![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Віртуальна довідка ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Тематичний інтернет-навігатор ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Наукова електронна бібліотека ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Автореферати дисертацій ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Реферативна база даних ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Книжкові видання та компакт-диски ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Журнали та продовжувані видання
![Mozilla Firefox](../../ico/mf.png) |
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>U=Ю700.8$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5
|
| | | | |
1. |
Жадан В.Б. Гедонізм та аскетизм у динаміці культури: Автореф. дис... канд. філос. наук: 17.00.01 / В.Б. Жадан ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2006. — 20 с. — укp.Виявлено та проаналізовано взаємні кореляції ідей гедонізму й аскетизму у культурно-історичній ретроспективі. Здійснено спробу розглянути гедонізм і аскетизм як два полюси біолярного маргінального культурно-антропологічного феномену. З'ясовано, що традиційне протиславлення гедонізму й аскетизму в певному значенні є некоректним. Доведено, що з погляду "маргінальної антропології" їх можна розглядати як культурні концепти зі взаємно пересічними семантичними полями. Розкрито характерні особливості становлення та розвитку ідей гедонізму й аскетизму у класично-елліністичний період античності, Середньовіччя, епоху Відродження та Нового часу. Виявлено історичні варіації гедонізму й аскетизму, динаміку розвитку цих явищ і специфіку їх співвідношення. Визначено взаємозв'язок гедоністичних аскетичних ідей за принципами насолоди і страждання у контексті загальних світоглядних установок переломних культурно-історичних епох. Виявлено заподії змін гедоністичних і аскетичних принципів. Описано зумовлену ними динаміку явищ гедонізму й аскетизму в історії культури. З'ясовано концептуальні відмінності гедоністичних й аскетичних систем, а також загальні цілі, принципи та методи, що дало змогу розглядати гедонізм і аскетизм як два полюси єдиного маргінального культурно-антропологічного феномену. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.0 + Ю700.808 + Ю771.232 + Шифр НБУВ: РА346493
Рубрики:
|
| | | | |
2. |
Радченко О.Б. Етичний релятивізм у філософії постмодернізму: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.07 / О.Б. Радченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.Проаналізовано принцип етичного релятивізму у філософії постмодерну, актуалізованого суттєвими трансформаціями сьогодення в Україні та світі. Зазначено, що з другої половини XX ст. відбувається процес відмови етики від класичної парадигми, зумовленої загальнокультурними змінами у напрямі плюралізації, релятивізації, здійснюється відхід з позиції центризму (его-, раціо-, тео-, телеоцентризму тощо), підривається віра у Граднаративи модерну. На підставі порівняльного аналізу праць провідних етиків, філософів проаналізовано особливості етики постмодерну (конструктивної та деконструктивної), її вплив на моральну свідомість людини та суспільства. Розглянуто особливості етики постмодернізму, а саме: спрямованість на маргінальні сфери людського життя; відкидання абстрактно-унікальних способів суджень і цінностей як вияв плюральності; відмова від бінарного протистояння модерну, злиття з живим моральним досвідом, переосмислення проблеми відповідальності з позиції ацентризму. Досліджено сучасну форму етичного релятивізму з властивими їй імморалізмом, деконструкцією, ігровим простором моралі. Зауважено, що суперечливий характер репрезентації суб'єкта у дискурсі постмодернізму взаємопов'язаний з розвитком нового типу взаємодії людини та суспільства. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю700.838 + Ю701.461 + Шифр НБУВ: РА335178
Рубрики:
|
| | | | |
3. |
Корх О.М. Проблема індивідуалізму (історико-філософський аналіз): Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / О.М. Корх ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2002. — 33 с. — укp.Проведено історико-філософський аналіз проблеми індивідуалізму, його суть, соціальну роль та історичні перспективи у контексті західної та вітчизняної культур. Встановлено, що все різноманіття філософсько-теоретичних концептуалізацій індивідуалізму пов'язано з запереченням або, навпаки, визнанням права людини на самовизначення та самоврядування, індивідуальну неповторність і нонконформізм. Показано, що в тлумаченні переважної більшості західних філософів, чиї погляди традиційно є до індивідуалістично зорієнтованими, суть індивідуалізму полягає не в славозвісній абсолютизації егоїстичних інтересів окремої особистості та запереченні колективних цінностей як таких, а у визнанні та захисті суверенного права людини на вибір в їх різноманітті та персональну відповідальність за його наслідки. Встановлено, що переважна більшість західних дослідників, які добре усвідомлюють можливість негативних наслідків індивідуалістичних настанов, в цілому вважає, що позитивний - творчий потенціал індивідуалізму значно перевершує ту загрозу, яка криється в цій можливості. Зроблено висновок, за яким сучасна західна та вітчизняна філософська думка все еволюціонує до визнання того, що за умов постійно зростаючої новизни, швидкоплинності, різноманіття суспільних процесів індивідуалізм не зникає, а поступово перетворюється на один з головних принципів особистого самовизначення та організації суспільного життя. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4) + Ю700.811 Шифр НБУВ: РА321713
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
| | | | |
4. |
Заболотна В.О. Регулятивний потенціал духовно-етичних цінностей в умовах глобалізації: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.07 / В.О. Заболотна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 15 с. — укp.Досліджено регулятивний потенціал духовно-етичних цінностей за умов глобалізації. Проаналізовано процес зростання впливовості універсальних принципів, які виконують духовно-орієнтовну та нормативно-регулятивну функції. Руйнація традиційної нормативності відбувається у формі деструктивної аномії та формі створення передумов для зростання впливовості "нової нормативності", взаємопов'язаної з процедурами публічної комунікації щодо базових цінностей і запровадження шляхом соціальних інститутів як прикладної етики. У процесі дослідження встановлено, що за умов глобалізації традиційні цінності світського та релігійного ідеалів зазначені процедури залишаються пріоритетним фактором у порівнянні з конвенційною мораллю та природною моральністю. Для активізації процесу втілення в життя етичних принципів необхідна їх конкретизація шляхом ситуаційної раціональності та нормативної освіченості. Сучасна етика бізнесу об'єднує духовно-орієнтаційну та нормативно-регулятивну функції базових гуманістичних цінностей, що створює засади для розробки соціального проекту щодо етичної регуляції поведінки у глобальному світі. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю700.8 + Ю701.4 + Ю751 + Шифр НБУВ: РА349576
Рубрики:
|
| | | | |
5. |
Сидоренко І.Г. Харизматична особистість та спільнота: морально-етичний аспект взаємодії: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.07 / І.Г. Сидоренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 17 с. — укp.Розкрито сутність, природу та моральні функції харизматичної особистості та спільноти. Досліджено процес соціальної та культурної еволюції особливого типу людини - "людини-маси" в його цілісності. Виявлено соціально-історичні та психологічні фактори формування харизматичної особистості. У контексті гуманістичної етики й етики комунітаризму вперше доведено, що виникнення феномену "маса" створює умови для уникнення індивідом морального вибору та зняття особистісної відповідальності. Виявлено тенденцію еволюції самосвідомості "людини-маси" до формування споживацького розуміння життєвих можливостей та індивідуальних свобод, які сприймаються у відриві від змісту етичної категорії відповідальності. З'ясовано, що основними принципами морального оцінювання взаємодії харизматична особистість - спільнота є моральні принципи альтруїзму й егоїзму, колективізму й індивідуалізму, принцип конформізму. Визначено роль харизматичної особистості у процесі суспільного розвитку, зокрема, досліджено її вплив на формування морального клімату сучасного суспільства. Встановлено, що за умов соціально-політичної кризової ситуації, обумовленої та взаємопов'язаної з кризами у духовно-моральній сфері, у масовій свідомості відбувається зміна консолідаційних засад до визнання та фокусування на ролі харизматичної особистості. Виявлено позитивну та негативну дієвість харизматичної особистості: інтеграційну та деструктивну. Окреслено спектр очікувань у масовій свідомості українців щодо харизматичного державного діяча, ідеалу якого відповідає самовіддана, сильна, відповідальна, інтегруюча особистість. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.32 + Ю700.811 + Ю704.5 + Ю954.05 + Шифр НБУВ: РА362442
Рубрики:
|
|
|