Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (41)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=ЯМКОВ$<.>+<.>A=МАРІЯ$<.>+<.>A=АНДРІЇВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 30
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ямкова З. І. 
Кальміуська паланка українського козацтва: минуле і сучасне / З. І. Ямкова // Вісн. Східноукр. держ. ун-ту. Іст. науки. - Луганськ, 2000. - № 2(24). - С. 17-21. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто питання стосовно виникнення, території та заселення Кальміуської паланки (округу) козаків-запорожців, про їх заняття й звичаї, значення козацьких традицій у національному відродженні українського народу. Висвітлено сучасний стан Кальміуської паланки та необхідність законодавчої підтримки процесу відродження українського козацтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)4-294

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69301 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Наші славні імена : Корот. біограф. довід. / упоряд.: А. А. Ямковий; Донбас. держ. техн. ун-т. - Алчевськ, 2007. - 59 c. - укp.

Наведено короткі біографічні відомості про докторів і професорів Донбаського державного технічного університету, яким ці звання присвоєні Вищою Атестаційною Комісією (ВАК) і тих викладачів, які удостоєні почесного звання Заслужений робітник освіти України та Заслужений діяч науки і техніки. Висвітлено їх трудовий шлях, науково-педагогічну діяльність і заслуги.

Приведены краткие биографические данные о докторах и профессорах Донбасского государственного технического университета, которым эти звания присвоены Высшей Аттестационной Комиссией (ВАК) и тех преподавателях, которые удостоены почетного звания Заслуженный работник образования Украины и Заслуженный деятель науки и техники. Освещены их трудовой путь, научно-педагогическая деятельность и заслуги.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.д(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА685099 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бойко Н. З. 
Исследование течения электролита в межэлектродном зазоре при электрохимической обработке / Н. З. Бойко, С. В. Шадрин, М. А. Ямковая // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2004. - № 13. - С. 65-69. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Отмечено, что предложенная модель электрохимического процесса, учитывающая воздействие гидродинамических, электрических и кинематических факторов на процесс электрохимической обработки, позволяет впервые теоретически объяснить возникновение режима короткого замыкания и предложить меры по его предотвращению.


Ключ. слова: течение электролита, межэлектродный зазор, электрохимическая обработка
Індекс рубрикатора НБУВ: К614-1

Шифр НБУВ: Ж69231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ямковая М. А. 
Математическое моделирование работы нагнетательного клапана поршневого насоса высокого давления с учетом вязкого и сухого трения / М. А. Ямковая // Сб. науч. тр. ДонГТУ. - 2006. - Вып. 22. - С. 129-134. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Рассмотрены вопросы динамики нагнетательного клапана при учете вязкого и сухого трения, представляющего собой существенную нелинейность.


Індекс рубрикатора НБУВ: З565.439

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ямкова М. А. 
Гідродинамічні основи методики розрахунку електромагнітних очисників : Автореф. дис... канд. техн. наук : 01.02.05 / М. А. Ямкова; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К., 2000. - 16 c. - укp.

Розроблено гідродинамічні основи методики розрахунку електромагнітних очисників. Запропоновано математичну модель течії в'язкої немагнітної неелектропровідної рідини, що містить феромагнітні частки, під впливом постійного неоднорідного магнітного поля, яка дозволила визначити вплив параметрів рідини, очисника та часток забруднень на ступінь очистки та знайти раціональні гідравлічні, геометричні та електричні параметри очисника, за яких можна отримати необхідний ступінь очистки. Проведеними експериментальними дослідженнями доведено правильність запропонованої математичної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И414.2-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310177 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ямковий В. І. 
Казна як суб'єкт цивільних правовідносин : Автореф. дис... канд. юрид. наук / В. І. Ямковий; Харк. нац. ун-т внутр. справ. - Х., 2007. - 20 c. - укp.

Розглянуто теоретичний і практичний аспекти особливостей цивільно-правового положення держави як суб'єкта цивільних правовідносин. З'ясовано юридичну природу казни. Розкрито суть поняття "казна". Розглянуто аспекти походження та становлення інституту казни за різних історичних етапів, а також особливості участі казни у цивільних правовідносинах з приводу майна, грошових коштів, відповідальності казни за своїми зобов'язаннями у контексті правового врегулювання цих питань у чинному цивільному законодавстві України. Наголошено на необхідності запровадження терміну "державна скарбниця", що становить майнову основу казни. Визначено співвідношення понять "казна" та "державна скарбниця", специфіку участі казни з приводу казенного майна у цивільних правовідносинах. Досліджено практику представництва казни у цивільних правовідносинах відповідними державними підприємствами й установами. Наведено положення стосовно вдосконалення чинного цивільного законодавства, яким регламентуєтья участь казни як суб'єкта цивільного права у відповідних правовідносинах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)012.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348574 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ямков О. В. 
Обгрунтування параметрів технологічного процесу і робочих органів бурякозбирального агрегату з системним трактором : Автореф. дис... канд. техн. наук / О. В. Ямков; Нац. аграр. ун-т. - К., 2007. - 20 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.842.152

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350674 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ямкова О. О. 
Примусові заходи виховного характеру: правова природа і види : Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О. О. Ямкова; Одес. нац. юрид. акад. - О., 2004. - 20 c. - укp.

Досліджено актуальні питання становлення та розвитку інституту примусових заходів виховного характеру, застосовуваних до неповнолітніх, висвітлено його мету та завдання. Визначено поняття примусових заходів виховного характеру, проаналізовано їх правову природу та види. Розглянуто питання звільнення неповнолітніх від кримінальної відповідальності та покарання з застосуванням зазначених заходів, їх використання як заходів соціального захисту суспільства від суспільно небезпечних посягань до осіб у віці з одинадцяти років, але до досягнення віку, за якого вони можуть бути притягнені до кримінальної відповідальності. Проаналізовано норми КК України, що передбачають застосування до неповнолітніх примусових заходів виховного характеру. Запропоновано шляхи удосконалення чинного кримінального законодавства шляхом внесення відповідних змін і доповнень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)011.2 + Х881.9(4УКР)023

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329259 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Донбаський державний технічний університет і його ректори (1957 - 2010 рр.) : корот. біогр. довід. / ред.: А. А. Ямковий; Донбас. держ. техн. ун-т. - Алчевськ, 2010. - 92 c. - Бібліогр.: с. 90-91 . - укp.

Висвітлено історичний шлях, пройдений ДонДТУ, через біографії його ректорів і проректорів. Розглянуто життєвий шлях і наукові здобутки викладачів університету.

Отражен исторический путь, пройденный ДОНДТУ, через биографии его ректоров и проректоров. Рассмотрен жизненный путь и научные достижения преподавателей университета.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3 я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА728387 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ямковий В. Ю. 
Мінімізація системи основного обробітку грунту під пшеницю озиму в Правобережному Лісостепу України : автореф. дис. ... канд. с.-г. наук : 06.01.01 / В. Ю. Ямковий; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Встановлено, що ефективніше застосовувати систему полицево-безполицевого основного обробітку грунту, що передбачає за ротацію проведення двох оранок під буряки цукрові, п'яти безполицевих розпушувань і двох поверхневих обробітків під пшеницю озиму після кукурудзи на силос і гороху. Вперше в Правобережному Лісостепу України досліджено вплив нульового обробітку в технології вирощування пшениці озимої на основі показників грунтової родючості, рівень урожайності та якості зерна культури. Доведено економічну й енергетичну ефективність нульового обробітку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П212.103-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Заблодський М. М. 
Математична модель силового кола електротехнічного комплексу для розмірної електрохімічної обробки / М. М. Заблодський, М. А. Ямкова, С. В. Шадрін // Сб. науч. тр. ДонГТУ. - 2013. - Вып. 39. - С. 233-240. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Запропоновано математичну модель силового кола електротехнічного комплексу для електрохімічної обробки з урахуванням його електричних, гідравлічних і геометричних параметрів.


Індекс рубрикатора НБУВ: К554-5-048

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Заблодський М. М. 
Підвищення точності розмірної електрохімічної обробки введенням корегуючого магнітного поля / М. М. Заблодський, М. А. Ямкова, С. В. Шадрін // Сб. науч. тр. ДонГТУ. - 2013. - Вып. 40. - С. 193-201. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Запропоновано створювати у ході електрохімічної обробки дефектного стрижня в роторі асинхронного двигуна корегуюче магнітне поле для підвищення точності видалення стрижня. Розглянуто особливості процесу у разі круглих, еліптичних і прямокутних пазів в роторі.


Індекс рубрикатора НБУВ: З261.632-06

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Удод О. 
Рейтингове оцінювання вищих навчальних закладів у 2010/11 навчальному та в 2011 календарному роках / О. Удод, В. Ямковий // Вища шк.. - 2012. - № 12. - С. 7-44. - укp.

Висвітлено результати апробації проекту "Національна система рейтингового оцінювання ВНЗ", яка проводиться в рамках реалізації заходів Національного плану дій щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава". Окреслено перелік причин для обгрунтування необхідності постійного моніторингу якості вищої освіти та застосування рейтингів ВНЗ. Зазначено, що основною методологією системи рейтингового оцінювання є системний аналіз результатів діяльності та позиціонування суб'єктів ранжування на рейтинговій шкалі відносно системи або ідентифікованої групи за вимірами критеріїв рейтингу. Виокремлено мету застосування системи рейтингового оцінювання діяльності ВНЗ та цільові групи користувачів рейтингу. Розкрито змістову структуру (критеріальне дерево) системи рейтингового оцінювання та механізми обчислення її параметрів. Запропоновано ситуаційну модель системи рейтингового оцінювання, яка дозволяє користувачу побудувати будь-який рейтинг за власним бажанням на підставі порівняльного аналізу власного виміру глобального критерію рейтингу відносно вимірів глобального критерію рейтингу конкурентів (регіон, місто, галузь, ВНЗ тощо). Подано рейтингові таблиці, що позиціонують ВНЗ на рейтингових шкалах за виміром глобального критерію рейтингу, який характеризує його успішність, досконалість та конкурентоспроможність. Підтверджено наявність значних резервів для поліпшення результативності діяльності ВНЗ. Порекомендовано кілька заходів, які будуть сприяти підвищенню якості системи рейтингового оцінювання та довіри до результатів рейтингу.

Освещены результаты апробации проекта "Национальная система рейтинговой оценки вузов", которая проводится в рамках реализации мероприятий Национального плана действий по внедрению Программы экономических реформ на 2010 - 2014 годы "Богатое общество, конкурентоспособная экономика, эффективное государство". Определен перечень причин для обоснования необходимости постоянного мониторинга качества высшего образования и применения рейтингов ВУЗ. Указано, что основной методологией системы рейтинговой оценки является системный анализ результатов деятельности и позиционирования субъектов ранжирования на рейтинговой шкале относительно системы или идентифицированной группы по измерениям критериев рейтинга. Выделена цель применения системы рейтинговой оценки деятельности ВУЗ и целевые группы пользователей рейтинга. Раскрыта смысловая структура (критериальное дерево) системы рейтинговой оценки и механизмы вычисления ее параметров. Предложена ситуационная модель системы рейтинговой оценки, которая позволяет пользователю построить любой рейтинг по собственному желанию на основании сравнительного анализа собственного измерения глобального критерия рейтинга относительно измерений глобального критерия рейтинга конкурентов (регион, город, область, ВУЗ и т.п.). Даны рейтинговые таблицы, позиционирующие ВУЗ на рейтинговых шкалах за измерением глобального критерия рейтинга, который характеризует его успешность, совершенство и конкурентоспособность. Подтверждено наличие значительных резервов для улучшения результативности деятельности ВУЗ. Порекомендовано несколько мероприятий, которые будут способствовать повышению качества системы рейтинговой оценки и доверия к результатам рейтинга.

When covering the results of testing of the "National System-rated schools", which takes place in the framework of implementation of the National Plan of Action for the implementation of the Program of economic reforms for 2010 - 2014 "Rich society, competitive economy, effective government". The list of reasons to justify the need for constant monitoring of the quality of higher education and the use of rating schools. Indicated that the main methodology rating system is a systematic analysis of the results of the ranking and positioning of actors on a rating scale on a system or group identified by measuring the criteria for ranking. For the goal of rating system of the university and the target groups of the rankings. Disclosed semantic structure (dimensionless tree) rating system and mechanisms of calculating its parameters. Situational model proposed rating system, which allows the user to build any score at will on the basis of a comparative analysis of its own measure global rating criteria for measurements of the global criterion ranking competitors (region, city, state, university, etc.). Filed rating tables, positioning school on rating scales for measuring global rating criteria, which characterizes its success, excellence and competitiveness. Confirmed the presence of significant reserves to improve the effectiveness of the university. Recommended several measures that will help improve the quality rating system and the credibility of the rating.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к95

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ямковий В. 
Ранжування університетів - крок до відкритості та прозорості вищої освіти / В. Ямковий // Вища шк.. - 2007. - № 3. - С. 31-64. - укp.

Запропоновано результати експериментального ранжування вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації, здійсненого робочою групою МОН України. Підкреслено, що основою методології рейтингової оцінки є аналіз та оцінювання якісних і кількісних показників потенціалу та результативності діяльності ВНЗ.

Предложены результаты экспериментального ранжирования высших учебных заведений III - IV уровней акредитации, проведенного рабочей группой МОН Украины. Подчеркнуто, что основой методологии рейтинговой оценки является анализ и оценка качественных и количественных показателей потенциала и результативности деятельности ВУЗ.

The results of the experimental ranging of the higher educational establishments of the III-IV levels of accreditation carried out by the working group of the Ministry of Education and Science are furnished. The analysis and assessment of the qualitative and quantitative indices of the potential and effectiveness of the higher educational establishments' activities were taken as the basis for methodology of the rating assessment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711п2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ямковий В. 
Аспекти оцінювання релевантності системи ранжування вищих навчальних закладів / В. Ямковий // Вища шк.. - 2009. - № 6. - С. 14-38. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Запропоновано методику побудови ієрархії рейтингової системи за тематичними напрямами, яка дозволяє визначити рейтинг кожного ВНЗ як за загальним підсумковим рейтингом, так і за його складовими елементами (тематичними напрямами) на системному рівні. Наведено структуру моделі визначення рейтингу, у якій результативність діяльності та потенціал ВНЗ оцінюється за тематичними напрямами. Обгрунтовано актуальність розробленої методології оцінювання релевантності систем ранжування ВНЗ.

Предложена методика построения иерархии рейтинговой системы по тематическим направлениям, которая дает возможность определить рейтинг каждого вуза как по общим итоговым рейтингом, таки по его составляющим элементам (тематическим направлениям) на системном уровне. Приведена структура модели определения рейтинга, в которой результативность деятельности и потенциал вуза оценивается по девяти тематическим направлениям. Обоснована актуальность разработанной методологии оценивания релевантности систем ранжирования вузов.

The author proposes methods of putting up the hierarchy of the rating system according to the theme-based directions, which enables to determine the rating of each higher educational establishment of the basis of the aggregate final rating as well as its elements (theme-based directions) on the system level.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к95

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Ямкова І. М. 
Адміністративно-правове забезпечення діяльності фізичних осіб-підприємців в Україні : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / І. М. Ямкова; Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна". - К., 2013. - 20 c. - укp.

Висвітлено теоретико-правові засади адміністративно-правового забезпечення діяльності фізичних осіб-підприємців в Україні, з'ясовано поняття та зміст адміністративно-правового забезпечення діяльності фізичних осіб-підприємців. Виявлено особливості адміністративно-правового регулювання діяльності фізичних осіб-підприємців. Визначено систему чинного законодавства України, що регламентує адміністративно-правове регулювання суспільних відносин, які виникають з приводу здійснення органами виконавчої влади та місцевого самоврядування публічно-владних повноважень у сфері діяльності фізичних осіб-підприємців, з'ясовано поняття й елементи механізму адміністративно-правового забезпечення діяльності фізичних осіб-підприємців. Досліджено адміністративно-правові режими щодо забезпечення діяльності фізичних осіб-підприємців, проаналізовано засоби державного регулювання діяльності фізичних осіб-підприємців. За допомогою порівняльного методу в роботі проведено аналіз норм законодавства зарубіжних країнах з метою виявлення загальних ознак і відмінностей щодо основних етапів легітимації діяльності фізичних осіб-підприємців: державної реєстрації, ліцензування, оподаткування. Вперше сформульовано поняття адміністративно-правового забезпечення діяльності фізичних осіб-підприємців і запропоновано шляхи вдосконалення механізму адміністративно-правового забезпечення діяльності фізичних осіб-підприємців. Набули подальшого розвитку основні напрями вдосконалення законодавства й адміністративної діяльності публічної адміністрації стосовно забезпечення діяльності фізичних осіб-підприємців в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.0 + Х839(4УКР)011

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА398602 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ямкова В. В. 
Кормова продуктивність сумісних посівів кукурудзи з бобовими культурами на силос в умовах Лісостепу правобережного : автореф. дис. ... канд. с.-г. наук : 06.01.12 / В. В. Ямкова; Вінниц. нац. аграр. ун-т, НААН України, Ін-т кормів та сіл. госп-ва Поділля. - Вінниця, 2012. - 21 c. - укp.

Досліджено вплив густоти та видовий склад бобових культур у сумісних посівах з кукурудзою різних груп стиглості, на проходження процесів росту та розвитку, лінійний ріст і накопичення маси рослин і сухої речовини, асиміляційну поверхню, чисту продуктивність фотосинтезу, урожайність і кормову поживність сумішок, зміну водного та поживного режимів грунту, за умов Лісостепу правобережного. Розраховано економічну й біоенергетичну ефективність вирощування сумісних посівів різностиглих гібридів кукурудзи із бобами кормовими та соєю залежно від густоти бобового компонента. Вищу врожайність силосної маси формували сумісні посіви середньостиглого гібриду кукурудзи Комета MB із соєю з густотою бобового компонента 220 тис. рослин/га - 54,0 т/га. За економічною та біоенергетичною оцінкою умовно чистий прибуток в цьому варіанті становив 8886 грн/га, рівень рентабельності 180 %, а коефіцієнт енергетичної ефективності - 3,12.


Індекс рубрикатора НБУВ: П212.2-458 + П213-458 + П222.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА391472 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ямковий О. Ю. 
Педагогічні умови застосування технології тестового контролю у фаховій підготовці майбутніх соціальних педагогів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Ю. Ямковий; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - К., 2012. - 20 c. - укp.

Розкрито сутність понять "контроль знань", "виявлення та перевірка знань", "оцінювання знань", "облік знань", "рейтинговий контроль". Визначено завдання, функції та принципи контролю знань студентів. Розкрито сутність тестового контролю навчальних досягнень студентів, що полягає в вимірюванні рівня засвоєння знань, умінь студентів у процесі навчання, з завершення вивчення теми, розділу або всієї навчальної дисципліни, з закінчення навчального закладу за допомогою системи спеціально підготовлених завдань - тестів. Узагальнено педагогічні принципи конструювання тестів навчальних досягнень студентів: використання фасетних завдань, логічна визначеність змісту завдання, лаконічність завдань, принцип поступовості та послідовності, єдність стилю подання завдань різних форм, принцип цілісності, відповідність змісту завдань обсягу знань, що перевіряються, репрезентативність змісту навчальної дисципліни в змісті тесту, наявність тестових завдань різного рівня, взаємозв'язок змісту та форми, визначення значимості знань, що перевіряються, комплексність і збалансованість змісту тесту, системність і варіативність змісту тестових завдань. Визначено педагогічні умови застосування технології тестового контролю у професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів: взаємозв'язок тестових завдань з основними формами та методами навчальної діяльності під час підготовки соціальних педагогів у ВНЗ, фахова спрямованість тестів у професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів, застосування алгоритму під час підготовки та проведенні тестового контролю рівня навчальних досягнень майбутніх

соціальних педагогів, систематичність проведення тестового контролю у професійній підготовці майбутніх бакалаврів з соціальної педагогіки. Перевірено технологію тестового контролю. Розглянуто структуру й етапи технології тестового контролю: конструювання тестових завдань, апробація тестових завдань, створення тесту з базового набору тестових завдань, організація та проведення тестового контролю, оцінювання результатів тестування. Запропоновано класифікацію тестових завдань для майбутніх соціальних педагогів з двох основних груп - закриті завдання (одновибіркові, багатовибіркові, на відновлення послідовності, перехресні, вибірково-об'єднувальні, вибірково-впорядкувальні, матричні) та відкриті (на слово та число). Визначено методичні особливості конструювання різнорівневих тестових завдань для майбутніх бакалаврів з соціальної педагогіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р(4УКР) + Ч489.511.284

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА392113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ямкова К. С. 
Ідеї розвитку соціальної активності учнівської молоді у вітчизняній педагогічній спадщині першої половини XX століття : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / К. С. Ямкова; МОНМС України, Мелітоп. держ. пед. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Мелітополь, 2012. - 26 c. - укp.

Розкрито сутність феномену соціальної активності учнівської молоді (САУМ), охарактеризовано його як педагогічне явище, визначено особливості змін і форм прояву у різних видах діяльності. Розглянуто соціальну активність учнівської молоді як характерну особливість способу життєдіяльності суб'єктів навчально-виховного процесу. Систематизовано провідні ідеї теорії та практики щодо розвитку САУМ розвитку першої половини XX ст. за антропологічним, діяльнісним, феноменологічним і культурологічним підходами. Проаналізовано та систематизовано практичний досвід вітчизняної педагогічної спадщини першої половини XX ст. щодо розвитку САУМ за допомогою визначення певних часових меж (початок XX ст., 1920 - 1930-ті рр., 1940 - 1950-ті рр.) та обгрунтовано передумови появи ідей розвитку САУ у навчальному процесі. Вперше у специфічному контексті здійснено цілісне історично-педагогічне дослідження проблеми розвитку САУМ у вітчизняній педагогічній спадщині першої половини XX ст. і визначено провідні ідеї та концепції видатних філософів, педагогів і громадських діячів зазначеного періоду щодо теоретичного опрацювання проблеми розвитку САУМ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УК)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Каленюк І. С. 
Сучасні ризики розвитку вищої освіти в Україні / І. С. Каленюк, О. В. Куклін, В. А. Ямковий // Економіка України. - 2015. - № 2. - С. 70-83. - укp.

Узагальнено сучасні теоретичні підходи до розуміння сутності та проявів ризиків у сфері вищої освіти. Систематизовано й виокремлено групи зовнішніх (глобалізаційних, технологічних, політичних, правових, економічних, демографічних) і внутрішніх (наявність ресурсів, якість управління ресурсами системи в цілому і ВНЗ зокрема) ризиків освітньої діяльності. Розкрито ризики, які несе з собою глобалізація (посилення конкуренції, відплив молоді за кордон та ін.), і доведено необхідність реагування на них активною експортною політикою. Технологічні виклики сучасності спричиняють появу нових форм і технологій процесу навчання, що вимагає, з одного боку, бути на їх рівні, а з іншого - модернізувати традиційні форми діяльності. Узагальнено широке коло проблем, пов'язаних із загостренням політичних ризиків у вітчизняній системі вищої освіти: нестабільністю політичної ситуації, зовнішньою агресією, корупцією тощо. Охарактеризовано правові ризики, що зумовлені нестабільністю та неефективністю чинного законодавства і вимагають діагностування та адекватної відповіді. Всебічно розкрито систему економічних ризиків (недостатність фінансування, відсутність автономії та ін.), і запропоновано можливі механізми реагування на них. Доведено необхідність удосконалення підходів до ідентифікації та оцінки ризиків у сфері освіти на основі розширення відповідних критеріїв і показників. Здійснено кластерний регіональний аналіз українських ВНЗ, який дозволив виявити чотири групи регіонів за рівнем загострення основних проблем у їх функціонуванні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28099 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського