Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (19)Книжкові видання та компакт-диски (25)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю984.030.2-8$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Главінська О.Д. 
Вплив низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Д. Главінська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження особливостей становлення самооцінки в дітей молодшого шкільного віку, зокрема, у разі несприятливої ситуації розвитку, викликаної хронічною шкільною неуспішністю. Проаналізовано підходи різних психологічних шкіл до трактування природи самооцінки, детермінант недостатнього рівня в оволодінні шкільною програмою, засобів корекції навчальної неуспішності школяра. На підставі теоретичного й експериментального аналізу впливу низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра виявлено, що учні з низькою навчальною успішністю мають викривлення в особистісній сфері, що є наслідком психотравмуючої ситуації неуспіху. Встановлено, що перешкодою у підвищенні навчальної успішності дітей (з нормальним інтелектуальним розвитком) є неадекватне самосприйняття, недостатній розвиток саморегуляції, знижена розумова працездатність. Визначено шляхи оптимізації засвоєння знань учнями завдяки поєднанню валеологізації навчально-виховного процесу з розвивальним навчанням та психокорекційними заняттями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ю952.2-734 + Ю984.030.2-81
Шифр НБУВ: РА318758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Зуєв І. О. 
Психологічні особливості репрезентативних систем в умовах різних способів організаційно-навчальної діяльності підлітків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. О. Зуєв ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 18 с. — укp.

Встановлено, що репрезентативні системи (РС) за умов розвивального навчання більш збалансовані, а пізнавальна сфера та якість навчання учнів меншою мірою пов'язані з домінуванням тієї чи іншої РС. Розглянуто діагностичну методику вивчення РС, уточнено психологічні засоби репрезентації інформації. Розроблено рекомендації педагогам з використанням особливостей РС в процесі навчання, а також програма психологічного тренінгу з розвитку візуальної РС, систему прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів з домінуючою кінестетичною РС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.51 + Ю984.030.2-8 + Ч421.22
Шифр НБУВ: РА380105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Муханова І.Ф. 
Психолого-педагогічна корекція шкільної неуспішності молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Ф. Муханова ; АПН України. Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено експериментальне дослідження психологічної структури шкільної неуспішності молодих школярів і шляхи її психолого-педагогічної корекції. Проаналізовано існуючі психолого-педагогічні підходи до неуспішності шкільного навчання, засобів корекції навчальної неуспішності та визначено психолого-педагогічні критерії успішності/неуспішності молодших школярів. Здійснено порівняльний аналіз показників розвитку пізнавальних процесів, мотивації навчання та самооцінки неуспішних і успішних у навчанні учнів початкових класів. Виявлено особливості їх розвитку та статистично достовірні розбіжності за всіма показниками між цими двома групами учнів. Шляхом експериментального дослідження виявлено, що домінувальними причинами шкільної неуспішності молодших школярів є знижений рівень розвитку окремих пізнавальних процесів (словесно-логічного мислення, моторно-слуховоо, словесно-логічного видів пам'яті, концентрації уваги), мотивації навчання, неадекватна, нерефлексивна самооцінка та низький соціальний статус. Визначено зміст комплексної корекційно-розвивальної діяльності шкільного психолога щодо подолання шкільної неуспішності молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.289.2 + Ю984.030.2-81 +
Шифр НБУВ: РА348677

Рубрики:

      
4.

Заікіна Г.Л. 
Психофізіологічна "ціна" пізнавальної діяльності учнів: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Г.Л. Заікіна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто ознаки розумової втоми дітей з підвищеним навчальним навантаженням. Розроблено математичні моделі психофізіологічної "ціни" розумового напруження учнів, які дозволяють визначити міру напруження регуляторних систем і функціональних резервів організму за умов інформаційних навантажень. Розроблено регресійні моделі психофізіологічної "ціни" школярів різної статі залежно від успішності навчання та рівнів інформаційних навантажень. Наведено програму корекції психофізіологічної "ціни" та профілактики розумового стомлення школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.51-214 + Ю984.030.2-8 +
Шифр НБУВ: РА370954 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Болтівець С.І. 
Теоретико-методичні засади педагогічної психогігієни: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / С.І. Болтівець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 40 с. — укp.

Визначено зміст і суть педагогічної психогігієни навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи, що базується на використанні цілісного підходу до вивчення психічного здоров'я учня та передбачає здійснення педагогічного впливу на базі індивідуальної норми його психічних станів. Висвітлено взаємозв'язки між ступенем психогенності середовища та рівнем освіченості, культурно-етнічними та соціальними особливостями референтних груп учнів, педагогів, батьків, а також психолого-педагогічну закономірність, що полягає у виділенні головного критерію індивідуальної психогігієни учня та найважливішого завданя педагогічної психогігієни навчально-виховного процесу середньої загальноосвітньої школи - міри вихованості індивідуальної здатності до саморегуляції та самовідновлення психічних станів дітей і підлітків. Розроблено інструментарій психогігієнічної діагностики та прогнозування, що грунтується на вперше виявлених нових психологічних засадах розвитку механізмів - вихового процесу середньої індивідуальної саморегуляції, врахування вікової періодизації психорегуляційних етапів відповідно до моделей змінюваності індивідуальної психічної норми, трансформації лімінальної (порогової) динаміки соціального сенсу, виявлення та формування адаптивних здібностей дітей і підлітків, психолого-педагогічного моделювання прогнозованих станів і створення умов для їх вияву з використанням методик оперативного та лонгітюдного вимірювання. Визначено надійні психолого-педагогічні параметри комплексного інструментарію психогігієнічної оцінки навчально-виховного процесу середньої загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-8 + Ч314 +
Шифр НБУВ: РА336923

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського