Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (14)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Синьов В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Синьов В. М. 
Вплив творчої спадщини А. Макаренка на розвиток вітчизняної та світової пенітенціарної педагогіки / В. М. Синьов // Педагогіка і психологія. - 1998. - № 1. - С. 128-132. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Анализируется влияние педагогической практики А. Макаренко на современную отечественную и зарубежную пенитенциарную педагогику.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213 + Ч421.334 + Х884.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Проблеми пенітенціарної теорії і практики / ред.: В. М. Синьов. - К., 2000. - 240 с. - (Бюл. Київ. ін-ту внутр. справ.; Вип. 5). - укp. - рус.

Розглянуто актуальні засади побудови пенітенціарних доктрини та політики, засоби масової інформації як одну з форм підтримки соціально корисних зв'язків засуджених із зовнішнім світом, деякі аспекти комплексного підходу до розробки проблем пенітенціарної архітектури. Значну увагу приділено психолого-педагогічним проблемам ресоціалізації засуджених, підготовки майбутніх правоохоронців на підставі використання матеріалів про видатних українських педагогів і громадських діячів, визначення ролі соціальних стереотипів, особливостей відпрацювання психологічної стійкості тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х884.1 + Ю947.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Проблеми пенітенціарної теорії і практики : Бюл. Вип. 6 / ред.: В. М. Синьов; Київ. ін-т внутр. справ. - К. : МП Леся, 2001. - 407 с. - укp.

Висвітлено соціально-психологічні проблеми діяльності органів внутрішніх справ. Проаналізовано систему цінностей особистості та випадки суїцидальної спрямованості поведінки. Розглянуто психолого-педагогічні умови ефективності ресоціалізації засуджених похилого віку. Досліджено особливості впливу індивідуально-типологічних властивостей та мотивацій пізнавальної діяльності на успішність навчання курсантів. Всебічно охарактеризовано актуальні проблеми кримінально-виконавчого права.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х884я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж70286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Проблеми пенітенціарної теорії і практики : Зб. наук. пр. Спец. вип. / ред.: В. М. Синьов; Київ. ін-т внутр. справ. - К., 2002. - 166 с. - укp.

Розглянуто правові питання пенітенціарної та правоохоронної діяльності. Висвітлено гарантії здійснення прав людини за Конституцією України. Викладено філософсько-правовий аспект насильства у сучасних суспільствах, правові та соціальні аспекти наркотизації як соціального зла. Значну увагу приділено проблемам удосконалення кримінально-виконавчого права і реформування системи виконання покарань в Україні. Проаналізовано формування моделі пенітенціарної системи для неповнолітніх, правовий статус засуджених до позбавлення валі. Розкрито психолого-педагогічні аспекти теорії і практики пенітенціарної та правоохоронної діяльності, вплив релігійних чинників на виховання неповнолітніх засуджених, психологічний зміст і особливості татуювання в установах виконання покарань. Описано особливості розвитку мотиваційної сфери майбутніх психологів системи виконання покарань.

Рассмотрены правовые вопросы пенитенциарной и правоохранительной деятельности. Освещены гарантии осуществления прав человека по Конституции Украины. Изложены философско-правовой аспект насилия в современных обществах, правовые и социальные аспекты наркотизации как социального зла. Значительное внимание уделено проблемам усовершенствования криминально-исполнительного права и реформирования системы исполнения наказаний в Украине. Проанализированы формирование модели пенитенциарной системы для несовершеннолетних, правовой статус осужденных к лишению свободы. Раскрыты психолого-педагогические аспекты теории и практики пенитенциарной и правоохранительной деятельности, влияние религиозных факторов на воспитание несовершеннолетних осужденных, психологическое содержание и особенности татуировки в учреждениях выполнения наказаний. Описаны особенности развития мотивационной сферы будущих психологов системы выполнения наказаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х884.9(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70286/спец.вип. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Синьов В. М. 
Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка : підручник. Ч. 1 / В. М. Синьов. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2007. - 238 c. - Библиогр.: с. 235-238 - укp.

Розглянуто теоретичні засади корекційної психопедагогіки, зокрема олігофренопедагогіки. Визначено предмет і завдання цієї галузі педагогічної науки та практики, її зв'язки з іншими людинознавчими спеціальностями. Наведено медико-психолого-педагогічну характеристику дітей з інтелектуальними вадами та установ для них. Висвітлено закономірності та принципи педагогічної корекції розвитку осіб з порушеннями інтелекту.

Рассмотрены теоретические основы коррекционной психопедагогики, в частности олигофренопедагогики. Определены предмет и задачи этой отрасли педагогической науки и практики, ее связи с другими человековедческими специальностями. Приведена медико-психолого-педагогическая характеристика детей с интеллектуальными недостатками и учреждений для них. Освещены закономерности и принципы педагогической коррекции развития лиц с нарушениями интеллекта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435я73-1 + Ю948.25я73-1

Шифр НБУВ: В350585/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Синьов В. М. 
Психологія розумово відсталої дитини : підруч. / В. М. Синьов, М. П. Матвєєва, О. П. Хохліна. - К. : Знання, 2008. - 359 c. - Бібліогр.: с. 358-359. - укp.

Вперше в українській спеціальній психології наведено систематизовану науково-практичну інформацію про особливості розвитку дітей з інтелектуальними вадами. Розглянуто питання сучасного тлумачення розумової відсталості, її проявів у пізнавальній і емоційно-вольовій сферах діяльності особистості та поведінці дитини. Особливу увагу приділено можливості та психолого-педагогічним умовам корекційного впливу на розвиток цих дітей з метою його поліпшення, максимального можливого виправлення типових недоліків у дошкільному та шкільному віці.

Впервые в украинской специальной психологии приведена систематизированная научно-практическая информация об особенностях развития детей с интеллектуальными нарушениями. Рассмотрены вопросы современного толкования умственной отсталости, ее проявлений в познавательной и эмоционально-волевой сферах деятельности личности и поведения ребенка. Особое внимание уделено возможности и психолого-педагогическим условиям коррекционного влияния на поврежденное развитие с целью его улучшения, максимально возможного исправления типичных недостатков в дошкольном и школьном возрасте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25я73-1 + Ч435я73-1

Шифр НБУВ: ВА694926 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Синьов В. 
Встановлення психологічного контакту у вихованні неповнолітніх з девіантною поведінкою / В. Синьов, В. Кривуша // Рідна шк.. - 2009. - № 5/6. - С. 40-43. - укp.

Розглянуто питання найбільш дієвих стратегічних і тактичних ліній впливу на особистість неповнолітнього з девіантною поведінкою. Зазначено, що для підвищення достовірності прогнозування поведінки особливо важливе значення має точна діагностика спрямованості кожного підлітка. Запропоновано методику контактної взаємодії (встановлення психологічного контакту), яка передбачає психологічно та педагогічно доцільну роботу з неповнолітнім, схильним до правопорушень. Охарактеризовано стадії розвитку контакту, що послідовно реалізуються: "Накопичення первинної згоди"; "Виділення й обговорення головних інтересів, особливо спільних"; "Прийняття принципів та якостей, які корисні для спілкування"; "Виявлення якостей, небезпечних для спілкування"; "Індивідуальний вплив та адаптація до співрозмовника"; "Вироблення загальних правил співробітництва". Констатовано, що методики встановлення психологічного контакту дозволяють співробітникам ОВС, працівникам соціальних служб, педагогам глибше пізнати психологію підлітка, скласти його психологічний портрет, спрогнозувати ймовірну поведінку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.241 + Ю983.620.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Синьов В. М. 
Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка : підручник. Ч. 2. Навчання і виховання дітей / В. М. Синьов. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2009. - 224 c. - Бібліогр.: с. 219-220. - укp.

Розглянуто особливості навчання та виховання розумово відсталих дітей шкільного віку. Охарактеризовано специфіку змісту їх освіти, приципів, методів і організаційних форм навчання. Увагу приділено типам уроків у спеціальній корекційній школі, організації навчальної діяльності розумово відсталих учнів для виконання домашніх завдань, проблемам трудового, естетичного, морального та правового виховання даної категорії дітей.

Рассмотрены особенности обучения и воспитания умственно отсталых детей школьного возраста. Охарактеризована специфика содержания их образования, принципов, методов и организиционных форм обучения. Уделено внимание типам уроков в специальной коррекционной школе, организации учебной деятельности умственно отсталых учеников для выполнения домашних заданий, проблемам трудового, эстетического, морального и правового воспитания данной категории детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: В350585/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бондар В. 
Чи приживеться північноамериканська модель інклюзії в Україні? / В. Бондар, В. Синьов, В. Тищенко // Рідна шк.. - 2012. - № 8/9. - С. 20-27. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На прикладі особливостей інклюзивної освіти в Канаді та України зроблено порівняльний аналіз зарубіжної та вітчизняної систем освіти дітей з особливими потребами у контексті виявлення загальних і специфічних закономірностей, тенденцій та суперечностей їх розвитку, а саме: в системі освіти Канади немає досвіду підготовки фахівців до роботи з дітьми нозологічних груп, рівень освітньої підготовки в Україні визначається Державним стандартом та одержання ними професійної освіти у системі вищої школи; у зарубіжних моделях - не відпрацьовано механізм реалізації корекційного компонента освіти, який в Україні є обов'язковим елементом навчального плану. Стверджено, що програмні вимоги масової та спеціальної шкіл (для дітей із сенсорними вадами) практично тотожні, в той же час, не розроблено вимоги для дітей з різними формами розумової відсталості, аутичних дітей, дітей з емоційно-вольовими порушеннями. Обгрунтовано необхідність створення вітчизняної моделі освітньої інтеграції учнів, в якій було б враховано досвід європейських країн і здобутки спеціальної освіти в Україні.

На примере особенностей инклюзивного образования в Канаде и Украине сделан сравнительный анализ зарубежной и отечественной систем образования детей с особыми потребностями в контексте выявления общих и специфических закономерностей, тенденций и противоречий их развития, а именно: отсутствие в системе образования Канады опыта подготовки специалистов к работе с детьми нозологических групп; уровень образовательной подготовки в Украине определяется Государственным стандартом и получения ими профессионального образования в системе высшей школы; в зарубежных моделях - не отработан механизм реализации коррекционного компонента образования, который в Украине является обязательным элементом учебного плана. Утверждается, что программные требования массовой и специальной школ (для детей с сенсорными недостатками) практически тождественны, в то же время, не разработаны требования для детей с различными формами умственной отсталости, аутичных детей, детей с эмоционально-волевыми нарушениями. Обоснована необходимость создания отечественной модели образовательной интеграции учащихся, в которой был бы учтен опыт европейских стран и достижения специального образования в Украине.

The article analyses the problems associated with the introduction in Ukraine of inclusive learning of children with mental and physical disabilities, based on the principle of equal rights and opportunities in education. The authors justify the need to development domestic model of educational integration of the pupils, which takes into account and the European experience in the implementation of inclusive education, and achievements in areas of special education in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4(7КАН) + Ч430.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Синьов В. М. 
Потенціал віртуального комп'ютерного середовища в аспекті корекційної медіаосвіти і соціальної реабілітації осіб з обмеженнями життєдіяльності / В. М. Синьов, А. Г. Шевцов // Педагогіка і психологія. - 2013. - № 2. - С. 61-65. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено актуальні психолого-педагогічні проблеми використання Інтернету та інших форм віртуальних комп’ютерних середовищ. Вказано, що комп’ютерні технології та Інтернет надали особам з вадами опорно-рухового апарату та сенсорними вадами можливості спілкуватися з зовнішнім світом і, таким чином, допомагають долати головні перешкоди в процесі набуття соціального досвіду, соціальної адаптації та інтеграції в сучасне інформаційне суспільство. Розглянуто як позитивні, так і негативні наслідки впливу комп’ютерних технологій та Інтернету на особистість. Зауважено, що результат реабілітації залежить від наукової обґрунтованості й спеціального методичного наповнення цього процесу з боку корекційної педагогіки та спеціальної психології, ступеня залучення в нього фахівців з корекції та реабілітації дітей та дорослих, що мають вади психофізичного розвитку. Висвітлено актуальні психолого-педагогічні проблеми використання віртуальних комп'ютерних середовищ, зокрема Інтернету, в процесі соціальної реабілітації та корекційної медіаосвіти осіб з обмеженнями життєдіяльності. Розглянуто переваги та ризики використання Інтернет-середовища як форми організації реабілітаційного простору.

Освещены актуальные психолого-педагогические проблемы использования Интернета и других форм виртуальных компьютерных сред. Указано, что компьютерные технологии и Интернет предоставили лицам с нарушениями опорно-двигательного аппарата и сенсорными недостатками возможность общаться с внешним миром и, таким образом, помогают преодолевать главные препятствия в процессе приобретения социального опыта, социальной адаптации и интеграции в современном информационном обществе. Рассмотрены как положительные, так и отрицательные последствия влияния компьютерных технологий и Интернета на личность. Отмечено, что результат реабилитации зависит от научной обоснованности и специального методического наполнения этого процесса со стороны коррекционной педагогики и специальной психологии, степени вовлечения в него специалистов по коррекции и реабилитации детей и взрослых, имеющих недостатки психофизического развития.

Highlight relevant psychological and educational problems of using the Internet and other forms of virtual computing environments. Indicated that computer technology and the Internet have provided people with disorders of the musculoskeletal system and sensory disabilities to communicate with the outside world and thus help to overcome the major obstacles in the process of acquiring social experience, social adaptation and integration in today's information society. We consider both positive and negative effects of exposure to computer technology and the Internet on a person. It is noted that the result of rehabilitation depends on the scientific validity and special methods of filling this process by the Correctional Education and Special Psychology, degree of involvement in relevant correction and rehabilitation of children and adults with mental and physical defects of development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430 в2: З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Синьов В. М. 
Освітня інтеграція учнів з інтелектуальними порушеннями : [навч.-метод. посіб.] / В. М. Синьов, В. І. Бондар. - Київ : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2015. - 397 c. - Бібліогр.: с. 390-392 - укp.

Розглянуто становлення та розвиток національних систем спеціальної освіти в Україні та за кордоном. Приділено увагу дітям з інтелектуальними порушеннями як об'єктам і суб'єктам освітньої інтеграції. Розкрито особливості змісту освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Обгрунтовано принципи навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. Наведено методи навчання дітей із зазначеними порушеннями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА807444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Українська спеціальна педагогіка в персоналіях : навч. посіб. / В. І. Бондар, В. М. Синьов, В. А. Гладуш, О. П. Глоба, Н. П. Дічек, В. В. Золотоверх, О. В. Козинець, Є. Ю. Линдіна, А. Г. Обухівська, Є. П. Синьова, М. О. Супрун, В. В. Тищенко, Л. І. Фомічова, Л. О. Ханзерук, Л. Г. Чепурна, В. М. Шевченко; ред.: В. І. Бондар, В. М. Синьов; Національна академія педагогічних наук України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Київ : Хортиц. нац. акад., 2021. - 427 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - рус.

Уперше в історії спеціальної педагогіки представлено творчу спадщину українських вчених-дефектологів кінця XIX - початку XXI ст., які своєю науково-педагогічною діяльністю здійснили суттєвий вплив на її розвиток. До кожної персоналії додається стаття (уривок), що розкриває результати довготривалих досліджень вчених щодо специфіки навчання і виховання дітей з обмеженими можливостями психофізичного розвитку та допоможе осмислити особливості розвитку спеціальної школи, сприятиме формуванню науково-педагогічного мислення, розширенню педагогічного світогляду та загальної культури. Багато теоретичних проблем дефектологічної науки не можна осмислити без урахування всієї історії розвитку педагогічної думки і навчально-виховної практики. Значна частина творчих біографій уперше стає об'єктом наукових досліджень. Обрані персоналії та тексти біографії розміщено хронологічному порядку та структуровано за таким принципом: спочатку подається стисла довідка про життєвий і творчий шлях особистості, потім основні «Праці» досліджуваного та «Література», з якої черпалася інформація для створення творчого портрету вченого. У другій половині статті подається фрагмент (уривок) маловідомої, найчастіше недоступної або актуальної для сьогодення наукової праці та вказується джерело.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.3(4УКР)6-8 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847780 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського