Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (54)
Пошуковий запит: (<.>A=ТАДЕЄВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Остроградський М. В. 
Підручник з елементарної геометрії / М. В. Остроградський; ред.: В. О. Тадеєв. - Т. : Підруч. & посіб., 2001. - 432 c. - укp.

У зв'язку з нагоди 200-річчя з дня народження М.В.Остроградського видано підручник вченого у трьох частинах, який не перевидавався з 1860 р. Акцентовано увагу на численних оригінальних методичних знахідках і підходах до викладу змісту математики. Наведено програму з елементарної геометрії на площині та в просторі.


Індекс рубрикатора НБУВ: В181г/д(4УКР)Остроградський,М.В. + В181.11р(4УКР)2-3 + В181.11 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА614582 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тадеєв В. О. 
Побудова графіків функцій : Навч. посіб. для учнів / В. О. Тадеєв. - 2-е вид. - Т. : Підруч. & посіб., 2003. - 72 c. - (Б-чка заоч. мат. шк.). - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Викладено теоретичні основи та наведено приклади побудови графіків основних типів елементарних функцій: лінійних, квадратичних, дробово-лінійних, степеневих, раціональних та ірраціональних, що не передбачають застосування елементів математичного аналізу. Розглянуто найпоширеніші способи перетворення графіків та операції з ними. Значну увагу приділено застосуванню графіків функцій при розв'язуванні задач з параметрами.

Изложены теоретические основы и приведены примеры построения графиков основных типов элементарных функций: линейных, квадратических, дробово-линейных, степеневых, рациональных и иррациональных, не предусматривающих применения элементов математического анализа. Рассмотрены распространенные способы преобразования графиков и операции с ними. Значительное внимание уделено применению графиков функций при решении задач с параметрами.


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.14я72

Шифр НБУВ: ВА634527 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Тадеєв Ю. П. 
Виробнича функція еколого-економічної системи / Ю. П. Тадеєв // Екон.-мат. моделювання соц.-екон. систем. - 2005. - № 10. - С. 87-94. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність використання виробничої функції еколого-економічної системи як критерію оптимальності суспільного благоустрою.

Обоснована необходимость использования производственной функции эколого-экономической системы в качестве критерия оптимальности общественного благоустройства.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Тадеєв Ю. П. 
Економіко-математичне моделювання еколого-економічних систем в умовах сталого розвитку : Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / Ю. П. Тадеєв; НАН України, МОН України, Міжнар. наук.-навч. центр інформ. технологій та систем. - К., 2006. - 18 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)280-96 в611

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА347420 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Раухман А. С. 
Геометрія чотирикутника : посіб. для учнів ст. кл., студ. та вчителів математики / А. С. Раухман, Д. Т. Белешко, П. О. Тадеєв. - Т. : Навч. кн. - Богдан, 2010. - 152 c. - (Б-чка фіз.-мат. шк. Математика). - укp.

Описано загальні властивості опуклих чотирикутників, а також властивості чотирикутників окремих видів - ортодіагональних, ізодіагональних, ортоцентричних, вписаних, описаних. Наведено метод допоміжного кола, основні метричні співвідношення у вписаному чотирикутнику. Розкрито теореми Паскаля та Птоломея. Зазначено основні властивості описаних чотирикутників і цікаві тотожності в огородженому чотирикутнику.

Описаны общие свойства выпуклых четырехугольников, а также свойства четырехугольников отдельных видов - ортодиагональних, изодиагональних, ортоцентричных, вписанных, описанных. Приведен метод вспомогательного круга, основные метрические соотношения в вписанном четырехугольнике. Раскрыты теоремы Паскаля и Птоломея. Отмечены основные свойства описанных четырехугольников и интересные тождественности в огражденном четырехугольнике.


Індекс рубрикатора НБУВ: В181.111.2 я721

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА728759 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Тадеєв П. О. 
Математична освіта в Україні наприкінці ХІХ - на початку ХХ століття : навч. посіб. / П. О. Тадеєв, Н. М. Міськова. - Рівне : О. Зень, 2010. - 208 c. - укp.

Розглянуто основні засади змісту початкової математичної освіти, проаналізовано навчальні плани, програми, підручники з математики, якими користувалися у початкових школах наприкінці XIX - початку XX ст. у різних регіонах України. Встановлено важливість зазначеної проблематики, обумовлено актуальність запропонованої роботи відродженням національної свідомості, гострою потребою реформування освітньої справи та створення школи й системи освіти на принципах гуманізму, демократизму, народності, пріоритету загальнолюдських цінностей, творчого використання кращих здобутків педагогічного досвіду минулого. Визначено потребу інтенсифікації розвитку педагогічної науки для використання її результатів в аспекті докорінного оновлення системи освіти, утвердження національної освіти та школи.

Рассмотрены основные принципи содержания начального математического образования, проанализированы учебные планы, программы, учебники по математике, которыми пользовались в начальных школах в конце XIX - начале XX ст. в различных регионах Украины. Подчеркнута важность данной проблематики, актуальность предложенной работы возрождением национального сознания, острой необходимостью реформирования образовательного дела и построения школы и системы образования на принципах гуманизма, демократизма, народности, приоритета общечеловеческих ценностей, творческого использования лучших достижений педагогического опыта прошлого. Обоснована необходимость интенсификации развития педагогической науки для использования ее результатов в аспекте коренного обновления системы образования, утверждения национального образования в школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 г(4УКР)6 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Тадеєва Ю. П. 
Моделювальний комплекс для дослідження електромагнітної гіпертермії людини у радіочастотному діапазоні : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.09 / Ю. П. Тадеєва; М-во освіти і науки України, Міжнар. ННЦ інформац. технологій та систем НАН України. - К., 2010. - 23 c. - укp.

Запропоновано метод визначення поглиненої дози електромагнітного випромінювання тканинами людини. Сформульовано структурно-функціональний підхід щодо деталізації математичних моделей електромагнітної гіпертермії людини відповідно до характеристик електромагнітного впливу. Побудовано та реалізовано єдиний моделювальний комплекс для дослідження ефектів всіх видів електромагнітних гіпертермій на людину, що дозволяє одержати випереджаючий прогноз функціонального стану людини за даних впливів, визначити динаміку гіпертермічного режиму у пухлині та можливе пошкодження здорових тканин за локальній гіпертермії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р56-522 + Р56-54

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373656 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Тадеєв П. О. 
Обдарованість і творчість особистості: Американський підхід : монографія / П. О. Тадеєв. - Т. : Навч. кн.-Богдан, 2008. - 240 c. - Бібліогр.: с. 193-218. - укp.

Висвітлено американський підхід щодо вивчення феноменів обдарованості та творчості учнівської молоді. Проаналізовано філософські, педагогічні та психологічні праці сучасних учених США з даної проблематики. Досліджено різні підходи до тлумачення поняття обдарованості, розглянуто психологічні особливості обдарованої особистості, методи виявлення обдарованих дітей, методологічні засади та стратегії їх навчання. Описано процес і психологічні механізми творчості, охарактеризовано особистісні й інтелектуальні компоненти творчого потенціалу, наведено методи його діагностики, визначено соціальні та педагогічні фактори розвитку. Розкрито суттєвий внесок американських учених у дослідження творчого потенціалу обдарованої особистості.

Освещен американский подход к изучению феноменов одаренности и творчества учащейся молодежи. Проанализированы философские, педагогические и психологические труды современных ученых США по данной проблематике. Исследованы различные подходы к толкованию понятия одаренности, рассмотрены психологичекие особенности одаренной личности, методы выявления одаренных детей, методологичекие основы и стратегии их обучения. Описаны процесс и психологичекие механизмы творчества, охарактеризованы личностные и интеллектуальные компоненты творческого потенциала, даны методы его диагностики, определены социальные и педагогические факторы развития. Раскрыт существенный вклад американских ученых в исследование творческого потенциала одаренной личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю945.1 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА719040 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Тадеєва М. І. 
Розвиток сучасної шкільної іншомовної освіти в країнах-членах Ради Європи : монографія / М. І. Тадеєва. - Т. : Навч. книга - Богдан, 2010. - 429 c. - Бібліогр.: 602 назв - укp.

Розглянуто теоретико-методологічні засади та практику розвитку систем шкільної іншомовної освіти в країнах-членах Ради Європи (кінець XX - початок XXI ст.). Проаналізовано вплив специфічних внутрішніх (національних) та зовнішніх (загальноєвропейських) інтеграційних процесів на розвиток шкільної іншомовної освіти в країнах-членах Європейського Союзу та модернізацію шкільного вивчення іноземних мов у постсоціалістичних країнах Ради Європи, що не ввійшли до складу ЄС. Виявлено вплип сучасних тенденцій розвитку шкільної іншомовної освіти на формування нової парадигми європейської освіти й обгрунтовано основні напрями розвитку ранньої та середньої шкільної іншомовної освіти в країнах-членах Ради Європи, що базуються на основних положеннях Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 г(4)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742080 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Тадеєв П. О. 
Розвиток теорії і практики навчання обдарованих школярів у США (20-ті роки XX - початок XXI ст.) : монографія / П. О. Тадеєв. - Рівне, 2011. - 548 c. - Бібліогр.: 696 назв - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні засади та практику організації навчання обдарованих школярів у США. Проаналізовано особливості становлення освіти обдарованих учнів наприкінці XIX - на початку XX ст. Виявлено якісні зміни в практиці організації навчання даної категорії школярів у "супутниковий період" (1950 - 1960-ті рр.). Охарактеризовано досягнення в освіті обдарваних і талановитих дітей у період усвідомлення потреби їх підтримки на державному рівні (1970 - 1980-ті рр.). Розкрито взаємозв'язок національних пріоритетів у галузі освіти даних учнів із теорією та практикою їх навчання на сучасному етапі. Увагу приділено аналізу науково-педагогічної діяльності таких відомих американських учених, як Л. Терман, Л. Голінгворт, Дж. Гілфорд, П. Вітті, Г. Пассоу, К. Тейлор, П. Торренс, Дж. Стенлі. Обгрунтовано доцільність використання в Україні інноваційних підходів до організації навчання обдарованих школярів у США.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7СПО)6 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА747762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Тадеєва М. І. 
Сучасні тенденції розвитку шкільної іншомовної освіти в країнах-членах Ради Європи (порівняльний аналіз) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / М. І. Тадеєва; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2011. - 40 c. - укp.

Досліджено процес розвитку шкільної іншомовної освіти (ШІО) в країнах-членах Ради Європи (РЄ) у 1990-х рр. Узагальнено концептуальні засади такої освіти в епоху глобалізаційних та інтеграційних процесів, що відбуваються в сучасному суспільстві. Виявлено механізми формування мовної політики інституціями РЄ, охарактеризовано лінгво-психологічні, соціокультурні, методичні концепції ШІО й історичні підходи до вивчення іноземних мов. Проведено порівняльний аналіз розвитку національних систем ШІО в країнах-членах РЄ під впливом Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти. Охарактеризовано процеси інтенсивного якісного розвитку практики сучасної іншомовної освіти в початковій, середній і старшій школі країн-членів ЄС і реформаторських процесів з вивчення іноземних мов у школах країн-членів РЄ, які не входять до ЄС. Проведено порівняльний аналіз глобальних і національних тенденцій розвитку ШІО в мультилінгвальній і мультикультурній Європі. Сформульовано рекомендації щодо використання європейського реформаторського досвіду ШІО в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА384197 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Тадеєв П. О. 
До питания про інваріантні нормалізації векторного поля в n-вимірному афінному просторі / П. О. Тадеєв, О. А. Кравчук // Пр. Тавр. держ. агротехнол. ун-ту. - 2010. - Вип. 4, т. 46. - С. 52-57. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

В n-вимірному афінному просторі побудовано інваріантні точки, прямі, гіперплощини та двовимірні площини, асоційовані з векторним полем. Дослідження проведено в довільному репері нульового порядку.


Індекс рубрикатора НБУВ: В181.221.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Тадеєв П. О. 
Класифікація афінних векторних полів та їх моделювання / П. О. Тадеєв, О. А. Кравчук // Пр. Тавр. держ. агротехнол. ун-ту. - 2012. - Вип. 4, т. 54. - С. 164-170. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: В181.222.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69443 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Тадеєв П. О. 
Педагогічні погляди та практична діяльність американської дослідниці Лети Голінгворт у галузі освіти обдарованих школярів / П. О. Тадеєв // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 167-175. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Висвітлено педагогічні погляди та практичну діяльність однієї із засновниць у США галузі освіти обдарованих школярів Л. Голінгворт. Основну увагу акцентовано на її теоретичних концепціях обдарованості та практичних досягненнях у цій галузі. Відзначено важливий внесок Л. Голінгворт у вивчення психологічних якостей школярів з IQ, вищим за 180 та її організаторський талант у навчанні обдарованих школярів загальноосвітніх шкіл Нью-Йорка.

Рассмотрены педагогические взгляды и практическая деятельность Л. Голингворт - одной из основательниц системы образования одаренных школьников в США. Основное внимание акцентируется на ее теоретических концепциях и практических достижениях в этой области. Подчёркивается особый вклад Л. Голингворт в изучение психологических свойств школьников с IQ выше 180, а также её организаторский талант в обучении одаренных учеников общеобразовательных школ Нью-Йорка.

The article deals with the analysis of educational views, ideas and practical activity of Leta Hollingworth, the founder of gifted children education in the USA. Special attention is paid to her theoretical conceptions and practical achievement in this field. The author defines Leta Hollingworth's important contribution into studies of schoolchildren psychological qualities with IQ higher than 180 and her organizational abilities in gifted children education practice in some secondary schools of New-York.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч33(7СПО)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Тадеєва М. І. 
Сучасний досвід шкільної іншомовної освіти в Болгарії / М. І. Тадеєва // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 181-188. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено досвід навчання іноземних мов у сучасних школах Болгарії в рамках Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти. Визначено основні принципи побудови шкільної іншомовної освіти й особливості підготовки вчителя іноземних мов для роботи в початковій і середній школі. Проаналізовано вплив мовної політики країни на формування змісту шкільної іншомовної освіти в ХХІ ст. й обгрунтовано необхідність її реформування. Окреслено перспективи використання болгарського досвіду в Україні.

Исследован опыт обучения иностранным языкам в современных школах Болгарии в рамках Общеевропейских Рекомендаций по языковому образованию. Определены основные принципы построения школьного иноязычного образования и особенности подготовки учителя иностранных языков к работе в начальной и средней школе. Проанализировано влияние языковой политики страны на формирование содержания школьного иноязычного образования в ХХІ в. и обоснована необходимость его формирования. Намечены перспективы использования болгарского опыта в Украине.

The article deals with the foreign language teaching experience in modern Bulgarian schools in the frames of the European Framework of Reference for Languages. The basic principles of school foreign language education formation and the peculiarities of foreign language teacher training for the elementary and secondary school have been defined. The country's language policy influence on secondary school foreign language education content formation in the XXI century has been analyzed. The need for reformation of the latter and the perspectives of Bulgarian experience implementation in Ukraine have been determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912(4БОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Тадеєва Т. В. 
Педагогічна феноменологія в генезисі і розвитку теорії самодетермінації Дісі-Раяна / Т. В. Тадеєва // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 4. - С. 129-137. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Проаналізовано ключові педагогічні ідеї, лабораторні та польові експерименти, що послужили джерелом для виникнення та розвитку теорії самодетермінації сучасних американських психологів Е. Дісі та Р. Раяна. Розглянуто перспективні ідеї цієї теорії для сучасної педагогічної практики та приклади їх втілення у різних країнах.

Проанализированы ключевые педагогические идеи, лабораторные и полевые эксперименты, послужившие источником для возникновения и развития теории самодетерминации современных американских психологов Э. Диси и Р. Раяна. Рассмотрены перспективные идеи этой теории для современной педагогической практики и примеры их применения в различных странах.

The article analyses main pedagogical ideas, laboratory and field experiments, served as the source for the origin and development of the self-determination theory of modern American psychologists E. Deci and R. Ryan. The perspective consequences of this theory for the modern pedagogical practice and examples of their application in the various countries are also considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.1-213

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Тадеєва Т. В. 
Теорія самодетермінації Дісі–Раяна і навчальна мотивація / Т. В. Тадеєва // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 3. - С. 213-221. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано основні положення теорії самодетермінації сучасних американських психологів Е. Дісі та Р. Раяна, що примикає до позитивної психології. У рамках вказаної теорії визначено три базові потреби людини – в автономії, компетентності та зв’язках з оточенням, а в мотиваційно-вольовій регуляції постулюється пріоритет внутрішньої мотивації та інтегрованої зовнішньої регуляції. Розглянуто основні наслідки теорії самодетермінації для педагогічної мотивації.

Проанализированы основные положения теории самодетерминации современных американских психологов Э. Диси и Р. Раяна, примыкающей к позитивной психологии. В рамках указаной теории выделены три базовые потребности человека – в автономии, компетентности и связях с окружением, а в мотивационно-волевой регуляции постулируется приоритет внутренней мотивации и интегрированной внешней регуляции. Рассмотрены также основные следствия теории самодетерминации для педагогической мотивации.

The article analyses the main principles of the self-determination theory of modern American psychologists E. Deci and R. Ryan. The theory adjoins the positive psychology. Self-Determination theory deals with the three basic human needs – an autonomy,competence and relatedness, and in motivational regulation postulates priority of intrinsic motivation and integrated extrinsic regulation. The basic consequences of the self-determination theory for pedagogical motivation are considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.1-213

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Тадеєва М. І. 
Рання іншомовна освіта в європейських педагогічних традиціях / М. І. Тадеєва, М. М. Пархомчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 109-113. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто погляди провідних класиків європейської педагогічної думки щодо вивчення іноземних мов в ранньому дитячому віці, шляхи та методи досягнення за цього як найкращих результатів. Підсумовано, що майже всі представники класичної європейської педагогічної думки погоджувалися з тим, що розпочинати вивчати іноземні мови потрібно ще в дитинстві.

Рассмотрены взгляды классиков европейской педагогической традиции в связи с ранним изучением иностранных языков, пути и методы достижения при этом оптимальных результатов. Подытожено, что почти все представители классической педагогической традиции соглашались с тем, что начинать изучение иностранных языков необходимо еще в детстве.

This article discusses the thoughts of the popular European Pedagogies about early learning of foreign languages, their views about the ways and methods to become the best results in early foreign language education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Тадеєва М. І. 
Історико-педагогічний досвід становлення іншомовної освіти в Росії та Україні (ХVІІІ - ХІХ століття) / М. І. Тадеєва // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 40. - С. 97-100. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Установлено, що формування змісту сучасної іншомовної освіти в Україні включає не лише запозичення передового досвіду європейських країн, а й використання історичного досвіду навчання іноземних мов на російських і українських землях, починаючи з ХVІІІ ст. Виявлено, що основи вчення про мовну освіту в Росії були закладені ще М. В. Ломоносовим у праці "Российская грамматика". Відзначено, що в 1771 р. вийшла перша колективна робота викладачів Московського університету з дидактики та методики викладання "Спосіб навчання" для вчителів гімназії, пансіонатів і домашніх вчителів. Проаналізовано деякі підручники та навчальні програми з іноземних мов тих часів. З'ясовано, що центральне місце іноземні мови займали й у системі жіночої освіти, причому значне місце відводилося усній практиці, необхідній для світського спілкування. Наголошено на тому, що за вивчення предметів природничого й гуманітарного циклу рідною мовою виступав М. В. Ломоносов. Підсумовано, що досліджуючи роль іноземних мов у ХVІІІ - ХІХ ст., основні прийоми й методи їх вивчення на теренах сучасної Росії та України, важливо не відкидати ролі рідної мови в розвитку тогочасної науки й освіти.

Указывается на то, что формирование содержания современного иноязычного образования в Украине включает не только заимствование передового опыта европейских стран, но и использование исторического опыта обучения иностранным языкам на русских и украинских землях начиная с ХVІІІ в. Обращается внимание на то, что основы учения о речевом образовании в России были заложены еще М.В. Ломоносовым в работе "Российская грамматика". Отмечается, что в 1771 г. вышла первая коллективная работа преподавателей Московского университета по дидактике и методике преподавания "Способ обучения" для учителей гимназий, пансионатов и домашних учителей. Проанализированы некоторые учебники и учебные программы по иностранным языкам того времени. Выяснено, что центральное место иностранные языки занимали и в системе образования женщин, причем значительная доля отводилась устной практике, необходимой для светского общения. Акцентировано на том, что за изучение предметов естественного и гуманитарного цикла на родном языке выступал М. В. Ломоносов. Подведен итог, что исследуя роль иностранных языков в ХVІІІ - ХІХ в., основные приемы и методы их изучения на территории современной России и Украины, важно не отрицать роль родного языка в развитии современной науки и образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-91 г(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Тадеєв П. О. 
Різні підходи до поняття "обдарованість" в психолого-педагогічній науці США / П. О. Тадеєв // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 40. - С. 109-113. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Охарактеризовано різні підходи до поняття "обдарованість" у працях педагогів і психологів США та здійснено певну класифікацію цих визначень. Виокремлено найважливіші ідеї минулого століття, які вплинули на розвиток поняття "обдарованість". Підсумовано, що різні підходи до поняття обдарованості пояснюються з одного боку селадністю та малодослідженою її природою, а з другого боку тим, що різні вчені беруть різні первинні компоненти для визначення обдарованості, які базуються на психофізіологічних, соціальних та дидактичних характеристиках особистості.

Охарактеризированы разные подходы к понятию лодаренность» в работах педагогов и психологов США и приведена некоторая классификация этих определений. Выделены наиболее важные идеи прошлого века, оказавшие влияние на развитие на развитие понятия одаренности. Выделены наиболее распространенные определения одаренности среди отечественных. Подведен итог тому, что разные подходы к понятию одаренности объясняется с одной стороны сложной и малоисследованной его природой, а с другой - тем, что разные ученые применяют разные первичные компоненты для определения одаренности, которые базируются на психофизиологических, социальных и дидактических характеристиках личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314.3(7СПО)6 + Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського