Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Массанов А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Массанов А. 
Соціально-психологічна підтримка активності особистості в рекреаційний період / А. Массанов // Наука і освіта. - 2012. - № 3. - С. 78-81. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто види і форми соціально-психологічної підтримки активності особистості в рекреаційний період. Виявлено психологічні умови відновлення психічного здоров'я особистості. Узагальнено технології психологічної підтримки, можливості їх використання в практичній роботі з особистістю в рекреаційний період. Визначено конкретні цілі, на які спрямована форма групової терапії. Зазначено, що соціально-психологічна допомога особистості в рекреаційний період може надаватися на рівні психологічної консультації, соціально-психологічних тренінгів, психотерапевтичних процедур, психіатричної допомоги, організації соціальної допомоги.

Рассмотрены виды и формы социально-психологической поддержки активности личности в рекреационный период. Выявлены психологические условия восстановления психического здоровья личности. Обобщены технологии психологической поддержки, возможности их использования в практической работе с личностью в рекреационный период. Определены конкретные цели, на которые направлена форма групповой терапии. Указано, что социально-психологическая помощь личности в рекреационный период может предоставляться на уровне психологической консультации, социально-психологических тренингов, психотерапевтических процедур, психиатрической помощи, организации социальной помощи.

The types and forms of social and psychological support to the individual's activity in the recreational period. Identified psychological conditions for the restoration of mental health of individuals. Generalized technology of psychological support, the possibility of their use in practical work with the person in the recreation period. Specific objectives, which are aimed at a form of group therapy. Indicated that the social and psychological care of the individual in a recreational period may be granted at the level of psychological counseling, social-psychological training, psychotherapeutic treatments, mental health care, social care organizations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Массанов А. В. 
Діагностика психологічних бар'єрів у творчій діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2011. - № 10. - С. 41-44. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

На основі теоретичного аналізу досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо діагностики психологічних бар'єрів розроблено опитувальник для оцінки цих бар'єрів в творчій діяльності особистості (70 респондентів віком 15 - 16 років). За результатами опитування зроблено ранжування психологічних бар'єрів в залежності від їх вираженості, зазначено, що найбільшу вираженість мають бар'єри: "острах піти проти думки оточення", "невпевненість у собі", "невизначеність власних інтересів", "сумніви в правильності вибору". До наступного блока віднесено "острах критики і осміяння", "розгубленість через незнання своїх можливостей" тощо. Констатовано, що у ролі психологічних бар'єрів особистості виступають переживання, які перешкоджають виконанню певної дії та викликають негативні мотиваційно-орієнтовані стани, що в свою чергу входять до більш узагальненої групи вольових станів.

На основании теоретического анализа исследований отечественных и зарубежных ученых по диагностике психологических барьеров разработан опросник для оценки этих барьеров в творческой деятельности личности (70 респондентов в возрасте 15 - 16 лет). По результатам опроса определено ранжирование психологических барьеров в зависимости от их выраженности, отмечено, что наибольшую выраженность имеют барьеры: "боязнь пойти против мнения окружения", "неуверенность в себе", "неопределенность собственных интересов", сомнения в правильности выбора". К следующему блоку отнесены "боязнь критики и осмеяния", "растерянность из-за незнания своих возможностей" и другие. Констатировано, что в качестве психологических барьеров личности выступают переживания, которые препятствуют выполнению определенного действия и вызывают негативные мотивационно-ориентированные состояния, которые, в свою очередь, входят в более обобщенную группу волевых состояний.

The article analyzes the contents of personal creative activity: suggests the technique of diagnosing psychological barriers in this activity; investigates connection between barriers and creative potential of the person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Массанов А. В. 
Профілактика та усунення психологічних бар'єрів особистості в рекреаційний період / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2011. - № 11. - С. 105-108. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

З метою вирішення проблеми профілактики та усунення психологічних бар'єрів особистості в діяльності та спілкуванні досліджено і розкрито умови подолання психологічних бар'єрів особистості в рекреаційний період. Визначено, що досягнення особистістю оптимальних психологічних станів у діяльності відбувається за двома напрямами – це самовиховання та саморегуляція особистості. Розглянуто питання про активізацію психічних регуляторів діяльності (мотивація, раціональна та емоційна оцінки, вольові зусилля), які позитивно впливають на формування раціональної та емоційної оцінки щодо тих чи інших дій. Констатовано, що проблема психологічних бар'єрів вирішується, коли особистість визначиться зі своїми вподобаннями, навчиться мобілізувати себе в ситуації прийняття рішень, досягне повного рівня соціальної зрілості.

С целью решения проблемы профилактики и устранения психологических барьеров личности в деятельности и общении исследованы и раскрыты условия преодоления психологических барьеров личности в рекреационный период. Определено, что достижение личностью оптимальных психологических состояний в деятельности происходит по двум направлениям – это самовоспитание и саморегуляция личности. Рассмотрен вопрос об активизации психических регуляторов деятельности (мотивация, рациональная и эмоциональная оценки, волевые усилия), которые положительно влияют на формирование рациональной и эмоциональной оценки относительно тех или иных действий. Констатировано, что проблема психологических барьеров решается, когда личность определится со своими предпочтениями, научится мобилизовать себя в ситуации принятия решений, достигнет полного уровня социальной зрелости.

The article analyzes directions of achieving optimal psychic states in recreational period of personality. It suggests some ways of preventing and eliminating psychological barriers in activity and communication of personality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937 + Ю9*82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Массанов А. 
Психологічні умови розвитку соціальної зрілості старшокласника / А. Массанов // Наука і освіта. - 2011. - № 3. - С. 54-56. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито психологічні умови розвитку соціальної зрілості в юнацькому віці. Розглянуто здатність особистості до подолання психологічних бар'єрів у професійному й особистісному самовизначенні. Розроблено процес самовизначення старшокласників у вигляді діяльності, що має певні фази, серед яких орієнтовна, програмування, реалізація програми, контрольно-коректувальна. Зазначено, що формування в старшокласників перспективних цілей діяльності в рамках своєї майбутньої професії й різного роду захоплень, є джерелом їх активності в процесі подолання труднощів особистісного зростання, досягнення соціальної зрілості.

Раскрыто психологические условия развития социальной зрелости в юношеском возрасте. Рассмотрено способность личности к преодолению психологических барьеров в профессиональном и личностном самоопределении. Представлен процесс самоопределения старшеклассников в виде деятельности, что имеет определенные фазы, среди которых ориентировочная, программирования, реализация программы, контрольно-коррекционная. Отмечено, что формирование у старшеклассников перспективных целей деятельности в рамках своей будущей профессии и разного рода увлечений, является источником их активности в процессе преодоления трудностей личностного роста, достижения социальной зрелости.

Revealed the psychological conditions for the development of social maturity in adolescence. Examined the ability of the individual to overcome the psychological barriers in the professional and personal self-determination. Through the process of self-determination of seniors in an activity that has a certain phase, such as estimated, programming, program implementation, control and correction. It is noted that the formation of a high school advanced performance objectives as part of their future profession and all sorts of hobbies, is the source of their activity in the process of overcoming difficulties, personal growth, achieving social maturity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Массанов А. В. 
Вдосконалення професійно важливих якостей майбутніх практичних психологів / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2011. - № 2. - С. 121-123. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено наступні напрями вдосконалення професійно важливих якостей майбутніх практичних психологів за умов навчально-професійної діяльності: наявність професійних інтересів, розвиток їх моральних якостей та комунікативних здібностей, вдосконалення емоційної стійкості студентів. Визначено етапи даної підготовки майбутніх фахівців за умов навчально-виховного процесу ВНЗ: психологічний відбір, поглиблене психологічне обстеження студентів на предмет визначення рівня розвитку їх професійно важливих та особистісних якостей, удосконалення професійно важливих якостей студентів. Приділено увагу методам вдосконалення професійних інтересів, схильностей і здібностей студентів.

Определены следующие направления совершенствования профессионально важных качеств будущих практических психологов в условиях учебно-профессиональной деятельности: наличие профессиональных интересов, развитие их моральных качеств и коммуникативных способностей, совершенствование эмоциональной устойчивости студентов. Определены этапы подготовки будущих специалистов в условиях учебно-воспитательного процесса ВУЗ: психологический отбор, углубленное психологическое обследование студентов на предмет определения уровня развития их профессионально важных и личностных качеств, совершенствование их профессионально важных качеств. Уделено внимание методам совершенствования профессиональных интересов, склонностей и способностей студентов.

The article analyzes the problem of psychological training of students for future professional activity. It ascertains the stages and trends in such training of future specialists in terms of higher school. Particular attention is paid to methods of improving students' professional interests, inclinations and capabilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Массанов А. В. 
Бар'єростійкість як показник потенціалу особистості / А. В. Массанов // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2011. - 16, вип. 11, ч. 1. - С. 93-98. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Уточнено зміст потенціалу особистості за допомогою співвіднесення потенціалу з бар'єростійкістю особистості. Визначено риси особистості, які сприяють розвитку бар'єростійкості та потенціалу особистості. Показано, що високому рівню бар'єростійкості та потенціалу особистості сприяють товариськість, рухливість і сила нервової системи, а перешкоджають - соромливість, емоційна нестійкість, депресивність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Массанов А. В. 
Зв'язок інтелектуального розвитку і творчого потенціалу особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 155-157. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено творчий потенціал особистості як сукупність її властивостей, станів і здібностей, набір засобів і прийомів, застосовуваних у вирішенні творчих завдань. Виокремлено такі важливі аспекти творчого потенціалу, як: натхнення, зовнішня готовність до неї, здатність до імпровізації. Теоретично досліджено питання щодо ролі інтелекту у творчій діяльності особистості. Визначено інформативні показники інтелектуального розвитку особистості, можливості їх діагностики та використання для вирішення проблеми творчої діяльності. Відзначено, що інтелект - це форма організації ментального досвіду, який містить у собі когнітивні структури (переробка інформації), метакогнітивні структури (керування власною інтелектуальною діяльністю), інтенціональні структури (інтелектуальні переваги). Загалом, інтелект - це здатність бути здібним. Зазначено, що понятійні структури грають провідну роль у структурі метакогнітивного розвитку і, взагалі, у структурі ментального досвіду. Окреслено методики, за якими оцінюється рівень розвитку понятійних структур. Висвітлено результати емпіричного дослідження щодо виявлення рівня інтелектуального розвитку досліджуваних, ступеня вираженості в них творчого потенціалу особистості та з'ясування зв'язку між ними. Доведено, що інтелектуальний розвиток, показником якого є ментальний досвід, і ключовим показником - сформованість понятійних структур, виступає однією з умов розвитку творчого потенціалу особистості. Констатовано, що , однак, він не є визначальною умовою поряд з іншими умовами, до яких відносяться, в першу чергу, особистісні особливості людини, її спрямованість, емоційно-вольові риси характеру.

Определен творческий потенциал личности как совокупность ее свойств, состояний и способностей, набор средств и приемов, применяемых в решении творческих задач. Выделены следующие важные стороны творческого потенциала: вдохновение, внешняя готовность к ней, способность к импровизации. Теоретически исследован вопрос о роли интеллекта в творческой деятельности личности. Определены информативные показатели интеллектуального развития личности, возможности их диагностики и использования для решения проблемы творческой деятельности. Отмечено, что интеллект - это форма организации ментального опыта, который включает в себя когнитивные структуры (переработка информации), метакогнитивные структуры (управление собственной интеллектуальной деятельностью), интенциональные структуры (интеллектуальные преимущества). В общем, интеллект - это способность быть способным. Указано, что понятийные структуры играют ведущую роль в структуре метакогнитивного развития и, вообще, в структуре ментального опыта. Определены методики, по которым оценивается уровень развития понятийных структур. Отражены результаты эмпирического исследования по выявлению уровня интеллектуального развития испытуемых, степени выраженности у них творческого потенциала личности и выяснения связи между ними. Доказано, что интеллектуальное развитие, показателем которого является ментальный опыт, и ключевым показателем - сформированность понятийных структур, выступает одним из условий развития творческого потенциала личности. Констатировано, что, однако, он не является определяющим условием наряду с другими условиями, к которым относятся, в первую очередь, личностные особенности человека, его направленность, эмоционально-волевые черты характера.

The article analyzes the concepts "level of intellectual development" and "personal creativity". The author demonstrates some results of experimental study on interrelation between intellectual development and personal creativity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Ю935.131-7 + Ю935.131.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Массанов А. В. 
Інтелектуальні якості, що детермінують психологічні бар'єри в діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 12-16. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

За допомогою наукових досліджень з проблем психології і філософії, тестування рівня інтелекту, вивчення видів і ступеня виразності психологічних бар'єрів у діяльності особистості за допомогою тестування надано визначення поняття інтелектуального розвитку. Вивчено природу психологічних бар'єрів особистості та понятійну сутність, критерії оцінювання рівня інтелектуального розвитку особистості. Психологічні бар'єри особистості виступають як складні психічні стани, що мають певну структуру, яка об'єднує їх змістовні показники. Досліджено зв'язок між рівнем інтелектуального розвитку й особливостями прояву психологічних бар'єрів у діяльності особистості, виявлено характер прояву психологічних бар'єрів в її діяльності. Одержані дані допоможуть визначити напрямки цілеспрямованого виховного процесу з метою подолання психологічних бар'єрів професійного самовизначення особистості.

С помощью научных исследований по проблемам психологии, философии и проведенного тестирования дано определение понятия интеллектуального развития. Изучена природа психологических барьеров личности и понятийная сущность, критерии оценки уровня интеллектуального развития личности. Психологические барьеры личности выступают как сложные психические состояния, имеющие определенную структуру, которая объединяет их содержательные показатели. Исследована связь между уровнем интеллектуального развития и особенностями проявления психологических барьеров в деятельности личности, выявлен характер проявления психологических барьеров. Полученные данные помогут определить направления целенаправленного воспитательного процесса с целью преодоления психологических барьеров профессионального самоопределения личности.

For through research on psychology and philosophy of intelligence testing, the study of types and severity of psychological barriers in the individual using the test defines the concept of intellectual development. ItТs studied the nature of the psychological barriers to personal and conceptual nature, the criteria for assessing the level of intellectual development of personality,аpsychological barriers of personality as complex mental states having a definite structure, which combines their excellent performance. The relation between the level of intellectual development and specific manifestations of psychological barriers in the activities of the individual identified the nature of manifestations of psychological barriers in its activities.аThe data will help determine the direction of a focused educational process in order to overcome the psychological barriers of professional self-identity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Массанов А. В. 
Умови подолання психологічних бар'єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2010. - № 9. - С. 91-94. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито умови для подолання психологічних бар'єрів у діяльності особистості (ПБДО). Показано, що умовами подолання ПБДО є пошук додаткової інформації, самовиховання вольових якостей, набуття досвіду, формування психологічної готовності до діяльності, психологічна підготовка до навчально-професійної діяльності. Визначено на емпіричному рівні ефективність запропонованих заходів з профілактики та усунення небажаних ПБДО. За результатами психолого-педагогічного експерименту доведено, що рівень вираженості ПБДО істотно знижується завдяки оволодінню нею прийомами впливу на власні психічні стани, настрої, завдяки усвідомленню своїх інтересів, оволодінню засобами аналізу складних життєвих ситуацій, удосконаленню емоційно-вольових рис характеру та знаходженню засобів компенсації недоліків з боку індивідуально-психологічних властивостей. Для подальших досліджень запропоновано розробку теорії психологічних бар'єрів стосовно різних видів діяльності.

Раскрыты условия для преодоления психологических барьеров в деятельности личности (ПБДЛ). Показано, что условиями преодоления ПБДЛ является поиск дополнительной информации, самовоспитания волевых качеств, приобретение опыта, формирование психологической готовности к деятельности, психологическая подготовка к учебно-профессиональной деятельности. Определена на эмпирическом уровне эффективность предлагаемых мероприятий по профилактике и устранению нежелательных ПБДЛ. По результатам психолого-педагогического эксперимента доказано, что уровень выраженности ПБДЛ существенно снижается благодаря овладению ею приемами воздействия на собственные психические состояния, настроения, благодаря осознанию своих интересов, овладению средствами анализа сложных жизненных ситуаций, совершенствованию эмоционально-волевых черт характера и нахождению средств компенсации недостатков со стороны индивидуально-психологических свойств. Для дальнейших исследований предложена разработка теории психологических барьеров в отношении различных видов деятельности.

The article demonstrates some basic approaches to the process of overcoming psychological barriers in personal activity. In presents some experimental data concerning approbation of preventive measures and elimination of undesirable psychological barriers in personal activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Ю935.22-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Массанов А. В. 
Психологічні бар'єри в професійному самовизначенні особистості : монографія / А. В. Массанов; АПН України. - О. : Вид. М.П.Черкасов, 2010. - 371 c. - укp.

Розкрито зміст, сутність, види та типи психологічних бар'єрів (ПБ). Охарактеризовано фази, етапи та механізми професійного самовизначення особистості. Висвітлено умови виникнення ПБ, показано їх вплив на особистість і її діяльність. Запропоновано стратегії подолання ПБ.

Раскрыты содержание, сущность, виды и типы психологических барьеров (ПБ). Охарактеризованы фазы, этапы и механизмы профессионального самоопределения личности. Освещены условия возникновения ПБ, показано их влияние на личность и ее деятельность. Предложены стратегии преодоления ПБ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА725129 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Массанов А. В. 
Психологічні бар'єри в професійному самовизначенні особистості : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / А. В. Массанов; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. - О., 2010. - 38 c. - укp.

Досліджено теоретико-методологічні питання проблеми психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. На засадах синтезу принципів діяльнісного, системного й особистісного підходів у психології обгрунтовано концепцію психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні. Психологічний бар'єр розглянуто як системне явище в професійному самовизначенні особистості, що має структурні (мотиваційні, когнітивні, емоційні та вольові рівні відображення бар'єрної ситуації), динамічні (механізми виникнення бар'єрів) та функціональні (активізація психічної діяльності) характеристики. Виявлено етапи професійного самовизначення особистості та притаманні для кожного з них психологічні бар'єри. Досліджено особливості та закономірності прояву психологічних бар'єрів у осіб залежно вік віку та статі. Виявлено індивідуально-психологічні чинники розвитку психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Наведено програму профілактики й усунення психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості, а також результати апробації з молоддю віком від 15-ти до 22-х років, які засвідчують її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Массанов А. В. 
Суб'єктивні чинники виникнення психологічних бар'єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 6. - С. 34-38. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Наведено результати емпіричного дослідження зв'язку між рівнем розвитку властивостей особистості та ступенем виразності її психологічних бар'єрів. Показано, що виникненню бар'єрів сприяють соромливість, емоційна нестійкість, депресивність, а перешкоджають - товариськість, рухливість і сила нервової системи, усвідомлення власного покликання.

Представлены результаты эмпирического исследования связи между уровнем развития свойств личности и степенью выраженности ее психологических барьеров. Показано, что возникновению барьеров способствуют застенчивость, эмоциональная неустойчивость, депрессивность, а препятствуют - общительность, подвижность и сильная нервная система, осознание собственного призвания.

The results of empirical investigation of the connection between the level of personality traits and severity of psychological barriers. It is shown that the emergence of barriers contribute to shyness, emotional instability, depression, and prevent Цsociability, mobility and strength of the nervous system, the perception of their own vocation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Массанов А. В. 
Характерологічні детермінанти психологічних бар'єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 9. - С. 44-47. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

На теоретичному рівні розкрито проблему впливу рис характеру на формування психологічних бар'єрів (ПБ) особистості, емпірично визначено провідні риси характеру, що зумовлюють виникнення психологічних бар'єрів у діяльності особистості. Характер визначено як сукупність стійких індивідуальних особливостей особистості, що складається й виявляється в діяльності й спілкуванні, у системі ставлення людини до навколишньої дійсності, до інших людей, до справи; до себе. Зазначено, що особистісною основою виникнення ПБ виступають такі риси особистості як боязкість, високий самоконтроль, зовнішній локус контролю, конформність, нецілеспрямованість, несамостійність, сенситивність, обережність, стриманість, тривожність. У результаті дослідження 260-ти осіб за допомогою тест-опитувальника для оцінки типу й ступеня виразності ПБ у професійному самовизначенні особистості виявлено, що виникненню ПБ сприяють сором'язливість, невротичність, емоційна лабільність, репресивність; значно менше ступені впливають на динаміку прояву ПБ маскулиність - феміність, урівноваженість, реактивна агресивність, дратівливість.

На теоретическом уровне раскрыта проблема влияния черт характера на формирование психологических барьеров (ПБ) личности, эмпирически определены основные черты характера, обусловливающие возникновение психологических барьеров в деятельности личности. Характер определен как совокупность устойчивых индивидуальных особенностей личности, состоящая и проявляющаяся в деятельности и общении, в системе отношений человека к окружающей действительности, к другим людям, к делу, к себе. Указано, что личностной основой возникновения ПБ выступают такие черты личности, как робость, высокий самоконтроль, внешний локус контроля, конформность, нецелеустремленность, несамостоятельность, сенситивность, сдержанность, тревожность. В результате исследования 260-ти человек с помощью тест-опросника для оценки типа и степени выраженности ПБ в профессиональном самоопределении личности выявлено, что возникновению ПБ способствуют застенчивость, невротичность, эмоциональная лабильность, репрессии; в значительно меньшей степени влияют на динамику проявления ПБ маскулиность - феминость, уравновешенность, реактивная агрессивность, раздражительность.

The article demonstrates some results of empirical research on connection between the level of development of personal properties and the degree of expressiveness of their psychological barriers. It is shown. That shyness emotional instability and depressiveness promote occurrence of barriers, whereas sociability, mobility and force of the nervous system, comprehension of own calling prevent it.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Ю937.26-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Массанов А. В. 
Формування покликання як умова подолання психологічних бар'єрів особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 85-89. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто зміст понять покликання й психологічний бар'єр у контексті професійного самовизначення особистості. Виокремлено позиції окремих авторів щодо природи покликання особистості, зокрема К. К. Платонова, В. І. Войтко, Г. С. Сковороди, Ш. Блера, Є. О. Климова. Висвітлено результати використання тест-опитувальника для оцінки типу й ступеня виразності психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Виявлено типи психологічних бар'єрів: мотиваційний, когнітивний, емоційний, вольовий. Наведено результати анкетування визначення рівня розвитку покликання особистості. Досліджено зв'язок між рівнем усвідомлення особистістю свого покликання і її здатністю переборювати психологічні бар'єри в професійному самовизначенні. Визначено напрямки сприяння формуванню покликання та подолання психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Констатовано, що усвідомлення особистістю свого покликання сприяє подоланню психологічних бар'єрів під час вибору професії.

Рассмотрено содержание понятий призвание и психологический барьер в контексте профессионального самоопределения личности. Выделены позиции отдельных авторов относительно природы призвание личности, в частности, К. К. Платонова, В. И. Войтко, Г. С. Сковороды, Ш. Блэра, Е. А. Климова. Освещены результаты использования тест-опросника для оценки типа и степени выраженности психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности. Выявлены типы психологических барьеров: мотивационный, когнитивный, эмоциональный, волевой. Приведены результаты анкетирования определения уровня развития призвания личности. Исследована связь между уровнем осознания личностью своего призвания и ее способностью преодолевать психологические барьеры в профессиональном самоопределении. Определены направления содействия формированию призвания и преодоления психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности. Констатировано, что осознание личностью своего призвания способствует преодолению психологических барьеров при выборе профессии.

The content of the concepts of vocation and psychological barrier in the context of professional self-identity. Marked the position of individual authors about the nature of the calling person, in particular, KK Platonova, VI Voytko, GS Pans, S. BlairEA Klimov. Highlights the results of the test questionnaire to assess the type and severity of psychological barriers in professional self-identity. Identified the types of psychological barriers: motivational, cognitive, emotional, strong-willed. The results of questionnaires determining the level of the calling card The connection between the level of awareness of the personality of their vocation and its ability to overcome psychological barriers in the professional self. Directions foster a vocation and to overcome psychological barriers to professional self-identity. Stated that awareness of the personality of his vocation helps to overcome psychological barriers when choosing a profession.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Массанов А. В. 
Основні підходи до аналізу процесу подолання психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 1/2. - С. 84-88. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто основні підходи до аналізу процесу подолання психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Наведено блок-схему дій, спрямованих на подолання психологічного бар'єра у професійному самовизначенні особистості. Подано експериментальні дані з апробації заходів стосовно профілактики й усунення небажаних психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості та на емпіричному рівні визначено ефективність запропонованих профілактичних заходів. Охарактеризовано основні причини ускладнень в професійному самовизначенні особистості, наслідки переживання психологічного бар'єра та запропоновано напрями виховної роботи з формування психологічної готовності особистості до відповідної діяльності.

Рассмотрены основные подходы к анализу процесса преодоления психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности. Приведена блок-схема действий, направленных на преодоление психологического барьера в профессиональном самоопределении личности. Представлены экспериментальные данные по апробации мероприятий относительно профилактики и устранения нежелательных психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности и на эмпирическом уровне определена эффективность предложенных профилактических мероприятий. Охарактеризованы основные причины осложнений в профессиональном самоопределении личности, последствия переживания психологического барьера и предложены направления воспитательной работы по формированию психологической готовности личности к соответствующей деятельности.

The article analyzes some basic approaches to overcoming psychological barriers in professional self-determination. It presents some experimental data of approbation of actions aimed at preventive maintenance and elimination of undesirable psychological barriers in professional self-determination.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Массанов А. В. 
Мотиваційні детермінанти психологічних бар'єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 8. - С. 151-155. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

З метою визначення впливу мотиваційних детермінантів на прояв психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості досліджено: понятійну сутність, критерії оцінки рівня розвитку спрямованості особистості та природу психологічних бар'єрів в її діяльності. Проведено тестування рівня розвитку професійних інтересів особистості, видів і ступеня виразності психологічних бар'єрів у діяльності особистості з використанням методів математичної статистики. Зазначено, що одержанї дані можуть бути використані під час проведення профорієнтаційної роботи з молоддю.

С целью определения влияния мотивационных детерминант на проявление психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности исследовано: понятийную сущность, критерии оценки уровня развития направленности личности и природу психологических барьеров в ее деятельности. Проведено тестирование уровня развития профессиональных интересов личности, видов и степени выраженности психологических барьеров в деятельности личности с использованием методов математической статистики. Отмечено, что полученные данные могут быть использованы при проведении профориентационной работы с молодежью.

The article ascertains indicators of professional orientation of a person; investigates relation between the level of development of professional interests and psychological barriers in professional self-determination of a person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-7 + Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Массанов А. 
Психологічні бар'єри в діяльності людини / А. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 4. - С. 21-25. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розкрито специфіку психологічних бар'єрів у діяльності особистості (ПБДО), під час чого уточнено природу ПБДО та визначено за результатами емпіричного дослідження особливості прояву ПБДО на прикладі професійного самовизначення особистості. Наведено результати аналізу теоретичних основ розуміння ПБДО. Уточнено поняття ПБДО як психічного стану, що з'являється перед або під час виконання діяльності, не дозволяє або зупиняє її. Розглянуто структуру та психологічний механізм формування ПБДО. У результаті дослідження ПБДО у професійному самовизначенні молоді (вибірку склали 58 чоловік у віці 15 - 16 років) з'ясовано, що на схильність до ПБДО впливають такі риси особистості, як (у порядку убування значимості) сором'язливість, невротичність, емоційна лабільність і депресивність, а протидіють товариськість, рухливість і сила нервової системи, урівноваженість, наявність стійких життєвих інтересів. Досліження визначило перспективи подальшої розробки теорії діяльності на підставі розкриття механізмів ПБДО, поглиблення теорії розвивальної діяльності шляхом виокремлення в ній бар'єру як активізувального фактора та дослідження специфіки розвивального ефекту різних бар'єрів на самовдосконалення особистості.

Раскрыта специфика психологических барьеров в деятельности личности (ПБДЛ), при этом уточнена природа ПБДЛ и определены по результатам эмпирического исследования особенности проявления ПБДЛ на примере профессионального самоопределения личности. Приведены результаты анализа теоретических основ понимания ПБДЛ. Уточнено понятие ПБДЛ как психологического состояния, появляющегося перед или во время исполнения деятельности, не позволяя или останавливая ее. Представлена структура и психологический механизм формирования ПБДЛ. В результате исследования ПБДД в профессиональном самоопределении молодежи (выборку составили 58 человек в возрасте 15 - 16 лет) выяснено, что на склонность к ПБДЛ влияют такие черты личности, как (в порядке убывания значимости) застенчивость, невротичность, эмоциональная лабильность и депрессивность, а противодействуют дружелюбность, подвижность и сила нервной системы, уравновешенность, наличие стойких жизненных интересов. Исследование определило перспективы дальнейшей разработки теории деятельности на основе раскрытия механизмов ПБДЛ, углубления теории развивающей деятельности путем выделения в ней барьера как активизирующего фактора и исследования специфики развивающего эффекта различных барьеров на самоусовершенствование личности.

Показать транслитерацию The specificity of psychological barriers in the individual activity (PBIA), with the refined nature PBIA and determined by results of empirical research on the peculiarities of PBIA example, professional self-identity. Resultsof the analysis of the theoretical foundations of understanding PBIA. Accurate formulation PBIA as psychological state, appearing before or during the execution of activities, not allowing or stopping it. The structure and the psychological mechanism of formation PBIA. The study PBIA in professional self-determination of youth (the sample represents 58 persons aged 15 - 16 years) found that the tendency to PBIA influence of such personality traits as (in descending order of importance) shy, neurotic, emotional lability and depression, and oppose friendliness, flexibility and strength of the nervous system, balance, presence of persistent vital interests. The study identified the prospects of further development of activity theory on the basis of disclosure mechanisms PBIA, deepening the theory of development activity by providing it as a barrier activating factor and study the specific developmental effects of various barriers to personal self-improvement.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Массанов А. В. 
Психологічний супровід удосконалення особистості майбутніх фахівців / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2009. - № 5. - С. 94-98. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито особливості формування особистості в юнацькому віці, визначено можливості психологічного супроводу даного процесу за умов ВНЗ. На теоретичному рівні досліджено проблему психологічного супроводу вдосконалення особистості майбутніх фахівців, подано результати емпіричних досліджень із зазначеної проблеми. Визначено, що психологічний супровід в рамках роботи психологічної служби ВНЗ суттєво змінює динаміку особистісного розвитку студентів порівняно зі звичайними умовами навчання.

Раскрыты особенности формирования личности в юношеском возрасте, определены возможности психологического сопровождения данного процесса в условиях ВУЗ. На теоретическом уровне исследована проблема психологического сопровождения совершенствования личности будущих специалистов, представлены результаты эмпирических исследований по данной проблеме. Определено, что психологическое сопровождение в рамках работы психологической службы ВУЗ существенно изменяет динамику личностного развития студентов по сравнению с обычными условиями обучения.

Cleared up the formation of personality in adolescence, to identify opportunities in the process of psychological support in the university. At a theoretical level, to explore the issue of psychological support to improve the personality of future professionals, the results of empirical research on this issue. By analyzing the major theories of personality, approaches to the determination of its structure and the structural components it is concluded that many researchers consider to be important forthe understanding of characterological personality, communication and emotional-volitional quality, which allowed us to consider the relevant indicators of the personal development of students. It is shown that the majority of students there are problemsof personal and professional development related to self-esteem, anxiety, neurotic disorders, samootnoshenie and others determined that psychological support as part of the psychological service of the university changes the dynamics of personality development of students as compared to the normal training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.42 + Ю949.244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Массанов А. В. 
Виявлення психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта. - 2008. - № 8/9. - С. 76-79. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто природу психологічних бар'єрів особистості. Запропоновано методику діагностики психологічних бар'єрів у професійному самовизначенні особистості. Досліджено особливості прояву психологічних бар'єрів у молоді.

Рассмотрена природа психологических барьеров личности. Предложена методика диагностики психологических барьеров в профессиональном самоопределении личности. Исследованы особенности проявления данных барьеров у молодежи.

It is considered the nature of personal psychological barriers; suggests the technique of diagnosing psychological barriers in professional self-determination of personality; investigated on features of displaying such barriers of youth.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.22-78 + Ю941.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Массанов А. В. 
Моніторинг управлінської структури дошкільного закладу / А. В. Массанов // Наша шк.. - 2008. - № 1. - С. 20-32. - укp.

Наведено пропозиції щодо використання технології вивчення системи ефективності управління дошкільним закладом (моніторингу) та розкрито зміст організаційних заходів для її застосування. Охарактеризовано діяльність групи моніторингу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського