Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (63)Книжкові видання та компакт-диски (95)Журнали та продовжувані видання (13)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4ПОЛ)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Гайда Й. 
Проблеми гуманістичного виховання особистості в педагогічній спадщині Януша Корчака та Антона Макаренка: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Й. Гайда ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено концепції гуманістичного формування особистості, змісту та форм організації виховного процесу у педагогічних системах Я.Корчака і А.Макаренка. Проаналізовано соціально-політичні та історичні передумови становлення особистей цих діячів як педагогів, виявлено подібні періоди формування їх педагогічних поглядів. Обгрунтовано місце спадщини Я.Корчака і А.Макаренка у розвитку гуманістичних педагогічних теорій. Розглянуто аналогії та відмінності у трактуванні педагогами основних компонентів педагогічного процесу, використанні форм і методів у практичній діяльності. Розкрито подібність, прогностичність принципів організації та структурно-функціональної побудови виховних систем, які були логічним втіленням педагогічних концепцій Я.Корчака і А.С.Макаренка і становили загалом цілісні педагогічні системи. Визначено напрями і можливості використання спадщини педагогів в освітньо-виховній і соціальній сферах у сучасній Польщі та в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ПОЛ)-8 Корчак Я. + Ч33(4УКР)6-8 Макаренко А. +
Шифр НБУВ: РА328825

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Кушнір В.М. 
Провідні гуманістичні ідеї творчої спадщини Януша Корчака у контексті розвитку вітчизняної педагогічної думки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.М. Кушнір ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Зроблено спробу компаративного аналізу педагогічних концепцій Я.Корчака та В.Сухомлинського. Досліджено систему гуманістичних поглядів Я.Корчака та уточнено вплив його педагогічних ідей на вітчизняну педагогічну думку. Охарактеризовано погляди Я.Корчака та В.Сухомлинського на період дитинства, проблему свободи дитини у виховному процесі, мету та результат виховання дитини, висвітлено систему роботи педагогів зі знедоленими дітьми. Окреслено та теоретично обгрунтовано перспективні напрями творчого використання педагогічного досвіду Я.Корчака та В.Сухомлинського в сучасних навчально-виховних закладах. У науковий обіг введено невідомі та маловідомі архівні матеріали, на основі яких значно розширено і конкретизовано уявлення про педагогічну спадщину Я.Корчака та В.Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ПОЛ)-8 Корчак Я. + Ч33(4УКР)6-8 Сухомлинський В. +
Шифр НБУВ: РА328879

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Гофрон Б. 
Процеси суспільних селекцій в шкільництві як предмет філософії освіти: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.10 / Б. Гофрон ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2005. — 32 с. — укp.

Вперше створено цілісну теорію нерівності в освіті та проаналізовано прояви соціальних нерівностей в освітній галузі Польщі, які виникли внаслідок суспільних селекцій у період системної трансформації. Визначено характер залежності між змінами у політичному, суспільному та економічному житті та збільшенням суспільних нерівностей в освіті. З'ясовано характер змін селекційних процесів в результаті формаційного перелому (зокрема, застосування правила вільного ринку). Розкрито суттєву роль економічних, просторових, культурних та освітніх бар'єрів авансу, які блокують освітні шанси та є провідними причинами освітніх нерівностей. Виявлено існування даних бар'єрів в окремих типах суспільних і територіальних середовищ та їх вплив на шкільні селекції. Обгрунтовано сутність освітньої нерівності та проаналізовано найрізноманітніші форми її прояву (шансу, участі, старту, умов та ефектів навчання) внаслідок дії соціокультурного механізму їх зародження - цілісної системи мотивів, потреб, інтересів, цінностей, мови та засобів життєдіяльності різних суспільних груп. Вперше дослідження особливостей виникнення нерівностей в освіті зосереджено одночасно на різних формах їх прояву. Уточнено уявлення про причини та наслідки відсутності егалітаризму в освітній системі. Доведено, що застосування механізмів ринкової конкуренції в освіті і тлумачення даного соціального інституту як товару стверджує та поглиблює нерівності шансів і зумовлює репродукцію суспільного розшарування. Обгрунтовано методологічні засади дослідження селекційних процесів у філософії освіти, розроблено й апробовано методику аналізу освітніх нерівностей. Охарактеризовано основні етапи селекції. Уточнено розуміння філософського, соціологічного, ідеологічного аспектів освітньої політики. Обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення доступу до освіти. Досліджено проблему взаємодії освіти та суспільства у контексті соціально-філософського й теоретико-методологічного осмислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*341.1:Ч30 + Ч33(4ПОЛ) +
Шифр НБУВ: РА336842

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Василюк А. В. 
Тенденції реформування шкільної освіти Польщі (XX - початок XXI ст.): автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / А. В. Василюк ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 40 с. — укp.

Здійснено історико-системний інтерпретаційно-оцінювальний аналіз процесу реформування шкільної освіти Польщі в контексті суспільно-політичних і соціально-економічних змін (XX - початку XXI ст.). Обгрунтовано теоретико-методологічні засади та створено інтегративну (діагностико-прогностичну) модель реформування освіти. Розроблено періодизацію реформ, виявлено та проаналізовано тенденції реформування польського шкільництва. Запропоновано класифікацію тенденцій: за характером і тривалістю - пролонговані, ітеративні, епізодичні, за новизною - наслідувальні (запозичені), інноваційні, за сприятливістю чи гальмуванням освітніх змін - позитивні, негативні, спрямовані на перспективний розвиток шкільної освіти - прогностичні. Визначено позитивний досвід проведення польських реформ та опрацьовано підходи щодо можливого застосування їх прогресивних ідей за умов модернізації шкільництва в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ПОЛ) + Ч33(4ПОЛ)6
Шифр НБУВ: РА384384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Шемпрух І. 
Тенденції розвитку педагогічної освіти вчителів у Польші (1918 - 1999 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І. Шемпрух ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 43 с. — укp.

Вперше досліджено процес розвитку педагогічної освіти учителів у Польщі за роки незалежності, визначено тенденції та особливості цього процесу, здійснено його періодизацію, проаналізовано діяльність навчальних закладів різного типу. Визначено фактори, що зумовлюють зміни в системі педагогічної освіти за сучасних умов, виявлено особливості підготовки вчителів у період трансформації суспільного устрою в державі, обгрунтовано напрями змін у педагогічній освіті на державному, відомчому та регіональному рівнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ПОЛ)
Шифр НБУВ: РА316307 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Гончаренко О. А. 
Філософсько-педагогічна концепція С. Балея у сучасному освітньому дискурсі: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / О. А. Гончаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

З'ясовано соціокультурні передумови становлення наукових поглядів С. Балея та історичну долю його ідей. Досліджено філософсько-антропологічні основи психолого-педагогічної спадщини мислителя, визначено їх місце та значення у його філософсько-педагогічній концепції. Обгрунтовано світоглядно-методологічну значущість освітнього ідеалу С. Балея у контексті модернізації вітчизняної освіти. Виявлено евристичний потенціал інтерпретації мислителем освітнього процесу як діалогу у зв'язку з новими завданнями сучасної освіти. Визначено роль філософських та психолого-педагогічних ідей вченого в осмисленні нових вимог до особистості педагога. Висвітлено можливості застосування ідей філософсько-педагогічної концепції С. Балея в освіті України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ПОЛ)6-8 Балей С. + Ю91(4ПОЛ)6-8 Балей С. + Ч33(4ПОЛ)6-8 Балей, С.
Шифр НБУВ: РА381208 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського