Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (35)Книжкові видання та компакт-диски (54)Журнали та продовжувані видання (35)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.385.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Музика О.О. 
Мотивація творчої активності технічно обдарованих підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Музика ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Розглянуто мотивацію творчої активності як провідний чинник розвитку технічної обдарованості в підлітковому віці. Досліджено взаємозв'язок мотивації досягнення, статусних та афілятивних мотивів у процесі становлення технічно обдарованої особистості. Виділено гіперсоціальний, конвенційний, тривожний, конформний та контрсоціальний типи мотивації творчої активності. Проаналізовано вікову динаміку та індивідуальні особливості мотиваційної сфери обдарованих підлітків і виділено особистісні риси, що сприяють розвитку технічної обдарованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ю984.5
Шифр НБУВ: РА315068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Хімчук Л.І. 
Психологічні умови формування технічного мислення в учнів 1-4 класів у позаурочній роботі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.І. Хімчук ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

На підставі теоретичного аналізу виявлено, що технічне мислення учнів початкових класів являє собою розумову діяльність, спрямовану на виконання різноманітних технічних завдань, створення нескладних моделей і макетів різних технічних об'єктів. Експериментально досліджено психологічні особливості прояву компонентів мисленнєвої діяльності учнів I - IV класів у процесі розв'язування технічних задач, а саме: мотиваційний, образний, понятійний, практичний, емоційно-вольовий. Розроблено й експериментально перевірено концептуальну модель формування технічного мислення даних учнів, яка передбачає наявність соціально-психологічних та індивідуально-психологічних умов його формування на базі актуалізації ролі освітнього та родинного середовища, а також застосування мотиваційного та творчого тренінгів з урахуванням вікових можливостей школярів. Обгрунтовано методичні рекомендації щодо впровадження мотиваційного та творчого тренінгу для формування технічного мислення учнів молодшого шкільного віку у позаурочній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.53-513 + Ю983.402.1 + Ч421.385.1 +
Шифр НБУВ: РА351136

Рубрики:

      
3.

Пригодій А.В. 
Розвиток просторової уяви учнів основної школи в процесі технічного моделювання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.В. Пригодій ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку просторової уяви учнів в процесі технічного моделювання та художнього конструювання виробів з паперу. Проаналізовано особливості організації процесу навчання, виховання та розвитку дитини в позашкільних закладах освіти. Теоретично досліджено й експериментально перевірено вплив прикладної діяльності на розвиток індивідуальних якостей особистості. З урахуванням одержаних результатів обгрунтовано нові підходи щодо розв'язання проблеми розвитку просторової уяви школярів. Розроблено й апробовано засоби впливу на просторову уяву учнів у процесі технічного моделювання та художнього конструювання виробів з паперу. Розроблено систему завдань, що активізує наочно-образне мислення та сприяє підвищенню рівня розвитку просторової уяви. Визначено показники рівнів сформованості просторової уяви. Здійснено експериментальну перевірку запропонованої системи завдань, що впливають на рівень розвитку просторової уяви учнів основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ю983.514 +
Шифр НБУВ: РА352696

Рубрики:

      
4.

Колодійчук О.Я. 
Розвиток технічної творчості дітей та молоді у навчальних закладах Галичини (1900 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Я. Колодійчук ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз розвитку технічної творчості учнів у контексті навчально-виховної діяльності суспільно-політичних і економічних чинників на формування технічних здібностей дітей і молоді. Показано роль зарубіжного досвіду у розвитку технічної грамотності учнів. Виявлено основні аспекти, передумови та напрями розвитку технічної творчості, обгрунтовано періоди її розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)6 + Ч421.385.1 +
Шифр НБУВ: РА363034

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Бєлошицький О.О. 
Розвиток технічної творчості учнів у позашкільних закладах освіти України (20 - 30 рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.О. Бєлошицький ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему становлення технічної творчості учнів у позашкільних закладах освіти України у 1920 - 1930-х рр. як однієї з форм трудової підготовки учнівської молоді. Висвітлено теоретико-методологічні підходи до технічної творчості учнів, існуючі дефініції даної творчості та методи їх розвитку. З використанням зазначених наукових положень розкрито передумови та детермінанти трансформації технічної діяльності учнів у технічну творчість. Розкрито мету, принципи, завдання та профілі технічної творчості учнів. Виявлено характерні тенденції та визначено етапи розвитку. Розроблено практичні рекомендації для розвитку технічної творчості учнів на сучасному рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 г +
Шифр НБУВ: РА351869

Рубрики:

      
6.

Лебедєв Д.В. 
Розвиток у школярів інтересу до транспортної техніки у процесі її макетування і конструювання у позашкільних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Д.В. Лебедєв ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему пошуку педагогічних умов, необхідних і достатніх для ефективного формування у членів творчих об'єднань позашкільних навчальних закладів технічного напряму стійких інтересів щодо транспортної техніки у процесі її макетування та конструювання. Розроблено зміст і методичні прийоми формування інтересу до транспортної техніки. На підставі результатів апробації запропонованих практичних і теоретичних розробок, зроблено висновок про позитивний вплив їх використання на підвищення рівня сформованості технічних інтересів у вихованців творчих об'єднань позашкільних навчальних закладів технічного напряму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч421.02 +
Шифр НБУВ: РА343301

Рубрики:

      
7.

Лякішева А.В. 
Соціально-педагогічні умови розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / А.В. Лякішева ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Здійснено аналіз філософських, психолого-педагогічних і соціально-педагогічних праць щодо вивчення соціально-педагогічних умов розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості. Розкрито суть понять "творча обдарованість", "творча технічна обдарованість", "дитяча технічна творчість". Розглянуто форми та методи виховної діяльності з учнями у даних центрах та соціально-педагогічні умови їх реалізації. Розроблено й експериментально перевірено ефективність сукупності соціально-педагогічних умов, запровадження яких до навчально-виховного процесу позашкільних навчальних закладів технічного профілю дозволило одержати позитивну динаміку збільшення кількості учнів експериментальної групи з високим рівнем творчого розвитку. Розроблено та науково обгрунтовано методику розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості учнів, спрямовану на проведення навчально-виховної роботи за певною системою, у контексті наступності та логічної єдності навчання, виховання та творчого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч421.220 + Ю984.53 +
Шифр НБУВ: РА349169

Рубрики:

      
8.

Кепша Я. С. 
Теоретико-методичні основи формування конструктивно-технічної компетентності учнів основної школи в умовах позашкільних навчальних закладів: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Я. С. Кепша ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 40 с.: рис., табл. — укp.

Вперше розроблено та теоретично обгрунтовано систему методологічного забезпечення формування конструктивно-технічної компетентності (КТК) в гуртківців у процесі розв'язання конструктивно-технічних завдань, експериментально перевірено її ефективність та особливості функціонування. Визначено критерії та показники, апробовано методику діагностування рівнів сформованості КТК гуртківців в процесі навчання технічних дисциплін. Удосконалено зміст, форми та методи конструктивно-технічної творчості гуртківців у позашкільних навчальних закладах науково-технічного напряму. Визначено сутність, структуру та зміст поняття КТК учня основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1
Шифр НБУВ: РА380348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Мачуський В.В. 
Формування готовності старшокласників до професійного самовизначення у сфері технічної діяльності в позашкільних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Мачуський ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Досліджено зміст і педагогічні засоби формування готовності старшокласників до професійного самовизначення на сферу технічної діяльності у позашкільних навчальних закладах освіти. Виявлено психолого-педагогічні фактори забезпечення профорієнтаційної спрямованості змісту навчально-трудової діяльності старшокласників, грунтуючись на діагностичній, інформаційній, виховній, розвиваючій та консультативній функціях профорієнтації. Обгрунтовано та експериментально перевірено ефективність змісту і структури профорієнтаційної роботи та визначено сукупність педагогічних засобів формування готовності старшокласників до професійного самовизначення на сферу технічної діяльності у позашкільних навчальних закладах освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.385.1
Шифр НБУВ: РА315929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Мельничук В.П. 
Формування техніко-конструкторських знань і вмінь учнів сільської школи в позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.П. Мельничук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано методику формування в учнів сільської загальноосвітньої середньої школи техніко-конструкторських знань і вмінь у процесі допрофесійної підготовки. Вперше визначено сутність і структуру поняття "позаурочна робота з трудового навчання в сільській школі". Обгрунтовано особливості організації та змісту техніко-конструкторської діяльності учнів сільської школи у позаурочний час. Відібрано та кваліфіковано активні форми, методи та засоби, спрямовані на розвиток техніко-конструкторських знань і вмінь учнів. Удосконалено зміст техніко-конструкторської діяльності для різних вікових груп школярів. Визначено критерії відбору та рівні сформованості техніко-конструкторських знань і вмінь учнів. Обгрунтовано ефективні педагогічні умови формування системи техніко-конструкторських знань і вмінь учнівського колективу сільської школи. Доведено, що формування системи техніко-конструкторських знань і вмінь у позаурочний час сприяє ефективному засвоєнню природничо-математичних і технічних дисциплін, розвитку творчої активності та загальнотрудових і загальнотехнічних вмінь і навичок учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч424(4УКР)714.8 +
Шифр НБУВ: РА336202

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського