Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Гололобова О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
Категорія:    
1.

Гололобова О. О. 
Рівень симбіотичної активності вики та фітосанітарний стан посівів вико-вівса за різних способів основного обробітку урунту в умовах лівобережного Лісостепу України / О. О. Гололобова // Вісн. Полтав. держ. аграр. акад. - 2008. - № 4. - С. 154-158. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Вивчено вплив різних способів основного обробітку урунту на рівень симбіотичної азотфіксації вики. Викладено результати досліджень забур'яненості посіву вико-вівса за тривалого застосування різних способів основного обробітку урунту. Встановлено, що звичайна оранка на тлі мінеральних добрив, а також чизельний обробіток на тлі без добрив, які забезпечили найвищий вміст доступних форм елементів живлення, їх більш рівномірний розподіл в орному шарі, а також більш пухкий склад урунту, створили найсприятливіші умови для прояву активного симбіотичного потенціалу вики.


Індекс рубрикатора НБУВ: П223.7-458

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гололобова О. О. 
Вплив способів основного обробітку грунту на показники його родючості та урожайність вико-вівсяної суміші : автореф. дис... канд. с.-г. наук : 06.01.01 / О. О. Гололобова; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. - Д., 2009. - 17 c. - укp.

Наведено результати п'ятирічних польових дослідів з вивчення впливу різних способів безполицевого обробітку грунту на зміну показників родючості чорнозему типового, забур'яненість посівів, рівень симбіотичної активності вики, урожайність зеленої маси вико-вівсяної суміші. Наведено економічну й енергетичну оцінку ефективності різних способів безполицевого обробітку грунту у ході вирощування вико-вівсяної суміші. Визначено закономірності, які є основою для практичного застосування сизельного енергоозберігального обробітку грунту під вико-вівсяну суміш у системі обробітку грунту в зернопаропросапній сівозміні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П223-458

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366107 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гололобова О. В. 
Система імунорегуляції та прогностичне значення її порушення у хворих на НСV-інфекцію : автореф. дис... канд. мед. наук : 14.01.13 / О. В. Гололобова; Держ. установа "Ін-т епідеміології та інфекц. хвороб ім. Л.В.Громашевського АМН України". - К., 2008. - 22 c. - укp.

Визначено клініко-патогенетичну роль імунологічної регуляції у разі гепатиту С (ГС). Обгрунтовано необхідність проведення комплексного аналізу показників клітинного та гуморального імунітету, динаміки рівнів медіаторів імунної відповіді для оцінювання відповідної реакції організму на HCV-інфекцію та прогнозування наслідків хвороби. Проаналізовано особливості імунного статусу з урахуванням генотипу вірусу, перебігу, реплікативної та біохімічної активності ГС. Розроблено критерії прогнозування перебігу та наслідків гострого гепатиту С. З урахуванням виявлених порушень імунологічної рівноваги обгрунтовано шляхи оптимізації патогенетичної терапії з включенням імунофану в комплексну терапію хворих на ГС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.16 + Р413.510.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА360068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Безнаритний А. М. 
Аналіз сучасного стану пристроїв автоблокування, методів його обслуговування та контролю / А. М. Безнаритний, В. І. Гаврилюк, О. О. Гололобова // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2014. - № 1. - С. 22-32. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано характерні відмови систем автоблокування, виявлено основні причини їх виникнення. Встановлено, що більшість відмов виникає через недосконалість системи технічного обслуговування. Проаналізовано переваги та недоліки існуючої технології обслуговування автоблокування; виявлено роботи, які можуть бути автоматизовані за допомогою засобів технічного діагностування; проведено формалізований опис системи кодового автоблокування у вигляді графу в просторі станів системи. Запропоновано граф станів системи числового кодового автоблокування, котрий ураховує поступовий перехід системи від справного стану до втрати працездатності, що надає змогу провести селекцію діагностичної інформації за якісними ознаками та збільшити ефективність відновлювальних робіт у разі виникнення несправності. Одержані результати аналізу та запропонований граф станів можуть бути покладені в основу розробки нових засобів діагностування пристроїв автоблокування, що, у свою чергу, надасть змогу підвищити ефективність роботи й обслуговування пристроїв автоблокування загалом.


Індекс рубрикатора НБУВ: О275.11

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гололобова О. О. 
Математичне моделювання вхідних пристроїв системи автоматичної локомотивної сигналізації / О. О. Гололобова // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2014. - № 2. - С. 21-30. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Досліджено роботу системи автоматичної локомотивної сигналізації (АЛС), виявлено вплив зовнішніх факторів на роботу пристроїв та якість одкржаної кодової інформації з рейкового кола. Розглянуто основні завади в роботі АЛС і причини їх виникнення, вивчено принцип побудови системи. Запропоновану математичну модель вхідних пристроїв системи автоматичної локомотивної сигналізації неперервного типу з числовим кодуванням (АЛСН) побудовано з урахуванням усіх типів кодових сигналів: "З", "Ж", "КЖ" та еквівалентної схеми заміщення фільтру частотою 50 Гц. Досліджено роботу АЛСН із частотою сигнального струму 50 Гц. Розроблено та запропоновано адекватну математичну модель вхідних пристроїв АЛСН із частотою сигнального струму 50 Гц. Розроблено комп'ютерну модель вхідних пристроїв системи АЛСН у середовищі MATLAB+Simulink. Наведено результати комп'ютерного моделювання на виході фільтру у разі подачі на вході всіх видів кодових комбінацій. Використовуючи розроблену математичну модель роботи АЛСН, є можливість вивчати, досліджувати та визначати поведінку схеми під час нормального режиму експлуатації та за дії завад. А також є можливість у середовищі MATLAB+Simulink розробляти та застосовувати різні схемні рішення для зменшення впливу завад на функціональну здатність АЛС і моделювати появу ймовірних складних ситуацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: О275.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Буряк С. Ю. 
Исследование диагностических признаков стрелочных электроприводов переменного тока / С. Ю. Буряк, В. И. Гаврилюк, О. А. Гололобова, А. М. Безнарытный // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2014. - № 4. - С. 7-22. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Цель исследования - разработка такой системы контроля и диагностики стрелочных переводов, которая в полной мере удовлетворяла бы требования современных условий скоростного движения и движения тяжеловесных поездов и производила диагностирование, сбор и систематизацию данных в автоматизированном режиме. Для достижения поставленной цели осуществлены исследование строения и описание принципа работы стрелочного электропривода, последовательности срабатывания его основных узлов. В частности рассмотрены и проанализированы рабочие характеристики и параметры, условия эксплуатации, причины отказов в работе, а также требования, предъявляемые к электроприводам и технологии их обслуживания. Исследованы сигналы, снятые с исправных и неисправных стрелочных электроприводов. Определена строгая взаимосвязь между техническим состоянием стрелки и формой кривой, которую описывает ток в цепи электродвигателя переменного тока в процессе эксплуатации на основании исследования процессов, оказывающих на него влияние во время работы. Показаны принципы технического подхода касательно перехода от планово-предупредительного обслуживания к обслуживанию по состоянию для более объективной оценки и соответственно более быстрой реакции на возникшие или постепенно возникающие отказы, повреждения и любые другие недостатки в работе стрелочных электроприводов переменного тока.


Індекс рубрикатора НБУВ: О211-082.581

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Буряк С. Ю. 
Исследование временной зависимости и спектрального состава сигнала в цепи стрелочных электродвигателей переменного тока / С. Ю. Буряк, В. И. Гаврилюк, О. А. Гололобова // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2014. - № 6. - С. 7-22. - Библиогр.: 18 назв. - рус.

Разработан комплекс мероприятий по снижению угрозы жизни и здоровью обслуживающего персонала за счет уменьшения времени его пребывания в зоне движения поездов и уменьшению влияния человеческого фактора на результат обслуживания. Изучены строение, параметры и характеристики, особенности эксплуатации и обслуживания стрелочных электродвигателей переменного тока. Определены основные виды возможных повреждений в зависимости от условий процесса эксплуатации. Представлен электродвигатель как объект диагностирования. Получены временные зависимости тока в цепи стрелочного электродвигателя для различных его состояний. Установлена связь между техническим состоянием стрелочного электродвигателя и показателями токовой кривой во временной и спектральной областях. Приведено обоснование выявленных отклонений от эталонного сигнала и сделан вывод из полученных результатов. Предложен способ диагностирования состояния стрелочного электродвигателя переменного тока по временной зависимости и спектральному составу тока в его цепи. Полученные результаты позволяют говорить о возможности и целесообразности дальнейшего развития принципов дистанционного диагностирования на основании анализа временной и спектральной областей токовой кривой в цепи стрелочного электродвигателя. Реальным и рациональным является также внедрение и практическое применение полученных результатов в условиях эксплуатации в качестве самостоятельной системы сбора, анализа, обработки и передачи данных. Данная система делает возможным отслеживание изменений ключевых параметров и формирование предложений по мерам воздействия на ситуацию в реальном времени, а также возможность прогнозирования состояния объектов на основании определения зависимостей предыдущих изменений.


Індекс рубрикатора НБУВ: О275.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Буряк С. Ю. 
Дистанционное диагностирование состояния стрелочных переводов по временной характеристике и спектральному составу токовой / С. Ю. Буряк, В. И. Гаврилюк, О. А. Гололобова, М. А. Ковригин // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2015. - № 2. - С. 39-57. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Работа направлена на разработку и внедрение системы диагностирования стрелок, которая бы позволила дистанционно определять текущее состояние стрелочного перевода со всеми возможными неисправностями, постепенными и внезапными отказами, повреждениями, и в режиме реального времени сообщать об их появлении. Диагностирование состояния по анализу величин основных параметров стрелочных переводов предлагается осуществлять при помощи компьютера и аналого-цифрового преобразователя (АЦП). При помощи специального программного обеспечения, способного восстанавливать сигнал и строить его временную характеристику, а также раскладывать его на спектральные составляющие, производится анализ полученных данных. Анализ позволяет диагностировать состояние стрелок по изменению характера, значений и составу кривой тока. Метод компьютерной диагностики получил практическое подтверждение возможности определения неисправностей, которые связаны как с механической, так и с электрической частью стрелочного перевода. Применение вычислительной техники при диагностировании состояния стрелочных переводов в процессе их эксплуатации (для контроля текущих величин технических показателей, анализа и хранения данных для всех видов стрелочных электроприводов с различными видами двигателей как постоянного, так и переменного тока) происходит посредством оцифровывания и записи сигнала с измерительного шунта стрелочной питающей панели. Предложенный метод позволяет своевременно, еще на начальных этапах образования дефектов деталей, неисправностей узлов или поломок механизмов, обнаруживать и устранять их. Кроме этого, он приводит к снижению загруженности электромехаников при выполнении графика технического обслуживания. Внедрение диагностического анализа состояния стрелочного перевода с использованием компьютерной техники позволит определять появление неисправностей на ранних этапах их образования и предотвращать развитие трудноустранимых повреждений или необходимости их полной замены.


Індекс рубрикатора НБУВ: О211-082.581

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Буряк С. Ю. 
Впровадження системи технічної діагностики стрілочних переводів / С. Ю. Буряк, В. І. Гаврилюк, О. О. Гололобова // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2015. - № 3. - С. 7-26. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Наведено можливі несправності стрілочного переводу і розглянуто їх прояви та вплив на роботу. За існуючою технологією виконання робіт проведено аналіз процесу технічного обслуговування стрілочних переводів, визначено основні операції, які виконувались під час обстеження зовнішнього вигляду, перевірки параметрів і ремонту чи заміни деталей та вузлів. На підставі проведеного аналізу причин виникнення несправностей стрілочних переводів та способів їх усунення систематизовано види пошкоджень та способи боротьби з ними, створено інформаційну схему пошуку несправностей, визначено можливості й межі автоматизації процесу діагностування та зроблено порівняння з існуючою методикою виконання робіт із утримання стрілочних переводів. Створено структурну схему системи діагностування, розроблено алгоритм її роботи та закладено основні опорні принципи функціонування. Дослідниками застосовано програмно-апаратний комплекс для визначення стану стрілочних переводів із урахуванням виконання діагностування стрілок, що знаходяться в експлуатації. Завдяки одержаним результатам створено метод автоматизованого діагностування стану стрілочних переводів із електроприводами змінного струму, управління якими здійснюється централізовано. Одержано результати роботи автоматизованого апаратно-програмного комплексу для контролю параметрів стрілочних переводів та виконання їх діагностування. У ході експерименту авторами розроблено метод визначення стану стрілочного переводу за кривою струму та його спектральним складом у колі стрілочного електродвигуна. Розроблено також апаратно-програмний комплекс діагностування централізованих стрілок. Завдяки одержаним результатам підвищується безпека виконання робіт через зменшення часу перебування працівників у зоні руху потягів та усувається людський фактор під час виконання вимірювань. Приховання та замовчування фактів порушень у роботі стрілочних переводів стає неможливим.


Індекс рубрикатора НБУВ: О211-082.581

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Випадок завезеної тропічної малярії з летальним наслідком: патоморфологічні зміни / В. П. Малий, Я. Я. Боднар, Г. І. Губіна-Вакулік, О. В. Гололобова, Ж. Абду // Інфекц. хвороби. - 2014. - № 4. - С. 83-88. - укp.

Наведено випадок з клінічної практики завезеної тропічної малярії з докладним аналізом клініко-епідеміологічних даних, паталого-анатомічних змін, перебігу та лікування інфекції.

Представлен случай из клинической практики завезенной тропической малярии с подробным анализом клинико-эпидемиологических данных, паталого-анатомических изменений, хода и лечения инфекции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.48

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сравнительная эффективность Фуразидина и Фуразолидона при лечении острых кишечных инфекций / О. В. Гололобова, Т. И. Лядова, О. В. Волобуева, Гордиенко А.И., О. В. Свердлина // Проблеми безперерв. мед. освіти та науки. - 2015. - № 3. - С. 41-44. - рус.

З метою оцінки ефективності фуразолідону та фуразидину у комплексній терапії гострих кишкових інфекцій обстежено 48 хворих. Встановлено, що застосування фуразидину достовірно скорочує строки інтоксикаційного, диспепсичного та діарейного синдромів у порівнянні з фуразолідоном, що дає змогу рекомендувати цей препарат у період гострих кишкових інфекцій як високоефективний засіб етіотропної емпіричної терапії.

С целью оценки эффективности фуразолидона в комплексной терапии острых кишечных инфекций обследованы 48 больных. Установлено, что применение фуразидина достоверно сокращает сроки интоксикационного, диспепсического и диарейного синдромов по сравнению с фуразолидоном, что позволяет рекомендовать данный препарат в период острых кишечных инфекций как высокоэффективное средство этиотропной эмпирической терапии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.1-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23017 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Менеджмент : навч. посіб. для екон. спец. закл. вищ. освіти / Н. С. Краснокутська, О. М. Нащекіна, О. В. Замула, О. Ю. Лінькова, О. М. Гололобова, Л. П. Скотнікова, М. П. Горбунов, П. В. Брінь, О. В. Прохоренко, О. І. Ольховська, О. М. Яценко, В. І. Ковшик, Г. М. Коптєва, І. А. Кабанець. - Харків : Друк. Мадрид, 2019. - 230 c. - укp.

Розглянуто питання розвитку та сучасного стану менеджменту як практичної діяльності та наукового напряму. Визначено основні поняття та підходи в теорії організації, розкрито ключові елементи її культури. Особливу увагу приділено еволюції й основним функціям менеджменту, питанням влади та лідерства, самоменеджменту й управлінню часом. Розглянуто основні завдання й елементи управління результативністю організації, а також підходи до побудови систем її стратегічного вимірювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.321 я73 + У9(4УКР)212.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833387 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Охорона довкілля : зб. наук. ст. XIV Всеукр. наук. Таліїв. читань / ред.: Н. В. Максименко, С. А. Балюк, В. В. Мєдвєдєв, О. О. Гололобова, А. В. Тітенко, К. Б. Уткіна, Ю. В. Мірошник; Харків. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. - Харків, 2018. - 179 c. - укp. - рус. - англ.

Розглянуто сучасні проблеми раціонального природокористування та охорони природи, оцінювання екологічного стану компонентів і комплексів довкілля. Висвітлено наукові та освітянські проблеми заповідної справи в Україні. Надано результати міжнародного співробітництва в галузі екологічної освіти і просвітництва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 я431(4УКР) + Б2 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА839014 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Погрібний М. А. 
Властивості та структура зони термічного впливу в наплавках із 12 % хромистих сталей після термічного оброблення / М. А. Погрібний, О. М. Реброва, Г. А. Федоренко, А. О. Реброва, Е. К. Погребна, О. М. Гололобова // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 91. - С. 100-104. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено дослідження впливу технології термічного оброблення на структуру і властивості зони термічного впливу у деталях машин, які підлягали наплавленню в процесі відновлювального ремонту. Розглянуто проблематику знеміцнення наплавок високохромистих сталей унаслідок зміни структури та властивостей ділянок у зоні наплавлення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж830.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Зелено-блакитна інфраструктура в містах пострадянського простору: вивчення спадщини та підключення до досвіду країн V4 = Green & blue infrastructure in post-USSR cities: exploring legacies and connecting to V4 experience : колект. монографія / Н. В. Максименко, А. Д. Шкаруба, А. Б. Ачасов, В. Л. Безсонний, М. Бігуньова, М. В. Боярин, С. В. Бурченко, Р. М. Василюк, Є. Вернерова, В. О. Воронін, О. О. Гололобова, М. В. Гопций, А. А. Гречко, Звягінцева, Л. Йона, Н. С. Кичук, А. А. Клєщ, І. М. Коваль, Е. О. Кочанов, І. Р. Кузик, А. Ю. Кузьмінова, Л. В. Кущенко, М. М. Назарук, А. Н. Некос, В. А. Овчарук, П. Пасечний, В. А. Пересадько, Ю. Рубашек, Є. Семанчікова, К. Сепп, А. Ю. Скриган, К. Б. Уткіна, Л. П. Царик, Н. І. Черкашина, Ж. Р. Шакірзанова, І. М. Шпаківська; ред.: Н. В. Максименко, А. Д. Шкаруба; Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. - Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2022. - 399 c. - Бібліогр. в кінці гл. - укp.

Проаналізовано проблеми розвитку й обслуговування зелено-блакитної інфраструктури, які пов'язані з аспектами політики, управління та технологій. Наведено приклади ефективних рішень. Розглянуто радянське місто як унікальний приклад містобудівного планування та розвитку. Увагу приділено сучасній просторовій структурі пострадянських міст. Висвітлено проблеми функціонування зеленої інфраструктури сучасних міст. Досліджено екологічні аспекти антропогенної трансформації флори Харкова. Окреслено перспективи використання ландшафтно-екологічного планування у містах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д821.6 + Д829(4СОЮ)04 + Н872

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС71338 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
16.

Гололобова О. О. 
Визначення причин порушень у роботі автоматичної локомотивної сигналізації / О. О. Гололобова, С. Ю. Буряк, В. І. Гаврилюк, Р. В. Маркуль, А. М. Афанасов, Д. С. Білухін // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2021. - № 6. - С. 5-13. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Безпечність перевізного процесу на залізничному транспорті та його безупинна робота значною мірою залежать від надійності роботи засобів залізничної автоматики та зв'язку. Особлива роль у забезпеченні безперервності перевізного процесу залізниць належить системам інтервального регулювання руху поїздів, а також автоматичній локомотивній сигналізації у поєднанні із системами контролю пильності машиніста та автостопом. Основна мета статті - детальний аналіз надійності роботи цих систем, щоб мати змогу на базі отриманої інформації корегувати методики обслуговування та вдосконалювати експлуатаційну роботу персоналу. Для попередження збоїв та відмов у роботі пристроїв автоматичної локомотивної сигналізації проаналізовано статистику відмов усіх пристроїв залізничної автоматики, які можуть призвести до порушень. Визначено найбільш відповідальні пристрої, контроль яких значно вплине на працездатність системи та підвищить надійність роботи в цілому. Аналіз статистичних даних показав, що основною причиною порушень у роботі системи автоматичної локомотивної сигналізації є вихід із ладу дешифратора, локомотивного фільтра та підсилювача, а основною причиною, що обумовлює несправності, залишається зношеність апаратури. Результати розробок, спрямованих на підвищення ефективності та надійності роботи залізничних пристроїв, постійно впроваджують в експлуатаційну практику, автоматизуючи велику кількість технологічних процесів та поліпшуючи показники напрацювання апаратури на відмову. Попри це аналіз роботи пристроїв на залізницях за період 2013 - 2021 рр. засвідчив, що на людський фактор, позначений порушеннями технології виконання робіт і недотриманням вимог технологічних карт і посібників з експлуатації, а також неякісним ремонтом і перевіркою приладів на ремонтно-технологічних дільницях, припадає значна частка причин погіршення показників надійності роботи всіх систем залізничної автоматики та розглянутої системи локомотивної сигналізації. Проведений аналіз показав, що вдосконалення як безпосередньо самих систем і пристроїв залізничної автоматики, так і методів їх перевірки, експлуатації та обслуговування підвищить рівень безпеки та надійності перевезень.



Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
17.

Афанасов А. М. 
Використання глибокого послаблення збудження для тягових двигунів магістральних електровозів / А. М. Афанасов, С. В. Арпуль, Д. С. Білухін, А. Я. Шемет, В. Є. Васильєв, О. О. Гололобова, Р. В. Маркуль // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2021. - № 6. - С. 84-94. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Ураховуючи необхідність поліпшення експлуатаційних властивостей сучасного магістрального рухомого складу, передбачено проаналізувати можливості використання більш глибокого регулювання ослаблення збудження. Виконано аналіз роботи тиристорно-імпульсного перетворювача електропоїзда ЕР200. Установлено, що в режимі розгону на граничній тяговій характеристиці необхідно розглядати дві зони: зону сталого значення сили тяги й зону сталої потужності. Запропоновано методику визначення мінімального значення коефіцієнта ослаблення збудження для різних типів тягових двигунів постійного й пульсувального струму. Для аналізу використано методи теоретичного дослідження й аналітичного розрахунку електричних кіл, теоретичних основ електричної тяги, математичного моделювання електричних та енергетичних процесів. Проведений комплекс теоретичних досліджень і розрахунків дозволяє підтвердити технічну можливість використання глибокого ослаблення збудження для регулювання швидкості й отримання додаткових безреостатних позицій для рухомого складу з тяговими двигунами постійного й пульсувального струму. Визначено величину мінімального коефіцієнта ослаблення збудження для різних типів тягових двигунів. Удосконалено методику визначення мінімального значення коефіцієнта ослаблення збудження для тягових двигунів магістральних електровозів у частині використання більш глибокого регулювання магнітного потоку, заміни використання даних експериментальних досліджень теоретичними дослідженнями, суть яких полягає у формуванні необхідного виду граничної тягової характеристики за рахунок зменшення мінімально допустимого значення коефіцієнта збудження, що дозволить зменшити витрати електричної енергії. Одержали подальший розвиток дослідження з визначення кількісних показників витрати електричної енергії для аналізу резервів енергозбереження на магістральному транспорті. Результати теоретичних досліджень можуть стати основою для модернізації магістральних електровозів постійного й пульсувального струму із системами глибокого регулювання ослаблення збудження. Проведені дослідження дозволять розробити рекомендації щодо проектування систем регулювання магнітного потоку тягових двигунів із поліпшеними техніко-економічними характеристиками, які здатні підвищити ефективність перевізного процесу на магістральному транспорті.



Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
18.

Афанасов А. М. 
Автоматизовані системи керування взаємним навантаженням тягових електромашин / А. М. Афанасов, С. В. Арпуль, В. Є. Васильєв, О. О. Гололобова, С. М. Голік // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2022. - № 1. - С. 50-58. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проведення випробувань електричних машин повинно бути максимально об'єктивним і нести достовірну інформацію про якість виготовлення або ремонту електричної машини. Під час випробувань змінюються параметри сумарної потужності джерел випробного стенда, енергетична ефективність кожного процесу випробування, розбіжності теплових навантажень обмоток якорів та обмоток збудження. Для виконання повного обсягу випробування електричної машини необхідно обладнати випробні стенди системами автоматичного керування процесом взаємного навантаження. У зв'язку з цим у нашій роботі передбачено провести аналіз різних варіантів виконання систем автоматичного керування. Проведено теоретичні дослідження електромагнітних процесів із використанням математичної моделі системи "джерело напруги - тяговий двигун", яка дозволяє визначити енергетичні показники електричних машин у всьому діапазоні зміни навантажень і напруги під час випробувань. Для аналізу використано методи теоретичного дослідження й аналітичного розрахунку електричних кіл, теоретичних основ електротехніки, математичного моделювання електричних та енергетичних процесів. Виконано аналіз раціональних варіантів побудови функціональних схем систем автоматичного керування з різною кількістю джерел живлення, контурів автоматичного керування, механічними та електричними перетворювачами потужності. Імітаційне математичне моделювання електромагнітних процесів у випробному стенді електричних машин дозволило визначити електричні навантаження елементів силового кола двигунів. Розроблено раціональні функціональні схеми систем автоматичного керування для випробування різноманітних колекторних електричних машин постійного та пульсувального струму. Запропоновано раціональні варіанти побудови випробних стендів з електричними й механічними перетворювачами моменту, що враховують змінні процеси навантаження електричних машин під час випробування. Виконано аналіз енергетичної ефективності різних варіантів побудови стендів для випробування електричних машин у всьому діапазоні зміни випробних навантажень і напруги джерел живлення в разі використання автоматичної системи керування процесом взаємного навантаження. Проведені дослідження дозволять розробити рекомендації щодо проектування автоматизованих систем керування випробними стендами для поліпшення їх техніко-економічних характеристик, зменшення витрат електричної енергії під час випробувань.



Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського