Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>A=ПАЙКУШ$<.>+<.>A=МАРІАННА$<.>+<.>A=АНДРІЇВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Пайкуш В. А. 
Місце ентеросорбції в інтенсивній терапії ендотоксикозу у дітей з онкологічними захворюваннями : Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.30 / В. А. Пайкуш; Дніпропетр. держ. мед. акад. - Д., 2003. - 20 c. - укp.

Досліджено особливості синдрому ендогенної інтоксикації в дітей з онкологічними захворюваннями та шляхи ліквідації його проявів за допомогою кремнієвмісних ентеросорбентів (силларду П, полісорбу МП, ентеросгелю) в комплексі інтенсивної терапії. Установлено швидке усунення симптомів інтоксикації (гіпертермії, блювання, нудоти, відсутності апетиту); у разі незначних їх проявів застосування ентеросорбентів запобігає наростанню інтоксикації, незважаючи на проведення хіміотерапії. Показано достовірне підвищення рівнів еритроцитів, гемоглобіну, лейкоцитів. Вивчено динаміку біохімічних показників (білірубіну, АлАТ, АсАТ, сечовини, креатиніну) та маркерів ендотоксикозу залежно від тяжкості стану. Установлено, що сорбційна здатність еритроцитів та середньомолекулярні пептиди є інформативними маркерами для оцінки динаміки стану та ефективності терапії. Досліджено стан ліпідної пероксидації плазми крові за методом хемілюмінесценції. Запропоновано її показники - ініційовану хемілюмінесценцію за 60 с і максимальну інтенсивність спалаху - як маркери ендотоксикозу. Виведено алгоритм оцінки тяжкості стану за допомогою досліджуваних маркерів. Не виявлено суттєвої різниці в клінічній ефективності силларду П, полісорбу МП, ентеросгелю. За результатами дослідження маркерів ендотоксикозу доведено ефективність ентеросорбції у комплексі інтенсивної терапії в дітей з онкологічними захворюваннями. Показано, що вкрай тяжкий стан пацієнта, викликаний прогресуванням і метастазуванням онкологічного процесу, супроводжується резистентністю до інтенсивної терапії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.56-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326222 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Пайкуш М. А. 
Підготовка майбутнього вчителя до профільного навчання фізики в загальноосвітніх закладах : Автореф. дис... канд. пед. наук / М. А. Пайкуш; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2007. - 20 c. - укp.

Висвітлено стан проблеми підготовки майбутнього вчителя до профільного навчання фізики в теорії та практиці. Розкрито суть поняття "готовність учителя до профільного навчання фізики". Обгрунтовано методологічні засади готовості та загальнонаукові підходи до зазначеної підготовки вчителя у загальноосвітніх закладах. Побудовано модель, яка передбачає послідовні етапи формування готовності студентів на базі інтеграційного, компетентнісного, особистісно зорієнтованого, ймовірнісного та мотиваційного підходів. Розроблено критерії змістово-предметної, методичної та психолого-педагогічної готовності й принципи підготовки вчителя до профільного навчання фізики у загальноосвітніх закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2 р3-3,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Солонько Г. М. 
Психологічна підготовка дітей до наркозу в амбулаторній стоматології / Г. М. Солонько, В. А. Пайкуш // Новини стоматології. - 2011. - № 1. - С. 81-83. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Загальне знечулення у дітей під час стоматологічного лікування застосовується за неможливості одержання адекватної анестезії іншими методами і становить до 10 % від загальної кількості пацієнтів. Для психологічної адаптації дитини та її батьків до проведення наркозу авторами видана книжка "Оля в стоматолога. Розповідь для батьків та дітей про те, як зуби знову стають здоровими" (ГалДент, Львів, 2009), що запропонована пацієнтам для ознайомлення напередодні наркозу. Внаслідок цього достеменно зменшено негативні психологічні переживання у дітей та їх батьків до і після стоматологічного втручання під наркозом за амбулаторних умов, зменшено кількість відмов у проведенні наркозу. Негативну реакцію за катетеризації вени зменшено застосуванням знеболювального крему EMLA.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)442.866

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Пайкуш М. 
Шляхи підвищення професіоналізму майбутніх медиків засобами вивчення теоретичних дисциплін / М. Пайкуш // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 1. - С. 100-108. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

З'ясовано стан проблеми вивчення медичної та біологічної фізики студентами вищої медичної школи. Визначено шляхи підвищення професіоналізму майбутніх медиків засобами вивчення фундаментальних теоретичних дисциплін (під фундаментальними розуміються поняття, що визначають структури моделі реальної дійсності). Доведено, що сучасному медику необхідні знання фундаментальних наукових принципів і положень, тобто загальна схема уявлень, яка є основою для науки, що метою фундаментальної біофізичної освіти є осягнення майбутніми медиками глибинних, сутнісних основ і зв'язків між різноманітними біофізичними процесами й оволодіння взаємодоповнюваними компонентами цілісної системи медичних і суміжних знань. Зауважено, що, як показує досвід, значна частина студентів-медиків не володіє в достатній мірі біофізичними знаннями. До подальших напрямів дослідження віднесено розробку концептуальних положень вивчення фундаментальних знань майбутніми медиками.

Изучено состояние проблемы изучения медицинской и биологической физики студентами высшей медицинской школы. Определены пути повышения профессионализма будущих медиков средствами изучения фундаментальных теоретических дисциплин (под фундаментальными понимаются понятия, определяющие структуру модели реальной действительности). Доказано, что современному медику необходимые знания фундаментальных научных принципов и положений, то есть общая схема представлений, которая является основой для науки, что целью фундаментальной биофизической образования является постижение будущими медиками глубинных, сущностных оснований и связей между различными биофизическими процессами и овладение взаимодополняемыми компонентами целостной системы медицинских и смежных знаний. Отмечено, что, как показывает опыт, значительная часть студентов-медиков не владеет в достаточной мере биофизическими знаниями. К дальнейшим направлениям исследования отнесена разработка концептуальных положений изучения фундаментальных знаний будущими медиками.

The author considers problems of raise of students' professionalism by means of studying medical and biological physics in higher medical educational institutions. The article shows the role of the principle of foundamentalization in future medical workers' training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Пайкуш М. 
Розвиток ліцейної освіти України та Польщі / М. Пайкуш // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Філос. освіти : зб. наук. пр. - 2002. - Вип. 7. - С. 199-206. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

В контексте трансформации социокультурных процессов и особенностей национальных педагогических традиций рассмотрены опыт и тенденции развития украинского и польского лицейного образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4Укр) + Ч34(4Пол)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Пайкуш М.  
Особливості організації самостійної роботи студентів медичних університетів у процесі вивчення теоретичних дисциплін / М. Пайкуш // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 2. - С. 82-89. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито особливості сучасних вимог до самостійної роботи студентів медицини під час вивчення курсу медичної та біологічної фізики і готовність викладача організовувати, керувати й оцінювати цей вид діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.267 + Р11(4УКР) р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Козловська І. М. 
Формування професійної майстерності майбутнього вчителя як єдність інтегративного та диференційованого підходів в умовах ступеневої освіти / І. М. Козловська, М. А. Пайкуш // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 66-71. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Обгрунтовано методологічні засади використання інтегративного та диференційованого підходів для формування професійної майстерності вчителя в умовах ступеневої професійної освіти з урахуванням ідей наступності у професійній підготовці.

Обоснованы методологические основы использования интегративного и дифференцированного подходов для формирования профессионального мастерства учителя в условиях ступенчастого профессионального образования с учетом идей преемственности в профессиональной подготовке.

The methodical ground of using the integral and differentiated approaches at the formation of professional mastership of a teacher under degree vocational education with the consideration of the ideas of succession at the vocational training is substantiated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дидик Н. М. 
Новий підхід до проведення стоматологічного лікування дорослих із застосуванням комбінованої анальгоседації та місцевої анестезії / Н. М. Дидик, В. А. Пайкуш, М. М. Угрин // Новини стоматології. - 2016. - № 4. - С. 8-13. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Мета дослідження - підвищення ефективності нехірургічного стоматологічного лікування пацієнтів, які виявляли ознаки надмірного хвилювання та страху перед лікуванням, за допомогою впровадження комбінованого методу анальгоседації і місцевої анестезії для знеболення зубів. Клінічні особливості запропонованого методу описано на підставі записів у медичних картах 21-го пацієнта з високим рівнем хвилювання від запланованих стоматологічних маніпуляцій, яким проводили нехірургічне стоматологічне лікування зубів з вітальною пульпою із поєднаним застосуванням анальгоседації на основі пропофолу і фентанілу та місцевої анестезії. Ефективність анестезії пацієнти оцінювали за візуально-аналоговою шкалою (ВАШ), візуальними та слуховими спогадами. Розпрацьований алгоритм поєднаних клінічних дій із застосування комбінованого методу анальгоседації та місцевої анестезії уможливив проведення повноцінного запланованого нехірургічного лікування у всіх пацієнтів досліджуваної групи за одне відвідування. Вихід з анальгоседації до моменту виписки з клініки тривав 60 - 30 хв. Рівень болю в цій групі за шкалою ВАШ 0 - 1 становив на 1 добу після лікування - 1 - 2, на 3 добу - 0 - 1. Висновки: застосування методу поєднання анальгоседації на основі пропофолу і фентанілу та місцевої анестезії уможливлює надання безболісної стоматологічної допомоги пацієнтам із недостатньою анестезією зубів в анамнезі та фобією стоматологічного лікування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р661.2-52 + Р665.42-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пайкуш В. А. 
Застосування анальгоседації в дорослих зі зниженим порогом болю в стоматології / В. А. Пайкуш, Н. М. Дидик // Медицина неотлож. состояний. - 2018. - № 3. - С. 39-43. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Мета роботи - підвищення ефективності стоматологічного лікування пацієнтів, які виявляли ознаки надмірного хвилювання та страху перед лікуванням, шляхом впровадження комбінованого методу анальгоседації і місцевої анестезії для знеболювання зубів. Клінічні особливості запропонованого методу описано на підставі записів у медичних картах 42 пацієнтів із високим рівнем хвилювання від майбутніх стоматологічних маніпуляцій через недостатнє знеболювання в анамнезі, яким було проведено стоматологічне лікування зубів із поєднаним застосуванням анальгоседації на основі пропофолу і фентанілу та місцевої анестезії. Ефективність анестезії пацієнти оцінювали за візуально-аналоговою шкалою (ВАШ), візуальними та слуховими спогадами. Опрацьовано алгоритм взаємних клінічних дій із застосуванням комбінованого методу анальгоседації та місцевої анестезії надав змогу провести повноцінне нехірургічне лікування запланованого обсягу у всіх пацієнтів досліджуваної групи за один візит. Вихід з анальгоседації до моменту виписки з клініки тривав 50 +- 30 хвилин. Рівень болю в цій групі за ВАШ становив 0 - 1, в 1-шу добу після лікування - 1 - 2, на 3-тю добу після лікування - 0 - 1. Висновки: застосування методу поєднання анальгоседації на основі пропофолу і фентанілу та місцевої анестезії надає змогу надати безболісну стоматологічну допомогу пацієнтам із недостатньою анестезією зубів в анамнезі та фобією стоматологічного лікування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р661-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25344 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Черній В. І. 
Огляд сучасних клінічних настанов із амбулаторної седації / В. І. Черній, К. А. Колганова, В. А. Пайкуш, І. В. Васильєва // Медицина неотлож. состояний. - 2018. - № 8. - С. 19-30. - Бібліогр.: 72 назв. - укp.

Наведені основні поняття та принципи анестезіологічного забезпечення амбулаторних операцій у дорослих та дітей. Проведено аналіз клінічних настанов та сучасних досліджень, що стосуються процедурної седації. Літературні дані систематизовано та подано як огляд обраних найбільш актуальних питань амбулаторної анестезіології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р451

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25344 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пайкуш М. А. 
Інтеграція природничонаукової та професійно-практичної підготовки майбутніх лікарів: теорія і практика : монографія / М. А. Пайкуш; ред.: Р. С. Гуревич; Вінниц. держ. пед. ін-т ім. М. Коцюбинського. - Львів : Ліга-Прес, 2018. - 374 c. - Бібліогр.: с. 342-365 - укp.

Висвітлено педагогічну проблему інтеграції природничонаукової та професійно-практичної підготовки майбутнього лікаря. Теоретично обгрунтовано парадигмальні підходи, методологічні принципи та засади, концептуальні основи інтеграції, виявлено умови їх реалізації в навчальному процесі вищої медичної школи, запропоновано відповідну модель і розроблено конкретні методики інтеграції змісту окремих навчальних дисциплін у підготовці студента-лікаря. Визначено перспективні напрями професійної підготовки майбутніх лікарів. Висвітлено особливості природничонаукової підготовки медика як когнітивної основи профілактики, діагностики та лікування хворого. Визначено загальнопедагогічні умови формування синергетичної системи інтеграції природничонаукової та професійно-практичної підготовки студентів-лікарів. Конкретизовано методи та форми навчання в інтегративній підготовці медика на прикладах конкретних дисциплін, зокрема показано, що важливу роль відіграють активізуючі методи та використання інформаційно-комунікаційних технологій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА826136 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Пайкуш М. А. 
Теоретичні та методичні засади інтеграції природничонаукової та професійно-практичної підготовки майбутніх лікарів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / М. А. Пайкуш; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. - Вінниця, 2019. - 40 c. - укp.

У дисертації обгрунтовано проблему підготовки майбутнього лікаря на основі використання інтегративного підходу. Викладено авторську концепцію та розроблено модель інтеграції природничонаукової і професійно-практичної підготовки майбутнього лікаря. Обгрунтовано концептуальні засади формування та загальнопедагогічні умови реалізації системи інтеграції й експериментально доведено ефективність її впровадження у медичних закладах вищої освіти. Виокремлено загальнонаукові підходи та обгрунтовано методологічні передумови інтеграції природничонаукової та професійно-практичної підготовки майбутнього лікаря. Виявлено проблеми професійно-практичної підготовки майбутнього лікаря і визначено особливості його природничонаукової підготовки як когнітивної основи профілактики, діагностики та лікування хворого. Розроблено основи інтеграції змісту освіти лікаря. Розроблено методичні основи впровадження пропонованої системи інтеграції. У процесі її реалізації конкретизвоано методи та форми навчання на прикладах окремих інтегрованих дисциплін. Експериментально доведено, що використання цієї системи сприятиме підвищенню рівня освіти і формуванню готовності майбутнього лікаря до професійної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)р3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442054 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського