Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (163)Книжкові видання та компакт-диски (108)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=КАТЕРИНИЧ$<.>+<.>A=СТАНІСЛАВ$<.>+<.>A=ЄВГЕНІЙОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Катеринич Л.О. 
Нейромережеві методи побудови експертних систем з асоціативними моделями подання знань: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.05.03 / Л.О. Катеринич ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано формальні моделі подання асоціативних знань і досліджено механізми логічного виведення на них. Сформульовано та розв'язано задачу класифікації за деякими відомими асоціаціями за умов нечіткості. Запропоновано підходи до синтезу й оптимізації нейромереж змінної архітектури з комутаційним елементом. Досліджено нейромережеві моделі аналізу нечітких даних, що описуються нечіткими специфікаціями (алгоритмами). Реалізовано експериментальний зразок діагностичної системи H-Гомеопат, яка забезпечує інформаційну підтримку процесів діагностики та пошуку даних довідкового характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 + З970.51-02
Шифр НБУВ: РА375300 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Катеринич С.Є. 
Обгрунтування параметрів внутрішньоребристих висівних апаратів для зернових сівалок: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11. / С.Є. Катеринич ; Кіровогр. нац. техн. ун-т. — Кіровоград, 2004. — 19 с. — укp.

На підставі порівняльного аналізу проведених теоретичних та експериментальних досліджень існуючих конструкцій котушкових і внутрішньоребристих апаратів виявлено закономірності формування зернового потоку у внутрішньоребристому висівному апараті та розроблено його удосконалену схему. Вперше конструктивно вирішено питання регулювання норми висіву за допомогою зміни розміру висівного вікна внутрішньоребристого апарату заслонкою. Обгрунтовано й експериментально доведено можливість керування робочим об'ємом для розширення універсальності запропонованого висівного апарату, а також групового спорожнення. Одержано й практично підтверджено аналітичні залежності, що описують процес руху посівного матеріалу в корпусі та зсипання його з апарату.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.41-35 +
Шифр НБУВ: РА334137

Рубрики:

      
3.

Катеринич О.О. 
Оцінка генетичної гетерогенності популяцій курей різного напрямку селекції за кількісними ознаками: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.02.01 / О.О. Катеринич ; УААН, Інститут тваринництва. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П682-33в647,022

Рубрики:

      
4.

Станіславський В.П. 
Правове регулювання вирощування і реалізації високопродуктивного насіння зернових культур: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.06 / В.П. Станіславський ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз теоретичних і практичних питань правового регулювання вирощування та реалізації високопродуктивного насіння зернових культур за сучасних економічних умов. З'ясовано специфічні юридичні ознаки та сформульовано визначення поняття насінництва. Встановлено основні принципи та порядок здійснення даного виду господарської діяльності за сучасних умов. Уточнено види та специфіку укладання договорів на реалізацію високопродуктивного насіння зернових культур. Уточнено суб'єкти виробництва та реалізації оригінального, елітного та репродукційного насіння. Розроблено рекомендації щодо удосконалення законодавства у сфері регулювання суспільних відносин у галузі насінництва з метою підвищення ефективності його функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)124 + Х859(4УКР)120.4 +
Шифр НБУВ: РА335783

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Станіславський С.В. 
Психологічні особливості сприйняття сфер життєдіяльності хворими на незрощення губи та піднебіння юнацького віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / С.В. Станіславський ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 17 с.: рис. — укp.

На підставі аналізу показників психологічних характеристик індивідів із природженою вадою незрощення губи та піднебіння (НГП) у зіставленні зі здоровими виявлено суттєвий вплив даної патології на психологічну організацію особи юнацького віку. Проаналізовано соматичний, психологічний та соціальний аспекти розвитку особистості хворого на НГП. Аналіз психологічних якостей осіб експериментальної групи дозволив визначити факторну структуру їх особистості, у результаті чого встановлено, що близько третини усієї її дисперсії пояснюють типи, які визначають схильність особи до деструктивних дій. Доведено, що вплив даної природженої вади на розвиток особистості не є чітко визначеним, одностороннім, а визначає формування якісно різних особистісних типів. Визначено особливості сприйняття життєвого шляху особами із вадою незрощення, що дозволяє зробити висновок про розрізнення за ступенем актуальності у певних сферах життєдіяльності між суб'єктами контрольної та експериментальної виборок. Показано залежність актуальності сфер життєдіяльності хворого на НГП від його особистісного типу та виявлено основні актуальні та потенційні ускладнення соціального функціонування суб'єктів у кожній з них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.28 + Ю983.511.302 + Ю983.723.5 + Р665.624.050 +
Шифр НБУВ: РА324698

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
6.

Станіславчук Г.В. 
Стан антиоксидантної системи в організмі коропа за різного вмісту селену і сірки у воді та раціоні: автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.04 / Г.В. Станіславчук ; Ін-т біології тварин УААН. — Л., 2009. — 17 с. — укp.

Досліджено вплив різних концентрацій сполук селену та сірки у водному середовищі на активність антиоксидантної системи в різних тканинах і органах коропів одно- та дворічного віку. Вперше встановлено збільшення вмісту селену, зменшення вмісту продуктів пероксидного окиснення ліпідів (ПОЛ) та підвищення активності глутатіонпероксидази, каталази та супероксиддисмутази в досліджуваних тканинах і органах коропів в процесі зростання рівня селену у воді. Зазначено, що в тканинах і органах дворічок коропів за підвищення рівня сполук селену у воді змінюється вміст ряду макро- та мікроелементів. Доведено, що підвищення рівня сульфітів у воді призводить до зменьшення вмісту продуктів ПОЛ, підвищення активності глутатіонпероксидази та зниження активності каталази та супероксиддисмутази в тканинах і органах коропів одно- та дворічного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е623.334.252.53*723.4-604.2 + П729.11-451.232 +
Шифр НБУВ: РА367352

Рубрики:

      
7.

Станіславчук О.В. 
Сушіння пастоподібних матеріалів у нерухомому шарі: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.08 / О.В. Станіславчук ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено методику проведення експериментальних досліджень гідродинаміки та кінетики сушіння цих матеріалів, наведено схеми експериментальних установок. Встановлено розрахункові залежності для прогнозування гідродинаміки та кінетики сушіння у його першому та другому періодах. Показано можливість здійснення розрахунку ефективності сушіння методом фільтрації теплоносія через висушуваний шар, а також конвективним і конвективно-кондуктивним методами. На підставі одержаних результатів (визначення енергетичних затрат та якісних характеристик готового продукту) обрано оптимальні методи та технологічні параметри сушіння, які забезпечують найменші загальні затрати на процес зневоднення досліджуваних матеріалів і високу якість готового продукту. Показано переваги сушіння МТК і пекарських дріжджів методом фільтрації теплоносія через шар матеріалу у порівнянні з іншими дослідженими методами, запропоновано методику розрахунку конструктивних параметрів сушильних апаратів та їх схеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л113.6-1 +
Шифр НБУВ: РА350385

Рубрики:

      
8.

Станіславик О.В. 
Теоретико-методичні основи оцінювання інноваційного потенціалу промислових підприємств (на прикладі машинобудування): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.В. Станіславик ; НАН України. Ін-т пробл. ринку і екон.-екол. дослідж. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретико-методичні положення та практичні рекомендації щодо оцінки інноваційного потенціалу промислових підприємств, а також аналітичне забезпечення його моніторингу на прикладі машинобудування. Удосконалено методичні засади оцінювання інноваційного потенціалу підприємства. Систематизовано його типи залежно від домінування матеріальної або інтелектуальної складової. Розроблено інструментарій моніторингу й аналізу інноваційного потенціалу промислових підприємств, а саме: комплексну модель виміру й оцінки даного потенціалу як функцію від його матеріальної та інтелектуальної сладових, модель відображення інноваційного потенціалу промислових підприємств, яка відображає цей потенціал як координати у двовимірному просторі його оцінок залежно від співвідношення матеріальної та інтелектуальної складових.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-55 +
Шифр НБУВ: РА356886

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Станіслав О.В. 
Функціональні характеристики нелітерних знаків французької орфографії: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.05 / О.В. Станіслав ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено функціональні можливості нелітерних знаків французької мови. Розроблено класифікацію вказаних графем і представлено їх функціональний опис. Встановлено, що інвентар нелітерних знаків французької орфографії складається з 18-ти одиниць, які відрізняються графічним зображенням та розташуванням. Виявлено, що нелітерні знаки французької писемної мови беруть участь в оформленні букви (діакритичні знаки), слова (дефіс, апостроф, інтервал) та міжслівного простору (знаки пунктуації, абзац, поля сторінки). Доведено, що досліджувані одиниці не мають безпосередніх фонетичних відповідників, але корелюють зі звуковою мовою та функціонують на різних рівнях мовної структури: графічному, орфографічному, лексичному, синтаксичному. Встановлено, що нелітерні знаки французької орфографії - це поліфункціональні графічні одиниці, які здійснюють такі основні функції: фонографічну, графомарковану, змісторозрізнювальну, прагматичну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-85 +
Шифр НБУВ: РА340692

Рубрики:

      
10.

Станіславська К.І. 
Шляхи оптимізації викладання елементарної теорії музики студентам режисерських спеціалізацій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / К.І. Станіславська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто характерні риси мистецької дидактики та принципи організації музично-теоретичної освіти студентів режисерських спеціалізацій у мистецьких вищих навчальних закладах. Висвітлено шляхи оптимізації викладання елементарної теорії музики студентам-режисерам. Розкрито методичні засади використання проблемно-ігрових методів та модульних технологій на музично-теоретичних заняттях зі студентами режисерських спеціалізацій. Розроблено відповідну методику викладання і навчальну програму з курсу елементарної теорії музики для студентів режисерських спеціалізацій. Проаналізовано результати впровадження програми та методики в навчальний процес мистецького вищого навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.50р(4Укр)31-3
Шифр НБУВ: РА319460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
11.

Велігура Н. М. 
Традиції і новаторство в акварельному живописі у художній культурі України ХХ — початку ХХІ століття / Н. М. Велігура. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 26.00.01 «Теорія та історія культури» (мистецтвознавство). — Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Міністерство куль-тури України. Київ, 2019.Дисертація є дослідженням, що поліаспектно розглядає мистецтво аква-рельного живопису у контексті художньої культури ХХ — початку ХХІ ст., де розкрито формування традицій в акварельному живописі у хронологічно-історичній послідовності та досліджено історичну генезису новаторських тен-денцій. Простежено формування традицій і новаторства в техніках акварельного живопису як феномену художньої культури; сформульовано дефініцію «традиції в акварелі» та виявлено історико-культурні особливості феномену новації в ак-варельному живописі. Акварельні техніки розглянуто як важливу складову єди-ного творчого процесу, що суттєво впливає на кінцевий результат твору та його соціокультурне сприйняття. Уточнено методику дослідження фондових колек-цій музеїв за моделлю: «історія — колекція — особистість — автор — твір» як важливий базис для простеження еволюціонування історичної інновації, що по-ступово перетворюється на традицію. Новаторські тенденції в акварелі просте-жено як транскультурне явище, зорієнтоване на пошук митцями засобів збага-чення власного творчого арсеналу новими техніками, що уможливлює отриман-ня самобутнього авторського стилю, манери, почерку. Розроблено та експери-ментально апробовано авторську техніку фактурного акварельного зображення «Текстиль»; у контексті цієї техніки запропоновано нову термінологію для стан-кових картин: «акварельні картини-килими», «акварельні картини-панно», «ак-варельні картини-гобелени», «акварельні картини-печворк», «акварельні карти-ни-рушники»; авторські твори у техніці «Текстиль» оприлюднено на персона-льній виставці. Ключеві слова: живопис, акварель, традиція, новація.^UThe Thesis for the Degree of Candidate of Arts in specialty 26.00.01 «Theory and History of Culture». — National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Ministry of Culture of Ukraine. Kyiv, 2019.The dissertation represents the first comprehensive study of the art of watercolor painting in Ukraine in the context of artistic culture of the XX and early XXI centuries, where the formation of traditions in watercolor painting in a chronological historical sequence reveals and the historical genesis of innovation trends. In the work for the first time: the formation of traditions and innovations in the techniques of watercolor painting as a phenomenon of artistic culture has been traced; The historical and cultural features of the phenomenon of innovation in watercolor painting, which was considered at the same time on two levels: 1) as an innovative reception, newest technique, — for time of origin; 2) as traditional, academic subsoil of becoming of watercolor — from position of modern look; an accent is done on causal connection between innovative finds in the watercolor painting and personality of artist, in accordance with what new terminology is offered in relation to the creative credo of artist («unchained», «innovator», «creative»); comparison of musical and picturesque expressive facilities is carried out for more deep understanding of difficult watercolor technique, finding of influence of music and painting on a man and his vivid perception of work; definition of «transparent polyphony of colors» is offered in a watercolor and grounded importance of his use in research of variety color-harmonic singing-sounding in a watercolor image; it is developed and experimentally approved author technique of texture watercolor image «Tekstyl», that by sight has an effect of textile linen, the woven tapestry reminds, but it is implemented on a paper; in the context of this technique new terminology is offered for pictures: «watercolor pictures-carpets», «watercolor pictures panel», «watercolor pictures-tapestries», «watercolor picture of the pitchfork», «watercolor pictures rushnyk», author's works in a technique «Tekstyl» is promulgated on an exhibition. Clarified: method of research of fund collections of museums after a model: «history — collection — personality — author — picture».Conclusions are done, that the way of innovation in a watercolor through all history of artistic creation of artists always was orientated on the search of facilities of enriching of own creative arsenal new technicians, which will do a picture original, author. Exactly an imprint of personality of master in his works is the display of author unchained, innovation and creativity, because any real artist shows itself through work.Keywords: watercolor, watercolor painting, artistic culture of Ukraine, tradition, innovation, artist, artistic work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Станіславик О. В. 
Забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу національної економіки: теорія і методологія / О. В. Станіславик. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження присвячене формуванню концептуальної основи та науковому обґрунтуванню теоретико-методологічного базису, методичних положень і рекомендацій щодо забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу національної економіки, що дозволить підвищити рівень конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості галузі з урахуванням мультикомпонентної складової. Наукове дослідження спрямоване на вирішення сучасних проблемних питань у забезпеченні конкурентоспроможності промислового комплексу через концепти еволюційної парадигми функціонування та розвитку господарських систем.Запропоновано методологію забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу з урахуванням стратегічного потенціалу, яка передбачає системне дослідження конструктивного або деструктивного впливу факторів на конкурентоспроможність промислового комплексу.Розроблено та обґрунтовано концепцію стратегічних перетворень у системі забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу, яка фокусується на цілеспрямованих процедурах, регламентах, рішеннях, заходах і діях з максимальним використанням наявного економічного потенціалу й конкурентних переваг у внутрішньогосподарському середовищі та їх нарощування на сучасних ринкових принципах і підходах.Обґрунтовано методичні засади ризик-менеджменту в системі забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу. Розроблено концептуальну модель механізму регулювання конкурентоспроможності та структурних перетворень у промисловому комплексі. Досліджені та обґрунтовані наукові підходи до структурування конкурентоспроможності у промисловому комплексі. Сформовано концептуальні засади та методичні положення стратегічного управління структурно-функціональними перетвореннями у промисловому комплексі. Розроблено концептуальний базис і методологічні засади системи стратегічного планування розвитку та конкурентоспроможності промислового комплексу. Сформовано науково-методичні підходи до формування стратегії забезпечення конкурентних переваг у промисловому комплексі. Запропоновані та обґрунтовані наукові засади удосконалення промислової політики в контексті модернізації економіки країни. Удосконалені теоретико-методичні засади оцінки стану конкурентного середовища промислового комплексу. Запропоновано методична підтримка формування конкурентоспроможності у промисловому комплексі.^UThe research is devoted to the formation of a conceptual base and scientific substantiation of the theoretical and methodological basis, methodical provisions and recommendations for ensuring the competitiveness of the industrial complex of the national economy, which will increase the level of competitiveness and investment attractiveness of the industry, taking into account the multi-component element. Scientific research is aimed at solving modern problematic issues in ensuring the competitiveness of the industrial complex through the concepts of the evolutionary paradigm of the functioning and development of economic systems.Methodology for ensuring the competitiveness of the industrial complex, taking into account the strategic potential, which provides for a systematic study of the constructive or destructive influence of factors on the competitiveness of the industrial complex, is proposed. The concept of strategic transformations in the system of ensuring the competitiveness of the industrial complex, which focuses on purposeful procedures, regulations, decisions, measures and actions with the maximum use of the available economic potential and competitive advantages in the intraeconomic environment and their building on modern market principles and approaches, is developed and substantiated. The methodical bases of risk management in the system of ensuring the competitiveness of the industrial complex, which shows the dialectical reciprocity of concentration and deconcentration of economic activities in the industrial complex and solve contradictory problems, are substantiated.It is developed the conceptual model of the mechanism for regulating competitiveness and structural transformations in the industrial complex, which forms a multicomponent system of interaction between the corresponding components, which have a targeted impact on the process of forming and increasing competitive advantages, under conditions of structural transformations based on organizational, functional and instrumental support, observing the principles of dynamism, incrementalism, permanence and iteration. Scientific approaches to structuring competitiveness in the industrial complex are researched and substantiated. Conceptual bases and methodical provisions for strategic management of structural and functional transformations in the industrial complex, which are supplemented by components of interrelated elements and are based on the method of adaptive modelling with the construction of situational mechanisms for solving strategic and operational tasks, taking into account the factors of influence of the external and intra-industry environment, are formed.The conceptual basis and methodological bases of the system of strategic planning for the development and competitiveness of the industrial complex, which are complemented by the paradigm of modelling the parameters of strategic development and competitiveness, are developed. Scientific and methodical approaches to the formation of a strategy for ensuring competitive advantages in the industrial complex, which provide for a set of balanced strategic purposes, organizational and functional actions, system principles, instrumental support and are based on the results of diagnosing the condition of potential opportunities, trends of the external and internal factor environment, are formed. The scientific bases for improving industrial policy in the context of modernizing the country's economy, aimed at structural and functional restructuring of the industry, which will ensure the strategic development of the industrial complex through the use of intra-industry innovation and investment potential, resource opportunities and human capital, are proposed and substantiated.The theoretical and methodical bases for assessing the conditions of the competitive environment of the industrial complex, which provide for the use of compositional system of indexes, indicators, parameters and a set of criteria for integral assessment of competitiveness of the industrial complex, are improved. It is proposed the methodical support for the formation of competitiveness in the industrial complex, which, on the basis of extrapolation, can be adapted to the changing factor environment within the strategic prospects of the industrial complex development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Станіславенко Л. А. 
Політика консолідації держави в умовах системної кризи в Україні / Л. А. Станіславенко. — Б.м., 2021 — укp.

Здійснено комплексне дослідження політики консолідації держави в умовах системної кризи в Україні. Політика консолідації держави визначена як цілеспрямована та практико-орієнтована стратегія розвитку України, що має впроваджуватися шляхом якісних практик державних інститутів і недержавних інституцій задля інваріантизації - знаходження українським суспільством власного інваріанту (спільного мотиваційного концепту через «винесення за дужки» всіх розбіжностей) навколо принципів і функцій соціальної держави. Акцентовано, що в українському суспільстві за сучасних кризових умов, програми єднання України частіше ґрунтуються на основі негативних, оборонних стратегій (суспільна конфронтація, зовнішній ворог тощо). Акцентовано, що з часу проголошення незалежності політична система України не визначила і не побудувала модернізаційну модель, якої прагне і послідовно формує. Відповідно і відсутня публічна система заходів модернізації Україна, яка б була зрозумілою громадянам і до здійснення якої вони б були причетні. Тому система здатна продукувати лише сценарії циклічного розвитку. За таких умов держава стає асоціальною. На відміну від таких програм має бути сформована спільна політика держави і суспільства по консолідації України навколо єдиного і позитивного за змістом інваріанта – концепту, що не містить розбіжностей потрактування, негативних конотацій та формує спільність влади, громади і бізнесу. Структуру дослідження обумовила наступна наукова гіпотеза. За умов системної кризи, держава стає вразливим суб'єктом міжнародних відносин, посилюється внутрішній конфлікт між державними інститутами і недержавними інституціями, активізується потреба нових практик консолідації нації навколо не тільки ціннісної парадигми, а й соціально-економічних індикаторів розвитку системи.У дисертації доведено, що українська політична система перебуває у стані системної трансформаційної кризи, періодичні загострення якої завдають суттєвої шкоди рівню легітимності і стабільності владних інститутів та міжнародним позиціям України. З-поміж низки індикаторів системної кризи авторкою було обрано три компоненти, довкола яких побудовано об'єкт дослідження: криза легітимності державної влади і політичних інститутів, соціально-економічні показники розвитку та динаміка настроїв українців щодо своїх перспектив і оцінок сучасності.Визначені ключові фактори ерозії державної влади та кризи легітимності державних інститутів в Україні. Обґрунтовано твердження, що сформована в Україні модель соціально-економічних відносин самою своєю суттю перманентно продукує різноманітні кризи: економічні, інституційні, конституційні, світоглядні, які розвиваються в руслі трансформаційної кризи.Обґрунтовано, що вихід системи із кризи можливий за умови побудови державної політики у спосіб згуртування, об'єднання, консолідації суспільства і держави та активізації громадянського сектору. У межах категоріального апарату, за допомогою вказаних наук і наукових напрямів, а також на основі вивчення стану суспільних відносин в Україні та домінуючих сценаріїв відтворення наявною ціннісною парадигмою реальної політичної практики поступу держави, визначено такі етапи побудови інваріанту «держава-нація» внаслідок консолідації українського суспільства: консолідація-адаптація, консолідація-ідентифікація і консолідація-трансформація. Запропоновано інженерію моделювання політики консолідації держави в умовах системної кризи як модель консолідації держави-нації. На першому рівні деполітизації діалогу суспільства і держави навколо цінності Людини має бути сформований стратегічний план дій по консолідації усіх професійних і вікових, етнокультурних та інших груп інтересів.На другому рівні – соціально-економічної консолідації – має відбутися аудит наявних ресурсів, проблем, прогалин управління та акумуляція потенціалу.З-поміж основних завдань третього рівня моделі консолідації суспільства – соціокультурного єднання, передбачено, зокрема: міжкультурний діалог, напрацювання та розвиток громадських і культурних зв'язків та обмінів між громадами і територіями; зміцнення державного статусу української мови; формування інформаційного простору, що наповнюється власним порядком денним; зменшення цивілізаційних розбіжностей та об'єднання громадян країни на основі соціальних, а пізніше й національних цінностей.Політика консолідації держави має розглядатися як багатоаспектний, пролонгований в часі і здатний до трансформації і коригування комплекс механізмів нової політики та філософії державного управління.^UA comprehensive study of the policy of state consolidation under the conditions of the system crisis in Ukraine. The state consolidation policy is defined as a purposeful and practice-oriented strategy of Ukraine's development, which should be implemented through qualitative practices of state institutions and non-state institutions for invariance i.e. finding Ukrainian society's own invariant (common motivational concept through "brackets" of all differences and welfare state). It is emphasized that in Ukrainian society under modern crisis conditions, Ukraine's unification programs are more often based on negative, defensive strategies (social confrontation, external enemy, etc.). It is emphasized that since the proclamation of independence, the political system of Ukraine has not defined or built a modernization model, which it seeks and forms consistently. Accordingly, there is no public system of modernization measures in Ukraine, which would be understandable to citizens and in the implementation of which they would be involved. Therefore, the system can produce only the scenarios of cyclical development. Under such conditions, the state becomes antisocial. In contrast to such programs, a common policy of the state and society to consolidate Ukraine should be formed around a single and positive invariant i.e. a concept that does not contain differences of interpretation, negative connotations and forms a community of government, people, and business.The structure of the study was determined by the following scientific hypothesis. Under the system crisis, the state becomes a vulnerable subject of international relations, the internal conflict between state and non-state institutions intensifies, and the need for new practices of nation consolidation around not only the value paradigm but also socio-economic indicators of system development indicators.The thesis proves that the Ukrainian political system is in a state of system transformation crisis, the periodic exacerbations of which cause significant damage to the level of legitimacy and stability of government institutions and international positions of Ukraine. Among several indicators of the system crisis, the author chose three components around which the object of study is built: the crisis of legitimacy of state power and political institutions, socio-economic indicators of development and the dynamics of the attitudes of Ukrainians towards their prospects and assessments of modernity. The key factors of erosion of state power and the crisis of legitimacy of state institutions in Ukraine have been identified. The statement that the model of social and economic relations formed in Ukraine by its nature permanently produces such crises as economic, institutional, constitutional, worldview, which develop during the transformation crisis, is substantiated.It is substantiated that the way out of the crisis is possible if the state policy is built in a way of uniting, uniting, consolidating society and the state and activating the civil sector.Within the categorical apparatus, with the help of these sciences and research areas, as well as on the basis of studying the state of public relations in Ukraine and the dominant scenarios of reproduction of the existing value paradigm of real political practice of state progress, the following stages of invariant as the result of Ukrainian society consolidation: consolidation-adaptation, consolidation-identification and consolidation-transformation.The engineering of modeling the state consolidation policy in the conditions of system crisis as a model of nation-state consolidation is offered. At the first level of depoliticization of the dialogue between society and the state around the value of Human, a strategic action plan should be formed to consolidate all professional, age, ethnocultural, and other interest groups.At the second level - socio-economic consolidation - there should be an audit of available resources, problems, management gaps and capacity building.Among the main tasks of the third level of the model of society consolidation - socio-cultural unity, are provided, in particular: intercultural dialogue, development of social and cultural ties and exchanges between communities and territories; strengthening the state status of the Ukrainian language; formation of an information space that is filled with its own agenda; reduction of civilizational differences and unification of citizens of the country on the basis of social and after that national values.State consolidation policy should be considered in time and capable of transformation and adjustment of a set of mechanisms of the new policy and philosophy of public administration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Катеринич П. В. 
ОСВІТНЯ ЖУРНАЛІСТИКА В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ / П. В. Катеринич. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації комплексно досліджено теоретичні та практичні проблеми функціонування освітньої журналістики в Україні, а також окреслено жанрові, видові особливості контенту на освітню тематику, вивчено й удосконалено наукові підходи до визначення складників професійної компетентності освітнього журналіста, запропоновано моделі освітнього торнадо, мультимедійної редакції освітнього ЗМІ, модель впливу побічних чинників на низьке висвітлення питань освіти засобами масової інформації; здійснено контент-аналіз обраних освітніх ЗМІ; проведено експертне опитування серед журналістів і редакторів освітніх ЗМІ, а також опитування вчителів щодо функціонування новинних інтернет-ресурсів освітньої тематики.Результат контент-аналізу показав, що серед 3352 проаналізованих публікацій обраних ЗМІ («Освіта.ua», «Педпреса», «НУШ», «Освіторія») 81% становлять замітки. Брак аналітичних жанрів особливо відчутний стосовно тем дошкільної, інклюзивної та професійно-технічної освіти. Більшість матеріалів «Педпреси» (83%), а також значна частина «Освіти.ua» (63%) є запозиченим або доповненим матеріалом, отриманим із сайтів МОНУ, УЦОЯО чи інших джерел. Отже, можна говорити про дефіцит аналітичного контенту освітньої тематики в аналізованих ЗМІ. Це підтверджують також результати експертного опитування. Рівень освітньої журналістики в Україні за шкалою від «1» (низький) до «10» (високий) експерти (21 журналіст та редактор ЗМІ освітньої тематики) в середньому оцінили на «5» балів. Із твердженням, що в Україні недостатньо авторського аналітичного контенту на теми освіти, за шкалою від «1» (цілком вдосталь) до «10» (критично мало) респонденти в середньому погодилися на «7,5» бала. Результати всеукраїнського опитування вчителів, яких ми, спираючись на думку експертів (журналістів і редакторів), а також дані, включені до КС МОНУ, характеризуємо як ключових споживачів освітнього контенту, показують, що задоволеність респондентів висвітленням тематики освіти вузькоспеціалізованими ЗМІ («Освіта.ua», «Освіторія», «НУШ», «Педпреса», інші) є вищою ніж щодо широкоспеціалізованих ЗМІ. На 8,08 бала з 10 можливих вчителі оцінюють необхідність створення нових ресурсів (зокрема, сайтів), що публікуватимуть інформаційно-аналітичний контент на теми освіти.Аналіз (в межах контент-аналізу) за категоріями ключових понять та актуальних питань галузі освіти, що були розроблені за співпраці експертів і з використанням даних МОНУ, виявив низький рівень висвітлення певних галузей освіти, зокрема професійно-технічної, а також сфер науки і андрагогіки. Критично низький рівень інформування про «відтік мізків», матеріальне забезпечення науковців, розвиток науково-інноваційних парків, міжнародний досвід і трансфер технологій, наступність між дошкільною та початковою освітою, інклюзію в ДНЗ, досягнення учнів на міжнародних змаганнях.Отже, дослідження жанрових, тематичних і функціональних аспектів створення контенту на теми освіти актуальне. Водночас існує низка теоретичних і практичних аспектів, що зумовлюють наукову проблему: Низький, на думку експертів, запит авдиторії на якісну, інновативну освітню журналістику, дефіцит аналітичного та низький рівень авторського контенту на теми освіти в аналізованих спеціалізованих виданнях (як зазначено вище), а також відсутність балансу під час висвітлення різних галузей освіти деформують зміст освітньої журналістики та створюють потребу трансформації жанрово-змістового наповнення освітніх ЗМІ України. Відсутність напрацювань щодо складників професійної компетентності освітнього журналіста не дає змоги ґрунтовно вивчити цифрові інструменти, якими має оперувати освітній журналіст, виявити, які знання та вміння важливі для автора контенту освітньої тематики. Дихотомія понять освітньої та педагогічної журналістики призводить до виникнення квазіжанрових деформацій і спричиняє теоретичну плутанину в підходах українських науковців щодо вивчення жанрових і тематичних особливостей освітньої журналістики. Дотичним аспектом є слабка присутність аналізованих ЗМІ в медіаквінтеті (десктопна версія, мобільна версія, мобільний застосунок, версія для планшета, пристосування для використання у «розумних годинниках»), що є необхідною складовою цифрової еволюції сучасних інтернет-ЗМІ. У період динамічних суспільних змін, спричинених пандемією COVID-19, освітньо-медійне партнерство виходить на новий рівень співпраці, і це потребує розширення такої взаємодії з використанням підходів едьютейнменту.^UThe dissertation comprehensively researches theoretical and practical problems of educational journalism functioning in Ukraine, and also identifies genre and specific features of content on educational topics, studies and improves scientific approaches to the definition of key competencies of a journalist writing on education topics.The result of quantitative content analysis showed that among 3352 analyzed publications of the selected media ("Osvita.ua", "Pedpresa", "NUS", "Osvitoria") 81% were notes. The low number of analytical genres is especially noticeable with regard to the topics of preschool, inclusive and vocational education. Most of the materials of "Pedpresa" (83%) and "Osvita.ua" (63%) are borrowed or supplemented by the materials from the sites of the Ministry of Education of Ukraine, the Center for evaluating the quality of education or other sources. Consequently, we can talk about the lack of analytical content on educational topics in the analyzed media. The above theses are also confirmed by the results of the expert survey. On the scale from "1" (low) to "10" (high), the experts (21 journalists and editors of educational media) gave the average point rating of "5" for the level of educational journalism in Ukraine. On the scale from "1" (quite enough) to "10" (critically insufficient) respondents agreed with the statement that Ukraine does not have enough analytical content on education topics on the average "7.5" points. Results of national survey of teachers who are key consumers of the educational content show that satisfaction of respondents with coverage of subjects of education in narrowly specialized mass media ("Osvita.ua", "Pedpresa", "NUS", "Osvitoria", others) is higher than concerning widely specialized mass media. At 8.08 points out of a possible 10 teachers assess the need to create new resources (sites, platforms) for the publication of information and analytical content on education topics.The analysis (within the content analysis) by categories of key concepts and topical issues of the education sector, developed in cooperation with experts and using data from the MES, revealed a low level of coverage of certain sectors of education, in particular vocational and technical education, as well as the areas of science and andragogy. Critically low level of information on "brain drain", development of science and innovation parks, multinational experience and technology transfer, continuity between pre-school and primary education, inclusion in pre-school educational institutions, achievement of students in international competitions.There are several practical and theoretical problems related to the topic of our PhD thesis: Low, according to experts, audience requests for high-quality, innovative educational journalism. Lack of analytical and insignificant level of author's content on educational topics in the specialized publications studied (see numbers above), as well as the lack of balance in coverage of various branches of education, deform the educational journalism context and create the need to transform the genre and content of the Ukrainian educational media. The lack of research on the competencies of an educational journalist does not allow to fully explore the digital tools, which an educational journalist should operate and the key abilities, which are important for the author of the educational content. Dichotomy of educational and pedagogical journalism concepts leads to quasi- genre deformations and causes theoretical confusion in the approaches of Ukrainian scientists to the study of genre and thematic features of educational journalism. A tangential aspect is the weak presence of the analyzed media in the media quintet (desktop version, mobile version, mobile application, tablet version, adaptations for use in "smart watches"), which is a necessary component of the digital evolution of modern Internet media. At a time of alternating societal changes brought about by the COVID-19 pandemic, educational-media partnerships are reaching a new level of collaboration, an expansion of such collaboration using edutainment approaches is required.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Станіславчук Н. І. 
Формування етичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов у позааудиторній діяльності: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Н. І. Станіславчук. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації представлено результати теоретичного та практичного дослідження проблеми формування етичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов у позааудиторній діяльності.За результатами теоретичного аналізу низки нормативно-правових документів концептуального значення з’ясовано, що роль етичної компетентності у становленні сучасного вчителя у сучасній педагогічній науці нині актуалізується і позиціонується; вона передбачає сформованість учителя, спроможного управляти власними емоціями; який поважає себе і інших; дотримується норм етичної поведінки і навчає цього здобувачів освіти; вміє вибудовувати діалогові взаємозв’язки зі здобувачами освіти.У дисертації проаналізовано та узагальнено сутність понять «етика», «компетентність», «етична компетентність», «компетентнісний підхід», «компетенція», «позааудиторна діяльність».З’ясовано, що етична компетентність ґрунтується на суспільно-гуманітарних знаннях, конструюється через емоційно-ціннісний і соціально-творчий досвід здобувачів освіти, що набуваються як в освітньому процесі, так і в позааудиторній діяльності шляхом участі у соціально значущій діяльності та рефлексії. Вимоги до формування етичної компетентності, сутність якої конкретизована в освітніх стандартах вищої освіти з підготовки фахівців педагогічних спеціальностей з урахуванням вимог компетентнісного підходу, адекватні цілям і завданням освітнього процесу закладу вищої освіти (ЗВО) загалом і позааудиторної діяльності зокрема.Позааудиторна діяльність з майбутніми викладачами іноземних мов у ЗВО розглядається як педагогічно організований й особисто регульований процес формування у майбутніх учителів іноземних мов етичної компетентності; як простір, у якому здобувач освіти вибудовує різноманітні морально-етичні взаємини і зв’язки на основі діалогу культур. З’ясовано, що позааудиторна діяльність з формування етичної компетентності ґрунтується на сучасній педагогічній аксіології і виражається у суспільно значущих цінностях, морально-етичних цінностях, цінностях педагогічної етики, особистісних якостях.Введено у науковий обіг поняття «етична компетентність» і «позааудиторна діяльність вчителя іноземних мов».Розроблено критеріально-діагностичну базу дослідження, що являє собою комплекс обґрунтованих компонентів, критеріїв, показників та діагностичних матеріалів.Обґрунтовано і розроблено структуру етичної компетентності майбутнього вчителя іноземних мов у позааудиторній діяльності, складниками якої є: компоненти (когнітивний, мотиваційний, діяльнісний), критерії (повнота, міцність і усвідомлення отриманих знань; ставлення до учасників освітнього процесу та майбутньої професійної діяльності з дотриманням етичних вимог; активність й ініціативність в позааудиторній діяльності морально-етичного характеру); показники (володіння системою знань професійної етики, усвідомлення їх важливості в особистісно-професійному становленні як майбутнього вчителя іноземних мов; розуміння цілей і завдань в оволодінні морально-етичними нормами спілкування, необхідними майбутньому вчителю іноземних мов для проєктування і реалізації різних видів педагогічної діяльності, а також розуміння цілей і завдань позааудиторної діяльності в оволодінні етичною компетентністю; сформованість мотивації та інтересу до майбутньої педагогічної діяльності і проблем формування етичної компетентності; сформованість установок, ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя іноземних мов, ціннісного ставлення, поваги та емпатії до всіх учасників освітнього процесу під час позааудиторної діяльності, прагнення до оволодіння етичною компетентністю); рівні її сформованості (високий, середній і низький).Виокремлено педагогічні умови процесу формування етичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов у позааудиторній діяльності: 1) створення розвивального освітньо-етичного середовища, у якому позааудиторна діяльність є провідним засобом формування етичної компетентності майбутнього вчителя іноземних мов; 2) розвиток у майбутніх вчителів іноземних мов мотивації до оволодіння етичною компетентністю в процесі позааудиторної діяльності; 3) використання в позааудиторній діяльності інтерактивних форм і методів, які відповідають віковим особливостям здобувачів освіти, колу їхніх професійних інтересів й активізують процес формування етичної компетентності, вибір яких здійснювався з урахуванням результатів констатувального експерименту і положень Стратегії розвитку вищої освіти, Професійного стандарту вчителя нового покоління, Рамки безперервного професійного розвитку вчителів.Розроблено авторську Програму дослідно-експериментальної роботи з проблеми формування етичної компетентності майбутнього вчителя іноземних мов у позааудиторній діяльності, як^UThe dissertation presents the results of theoretical and practical research on the problem of forming ethical competence of future foreign language teachers in extracurricular activities.Based on the theoretical analysis of a number of normative and legal documents of conceptual significance it has been determined that the role of ethical competence in the development of the modern teacher in contemporary pedagogical science is currently being emphasized and positioned. It involves the formation of a teacher who is capable of managing their own emotions, respects themselves and others, adheres to ethical norms of behavior, and teaches these values to students. Additionally, the teacher should be able to establish dialogical relationships with education seekers.The dissertation analyzes and generalizes the essence of the concepts of “ethics”, “competence”, “ethical competence”, “competency-based approach”, “competency”, and “extracurricular activities”.It has been established that ethical competence is based on socio-humanitarian knowledge and is constructed through the emotional-value and socio-creative experience of education recipients, acquired both in the educational process and in extracurricular activities through participation in socially significant activities and reflection. The requirements for the formation of ethical competency are specified in the higher education standards for the training of pedagogical specialists, taking into account the requirements of the competency-based approach and are aligned with the goals and objectives of the educational process of the higher education institution (HEI) in general, and extracurricular activities in particular.Extracurricular activities for future foreign language teachers in HEIs are considered as a pedagogically organized and personally regulated process of forming ethical competency in future foreign language teachers. It is a space where learners establish diverse moral and ethical relationships and connections based on cultural dialogue. It has been established, that extracurricular activities aimed at developing ethical competence are based on modern pedagogical axiology, which is expressed through socially significant values, moral and ethical values, values of pedagogical ethics, and personal qualities.The concepts of “ethical competence” and “extracurricular activities of foreign language teachers” have been introduced into scientific circulation.A criterion-diagnostic framework for the research has been developed, which consists of a complex of substantiated components, criteria, indicators, and diagnostic materials.The structure of ethical competence of future foreign language teachers in extracurricular activities has been substantiated and developed. Its constituent elements include the components (cognitive, motivational, and activity); the criteria (completeness, solidity, and awareness of acquired knowledge; attitudes towards participants in the educational process and future professional activities with adherence to ethical requirements; and activity and initiative in extracurricular activities of a moral and ethical nature); the indicators (mastery of a system of knowledge in professional ethics and awareness of their importance in personal and professional development as a future foreign language teacher, understanding the goals and objectives of acquiring moral and ethical norms of communication necessary for designing and implementing various types of pedagogical activities, as well as understanding the goals and objectives of extracurricular activities in acquiring ethical competence; the formation of motivation and interest in future pedagogical activities and issues related to the formation of ethical competence, the formation of attitudes and values of future foreign language teachers, their respectful and empathetic attitude towards all participants in the educational process during extracurricular activities, and the desire to acquire ethical competence); the levels of formation (high, medium, and low).The following pedagogical conditions for the process of formation of ethical competence of future foreign language teachers in extracurricular activities have been identified: 1) creating a developmental educational-ethical environment where extracurricular activities serve as the leading means of developing ethical competence in future foreign language teachers; 2) fostering motivation among future foreign language teachers to acquire ethical competence through their engagement in extracurricular activities; 3) utilizing interactive forms


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського