Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (16)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=ЦИБУХ$<.>+<.>A=ЛЮДМИЛ$<.>+<.>A=НИКОЛАЕВН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Цибух В. І. 
Актуальні питання розвитку і кадрового забезпечення галузі туризму в ХХІ столітті / В. І. Цибух // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 1. - С. 3-4. - укp.

Розглянуто актуальні питання розвитку галузі туризму та її кадрове забезпечення фахівцями різних освітньо-кваліфікаційних рівнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.14(4Укр)п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кожарський В. А. 
Окиснення ізобутилового спирту в метакролеїн / В. А. Кожарський, В. М. Жизневський, Р. Д. Цибух, З. Є. Мокра, А. П. Михайлів // Катализ и нефтехимия. - 2001. - № 7. - С. 76-78. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено процес парціального окиснення ізобутилового спирту в метакролеїн на гетерогенних каталізаторах. Встановлено, що максимальна селективність утворення метакролеїну спостерігається за найменшої концентрації ізобутилового спирту. Наведено дані щодо впливу часу контакту та температури на процес.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г721.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15001 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Туризм на порозі ХХІ століття: освіта, культура, екологія : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (19-20 жовт. 1999 р.) / ред.: В. І. Цибух; Київ. ін-т туризму, економіки і права. - К., 1999. - 268 c. - укp.

Висвітлюються сучасний стан та перспективи досліджень у сфері туризму, підготовки фахівців туристичної галузі, широкого спектру культурної, природоохоронної, економічної, правової, комунікативної, демографічної проблематики туризму як "феномену ХХ ст." та засобу "народної дипломатії".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.1 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592778 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Жизневський В. М. 
Окислювальне дегідрування етилбензолу до стиролу на Fe - Mo - Osub; ix/i; /sub-вмісних каталізаторах / В. М. Жизневський, В. В. Гуменецький, Р. Д. Цибух, Т. Л. Кудацька // Укр. хим. журн. - 2000. - 66, № 1-2. - С. 96-100. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г252.12-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21854 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Цибух Р. Д. 
Окиснювальне дегідрування етилбензолу до стиролу на Fe-Bi-Mo-Osub; ix/i; /sub каталізаторах / Р. Д. Цибух, В. М. Жизневський, В. В. Гуменецький // Укр. хим. журн. - 2001. - 67, № 5-6. - С. 93-97. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г221.514

Шифр НБУВ: Ж21854 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Крєндєлєва В. У. 
Асани хатха йоги в вирішенні проблеми остеохондрозу в фітнес програмі / В. У. Крєндєлєва, Т. М. Цибух, М. М. Цибух // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 24. - С. 77-81. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Наголошено на необхідності використання асан хатха-йоги у фітнес програмах. Спостережено позитивні результати виконання асан для зняття навантаження у ділянці хребта та у лікуванні остеохондрозу.

В последнее время аэробика в сочетании с силовыми нагрузками приводит к прекрасному эффекту. Но проблема остеохондроза физическими нагрузками не дает конечного результата. Добавляя асаны в фитнесс- программы было установлено, что наиболее позитивные результаты при снятии нагрузок, особенно в участке позвоночника, достигается при использовании системы хатха йога.

Recently aerobics in combination with power loading leads to a great effect. But the problem of an osteochondrosis by the physical activities doesn't give an eventual result. It has been established that adding asani to the fitness programs, the mostpositive results at the removal of loading, especially in the area of a backbone, is achieved by the use of hatha yoga system.


Ключ. слова: остеохондроз, асани, хатха йога, методика
Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.250.401-541 + Ч516.914.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Цибух Л. Н. 
Диагностика и коррекция мышления у развивающейся личности / Л. Н. Цибух, А. Я. Чебыкин; Южный науч. центр Акад. пед. наук Украины. - Одесса, 2002. - 170 c. - Библиогр.: с. 154-169 - рус.

С учетом результатов экспериментов проанализированы главные теоретические подходы к решению вопросов развития и коррекции мыслительных операций у детей разного пола и возраста. Предложены методики их диагностирования. Раскрыты роль мышления в развитии познавательной сферы учащихся, а также сущность понятий мышления мыслительных операций, механизмов мышления. Определены типы отклонений в развитии мыслительных операций у детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА634619 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Туризм у ХХІ столітті: глобальні тенденції і регіональні особливості : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (10 - 11 жовт. 2001 р.) / ред.: В. І. Цибух; Київ. ун-т туризму, економіки і права, Т-во "Знання" України. - К. : Знання України, 2002. - 559 c. - укp.

Висвітлено сучасний стан та перспективи досліджень у сфері туризму. Розглянуто економічну, правову, педагогічно-освітню, соціальну, культурну, природоохоронну, комунікативну, морально-гуманістичну, демографічну проблематику туризму "як феномену ХХІ ст." та засобу "народної дипломатії". Описано систему підготовки фахівців туристської галузі. Проаналізовано стан економіки регіонів України та розвиток їх рекреаційних ресурсів. Визначено напрямки розвитку релігійного туризму в країні. Розкрито роль туризму в міжетнічних комунікаціях та в подоланні конфліктних ситуацій. Значну увагу приділено проблемам етнічної та національної ідентифікації молоді за умов посилення ітераційних зв'язків. Викладено системний підхід до безпеки життєдіяльності у сфері туризму.

Освещены современное состояние и перспективы исследований в сфере туризма. Рассмотрены экономическая, правовая, педагогическо-образовательная, социальная, культурная, природоохранная, коммуникативная, морально-гуманистическая, демографическая проблематика туризма "как феномена ХХІ ст." и средства "народной дипломатии". Описана система подготовки специалистов туристической отрасли. Проанализированы состояние экономики регионов Украины и развитие их рекреационных ресурсов. Определены направления развития религиозного туризма в стране. Раскрыта роль туризма в межэтнических коммуникациях и в преодолении конфликтных ситуаций. Значительное внимание уделено этнической и национальной идентификации молодежи в условиях усиления итерационных связей. Изложен системный подход к безопасности жизнедеятельности в сфере туризма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.1я431

Шифр НБУВ: ВА637864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кренделєва В. А. 
Оздоровча гімнастика з елементами хатха-йоги : метод. рек. / В. А. Кренделєва, Т. М. Цибух, М. М. Цибух. - Луцьк : Вежа, 2005. - 41 c. - Бібліогр.: с. 41. - укp.

Наведено оптимальні вправи (асани), доступні людям різного віку, статі, рухової підготовки. Розкрито суть понять "йога", "асани", "тадасана", "супна вірасана", "бакасана", "шавасана", "капалабхаті", "бхастрики".

Приведены оптимальные упражнения (асаны), доступные людям разного возраста, пола, двигательной подготовки. Раскрыта сущность понятий "йога", "асаны", "тадасана", "супна вирасана", "бакасана", "шавасана", "капалабхати", "бхастрики".


Індекс рубрикатора НБУВ: Р359.121

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р111144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Цибух Р. Д. 
Окиснювальне дегідрування етилбензолу до стиролу : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.17.04 / Р. Д. Цибух; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів, 2002. - 17 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л712.121.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА320060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Цибух Л. М. 
Розвиток і корекція мисленнєвих операцій у дітей різного віку та статі : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. М. Цибух; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - 20 c. - укp.

Досліджено особливості розвитку мисленнєвих операцій в учнів віком 6 - 16 років. Розроблено й упроваджено систему корекції даних операцій в учнів з їх низьким рівнем сформованості. Проведено теоретико-методологічне обгрунтування понять "мисленнєві операції", а також "механізми мислення". Експериментально розкрито особливості функціонування зазначених операцій в учнів різного віку та статі. Запропоновано цілеспрямовану систему корекції відхилень даних операцій в учнів, яка враховує їх вікові та індивідуальні особливості. Встановлено, що розвиток і корекція мисленнєвих операцій залежать від індивідуальних особливостей їх прояву і співвідношення, а також використання взаємодоповнювальних корекційних вправ і завдань, що мають цільову спрямованість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ч421.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311487 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Цибух О. В. 
Філософсько-правові засади комунікативної раціональності у міжнародно-правовому дискурсі : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.12 / О. В. Цибух; Львів. держ. ун-т внутр. справ. - Л., 2011. - 18 c. - укp.

Вперше обгрунтовано домінантне розуміння міжнародно-правового дискурсу як простору, в якому здійснюються міжнародні взаємозв'язки у світі та функціонують тексти у найширшому значенні слова. Встановлено філософсько-правовий зміст комунікативної раціональності та охарактеризовано її сутність на рівні міжнародно-правового дискурсу. Визначено філософсько-правовий контекст структурування українських комунікативних позицій у новому світопорядку, охарактеризовано правові межі міжнародної взаємодії у перемовних процесах держав та окреслено дискурс-онтологічні локалізації правового забезпечення геостратегічних шансів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х91 в

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382703 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Цибух Л. М. 
Творче мислення як складова професійного мислення студентів-психологів / Л. М. Цибух // Наука і освіта. - 2007. - № 4/5. - С. 171-174. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено характеристики творчого мислення, визначено його місце у структурі професійних якостей психолога. Описано особливості розвитку та визначено рівень творчого мислення студентів-психологів. Констатовано необхідність розробки завдань, що сприятимуть розвитку творчого мислення студентів ВНЗ.

Исследованы характеристики творческого мышления, определено его место в структуре профессиональных качеств психолога. Описаны особенности развития и определен уровень творческого мышления студентов-психологов. Констатирована необходимость разработки задачи, которые будут оказывать содействие развитию творческого мышления студентов ВУЗ.

The author investigated characteristics of creative thinking, its place in structure of professional qualities of the psychologist is determined. Features of development and a level of creative thinking of students - psychologists are found out. Necessity of development of a task which will assist development of creative thinking of students of supreme educational schools is ascertained.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1-513 + Ю949.2р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Цибух Л. М. 
Інтерактивні методи як засіб розвитку пізнавальної активності та професійного мислення студентів-психологів / Л. М. Цибух // Наука і освіта. - 2008. - № 3. - С. 217-220. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто інтерактивні методи навчання, можливість їх використання під час лекційних і практичних занять, а також вплив цих методів на професійне мислення студентів-психологів.

Рассмотрены интерактивные методы обучения, возможность их использования во время лекционных и практических занятий, а также влияние этих методов на профессиональное мышление студентов-психологов.

It is described some interactive methods of teaching and demonstrates ways of their use at lectures and practical classes at the institute of psychology. It is raised the question of influence of these methods on professional thought of future psychologists


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 р30 + Ч481.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Цибух Л. М. 
Інтуїтивна складова професійного мислення / Л. М. Цибух // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 31-34. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

За допомогою аналізу сучасної психологічної літератури профорієнтаційного спрямування розкрито характеристики інтуїтивного мислення, його місце в структурі професійного мислення. Наведено три типа інтуїції за Е. Л. Фейнбергом. Розглянуто описаний В. І. Купцовим механізм мислення, в якому наочно показано діяльність інтуїції в процесі мислення. Виділено наступні основні особливості інтуїтивного мислення: безпосередність, відсутність роздумів, відсутність зусиль (спонтанність процесу), почуття впевненості у вірності одержаних результатів; розумність процесу інтуїтивного мислення, що відрізняє його від імпульсивних процесів. Зроблено висновок, що інтуїтивне мислення є невід'ємною складовою професійного мислення. За Г. Сельє запропоновано певні методи та прийоми розвитку інтуїтивного мислення.

C помощью анализа современной психологической литературы профориентационного направления раскрыты характеристики интуитивного мышления, его место в структуре профессионального мышления. Представлены три типа интуиции по Е. Л. Фейнберг. Рассмотрен описанный В. И. Купцовым механизм мышления, в котором наглядно показана деятельность интуиции в процессе мышления. Выделены следующие основные особенности интуитивного мышления: непосредственность, отсутствие размышлений, отсутствие усилий (спонтанность процесса), чувство уверенности в правильности полученных результатов; разумность процесса интуитивного мышления, отличающая его от импульсивных процессов. Сделан вывод о том, что интуитивное мышление является неотъемлемой составляющей профессионального мышления. Согласно Г. Селье предложены определенные методы и приемы развития интуитивного мышления.

It's considered through analysis of contemporary psychological literature orientation direction characteristic series of intuitive thinking and its place in the structure of professional thinking. It's presented by three types of intuition E. Feinberg. It's considered described V. Kuptsov mechanism of thinking, which clearly shows the activity of intuition in the process of thinking. It's highlighted the following key features intuitive thinking: spontaneity, lack of reflection, lack of effort (a spontaneous process), a sense of confidence in the fidelity of the results, understanding the process of intuitive thinking that distinguishes it from impulsive processes. It was concluded that intuitive thinking is an integral part of professional thinking. By Hans Sel suggested certain methods and techniques of intuitive thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-232 + Ю941.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Цибух Л. М. 
Проблема толерантности в профессиональной деятельности практического психолога / Л. М. Цибух // Наука і освіта. - 2010. - № 1. - С. 72-76. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Рассмотрено место толерантности в деятельности психолога-практика. Охарактеризовано понятие "толерантность" с позиций экзистенциально-гуманистического, диверсификационного, когнитивного, бихевиорального, диалогического и фасилитативного подходов. Выделено несколько компонентов толерантности: когнитивный, эмоциональный, в частности особый вид эмоциональной устойчивости - "аффективную толерантность", суть которой состоит в способности справляться с эмоциональным напряжением, терпимо относиться к болезненным переживаниям, тревоге. Определены конкретные умения и способности, которые относятся к поведенческой толерантности. Особое внимание уделено развитию социально-психологической толерантности (терпимости) личности психолога. Подана модель эффективного психолога-консультанта, в которой среди важных качеств выделена толерантность к неопределённости. Осмыслено содержание толерантной и интолерантной среды. Проанализировано два механизма перехода от интолерантной среды к толерантной. Названы доминирующие методы воспитания-самовоспитания толерантности во взаимоотношениях.

Розглянуто місце толерантності в діяльності психолога-практика. Охарактеризовано поняття "толерантність" з позицій екзистенційно-гуманістичного, диверсифікаційного, когнітивного, біхевіорального, діалогічного і фасілітативного підходів. Виділено кілька компонентів толерантності: когнітивну, емоційну, зокрема особливий вид емоційної стабільності - "афективну толерантність", суть якої полягає у здатності справлятися з емоційною напругою, терпимо ставитися до хворобливих переживань, тривоги. Визначено конкретні вміння та здібності, які відносяться до поведінкової толерантності. Особливу увагу приділено розвитку соціально-психологічної толерантності (терпимості) особистості психолога. Подано модель ефективного психолога-консультанта, в якій серед важливих якостей виділено толерантність до невизначеності. Осмислено зміст толерантного та інтолерантного середовища. Проаналізовано механізми переходу від інтолерантного середовища до толерантного. Названо домінуючі методи виховання-самовиховання толерантності у взаєминах.

The place of tolerance in the work of psychologist practitioner. Characterized by the notion of "tolerance" from the standpoint of existential-humanistic, diversification, cognitive, behavioral, and dialogical fasilitativnogo approaches. Identified several components of tolerance: cognitive, emotional, in particular a special kind of emotional stability - affective tolerance, "the essence of which is the ability to cope with emotional stress, to tolerate painful feelings, anxiety - without having to suppress or distort them. Identified specific skills and abilities that relate to the behavioral tolerance. Particular attention is paid to the development of social and psychological tolerance (tolerance) of personality psychologist. Complaint model of effective clinical psychologist, in which among the important qualities highlighted tolerance to uncertainty. Comprehend the content of tolerant and intolerant environment. Analyzed two mechanisms for the transition from tolerant to intolerant environment. Named the dominant methods of self-education of tolerance in the relationship.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Цибух Л. М. 
Урахування психологічних особливостей підлітків у роботі психолога дитячого оздоровчого закладу / Л. М. Цибух // Наука і освіта. - 2011. - № 11. - С. 171-175. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зважаючи на те, що підлітки особливо уразливі та податливі до негативних впливів середовища, розглянуто специфіку та особливості роботи психолога з підлітками в оздоровчих таборах. Проведено теоретичне та емпіричне дослідження особливостей поведінки підлітків. З урахування одержаних результатів, надано рекомендації психологу щодо роботи з підлітками в оздоровчих таборах з метою профілактики асоціальної поведінки у тимчасових колективах. Підсумовано, що функціональні обов'язки психолога в оздоровчих таборах мають бути спрямовані на поліпшення психічного стану дітей та їх адаптацію до довкілля за допомогою тренінгів спілкування; вправ, спрямованих на зменшення тривожності та агресивності, набуття впевненості у власних силах.

Исходя из того, что подростки особенно уязвимы и податливы к негативным воздействиям среды, рассмотрена специфика и особенности работы психолога с подростками в оздоровительных лагерях. Проведено теоретическое и эмпирическое исследование особенностей поведения подростков. С учетом полученных результатов, даны рекомендации психологу по работе с подростками в оздоровительных лагерях с целью профилактики асоциального поведения во временных коллективах. Подытожено, что функциональные обязанности психолога в оздоровительных лагерях должны быть направлены на улучшение психического состояния детей и их адаптацию к окружающей среде с помощью тренингов общения; упражнений, направленных на уменьшение тревожности и агрессивности, обретение уверенности в собственных силах.

The article analyzes specificity of psychologist's work with teenagers in recreational camps; investigates features of teenagers and gives recommendation to prevent asocial conduct in corresponding temporary collectives.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Тітова Т. Ю. 
Дослідження розвитку соціального інтелекту в дітей дошкільного віку / Т. Ю. Тітова, Л. М. Цибух // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 254-257. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено теоретичний аспект визначення особливостей соціального інтелекту. Виокремлено три групи підходів до визначення соціального інтелекту. Подано авторське визначення соціального інтелекту як здатності розпізнавати, передчувати і прогнозувати поведінку, вчинки і дії інших людей. Наголошено, що новим і перспективним напрямом у психології розвитку є розробка проблем формування соціального інтелекту, який забезпечує людині пізнання й орієнтацію в соціальній дійсності. Виділено п'ять основних етапів розвитку соціального інтелекту. Проаналізовано формування та розвиток соціального інтелекту в дітей дошкільного віку. Стверджено, що розвиток соціального інтелекту сприяє адаптації дітей означеного віку до школи, успішності включення в нове, більш складне, соціальне середовище. Окреслено структуру соціального інтелекту дошкільнят, яка включає в себе комунікативно-особистісний компонент, психологічні характеристики самосвідомості та особливості соціальної перцепції. Охарактеризовано такі джерела розвитку соціального інтелекту, як: життєвий досвід, мистецтво, загальна ерудиція, наукові методи. Висвітлено результати вивчення соціального інтелекту в дітей дошкільного віку за допомогою тесту "Соціальний інтелект" Дж. Гілфорда, який показав здатність дітей зрозуміти настрій, емоції, почуття іншої людини, а от прогнозувати і розуміти поведінку, взаємодію людей їм ще складно. Констатовано, що найважливішою психологічною умовою успішного розвитку соціального інтелекту у старших дошкільнят є їх інтенсивна взаємодія зі значущими дорослими.

Исследован теоретический аспект определения особенностей социального интеллекта. Выделены три группы подходов к определению социального интеллекта. Представлено авторское определение социального интеллекта как способности распознавать, предчувствовать и прогнозировать поведение, поступки и действия других людей. Отмечено, что новым и перспективным направлением в психологии развития является разработка проблем формирования социального интеллекта, который обеспечивает человеку познание и ориентацию в социальной действительности. Выделены пять основных этапов развития социального интеллекта. Проанализированы формирование и развитие социального интеллекта у детей дошкольного возраста. Подтверждено, что развитие социального интеллекта способствует адаптации детей определенного возраста к школе, успешности включения в новую, более сложную, социальную среду. Определена структура социального интеллекта дошкольников, которая включает в себя коммуникативно-личностный компонент, психологические характеристики самосознания и особенности социальной перцепции. Охарактеризованы такие источники развития социального интеллекта, как: жизненный опыт, искусство, общая эрудиция, научные методы. Освещены результаты изучения социального интеллекта у детей дошкольного возраста с помощью теста "Социальный интеллект" Дж. Гилфорда, который показал способность детей понять настроение, эмоции, чувства другого человека, а вот прогнозировать и понимать поведение, взаимодействие людей им еще сложно. Констатировано, что важнейшим психологическим условием успешного развития социального интеллекта у старших дошкольников является их интенсивное взаимодействие со значимыми взрослыми.

The article analyzes specificity of social intelligence; ascertains peculiarities of forming social intelligence of preschoolers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Цибух Л. М. 
Багатоваріантність розв'язання математичних завдань як фактор розвитку творчого та логічного мислення / Л. М. Цибух, Д. Ф. Цибух // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 222-226. - Бібліогр.: 5 назв. - укp. - рус.

Розглянуто вплив розв’язання багатоваріантних математичних задач на рівень розвитку логічного та творчого мислення учнів V класів. Узагальнено результати дослідження, наведено приклади таких задач та проаналізовано рівні розвитку наглядної, логічної форм мислення та стилі мислення в учнів V класів, а саме: в певної кількості учнів переважає логічна форма мислення, абстрактно-логічний стиль мислення; у меншої кількості – логічна форма мислення та конкретно-ситуаційний стиль мовлення. Підтверджено гіпотезу автора щодо позитивного впливу розв’язання багатоваріантних задач на уроках математики на логічне та творче мислення.

Рассмотрено влияние решения многовариантных математических задач на уровень развития логического и творческого мышления учащихся V классов. Обобщены результаты исследования, приведены примеры таких задач и проанализированы уровни развития наглядной, логической форм мышления и стили мышления учащихся V классов, а именно: в определенного количества учащихся преобладает логическая форма мышления, абстрактно-логический стиль мышления, у меньшего количества – логическая форма мышления и конкретно ситуационный стиль речи. Подтверждена гипотеза автора относительно положительного влияния решения многовариантных задач на уроках математики на логическое и творческое мышление учеников.

Influence of solving multivariate mathematical problems at the level of logical and creative thinking fifth-grade students. Examples of tasks and multivariate analysis of supervisory level, the logical forms of thinking and style of thinking in fifth-grade students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Бадюл Л. М. 
Творчі вправи як засіб розвитку комунікативної компетенції студентів / Л. М. Бадюл, Л. М. Цибух // Наука і освіта. - 2015. - № 1. - С. 5-8. - Бібліогр.: 6 назв. - укp. - рус. - англ.

Проаналізовано творчі вправи як засіб ефективного формування комунікативної компетенції. Акцентовано увагу на відмінностях між компетентністю та компетенцією, розглянуто особливості комунікативної компетенції. Визначено її складові. Проаналізовано відмінності творчих вправ від нетворчих. Запропоновано ряд творчих вправ, які можна застосовувати під час занять із студентами іноземною мовою, та визначено їх вплив на розвиток комунікативної компетенції (контрольна та експериментальна групи). Підкреслено, що ефективність застосування творчих вправ та їх вплив на розвиток комунікативної компетенції студентів перевіряється за допомогою методу аналізу продуктів діяльності студентів та методу експертного оцінювання з боку викладачів-предметників.

Проанализированы творческие упражнения как средство эффективного формирования коммуникативной компетенции. Акцентировано внимание на различиях между компетентностью и компетенцией, рассмотрены особенности коммуникативной компетенции. Определены ее составляющие. Проанализированы принципиальные отличия творческих упражнений от нетворческих. Предложен ряд творческих упражнений, которые можно применять во время занятий со студентами на иностранном языке, и определено их воздействие на развитие коммуникативной компетенции (контрольная и экспериментальная группы). Подчеркнуто, что эффективность применения творческих упражнений и их влияние на развитие коммуникативной компетенции студентов проверяется с помощью метода анализа продуктов деятельности студентов и метода экспертной оценки со стороны преподавателей-предметников.

The article focuses on the differences between competency and competence: competence is a certain standard, the achievement of which may indicate the possibility of a correct solution of a certain task, and competency is an assessment of achieving this standard. The features of the communicative competence are considered and its components are identified (language competence, subject competence, linguistic competence and pragmatic competence).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського