Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (230)Книжкові видання та компакт-диски (186)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч435.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Грицюк В.І. 
Активізація корекційно-виховної роботи в допоміжній школі засобами рухливих ігор: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.І. Грицюк ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено вплив рухливих ігор на розвиток дитячого організму розумово відсталих школярів. Доведено, що на відміну від нормально розвинутих, аномальні діти потребують серйозного вдосконалення мотиваційної, інтелектуальної, зокрема, рухової сфер у зв'язку з наявними у їх статусі незворотними хворобливими процесами, що призводить до зниження навчально-корекційних потенцій розвитку. Особливо сприятливими для таких кумулятивних педагогічних впливів є молодший шкільний вік. На підставі результатів даних досліджень розроблено модель уроків фізичного виховання, загальноосвітнього циклу, позакласних та позашкільних заходів з активним використанням ігрової діяльності розумово відсталих школярів як засобу розвитку та соціалізації за умов сучасного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6
Шифр НБУВ: РА309310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Рейда К.В. 
Виховання готовності учнів допоміжної школи до праці в системі професійно-трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / К.В. Рейда ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с.: табл. — укp.

Подано визначення поняття "готовність", її складові, критерії та рівні сформованості за різних умов навчання учнів (констатуючий та формуючий експеримент). Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено, що готовність учнів до майбутньої праці зумовлюється особливостями психічного розвитку та організацією їх професійно-трудового навчання. Зазначено, що розширення дидактичних функцій праці (навчальних, виховних, розвиваючих), інтеграція позакласної та позашкільної роботи трудової спрямованості у систему професійно-трудового навчання, наближення навчальної праці до умов реального виробничого процесу, включення до трудового процесу учнів ділових, ігрових, проблемних і виробничих ситуацій забезпечує більш високий рівень сформованості їх професійної та особистісної готовності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266
Шифр НБУВ: РА326466

Рубрики:

      
3.

Ільченко А.М. 
Ідеї раннього розвитку і вільного виховання дітей з обмеженими розумовими можливостями у педагогічній спадщині М.Монтессорі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.М. Ільченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано становлення особистості М.Монтессорі як педагога-гуманіста освіти дітей з порушенням інтеллекту, визначено основні етапи її науково-педагогічної діяльності. Розглянуто проблему раннього розвитку та вільного виховання дітей, досліджену М.Монтессорі, виявлено психолого-педагогічні умови розв'язання даної проблеми. Розкрито суть і зміст педагогічної діяльності італійського науковця, визначено її внесок в організацію допомоги дітям з порушеннями психофізичного розвитку. Описано та теоретично обгрунтовано перспективні шляхи творчого використання педагогічного досвіду М.Монтессорі у практиці сучасної спеціальної школи. На підставі аналізу наукової спадщини М.Монтессорі зазначено, що його педагогічні погляди не втратили своєї актуальності за теперішнього часу. Педагогічна система М.Монтессорі є перспективною для організації інтегрованої (інклюзивної) освіти дітей з порушеннями психофізичного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ІТА)-8 Монтессорі, М. + Ч435.2/3 +
Шифр НБУВ: РА348692

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Ардобацька 
Корекційна спрямованість дидактичних ігор у формуванні кількісних уявлень в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Катерина Володимирівна Ардобацька ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221
Шифр НБУВ: РА310808

Рубрики:

      
5.

Нізевич О.В. 
Корекція мислення розумово відсталих учнів молодших класів на уроках української мови: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О.В. Нізевич ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено корекційний вплив системи розвивального навчання Д.Б. Ельконіна - В.В. Давидова на подолання вад і подальший розвиток мислення розумово відсталих учнів молодших уласів. Доведено можливість викладення теоретичних знань способом від абстрактного до конкретного, навчання за принципами провідної ролі теоретичних знань, проходження матеріалу швидким темпом. Обгрунтовано методику впровадження розвивального навчання за системою Д.Б. Ельконіна - В.В. Давидова на уроках української мови за умов допоміжної школи та доведено її ефективну роль у корекції мислення розумово відсталих учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 + Ш141.14-917
Шифр НБУВ: РА374871 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Коштур Я.Є. 
Корекція психофізичного розвитку розумово відсталих підлітків засобами плавання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Я.Є. Коштур ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Здійснено науковий аналіз проблеми корекції порушень у психофізичному розвитку розумово відсталих підлітків із застосуванням засобів плавання. Розроблено комплекс тестових вправ для з'ясування рівня психофізичного розвитку учнів. Обгрунтовано структуру, зміст та методичне забезпечення корекційних занять із плавання для психофізичного розвитку підлітків з розумовою відсталістю. Методика корекційної роботи з розумово відсталими підлітками включала шість розділів (теоретичний, загальна фізична підготовка, початкове навчання плавання, навчання техніки спортивних способів плавання, ігри і розваги у воді, стрибки у воду) та передбачала застосування музики. Доведено ефективність запропонової методики занять із плавання, що дозволяє підвищити рівень корекційно-розвивальної і навчально-виховної роботи з розумово відсталими підлітками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 + Р354.11 +
Шифр НБУВ: РА367639

Рубрики:

      
7.

Товстоган В.С. 
Методичне забезпечення професійного відбору у системі трудової підготовки учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.С. Товстоган ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження з проблеми соціально-трудової адаптації випускників допоміжної школи. Розглянуто професійний відбір у системі трудового навчання розумово відсталих учнів як засіб підвищення ефективності підготовки школярів до опанування робітничих професій. Розроблено організаційні форми та методичне забезпечення здійснення професійного відбору в системі трудової підготовки в допоміжній школі. На підставі проведеного аналізу вимог професіограм робітничих професій, які запроваджено в школах, запропоновано комплекс методик для дослідження стану сформованості професійно важливих якостей в учнів. З метою здійснення прогнозу щодо опанування учнями робітничих професій обчислено індекси успішності професійного навчання. Визначено рівні придатності школярів до опанування трудової діяльності. Висвітлено методичні засоби розвитку професійно важливих якостей в учнів. На підставі результатів дослідження відзначено, що для успішного опанування школярами робітничих професій необхідно здійснювати спеціально організований навчальний процес, спрямований на розвиток професійно важливих якостей. Проведено порівняльний аналіз отриманих результатів пролонгованого професійного відбору учнів експериментальних та контрольних груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266
Шифр НБУВ: РА319441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Лесько О.М. 
Організаційно-методичні основи використання рухливих ігор у фізичному вихованні молодших школярів із затримкою психічного розвитку: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.М. Лесько ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано організаційні та методичні підходи щодо використання рухливих ігор у фізичному вихованні молодших школярів з затримкою психічного розвитку, встановлено їх ефективність. Вперше вивчено стан симпато-адреналової системи у дітей з затримкою психічного розвитку та розроблено програму використанян рухливих ігор у процесі їх фізичного виховання. Доповнено дані про особливості фізичної підготовленості, морфофункціонального розвитку, фізичної працездатності та психічних функцій молодших школярів з затримкою психічного розвитку Львівської області. Обгрунтовано можливості здійснення фізкультурно-педагогічного та оздоровчого впливу на психофізичний і функціональний розвиток учнів засобами фізичної культури, зокрема рухливими іграми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 +
Шифр НБУВ: РА334332

Рубрики:

      
9.

Легкий О.М. 
Організаційно-педагогічні умови використання комп'ютера в спеціальній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Легкий ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто актуальну проблему комп'ютеризації спеціальної шкільної освіти дітей з особливими потребами, їх розвиток шляхом використання в системі корекційного навчання комп'ютера та нових інформаційних технологій навчання. За результатами констатуючого дослідження визначено загальну тенденцію до розгортання процесу комп'ютеризації у спеціальних школах різних типів. Однак відсутність загальних закономірностей, невизначеність організаційно-педагогічних умов використання комп'ютерної техніки призвели до хаотичності даного процесу. Доведено можливість використання комп'ютера та фрагментів навчальних комп'ютерних програм у процесі вивчення учнями спеціальних шкіл предметів природничого циклу (біології, фізики, географії), їх вплив на підвищення якості знань і психічний розвиток учнів. Науково обгрунтовано й апробовано в корекційному навчанні організаційно-педагогічні умови використання комп'ютера в системі роботи спеціальних шкіл-інтернатів різних типів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.253
Шифр НБУВ: РА312536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Малюхова 
Особливості конкретизації уявлень слабозорих розумово відсталих учнів про оточуючий світ (на основі їх предметно- практичної діяльності): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Наталія Іванівна Малюхова ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.25 + Ч435.25
Шифр НБУВ: РА311434

Рубрики:

      
11.

Татьянчикова І.В. 
Особливості формування життєвих орієнтацій в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Татьянчикова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування у розумово відсталих учнів життєвих орієнтацій. З'ясовано психологічний зміст життєвих орієнтацій, визначено їх види, складові і механізми становлення, показники сформованості; виявлено особливості життєвих орієнтацій у розумово відсталих школярів стосовно професійної діяльності, матеріально-побутового добробуту, міжособистісних стосунків, непрофесійної сфери життєдіяльності; розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування вміння планувати життєві перспективи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241

Рубрики:

      
12.

Ужченко І.Ю. 
Особливості формування наочно-образного мислення молодших школярів із затримкою психічного розвитку засобами конструкторської діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.Ю. Ужченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено особливості процесу формування наочно-образного мислення у дітей з затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку, розроблено й апробовано методики його корекції засобами конструкторської діяльності. Визначено психологічний зміст наочно-образного мислення, проаналізовано передумови, механізми та динаміку його розвитку. Охарактеризовано етапи становлення наочних видів мислення в онтогенезі. Розкрито корекційну роль навчальних занять з конструювання у становленні пізнавальної діяльності дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Визначено рівні сформованості наочно-образного мислення у молодших школярів з даною патологією, виявлено якісні особливості його недостатнього розвитку. Експериментально підтверджено ефективність спеціальної методики поетапного формування наочно-образного мислення засобами конструкторської діяльності у дітей молодшого шкільного віку з затримкою психічного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю983.513.02 + Ч435.2 +
Шифр НБУВ: РА358470

Рубрики:

      
13.

Прохоренко 
Особливості формування самоконтролю у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (на матеріалі текстових математичних задач): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Леся Іванівна Прохоренко ; Інститут спеціальної педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ю948.25
Шифр НБУВ: РА359344

Рубрики:

      
14.

Шептицький Д.В. 
Пропедевтична підготовка розумово відсталих дітей до оволодіння спортивними іграми: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Д.В. Шептицький ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Проаналізовано та розкрито специфіку процесу фізичного виховання дітей з вадами розумового розвитку засобами спортивних ігор. Запропоновано класифікацію комплексів рухових дій, що дає змогу оптимізувати процес засвоєння навчального матеріалу щодо спортивних ігор у спеціалізованій загальноосвітній школі. Розроблено та науково обгрунтовано систему засобів поєднання рухових дій і завдань з предметів загальноосвітього циклу, яка має назвуREABALL. Розвинуто положення корекційного навчання та виховання у спеціальній загальноосвітній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 +
Шифр НБУВ: РА347929

Рубрики:

      
15.

Лазоренко Т.М. 
Психологічна адаптація до процесу навчання дітей 6 - 8 років із затримкою психічного розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Т.М. Лазоренко ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Висвітлено проблему психологічної адаптації до навчання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку (ЗПР). Акцентовано увагу на адаптації наукової та міждисциплінарної проблеми, розкрито її зв'язок із психічним здоров'ям, проаналізовані критерії соціально-психологічної адаптації до школи, а також сучасні результати досліджень ЗПР, описано особливості їх прояву. Визначено структурні компоненти механізму психологічної адаптації до навчання у дітей 6 - 8 років із ЗПР, основними компонентами якого є: психічний стан (пізнавальна діяльність та емоційний стан), фізичний та соматичний стани. Виявлено рівні психологічної адаптації у дітей із ЗПР. Проведено апробацію механізму за умов функціонального об'єднання "Школа - дитячий садок". Доведено високу ефективність застосування механізму психологічної адаптації в корекційній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.91 + Ч435.221
Шифр НБУВ: РА319420 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Кузнєцов А.М. 
Психологічні особливості адаптації розумово відсталих першокласників до навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / А.М. Кузнєцов ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Наведено модель і теоретично обгрунтовано виокремлення факторів, компонентів, які входять до моделі психолого-соціальної адаптації розумово відсталих першокласників до навчання, а також виокремлено структурні одиниці кожного фактора. Визначено основні труднощі, які ускладнюють розвиток структурних одиниць даних факторів, та шляхи оптимізації процесу адаптації у розумово відсталих першокласників. Розроблено методичні рекомендації з даної прблеми для вчителів, вихователів, медичних працівників, які працюють у допоміжній школі, а також для батьків дітей з розумовою відсталістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.221
Шифр НБУВ: РА318992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Кущенко І.В. 
Психологічні особливості засвоєння техніко-технологічних знань учнями початкових класів допоміжної школи: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.В. Кущенко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми психологічних особливостей засвоєння техніко-технологічних знань розумово відсталими молодшими школярами. Комплексно вивчено взаємопов'язані складові, а саме: наявні в учнів техніко-технологічні знання за структурними компонентами (знанням про результат, предметом, засобами праці, трудовими діями), показники (повноту, правильність, усвідомленість), рівні; ефективність виконання на їх базі трудового завдання за показниками (правильністю, швидкістю, цілеспрямованістю, самостійністю, розумінням завдання, вербалізацією способу виконання завдання, якістю виробу), рівні; пізнавальні процеси, що забезпечують засвоєння знань (сприймання, мислення, пам'ять); з'ясування характеру зв'язку між цими явищами. На підставі виявлених особливостей засвоєння розумово відсталими учнями техніко-технологічних знань розроблено рекомендації з метою оптимізації процесу трудового навчання у початковій ланці допоміжної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.266 +
Шифр НБУВ: РА352306

Рубрики:

      
18.

Мамічева О.В. 
Психологічні особливості формування навичок самообслуговування в учнів молодших класів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / О.В. Мамічева ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему психологічної особливості формування у розумово відсталих учнів навичок самообслуговування. З'ясовано психологічний зміст навичок самообслуговування, визначено механізми їх становлення, показники сформованості у молодших розумово відсталих учнів. Розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування в учнів допоміжної школи навичок самообслуговування, з урахуванням психологічних особливостей цього процесу, а також обгрунтовано умови їх формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.4-734-355 + Ч435.266
Шифр НБУВ: РА310961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Хохліна О.П. 
Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.08 / О.П. Хохліна ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 41 с. — укp.

З'ясовано системну сутність корекційно-розвивальної роботи у процесі спеціальної освіти та сформульовано концептуальну модель дослідження даного психолого-педагогічного феномена. Теоретично обгрунтовано психологічний зміст формування усвідомленого навчання як передумови корекційно-розвивальної роботи у спеціальному освітньому закладі для дітей з обмеженими розумовими можливостями. Визначено сутність предмета корекційно-розвивального впливу на учнів з обмеженими розумовими можливостями у процесі трудового навчання. Досліджено психологічні особливості прояву розумової сфери у дітей з різним рівнем інтелектуального розвитку як предмета корекційно-розвивального впливу у процесі трудового навчання. Виявлено й експериментально апробовано змістові лінії та особливості формування компонентів розумової сфери у дітей з обмеженими розумовими можливостями. Розроблено дидактично-методичне, змістове та організаційне забезпечення формування в учнів розумової сфери як цілісну педагогічну технологію корекційно-розвивальної роботи засобами трудового навчання. Розглянуто систему психолого-педагогічних умов забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25-355 + Ч435.266
Шифр НБУВ: РА311331 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Сак Т.В. 
Психолого-педагогічні основи управління учбовою діяльністю учнів із затримкою психічного розвитку в школі інтенсивної педагогічної корекції: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.08 / Т.В. Сак ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 41 с. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми управління учбовою діяльністю учнів (УДУ) з затримкою психічного розвитку (ЗПР). Досліджено особливості структурних компонентів УДУ з ЗПР, зокрема, розумових дій і динаміки їх розвитку протягом навчання в початковій школі. На підставі експериментальних даних розроблено концепцію управління УДУ з ЗПР у школі інтенсивної педагогічної корекції (ШІПК), описано механізми реалізації проблеми диференціації й індивідуалізації навчання учнів з ЗПР, висвітлено теорію навчального впливу у ШІПК, визначено складові методу навчання й особливості їх функціонування в ШІПК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.2 +
Шифр НБУВ: РА343067

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського