифр НБУВ: РА339363

Рубрики:

      
12.

Стецюк К.В. 
Розвиток музично-творчих здібностей учнів у навчально-виховному процесі мистецьких шкіл: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / К.В. Стецюк ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему музично-творчих здібностей у контексті різних галузевих наукових знань. Проаналізовано вітчизняну та зарубіжну психологічну, педагогічну, мистецтвознавчу літературу у аспекті суті та розвитку музично-творчого процесу у музичній діяльності. Досліджено взаємовплив у даному розвитку пізнавально-психічних процесів і музичних здібностей та чинники впливу на їх розвиток. Обгрунтовано методику цілісного розвитку музичних, творчих і музично-творчих здібностей. Наведено тезу, що наявність музичних здібностей ще не є показником музично-творчої діяльності. Доведено залежність розвитку досліджених здібностей від залучення учнів до таких форм діяльності, які постійно ускладнюються та вимагають вияву інтелектуальної, художньої, емоційної, творчої діяльності в єдиному комплексі. Визначено критерії та показники рівнів сформованості музично-творчих здібностей, що дає змогу удосконалити методику їх діагностування в учнів, яка передбачає визначення рівня розвитку інтелекту, музичних, виконавських і творчих здібностей, музично-творчої діяльності і має вагоме значення для подальшої розробки методики організації навчально-виховного процесу дитячих мистецьких шкіл. Експериментально апробовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність дії запропонованої методики розвитку даних здібностей учнів мистецьких шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)23-3 + Ч421.355.23 +
Шифр НБУВ: РА338153

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Павлова О.В. 
Педагогічне керівництво формуванням ціннісних орієнтацій молодших школярів засобами музично-ігрової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Павлова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Доведено, що одним з можливих шляхів розв'язання проблеми педагогічного керівництва формуванням ціннісних орієнтацій молодших школярів засобами музично-ігрової діяльності, є впровадження до практики виховання діалогічної стратегії дослідженого феномену, психолого-педагогічним механізмом якої є імпровізаційна діяльність. Розглянуто суть, зміст педагогічної імпровізації, особливості ціннісних орієнтацій стосовно музично-ігрової діяльності та залежність динаміки ціннісних орієнтацій молодших школярів від використання вчителем інтегративних діалогічних методів естетичного виховання фіксувально-стимулювального, пізнавально-творчого, оціночно-гіпотетичного, пошуково-інсайтного. Наведено методики дослідження сформованості зазначених орієнтацій учнів, розроблено діалогові "ігроуроки" музики як виховний простір, визначено критерії та показники ефективності запропонованого змісту педагогічного керівництва формуванням ціннісних орієнтацій молодших школярів засобами музично-ігрової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 +
Шифр НБУВ: РА337881

Рубрики:

      
14.

Фурсенко Т.Ф. 
Формування ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури в позашкільних навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ф. Фурсенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні засади та методи формування ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури в позашкільних навчальних закладах на базі застосування особистісно орієнтованого підходу щодо виховання засобами музики. Розкрито сутність категорій "цінності", "естетичні цінності", "ціннісні орієнтації особистості". Виявлено сутність ціннісних орієнтацій у галузі музичної культури та їх структуру. Вперше запропоновано метод актуалізації цінностей, що грунтується на викорстанні кращих зразків молодіжної музики, народних та академічних творів у сучасній обробці та класичної музики складної форми. Визначено стан, критерії та рівні сформованості ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури й обгрунтовано педагогічні умови та технології їх формування в музично-виконавських колективах. Підтверджено ефективніть експериментальної навчальної програми та доведено вагоме значення одержаних результатів для подальшого розвитку музично-педагогічної теорії та практики виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.351.2 + Ч421.355.23 + Щ310.03г(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА336626

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Турчин Т.М. 
Педагогічні засади естетичного виховання учнів дитячих музичних шкіл: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.М. Турчин ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічної, філософсько-естетичної та музикознавчої літератури, вивчення й узагальнення практичного досвіду обгрунтовано й експериментально апробовано засади естетичного виховання учнів дитячих музичних шкіл (ДМШ), якими є: єдність навчання музики та виховання засобами музичного мистецтва; опора на специфічну природу музики як мистецтва інтонованого смислу; реалізація всіх напрямів освоєння інтонаційної природи музики; збагачення традиційних методів навчання музики завдяки педагогічній адаптації до специфіки ДМШ, організацію змісту естетичного виховання з пріоритетним загальнокультурним розвитком; посилення соціокультурного збарвлення дитячої творчості. Запроваджено методику естетичного виховання учнів ДМШ на уроках зі спеціальності. Вона грунтується на освоєнні музики як мистецтва інтонованого смислу та передбачає розв'язання завдань опанування учнями "комплексного" інтонування, формування в них відчуття жанрово-стильової характеристики музики, виховання аналітико-синтетичного ставлення до музичного мистецтва. Зроблено висновок, що реалізація методики естетичного виховання учнів ДМШ на уроках зі спеціальності сприяє позитивній динаміці кількісних і якісних показників їх естетичної вихованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)23:Ю8 + Ч421.355.23 +
Шифр НБУВ: РА346162

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Сверлюк Л.І. 
Формування гуманних взаємин у дитячих хорових колективах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.І. Сверлюк ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Вперше розкрито зміст і структуру процесу гуманізації навчально-виховного процесу у дитячому хоровому колективі. Теоретично обгрунтовано педагогічну технологію формування гуманних взаємин між його учасниками на основі демократичного стилю керування ним. Удосконалено критерії та показники рівнів сформованості гуманних взаємин відповідно до специфіки, мети та творчої діяльності дитячого хорового колективу. Розроблено положення щодо впровадження в навчальний процес демократичного стилю керівництва дитячими музичними колективами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Щ314.18 + Ю984.544 +
Шифр НБУВ: РА343990

Рубрики:

      
17.

Ороновська Л.Д. 
Педагогічні умови прилучення молодших школярів до духовних цінностей на уроках музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.Д. Ороновська ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано суть механізму виховання в молодших школярів тяжіння до духовних цінностей на уроках музики, який передбачає врахування домінувальної ролі емоційної сфери у сприйнятті творів мистецтва, рівня пізнавальних можливостей і творчих здібностей учнів цього віку з метою розвитку духовних потреб і почуттів, набуття елементарних навичок сприйняття мистецтва і знань про духовні цінності, формування творчої активності, а також для реалізації духовних сил і задатків. Визначено педагогічні умови реалізації даного механізму, а саме: інтеграцію міжпредметних і міжхудожніх знань, умінь і навичок, організацію навчально-виховного процесу на уроках музики з використанням аксіологічного й особистісно-діяльнісного підходів, стимулювання потреби творчої самореалізації молодших школярів у різних видах музичної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Щ31 р(4УКР)22-3 +
Шифр НБУВ: РА341978

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Долгая Н.В. 
Виховання духовності страшокласників засобами молодіжної музичної субкультури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Долгая ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2006. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблему виховання старшокласників засобами молодіжної музичної субкультури (ММС). Розкрито суть понять духовності, виховання духовності старшокласників, проаналізовано структуру духовності особистості. Наведено критерії, показники та рівні духовної вихованості школярів, розроблено методику діагностики наявного рівня духовного розвитку учнів старших класів. З'ясовано історичні та соціальні передумови виникнення біт-музики як форми відображення субкультури молоді, описано її особливості та визначено характерні риси. Розглянуто виховні функції МСС як засіб духовного становлення учнів юнацького віку, виявлено педагогічні умови, що забезпечують результативність духовного виховання старшокласників засобами ММС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 +
Шифр НБУВ: РА342930

Рубрики:

      
19.

Васильєва О.В. 
Формування морально-естетичної культури учнівської молоді засобами хорового мистецтва на Слобожанщині (кінець ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Васильєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 22 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження проблеми формування морально-естетичної культури учнівської молоді засобами хорового мистецтва на Слобожанщині в історичному аспекті. Проаналізовано внесок вітчизняних філософів та педагогів досліджуваного періоду А.Гілярова, Н.Грота, Б.Грінченка, А.Козлова, С.Миропольського, С.Русової, К.Ушинського, А.Чалпанова, Я.Чепіги, П.Юркевича щодо розробки проблеми розвитку морально-естетичної культури молоді. Узагальнено досвід формування морально-естетичної культури учнівської молоді: розглянуто зміст діяльності учнівських хорів, визначено напрями та форми роботи музично-просвітницьких товариств, з'ясовано специфіку підготовки керівників хорів і вчителів співу. Досліджено діяльність музичних, просвітницьких організацій та хорових товариств Слобожанщини, зокрема Харківського товариства любителів хорового співу, Харківського музичного гуртка, Харківського церковно-співочого товариства та Харківського товариства поширення в народі грамотності. Розкрито роль відомих харківських диригентів та діячів мистецтв М.Ведринського, П.Кравцова, О.Літинського, М.Новикова, Н.Сумцової, І.Туровєрова, А.Юр'яна у формуванні морально-естетичної культури слобідського регіону. До наукового обігу введено маловідомі архівні документи та історичні факти, пов'язані з досліджуваною проблемою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Ч33(4УКР5)52 + Щ314.1-03(4УКР)5 + Щ314.1-7 р(4УКР)21-3 +
Шифр НБУВ: РА343797

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Рудічєва Н.К. 
Теорія та практика навчання співу у початкових школах Слобожанщини (друга половина XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.К. Рудічєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 21 с. — укp.

В історико-педагогічному аспекті здійснено цілісний аналіз теорії та практики навчання співу у початкових школах Слобожанщини у період другої половини XIX - початку XX ст. Систематизовано погляди зарубіжних і вітчизняних педагогів щодо даного навчання. Конкретизовано суть, мету та принципи навчання співу. Науково обгрунтовано етапи становлення співу як навчального предмета на Слобожанщині у даний історичний період, а саме: перший - 1864 - 1883 рр., другий - 1884 - 1888 рр., третій - 1889 - 1907 рр., четвертий - 1908 - 1917 р. Поетапно проаналізовано зміст програми з навчального предмета "Спів". Виділено найпоширеніші методи й організаційні форми навчання співу, зокрема, розширення співацького репертуару шкільних хорів завдяки музичним творам різних жарів, поступове ознайомлення учнів з нотною грамотою (мажором, знаками альтерації). Узагальнено педагогічний досвід упровадження методів і організаційних форм навчання співу (спів з листа, виразне читання перед співом). Актуалізовано роль учителя у вихованні та навчанні співу молоді. Розвинуто методи та форми практичної діяльності учителів співу у шкільній та позашкільній роботі. До наукового обігу введено маловідомі та раніше невідомі архівні матеріали.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Щ31р(4УКР-9СЛО)2 +
Шифр НБУВ: РА350137

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського