Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (28)Книжкові видання та компакт-диски (57)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)52-2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Барило О.А. 
Ідеї вільного виховання в реформаторській педагогіці кінця ХІХ - першої третини ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Барило ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше проведено цілісний науковий аналіз ідей теорії вільного виховання кінця XIX - початку XX ст. у країнах Західної Європи та Америки. Систематизовано погляди зарубіжних прихильників досліджуваної педагогічної концепції щодо мети, змісту, форм і методів навчання. Виділено основні положення та базові принципи вільного виховання, досліджено динаміку та специфіку їх розвитку. Виявлено та проаналізовано вплив ідей вільного виховання на формування вітчизняної педагогічної теорії та практики у період 1900 - 1931 рр. Вперше простежено еволюцію розвитку ідей вільного виховання в зарубіжних країнах у часи реформаторської педагогіки кінця XIX - першої третини XX ст., в Україні протягом досліджуваного періоду та на межі XX - XXI ст. Визначено перспективні ідеї вільного виховання та обгрунтовано можливість їх використання за сучасних умов. У науковий обіг введено маловідомі документи та історичні факти, пов'язані з процесом становлення та розвитку ідей вільного виховання, а також маловідомі наукові джерела, що значно розширюють теоретико-методологічні засади досліджуваної педагогічної теорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)52-2 + Ч33(4УКР)52-2 +
Шифр НБУВ: РА334107

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Таран О.М. 
Проблеми дидактики в педагогічній спадщині С.Русової: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Таран ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Висвітлено динаміку становлення та розвитку дидактичних поглядів видатного українського педагога С.Русової (1856 - 1940 рр.), виділено й охарактеризовано в цьому процесі основні періоди: 1871 р. - кінець XIX ст. - виникнення інтересу до педагогічної праці та формування педагогічного покликання; початок XX ст. - 1917 р. - вивчення розвитку вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки, глибоке осмислення новітніх підходів реформаторської педагогіки; 1917 - 1920 рр. - активна праця в уряді УНР, у реформуванні системи освіти в Україні; роки міграції - плідна праця у вищих школах, написання грунтовних монографічних досліджень з проблем дидактики. Виокремлено внесок С.Русової у розробку теоретичних і практичних питань теорії навчання, розкрито погляди на предмет та основні категорії дидактики, суть процесу навчання, мету та завдання навчання, зміст, принципи, форми й методи навчання, вимоги до вчителя. Виявлено прогресивні дидактичні ідеї С.Русової, які можуть бути використані для розробки концептуальних засад системи освіти та виховання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-211 +
Шифр НБУВ: РА326253

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Пшеврацька О.В. 
Психолого-педагогічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях С.Ф.Русової: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / О.В. Пшеврацька ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 23 с. — укp.

Досліджено психологічні та педагогічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях С.Ф.Русової. Наведено аналіз психолого-педагогічних підходів до його організації за кордоном. Здійснено порівняльний аналіз теоретико-методичних підходів у системах дошкільного виховання С.Ф.Русової та М.Монтессорі. Розкрито психологічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях вченої, проаналізовано умови його організації, визначено актуальність та можливість використання у системі сучасної дошкільної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-211
Шифр НБУВ: РА317895 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Растригіна А.М. 
Розвиток теорії вільного виховання у вітчизняній і зарубіжній педагогіці кінця XIX - першої половини XX століття: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / А.М. Растригіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 41 с. — укp.

Науково обгрунтовано концепцію педагогіки свободи як особливого напряму гуманістичної педагогіки, що базується на інваріантних принципах вільного виховання, аспектом вивчення даної науки є теоретичні та практичні засади розвитку внутрішньої свободи особистості, її суб'єктності, самосвідомості, здатності до свідомого та відповідального самовизначення, самостійного вибору та реалізації власного життєвого шляху. На підставі узагальнення ідей вільного виховання виділено систему інваріантних принципів, які складають концептуальну основу педагогіки свободи, розроблено параметричну модель типів виховного середовища, в якій локалізовано педагогічні позиції провідних представників теорії вільного виховання. У контексті педагогіки свободи розроблено модель виховного простору вільного самовизначення особистості, описано її компоненти (просторово-предметний, соціально-психологічний, організаційно-педагогічний) та умов ефективної реалізації. Розширено та уточнено наукові уявлення про внутрішню свободу як мету виховання особистості, доведено можливість ефективного застосування найголовніших принципів даної науки в сучасних виховних системах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)52-28 + Ч33(4УКР)52-2 +
Шифр НБУВ: РА331906

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Пеньковець О.М. 
Філософсько-освітні погляди С.Русової (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / О.М. Пеньковець ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто соціально-філософські засади вчення українського філософа та педагога С.Русової. Проаналізовано особливості творів науковця, ступінь дослідження її соціально-філософських поглядів у науковій літературі з позицій розуміння соціальної філософії як інтегративного знання про суспільство, що включає в себе власну історію та є аспектом існування суспільства, як самотвірної освітньої системи. Вивчено соціально-філософські погляди науковця щодо суспільства, освіти, ролі національного в осмисленні освіти й особи, питання конституювання національної школи та національної освіти, взаємодії освіти й держави, а також виховання вільної особистості - мету освіти. Систематизовано соціальні цінності освітнього процесу на основі соціально-філософського аналізу творів С.Русової.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч430 + Ю252:Ч30 + Ч33(4УКР)52-211
Шифр НБУВ: РА314426 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського