Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (16)Книжкові видання та компакт-диски (22)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю984.53$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Зазимко О.В. 
Психологічні основи ідентифікації технічної обдарованості в юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Зазимко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 23 с. — укp.

Проаналізовано концептуальні підходи до проблеми загальної та технічної обдарованості, а також розкрито особливості застосування психодіагностичних методів у психології обдарованості. Визначено базисні компоненти у структурі даної обдарованості. Висвітлено принципи, на базі яких розроблено валідну процедуру її ідентифікації в юнацькому віці. Відзначено, що ця процедура містить психодіагностичний та тренінговий етапи, дає змогу виявляти актуальний та потенційний рівні обдарованості у юнацьому віці та може слугувати засобом реалізації особистістю своїх потенційних можливостей. Виділено особливості та три рівні прояву технічної обдарованості в юнацькому віці: актуальну технічну обдарованість на стадії становлення з достатньо високим рівнем мотивації досягнень у галузі науки та техніки; потенційну - зумовлену соціальними мотивами до самореалізації у зазначеній галузі, та обдарованість, яка потребує актуалізації мотивів щодо розкриття власних можливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 с27 + Ю984.53 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА327307

Рубрики:

      
2.

Хімчук Л.І. 
Психологічні умови формування технічного мислення в учнів 1-4 класів у позаурочній роботі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.І. Хімчук ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

На підставі теоретичного аналізу виявлено, що технічне мислення учнів початкових класів являє собою розумову діяльність, спрямовану на виконання різноманітних технічних завдань, створення нескладних моделей і макетів різних технічних об'єктів. Експериментально досліджено психологічні особливості прояву компонентів мисленнєвої діяльності учнів I - IV класів у процесі розв'язування технічних задач, а саме: мотиваційний, образний, понятійний, практичний, емоційно-вольовий. Розроблено й експериментально перевірено концептуальну модель формування технічного мислення даних учнів, яка передбачає наявність соціально-психологічних та індивідуально-психологічних умов його формування на базі актуалізації ролі освітнього та родинного середовища, а також застосування мотиваційного та творчого тренінгів з урахуванням вікових можливостей школярів. Обгрунтовано методичні рекомендації щодо впровадження мотиваційного та творчого тренінгу для формування технічного мислення учнів молодшого шкільного віку у позаурочній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.53-513 + Ю983.402.1 + Ч421.385.1 +
Шифр НБУВ: РА351136

Рубрики:

      
3.

Пінчук Н. І. 
Психологічні фактори розвитку технічно обдарованої особистості в підлітковому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. І. Пінчук ; ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти". — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення проблеми факторів розвитку технічно обдарованої особистості у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці. Розроблено модель розвитку технічно обдарованої особистості. Виокремлено структурні компоненти домінуючих факторів розвитку (сфера цінностей та смислів, сфера самосвідомості, сфера інтелектуального осягнення дійсності), які обумовлюють специфіку розвитку технічно обдарованої особистості в підлітковому віці. Виявлено психологічні особливості розвитку особистості технічно обдарованих підлітків. Апробовано психологічну програму розвитку технічно обдарованої особистості підлітків і доведено ефективність її використання в навчально-виховному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.53-724 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА376963 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Лякішева А.В. 
Соціально-педагогічні умови розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / А.В. Лякішева ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Здійснено аналіз філософських, психолого-педагогічних і соціально-педагогічних праць щодо вивчення соціально-педагогічних умов розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості. Розкрито суть понять "творча обдарованість", "творча технічна обдарованість", "дитяча технічна творчість". Розглянуто форми та методи виховної діяльності з учнями у даних центрах та соціально-педагогічні умови їх реалізації. Розроблено й експериментально перевірено ефективність сукупності соціально-педагогічних умов, запровадження яких до навчально-виховного процесу позашкільних навчальних закладів технічного профілю дозволило одержати позитивну динаміку збільшення кількості учнів експериментальної групи з високим рівнем творчого розвитку. Розроблено та науково обгрунтовано методику розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості учнів, спрямовану на проведення навчально-виховної роботи за певною системою, у контексті наступності та логічної єдності навчання, виховання та творчого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч421.220 + Ю984.53 +
Шифр НБУВ: РА349169

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського