Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (36)Книжкові видання та компакт-диски (248)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Э375-4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Бичко Б.І. 
Католицький філософський антропологізм. Історико-філософський аналіз: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / Б.І. Бичко ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2003. — 36 с. — укp.

Проаналізовано формування основних концепцій католицької філософсько-теологічної антропології. Виділено та досліджено основні етапи даного процесу, починаючи з висхідних ідей, які знаходимо в античній та елліністичній філософії. Зазначено, що складність, нерідко суперечливість і конфліктність, а подекуди несумірність теологічно-антропологічних концепції в їх історичному плині вимагає певної систематизації. Доведено, що це необхідно для наступного критичного дослідження на предмет трансцендентального характеру змісту філософсько-християнських доктрин, розгляду контроверсійності їх раціонального та містичного змісту, певного переосмислення у зв'язку з процесами так званого католицького "оновлення". Особливу увагу приділено аналітичному дослідженню специфіки антропологічної тематики в Україні у XIV - XVI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)4 + Ю216 + Ю3(4УКР)4 + Э375-422.2 +
Шифр НБУВ: РА323950

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
2.

Жиртуєва Н.С. 
Компаративний аналіз містичних традицій Сходу та Заходу: автореф. дис. ... д-ра філософ. наук: 09.00.11 / Н.С. Жиртуєва ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 33 с. — укp.

Досліджено, що містика постає складним феноменом духовного життя людини. Визначено, що містика (у вузькому сенсі слова, як один з видів езотерики) має значення контакту адепта містичної практики з Абсолютною реальністю, що сприймається як "єднання" з Нею та призводить до "зняття" суб'єкт-об'єктних відносин. Зазначено, що результатом постає трансформація свідомості/особистості адепта містичної практики, звільнення її від егоцентризму. Проаналізовано, що містична теорія (містицизм) та містична практика (досвід) обумовлюють формування містичної традиції, за допомогою якої здійснюється трансляція теорії та практики "єднання" з Абсолютом від однієї генерації до іншої, а процес формування двох типів містики (іманентної та трансцендентно-іманентної) залежить від уявлення щодо сутності Абсолютної реальності, яка визначає характер містичного контакту та мету містичної практики ("злиття" або "об'єднання" з Абсолютом. Різноманіття містичних традицій Сходу та Заходу, що формуються у межах основних містичних принципів, визначається способом вирішення питання щодо співвідношення ідеального та матеріального начал. Обгрунтовано, що певний вплив має вибір методів містичної практики, але псевдомістичний досвід постає секулярним, тобто позбавленим уявлень щодо Абсолюту і прагнення до "єднання" з Ним і він призводить до розвитку егоцентричної свідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э375-4-3...02 + Э372-4 +
Шифр НБУВ: РА369387 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
3.

Кияк М.Т. 
Порівняльний аналіз соціальних доктрин ісламу та Римо-католицької церкви: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / М.Т. Кияк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Здійснено філософсько-релігієзнавчий компаративний аналіз соціальних доктрин ісламу та Римо-католицької церкви. Зроблено спробу здійснити повне та системне дослідження мусульманської та католицької соціальних доктрин шляхом з'ясування та порівняння їх ідентифікаційних складових. Соціальна доктрина Римо-католицької церкви є сукупністю вчень і роздумів у суспільній сфері періоду кінця XIX ст. до сьогодення. Стосовно мусульманської соціальної доктрини, не зважаючи на розбіжності в ісламських суспільних концепціях, їх доктринальні принципи є єдиними. Зазначено щодо доцільності вивчення експлікації концептуальних передумов католицизму й ісламу та їх соціальних доктрин. Акцентовано увагу на властивій їм моральній спрямованості. Зроблено висновок, що суспільна сфера може стати важливим і плідним простором для міжрелігійного діалогу та співпраці ісламу та Римо-католицької церкви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э38-44 + Э375-44 +
Шифр НБУВ: РА355512

Рубрики:

      
4.

Рабінович С.П. 
Права людини у природно-правовій думці неотомізму: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / С.П. Рабінович ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2003. — 19 с. — укp.

Здійснено системний аналіз неотомістичної концепції прав людини, відображеної у документах та інших джерелах соціальної доктрини католицизму. Проаналізовано еволюцію праворозуміння неотомізму у ХХ ст. На основі розгляду теоретико-методологічних, ціннісно-антропологічних і соціально-етичних основ даної концепції розкрито евристичні можливості інтерпретації поняття гідності людини у католицизмі, подано загальнотеоретичну характеристику феномену прав людини у сучасному неотомізмі. Визначено внесок природно-правової доктрини католицизму у загальноцивілізаційний процес осмислення антропологічних основ прав людини та встановлено вплив міжнародно-правової ідеології прав людини на її соціальну доктрину.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)6-678.1 + Х911.3 + Х0в72 + Ф1(0)6 + Э375-44 +
Шифр НБУВ: РА324859

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського