Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (14)
Пошуковий запит: (<.>A=Бережна Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Бережна Т. А. 
Порівняльна характеристика ефективності ендоскопічної мікрорезекції та клиноподібної резекції яєчників у лікуванні синдрому полікістозних яєчників із використанням експертної системи прогнозування : Автореф. дис... канд. мед. наук : 14.01.01 / Т. А. Бережна; Харк. держ. мед. ун-т. - Х., 1998. - 16 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено розробці та апробації ендоскопічної мікрорезекції яєчників, порівнянню її ефективності з клітиноподібною резекцією яєчників при лапаротомії. В роботі вперше розроблена методика ендоскопічної мікрорезекції яєчників із використанням монополярного електрокоагулятора у хворих на синдром полікістозних яєчників (СПКЯ), підтверджено її пріоритет перед клиноподібною резекцією внаслідок атравматичного та неінвазивного доступу, а також мінімального пошкодження тканини яєчників, що підвищує лікувальний ефект втручання і не призводить до формування злукової хвороби. Експертна система прогнозування використана вперше для індивідуалізації методу лікування СПКЯ і в розробці відповідних післяопераційних рекомендацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.715.2-59

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303228 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бережна Т. І. 
Радіаційно-гігієнічна оцінка родовищ торфу в Україні, умов його видобування, переробки та використання на територіях, забруднених внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС : Автореф. дис... канд. біол. наук : 14.02.01 / Т. І. Бережна; Укр. наук. гігієн. центр. - К., 1999. - 16 c. - укp. - рус.

Робота містить результати вивчення рівнів та особливостей радіоактивного забруднення 20 ділянок торфорозробок у шести областях. Вивчено вертикальний розподіл цезію-137 за профілем грунтів. Розраховано коефіцієнт пропорційності між щільністю радіоактивного забруднення торф'яного грунту та потужністю експозиційної дози. Показана ефективність використання пересувної гаммалокаційної установки. Оцінено можливість обладнання ставкових господарств на територіях вироблених торф'яників. Розраховані дози опромінення працівників, зайнятих торфовидобуванням та торфопереробкою, виділені компоненти дози, пов'язані з аварійним опроміненням, оцінено внесок сезонної дози у річну дозу опромінення населення від проживання у навколишніх селах. Розраховано і обгрунтовано контрольний рівень вмісту радіоактивного цезію у торф'яних брикетах, призначених для комунально-побутового палива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р126.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Барабаш О. О. 
Розвиток підприємництва в промисловості України : монографія / О. О. Барабаш, Т. Ф. Бережна, О. В. Білоцерківський, А. І. Бутенко, В. П. Дубницький, С. В. Зосько; Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. НАН України. - О., 2010. - 489 c. - укp.

Висвітлено теоретичні та практичні проблеми розвитку підприємництва в промисловості України з урахуванням особливостей вітчизняної та світової економіки. Розкрито питання розробки наукового інструментарію управління розвитком малих промислових підприємств. Охарактеризовано організаційні форми кооперації великого та малого підприємництва. Розглянуто кластери як ринковий механізм реалізації та стимулювання інновацій. Проаналізовано стан і перспективи розвитку правового забезпечення процесів комерціалізації та трансферу технологій малими підприємствами. Розкрито механізми кредитно-фінансової підтримки суб'єктів підприємницької діяльності. Увагу приділено системному моделюванню процесу ідентифікації підприємницьких ризиків.

Освещены теоретические и практические проблемы развития предпринимательства в промышленности Украины с учетом особенностей отечественной и мировой экономики. Раскрыты вопросы разработки научного инструментария управления развитием малых промышленных предприятий. Охарактеризованы организационные формы кооперации большого и малого предпринимательства. Рассмотрены кластеры как рыночный механизм реализации и стимулирования инноваций. Проанализированы состояние и перспективы развития правового обеспечения процессов коммерциализации и трансфера технологий малыми предприятиями. Раскрыт механизм кредитно-финансовой поддержки субъектов предпринимательской деятельности. Уделено внимание системному моделированию процесса идентификации предпринимательских рисков.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)300-131.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА723219 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Олендер І. О. 
Культура здоров'я особистості : курс лекцій / І. О. Олендер, В. С. Глушко, Т. І. Бережна, Н. М. Кохан, Г. М. Мешко. - Т. : Навч. кн. - Богдан, 2010. - 194 c. - укp.

Розглянуто питання формування культури здоров'я суб'єктів навчально-виховного процесу. Надано психолого-педагогічні рекомендації щодо засобів профілактики "професійного вигоряння" у педагогів і менеджерів освіти. Обгрунтовано шляхи підвищення рівня емоційного комфорту суб'єктів освітнього процесу. Показано можливості використання арт-терапії у роботі зі школярами, а також під час формування та розвитку культури здоров'я педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-8 я73-2 + Ч421.354.4 я73-2 + Р645.093.3 я73-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА736503 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бережна Т. І. 
Дослідно-експериментальна робота: крок за кроком / Т. І. Бережна // Пед. вісн.. - 2011. - № 4. - С. 8-10. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто аспекти створення та впровадження інноваційних педагогічних технологій, інноваційних моделей навчальних закладів в контексті проведення навчальними закладами дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського та регіонального рівнів. Запропоновано схему, за якою потрібно розпочинати дослідно-експериментальну роботу. Виділено й охарактеризовано особливості реалізації кожного з шести етапів, які пов'язані з теоретичною постановкою проблеми, систематизацією науково-методичної літератури з даної проблеми, організаційної та нормативно-правової бази. Відзначено ієрархічність і структурованість пріоритетності проведення дослідно-експериментальної роботи, яка пов'язана зі структурними елементами системи освіти та її суб'єктами (вчитель, учень, родина).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бережна Т. Ф. 
Методичні рекомендації щодо реалізації в Україні Концепції міжрегіонального та прикордонного співробітництва держав-учасниць СНД / Т. Ф. Бережна, Н. М. Внукова, В. І. Ляшенко, Ю. В. Макогон, О. М. Клімочкина, М. Г. Каптуренко, В. О. Кравченко, В. І. Ляшенко, С. В. Ляшенко, Ю. В. Макогон; НАН України, Ін-т економіки пром-сті. - Донецьк, 2011. - 247 c. - Бібліогр.: 77 назв. - укp.

Висвітлено завдання, основні тенденції та особливості, напрями міжрегіонального та прикордонного співробітництва держав-учасниць СНД. Визначено регіональні пріоритети транскордонного співробітництва України з Росією, перспективи інтеграції країни в міжнародний фінансовий ринок країн-членів СНД. Розкрито особливості співробітництва в торгівлі у прикордонних районах, під час здійснення інвестиційних проектів, у сферах електроенергетики, транспорту і зв'язку, раціонального та безпечного використання природних ресурсів та охорони навколишнього природного середовища, регулювання міграції населення і ринку праці, АПК, туризму, запобігання та ліквідації надзвичайних природних і техногенних ситуацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: У580 + У9(4УКР)80

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744774 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Бережна Т. 
Створення здорового середовища навчального закладу як шлях збереження і зміцнення здоров’я учнів / Т. Бережна // Рідна шк.. - 2012. - № 1/2. - С. 44-47. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано проблему створення здорового середовища в загальноосвітньому навчальному закладі (ЗНЗ), що сприяє збереженню та зміцненню здоров’я учнів. Розглянуто комплекс заходів, яких необхідно вжити з метою забезпечення комфортних умов для самореалізаціїі розвитку учасників навчально-виховного процесу. Визначено зміст здорового освітнього середовища як сукупність компонентів, умов і чинників, які у співвідношенні між собою створюють здоровий життєдіяльний простір учнів, а саме: рівень загальної та педагогічної культури, матеріальні та побутові умови, взаємоузгодженість дій вчителів, батьків та учнів. Виокремлено позитивні результати поглибленої роботи зі створення здорового середовища на рівнях: учнів, сім’ї, класу, школи, країни. Зосереджено увагу на десяти критеріях "Школи сприяння здоров'ю", до реалізації ідеї та місії якої українські навчальні заклади долучилися з 1995 р. Констатовано, що саме в цих ЗНЗ створено здорове середовище, яке сприяє розвитку, самовдосконаленню і самовизначенню особистості на основі партнерства вчителів, учнів, батьків і громадськості, надає можливість кожній дитині здобути якісну освіту на всіх рівнях навчання, підготувати вихованців до життя за умов інформаційного суспільства.

Проанализирована проблема создания здоровой среды в общеобразовательном учебном заведении (ОУЗ), которая способствует сохранению и укреплению здоровья учащихся. Рассмотрен комплекс мер, которые необходимо принять с целью обеспечения комфортных условий для самореализации и развития участников учебно-воспитательного процесса. Определено содержание здоровой образовательной среды как совокупность компонентов, условий и факторов, которые в соотношении между собой создают здоровое жизнедеятельное пространство учащихся, а именно: уровень общей и педагогической культуры, материальные и бытовые условия, взаимосогласованность действий учителей, родителей и учеников. Выделены положительные результаты углубленной работы по созданию здоровой среды на уровнях: учащихся, семьи, класса, школы, страны. Сосредоточено внимание на десяти критериях "Школы содействия здоровью", к реализации идеи и миссии которой украинские учебные заведения присоединились с 1995 г. Констатировано, что именно в этих ОУЗ создана здоровая среда, которая способствует развитию, самосовершенствованию и самоопределению личности на основе партнерства учителей, учащихся, родителей и общественности, дает возможность каждому ребенку получить качественное образование на всех уровнях обучения, подготовить воспитанников к жизни в условиях информационного общества.

In the article the problem of creation of the healthy environment in a general educational institution which promotes preservation and strengthening of health of pupils is analyzed. The complex of the measures necessary with a view of maintenance of comfortable conditions for self-realization and development of participants of teaching and educational process is considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ляшенко В. І. 
Інтеграційні форми взаємодії в інноваційному ланцюжку: стан і перспективи розвитку в Україні / В. І. Ляшенко, А. І. Землянкін, І. Ю. Підоричева, Т. Ф. Бережна // Екон. вісн. Донбасу. - 2012. - № 2. - С. 162-184. - Бібліогр.: 46 назв. - укp.

На підставі узагальнення і характеристики вітчизняної та зарубіжної практики розвитку інтеграційних процесів взаємодії суб'єктів інноваційної діяльності визначено перспективні для України форми інтеграції науки, освіти, виробництва та інноваційної інфраструктури. Наведено приклади інтеграційних форм, що діють в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)80-55

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25176 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бережна Т. І. 
Формування гуманістичних цінностей в учнів у процесі реалізації завдань дослідно-експериментальної роботи навчального закладу / Т. І. Бережна // Пед. вісн.. - 2013. - № 4. - С. 11-13. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

З метою запровадження в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів гуманної педагогіки розглянуто витоки ідей гуманістичного виховання у світоглядних системах Т. Шевченка, Л. Українки, І. Франка та ін., у педагогічній спадщині В. Сухомлинського та Ш. Амонашвілі. Визначено базові категорії гуманістичних цінностей, що характеризують індивідуальну культуру особистості – добро, доброта, відповідальність, щирість, совість, відданість, а також охарактеризовано критерії їх визначення. На підставі аналізу діяльності експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів з формування гуманістичних цінностей в учнів визначено правила для вчителя при організації навчально-виховного процесу на ідеях гуманності. Наголошено, що результати дослідно-експериментальної роботи у цих закладах освіти підтверджують, що саме у таких закладах забезпечуються умови для розвитку, самовдосконалення особистості та виховання моральних якостей дитини – доброти, співчуття, чуйності, милосердя, дружелюбності, на основі партнерства вчителів, учнів, батьків, громадськості.

С целью внедрения в практику работы общеобразовательных учебных заведений гуманной педагогики рассмотрены истоки идей гуманистического воспитания в мировоззренческих системах Т. Шевченко, Л. Украинки, И. Франко и др., в педагогическом наследии В. Сухомлинского и Ш. Амонашвили. Определены базовые категории гуманистических ценностей, характеризующие индивидуальную культуру личности – добро, доброта, ответственность, искренность, совесть, преданность, а также охарактеризованы критерии их определения. На основании анализа деятельности экспериментальных общеобразовательных учебных заведений по формированию гуманистических ценностей у учащихся определены правила для учителя при организации учебно-воспитательного процесса на идеях гуманности. Отмечено, что результаты опытно-экспериментальной работы в этих учебных заведениях подтверждают, что именно в таких заведениях обеспечиваются условия для развития, самосовершенствования личности и воспитания нравственных качеств ребенка – доброты, сострадания, чуткости, милосердия, дружелюбия, на основе партнерства учителей, учеников родителей, общественности.

In order to introduce the practice of general educational institutions of humane pedagogies examined the origins of ideas of humanistic education in the philosophical systems T. Shevchenko L. Ukrainka, I. Franko and others, heritage S. B. Sukhomlinsky, Sh. Amonashvili. Defines the basic categories of humanistic values that characterize individual culture personality – the good, kindness, responsibility, honesty, conscience, loyalty, and also describes the criteria for their definition. Based on the analysis of the experimental secondary schools to build students' humanistic values defined rules for teachers in organizing the educational process on the ideas of humanity. Noted that the results of the experimental work in these institutions confirm that it is in such places provided conditions for development, self-identity and moral qualities of the child's upbringing – kindness, compassion, sensitivity, compassion, friendliness, a partnership of teachers, students, parents, public.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352.16

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бережна Т. 
Педагогічні технології здоров'язбереження молодших підлітків у загальноосвітньому навчальному закладі / Т. Бережна // Рідна шк.. - 2014. - № 4/5. - С. 57-61. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність проблеми формування у загальноосвітньому навчальному закладі (ЗНЗ) здоров'язберігального середовища, сприятливого для виховання гармонійно розвиненої, фізично досконалої особистості. З метою вирішення зазначеної проблеми проаналізовано різні підходи до визначення терміна «здоров'язберігальні технології». Розглянуто основні види здоров'язберігальних технологій, що використовуються у системі ЗНЗ: організаційно-педагогічні, психолого-педагогічні, навчально-виховні. Висвітлено напрями навчально-виховної діяльності ЗНЗ, за допомогою яких реалізуються здоров'язберігальні технології. За результатами вивчення наявних здоров'язберігальних педагогічних технологій навчання й виховання визначено найефективніші з них для впровадження у ЗНЗ України. Охарактеризовано комплекс заходів, спрямованих на формування здоров'язберігального середовища для молодших підлітків у ЗНЗ. Констатовано, що завдяки комплексному підходу можуть бути вирішені завдання збереження та зміцнення здоров’я дітей, а також створені комфортні умови для самореалізації та розвитку учасників навчально-виховного процесу.

Обоснована актуальность проблемы формирования в общеобразовательном учебном заведении (ОУЗ) здоровьесберегающей среды, благоприятной для воспитания гармонично развитой, физически совершенной личности. С целью решения указанной проблемы проанализированы различные подходы к определению термина «здоровьесберегающие технологии». Рассмотрены основные виды здоровьесберегающих технологий, которые используются в системе ОУЗ: организационно-педагогические, психолого-педагогические, учебно-воспитательные. Освещены направления учебно-воспитательной деятельности ОУЗ, с помощью которой реализуются здоровьесберегающие технологии. По результатам изучения имеющихся здоровьесберегающих педагогических технологий обучения и воспитания определены самые эффективные из них для внедрения в ОУЗ Украины. Охарактеризован комплекс мероприятий, направленных на формирование здоровьесберегающей среды для младших подростков в ОУЗ. Констатировано, что благодаря комплексному подходу могут быть решены задачи сохранения и укрепления здоровья детей, а также созданы комфортные условия для самореализации и развития участников учебно-воспитательного процесса.

The article analyzed the different approaches to the understanding of the «health-saving technology». Disclosed the forms of saving health of the younger teenager in educational institutions. And also consider the appropriate mix of development opportunities, which should provide a quality educational environment to all actors of the educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бережна Т. І. 
Формування здоров'язбережувального середовища для молодших підлітків у загальноосвітньому навчальному закладі : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т. І. Бережна; НАПН України, Ін-т проблем виховання. - Київ, 2015. - 20 c. - укp.

Акцентовано увагу на проблемі формування здоров'язбережувального середовища для молодших підлітків у загальноосвітньому навчальному закладі. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми, розкрито зміст поняття "здоров'язбережувальне середовище" та сутність його формування у загальноосвітньому навчальному закладі. Визначено критерії та показники сформованості такого середовища, розроблено структурно-функціональну модель його формування. Обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови формування здоров'язбережувального середовища для молодших підлітків у загальноосвітньому навчальному закладі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА415313 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Єжова О. О. 
Школи здоров'я у країнах Східної Європи: теорія і практика : монографія / О. О. Єжова, А. А. Бєсєдіна, Т. І. Бережна; ред.: О. О. Єжова; Сум. держ. ун-т. - Суми, 2016. - 287 c. - Бібліогр.: с. 207-236 - укp.

Висвітлено питання становлення та розвитку Європейської мережі шкіл сприяння здоров'ю (Шкіл здоров'я у Європі - ШЗЄ) у країнах Східної Європи. Висвітлено теоретичні та практичні основи здоров'яспрямованої діяльності. Охарактеризовано етапи розвитку ШЗЄ. Особливу увагу приділено розвитку Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю у період 1995 - 2015 рр. Наведено приклади успішних практик Шкіл здоров'я в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 р(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА803701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Кравчук Г. 
Дослідження проблем формування фінансових результатів страховиків / Г. Кравчук, Т. Бережна // Проблеми і перспективи економіки та упр.. - 2016. - № 1. - С. 193-203. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Дослідження суті категорії "фінансові результати страховиків" та алгоритм їх формування надає змогу виявити резерви збільшення фінансових результатів страховиків. Загальні тенденції зниження ефективності функціонування страховиків на українському страховому ринку вимагають формування концепцій щодо підвищення результатів їх діяльності з відзначенням співвідношення доходності та витратності основної (страхової), інвестиційної та інших видів діяльності. Проведено вивчення специфіки формування фінансових результатів функціонування страховиків за різними видами їх діяльності. Здійснена систематизація доходів та витрат страховиків за напрямками їх діяльності надає змогу одержати інформацію щодо факторного впливу на чистий фінансовий результат їх діяльності. Групування доходів і витрат страховика за джерелами їх походження з визначенням факторного впливу кожного елемента на загальний обсяг фінансових результатів надає змогу сформувати підходи до оптимізації відношення сегментів доходів і витрат страховиків у їх діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.7-93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Розвиток системи управління закладом освіти : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, 19 трав. 2021 р. / ред.: Т. І. Бережна, О. Галус, В. Зелюк, О. Г. Козлова, Р. І. Черновол-Ткаченко, О. І. Мармаза, О. Є. Гречаник; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2021. - 322 c. - укp.

Висвітлено теоретико-прикладні аспекти розвитку системи управління закладами освіти в контексті реалізації Закону України “Про освіту”, підготовки керівних кадрів нової формації, менеджерів різних сфер народного господарювання. Розкрито інноваційні підходи до управління закладом освіти, питання управління якістю освіти й освітньої діяльності, професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників. Розглянуто когнітивний менеджмент і стрес-менеджмент як важливі складові самоменеджменту педагога. Охарактеризовано види педагогічної підтримки майбутніх учителів. Увагу приділено професійному зростанню педагогів в умовах закладу освіти, формуванню інформаційної культури менеджера, стимулюванню розвитку творчої компетентності педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА854164 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського