Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (136)Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>K=ВПЕВНЕНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Мішечкіна М.Є. 
Виховання впевненості в собі у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.Є. Мішечкіна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему виховання в дітей віком 5 - 10-ти років упевненості в собі як базової особистісної якості сучасної людини. На підставі аналізу наукових джерел уточнено зміст поняття "впевненість у собі" як базову якість особистості старшого дошкільника та молодшого школяра, а також поняття "впевнена поведінка". Визначено компоненти, критерії та показники зазначеної якості, рівні сформованості впевненої поведінки даних дітей. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови та методи оптимізації процесу виховання у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку впевненості в собі. Статистично підтверджено ефективність впровадженої особистісно орієнтованої системи виховання впевненості в собі у дітей зазначених вікових груп. На підставі результатів формувального експерименту показано позитивний вплив застосованих методів і прийомів у процесі виховання впевненості у собі досліджених дітей. Основні положення, одержані завдяки проведеному дослідженню, впроваджено до навчально-виховного процесу дошкільних закладів і початкових шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.21 + Ч421.352.21 +
Шифр НБУВ: РА363934

Рубрики:

      
2.

Кленчу А. М. 
Емоційно-комунікативні особливості атрактивності та їх корекція у дівчат старшого юнацького віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. М. Кленчу ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Описано симптомокомплекс характеристик атрактивності, в яких, наряду з іншими, провідними виступають емоційно-комунікативні (зовнішня привабливість, оптимістичність, експресивність, впевненість у собі, доброзичливість, відкритість, комунікабельність, щирість, культурність). Розкрито чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку атрактивності та виявлені певні її види та рівні її самооцінки. В емпіричному дослідженні встановлено зовнішні та внутрішні фактори специфіки атрактивності (фемінність, андрогінність, екстравертованість, агресивність, емоційна лабільність, експресивність, емпатичність, товариськість, відкритість, самооцінка атрактивності). Розроблено й апробовано систему психокорекції, яка спрямована на розвиток емоційно-комунікативних особливостей атрактивності та позитивної "Я-концепції". Доведено, що впровадження запропонованої програми сприяє значному підвищенню самооцінок учасниць за більшістю виявлених характеристик симптомокомплексу атрактивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю937.31 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА382651 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Знанецька О. М. 
Особливості зв'язку Я-концепції особистості з її психологічним благополуччям: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. М. Знанецька ; Акад. пед. наук України ; Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка . — К., 2010. — 20 с.: a-рис. — укp.

Доведено, що рівень диференційованості та когнітивної складності Я-концепції, узгодженість між Я-реальним та Я-ідеальним і позитивна загальна життєва орієнтація зумовлюють відчуття людиною психологічного благополуччя. Визначено, що психологічне благополуччя відбиває оптимістичність орієнтацій людини у професійній реалізації, гармонії в особистому житті та реалізації власного потенціалу. Проведено аналіз ролі Я-концепції у забезпеченні оптимістичної життєвої орієнтації особистості як важливого фактора, що сприяє виявленню людиною активної життєвої позиції та цілеспрямованості у здійсненні її основної діяльності, в усвідомленні перспектив на майбутнє, що привносить у життя людини впорядкованість і впевненість у досягненні успіху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2
Шифр НБУВ: РА370846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Знанецька О. М. 
Особливості зв'язку Я-концепції особистості з її психологічним благополуччям: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. М. Знанецька ; АПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка . — К., 2010. — 20 с. — укp.

Доведено, що рівень диференційованості та когнітивної складності Я-концепції, узгодженість між Я-реальним та Я-ідеальним і позитивна загальна життєва орієнтація зумовлюють відчуття людиною психологічного благополуччя. Визначено, що психологічне благополуччя відбиває оптимістичність орієнтацій людини у професійній реалізації, гармонії в особистому житті та реалізації власного потенціалу. Проведено аналіз ролі Я-концепції у забезпеченні оптимістичної життєвої орієнтації особистості як важливого фактора, що сприяє виявленню людиною активної життєвої позиції та цілеспрямованості у здійсненні її основної діяльності, в усвідомленні перспектив на майбутнє, що привносить у життя людини впорядкованість і впевненість у досягненні успіху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2
Шифр НБУВ: РА370846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Димчук А. В. 
Філософські засади соціальної доктрини масонства / А. В. Димчук. — Б.м., 2020 — укp.

Роботу присвячено реконструкції соціальної доктрини масонства та висвітлення її філософських засад в контексті масонської парадигми. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше в соціально-філософському ракурсі експліковані та представлені у синтетичній єдності філософські засади соціальної доктрини масонства як комплекс ідей, норм, цінностей, що базуються на синтезуванні здобутків піфагорійської традиції, руху розенкрейцерів, Християнської Кабали, вчень ідеологів масонства, в тому числі Й. Г. Фіхте та А. Пайка. Автором сформульовані в цілісному вигляді базисні змістовні складові соціальної доктрини масонства: віра у соціальний прогрес на основі будування моральної, вільної, емансипованої «досконалої людини», в раціональну гармонізацію всього соціокультурного буття через істинну науку і освіту, віра у Вищу Сутність / Великого Архітектора Всесвіту як гаранта гармонійного «будівництва» суспільства; впевненість в тому, що головна місія людини – реалізація Божественного «будівничого плану світу», боротьба з соціальною ентропією – «OrdoAbChao»; масонське братство – взірець для створення ідеального майбутнього суспільства вільних націй, найкращий інструмент «будівництва-обтесування». Виділені основні етапи формування масонської парадигми в Україні, проаналізований вплив масонської системи цінностей та орієнтацій на українську соціальну дійсність.^UThis work is dedicated to a reconstruction of the social doctrine of Freemasonry and the elucidation of its philosophical foundations in the context of the Masonic paradigm. The relevance of the present work lies in the constantly growing interest in the activities ofthe Freemasons and the demand for a complex, multi-level philosophical assimilation of the sociocultural phenomenon of Freemasonry from the point of view of its historical genesis and modern transformations in connection with this. The object of research is the social doctrine of Freemasonry as found in the totality of historical sources, stages of development and modern transmutations. The subject of this work is the philosophical foundations of the social doctrine of Freemasonry, which are reflected in its system of conceptions of its own goals and the function of the socio-historical development of humanity. The academic novelty of the results obtained through the research lies in the fact that this is the first time that the philosophical foundation of the social doctrine of Freemasonry as a complex of ideas, norms and values founded through a synthesis of the achievements of the ythagorean tradition, the Rosicrucian movement, Christian Kabbalah, and the doctrines of the ideologues of Freemasonry, including Johann Gottlieb Fichte and Albert Pike, has been explicated and presented in a synthetic totality. The basic substantive components are stated by the author in comprehensive form: a belief in social progress, founded on the development of a moral, free, emancipated ‘complete human', in the rational harmonisation of all socio-cultural existence through true science and education, a belief in a Supreme Being / The Grand Architect of the Universe; certainty in the fact that man's principal mission is the realisation of the Divine ‘construction plan for the world', the fight with social entropy: ‘Ordo Ab Chao'; the Masonic Brotherhood is a model for the creation of an ideal future society of free nations, the best instrument for ‘construction and smoothing'. The main stages of the formation of the Masonic paradigm in Ukraine are detailed, and the influence of the Masonic system of values and orientations on Ukrainian social reality is analysed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Кличковський С. О. 
Соціально-психологічні особливості формування психологічного клімату на підприємстві у кризовий період. / С. О. Кличковський. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню соціально-психологічних особливостей формування психологічного клімату на підприємстві у кризовий період. У роботі здійснено теоретичний аналіз наукових підходів до тлумачення поняття психологічного клімату. Психологічним кліматом: а) є стан колективу, що виконує спільну предметну діяльність, має спільні цілі та цінності; б) процес узгодження поведінки та діяльності.Визначено, що психологічний клімат пов'язаний з чинниками, які мають різний вплив. Зокрема, негативно впливають такі чинники: відкрита та завуальована жорстокість, скептицизм, директивний стиль керівництва; позитивно: відповідальність, інформованість, прагнення бути серед людей, впевненість, довірливість та згуртованість.^UThe dissertation work is devoted to the study of the socio-psychological characteristics of the formation of the psychological climate at the enterprise during the crisis period. The work carried out a theoretical analysis of scientific approaches to the interpretation of the concept of "psychological climate". The psychological climate is the state of the collective performing a common objective activity, has common goalsand values; it is the process of reconciling behavior and activity (experience of interaction and social cognition).Among the structural components of the psychological climate, the following are identified: the nature of interpersonal relations, leadership style, group motivation for achieving success, attitudes in interpersonal relationships, professional competence of employees.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Скакун Н. С. 
Розвиток креативності майбутніх учителів біології в процесі фахової підготовки / Н. С. Скакун. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації на підставі аналізу вітчизняної та зарубіжної літератури з проблеми дослідження сформульовані філософські, педагогічні та психологічні засади розвитку креативності майбутніх учителів біології в процесі фахової підготовки. Зокрема, з'ясовано ґенезу феномену креативності, розмежовано поняття «творчість» і «креативність», визначено когнітивні особливості креативності та специфічні детермінанти її розвитку.У ході дослідження було введено термін «педагогічна креативність», визначено її сутнісну та змістову наповненість – комунікативну, соціальну, інтелектуальну, методичну, дидактичну й діагностичну. З'ясовано компоненти педагогічної креативності, рівні її прояву, фази її розвитку, особливості її прояву. Передбачено, що під час формування креативної компетентності педагог може проходити такі рівні, як спеціаліст, професіонал, майстер, раціоналізатор, фасилітатор, ментор, тренер та акмеолог.У дисертації запропоновано поняття «креативний вчитель біології» і розкрито його сутність як (ін)новатора у своїй освітній галузі, який вирізняється творчою впевненістю, нетрадиційним й незвичним мисленням, щоразу знаходить нові способи вирішення проблем завдяки здатності генерувати нові оригінальні й нестандартні ідеї, які долатимуть межі стереотипних рішень і шаблонів традиційного мислення.У роботі висловлено припущення, що науково-педагогічне підґрунтя для розвитку креативності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки можуть становити особистісно-діяльнісний та компетентнісний підходи, а також сучасний напрям когнітивної науки – нейропедагогіка. Саме у світлі останньої було з'ясовано, що головний мозок людини запрограмований на креативний потенціал, а його особливий стан, зумовлений тета-ритмами, детермінує їхній безпосередній зв'язок із креативними процесами. Доведено, що процес розвитку креативності майбутніх учителів біології підпорядкований чітким педагогічним принципам згаданих підходів.У ході наукової розвідки було обґрунтовано педагогічні умови розвитку креативності майбутніх учителів біології, які б сприяли їхній пізнавальній активності, підтриманню внутрішньої мотивації до прояву креативності, а також примножували їхній креативний потенціал. Серед запропонованих педагогічних умов виокремлено: формування креативної особистості, становлення педагогічної професійно детермінованої екологічної картини світу, застосування полісенсорного й мультимодального навчання, впровадження евристичного навчання та реалізація діяльнісного навчання.Теоретично обґрунтовані педагогічні умови розвитку креативності майбутніх учителів біології створюють відповідне освітнє середовище, яке корелює з відповідною методикою, котра забезпечує релевантні технології і методи освітньої діяльності, а саме: інтерактивні; графічно-візуальні; конструкторсько-будівельні; наративні. Серед низки сучасних організаційних форм, що витісняють традиційні форми дидактики вищої школи, виокремлено: лекторії, освітні інтенсиви, тренінги, воркшопи, міт-апи, нетворкінги, творчі групи, творчі читання, евристичні бесіди, сократичні діалоги тощо.У ході дослідження було створено структурно-функціональну модель розвитку креативності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки. У моделі вирізнено чотири сутнісних блоки: цільовий; структурно-сутнісний; прагматичний; контрольно-моніторинговий.У дисертаційній роботі розроблено низку фахово зорієнтованих креативно-пошукових завдань для розвитку креативності майбутніх учителів біології з урахуванням різних рівнів складності: перший рівень передбачає репродуктивні завдання, другий рівень – комбінування репродуктивних завдань і стимулювання креативної здатності до генерування ідей, а третій – безпосередньо креативно-пошукові завдання. Означена система завдань підпорядковується авторській концепції семи ключів креативності – таких якостей особистості, які слід акумулювати й розвивати з метою результативної та ефективної креативної діяльності на різних етапах креативного процесу. До запропонованих ключів креативності належать: ентузіазм і нестандартність мислення для розвитку нейропластичності та подолання когнітивної інерції; оригінальність мислення та енергійність для культивування креативної проактивності; інноваційність мислення для реструктуризації креативної свідомості; впевненість у власних силах і корисність креативного продукту для вміння обстоювати власний креативний продукт. У системі фахово зорієнтованих завдань інкорпоровані етапи креативного процесу, умови креативної ситуації, якості креативної особистості та інструменти методики розвитку креативності майбутніх учителів біології. Розроблена методика розвитку креативності майбутніх учителів біології, обґрунтовані педагогічні умови та запропонована структурно-функціональна модель були експериментально апробовані. Результати педагогічного експерименту довели їхню валідність та ефективність.^UThe course of research has allowed to introduce the term "pedagogical creativity" and respectively, expound its essential and semantic content. It has been elucidated that pedagogical creativity incorporates such components as motivation, professional and personal qualities, and professional competence. The dissertation has proposed the concept of a "creative teacher of biology " and has revealed its substance as an innovator, which is characterized by creative confidence, unconventional and original thinking, agility, and the ability to generate new non-standard ideas.This paper addresses the issue of developing creativity among teacher-trainees of biology from the perspective of the Individual Activity-Based approach and the Competency-Based approach. The former focuses on the needs of the individual student and aims to emphasize teaching via activity in which students participate rigorously and bring about efficient learning and professional experiences. Another scientific trend conducive to developing creativity is Neuropedagogy. Within the framework of Neuropedagogy it has been found out that the human brain is programmed for creative potential; its special state, due to theta rhythms, determines their direct connection with creative processes. Developing creativity of teacher-trainees of biology is subject to clear pedagogical principles of the mentioned above approaches.In the course of research, the pedagogical conditions of developing creativity of teacher-trainees of biology have been substantiated. Among the proposed pedagogical conditions are the following: shaping a creative personality and professionally determined ecological worldview, use of multisensory and multimodal teaching, and implementation of heuristic and activity-based learning.Theoretically substantiated pedagogical conditions of developing creativity of teacher-trainees of biology create an appropriate educational environment that correlates with a corresponding methodology, which provides relevant technologies and methods of teaching and learning activities, namely: interactive; graphic-visual; design and construction; narrative. Among a number of modern organizational forms that displace traditional forms of higher school didactics, there have been highlighted: lectures, educational intensives, trainings, workshops, meet-ups, networking, creative groups, creative readings, heuristic conversations, Socratic dialogues, etc.The key aspect that has also been explored in the paper is a structural-functional model of advancing creativity of teacher-trainees of biology in the process of professional training. The model distinguishes four essential blocks: the target block thast involves setting goals and idendifying specific tasks; the structural block, which contains the basic principles of the outlined approaches and pedagogical conditions of the educational environment; the pragmatic block that offers modern tools of advancing creativity, which are apposite to employ at nine stages of the creative process; the control and monitoring block that determines the criteria of developing creativity and levels of creative competence of teacher-trainees of biology.A great deal of emphasis in the thesis has been placed on a system of professionally determined creative activities with different levels of complexity for enhancing creativity of teacher-trainees of biology: the first level involves reproductive activities, the second level combines reproductive activities and stimulates a creative ability to generate ideas, and the third level comprises creative heuristic activities.The proposed system of tasks is subject to the author's concept of seven keys to creativity – such personality traits that should be accumulated and developed in order to provide efficient creative activity at different stages of the creative process. The proposed keys to creativity enclasp: enthusiasm and non-standard thinking aiming at developing neuroplasticity and overcoming cognitive inertia; originality of thinking and energy for cultivating creative proactivity; innovative thinking in order to restructure creative consciousness; self-confidence in order to be able to defend one's own creative product. The system of professionally oriented activities incorporates the stages of a creative process, the conditions of a creative situation, the qualities of a creative personality and the tools of enhancing creativity of teacher trainees of biology.The thesis represents the positive results of a pedagogical experiment designed to expose how the suggested methodology, pedagogical conditions and structural-functional model can facilitate developing the high level of creative competence of teacher-trainees of biology. The developed methodology is compatible with teaching students of other fields, which outlines a perspective for further research.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Чернухін О. Ю. 
Коронний розряд зі стрижневих блискавкоприймачів в умовах дії сильного електричного поля від грозової хмари / О. Ю. Чернухін. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-практичної задачі стосовно підвищення ефективності блискавкозахисту об'єктів шляхом дослідження фізичних процесів коронного розряду зі стрижневих блискавкоприймачів в умовах дії сильного електричного поля від грозової хмари. Актуальність обумовлена питанням надання дозволу на застосування нових типів блискавкоприймачів, які реалізують механізм ранньої стримерної емісії (Early streamer emission - ESE). Для застосування новітніх пристроїв ESE – терміналів у практиці блискавкозахисту потрібно мати впевненість у тому, що властивості, які анонсує виробник, відповідають дійсності. Контроль якості здійснюється за методикою, яку регламентує стандарт Франції NF 17-102:2011. Але, цей стандарт є таким, що визнаний лише в деяких країнах крім Франції. В дисертації доведено необхідність змінити вимогу стандарту до величини дисперсії функції розподілу часу випередження ESE – терміналу, що забезпечує перехоплення блискавки з прогнозованою ймовірністю 0,95, та зменшити значення швидкості зустрічного до блискавки лідеру. Розроблено метод вимірювання швидкості просування лідеру в міжелектродному просторі, який заснований на порівняльному аналізі осцилограм напруги між електродами і струму з електрода, що формує розряд. Показано, що швидкість просування лідеру у міжелектродному просторі довжиною 1,2 м не перевищує 1,14 106 м/с, а середня за час просування дорівнює 1,3∙105 м/с. Визначено закономірність між значенням напруженості постійного електричного поля, при якій починається коронний розряд, та висотою стрижнів різноманітної форми перерізу (квадрат, коло, шестигранник) з плоскою вершиною, та круглого перерізу із загостреною вершиною. Для повітряних проміжків більш ніж 1 м, експериментально доведено, що в діапазоні напруженості електричного поля від 4 кВ/м до 120 кВ/м коронний розряд формується імпульсами окремих електронних лавин, наносекундного діапазону. Причому, часові параметри практично не залежать від значення напруженості електричного поля. Встановлено, що частота появи імпульсів струму однозначно залежність від рівня напруженості електричного поля. Цей аспект доповнює результати отримані Тричелом и Кіпом (1938 р) для коротких проміжків (до 10 см). Функціональну залежність частоти стримерів корони від напруженості електричного поля покладено в основу створення низки індикаторів для застосування в якості пристрою попередження про грозову небезпеку.^UThe dissertation deals with solution of the topical scientific-practical problem of granting permission to use new types of lightning rods that realize mechanism of Early Streamer Emission (ESE). To use the newest devices in practice of lightning protection, it is necessary to have confidence that properties announced by a manufacturer correspond to the facts. Quality control is proposed to be carried out according to the procedure regulated by France standard NF17-102:2011. But this standard is recognized only in some countries besides France including Spain, Kazakhstan, Lithuania, and some others. In the dissertation it is proved that it is necessary to change the requirement of the standard to the value of dispersion of function of distribution of lead time which ensures lightning interception with predicted probability taking into account the time at which the distribution has the maximal value. Method of measuring the velocity of propagation of leader in interelectrode space, which is based on comparative analysis of oscillograms of voltage between the electrodes and current from the electrode that forms discharge has been developed. It is shown that leader velocity increases by square law as his head propagates. It is proved that velocity of streamer propagation in the interelectrode space with length 1.2 m is no more than 1,14·106 m/s, and the average value over the time of propagation is equal to 1.3 105 m/s. The relationship between the value of constant electric field strength at which corona discharge begins, and height of rods of different forms of cross-section (square, circle, hexagon) with flat top, and round cross-section with pointed top, was determined. For air gaps that are more than 1 m it is experimentally proved that in the range of electric field strength from 4 kV/m to 120 kV/m, corona discharge is formed by pulses of individual electron avalanches that have front duration of units of nanoseconds and half-decay duration of tens of nanoseconds. And the time parameters practically do not depend on the value of electric field strength. It was determined that frequency of occurrence of current pulses depends uniquely on the level of electric field strength. This aspect supplements results obtained by Trichel and Kipp (1938) for short gaps (up to 10 cm). Functional dependence of frequency of corona streamers on electric field strength was used as a basis for creating a number of indicators used as a device for warning against thunderstorm hazard.The investigation was performed by experimental methods with the use of created specialized high-voltage complex ВВС-1.2 and the corresponding mathematical models. According to the results of the performed investigations, a number of important conclusions concerning the possibility of introduction of France standard NF C 102-17:2011 in Ukraine, also concerning creation of the new type of lightning hazard indicators, were made.It is proved that breakdown of air gap rod-plane with the use of rod of square section (dimensions 12x12 mm2) has the most stable characteristics among the considered variants, including the traditional pointed rod. This fact indicates appropriateness of the use of rod with square section in lightning protection practice.The requirement, which deals with assessment of results of certification of lightning rods by the procedure of France standard NF C 102-17:2011, to the value of dispersion of function of distribution of lead time was improved, which provides increase of reliability of advantages in relation to interception of lightning with predicted probability.Relationship between the value of constant electric field strength, at which corona discharge begins, and height of rods of different form of cross-section (square, circle, hexahedron) with flat top was determined.The obtained functional dependence of streamer frequency on electric field strength was used as the basis for creation of a number of indicators to use as the device of warning against lightning hazard.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Кучер С. А. 
Забезпечення права людини на вільне вираження поглядів і переконань: конституційно-правовий аспект / С. А. Кучер. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація присвячена визначенню сутності та особливостей конституційно-правового забезпечення права людини на вільне вираження поглядів і переконань в Україні, вивченню зарубіжного законодавства та практики реалізації досліджуваного права людини, а також розробці на цій основі науково обґрунтованих пропозицій та рекомендацій стосовно вдосконалення законодавства у цій сфері.Запропоновано під правом людини на вільне вираження поглядів і переконань розуміти невід'ємне природне право людини, яке полягає в можливості виражати в будь-якій формі як внутрішньо, так і ззовні, своє ставлення або впевненість вірогідного характеру до певних подій, явищ, процесів чи фактів, давати їм оцінку (характеристику) та забезпечується підвищеною правовою охороною.Визначено зміст права людини на вільне вираження поглядів і переконань через такі складові елементи: можливість вільно збирати, отримувати, зберігати, використовувати та поширювати інформацію та ідеї в будь-який спосіб, без втручання держави та незалежно від кордонів держави, за винятком випадків, передбачених законом; вільне виявлення своїх переконань, думок, раціоналізованих почуттів, установок, концепцій, орієнтацій тощо та можливість їх дотримуватися; вільне використання будь-яких засобів вираження своєї позиції – як традиційних (письмових, усних, образотворчих тощо), так і сучасних (інформаційних, технічних).Юридичний механізм забезпечення свободи вираження поглядів в Україні визначено як систему ефективних юридичних засобів реалізації, захисту та охорони свободи вираження поглядів і переконань загалом, а також окремих її елементів, закріплених у міжнародних, загальнодержавних та регіональних нормативно-правових актах та в інших джерелах права. До структурних елементів механізму юридичного забезпечення свободи вираження переконань та поглядів віднесено законодавство України (в тому числі ратифіковані міжнародні договори та угоди), яке регламентує свободу вираження поглядів і переконань, а також окремі її елементи; юридичні засоби її реалізації; юридичні засоби її захисту; юридичні засоби охорони свободи вираження поглядів і переконань.За рівнем правової регламентації механізм реалізації та захисту права на вільне вираження поглядів і переконань класифіковано на два основні види: міжнародні та внутрішньодержавні. Встановлено, що конституційними гарантіями, іманентно властивими праву на свободу поглядів і переконань, є заборона примушувати кого-небудь до вираження думок і переконань або відмови від них, свобода інформації, в тому числі свобода масової інформації, і заборона цензури. Ці гарантії входять до складу конституційного права на свободу вираження поглядів і переконань як комплексного явища. Подальша цензура покликана не допускати свободу поглядів і переконань в сферах, на які свобода слова не поширюється, наприклад, заборона на збір і поширення інформації про приватне життя особи без її згоди; заборона певних видів агітації і пропаганди. За змістом Конституції України, заборона цензури не є беззаперечною. На основі конституційних положень законодавець вправі при певних умовах і в певний термін встановлювати в формі конституційного закону обмеження права на свободу поглядів та переконань засобами цензури.Розглянуто зарубіжний досвід конституційно-правового забезпечення права людини на вільне вираження поглядів і переконань. Зроблено висновок, що в багатьох зарубіжних країнах спостерігається тенденція формування спеціального галузевого законодавства щодо свободи отримання та розповсюдження інформації. Встановлено, що Франція є однією з перших держав, в якій на законодавчому рівні було закріплено право на інформацію. В переважній більшості сучасних конституцій окремих зарубіжних країн стосовно сфери інформації на конституційному рівні закріплено та гарантовано реалізацію права людини на вільне вираження поглядів та переконань, права на інформацію як основоположного права людини і громадянина. Аргументовано доцільність для нашої держави взяти до уваги позитивний американський досвід головним чином у тому, що перше місце посідає свобода слова як провідний напрям розвитку держави та ключовий, необхідний елемент в усіх сферах життєдіяльності держави. На підставі цього, запропоновано внести відповідні зміни до ст. 34 Конституції України, беручи за основу чинні положення Першої поправки Конституції США.Сформульовано напрямами розвитку та вдосконалення законодавства у сфері забезпечення права людини на вільне вираження поглядів і переконань.^UThe dissertation is devoted to defining the essence and features of constitutional and legal support of the human right to free expression of views and beliefs in Ukraine, studying foreign legislation and practice of human rights research, as well as developing scientifically sound proposals and recommendations for improving legislation in this area.It is proposed to understand the human right to free expression of views and beliefs as an inalienable natural human right, which is the ability to express in any form, both internally and externally, their attitude or confidence of a probable nature to certain events, phenomena, processes or facts, give them an assessment (characteristics) and is provided with increased legal protection.The content of the human right to free expression of views and beliefs is determined through the following components: the ability to freely collect, receive, store, use and disseminate information and ideas in any way, without state interference and regardless of state borders, except as provided by law ; free expression of their beliefs, thoughts, rationalized feelings, attitudes, concepts, orientations, etc. and the ability to adhere to them; free use of any means of expressing their position - both traditional (written, oral, visual, etc.) and modern (informational, technical).The legal mechanism for ensuring freedom of expression in Ukraine is defined as a system of effective legal means of implementing, protecting and protecting freedom of expression and belief in general, as well as its individual elements enshrined in international, national and regional regulations and other sources of law. The structural elements of the mechanism of legal provision of freedom of expression and belief include the legislation of Ukraine (including ratified international treaties and agreements), which regulates freedom of expression and belief, as well as some of its elements; legal means of its implementation; legal means of its protection; legal means of protecting freedom of expression and belief.According to the level of legal regulation, the mechanism of realization and protection of the right to free expression of views and beliefs is classified into two main types: international and domestic. It is established that the constitutional guarantees inherent in the right to freedom of opinion and belief are the prohibition to force or express one's views and beliefs, freedom of information, including freedom of the media, and the prohibition of censorship. These guarantees are part of the constitutional right to freedom of expression and belief as a complex phenomenon. Further censorship is intended to prevent freedom of opinion and belief in areas not covered by freedom of expression, such as a ban on the collection and dissemination of information about a person's private life without his or her consent; prohibition of certain types of agitation and propaganda. According to the Constitution of Ukraine, the prohibition of censorship is not unquestionable. On the basis of constitutional provisions, the legislator has the right under certain conditions and within a certain period of time to establish in the form of a constitutional law restrictions on the right to freedom of opinion and belief by means of censorship.Foreign experience of constitutional and legal provision of the human right to free expression of views and beliefs is considered. It is concluded that in many foreign countries there is a tendency to form a special sectoral legislation on freedom of information and dissemination. It is established that France is one of the first countries in which the right to information was enshrined in law. The vast majority of modern constitutions of some foreign countries in the field of information at the constitutional level enshrines and guarantees the realization of the human right to free expression of views and beliefs, the right to information as a fundamental human and civil right. It is argued that it is expedient for our state to take into account the positive American experience, mainly in the fact that the first place is occupied by freedom of speech as a leading direction of state development and a key, necessary element in all spheres of state life. Based on this, it is proposed to make appropriate changes to Art. 34 of the Constitution of Ukraine, based on the current provisions of the First Amendment to the US Constitution.It is formulated in the directions of development and improvement of the legislation in the field of ensuring the human right to free expression of views and beliefs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Когтєва О. П. 
Забезпечення безпеки при будівництві оборонно-промислових комплексів у використаних шахтах та розробках.: автореферат дис. ... д.філософ : 263 / О. П. Когтєва. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено забезпеченню безпеки при будівництві таексплуатації підземних споруд в існуючих гірничих виробках вугільних шахт зурахуванням ризик-орієнтованого підходу оцінки небезпечних факторів праці. Події останнього часу в Україні диктують нові напрямки і сферидосліджень. Безпека людини – право, що гарантоване Конституцією України таіншими законодавчими актами і документами. Воєнні дії на території держависпонукають до ще більшої уваги щодо безпеки не тільки у виробництві, а й убуденному житті кожної людини. В світі давно виник інтерес до підземногобудівництва з різних причин. Одна з них – безпечність існування людини вперіод техногенних або інших подій. Таким безпечним простором може бутипідземний простір, підземне будівництво. Але окрім загроз техногенного таіншого характеру необхідна впевненість у безпечному стані при будівництві таексплуатації підземної споруди. В роботі вперше представлена методика ризик-орієнтовного підходу щодо контролю за станом підземного об’єкта на прикладівиробки в умовах стандартного сценарію перебігу подій і в стані граничнихумов під впливом динамічних сил ззовні, що необхідна для виявлення тапопередження небезпечних ситуацій при роботі працівників при повторномувикористанні виробок, що призначені для розміщення в них воєнно-промислових об’єктів. Визначені строки використання та запропонованівідповідні рекомендації щодо моніторингу та використання підземногопростору. Сумісно з ІГТМ НАНУ за безпосередньої участі автора була розроблена ізатверджені методичні рекомендації з визначення ризиків і оцінки небезпекивтрати стійкості підземних виробок, що призначені для розміщенняпромислових та оборонних споруд з метою забезпечення безпечної роботи ібезпечного використання підземного простору в якості оборонно-промисловогооб’єкта.^UThe thesis is devoted to ensuring safety during the construction and operation of underground structures in existing coal mine workings, taking into account the risk-based approach to assessing occupational hazards. Recent events in Ukraine dictate new directions and areas of research. Human security is a right guaranteed by the Constitution of Ukraine and other legislative acts and documents. Military operations on the territory of the state prompt even greater attention to safety not only in production, but also in the everyday life of every person. The world has long been interested in underground construction for various reasons. One of them is the safety of human existence during man-made or other events. Underground space and underground construction can be such a safe space. However, in addition to threats of anthropogenic and other nature, it is necessary to be confident in the safe condition during the construction and operation of an underground structure. This paper presents for the first time a methodology of a risk-based approach to monitoring the condition of an underground facility on the example of a workings under a standart scenario of events and in the state of boundary conditions under the influence of dynamic forces from the outside, which is necessary to identify and prevent dangerous situations during the work of employees when reusing workings intended for the placement of military-industrial facilities in them. The terms of use are determined and appropriate recommendations for monitoring and using the underground space are proposed. Together with the Institute of Geotechnical Engineering of the National Academy of Sciences of Ukraine, with the direct participation of the author, methodological recommendations were developed and approved for determining risks and assessing the risk of loss of stability of underground workings intended for the placement of industrial and defence facilities in order to ensure safe operation and safe use of underground space as a defence and industrial facility.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського