Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (163)Книжкові видання та компакт-диски (118)
Пошуковий запит: (<.>U=О284.02$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Олещук О.В. 
Аналітичні та інформаційні моделі і методи ідентифікації рухомих об'єктів для систем управління вантажопотоками: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / О.В. Олещук ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади та засоби побудови автоматизованої системи ідентифікації та реєстрації залізничних вагонів (АСІРЗВ). Показано економічну доцільність побудови АСІРЗВ на базі одержання й обробки візуальної інформації про транспортні засоби. Розроблено математичні моделі перетворення зображень, одержаних шляхом черезстрокового сканування, у зображення з прогресивним розгорненням. Удосконалено методи відстеження меж на базі використання виявлених ідентифікаційних елементів. Розроблено метод еталонно-залежної обробки для розпізнавання за високого рівня перешкод. Запропоновано моделі, методи та алгоритми для апаратно-програмної реалізації АСІРЗВ. Здійснено апробацію промислового зразка АСІРЗВ, показано її працездатність і перспективність впровадження для автоматизації обліку вантажопотоків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.02 +
Шифр НБУВ: РА352802

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Черниш Н.Ю. 
Вибір раціональних параметрів каналів вантажопотоків при удосконаленні маршрутних способів перевезення масових вантажів залізничним транспортом: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Н.Ю. Черниш ; Харк. держ. акад. залізн.трансп. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Висвітлено питання вдосконалення системи організації вагонопотоків шляхом вибору раціональних параметрів каналів вантажопотоків у процесі удосконалення маршрутних способів перевезення масових вантажів залізничним транспортом. Розроблено загальну математичну модель функціонування виробничо-транспортного ланцюга перевезення масових вантажів маршрутами. Розглянуто методику визначення економічного ефекту для магістрального залізничного транспорту і виробництва. Запропоновано практичні рекомендації щодо вдосконалення й оптимізації експлуатаційної роботи залізничного транспорту, створення єдиного технологічного процесу функціонування всього виробничо-транспортного ланцюга, розробки графіків взаємодіє виробництва, транспорту та споживання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.021
Шифр НБУВ: РА315916 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Кириченко Г.І. 
Оперативне розподілення потоків порожніх вагонів на полігоні дирекції перевезень: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Г.І. Кириченко ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. — Д., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено комплекс математико-технологічних моделей, призначених для розв'язання задачі оперативного оптимального розподілення потоків порожніх вагонів на полігоні дирекції перевезень. Виконано експериментальні дослідження вагонопотоків з урахуванням їх добової та внутрішньодобової нерівномірності. Запропоновано систему удосконалених математичних моделей на базі часових рядів щодо аналізу та прогнозування параметрів вагонопотоків. Досліджено задачу оперативного розподілення вагонопотоків з урахуванням стохастичних властивостей і необхідності коригування планів, а також пріоритетів станцій навантаження. Вперше задачу оперативного розподілення вагонопотоку сформульовано як двоетапну задачу стохастичного програмування, а забезпечення вимог станцій навантаження представлено за допомогою векторної моделі оперативного оптимального планування. Показано, що двоетапна модель планування дозволяє знизити експлуатаційні витрати на 10 %. Створено інформаційно-керувальну систему оперативного оптимального розподілення потоків порожніх вагонів та розроблено її структуру та функції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.021
Шифр НБУВ: РА320674 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Габа В.В. 
Оптимізація параметрів залізничної транспортної системи з метою прискорення доставки вантажів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / В.В. Габа ; Київ. ун-т економіки і технологій трансп. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано вибір параметрів, які найбільш істотно впливають на терміни доставки вантажів, а саме: норми складу поїзда, режиму роботи сортувальних систем і станцій, співвідношення маси та швидкості вантажних поїздів. Проаналізовано стан справ щодо виконання термінів доставки вантажів на залізничному транспорті України, внаслідок чого встановлено, що тільки 25 % вагонних відправок вантажів доставляються в строк, а 55 % - з перевищенням терміну доставки. З'ясовано, що фактична середня швидкість доставки вантажів складає 180 км/добу, а нормативна для вагонних відправок - 200 км/добу. Цим пояснюються систематичні порушення доставки вантажів. Установлено елементи залізничної транспортної системи (ЗТС), в яких відбуваються найбільші затримки у просуванні вагонопотоків. Зроблено огляд досліджень щодо прискорення доставки вантажів. Розроблено й апробовано математичні моделі для оптимізації параметрів ЗТС, зокрема, норми складу вантажних поїздів, що впливає на час їх накопичення на сортувальних станціях, режиму роботи цих станцій та критеріїв їх переведення на денний режим роботи, співвідношення маси та швидкості вантажних поїздів, а також запропоновано математичну модель для прогнозування терміну доставки вантажів залежно від технологічних параметрів конкретних напрямків перевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.02 +
Шифр НБУВ: РА339827

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Носенко М. П. 
Підвищення ефективності використання елементів залізничних транспортних систем при організації вантажних перевезень: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.01 / М. П. Носенко ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано модель розрахунків потреби колійного розвитку під час забирання вагонів на опорній сортувальній станції для вантажних станцій залізничного вузла на базі оптимізації параметрів, яка забезпечить скорочення загальних експлуатаційних витрат і дозволяє адаптувати процес перевезень до пріоритетних напрямів транспортного ринку. На базі математичної моделі стохастичного програмування запропоновано технологію обслуговування вантажовідправників і вантажоодержувачів з врахуванням собівартості подавання-забирання різних типів вагонів і вантажів на опорній сортувальній станції, розвезення їх на вантажні станції передаточними поїздами у вузлах. З врахуванням нечіткості вхідних і вихідних даних на базі теорії надійних мереж розроблено математичну модель організації вантажних перевезень на залізничних напрямках, яка базується на поширеній мережі Петрі, що на відміну від існуючої враховує реалізацію сумісного плану формування та жорсткого графіку руху поїздів з наближенням фактичних термінів доставки до нормативних. Розроблено інформаційну технологію АСК ВП УЗ з метою розв'язання задач контролю доставки вантажу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.02
Шифр НБУВ: РА375734 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Коробйова 
Підвищення ефективності експлуатації технічних засобів залізничних вузлів при переробці місцевих вагонопотоків: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Руслана Геннадіївна Коробйова ; Дніпропетровський національний ун-т залізничного транспорту ім. В.Лазаряна. — Д., 2009. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025.4
Шифр НБУВ: РА366134

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Мозолевич Г. Я. 
Підвищення ефективності процесу перевезень за рахунок визначення раціональних параметрів поїздопотоків: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.01 / Г. Я. Мозолевич ; Дніпропетр. нац. ун-т заліз. трансп. ім. В. Лазаряна. — Д., 2011. — 21 с.: рис. — укp.

Удосконалено пропускну спроможність потоків поїздів на залізничних напрямках за рахунок оптимізації параметрів поїздопотоків з метою визначення раціональної маси та довжини поїздів. Вперше встановлено функціональний зв'язок між зустрічними поїздопотоками по станціям обороту поїзних локомотивів та одержано його математичні характеристики. Виявлено, що на технічних станціях залізниць частина операцій припадає на кількість поїздів, що обслуговуються, а частина - на їх довжину, і не врахування цього фактора призводить до похибок у разі оптимізації параметрів поїздопотоків. Удосконалено модель залізничного напрямку, що дозволяє досліджувати роботу залізничних станцій і дільниць як єдину синергетичну систему. Удосконалено метод визначення раціональних параметрів маси та довжини поїздів у логічному ланцюгу вантажопотоків, який враховує витрати клієнтів залізниць на закупівлю та зберігання вантажів, витрати, пов'язані з параметрами поїздопотоків, а також зміну їх обсягів і структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.021
Шифр НБУВ: РА384936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Березовий М.І. 
Підвищення ефективності роботи залізничних станцій шляхом удосконалення спеціалізації сортувальних колій: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / М.І. Березовий ; Дніпропетр. нац. ун-т залізнич. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему зменшення експлуатаційних витрат, пов'язаних з формуванням поїздів на сортувальних станціях за рахунок більш ефективного використання технічних засобів сортувальних парків. Розроблено методику моделювання потоку поїздів і проведено перевірку їх адекватності. Досліджено технічне забезпечення та колійний розвиток сортувальних парків станцій України. Розроблено модель скочування окремого відчепа, модель розформування потягу та модель роботи сортувального парку в цілому. З'ясовано залежності техніко-експлуатаційних показників роботи станцій від характеристик вагонопотоків у розформування та параметрів сортувальних колій, на яких вони нагромаджуються. Розроблено методи техніко-економічного оцінювання спеціалізації колій. Визначено оптимальний розподіл сортувальних колій між призначеннями вагонопотоків, який здійснюється за допомогою методу гілок і меж.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025
Шифр НБУВ: РА373802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Кудряшов А. В. 
Підвищення ефективності сортувального процесу на станціях шляхом оптимізації режимів розформування составів на гірках: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / А. В. Кудряшов ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2010. — 21 с. — укp.

Вперше досліджено імовірнісні характеристики процесу багаторазових розділень відчепів составу на розділових стрілках. Розроблено методику, яка дозволяє встановити загальну кількість розділень відчепів составів, а також їх розподіл з окремих стрілочних позицій. Удосконалено математичну модель скочування відчепів з гірки, яка на відміну від існуючої, дозволяє керувати вибором зони гальмування відчепу, в тому числі, за низьких швидкостей виходу з гальмівних позицій. Розроблено метод оптимізації режиму розформування составу з урахуванням багаторазових розділень, що дозволило підвищити якість сортувального процесу за рахунок виключення нерозділень між несуміжними відчепами та маневрової роботи з їх ліквідації. Наведено метод оптимізації режиму гальмування керованого відчепу, який дозволяє врахувати умови його розділення не тільки з суміжними відчепами, а й з усіма іншими, що входять в кортеж керованого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025.432.51
Шифр НБУВ: РА376472 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Розсоха О. В. 
Підвищення ефективності функціонування сортувальних гірок шляхом удосконалення структур їх горловин: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / О. В. Розсоха ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано існуючі типи гіркових горловин вітчизняних і закордонних сортувальних пристроїв і відомих методик оцінки їх структур. Запропоновано теоретичні підходи до розробки нового класу структур гіркових горловин, які базуються на використанні відомого принципу квазібезперервного регулювання швидкості скочування відчепів малопотужними уповільнювачами в межах спускної частини. Удосконалено процедуру визначення показників надійності структур гіркових горловин і методику техніко-економічного порівняння варіантів проектних рішень сортувальних пристроїв. Проведено оцінювання економічної ефективності їх функціонування зі структурами горловин нового класу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025.432.5
Шифр НБУВ: РА375860 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Альошинський Є.С. 
Розробка моделі транспортного комплексу "сортувальна станція - прилеглі ділянки" для вибору раціональної технології його функціонування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Є.С. Альошинський ; Харк. держ. акад. залізнич. трансп. — Х., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Розглянуто питання удосконалення технології функціонування сортувальних станцій у взаємодії з прилеглими ділянками. На базі теорії мереж Петрі розроблено моделі зображення виробничої ситуації в окремих технологічних лініях і в цілому в транспортному комплексі сортувальна станція-прилеглі ділянки. Розроблено концепції та критерії оцінювання ефективності функціонування логістичного ланцюга транспортного комплексу сортувальна станція-прилеглі ділянки. Запропоновано моделі, які дозволяють аналізувати та вибирати оптимальні варіанти керування виробничим процесом на сортувальних станціях і прилеглих ділянках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025
Шифр НБУВ: РА313644 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Павленко О.В. 
Розробка моделі функціонування логістичних ланцюгів транспортного вузла для вибору інтенсивних технологій вантажоруху: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / О.В. Павленко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано концепцію реструктуризації транспортних вузлів на основі логістичних принципів організації вантажоруху. Встановлено критерій ефективності функціонування їх логістичних систем, визначення якого дозволяє врахувати інтереси перевізників та вантажовласників. На основі теорії мереж Петрі створено моделі функціонування логістичних ланцюгів транспортного вузла з домінуючим сектором залізничного транспорту, які відрізняються від існуючих наочністю та простотою їх застосування, а також можливостями врахувати різні імовірнісні фактори та вихідні дані, які можна одержати оперативно або шляхом розрахунків. Розроблено методику вибору варіантів інтенсивних технологій вантажоруху на підставі інтегрованого підходу до функціонування логістичних ланцюгів транспортного вузла. Результати наукового дослідження впроваджено в навчальному процесі ХНАДУ, а також під час коректування технологічного процесу станцій Основа і Харків-Червонозаводський.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-72 + О284.02 +
Шифр НБУВ: РА329181

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
13.

Кузнецов М.М. 
Розробка ресурсозберігаючої технології роботи пунктів комерційного огляду поїздів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / М.М. Кузнецов ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи удосконалення технології роботи пунктів комерційного огляду поїздів і визначено раціональні параметри їх оснащення технічними засобами контролю за станом вантажів із використанням ресурсозберігальних підходів. Створено ресурсозберігальну технологію комерційного огляду поїздів, що передбачає оперативне нормування часу на здійснення даної операції за умов зменшення загального часу їх знаходження в системі станції. Розроблено критерії та математичні моделі пріоритетності обслуговування на пунктах комерційного огляду транзитних вантажних поїздів з небезпечними та негабаритними вантажами та вантажних поїздів, що прибувають у розформування із замикальними групами. Експериментально встановлено, що запропоновані моделі дозволяють зменшити міжопераційні простої вантажних поїздів на технічних станціях і прискорити оборот вантажного вагона. Удосконалено методи оптимізації технічного оснащення та кількості бригад приймальників поїздів на пунктах комерційного огляду. Запропоновано здійснювати реалізацію ресурсозберігальної технології в єдиному інформаційному середовищі за допомогою системи підтримки прийняття рішень, яку у вигляді комплексу задач впроваджено на автоматизованих робочих місцях оперативного персоналу технічної станції. Нові ресурсозберігальні підходи та технічні рішення використано в робочих проектах коригування технології роботи пунктів комерційного огляду поїздів технічних станцій Статутного територіально-галузевого об'єднання "Південна залізниця" та впроваджено у технологічний процес роботи ТОВ "Підприємство промислового залізничного транспорту" в Харкові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025 + О284.025
Шифр НБУВ: РА357666

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Білогурова О.В. 
Технологія достовірного обліку операцій про стан та використання вагонів в центрах сервісу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / О.В. Білогурова ; Харк. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Установлено особливості обліку вагонів за умов функціонування оператора перевезень, наведено критерії оцінки стану вагону та вантажу, наголошено на необхідності автоматизованої обробки даної інформації. Запропоновано методи удосконалення механізму обліку вагонопотоків і поновлення застарілих даних шляхом дослідження стану вагону, необхідного для простеження за просуванням вагону та вантажу. На підставі отриманих результатів встановлено технологічну послідовність руху вагонів. Створено комплексну методику достовірного обліку операцій (даних) з засобами транспорту (вагонами) й автоматизації форм звітності, яка передбачає розробку доповнень до нормативно-правових актів та інструкцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.021
Шифр НБУВ: РА315760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Сіконенко 
Удосконалення методів визначення технічного рівня сортувальних станцій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Григорій Михайлович Сіконенко ; Українська держ. академія залізничного транспорту. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025.4
Шифр НБУВ: РА340201

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Андрющенко В.О. 
Удосконалення процесів експлуатації вагонних парків з урахуванням особливостей їх обліку і використання: автореф. дис... канд. техн. наук : 05.22.20 / В.О. Андрющенко ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2008. — 20 с. : рис. — укp.

Досліджено проблему підвищення економічної ефективності використання вантажного вагонного парку з урахуванням особливостей обліку та використання вагонів, зокрема вагонів власності країн СНД і Балтії. Запропоновано метод оптимального планування перевезень з використанням іновагонів і вагонів інвентарного парку, що передбачає врахування технологічних і економічних особливостей експлуатації вагонних парків. Для прогнозування параметрів руху вагонопотоків з урахуванням плану формування удосконалено ГЕРТ-метод аналізу потоків у мережах за рахунок використання статистичних і нечітких представлень даних. Для автоматизації системи управління вагонними парками розроблено методи побудови баз знань про процеси перевезень у формі нечітких правил продукцій. Запропоновані моделі та методи використано в автоматизованій системі оперативного прийняття рішень про навантаження іновагонів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.021
Шифр НБУВ: РА358993

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Чеклова В.М. 
Удосконалення процесу забезпечення порожніми вагонами припортового залізничного вузла: автореф. дис... канд. техн. наук : 05.22.01 / В.М. Чеклова ; Укр. держ. акад. залізничн. транспорту. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Удосконалено процес забезпечення порожніми вагонами припортового залізничного вузла, підвищення ефективності використання рухомого складу, скорочення простою суден і обігу вагонів, зменшення робочого парку вагонів і експлуатаційних витрат. Процес забезпечення припортових вузлів порожнім рухомим складом формалізовано як комплекс моделей, що відтворюють процедуру пошуку, збирання, формування і подавання порожніх вагонів у порт за двома варіантами: у вигляді порожніх маршрутів та групами в останній третині сформованого поїзду. Реалізацію моделей запропоновано на удосконаленні ІКС, в основу якої покладено планетарну модель із змінним радіусом пошуку необхідних порожніх вагонів. Оцінено ефективність запропонованої технології за умов Одеської залізниці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.02 +
Шифр НБУВ: РА367078

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Петрушов В.В. 
Удосконалення технології обробки транзитних вагонів на технічній станції залізничного вузла: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.В. Петрушов ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Розроблено програмний комплекс, що базується на математичному апараті нечітких нейронних мереж. Розроблено систему підтримки оперативних рішень для керівників перевізного процесу, яка дозволяє на підставі аналізу статистичних даних приймати рішення стосовно дій за різних ситуацій. Цю систему побудовано за принципами нейронних мереж. Це дозволяє здійснювати навчання й адаптацію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025.4 +
Шифр НБУВ: РА353492

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Долгополов 
Удосконалення технології роботи залізничного вузла на основі комплексу планетарних моделей: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Петро Віталійович Долгополов ; Українська держ. академія залізничного транспорту. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.02
Шифр НБУВ: РА340202

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
20.

Продащук С.М. 
Удосконалення технології роботи станцій з вантажними операціями шляхом оптимізації їх технічного оснащення: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / С.М. Продащук ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Формалізовано технологію роботи станцій з вантажними операціями шляхом створення багаторівневого комплексу моделей на основі мереж Петрі. Запропоновано модель для розрахунку тривалості технологічно-нестаціонарної ситуації. Розроблено моделі функціонування вантажних фронтів станції для визначення стану системи у будь-який момент часу. Удосконалено метод визначення оптимальних технічних параметрів роботи вантажних фронтів. Розвинуто моделі визначення раціонального розподілу технічних засобів і оптимального режиму функціонування даних фронтів у разі роботи за прямим варіантом. Удосконалено комплекс задач, що вирішується на автоматизованих робочих місцях оперативного персоналу станції за умов використання розроблених моделей для прийняття рішення щодо доцільності оптимізації існуючої технології роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025.432 +
Шифр НБУВ: РА356887

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського