Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (98)Книжкові видання та компакт-диски (99)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч439.6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Демчук С.П. 
Зміст фізичного виховання в соціальній інтеграції та реабілітації школярів 15 - 16 років із церебральним паралічем: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту / С.П. Демчук ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2003. — 22 с. — укp.

Розроблено комплексну (психолого-педагогічної, фізичної та фізіотерапевтичної дії) програму соціальної інтеграції та реабілітації школярів 15 - 16 років з церебральним паралічем засобами фізичного виховання. Обгрунтовано можливість ефективного використання засобів фізичного виховання в системі комплексного застосування реабілітаційних заходів для оздоровлення даних школярів і здійснення соціально-педагогічного впливу на них. Виявлено ефективні методи та тести, які дають змогу визначити ступінь впливу розробленої програми на фізичний та психічний стан даних школярів, а також з'ясувати її оздоровчий, реабілітаційний та інтеграційний ефект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Ю948.28
Шифр НБУВ: РА325787

Рубрики:

      
2.

Зінов'єв О.М. 
Корекція психічного і фізичного розвитку інвалідів з порушенням функцій спинного мозку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Зінов'єв ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено характер порушень функцій спинного мозку в шийному відділі хребта учнів-інвалідів старшої групи. Розроблено корекційно-спрямовану систему оптимального відновлення, розвитку та компенсації рухових дій, фізичних якостей, психічної та нервово-м'язової працездатності, формування позитивної дидактико-реабілітаційної мотивації в процесі спеціальних занять. За результатами експерименту визначено низькі показники фізичного розвитку рухових здібностей, м'язової працездатності, моторно-вісцеральної регуляції, соціально-побутових рухових навичок і вмінь. Проведено поетапну корекційно-реабілітаційну роботу впродовж трьох періодів (раннього, пізнього та резидуального). За результатами експериментального навчання відбулися відчутні позитивні зміни за всіма критеріями та показниками в учнів-інвалідів експериментальної групи на відміну від контрольної, в якій показники залишались досить низькими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р638.75-54 +
Шифр НБУВ: РА323030

Рубрики:

      
3.

Мога М.Д. 
Корекція рухових порушень у дітей дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / М.Д. Мога ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему використання спеціальних засобів (тренажерів) для корекції рухових порушень у дітей дошкільного віку, які страждають на дитячий церебральний параліч (ДЦП). З метою подолання рухових порушень, що заважають повноцінній побутовій, навчальній і соціальній адаптації даної категорії хворих, запропоновано використання спеціальних фізкультурних засобів, розглянуто методи їх реалізації у корекційній програмі. Розроблено методичні рекомендації щодо організації корекційної роботи на десяти оригінальних тренажерних конструкціях з урахуванням форми церебрального паралічу й особливостей рухового розвитку дитини дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р733.627.709.3-5 +
Шифр НБУВ: РА335186

Рубрики:

      
4.

Шлапаченко О.А. 
Корекція рухової активності та пізнавальних процесів у дітей 5 - 8 років з ДЦП в умовах санаторно-курортного лікування з використанням рухливих ігор: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.03 / О.А. Шлапаченко ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2008. — 20 с. — укp.

Уперше за умов санаторно-курортного лікування дітей з ДЦП розроблено й апробовано реабілітаційно-корекційну програму з використанням рухливих ігор для корекції рухової активності та пізнавальних процесів у дітей віком 5 - 8-ми років зі спастичною диплегією ДЦП. Науково обгрунтовано позитивний вплив засобів фізичної реабілітації на формування рухової активності та рівень розвитку пізнавальних процесів за безпосередньої участі вихователів і батьків під керівництвом фахівців з фізичної культури. Уточнено інформаційну базу даних, що характеризує рівень розвитку пізнавальних процесів у дітей віком 5 - 8-ми років зі спастичною диплегією ДЦП. Виявлено обмеженість уявлень про навколишній світ і несформованість навичок ігрової діяльностіу у даної групи дітей. Обгрунтовано необхідність залучення батьків до участі у реабілітаційно-корекційній роботі з дітьми, що дозволяє продовжувати її за умов родини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627.709.3-54 + Ч439.6 +
Шифр НБУВ: РА362658

Рубрики:

      
5.

Желізний М.М. 
Корекція рухової функції дітей, хворих на геміпаретичну форму церебрального паралічу в процесі занять фізичного виховання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / М.М. Желізний ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему корекції рухової функції та її контролю в дітей шкільного віку, хворих на геміпаретичну форму церебрального паралічу (ЦП). Вивчено особливості моторики дітей зі спастичними формами ЦП на пізньому етапі фізичної реабілітації, методи контролю та засоби корекції рухової функції у процесі занять з фізичного виховання. Розроблено й апробовано методику корекції та критерії оцінювання стану рухливої функції в дітей віком 7 - 14-ти років з геміпаретичною формою ЦП, у процесі занять з фізичного виховання. Наведено методику корекції рухової функції та формування рухових умінь і навичок засобами спеціальних вправ з використанням біомеханічної стимуляції на заняттях фізичного виховання, визначено її ефективність. Розроблено критерії оцінювання стану рухової функції дітей-інвалідів шкільного віку на базі розроблених математичних моделей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р733.627.709.3-54 +
Шифр НБУВ: РА364865

Рубрики:

      
6.

Мерзлікіна О.А. 
Корекція фізичних вад підлітків 15 - 17 років з церебральним паралічем засобами фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.А. Мерзлікіна ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено морфофункціональний стан, рівні показників рухової функції та особливості психологічного стану підлітків-інвалідів з обмеженою руховою активністю. Виявлено закономірності фізичного розвитку, функціонального стану серцево-судинної та дихальної систем організму підлітків віком 15 - 17 років, хворих на церебральний параліч (ЦП). Доведено, що вік, стать, екологія та рухова активність даних підлітків істотно впливають на характер, темпи розвитку та удосконалення рухової функції. Підтверджено дані, отримані різними авторами, про позитивний вплив фізичних вправ на поліпшення рухової функції та підвищення резистентності організму до несприятливих чинників довкілля. Експериментально обгрунтовано розроблену програму корекції рухової функції підлітків, хворих ЦП, засобами фізичного виховання. Встановлено межі дозування навантаження фізичних вправ залежно від форми та стадії захворювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6
Шифр НБУВ: РА319699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Томенко О.А. 
Навчання плаванню дітей-інвалідів з ушкодженнями опорно-рухового апарату з використанням методів контролю: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.А. Томенко ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2000. — 19 с. — укp.

Розроблено і експериментально обгрунтовано методику навчання плаванню та програму педагогічного і біомеханічного контролю для відповідних занять дітей-інвалідів з ушкодженнями опорно-рухового апарату. Під впливом занять за запропонованою методикою в експериментальних групах рівень оволодіння навичками плавання, показники основних рухових якостей були вищими за контрольні. Відзначено позитивні зміни біомеханічних властивостей тестованих м'язових груп, а також окремих показників серцево-судинної і дихальної систем. У цілому підвищився рівень мотивації дітей-інвалідів до занять плаванням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р733.418-54
Шифр НБУВ: РА308861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Чеботарьова О.В. 
Організаційно-педагогічні умови індивідуального навчання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.В. Чеботарьова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито особливості психофізичного розвитку дітей з дитячим церебральним паралічем (ДЦП) на початковому етапі навчання, що суттєво впливають на ефективність організації навчального процесу. Досліджено фізичний і психомоторний розвиток, психологічну зорієнтованість, формування навчально значущих функцій і пізнавальних можливостей у дітей з ДЦП. Вперше розроблено корекційну методику спеціальної організації індивідуального навчання молодших школярів з ДЦП, використання якої сприяє розвитку в учнів рухової сфери, сенсорних функцій, розширює й уточнює уявлення про навколишнє середовища, активізує пізнавальну діяльність та коригує мовленнєвий і емоційно-особистісний розвиток. Удосконалено освітньо-реабілітаційний процес навчання дітей з ДЦП на підставі доцільного структурування змісту індивідуальної програми з основних освітніх галузей, використання адекватних психофізичним можливостям учнів методів, прийомів, засобів і видів роботи для системного навчання. Розроблено своєрідну структуру уроку, виявлено та проаналізовано складові взаємодії у системі учень - учитель - батьки. Конкретизовано організаційно-педагогічні умови індивідуального навчання, які враховують збережені функціональні системи дитини, забезпечують психолого-педагогічну підтримку особистісного розвитку та початкової освіти учня з ДЦП за умов сім'ї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р733.627.709.3 +
Шифр НБУВ: РА343949

Рубрики:

      
9.

Долинний Ю. О. 
Педагогічні умови підготовки дітей з порушеннями опорно-рухового апарату до навчання в загальноосвітній школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Ю. О. Долинний ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 19 с.: рис., табл. — укp.

Розглянуто особливості розвитку дітей старшого дошкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату (ОРА). Висвітлено специфіку роботи з дітьми, які мають порушення ОРА, у дошкільних установах в контексті їх підготовки до навчальної діяльності. Визначено педагогічні умови підготовки дітей з цими порушеннями до навчання в загальноосвітній школі інтегрованого типу. Розроблено спеціальну програму підготовки дітей з вадами ОРА до навчання в школі та регіональну модель інтеграції цих дітей в загальноосвітній простір.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6
Шифр НБУВ: РА381514 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Коваль Л. В. 
Підготовка дошкільників з дитячим церебральним паралічем до опанування навичок письма: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. В. Коваль ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с.: табл., рис. — укp.

Визначено особливості формування передумов письма у дітей з церебральним ураженням, встановлено механізми порушень, спрогнозовано їх можливий негативний вплив на опанування писемних навичок і на появу специфічних помилок на письмі у шкільному віці. Обгрунтовано та репрезентовано методику корекційно-попереджувального впливу з формування передумов письма, яка передбачає поетапність роботи з урахуванням виділених механізмів порушень. Ефективність використання методики забезпечено врахуванням виявлених механізмів порушень, спрямуванням основного корекційного впливу на розвиток та удосконалення передумов письма з акцентом на збережені аналізатори та поступове залучення всіх актуальних для письма аналізаторних систем, формуванням їх інтегративної діяльності, варіативністю методики. Розроблено та впроваджено комп'ютерну корекційно-розвивальну програму "В країні цікавих звуків".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6
Шифр НБУВ: РА384917 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Шовкопляс О. М. 
Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до роботи з дітьми з функціональними порушеннями опорно-рухового апарату: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Шовкопляс ; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше визначено сутність понять "функціональні порушення опорно-рухового апарату дітей в дошкільному навчальному закладі" та "готовність майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дітьми з фyнкцioнaльними порушеннями OPA"(опорно-рухового апарату), критерії (мотиваційний, змістовно-теоретичний, діяльнісний), показники та рівні (високий середній, низький) готовності майбутніх вихователів до роботи з дітьми, що мають функціональні порушення OPA, розроблено діагностичний апарат, особливості й етапи підготовки майбутніх вихователів до профілактично-коригувальної роботи як основи їх успішної професійної діяльності. Розроблено модель підготовки майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дітьми з функціональними порушеннями OPA. Удосконалено зміст і методику фахової підготовки майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дітьми з функціональними порушеннями OPA. Наведено теоретичні положення щодо сутності, змісту та структури професійної готовності майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дітьми з функціональними порушеннями OPA, форми, методи професійної підготовки майбутніх вихователів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч439.6
Шифр НБУВ: РА384710 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Ковінько М.С. 
Професійно-прикладна фізична підготовка учнів з церебральним паралічем в професійно-технічних закладах освіти: Автореф. дис...канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / М.С. Ковінько ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено рівень фізичного розвитку та фізичної підготовки підлітків віком 16 - 17-ти років, хворих на церебральний параліч, які навчаються у вищому професійному училищі. Розроблено експериментальну програму професійно-прикладної фізичної підготовки таких підлітків, обгрунтовано доцільність та ефективність використання її засобів і методів у процесі освоєння учнями спеціальності "Обліковець, оператор ЕОМ".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.447 + Ч511.153.16 + Ч511.7 + Ч439.6
Шифр НБУВ: РА321078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Скрипник Т.В. 
Раннє прогнозування труднощів у навчанні дошкільників з церебральними паралічами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Т.В. Скрипник ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Розроблено систему нейропсихологічних і психолого-педагогічних засобів раннього прогнозування труднощів у навчально-пізнавальній діяльності дітей з церебральним паралічем й обгрунтовано шляхи превентивного впливу на їх розвиток. Систематизовано сучасні підходи щодо питань методології наукового прогнозування та, прогностичної спрямованості психолого-педагогічних досліджень. Запропоновано новий підхід щодо опрацювання проблеми раннього прогнозування труднощів у навчанні дітей з ДЦП на основі нейропсихологічної концепції про сукцесивно-симультанні структури, які у будь-якій діяльності забезпечують перебіг двох принципово відмінних типів сприймання та переробки інформації. Розроблено комплекс завдань для дослідження стану розвитку синтетичної діяльності дітей віком 2,5 - 3,5 роки. Визначено закономірності становлення синтезів у ранньому онтогенезі у нормі та з'ясовано особливості їх функціонування у дітей з ДЦП. На підставі виявлених помилок, допущених під час виконання завдань діагностичного комплексу, встановлено їх нейропсихологічні чинники та систематизовано групи найближчих і віддалених труднощів відповідно до різновидів пізнавальних дій (перцептивних, мнемічних і мисленнєвих), що забезпечуються сукцесивними або симультанними структурами. Розроблено програму корекційно-превентивного впливу, основу якої становлять аналітична складова сукцесивно-симультанних структур як достатньо зріла у дітей з ДЦП та система корекційно-розвивальних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч439.6 +
Шифр НБУВ: РА340184

Рубрики:

      
14.

Мороз 
Розвиток рухової активності в учнів з дитячим церебральним паралічем засобами нетрадиційних технологій навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Людмила Василівна Мороз ; Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6
Шифр НБУВ: РА352621

Рубрики:

      
15.

Кукса Н.В. 
Розвиток функціональних можливостей рук у дітей 5 - 10 років зі спастичними формами церебрального паралічу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Н.В. Кукса ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан проблеми розвитку функцій рук у дітей з церебральним паралічем (ЦП). З'ясовано особливості показників стану функціональних можливостей рук у дітей віком 5 - 10-ти років зі спастичними формами ЦП. Визначено критерії та рівні готовності цих дітей до навчання рухових дій. За результатами констатувального етапу проведеного експерименту виявлено труднощі реалізації потенційних рухових можливостей у дітей зазначеного віку з ЦП. Обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено зміст і структуру комплексної методики розвитку функціональних можливостей рук у дітей віком 5 - 10-ти років зі спастичними формами ЦП та дидактичну модель її реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 +
Шифр НБУВ: РА365475

Рубрики:

      
16.

Тютюнник М.І. 
Соціально-педагогічна реабілітація дітей в спеціальних дошкільних закладах освіти засобами творчої гри: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.І. Тютюнник ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі соціально-педагогічної реабілітації дітей старшого дошкільного віку з вадами у фізичному розвитку засобами творчої гри. Пропонується дидактично-корекційна модель використання творчої гри-комплексу, адаптація якої передбачає активізацію фізичних та особистісних якостей, різних сфер життєдіяльності дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6

Рубрики:

      
17.

Ханзерук Л.О. 
Формування досвіду спілкування у дошкільників з церебральним паралічем: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.О. Ханзерук ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розроблено концепцію психотерапевтично зорієнтованого спілкування - засіб корекції уявлень про власні можливості дошкільників, хворих на церебральний параліч (ЦП )на підставі вивчення літературних даних про досвід спілкування, що є чинником розвитку самопізнання дитини. Встановлено, що специфічність уявлень про власні можливості дітей зазначеної категорії зумовлюється конфліктним характером соціальної адаптації, а саме - типовою ситуацією їх спілкування. Зважаючи на особливості уявлень дошкільників, хворих на ЦП, розроблено методику психотерапевтичного зорієнтованого спілкування - ефективного засобу коригування невпевненості у своїх можливостях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6
Шифр НБУВ: РА315094 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Холодов С.А. 
Формування навичок ходьби у дітей дошкільного віку із спастичними формами дитячого церебрального паралічу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / С.А. Холодов ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему формування навичок ходьби у дітей дошкільного віку зі спастичними формами дитячого церебрального паралічу (ДЦП). Обгрунтовано й експериментально доведено ефективність методики диференційованої поетапної корекції порушень ходьби в процесі її формування в дітей дошкільного віку зі спастичними формами ДЦП, нездатних до самостійного пересування. Визначено особливості та рівні сформованості навичок ходьби у дошкільників з ДЦП. Встановлено, що організація корекційно-педагогічного процесу, спрямованого на формування локомоторних функцій у дітей з ДЦП, є поетапною структурою, яка включає такі елементи: зниження патологічного м'язового тонусу та впливу тонічних рефлексів, корекцію патологічної пози та деформації кінцівок, розвиток рухових передумов, що лежать в основі зазначеної локомоції, формування структурних компонентів ходьби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р733.627.709.3-3 +
Шифр НБУВ: РА344017

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського