Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (116)Книжкові видання та компакт-диски (261)Журнали та продовжувані видання (39)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч484(4УКР)711.9$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Довгань К.Г. 
Київський університет в умовах посилення сталінського тоталітарного режиму (1933 - 1941 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / К.Г. Довгань ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Проведено всебічний аналіз широкого кола джерел з історії Київського державного університету (КДУ), документів і матеріалів його діячів (1933 - 1941 рр.). Відзначено, що процес відновлення та становлення КДУ у 1933 - 1941 рр. відбувався за умов оформлення радянських засад системи вищої освіти, згідно з якими університет розглядався не як автономний центр розвитку науки та культури, а як своєрідна "кузня кадрів" і "ділянка ідеологічного фронту". У кінці 1930-х рр. Київський університет перетворився на звичайний радянський вищий учбовий заклад з уніфікованою системою викладання, слухняною професурою та вірним справі побудови соціалістичного суспільства студентством. Науково-педагогічна та громадсько-політична діяльність представників професорсько-викладацького та науково-допоміжного складу, співробітників, студентів і аспірантів Київського університету у 1933 - 9141 рр. відбувалась у контексті наступу влади на інтелігенцію, розгортання репресій щодо неї. Установлення тотального контролю над вищою школою супроводжувалося винищенням її найкращих представників. Політичні репресії проти діячів КДУ у досліджений період були складовою частиною централізаторської політики Кремля, метою якого було створення химерного суспільства "будівничих соціалізму" та побудова уніфікованої тоталітарної держави. Політичні репресії негативно вплинули на розвиток провідного вищого закладу УРСР, внаслідок чого було втрачено ціле покоління талановитих педагогів і науковців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)61 + Ч484(4УКР)711.9 + Т3(4УКР-2К)61-5 +
Шифр НБУВ: РА356691

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іващенко В.Ю. 
Мемуари професорів та студентів з історії Харківського університету XIX - початку XX століття: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / В.Ю. Іващенко ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2004. — 17 с. — укp.

Визначено ступінь розробки теми в історіографії, а також напрями подальших досліджень у даній сфері. Розглянуто 85 професорсько-студентських спогадів з історії Харківського університету XIX - початку XX ст., охарактеризовано ступінь репрезентативності та достовірності вміщеної в них інформації. Уперше у вітчизняній історіографії досліджено еволюцію університетської мемуаристики. Висвітлено функціональне призначення спогадів, досліджено вплив авторських настанов на форму та зміст відповідних мемуарних творів. Проаналізовано більшість анонімних пам'яток, розглянуто склад мемуаристів за соціальним походженням, факультетською належністю, сферою професійної діяльності та віковими показниками. Простежено процес формування дослідженого комплексу. Визначено змістове навантаження провідних сюжетів спогадів. На прикладі комплексу професорсько-студентських мемуарів з історії Харківського університету XIX - початку XX ст. зроблено спробу з'ясувати деякі риси, загальні для всієї тогочасної університетської мемуаристики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ХАР)5,013 + Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА328739

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Черняк С.Г. 
Організаційно-педагогічні засади діяльності Київського імператорського університету св. Володимира (1833 - 1863 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Г. Черняк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено провідні етапи становлення та розвитку діяльності Київського імператорського університету св. Володимира, (1833 - 1837 рр. - організаційно-структурний, 1838 - 1841 рр. - структурно-змістовий, 1842 - 1863 рр. - структурно-процесуальний), класифіковано провідні тенденції розвитку організаційно-педагогічних засад його діяльності, зокрема, управління, структури, освітньої та наукової діяльності. Висвітлено тенденції, що відображають політику проведення вступних кампаній і вирішення кадрових питань. Обгрунтовано організаційно-педагогічні засади діяльності ВНЗ, провідні тенденції розвитку організаційно-педагогічних засад діяльності Київського імператорського університету св. Володимира 1833 - 1863 рр. за сучасних умов функціонування Київського національного університету ім. Т. Шевченка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА360714

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Король Л.Л. 
Розвиток педагогічної майстерності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя в Полтавському педагогічному інституті (1970 - 1990 рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Л. Король ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 21 с. — укp.

Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз проблеми розвитку педагогічної майстерності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя у Полтавському державному педагогічному інституті (ПДПІ) ім. В.Г.Короленка в 1970 - 1990 рр. Розглянуто генезу, обгрунтовано передумови, етапи та тенденції розвитку педагогічної майстерності у діяльності цього ВНЗ, а також з'ясовано шляхи актуалізації досвіду ПДПІ зазначеного періоду у сучасній практиці професійої підготовки майбутнього вчителя. Доведено, що розвиток педагогічної майстерності у ПДПІ як головний напрям цільової комплексної програми "Вчитель" (Школа - педагогічний ВНЗ - школа) є вагомим професіоналізувальним чинником у царині тогочасної педагогічної освіти. На відміну від панівного у досліджений період діяльнісного розуміння суті феномена педагогічної майстерності вчителя, науковці ПДПІ акцентували увагу на пріоритеті професійних властивостей особистості, на базі втілення концептуального підходу у курсі "Основи педагогічної майстерності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ч489.511.203 + Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА350457

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Косінова Г.О. 
Харківський університет наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Г.О. Косінова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 14 с. — укp.

Розглянуто історію одного з найстаріших університетів України на переломному етапі його існування. Визначено вплив статуту 1884 р. на організацію навчальної та наукової роботи в Харківському університеті, досліджено особливості створення семестрово-курсової системи, організації державних іспитів, запровадження свободи викладання та слухання. Наведено огляд наукових робіт учених університету, зокрема українознавчих досліджень. Розглянуто питання управління університетом з 1884 р., розширення прав самоврядування, реорганізації повноважень на ключових рівнях університетської влади. На підставі узагальнення широкого кола джерел наведено всебічну характеристику викладацького колективу та студентів. Розкрито питання створення організацій від різних за характером гуртків до органів самоврядування, описано участь викладачів і студентів у громадському житті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА328581

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського