Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Черепньов І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Математика   
1.

Гадецька С. В. 
Розрахунок таблиць пробіт-функцій для негаусових розподілів їх аргументів / С. В. Гадецька, В. Ю. Дубницький, Ю. І. Кушнерук, О. І. Ходирєв, І. А. Черепньов // Системи оброб. інформації. - 2022. - № 1. - С. 16-28. - Бібліогр.: 31 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: В171.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70474 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Безбабічева О. І. 
Пошук ефективних технологій гідроізоляційного захисту тунелів / О. І. Безбабічева, А. В. Більченко, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2021. - № 1. - С. 102-110. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто питання виявлення сучасних ефективних технологій та матеріалів для гідроізоляційного захисту несучих конструкцій тунелів та метрополітенів. Ступінь довговічності основних конструктивних елементів і заходів з їх захисту від фізичних, біологічних, хімічних та інших пошкоджень, забезпечення можливості їх заміни повинні бути ув'язані з встановленим терміном служби об'єкту. Для тунелів він складає 120 років. Одним з основних факторів, що забезпечують нормальні умови експлуатації та безпечну роботу підземних споруд, є надійна гідроізоляція у складі комплексного гідроізоляційного захисту. За даними фахівців збитки від корозії бетону і залізобетону підземних споруд є значними і сягають іноді до 40 % загальних інвестицій в будівництво таких об'єктів. Ці збитки складаються з вартості матеріалів, витрат на ремонтно-відновлювальні роботи, вартості порушення режиму експлуатації споруди в період ремонту у зв'язку із припиненням руху та з-за обмеженого функціонування. Тому при проектуванні підземного об'єкту транспортного будівництва одним з важливіших етапів, що забезпечують в подальшому надійну експлуатацію та довговічність споруди, є правильне призначення матеріалу та конструктивних рішень гідроізоляції, як при проектуванні нових споруд так і при при відновленні споруд, що експлуатуються. Системний підхід до вибору матеріалів для гідроізоляції окремих вузлів, конструкцій і споруди в цілому з урахуванням наявного досвіду застосування різних технологій гідроізоляційного захисту тунелів та метрополітенів, при проектуванні, будівництві та ремонтно-відновлювальних роботах, дозволить підвищити безпеку експлуатації цих споруд та суттєво зменшити витрати на передчасні ремонти.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.5-060.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вамболь С. О. 
Значення вищої професійної освіти для зниження ризику виробничого травматизму / С. О. Вамболь, І. А. Черепньов, В. Ю. Дубницький, В. В. Вамболь, М. М. Кірієнко // Інженерія природокористування. - 2021. - № 1. - С. 120-132. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Розглянуто питання щодо впливу освіти на рівень промислової безпеки та охорону праці, а також досвідченості працівників на стан виробничого травматизму. Базуючись на статистичних даних сайту Державної служби України з питань праці проведено, використовуючи методи аналізу часових рядів, дослідження динаміки нещасних випадків як загальних, так і по окремих видах подій. Встановлено, що виробництво за останні чотири роки знижується, але загальна тенденція смертельних випадків при виробничому травматизму має динаміку зростання. Виконано прогнозування стану виробничого травматизму на період до трьох років. Методика розрахунку показників динаміки виробничого травматизму зі смертельними наслідками в Україні базується на математичній моделі прогнозування значень часового ряду. Отримані прогнозні оцінки показують тенденцію до збільшення нещасних випадків у разі незмінності діючих умов. Розглянуто "людський фактор" як основну причину травматизму. Встановлено, що майже 50 % нещасних випадків відбулись з організаційних причин, і в цей сегмент входить значна частина освітньої складової. Показано, що серед людей, які знаходяться в однакових виробничих умовах, найменш схильні до травматизму ті, шо мають вищу освіту. Зроблено обгрунтоване припущення, що для суттєвого зниження кількості нещасних випадків на виробництві необхідно зосередитися насамперед на початковому етапі трудової діяльності працівника. З огляду на тенденцію збільшення чисельності людей які займаються розумовою працею або є операторами складних технічних систем, цього можна домогтися підвищивши ефективність підготовки студентів в закладах вищої освіти в процесі при вивчення ними таких навчальних дисциплін як: "Основи охорони праці" та "Охорона праці в галузі".


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)300-648 + Р124.424.58

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Даценко В. В. 
Ефективність методів регенерації сульфатних мідно-цинкових розчинів / В. В. Даценко, Е. Б. Хоботова, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2021. - № 3. - С. 117-126. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.220.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
5.

Вамболь С. О. 
Деструктивний вплив ракетно-космічної діяльності на навколишнє середовище / С. О. Вамболь, В. Ю. Дубницький, О. І. Ходирєв, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2020. - № 1. - С. 95-108. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Показано, що запуски ракет-носіїв космічних об'єктів (РН КО) мають деструктивний вплив на навколишнє середовище. Цей вплив виявляється в забрудненні поверхні Землі в місці пусків ракет, за брудненні атмосфери землі, руйнуванні озонового шару земної атмосфери та засміченні навколо земного космічного простору. Всі пуски ракет, що призвели їх вихід в космічний простір, розділені на 3 етапи: Друга світова війна (пуски ракет ФАУ-2 ), період із 1945 р. по 1957 р. - пуски геофізичних ракет (ГФР), період із 1957 р. по 2019 р. - пуски КО. Проаналізовано динаміку пусків ГФР і РН КО та побудовано автокореляційну функцію тимчасового ряду кількості щорічних пусків ГФР. Аналіз отриманих результатів показав, що їх щорічну кількість носить випадковий характер. Аналіз автокореляційної функції тимчасового ряду подекадної зміни кількості пусків з 1957 р. - 2019 р. також показав дуже малу спадкоємність у плануванні пусків РН КО. З застосуванням методів кластерного аналізу, показано, що основними країнами - джерелами забруднення навколишнього середовища в результаті космічної діяльності є Російська Федерація, Сполучені Штати Америки та Китайська Народна республіка, на частку яких припадає 90,5 % космічного сміття. Отримано регресійні рівняння для визначення розподілу по висоті продуктів згорання, що викидаються ракетними двигунами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 в2:О + О62-082 н63 + Ц

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Ненастіна Т. О. 
Електродні матеріали для водневої енергетики / Т. О. Ненастіна, М. В. Ведь, М. Д. Сахненко, С. І. Зюбанова, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2020. - № 1. - С. 6-12. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: К663.054-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
7.

Чумаченко С. М. 
Особливості вибору методу для експертного оцінювання ефективності системи авіаційного пошуку і рятування / С. М. Чумаченко, І. А. Черепньов, А. І. Маринін, А. О. Мошенський, І. В. Струнін // Інженерія природокористування. - 2020. - № 3. - С. 126-132. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Протягом останніх 70 років почав інтенсивно створюватися метод експертних оцінок як науковий інструмент аналізу проблем, які складно формалізуються. В даний час у нашій країні та за кордоном цей метод широко застосовується при вирішенні різних складно формалізуємих проблем, пов'язаних із створенням сучасних зразків озброєння, управлінням складними організаційно-технічними системами та ін. Анкетування й інтерв'ювання, мозковий штурм, дискусія, нарада, оперативна гра, сценарій та інші - такі різновиди методу експертних оцінок застосовуються для вирішення типових завдань. У більшості випадків найбільший ефект досягається за рахунок комплексного застосування декількох видів експертизи. Кваліфіковане застосування методу експертних оцінок значною мірою залежить від способу збору й обробки відповідей цілеспрямовано сформованої групи фахівців. Методи колективної роботи експертної групи припускають отримання узагальненої думки в ході спільного обговорення та вирішення поставленої задачі всіма експертами. Спершу обираються "потенційні" фахівці, які за своїми професійними якостями можуть бути залучені до роботи в ролі експертів. Група повинна бути сформована таким чином, щоб було забезпечено за можливості рівне представництво фахівців різних напрямів досліджуваної області. У групу включаються ті експерти, коефіцієнт компетентності яких не нижче граничного значення. При проведенні "типових" експертиз доцільно використовувати достовірність думок експерта. Збір та обробка експертної інформації здійснюються згідно з розробленими для цих цілей методів. Практично для збору інформації складаються відповідні документи (спеціальні анкети тощо), а при її обробці й аналізі може використовуватися обчислювальна техніка. Для проведення експертного оцінювання ефективності складових компонент САПіР запропоновано використання підходів, заснованих на послідовній ієрархічній декомпозиції критеріїв і факторів оцінювання та проведенні попарних порівнянь.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц65(4УКР)49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Чумаченко С. М. 
Аналіз і групування дії адаптогенів рослинного походження для сприяння трудової діяльності операторів складних технічних систем / С. М. Чумаченко, В. Ю. Дубницький, І. А. Черепньов, Д. П. Коломієць, М. І. Карпенко // Інженерія природокористування. - 2020. - № 4. - С. 78-94. - Бібліогр.: 43 назв. - укp.

Розглянуто тенденцію щодо інтелектуалізації виробництва та збільшення чисельності працівників, які зайняті переважно розумовою працею, що склалася в світі протягом останнього часу. На підставі проведеного аналізу даних літературних джерел наведено класифікацію різних видів розумової праці. Показано різницю між поняттями "оператор", як професійною назвою роботи, і "роботи, яка має характер операторської". На прикладі авіації проілюстровано тенденцію відставання можливостей оператора від прискореного розвитку сучасної техніки. Розглянуто еволюцію понять "надійність людини" та "людський фактор", а також наведено різні варіанти класифікації помилок людини-оператора складних технічних систем. Для докладного розгляду обрано групу помилок, що здійснюються оператором ненавмисно. Наголошено на особливій загрозі від виникнення помилок за умов змінної праці, особливо в нічний час. На підставі аналізу наукових публікацій, рознесених за часом більш ніж на 70 років, отримано розподіли кількості нещасних випадків і помилок оператора протягом робочого дня. Показано вплив досвіду роботи (як позитивний, так і негативний) на якість виконання службових обов'язків операторами різного профілю. Проведений аналіз наукових джерел надав можливість виділити зі списку факторів, які провокують операторів на вчинення помилкових дій з урахуванням широти поширення, такі як хронічний вплив електромагнітних випромінювань та ефект професійного психоемоційного вигорання. Для парирування цих факторів запропоновано метод протидії вищевказаному негативному впливу. З урахуванням оптимального поєднання ефективності та мінімізації негативних побічних наслідків запропоновано використовувати адаптогени рослинного походження. Використовуючи результати досліджень, отриманих у результаті аналізу наукових публікацій, побудовано регресійні моделі, що надають можливість прогнозувати витривалість оператора в екстремальних умовах. Виконано кластерний аналіз, який надав можливість провести групування адаптогенів за ознакою спільності змін в організмах лабораторних тварин, що відбуваються під впливом зовнішніх впливів. Згідно з отриманими результатами групування адаптогени, які потрапили в один кластер, мають еквівалентну дію на організм піддослідних тварин. Результати цього групування, спільно з отриманими регресійними моделями, можна використовувати для вибору рослинних адаптогенів, які найбільш сприяють підвищенню ефективності роботи операторів і мають найменші негативні наслідки для стану їх здоров'я.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.04 + Ю941.2-69 + У524.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Грайворонська І. В. 
Гранульований доменний шлак як сорбент органічних барвників / І. В. Грайворонська, Е. Б. Хоботова, В. В. Даценко, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2020. - № 4. - С. 53-59. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л623.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Денисенко С. А. 
Визначення умов відсутности банкрутства страхової компанії в моделі індивідуального ризику / С. А. Денисенко, В. Ю. Дубницький, О. І. Ходирєв, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 120-135. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Розглянуто історичний розвиток задачі страхування ризиків, пов'язаних з сільськогосподарською діяльністю. Показано основні наукові та організаційні спроби її розв'язання та стан підготовки фахівців страхової справи в Російський імперії наприкінці XIX та на початку XX ст. Наведено відомості про навчальні заклади, які на той час існували в Києві та Харкові і здійснювали підготовку відповідних фахівців. Умовою успішної діяльності страхової компанії на заданому часовому проміжку в роботі прийнято умову про те, що, активи компанії, до складу яких входять суми страхових премій і власний капітал, повинні перевищувати суму страхових виплат. Прийнято, що ймовірність запобігання банкрутству страхової компанії дорівнює ймовірності того, що сума страхових виплат не перевищить суму її активів. Для розв'язання задачі використано модель індивідуального ризику. Розглянуто такі підходи до розв'язання задачі: принцип очікуваного значення та принцип середньоквадратичного відхилення. Принцип очікуваного значення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює к-кратному перевищенню середнього значення страхових виплат. Принцип середньоквадратичного відхилення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює сумі середнього значення і r-кратній величині середньоквадратичного відхилення страхових виплат. Розв'язання поставлених задач розглянуто для наступних законів розподілу: нормального, логарифмічно нормального, гамма-розподілу, розподілу Вейбулла, зворотний розподіл Гаусса, розподілу Парето, розподілу Бурра, розподілу Дагума. Наведено фрагменти відповідних таблиць, необхідних для практичного вживання співробітниками страхових компаній.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)901.410.9 + У9(4УКР)261.75

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Макогон О. А. 
Синтез алгоритму керування тиском повітря в шинах з урахуванням параметрів динамічної системи підресорювання корпусу колісних транспортних засобів підвищеної прохідності / О. А. Макогон, І. А. Черепньов, О. П. Клімов, О. В. Косарєв, О. П. Пономаренко, О. О. Кумпан, Є. М. Шпінда // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 14-23. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Предмет вивчення - процеси зміни тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу в залежності від мікропрофілю дорожнього покриття. Мета дослідження - аналіз основних систем керування тиском в шинах та їх складу; вибір варіантів оптимального закону зміни тиску в шинах за умов покращення параметрів динамічної системи підресорювання корпусу КТЗ експлуатації машини в реальних умовах. Задачі: провести аналіз особливостей застосування колісного транспортного засобу у різноманітних дорожніх умовах; зробити огляд систем керування тиском повітря в шинах та їх розвиток; оцінити зв'язок параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу; розробити алгоритм регулювання швидкості зміни тиску в автоматизованій системі керування. Методологічною основою дослідження стали загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання. А саме: теоретичні положення аналітичної механіки - рівняння Лагранжа в узагальнених координатах - були використані для опису збуреного руху підресореної частини корпуса КТЗ та створення математичної моделі; порівняльний аналіз існуючих систем керування тиском повітря в шинах та аналіз їх розвитку був покладений в основу синтезу алгоритму керування тиском повітря в шинах КТЗ підвищеної прохідності. Отримані такі результати. Отримана аналітична залежність величини динамічного ходу амортизатора від швидкості зміни тиску в повітряній системі, яка покладена в основу алгоритму регулювання тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу, дозволяє максимально враховувати швидкісні реакції підвіски на зміну мікропрофілю рельєфу місцевості. Висновки: визначення аналітичних залежностей параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах дає можливість розробки ефективного алгоритму регулювання швидкості зміни тиску. Відпрацювання алгоритму зміни тиску повітря в шинах у автоматизованій системі керування надасть можливість водієві і його пасажирам більш комфортно пересуватися на транспортному засобі незалежно від стану доріг або їх відсутності; подовжить пробіг шин до руйнування, скоротить час роботи компресора під навантаженням; знизить потужність, що витрачається двигуном на привод допоміжного обладнання.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-34 + О342.2-042.656

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Рашкевич Н. В. 
Спосіб виявлення пожеж на території полігону твердих побутових відходів / Н. В. Рашкевич, І. А. Черепньов, І. О. Ковальов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 3. - С. 102-109. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

У ході роботи відмічена техногенна небезпека полігонів твердих побутових відходів (ТПВ), яка пов'язана з виникненням поверхових та підповерхневих пожеж. Для своєчасного попередження виникнення та поширення пожежі потрібно визначати горіння не тільки на поверхні, а й всередині тіла полігону. Встановлено, що існуючі способи виявлення інформаційних ознак пожежі при несприятливих метеорологічних або надзвичайних умовах характеризуються низькою оперативністю, достовірністю, повнотою. Запропоновано спосіб виявлення пожеж на території полігону ТПВ. Спосіб реалізується за допомогою тепловізійної камери, відеокамери, мікрохвильового радіометру, які розташовуються паралельно один одному на вишці з можливістю панорамного огляду. Результати спостереження приладів в різних спектральних діапазонах довжин хвиль спільно з даними кутового-азимутального вимірювача напрямку осей надходять до головного серверу, де шляхом накладання та співставлення підлягають фільтруванню та виключенню теплових перешкод. Виключення теплових перешкод та використання, як мінімум двох точок спостереження, підвищують вірогідність виявлення осередків горіння. Таким чином, реалізація запропонованого способу забезпечує в автоматичному режимі виявлення осередків пожеж на ранній стадії їхнього виникнення та інформаційну підтримку прийняття управлінських рішень локалізації та ліквідації факторів небезпек із мінімальним впливом на довкілля та людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н931.1н68

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Рашкевич Н. В. 
Спосіб виявлення пожеж на території полігону твердих побутових відходів / Н. В. Рашкевич, І. А. Черепньов, І. О. Ковальов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 3. - С. 102-109. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

У ході роботи відмічена техногенна небезпека полігонів твердих побутових відходів (ТПВ), яка пов'язана з виникненням поверхових та підповерхневих пожеж. Для своєчасного попередження виникнення та поширення пожежі потрібно визначати горіння не тільки на поверхні, а й всередині тіла полігону. Встановлено, що існуючі способи виявлення інформаційних ознак пожежі при несприятливих метеорологічних або надзвичайних умовах характеризуються низькою оперативністю, достовірністю, повнотою. Запропоновано спосіб виявлення пожеж на території полігону ТПВ. Спосіб реалізується за допомогою тепловізійної камери, відеокамери, мікрохвильового радіометру, які розташовуються паралельно один одному на вишці з можливістю панорамного огляду. Результати спостереження приладів в різних спектральних діапазонах довжин хвиль спільно з даними кутового-азимутального вимірювача напрямку осей надходять до головного серверу, де шляхом накладання та співставлення підлягають фільтруванню та виключенню теплових перешкод. Виключення теплових перешкод та використання, як мінімум двох точок спостереження, підвищують вірогідність виявлення осередків горіння. Таким чином, реалізація запропонованого способу забезпечує в автоматичному режимі виявлення осередків пожеж на ранній стадії їхнього виникнення та інформаційну підтримку прийняття управлінських рішень локалізації та ліквідації факторів небезпек із мінімальним впливом на довкілля та людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н931.1н68

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
14.

Аболмасова Г. В. 
Комплексна екологічна оцінка впливу системи "автомобіль-дорога-середовище" на об'єкти навколишнього природного середовища / Г. В. Аболмасова, Л. А. Пісня, І. А. Черепньов, І. В. Калінін // Інженерія природокористування. - 2019. - № 4. - С. 75-85. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Розкрито комплексний підхід до оцінки впливу діяльності автомобільної дороги на навколишнє природне середовище, який базується на застосуванні методу аналізу ієрархії (МАІ) Т. Сааті та реалізує експертно-аналітичний підхід. У результаті дослідження розроблено складну чотирирівневу ієрархічну структуру у вигляді просторової системи автомобіль - дорога - середовище (АДС). Побудова ієрархічної структури впливу надає можливість наглядно-просторово зрозуміти всі взаємовпливи елементів та їх взаємозалежність. Рівні ієрархічної структури побудовано у вигляді логічного концепту: "мета >>= субкритерії оцінки >>= фактори впливів >>= параметри впливів >>= складові довкілля, що зазнають впливу". Значення вагових коефіцієнтів, отриманих у результаті експертно-аналітичного оцінювання застосуванням програми розрахунків, що реалізує МАІ надало можливість зробити висновок у доцільності врахування біотичної складової придорожнього простору, що до цього часу не враховувалося. Значення отриманої оцінки загального впливу від діяльності АДС на живі організми склало 50,86 %, тому оцінювання забруднення повітря, води та грунту без урахування біотичної складової не є достатньою та об'єктивною. Зазначено, що розроблений комплексний ієрархічний підхід до оцінки АДС із застосуванням МАІ потребує подальшого уточнення кількісних характеристик впливу на складові довкілля шляхом лабораторних досліджень біотичних компонентів і грунту придорожнього простору за стандартизованими методиками.


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-082 н631

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
15.

Романюк В. А. 
Оцінка енергетичних характеристик квантово-оптичних засобів контролю вмісту викидів вихлопних газів автомобілів / В. А. Романюк, С. О. Стародубцев, А. А. Савін, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 4. - С. 57-61. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проведено аналіз теоретичних основ лазерних вимірювань складу повітряного середовища та можливості його застосування в надзвичайних ситуаціях, спричинених викидами у великій кількості забруднювальних газів, аерозолів і мікрочастинок дизельними двигунами, двигунами внутрішнього згоряння автомобільного транспорту. Запропоновано метод розв'язання задачі оперативного моніторингу складу газів домішок та аерозолів в зоні контролю застосуванням єдиного комплексу лазерної вимірювальної апаратури. Найбільш перспективним методом діагностики забруднень повітря є дистанційні методи зондування. Серед дистанційних методів особливе місце займають лазерні методи. Одним із найефективніших засобів дистанційного моніторингу ступеня забруднення навколишнього середовища є лазерні монітори, звані також як лідари (по аналогії з радарами). Методи зондування поділяються, залежно від способу отримання інформації на: активні - при цьому об'єкти навколишнього середовища зондуються електромагнітним випромінюванням і пасивні, інформація отримується шляхом реєстрації результату взаємодії випромінювання природних джерел або власне випромінювання аналізованих домішок. Розглянуто можливість застосування лазерних засобів для оперативного контролю ступеню забрудненості навколишнього повітря вихлопами автомобільних двигунів. Приведено оцінки енергетичних параметрів лідару для виявлення типових забруднювальних компонентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-082 н631

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Фесенко Г. В. 
Використання комбінаторного підходу до оцінки живучості флоту безпілотних літальних апаратів при виконанні ним моніторингу потенційно небезпечних об'єктів / Г. В. Фесенко, Г. А. Ляшенко, І. А. Черепньов // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2019. - Вип. 203. - С. 152-154. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Запропоновано комбінаторний підхід до оцінки живучості флоту безпілотних літальних апаратів як асоціативної системи з урахуванням припустимого рівня збитків.


Індекс рубрикатора НБУВ: О538 + Ц651.113

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Гадецька С. В. 
Батокритеріальна (векторна) оптимізація раціону військовослужбовців, розташованих в стаціонарних і польових умовах / С. В. Гадецька, В. Ю. Дубницький, Ю. І. Кушнерук, Л. Д. Філатова, І. А. Черепньов // Системи озброєння і військ. техніка. - 2019. - № 2. - С. 152-167. - Бібліогр.: 51 назв. - укp.

Розглянуто еволюцію раціону військовослужбовців, діючих в стаціонарних та польових умовах, починаючи з античних часів до середини ХХ століття. Сформульовано задачу про формування оптимального раціону військовослужбовців, розташованих в стаціонарних і польових умовах. Для однокритеріальних задач критеріями обрано максимум калорійності та мінімум вартості раціону. Розв'язання задач виконано методами лінійного програмування. Для багатокритеріальної (векторної) оптимізації запропоновано використовувати згортку критеріїв: максимум калорійності та мінімум вартості раціону, яка реалізує рівномірне (чебишевське) наближення розв'язку задачі до оптимального. Виходячи з того, що основна задача роботи - розробка методичного підходу до розв'язання багатокритеріальної задачі дієти, перелік продуктів, їх калорійність, кількість в них поживних речовин, а саме білків, жирів, вуглеводів, вітамінів А, В1, С, вартість продуктів, які ввійшли до складу раціону, взято з історичних джерел. Показано, що раціон, який був визначений після майже п'ятдесятирічного практичного досвіду та багаторічних наукових досліджень, майже співпав з оптимальним, отриманим за результатами розв'язання задачі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р123.01:Ц7 + Ц7(4Укр)431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Макогон О. А. 
Синтез алгоритму керування тиском повітря в шинах з урахуванням параметрів динамічної системи підресорювання корпусу колісних транспортних засобів підвищеної прохідності / О. А. Макогон, І. А. Черепньов, О. П. Клімов, О. В. Косарєв, О. П. Пономаренко, О. О. Кумпан, Є. М. Шпінда // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 14-23. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Предмет вивчення - процеси зміни тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу в залежності від мікропрофілю дорожнього покриття. Мета дослідження - аналіз основних систем керування тиском в шинах та їх складу; вибір варіантів оптимального закону зміни тиску в шинах за умов покращення параметрів динамічної системи підресорювання корпусу КТЗ експлуатації машини в реальних умовах. Задачі: провести аналіз особливостей застосування колісного транспортного засобу у різноманітних дорожніх умовах; зробити огляд систем керування тиском повітря в шинах та їх розвиток; оцінити зв'язок параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу; розробити алгоритм регулювання швидкості зміни тиску в автоматизованій системі керування. Методологічною основою дослідження стали загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання. А саме: теоретичні положення аналітичної механіки - рівняння Лагранжа в узагальнених координатах - були використані для опису збуреного руху підресореної частини корпуса КТЗ та створення математичної моделі; порівняльний аналіз існуючих систем керування тиском повітря в шинах та аналіз їх розвитку був покладений в основу синтезу алгоритму керування тиском повітря в шинах КТЗ підвищеної прохідності. Отримані такі результати. Отримана аналітична залежність величини динамічного ходу амортизатора від швидкості зміни тиску в повітряній системі, яка покладена в основу алгоритму регулювання тиску повітря в шинах колісного транспортного засобу, дозволяє максимально враховувати швидкісні реакції підвіски на зміну мікропрофілю рельєфу місцевості. Висновки: визначення аналітичних залежностей параметрів динамічної системи підресорювання корпусу та тиску повітря в шинах дає можливість розробки ефективного алгоритму регулювання швидкості зміни тиску. Відпрацювання алгоритму зміни тиску повітря в шинах у автоматизованій системі керування надасть можливість водієві і його пасажирам більш комфортно пересуватися на транспортному засобі незалежно від стану доріг або їх відсутності; подовжить пробіг шин до руйнування, скоротить час роботи компресора під навантаженням; знизить потужність, що витрачається двигуном на привод допоміжного обладнання.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-34 + О342.2-042.656

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Денисенко С. А. 
Визначення умов відсутности банкрутства страхової компанії в моделі індивідуального ризику / С. А. Денисенко, В. Ю. Дубницький, О. І. Ходирєв, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2019. - № 1. - С. 120-135. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Розглянуто історичний розвиток задачі страхування ризиків, пов'язаних з сільськогосподарською діяльністю. Показано основні наукові та організаційні спроби її розв'язання та стан підготовки фахівців страхової справи в Російський імперії наприкінці XIX та на початку XX ст. Наведено відомості про навчальні заклади, які на той час існували в Києві та Харкові і здійснювали підготовку відповідних фахівців. Умовою успішної діяльності страхової компанії на заданому часовому проміжку в роботі прийнято умову про те, що, активи компанії, до складу яких входять суми страхових премій і власний капітал, повинні перевищувати суму страхових виплат. Прийнято, що ймовірність запобігання банкрутству страхової компанії дорівнює ймовірності того, що сума страхових виплат не перевищить суму її активів. Для розв'язання задачі використано модель індивідуального ризику. Розглянуто такі підходи до розв'язання задачі: принцип очікуваного значення та принцип середньоквадратичного відхилення. Принцип очікуваного значення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює к-кратному перевищенню середнього значення страхових виплат. Принцип середньоквадратичного відхилення визначає величину активів страхової компанії, необхідну для її успішної діяльності, як величину, яка дорівнює сумі середнього значення і r-кратній величині середньоквадратичного відхилення страхових виплат. Розв'язання поставлених задач розглянуто для наступних законів розподілу: нормального, логарифмічно нормального, гамма-розподілу, розподілу Вейбулла, зворотний розподіл Гаусса, розподілу Парето, розподілу Бурра, розподілу Дагума. Наведено фрагменти відповідних таблиць, необхідних для практичного вживання співробітниками страхових компаній.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)901.410.9 + У9(4УКР)261.75

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Черепньов І. А. 
Розвиток загальнонавчальних навичок як необхідна умова в підготовці фахівця з високою культурою безпеки життєдіяльності / І. А. Черепньов, Г. В. Фесенко, О. А. Макогон, В. А. Гунченко, С. А. Новік // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2018. - Вип. 190. - С. 178-184. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито об'єктно-суб'єктну взаємодію елементів системи безпеки життєдіяльності, розглянуто перспективи використання технологій розвитку загальнонавчальних навичок як засобу формування культури безпеки та знань про неї у студентів ВНЗ. Методичний апарат розвитку загальнонавчальних навичок та потенціал гуманітарних та профільних дисциплін є необхідними умовами у підготовці фахівця з високої культурою безпеки життєдіяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського